abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2010 @ 10:10:31 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88585349
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

spiegelei's pinguin:

Inu's beertje:

LadyBlack's 2e uil:

sloffen van trui

kussen van kirsten:

vlaggetjes van kirsten:

Stefanie's schaap Floor:

geplande ridder van LadyBlack:

hek van SirBlackintheUSA:

Queen Anne lace-sjaal probeersel van mij:

[ Bericht 51% gewijzigd door trui op 11-11-2010 10:31:47 ]
in de haak.
pi_88585469
Zonder TT :'( Wat is er gebeurd met de naad in de muts!
  donderdag 11 november 2010 @ 10:24:12 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88585757
vakkundig weggewerkt. 8-)
nog even mijn laatste post in de herhaling:
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:07 schreef trui het volgende:
wat mooi ladyBlack! O+ (en lief & leuk van je vriend!)

mijsje, wist je dan niet dat ridders niks onder hun harnas droegen? :9~ :+

ik heb gisteravond wat geexperimenteerd met hele dunne wol. ik had ooit bij de opheffingsuitverkoop van wolhemel.nl voor weinig zo'n streng malabrigo-lace op de kop getikt, en ben van de week een keer zo'n beetje een hele avond bezig geweest om die streng tot een bolletje wikkelen... wat een meters zitten daarop zeg! in elk geval, gisteren heb ik het 'queen anne lace' motief gemaakt ermee (met naald 2,5). best te doen die steek, als je de slag eenmaal te pakken hebt. dit is te smal voor een echte sjaal dus het moet maar als boekenleggertje dienen oid.

[ afbeelding ]
(=aanklikbaar voor gedetailleerder beeld)
in de haak.
pi_88586272
Foto's !

Mn uberschattige grote pinguin, ook heel geschikt om mee te voetballen als 5 jarige gok ik zo.

Bovenop elkaar zijn ze ook leuk! maar die bovenste is in het echt wel kleiner dat ie lijkt. En hij moet over want de wit is niet wit. En misschien maak ik nog wel eentje kleiner!

En dat wat ik zei gister over dat ik wat gezegd had en verkeerd overkwam...gaan ze nog steeds over door. Wel met iets andere strekking, maar toch. Bah

T waait nog niet eens hard zeg, ik had me wel verheugd op een stormpje...arme kindjes vanavond
  donderdag 11 november 2010 @ 10:47:09 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88586471
misschien is 't een ervaring om lering uit te trekken whoopdidoo, om wat je wil zeggen preciezer te formuleren?

leuke bollige pinguins! O+ ik zou de kleine niet uithalen hoor. wit zat! :)

waarom verklein je je foto's trouwens zo sterk, zo kunnen we ze bijna niet zien.
in de haak.
pi_88586494
Leuk, die Queen Anne sjaal! Ik heb hem ook gemaakt, maar nog nooit een foto van gemaakt, zal ik eens doen :s)
pi_88586614
Op de foto wel, maar in t echt niet, heel offwit en als je dat naast elkaar houdt is het heel lelijk, en ik haal m niet uit, maak gewoon een nieuwe.
Foto's zijn aanklikbaar. Aangezien ik ze gewoon upload en dan veel te groot zijn, ik moet ze eens eerst gaan verkleinen :P

En het ging niet zo zeer om hoe ik het formuleerde, ik had het over 1 specifiek geval, en zij gingen dan generaliseren voor mijn gevoel. Maar ach.

En nu ga ik me verdiepen in neurobiologische achtergronden van opvoeding en ontwikkeling. Leuk!
pi_88586632
OT foutje: sloffen van trui en Gijs
  donderdag 11 november 2010 @ 10:55:14 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88586757
ik heb ze weer afgepakt. >:)
in de haak.
pi_88586892
Whoop: fijne pinguins zeg!

Trui: mooi boekenleggertje! Echt fijn werk zo te zien, niet aan mij besteed denk k ;-)
pi_88587508
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het FOK!-forum, maar volg het grote haaktopic al een tijdje offline.
Wat een leuke dingen maken jullie!

Ik vind vooral die gevilte sloffen van Trui geweldig, dat is dus mijn nieuwe project, bedankt voor de link.

Ik haak veel in de trein. Van amigurumis tot dekentjes en slofjes. Een jaar geleden begonnen en inmiddels best flink verslaafd aan haken.
Mijn enige probleem is dat ik heel vaak voor het afronden van een project al wordt afgeleid en aan iets nieuws begin.

Herkenbaar?
  donderdag 11 november 2010 @ 11:16:40 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88587589
nee, helemaaaaal niet! O-)

welkom! misschien werkt het motiverend om dingen af te maken als je ze hier kunt laten zien. :)
in de haak.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:17:43 #13
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88587624
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:14 schreef Smaren het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het FOK!-forum, maar volg het grote haaktopic al een tijdje offline.
Wat een leuke dingen maken jullie!

Ik vind vooral die gevilte sloffen van Trui geweldig, dat is dus mijn nieuwe project, bedankt voor de link.

