abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88597122
Bij de vorige set heb ik een over de strijkplank gespannen handdoek gebruikt, ik vond de handdoek niet handig omdat hij niet glad is en de strijkplank niet handig omdat de spelden er niet diep genoeg in kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88598349
Ontopic: de eerste kant van mn kussen is bijna af.

offtopic: Ik heb mn tentamen van maandag gewoon gehaald!!
Ben zo ontzettend blij. Juist omdat des te meer ik leer voor morgen des te meer ik het idee krijg dat het niet gaat lukken. Ooow nu moet alleen die opdracht goed zijn anders heb ik voor niets mn tentamen gehaald. Ow ik ben zo blij.
pi_88598805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:10 schreef NoralyZ het volgende:
Caroline88: dat was ik, in het vorige topic, over Kreadoe. En niet zo gek dat je mn naam vergeten was, ik post hier bijna nooit, maar lees wel mee... Ik brei liever :) Haken wel geprobeerd, maar is echt niks voor mij.

Ik vind die pinguins op de vorige pagina echt TEH cute!
Hi NoralyZ :W
Gelukkig dat je niet boos op me bent ;)
Ik ben zelf nu ook aan het breien. Nog een half knotje en dan moet ik toeren gaan tellen want ergens halverwege het volgende verwacht ik dat ik aan de rand moet beginnen. Ben dan op bijna 3/4 van een eenpersoons deken.

Ik heb niet echt een voorkeur voor het een of het ander. Heb eigenlijk jaren alleen maar gehaakt maar kom er nu wel achter dat breien sneller vlot en dat ik met haken snel pijn in mijn handen krijg. Als ik klaar ben met mijn deken ga ik denk ik eens zo'n ergonomische haaknaald proberen.
(Ik lees trouwens ook mee in het breien topic maar dat is niet zo actief als het grote haaktopic)
pi_88599585
ola! ik heb mezelf schandelijk verwend in de wolwinkel hier in Leiden (Ribbels, er is ook een andere maar die heeft minder keus vind ik). Ik heb heel ander soort spul dan normaal gekocht, en vooral de Noro silk garden sokkenwol was een rib uit mn lijf, maar oh oh oh wat gaat daar iets moois van gemaakt worden.

Foto's om te kwijlen:

dit is voor een mutsje voor mezelf.

dit is voor een sjaal voor mn moeder en hopelijk ook een voor mij, als ik t ervan red. de kleuren zijn op de foto veel fletser dan in het echt.

dit wordt een tas of ook iets van een sjaal en polswarmers voor mezelf.

ik heb een idee voor een eigen tas-ontwerp. maar die zou ik niet willen uitproberen met deze wol. vind ik zonde.

Verder is dit de muts (nu nog zonder naad, want net begonnen)

en dit is de sjaal (op ongeveer 1/3e) waar ik ook polswarmers/vingerloze wanten bij ga maken nog.

en nog een laatste blik op mn garen, ik moet er zo van kwijlen dat ik t maar in een tas heb gestopt...
Kwak
pi_88599694
Oeh mooi, zit ie een beetje centraal in Leiden?
En hebben ze er ook acryl?
pi_88599803
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ontopic: de eerste kant van mn kussen is bijna af.

offtopic: Ik heb mn tentamen van maandag gewoon gehaald!!
Ben zo ontzettend blij. Juist omdat des te meer ik leer voor morgen des te meer ik het idee krijg dat het niet gaat lukken. Ooow nu moet alleen die opdracht goed zijn anders heb ik voor niets mn tentamen gehaald. Ow ik ben zo blij.
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Zie je wel dat je slimmer was dan je dacht?
pi_88599875
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:41 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Zie je wel dat je slimmer was dan je dacht?
Ssst dat heet goed gokken. Morgen kan dat niet

Hmm die winkel ligt buite mijn begroting.
pi_88600133
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oeh mooi, zit ie een beetje centraal in Leiden?
En hebben ze er ook acryl?
pieterskerkchoorsteeg, dat is als je bij de bushalte in de breestraat voorbij de selexyz loopt, richting gemeentehuis, en dan bij de klassieke muziekwinkel rechts de steeg in (dat is echt tien meter van de bushalte). die steeg dan een stuk inlopen, t zit ergens links, voorbij de tweedehandsherenmodezaak.

de wolletjes liggen op kleur O+ kastwanden vol prachtige kleurtjes O+ weet niet of ze er puur acryl hebben. zag wel restjes catania...

verder hebben ze er debbie bliss, rowan, en allerlei dure merken (t is wel een dure winkel) en veel naalden enzo.
Kwak
pi_88601389
@whoopdidoo: zag ook mooie bollen met viltwol, voor maar iets van 3 euro. t is niet allemaal duur hoor! ja kan ook gewoon tegen de dames daar zeggen dat je wat goedkoper garen zoekt.
Kwak
  donderdag 11 november 2010 @ 17:32:35 #60
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88601501
Ik moet blijkbaar een groter gat knippen. Maar dat gaat best lastig! Leuk werkje voor op de bank voor vanavond. Eerst die arme kindjes eens van wat snoep voorzien.

