Voor Android is Cardiotrainer ook erg fijnquote:Op maandag 8 november 2010 19:34 schreef Duimelot het volgende:
Neelix zou je mij in de op bij de begonnen beginners willen zetten?
meteen tvp
Oh heb de op even doorgekeken, een leuke app voor de telefoon is sportypal, op sportypal.com (android)
Heb je die tweede evy reeks gedaan? Daar zit ook wat intervaltraining in om je tempo wat op te krikken...quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef jack4ya het volgende:
Of ik 6km of 10km loop... Ik loop altijd de hele loop met 1 snelheid. Niet omdat ik dat per sé wil maar omdat versnellen of vertragen (!) me gewoon niet lukt. Net een locomotief. Ik rol met de zelfde snelheid door.
Vriendlief denkt dat ik misschien een PT nodig heb... maar ja, dat doe je niet even 1-2-3.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je heel voorzichtig moet zijn met achillespees klachten....quote:Op woensdag 10 november 2010 08:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga komende week eens niet rennen. Gisteren wel gedaan en mijn achillespees gaf wat signalen af. En dat deed hij de afgelopen 3 keren ook al negeerde ik t toen. Steekt een beetje en ik wil niets overbelasten dus neem even rust, koelen met ijs en smeren met srl- gelei leek mij verstandiger dan maar gewoon doorlopen.
ja zoiets heb ik ook gehoord... dus ik doe rustig aan. Neem niet aan dat t afscheuren dan zomaar gebeurt en ik heb echt pas nét klachten he? En verga niet van pijn ofzo, t voelt gewoon vervelend.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef Neelix het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je heel voorzichtig moet zijn met achillespees klachten....
(half) afscheuren en je bent zo een half jaar verder en flink wat spiermassa kwijt.
Over het algemeen wordt aangeraden om dynamisch te stretchen voor het lopen en statisch te stretchen na het lopen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik begin altijd met gewoon een stukje zachtjes joggen en wat met mijn armen zwaaien enzo. Koude spieren rekken is volgens mij nooit goed.
Helaas gebeurt dat afscheuren dus wel zomaar ineens, iig bij mij was dat wel het geval. Maar dat kwam vooral omdat ik toen veel dynamischer aan het sporten was en niet echt hardlopen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja zoiets heb ik ook gehoord... dus ik doe rustig aan. Neem niet aan dat t afscheuren dan zomaar gebeurt en ik heb echt pas nét klachten he? En verga niet van pijn ofzo, t voelt gewoon vervelend.
Paar keer per dag koelen, smeren en als ik geen klachten meer heb zal ik wat excentrische oefeningen doen om de boel wat te versterken.
Hoorde wel van iemand dat ipv volledige rust wel lopen (maar langzamer tempo en op zachte ondergrond en minder lang dan anders) juist kan helpen. indien je maar koelt, rust en smeert erbij.
6 weken krukken (en dan verlies je meteen een hoop spieren!) en daarna 4-6 maanden revalideren. In februari was ik klaar met revalideren en maandje terug heb ik nog 9km hard gelopen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:23 schreef DarkElf het volgende:
t klinkt echt heel eng zoiets, gaat het nu weer allemaal goed?
nu je dat zo zegt (over de plek enzo) denk ik toch dat t van mijn enkel komt (gelukkig maar)... die zal ik komende week rust geven van t rennen maar wel blijven wandelen.. en dan ga ik eind volgende week t weer eens rustig proberen
lopen is ook niet mogelijk lijkt me als die net geknapt is toch!!?quote:Op donderdag 11 november 2010 07:56 schreef Neelix het volgende:
[..]
6 weken krukken (en dan verlies je meteen een hoop spieren!) en daarna 4-6 maanden revalideren. In februari was ik klaar met revalideren en maandje terug heb ik nog 9km hard gelopen.
Je kunt na die 6 weken gelukkig wel weer gewoon lopen enzo, maar rennen moet je langzaam gaan opbouwen, omdat je pees nog niet op volle sterkte is.