Ik haak veel in de trein. Van amigurumis tot dekentjes en slofjes. Een jaar geleden begonnen en inmiddels best flink verslaafd aan haken.
Mijn enige probleem is dat ik heel vaak voor het afronden van een project al wordt afgeleid en aan iets nieuws begin.

Herkenbaar?
:Y Heel herkenbaar. En welkom natuurlijk!

Ik ben aan muts nr 2 begonnen. Die met dat leuke puntje van trui. Mijn man vind het puntje niet leuk :(
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:18:47 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88587677
't is ook wel een beetje het 'eikeltjes' effect natuurlijk. maar ik vind 'm wel leuk. O+ lekkerpuh, mman! ;)
in de haak.
pi_88587981
Mooie stok achter de deur wellicht ja Trui.
Ach, ooit moet ik maar gewoon een 'lopende projecten afmaak' periode inlassen of iets dergelijks.

En bedankt voor het warme welkom.
pi_88588002
Welkom! En bestaat er zoiets als eerst iets afmaken? Daarvoor zijn er teveel leuke dingen.

Zie net dat je een stadsgenoot bent :o
pi_88588187
Goed werk, trui ~O>

Welkom Smaren en nee het is volstrekt onherkenbaar O-)
Het enige wat een beetje goed gaat hier is dat ik een tijdlang geen nieuwe projectjes opgestart heb ;)
pi_88588722
Welkom Smaren!
En ja, héél herkenbaar :7 Of nou ja, ik maak ze altijd wel af. Maar soms duurt dat even. Als ik iets leuks zie en/of bedenk (meestal een combi van die twee), dan wil ik het eigenlijk meteen opstarten. Om te zien of het ook echt leuk is. Zodoende lopen er bij mij altijd veel projecten tegelijk. :P
pi_88588730
Gezellig Whoopdidoo. Ik houd van ons Kaaskoppen. ;-)
pi_88589020
Bwuh ik ging wat googlen en nu weet ik het niet meer.

Zijn hier mensen die vulling van de hema gebruiken? Zag gister voorbij komen aan de kassa, en t zag er echt heel slecht uit, net alsof het aan een stuk was ofzo.

Tsja kaaskop die nog nooit op de kaasmarkt is geweest. _O-
pi_88589063
Welkom Smaren :W

Ik begin het hele dunne garen ook steeds meer te waarderen nu ik met naald 1,5 sneeuwvlokken aan het haken ben. Ik overweeg een paar handschoenen te gaan haken van die hele dunne draad, ik vraag me alleen af of het dan nog een beetje warm is.
pi_88589099
Wat staan er trouwens leuke dingen in de OP! O+ (ik heb echt te slordig gelezen/gekeken de afgelopen dagen, eea gemist zie ik)

De pinguins zijn moppig, Whoopdidoo. :D

En dat boekensjaaltje is mooi, trui! *bookmark*

Oh, en die blommen op dat hek hè, ik vind ze echt zó geweldig. O+
Ik ben bijna in staat om hier op zoek te gaan naar dergelijke 'openbare projecten'. Bushokjes opleuken of zo. :+
pi_88589462
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:50 schreef Eska het volgende:

Oh, en die blommen op dat hek hè, ik vind ze echt zó geweldig. O+
Ik ben bijna in staat om hier op zoek te gaan naar dergelijke 'openbare projecten'. Bushokjes opleuken of zo. :+
Guerilla crocheting! :D
pi_88590943
Wat een leuke OP! Grappig dat het echt heel veelzijdige dingen zijn :Y

Trui, ik vind je sloffen echt heel profi en Stefanie, dat schaap!! O+ Respect hoor, het lijkt me echt een rotwerk om te haken met dat spul, daarom heb ik me er tot nu toe maar niet aan gewaagd....

En die bloemen! Iets voor de volgende meet? ;)
pi_88591080
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:37 schreef Mynerfius het volgende:
En die bloemen! Iets voor de volgende meet? ;)
Leuk plan voor de zomer, dan kan iedereen zijn restjes opmaken. Het zou me alleen niets verbazen als er door de politie een eind aan gemaakt wordt :{
pi_88591114
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:58 schreef knitwit het volgende:

Guerilla crocheting! :D
Ik kende heel die term niet. (ik dacht al guerilla....guerilla?! ) :o :D
Toen heb ik 't maar even aan Google gevraagd. ;) Wat een leuke projecten zitten daarbij!

pi_88591294
het is serieus een bestaande term! ik vond m al leuk gevonden en begreep wat ze bedoelde maar dat t echt bestaat.

Wat een vies weer!!!

ik ga verder aan mn kussen.
pi_88591365
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:43 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik kende heel die term niet. (ik dacht al guerilla....guerilla?! ) :o :D
Toen heb ik 't maar even aan Google gevraagd. ;) Wat een leuke projecten zitten daarbij!