Kwakz wat een mooie sjaal! En geweldige nieuwe wol!

Nog even een *O* voor Whoopdidoo!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88602268
Ah hier zijn jullie... :D Effe een dagje met dochterlief in de weer en meteen zijn jullie een halftopic verder ;)

Smaren, wlekom!! *O*

Kwakz ook lekker bezig! *O* Mooie shawl!

Persoonlijke UPdate: nu 28 rode, 11 witte en 8 zwarte gsjes klaar... hij gaat lekker ;)
En nu ook met WIPfoto:
  donderdag 11 november 2010 @ 18:58:55 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88604629
hooop bij te lezen dus niet heel aandachtig gedaan :@

mooie pinguins en Kwakz0r mooie wol en dingen enzo :D:D:D mooie kleuren!

en dat je omgeving opfleuren is echt tof :D ik vind graffiti ook best wel tof als het maar mooi is :P en niet alleen je naam kriebelen.

en whoopidoo ik gebruik weleens Hema opvulspul. Het is echt heel fijn. (zo'n zak bedoel je toch?) het voelt wel heel plastic ofzo maar het werkt wel lekker :)
ik heb er 1 van de markt en daar zitten lelijkere stukken in. (hema is van m'n moeder, maar gebruik ik ook weleens, in het weekend :P)

en m'n sportmaatje wil niet door de regen fietsen dus ga niet sporten:P kan ik aardbeien afmaken :D (al komt vriendje straks wel, om half 9 dus nog 1,5 uur)
  donderdag 11 november 2010 @ 19:46:23 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88607109
ik heb ook een wel eens een zak hema vulling gebruikt en geen problemen hoor. behalve dan dat 't te snel op was. ;)

kwakzor, wat een heerlijke buit! :9~
in de haak.
pi_88609491
Owja wij hebben zelf van de kwantum geloof ik die is goedkoper. Maar kan best dat die van de hema ook goed is hoor :P

1 kussenkant is af! Jeej! Heeft even geduurd. Hopelijk de andere kant wat sneller af.
pi_88616540
Ik had een halve slof gehaakt en weer uitgehaald, ik ben zo'n kneus met verhoudingen :')

Een maatje 27 verschilt toch wel heel veel met 25 kan ik je vertellen!
pi_88616601
Iemand een makkelijk te begrijpen beschrijving van die granny squares. Heb nog tig restjes over en wil dat eens ga gebruiken om een kussen in die stijl te maken. :)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88617031
Trovey, Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast ;) ) uit, vind ik.

Oh LadyBlack, da's altijd jammer ja, als weer moet gaan uithalen. -O-
Weet je wel waar je mis ging dan?

Haha, heerlijk Kwakz0r! Ik word er ook altijd zo hebberig van. En ook zo blij van mooie nieuwe bollen. O+

Oeh, en nieuwe stapeltjes Lijnloos-squares! :D

[ Bericht 19% gewijzigd door Eska op 11-11-2010 23:31:43 ]
pi_88617186
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:12 schreef Eska het volgende:
Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast ;) ) uit, vind ik.

Oh LadyBlack, da's altijd jammer ja, als weer moet gaan uithalen. -O-
Weet je wel waar je mis ging dan?
Ja bij inschatten hoe groot een maat 27 zou zijn _O- en dan ook nog met een haaknaald die iets groter is dan aangegeven in het patroon. Ik heb nou eenmaal een 5 en een 7, geen 6,5....

