abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88730728
Ik vind de draak in wording heel leuk!
En het Sarah London project ook.

Ik ben in het weekend bezig geweest met die vervilte sloffen van Trui, zeg maar.
Mijn eerste poging is gelukt, maar ik ben niet heel tevreden over het viltproces. De wol was erg dik en daardoor zie je alle steken nog zitten. Het lijkt me leuker als het echt helemaal viltig is zeg maar. Ben nu dus met een dunnere wol een tweede keer aan het haken.

Tussendoor haak ik aan een muts voor een vriendin en eigenlijk moet ik een mobile afmaken voor mijn kleine neefje.
  maandag 15 november 2010 @ 10:58:05 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88731055
haaksters hebben het maar druk he!

oja, de sloffen. succes met je 2e exemplaar! het zou ook nog wel kunnen schelen als je die eerste nog een keer (of 2) wast.

het eindresultaat van mijn geslof:

(dat ene lichtblauwe vlakje is wat vreemd verkleurd door de camera, ze zijn beiden dezelfde kleur eigenlijk). en ook hier zijn nog steeds steken zichtbaar...
in de haak.
pi_88731174
Oh ja maar deze zijn veel minder stekelig dan die van mij. Ik vind ze heel leuk zo.
Ik zal thuis (vanavond) eens een foto maken van mijn eerste poging.
pi_88731561
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef trui het volgende:
haaksters hebben het maar druk he!

oja, de sloffen. succes met je 2e exemplaar! het zou ook nog wel kunnen schelen als je die eerste nog een keer (of 2) wast.

het eindresultaat van mijn geslof:
[ afbeelding ]
(dat ene lichtblauwe vlakje is wat vreemd verkleurd door de camera, ze zijn beiden dezelfde kleur eigenlijk). en ook hier zijn nog steeds steken zichtbaar...
Je kunt ze zelf ook nog verder vilten, weet nu hoe het moet O-)

Gewoon natmaken met warm water, afwasmiddel erop en over een geribbeld oppervlak schrobben :) Maar ik vind ze zo eigenlijk ook wel erg gaaf :Y Leuke kleuren vooral ook :)
  maandag 15 november 2010 @ 11:23:00 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88731768
ja, dat zou ik inderdaad nog kunnen doen, maar ze mogen in elk geval niet kleiner meer worden. dus dat risico wil ik eigenlijk niet nemen...
in de haak.
  maandag 15 november 2010 @ 11:25:31 #206
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88731850
quote:
Tnx voor het patroon! Ik dacht wel dat ie veel groter zou worden, gezien het hoofd, maar hij is ook wel heel leuk zo! Op mijn te haak-lijst ;)
Ik heb het patroon x 2 vergroot :) dan wordt ie ongeveer 30 cm hoog (en met een enorm hoofd ;))
pi_88731939
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:23 schreef trui het volgende:
ja, dat zou ik inderdaad nog kunnen doen, maar ze mogen in elk geval niet kleiner meer worden. dus dat risico wil ik eigenlijk niet nemen...
Het is ook wel erg zwaar :D
pi_88731982
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:25 schreef Mynerfius het volgende:

[..]

Ik heb het patroon x 2 vergroot :) dan wordt ie ongeveer 30 cm hoog (en met een enorm hoofd ;))
Haha, dat scheelt wel ja! Maar ik bedoelde ook zegh maar "hoog op de poten"... als je begrijpt wat ik bedoel, een "echt" giraffe-lijf. Maar deze is ook wel heel leuk zo O+
  maandag 15 november 2010 @ 11:45:20 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88732479
haha ja die poten zijn een beetje onderontwikkeld in vergelijking tot het hoofd. :D maar knuffelgiraffen kloppen toch al nooit, dus ach. :)
in de haak.
pi_88732557
De meeste dingen kloppen niet,das juist het leukste.

Ik wil gewoon een wolvoorraad van 10 bollen per kleur ofzo =( Want nu zit ik te twijfelen of ik mn boontjes alledrie een mutsje zal doen want dat is wel leuk, maarja stel ik wil nog wat met die kleur maken dan kom ik misschien net te kort enzo. Bluh.
  maandag 15 november 2010 @ 11:49:14 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88732579
dan geef je alledrie de erwtjes een andere kleur muts. :+ opgelost!
in de haak.
pi_88732636
Ja dat sowieso, maar dan nog :P
Ach ja, moet gewoon ergens een miljoentje winnen :P
pi_88732998
Ik heb wol ook op mijn lijstje gezet voor lootjes :@
  maandag 15 november 2010 @ 12:00:46 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88733008
ik geld. :+
in de haak.
pi_88733250
Ik moet eerst maar eens gaan kijken wat ik nou eigenlijk allemaal heb aan katoen enzo. Eigenlijk moet dat eerst maar eens 'op'.
pi_88734167
Aan op doe ik niet. Maar ik denk dat wij echt abnormaal veel hebben!
Wij hebben 24 kleuren van 1 merk, 2 bolletjes per kleur meestal, zit in een doos.
En dan nog 3 grote bakken met de gebruikelijke wibra/zeeman/tsjechie/geen idee wol.
En dan boven in de kast nog dubbele wibra bollen.