[ afbeelding ]
Ik kwam het een hele tijd geleden al eens tegen, ik vind het zo gaaf om je leefomgeving op een vrij onschadelijke manier zo aan te kleden. En dan niet alleen met haakwerk, een paar jaar geleden waren bijna alle elektriciteitskastjes op straat hier ineens omgetoverd tot spongebob, ik werd er ieder keer weer vrolijk van :@
pi_88591653
Haha, spongebob zou ik zelf niet snel kiezen. Maar vrolijk is het wel, ja! :D

Ja, zou de politie daar moeilijk over doen? Ik vrees eigenlijk dat vooral baldadige knurften de lol wegnemen. -O-
  donderdag 11 november 2010 @ 12:59:22 #30
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88591654
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef trui het volgende:
't is ook wel een beetje het 'eikeltjes' effect natuurlijk. maar ik vind 'm wel leuk. O+ lekkerpuh, mman! ;)
:D

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tsja kaaskop die nog nooit op de kaasmarkt is geweest. _O-
Hmm, hier nog 1. Ik ben er alleen geboren.

Ik heb muts 2 bijna af en ga zo aan de pomponnen beginnen *O* Sinds de kleuterschool niet meer gedaan volgens mij. Maar daar mag ik denk ik al helemaal niet mee de straat op. Snel aaf de gang dus :P
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 november 2010 @ 13:09:11 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88592044
quote:
Op donderdag 11 november 2010 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Welkom Smaren :W

Ik begin het hele dunne garen ook steeds meer te waarderen nu ik met naald 1,5 sneeuwvlokken aan het haken ben. Ik overweeg een paar handschoenen te gaan haken van die hele dunne draad, ik vraag me alleen af of het dan nog een beetje warm is.
ik vind t echt tof garen, ben nu met de 1,25 naald bezig, de jurk v!n baevie was ook met dat garen gedaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_88592103
Caroline88: dat was ik, in het vorige topic, over Kreadoe. En niet zo gek dat je mn naam vergeten was, ik post hier bijna nooit, maar lees wel mee... Ik brei liever :) Haken wel geprobeerd, maar is echt niks voor mij.

Ik vind die pinguins op de vorige pagina echt TEH cute!
pi_88592227
OMG _O- guerilla chrocheting, wat een geniale term! Wist ook niet dat dat bestond!
En SirBlackintheUSA, hihi O+

Ik wist ook helemaal niet trouwens dat de Wolhemel dicht is! :o Ik hoop wel dat ze hun vrijdagwinkeltje aan huis houden, ik vond dat wel wat hebben :D ben er een keer met een vriendin geweest.

Last but not least: ik vergeet steeds te zeggen dat ik verliefd ben op het pinguintje van Spiegelei O+ dat mutsje erop!!!
pi_88592357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:59 schreef mmascha het volgende:

Hmm, hier nog 1. Ik ben er alleen geboren.

Op de kaasmarkt? :P

Ik kan met dat dunne echt niet hoor, geen geduld voor.

En ben me toch een partij aan het multitasken, haken, leren, en ook nog een serie aan het volgen.

Hoop zo dat het weer opknapt, ik wil schattige kindjes aan de deur.
pi_88593793
Het is trouwens wel heerlijk haakweer. Ik zit hier lekker met een paar extra sokken aan met een kopje koffie en kruidnoten sneeuwvlokken te haken terwijl ik door de tuindeuren zie hoe de regen mijn puintuin en lekke dak mishandelt O+

(alleen dat afhechten :X ik heb hier 18 vlokken liggen die eerst afgehecht moeten worden en daarna mogen ze pas in de stijfsel)
pi_88594025
Veel plezier :P

Mn kussen haakt heerlijk en handig tijdens het leren omdat je niet echt hoeft te kijken dat je m in het goede gat steekt. Echt heerlijk. En hij wordt leuk. O+

En mn laatste bolletjes wol zijn binnen van mn grote bestelling een hele tijd terug (was eerlijk gezegd vergeten dat ik nog bolletjes kreeg tot gister het mailtje kreeg)
pi_88594063
Ik ben ook nooit op de echte Kaasmarkt geweest eigenlijk, dus dat is geen schande lijkt me.

Je hebt ook veel guerilla knitting, echt leuk. Bij de Westergasfabriek in Amsterdam zijn er van die fietspalen ombreidt zeg maar.

En die kindjes komen ook wel als het zulk rotweer is hoor! Die arme stumperts van mij moeten straks ook door dit on-weer. Brrr.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:19:34 #38
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88594696
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Op de kaasmarkt? :P

Ik kan met dat dunne echt niet hoor, geen geduld voor.

En ben me toch een partij aan het multitasken, haken, leren, en ook nog een serie aan het volgen.

Hoop zo dat het weer opknapt, ik wil schattige kindjes aan de deur.
Dat zou nog eens een attractie zijn geweest! :D

Ik had toch de afgelopen jaren vaker pomponnen moeten oefenen. Ik kan het niet meer.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88594799
Waar gaat het mis dan, mmascha?

18 vlokken al, Ophelia?? Oh, ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat! :)
pi_88594952
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:22 schreef Eska het volgende:
Waar gaat het mis dan, mmascha?