Nu maak ik een maatje kleiner ^O^
pi_88617436
Ah juist. :D Dan idd maar aanzien hoe de nieuwe aanpak uitpakt, ja. Succes! :P
Ik heb ook nog niet alle haaknaaldmaten, hoor. Bij iedere bestelling van nieuwe draad doe ik er 1 of 2 haaknaalden bij. Want ik wil ze uiteindelijk wel allemaal hebben eigenlijk. :7
pi_88617789
pfff hehe, alle vlaggetjes zijn af, de tig meter draad om ze aan te hangen ook. Gelukkig ook die van mij :P Ik heb alleen geen idee wat ik hierna ga doen. Een deken maken? Nog een kussen? ik wil iets te doen hebben.. Ik heb nog wel een sjaal om te breien voor m'n vriend maar daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in, ik ben pas op 10 toeren en het moet om de 20 toeren zwart/grijs... ik met m'n grote mond :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88617978
Wow Kirsten, dat heb je echt rap gedaan!! :o Krijgen we nog een totaalplaatje?
Oh, en eerst zó moeten doorwerken om het op tijd af te krijgen, en dan nu niet weten wat je moet gaan maken.... Ik zou een deken gaan maken. Kan tijdelijk opzij als je 'm even zat bent en/of als er ineens een ander interessant idee opduikt. En kan ook altijd zo weer opgepakt worden. Je ziet 'm groeien, en als 'ie af is dan ben je er erg blij mee! O+ (ik ben een deken-fan :7 )
pi_88618010
@ Iedereen

voor alle haaknaaldmaten, zoek gewoon eens op Ebay! Ik heb voor 7 dollar van 2.0-8.0 met alle halve mm. gekocht, ok het duurde een maand voordat ze er waren maar voor 7 dollar kan je je weinig een buil vallen. En ze hebben nog kekke kleurtjes ook :P Geen spam trouwens hoor, maar hier kosten de haaknaalden los 3 euro per stuk.

O en het totaalplaatje:
de foto's zijn niet geweldig, maar sowieso is foto's nemen tegen een witte muur niet zo mooi. Dit zijn mijn eigen:

En dit zijn die voor m'n nichtje. Zoals jullie zien heb ik bij deze zelf tassels gemaakt van roze glitterwol, en het touwtje bovenin is een streng wit katoen en een streng roze glitterwol. Ik had geen zin om ze alle 12 weer uit te leggen, want het zijn precies dezelfde als die voor mij, maar dan 2x zoveel :P

Hmm ik heb trouwens wel een nieuw idee, maar dat kan ik helaas pas weer thuis doen. Zo'n granny square lamp als die laatst rondging in een van de vorige topics! Ik moet alleen nog zoeken naar een goede lampenkap, want ik heb in mijn eigen kamer een plafond wat iets hoger dan normaal is maar ook weer niet zo hoog (als in als ik me uitstrek kan ik het wannabee-kroonluchtertje die er nu hangt aanraken). Dat wordt dus bij de IKEA flink zoeken binnenkort :D

[ Bericht 33% gewijzigd door kirsten. op 11-11-2010 23:50:06 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 23:46:43 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88618239
En we zitten alweer in een nieuw deeltje :o

Het patroon voor mijn kerststalletje zit niet al te logisch in elkaar, dus ik geef er gewoon lekker mijn eigen draai aan. Tot nu toe heb ik het lijf van Maria en haar mouwen af :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88618891
Mooi totaalplaatje, Kirsten! Zowel de uitgehangen als de opgevouwen versie. O+
Jouw nichtje gaat echt heel blij zijn!

Lamp gaan bekleden is ook heel leuk, ja! :Y

Oh, en die Ebay-tip is wel heel lucratief als je nog een boel naalden nodig hebt, zeg! Ik heb inmiddels al best een boel naalden eigenlijk (12 of zo). Mis alleen nog een aantal van die net-er-tussen-in-maten. ;) Hippe kleurtjes klinkt dan wel weer erg leuk. :D De mijne zijn grotendeels standaard-naalden. En dan nog een paar van die ergonomische zeg maar.

Haha Muck, dus Maria kan heur handen nog niet uit de mouwen steken? :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:23:13 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88623355
Kirsten leuk je vlaggetjes! :D:D Heel vrolijk! en echt respect voor je tempo :D (al kan ik me herinneren dat ik ooit vakantie had (11 weken geleden :P) en ik ook zo'n tempo had ;) tijd voor weer vakantie (over een week))

en die haaknaalden: goede tip!
Ik heb alleen maar 3,0 en 5,0 haha :D en daar doe ik alles mee :D maar maak vooral amigurumis dus daar maakt het niet zoveel uit welke naald je gebruikt.
Al is het natuurlijk misschien wel tof als ik er meer heb :P het weekend maar even speuren dus!

ow en whoop; gefeliciteerd inderdaad! :D altijd fijn om iets onverwacht te halen. (jeeej ik heb geen tentamens meer :D)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')