En dan nog niet hebben wat je zoekt :P
Maar het lijkt me zo fijn om gewoon van de wol naar keuze gewoon een aantal bollen te hebben.
Maar ach dit is al belachelijk dus eerst maar een beetje dit wegwerken.
pi_88735161
Foto's, wel aanklikbaar aangezien ik ruzie had met de fotoverkleiner

Mn kussen!

Uiteindelijk niet helemaal perfect gelukt, maar ach, voor die paar euro maakt dat ook niet uit, zat uiteindelijk 250 gram in.

WIPje

Peas in a pod. Best groot(zie potlood) ik had ze gewoon klein en schattig verwacht, maar dit is ook leuk. En zo knap dat de bolletjes verschillend zijn.
pi_88736874
Wat is je kussen leuk geworden!
Wat voor binnenkussen heb je er nou voor gebruikt?
pi_88737084
Uh...geen idee :P mn moeder had m gekocht, vrij goedkoop ergens. Action misschien?
pi_88742225
Even een vraagje he. Ik heb nu een roos + blaadjes gehaakt (blaadjes van vilt), en een rand voor een houten hart. Maar kan ik dit gewoon op het hout lijmen (het is wol)? Weten jullie of dat blijft zitten en mooi blijft? Het is universeel lijm met op de achterkant dat het a en b en c en d .... en x lijmt.
alles dus :')
pi_88746495
:) dank je Trui, ik ga eens kijken of ik een soort van hobby-route kan maken door Utrecht heen... :P
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:13 schreef trui het volgende:
ik heb vanavond trouwens een aantal GS-jes zitten haken. helaas is m'n bol in die kleur nu op en ik was nog niet bepaald klaar...

[ afbeelding ]

iemand enig idee wat dit gaat worden? :)
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, een kerstboom!!! voor op te hangen!!! *O* die zijn mooooi!!! O+

-edit- spuit 11, eerst de rest van de posts uitlezen... :')
  maandag 15 november 2010 @ 18:58:48 #222
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88748345
Ik ben de draad kwijt. Niet van het haakwerk, maar van het topic. :P

@mijsje wilde nog weten of het nog opgelost was met de poncho. Ja, ik ben 'm langer aan 't maken (dat was ik toch al van plan, maar ik wist niet zeker of dan de mouwen ook echt lang genoeg zouden worden).

_Ophelia_ wat mooi! O+ Echt heel gaaf!

trui, heb je al ervaringsverhalen gehoord over de sloffen als ze in gebruik zijn? Mijn ervaring met sloffen zonder echt zooltje is niet zo best. Na een paar dagen raken ze uit model en gaan ze steeds verzakken en scheef onder je voet zitten. Vervolgens raken ze nog meer uit model en na een paar dagen vallen ze onder het lopen zo van je voeten.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2010 @ 19:01:40 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88748493
deze sluiten al niet zo best aan, ze vallen wat te breed naar mijn zin. eerlijk gezegd lijken ze me dan ook niet ideaal nee, maar ja. ik ga ze nu toch maar kado doen, want ik had 't (domdomdom) al een tijdje geleden beloofd. ik geef haar er wel mijn muts-met-bollen bij, die is tenminste wel echt leuk geworden.

ik ben benieuwd naar je uiteindelijke poncho!
in de haak.
  maandag 15 november 2010 @ 19:29:24 #224
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88749877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geen heel goede foto, hij is aanklikbaar om beter te kunnen zien.
[ link | afbeelding ]

En het is zo fijn om te doen O+

Weet iemand of ze bij blokker/action/wat heb je nog meer... maar geen ikea, waar ze grotere kussens verkopen?
Vast een veel te late reactie, maar ik gebruik de kussens van Blokker van ¤1,50 :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nice O+

Heeft iemand een tip waar ik aan haaknaalden kom? Ik heb net een haarband/hoofdband voor Isa gebreid en daar wil ze graag bloemen op :D
Wibra heeft ze voor een heel zacht prijsje :Y

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog een dagje drogen en ik ben klaar voor kerst O+

[ afbeelding ]
(let niet op de vlekken in de theedoek, hij is schoon maar de verkleuringen gaan er niet meer uit)

Ik heb deze keer een plak schuimrubber van 1cm dik gebruikt met een theedoek eroverheen, werkt perfect.
Wow, wat zijn ze mooi geworden :o
Welke patronen heb je ervoor gebruikt, als ik vragen mag?