18 vlokken al, Ophelia?? Oh, ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat! :)
19 nu oO<

Ik ga maar eens afhechten :P
pi_88595003
mmascha bedoel je dit?:

pi_88595030
Ja, doe maar! :7 Ik wil ze zien! :D
Is dat stijfselen moeilijk/intensief/vervelend? (nog nooit gedaan)
pi_88595106
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:28 schreef Eska het volgende:
Ja, doe maar! :7 Ik wil ze zien! :D
Is dat stijfselen moeilijk/intensief/vervelend? (nog nooit gedaan)
bij de eerste set ging het niet echt super met het opspelden. Ik wil eigenlijk een hele dikke lap vilt (cm of twee). Mijn oma had er één, grijs gemarmerd (het uiterlijk van een verhuisdeken zeg maar) maar ik weet niet waar ik die kan krijgen.
pi_88595276
Ah ja, ik weet wat je bedoelt, denk ik. Dat spul wordt ook gebruikt als ondergrond bij 'prikwerkjes' (met zo'n prikpen in papier/karton prikken).
Zou Pipoos dat niet hebben dan?
pi_88595364
Als je van dat prikpen spul zoekt, geen idee waar ze dat los verkopen ofzo, maar bij de hema heb je hele goedkope prikblokken, maar weet niet of die groot genoeg is.
pi_88595436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Eska het volgende:
Ah ja, ik weet wat je bedoelt, denk ik. Dat spul wordt ook gebruikt als ondergrond bij 'prikwerkjes' (met zo'n prikpen in papier/karton prikken).
Zou Pipoos dat niet hebben dan?
Zou kunnen inderdaad, ik ga eens op de site kijken. De textielwinkel had het niet, maar ik wil geen stukje van het formaat prikmatje maar echt een fors stuk en ook iets dikker dan een prikmatje. (maar ik heb nou iig een betere manier om te omschrijven wat ik zoek, thnx)
pi_88595756
Ik zou daar denk ik een stuk kurkbord voor gebruiken.
pi_88595897
Kan een kurkbord tegen vocht en eventueel strijkijzerstoom?

Ik zit er nu ook aan te denken om iets te fabrieken met een plak schuim en een molton oid.
pi_88596017
Ja, of een (oud) matras of zo? Of is dat raar? :P
pi_88596340
Hmmm, ja, daar zeg je wat. Misschien een stuk kurkbord met een handdoek eromheen gespannen? Dan heb je het grootste gedeelte van het vocht opgevangen en blijven je spijkertjes/prikkertjes/whatevertjes in elk geval stevig zitten in de kurkbord.

Ik ben in elk geval heel benieuwd naar het eindresultaat!
pi_88597122
Bij de vorige set heb ik een over de strijkplank gespannen handdoek gebruikt, ik vond de handdoek niet handig omdat hij niet glad is en de strijkplank niet handig omdat de spelden er niet diep genoeg in kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88598349
Ontopic: de eerste kant van mn kussen is bijna af.

offtopic: Ik heb mn tentamen van maandag gewoon gehaald!!
Ben zo ontzettend blij. Juist omdat des te meer ik leer voor morgen des te meer ik het idee krijg dat het niet gaat lukken. Ooow nu moet alleen die opdracht goed zijn anders heb ik voor niets mn tentamen gehaald. Ow ik ben zo blij.
pi_88598805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:10 schreef NoralyZ het volgende:
Caroline88: dat was ik, in het vorige topic, over Kreadoe. En niet zo gek dat je mn naam vergeten was, ik post hier bijna nooit, maar lees wel mee... Ik brei liever :) Haken wel geprobeerd, maar is echt niks voor mij.

Ik vind die pinguins op de vorige pagina echt TEH cute!
Hi NoralyZ :W
Gelukkig dat je niet boos op me bent ;)
Ik ben zelf nu ook aan het breien. Nog een half knotje en dan moet ik toeren gaan tellen want ergens halverwege het volgende verwacht ik dat ik aan de rand moet beginnen. Ben dan op bijna 3/4 van een eenpersoons deken.

Ik heb niet echt een voorkeur voor het een of het ander. Heb eigenlijk jaren alleen maar gehaakt maar kom er nu wel achter dat breien sneller vlot en dat ik met haken snel pijn in mijn handen krijg. Als ik klaar ben met mijn deken ga ik denk ik eens zo'n ergonomische haaknaald proberen.
(Ik lees trouwens ook mee in het breien topic maar dat is niet zo actief als het grote haaktopic)
pi_88599585
ola! ik heb mezelf schandelijk verwend in de wolwinkel hier in Leiden (Ribbels, er is ook een andere maar die heeft minder keus vind ik). Ik heb heel ander soort spul dan normaal gekocht, en vooral de Noro silk garden sokkenwol was een rib uit mn lijf, maar oh oh oh wat gaat daar iets moois van gemaakt worden.

Foto's om te kwijlen:

dit is voor een mutsje voor mezelf.

dit is voor een sjaal voor mn moeder en hopelijk ook een voor mij, als ik t ervan red. de kleuren zijn op de foto veel fletser dan in het echt.

dit wordt een tas of ook iets van een sjaal en polswarmers voor mezelf.

ik heb een idee voor een eigen tas-ontwerp. maar die zou ik niet willen uitproberen met deze wol. vind ik zonde.

Verder is dit de muts (nu nog zonder naad, want net begonnen)

en dit is de sjaal (op ongeveer 1/3e) waar ik ook polswarmers/vingerloze wanten bij ga maken nog.

en nog een laatste blik op mn garen, ik moet er zo van kwijlen dat ik t maar in een tas heb gestopt...
Kwak
pi_88599694
Oeh mooi, zit ie een beetje centraal in Leiden?
En hebben ze er ook acryl?
pi_88599803
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ontopic: de eerste kant van mn kussen is bijna af.

offtopic: Ik heb mn tentamen van maandag gewoon gehaald!!
Ben zo ontzettend blij. Juist omdat des te meer ik leer voor morgen des te meer ik het idee krijg dat het niet gaat lukken. Ooow nu moet alleen die opdracht goed zijn anders heb ik voor niets mn tentamen gehaald. Ow ik ben zo blij.
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Zie je wel dat je slimmer was dan je dacht?
pi_88599875
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:41 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Zie je wel dat je slimmer was dan je dacht?
Ssst dat heet goed gokken. Morgen kan dat niet

Hmm die winkel ligt buite mijn begroting.
pi_88600133
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oeh mooi, zit ie een beetje centraal in Leiden?
En hebben ze er ook acryl?
pieterskerkchoorsteeg, dat is als je bij de bushalte in de breestraat voorbij de selexyz loopt, richting gemeentehuis, en dan bij de klassieke muziekwinkel rechts de steeg in (dat is echt tien meter van de bushalte). die steeg dan een stuk inlopen, t zit ergens links, voorbij de tweedehandsherenmodezaak.

de wolletjes liggen op kleur O+ kastwanden vol prachtige kleurtjes O+ weet niet of ze er puur acryl hebben. zag wel restjes catania...

verder hebben ze er debbie bliss, rowan, en allerlei dure merken (t is wel een dure winkel) en veel naalden enzo.
Kwak
pi_88601389
@whoopdidoo: zag ook mooie bollen met viltwol, voor maar iets van 3 euro. t is niet allemaal duur hoor! ja kan ook gewoon tegen de dames daar zeggen dat je wat goedkoper garen zoekt.
Kwak
  donderdag 11 november 2010 @ 17:32:35 #60
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88601501
Ik moet blijkbaar een groter gat knippen. Maar dat gaat best lastig! Leuk werkje voor op de bank voor vanavond. Eerst die arme kindjes eens van wat snoep voorzien.

Kwakz wat een mooie sjaal! En geweldige nieuwe wol!

Nog even een *O* voor Whoopdidoo!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88602268
Ah hier zijn jullie... :D Effe een dagje met dochterlief in de weer en meteen zijn jullie een halftopic verder ;)

Smaren, wlekom!! *O*

Kwakz ook lekker bezig! *O* Mooie shawl!

Persoonlijke UPdate: nu 28 rode, 11 witte en 8 zwarte gsjes klaar... hij gaat lekker ;)
En nu ook met WIPfoto:
  donderdag 11 november 2010 @ 18:58:55 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88604629
hooop bij te lezen dus niet heel aandachtig gedaan :@

mooie pinguins en Kwakz0r mooie wol en dingen enzo :D:D:D mooie kleuren!

en dat je omgeving opfleuren is echt tof :D ik vind graffiti ook best wel tof als het maar mooi is :P en niet alleen je naam kriebelen.

en whoopidoo ik gebruik weleens Hema opvulspul. Het is echt heel fijn. (zo'n zak bedoel je toch?) het voelt wel heel plastic ofzo maar het werkt wel lekker :)
ik heb er 1 van de markt en daar zitten lelijkere stukken in. (hema is van m'n moeder, maar gebruik ik ook weleens, in het weekend :P)

en m'n sportmaatje wil niet door de regen fietsen dus ga niet sporten:P kan ik aardbeien afmaken :D (al komt vriendje straks wel, om half 9 dus nog 1,5 uur)
  donderdag 11 november 2010 @ 19:46:23 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88607109
ik heb ook een wel eens een zak hema vulling gebruikt en geen problemen hoor. behalve dan dat 't te snel op was. ;)

kwakzor, wat een heerlijke buit! :9~
in de haak.
pi_88609491
Owja wij hebben zelf van de kwantum geloof ik die is goedkoper. Maar kan best dat die van de hema ook goed is hoor :P

1 kussenkant is af! Jeej! Heeft even geduurd. Hopelijk de andere kant wat sneller af.
pi_88616540
Ik had een halve slof gehaakt en weer uitgehaald, ik ben zo'n kneus met verhoudingen :')

Een maatje 27 verschilt toch wel heel veel met 25 kan ik je vertellen!
pi_88616601
Iemand een makkelijk te begrijpen beschrijving van die granny squares. Heb nog tig restjes over en wil dat eens ga gebruiken om een kussen in die stijl te maken. :)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88617031
Trovey, Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast ;) ) uit, vind ik.