Mijn kerststalletje schiet niet echt op, dus ik betwijfel of ik hem voor kerst af heb.... Nou ja, eerst Jozef, Maria en het kindeke maken, de rest kan er dan altijd nog bij ;)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88750706
Muck, die haaknaalden van de Wibra, die kloppen niet met de "echte" maten, ze wijken wel eens af...
  maandag 15 november 2010 @ 19:45:39 #226
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88750756
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef mijsje het volgende:
Muck, die haaknaalden van de Wibra, die kloppen niet met de "echte" maten, ze wijken wel eens af...
Weet ik, maar ik houd me toch nooit aan "echte" maten :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88752948
:D hahaha, dan is het inderdaad prima, die naalden van de Wibra... :Y
pi_88753591
Mn boontjes zitten in hun dop O+ En al anderhalf mutsje af.
Schattig enzo, maar wat moet je ermee :P
pi_88754421
Ik herhaal nog even de vraag want ik hoop het vanavond te drogen kunnen leggen ;)

Kan je wol op hout lijmen? Blijft het dan nog mooi zitten? Ik heb een houten hart, daaromheen een randje gemaakt maar dat moet erop gelijmd worden (rand van chain + 2x een rij halve stokjes) en ook een grote gehaakte roos erop, op het voorvlak

op de roos (wol) heb ik inmiddels wel blaadjes gelijmd (vilt).

Wat is de beste tacktiek om de wol op het hout te lijmen? bv. eerst een randje vilt erop doen ofzo?
pi_88755034
Ow muck je reactie was niet te laat hoor, wil nog wel een kussentje maken dus komt altijd goed uit.

Geen idee over de wol/hout kwestie.
  maandag 15 november 2010 @ 21:17:21 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88755600
als je maar sterk genoege lijm hebt kirsten, dan zal 't vast wel blijven zitten. :+
in de haak.
pi_88758000
@ Whoop en Trui;

ik heb het er maar op gegokt, ben met de zijkant begonnen en de roos komt later wel. Eerst maar eens zorgen dat die zijkant mooi blijft, alhoewel ik alles wel precies pas had gemaakt en het er dus redelijk verzorgd uitziet :p

Nu nog iets bedenken voor die krans. Ik had blaadjes in verschillende kleuren in m'n gedachten, maar ik ben erachter gekomen dat blaadjes gigantisch lelijk bij mij worden. Misschien bloemetjes, maarja dan wordt hij wel heel druk. AAAAHHRG ik weet het niet :P

Die wanten waren trouwens echt superleuk! en Whoop, je kussen is toch mooi zo? Ik kan er in ieder geval geen imperfectie aan ontdekken ofzo! En ook je peas in a pod zijn lieffff O+
pi_88758325
Ik had ze niet goed om aan elkaar gehaakt _O- De strepen op de kussen lopen wel gelijk, dus opzich zie je er niet veel van, maar met het aan elkaar maken had ik er wel last van.

Spannend een krans, ik hou het wel bij simpele strepen en beestjes.
pi_88758517
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik had ze niet goed om aan elkaar gehaakt _O- De strepen op de kussen lopen wel gelijk, dus opzich zie je er niet veel van, maar met het aan elkaar maken had ik er wel last van.

Spannend een krans, ik hou het wel bij simpele strepen en beestjes.
Ik ga de krans ook niet maken hoor ;) Heb bij de panduro een krans gekocht die zegmaar uit takken bestaat, heel willekeurig aan elkaar gemaakt. Ideaal dus om bv. blaadjes aan te binden, maar ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen. Ik wil in ieder geval geen kerstkrans maar een alle seizoenen-krans, want anders moet hij al zo snel weer de kast in :P
pi_88758566
Neejoh dan laat je m toch tot februari hangen :P
Maar dan alsnog.
Ben benieuwd!
pi_88762470
Klaar O+ :s)

(niet alles scherp maar te lui om een andere lens te pakken)

De verschillende patronen staan hier en hier (picasa alert!)