Oh LadyBlack, da's altijd jammer ja, als weer moet gaan uithalen. -O-
Weet je wel waar je mis ging dan?

Haha, heerlijk Kwakz0r! Ik word er ook altijd zo hebberig van. En ook zo blij van mooie nieuwe bollen. O+

Oeh, en nieuwe stapeltjes Lijnloos-squares! :D

[ Bericht 19% gewijzigd door Eska op 11-11-2010 23:31:43 ]
pi_88617186
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:12 schreef Eska het volgende:
Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast ;) ) uit, vind ik.

Ja bij inschatten hoe groot een maat 27 zou zijn _O- en dan ook nog met een haaknaald die iets groter is dan aangegeven in het patroon. Ik heb nou eenmaal een 5 en een 7, geen 6,5....

Nu maak ik een maatje kleiner ^O^
pi_88617436
Ah juist. :D Dan idd maar aanzien hoe de nieuwe aanpak uitpakt, ja. Succes! :P
Ik heb ook nog niet alle haaknaaldmaten, hoor. Bij iedere bestelling van nieuwe draad doe ik er 1 of 2 haaknaalden bij. Want ik wil ze uiteindelijk wel allemaal hebben eigenlijk. :7
pi_88617789
pfff hehe, alle vlaggetjes zijn af, de tig meter draad om ze aan te hangen ook. Gelukkig ook die van mij :P Ik heb alleen geen idee wat ik hierna ga doen. Een deken maken? Nog een kussen? ik wil iets te doen hebben.. Ik heb nog wel een sjaal om te breien voor m'n vriend maar daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in, ik ben pas op 10 toeren en het moet om de 20 toeren zwart/grijs... ik met m'n grote mond :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88617978
Wow Kirsten, dat heb je echt rap gedaan!! :o Krijgen we nog een totaalplaatje?
Oh, en eerst zó moeten doorwerken om het op tijd af te krijgen, en dan nu niet weten wat je moet gaan maken.... Ik zou een deken gaan maken. Kan tijdelijk opzij als je 'm even zat bent en/of als er ineens een ander interessant idee opduikt. En kan ook altijd zo weer opgepakt worden. Je ziet 'm groeien, en als 'ie af is dan ben je er erg blij mee! O+ (ik ben een deken-fan :7 )
pi_88618010
@ Iedereen

voor alle haaknaaldmaten, zoek gewoon eens op Ebay! Ik heb voor 7 dollar van 2.0-8.0 met alle halve mm. gekocht, ok het duurde een maand voordat ze er waren maar voor 7 dollar kan je je weinig een buil vallen. En ze hebben nog kekke kleurtjes ook :P Geen spam trouwens hoor, maar hier kosten de haaknaalden los 3 euro per stuk.

O en het totaalplaatje:
de foto's zijn niet geweldig, maar sowieso is foto's nemen tegen een witte muur niet zo mooi. Dit zijn mijn eigen:

En dit zijn die voor m'n nichtje. Zoals jullie zien heb ik bij deze zelf tassels gemaakt van roze glitterwol, en het touwtje bovenin is een streng wit katoen en een streng roze glitterwol. Ik had geen zin om ze alle 12 weer uit te leggen, want het zijn precies dezelfde als die voor mij, maar dan 2x zoveel :P

Hmm ik heb trouwens wel een nieuw idee, maar dat kan ik helaas pas weer thuis doen. Zo'n granny square lamp als die laatst rondging in een van de vorige topics! Ik moet alleen nog zoeken naar een goede lampenkap, want ik heb in mijn eigen kamer een plafond wat iets hoger dan normaal is maar ook weer niet zo hoog (als in als ik me uitstrek kan ik het wannabee-kroonluchtertje die er nu hangt aanraken). Dat wordt dus bij de IKEA flink zoeken binnenkort :D

[ Bericht 33% gewijzigd door kirsten. op 11-11-2010 23:50:06 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 23:46:43 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88618239
En we zitten alweer in een nieuw deeltje :o

Het patroon voor mijn kerststalletje zit niet al te logisch in elkaar, dus ik geef er gewoon lekker mijn eigen draai aan. Tot nu toe heb ik het lijf van Maria en haar mouwen af :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88618891
Mooi totaalplaatje, Kirsten! Zowel de uitgehangen als de opgevouwen versie. O+
Jouw nichtje gaat echt heel blij zijn!

Lamp gaan bekleden is ook heel leuk, ja! :Y

Oh, en die Ebay-tip is wel heel lucratief als je nog een boel naalden nodig hebt, zeg! Ik heb inmiddels al best een boel naalden eigenlijk (12 of zo). Mis alleen nog een aantal van die net-er-tussen-in-maten. ;) Hippe kleurtjes klinkt dan wel weer erg leuk. :D De mijne zijn grotendeels standaard-naalden. En dan nog een paar van die ergonomische zeg maar.

Haha Muck, dus Maria kan heur handen nog niet uit de mouwen steken? :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:23:13 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88623355
Kirsten leuk je vlaggetjes! :D:D Heel vrolijk! en echt respect voor je tempo :D (al kan ik me herinneren dat ik ooit vakantie had (11 weken geleden :P) en ik ook zo'n tempo had ;) tijd voor weer vakantie (over een week))

en die haaknaalden: goede tip!
Ik heb alleen maar 3,0 en 5,0 haha :D en daar doe ik alles mee :D maar maak vooral amigurumis dus daar maakt het niet zoveel uit welke naald je gebruikt.
Al is het natuurlijk misschien wel tof als ik er meer heb :P het weekend maar even speuren dus!

ow en whoop; gefeliciteerd inderdaad! :D altijd fijn om iets onverwacht te halen. (jeeej ik heb geen tentamens meer :D)
pi_88626739
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:39 schreef kirsten. het volgende:
@ Iedereen

voor alle haaknaaldmaten, zoek gewoon eens op Ebay! Ik heb voor 7 dollar van 2.0-8.0 met alle halve mm. gekocht, ok het duurde een maand voordat ze er waren maar voor 7 dollar kan je je weinig een buil vallen. En ze hebben nog kekke kleurtjes ook :P Geen spam trouwens hoor, maar hier kosten de haaknaalden los 3 euro per stuk.

:Y ik heb ook setje van 2.0 tot 5 besteld in allemaal fijne kleurtjes - voor weinug
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_88627235
Ik vind die vlaggetjes echt enorm leuk!

Qua haaknaalden ben ik eigenlijk nog steeds op zoek naar de haaknaalden van Susan Bates, en dan vooral de aluminium silvalume lijn. Dat zijn mijn lekkerste naalden, maar ik ben er helaas een hele hoop kwijtgeraakt inmiddels.

Volgens mij worden ze in Nederland niet verkocht ofzo.
pi_88630372
Leuke vlaggetjes!

@Kirsten, en heb je m gehaald?
Die van vandaag was echt de grap van de eeuw. Begon al hier op t station dat mn trein niet verder zou gaan als haarlem(heb je weinig aan als je naar Leiden moet) Dus via amsterdam, en terug ook. Maar toch weer extra gestres. En die tentamen laten we daar maar niet over praten :P Terwijl hij opzich best te doen was, maar ik had globaal geleerd, en ze vroegen juist echt specifieke dingen met 3 punten enzo...Maar afijn, de herkansing. Moet het alleen niet gaan sneeuwen.

Ik ga weer verder met mn kussen achter de computer, ik wil m zo graag af hebben. En dan nog een ofzo, alleen groter O+ Moet ik eerst een grotere kussen zoeken. Ziet er trouwens naar uit dat ik het met 1 bol van elk bijna red, alleen grijs net niet want die heeft een rand meer. Maar dan valt het best mee qua kosten (wel 2 hele euro's _O- en een beetje extra)
pi_88634487
Ik had m'n tunische haakwerkje maar weer eens tevoorschijn gehaald. Het feitelijke haakwerk is nu klaar, en ik wil 'm gaan afwerken. Maar dan moet 'ie eerst stoppen met dat vreselijke omkrullen. o|O
Hoe regel ik dat? Is dat gewoon een kwestie van natmaken en dan strijken of zo? Of gaat dat anders?
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:33:04 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88634805
Ik ben met mn koor NU live op classic fm te horen!

Mede dankzij jullie 3e geworden *O*
pi_88634860
Whaa, wat tof!! *O*
pi_88635121
aw, jammer, ik heb t gemist!!
Kwak
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:42:22 #83
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88635136
Trui ik zag in het vorige topic dat je aardig aan het sloffen haken bent....leuk!

Ik kan dus echt niet haken, en ben nog links ook....

Kan iemand mij een goeie site, of uitleg mag ook, geven hoe ik vaste moet haken
Heb ik nodig voor een vest wat ik aan het knifty knitteren ben.
Alvast bedankt.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:49:13 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88635395
vasten zijn vrij eenvoudig karin: insteken, draad omslaan, doorhalen, nog een keer draad omslaan en deze draad door beide lusjes op je haaknaald halen.
in de haak.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:49:43 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88635417
ah, whoop heeft er al een goed filmpje bij gevonden, mooi zo. :)
in de haak.
pi_88635427
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:12 schreef Eska het volgende:
Trovey, Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast ;) ) uit, vind ik.

Haha, heerlijk Kwakz0r! Ik word er ook altijd zo hebberig van. En ook zo blij van mooie nieuwe bollen. O+

Oeh, en nieuwe stapeltjes Lijnloos-squares! :D
Bedankt :D , gaan we eens even de restjes bij elkaar zoeken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:50:58 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88635461
ladyBlack, wat leuk! gefeliciteerd! :)

en kirsten, wat heb je die vlaggetjes snel af! mooi gelukt!
in de haak.
pi_88635462
Mn kussen schiet niet op :(
Ik heb trouwens die opdracht(die ik niet kon enzo :P) gehaald! dus het vak gehaald! En dus niet een tentamen voor niets gehaald.