Het stijfsel dat ik heb gebruikt is "crack free", gewoon gekocht bij de AH.
  maandag 15 november 2010 @ 23:13:13 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88762531
O+ O+ O+ _O_ en zoveeeel! erg leuk dat er geen een hetzelfde is. (toch??). hoe dun was 't garen/de naald waarmee je deze gemaakt hebt?

ik zag net op flicker een mooie kerstbal, maar geen idee wat voor techniek daar nou gebruikt is:
in de haak.
pi_88762616
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:13 schreef trui het volgende:
O+ O+ O+ _O_ en zoveeeel! erg leuk dat er geen een hetzelfde is. (toch??)

ik zag net op flicker een mooie kerstbal, maar geen idee wat voor techniek daar nou gebruikt is:
[ afbeelding ]
Van sommigen zouden er theoretisch twee of drie hetzelfde moeten zijn, de praktijk valt iets anders uit :P

Het is thread in dikte "10", deze en een naald 1,5.

Volgens mij is die kerstbal geborduurd.
  maandag 15 november 2010 @ 23:16:35 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88762678
ja maar wel heel ingenieus met in elkaar hakende draden. ik vind 't er erg knap uitzien. :D
in de haak.
pi_88765593
Lijkt mij eerder geknoopt en geplakt dan geborduurd..?

Wat een leuke kerststerretjes <3
pi_88766239
ola, muts voor vriendje (gebreid) is af. rand eraan gehaakt omdat ie te kort was. staat m heel schattig, hij krijgt er een klein eihoofdje in :P

verder geen haaktijd gehad. Alleen gezongen en vandaag uren en uren aan mn portfolio, studie dus, gewerkt...
Kwak
pi_88766715
Wat gaan jullie hard!!!
O+ zoveel leuke dingen in 2,5 topic gezien dat ik echt niet meer weet wie,wat,waar, maar complimenten voor jullie vindingrijkheid.

Hier inmiddels 4 mutsen gemaakt, waarvan er 2 zo snel in beslag zijn genomen door de kids dat ik vd week pas foto kan maken. Ben vanavond weer eens verder gegaan met de regenboogdeken, maar dat valt zwaar tegen als je de laatste 2 maanden alles met naald 6 heb gedaan en nu ineens 3,5. Wat een priegelwerk.
pi_88767674
Superleuke sneeuwvlokken! Pff, wat een werk moet dat zijn geweest :P

Die bal, geen idee maar wel mooi :P

@Kwakz0r; Eihoofdjes kunnen ook heel sexy zijn :9

@ Anitra.. Ik ken het, moet nu ook priegelen met de 2.5 voor een paar roosjes, en dat valt zwaar tegen want ik ben meestal van de naalden >4.5. Wel leuk dat je mutsen al af zijn :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:12:06 #244
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_88768062
Erg mooi, de sneeuwvlokjes! Wij hadden twee jaar geleden op het werk in de kerstboom engeltjes in die vorm O+ very pretty, maar wel heel kwetsbaar.

Ik heb gisteren voor het eerst granny vierkantje gehaakt *O* , onder deskundige begeleiding van mams van vriendin, die haar had gecharterd om 'haakcollege' aan twee linkspootjes te geven.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_88769839
De sneeuwvlokjes zijn echt mooi geworden!

Succes kirsten!
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:13:51 #246
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88770126
_O_ _Ophelia_ Echt prachtig. O+
Is het inderdaad zoveel werk als we denken?
... ♥ ik mis je ♥
pi_88770139
Goedemorgen.

Ik heb gister mijn tweede paar sloffen afgemaakt en in de was gegooid, en ze zijn heel mooi vervilt maar veel te klein geworden, haha. Zelfs mijn zoontje (maat 32) past ze niet.

Die gaan dus maar naar mijn nichtje.

de kleintjes

de grote
pi_88770353
Wow, wat gaan jullie snel zeg.. :o En wat een mooie dingen allemaal!!

Ik ben de afgelopen week bezig geweest met onderzetters om de techniek van granny squares onder de knie te krijgen met Saskia van Wibra. De bedoeling was een deken, maar daar vind ik ze niet mooi genoeg voor.
Daarna een babydekentje gemaakt van merinowol van Drops. Daar ben ik echt superblij mee, maar nu ontzettend veel pijn in mijn pols :|W En ik weet niet eens een baby waar ik hem aan kan geven (moet wel een heel leuke baby zijn die hier onder mag liggen :P Ik ben echt fan van merinowol, jammer dat Drops niet heel veel kleuren heeft.

Ik zal snel foto's posten..
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:12:58 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88771595
truus, ik ben benieuwd naar dat dekentje! ik vind die drops merinowol ook heel fijn. meer kleuren zouden inderdaad ook welkom zijn.
in de haak.
pi_88771825
Drops korting bij drops verkooppunten

Is helaas maar op een paar soorten, en de acties wisselen per winkel... :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')