[ Bericht 14% gewijzigd door Whoopdidoo op 12-11-2010 14:56:31 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:52:59 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88635544
Jah, wel gaaf hoor, live on air O+

En je weet maar nooit wie er meeluistert!
Kwak, er is vandaag de hele dag héél veel koormuziek op classic fm, dus gauw aanzetten als het kan!
pi_88635678
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:42 schreef KarinJ. het volgende:
Trui ik zag in het vorige topic dat je aardig aan het sloffen haken bent....leuk!

Ik kan dus echt niet haken, en ben nog links ook....

Kan iemand mij een goeie site, of uitleg mag ook, geven hoe ik vaste moet haken
Heb ik nodig voor een vest wat ik aan het knifty knitteren ben.
Alvast bedankt.
een vaste gaat je lukken!

ik weet niet of je draad van je breiwerk ervoor moet gebruiken, dan is het helemaal een piece of cake, of dat je ergens nieuw moet beginnen. Eerst de uitleg voor als je de draad van je breiwerk gewoon kunt gebruiken.

1. pak een haaknaald
2. steek de naald in de steek waarin je de vaste moet maken, van voor naar achter. Meestal is dit onder twee draadjes door. Als je bijvoorbeeld een kantsteek op je breiwerk hebt, of een afgehechte bovenkant, dan zie je steeds v-tjes van draad. je naald doe je onder allebei de kanten van een v-tje door.
3. pak aan de achterkant een lusje op van de draad waarmee je breit
4. trek het lusje door de steek heen.
5. je hebt nu 1 lusje op je haaknaald zitten.
6. pak nu een nieuw lusje van de draad (gewoon boven de steek), je hebt nu 2 lusjes op je haaknaald.
7.trek het nieuwe lusje door het oude lusje op je haaknaald heen. Trek goed aan. Je hebt nu een losse gehaakt. Dat moet even om te zorgen dat je kunt beginnen met vasten aan een nieuw randje.

Dan komt nu de vaste, die herhaal je elke steek.
1. steek je haaknaald op dezelfde manier als daarnet in dezelfde steek, van voor naar achter, onder beide draadjes van het v-tje door.
2. pak een lusje draad op aan de achterkant.
3. Trek dit lusje door de steek naar voren. je hebt nu twee lusjes op je haaknaald
4. pak een nieuw lusje van de draad (gewoon boven de steek). je hebt nu drie lusjes op je haaknaald
5. trek het derde lusje door allebei de eerdere lusjes op je haaknaald.
6. je hebt nu een vaste gehaakt, bravo!
7. herhaal in iedere steek
Na de laatste vaste kun je de draad afknippen en de lus "doortrekken" om af te hechten

Als je niet kunt werken met de wol die al aan je breiwerk vast zit, doe de eerste steek dan als volgt:
1. maak een lusknoopje in je nieuwe draad (net als met vingerhaken, zo'n schuiflusje
2. doe deze om je haaknaald.
3. insteken zoals in voorbeeld boven van voor naar achter
4. pak een lusje vanaf de achterkant en trek door de steek naar voren
5. je hebt nu twee lusjes op je naald.
6. pak een derde lusje van de draad, gewoon boven de steek
7. trek dit lusje door de andere twee lusjes.
Dit is nu je eerste vaste.
Kwak
pi_88635709
ik zie dat mijn uitleg wellicht mosterd na de maaltijd is :P typen duurde te lang :P
Kwak
pi_88635724
Maar wel een hele mooie uitleg!
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:57:45 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88635747
als 't nou nog niet lukt karinJ... :D
in de haak.
pi_88635792
ik was aan t luisteren naar de opname van een van mijn concerten van afgeloipen juni. niet zo'n goede opname, gekraak als t hard wordt, maar wel een best wel mooie solo van mezelf al zeg ik t zelf :@

SPOILER
Kwak
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:00:13 #96
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88635825
Bedankt voor de razendsnelle reactie!
Ik heb het filmpje meteen in m´n favoriete gestopt
Moet eerst nog 2 mouwen knitteren dus t duurt even voor ik er gebruik van ga maken.
Op het brei topic zal ik het resultaat laten zien (later....veeeel later )
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:18:47 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88636561
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik was aan t luisteren naar de opname van een van mijn concerten van afgeloipen juni. niet zo'n goede opname, gekraak als t hard wordt, maar wel een best wel mooie solo van mezelf al zeg ik t zelf :@

SPOILER
:o mens wat heb jij een mooie stem!!! O+

Weet je zeker dat je niet stiekem een professionele opname hebt rondgestuurd :?
pi_88637321
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:o mens wat heb jij een mooie stem!!! O+

Weet je zeker dat je niet stiekem een professionele opname hebt rondgestuurd :?
:o dank je wel :@
Kwak
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:42:40 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88637582
ik vind 't ook heel mooi, kwakz0r! O+
in de haak.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:00:32 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88640691
Nou, ik heb 1 slofje (deze, van lion brand yarn) af, en ik zie het nog niet helemaal voor me :') hij heeft een heel hoge bolle neus :? In de kleine maatjes op de foto ziet dat er schattig uit, maar dit is de op 1 na grootste maat.... rare verhouding.

Ga nu gelukkig oppassen, dus kan t jongetje hem mooi even passen :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')