Overigens klinkt het allemaal ontzettend eng en vreselijk, maar je voelt er echt vrij weinig van. Die *knap* is echt alleen dat, komt verder geen pijn bij kijken. Behalve dan als je probeert te lopen. Zolang je niet probeert met dat been te lopen, merk je er niets van.
In mijn geval had ik het 'geluk' dat ie maar half afgescheurd was, dus dat kon nog wel een beetje. Ander voordeel was dat een operatie om het aan elkaar te maken ook niet hoefde.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lopen is ook niet mogelijk lijkt me als die net geknapt is toch!!?
quote:Ik bouw het dus netjes volgens het schema op. Houd het bij met sportypal en dat vind ik wel erg leuk en motiverend. Zo zie je namelijk al na 3x rennen dat je daadwerkelijk vooruitgang boekt
je kon gewoon tegen de wind opleunen zonder om te vallen gok ik!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:00 schreef Ymke het volgende:
oeeeeee wat een weer , ik zit te dubben om te gaan lopen , dat wordt bukken voor de vallende takken
_edit_ ik ben dus wel gegaan he , half uurtje rustig gelopen , nog steeds een moeilijk rechterbeen , maar ik ben wel gegaan . Striemende regen in mijn gezicht , harde wind tegen .
Heerlijk![]()
http://www.hardloopschema.nl/?p=registrant/trainingsagenda (als je ingelogd bent.)quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vandaag schoenen en sokken gehaald.Kan m'n schema op hardloopschema.nl alleen niet terugvinden. Bij "mijn schema" heb ik alleen de optie om m'n huidige schema te verwijderen, maar nergens zie ik de huidige planning.
Vreemd, zie het nog steeds niet...dan maar zonder hardloopschema.nl...quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
http://www.hardloopschema.nl/?p=registrant/trainingsagenda (als je ingelogd bent.)
Maak je niet druk. Het moet leuk blijven en bovenal, het is geen wedstrijd.quote:Op zondag 14 november 2010 17:20 schreef Ymke het volgende:
Ik ga even stoppen met het hardlopen , ben bezig een flinke blessure te ontwikkelen in mijn rechterbeen. eerst maar weer pijn vrij worden. denk dat ik daarna een (heel) stuk terug ga in de Evy lessen en het weer langzaam ga opbouwen.
Dit tempo van 3 keer in de week is dus te snel voor dit oude lijf . 3 keer kan wel maar dan niet zo snel opbouwen. Dus dat wordt wat vaker een dezelfd les lopen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik geen last meer heb.
Je hebt volledig gelijk , ik wil altijd presteren . Moet er wel de lol van in blijven zienquote:Op zondag 14 november 2010 18:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Het moet leuk blijven en bovenal, het is geen wedstrijd.
Anderhalf uur?!?!quote:Op zondag 14 november 2010 22:31 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vandaag anderhalf uur door de Ooijpolder gelopen. Op een gegeven liep ik zo erg lekker dat mijn benen maar door bleven gaan en ik maar bleef lachen.
Heerlijk om 's avonds alleen daar te zijn. In de verte auto's die voorbijrazen, de wind, lichten van Nijmegen, de donkere lucht. Ik voelde me zo gelukkig.![]()
Toen schoot de titel van een Engels boekje dat ooit op de leeslijst stond door mijn hoofd: The loneliness of a long-distance runner. Heb het nooit gelezen, maar ik vond de titel wel heel toepasselijk.
Ik zou wel moeten, volgende week 7H. En ik ben geen snelle renner.quote:Op zondag 14 november 2010 22:33 schreef Flappekz het volgende:
Anderhalf uur?!?!![]()
Wow, dat wil ik ook!
Ik zou eigenlijk ook wel in de OP willen. Bij Evy 0-5.quote:Op maandag 8 november 2010 19:34 schreef Duimelot het volgende:
Neelix zou je mij in de op bij de begonnen beginners willen zetten?
meteen tvp
Oh heb de op even doorgekeken, een leuke app voor de telefoon is sportypal, op sportypal.com (android)
7H als in 7 uur achter elkaar? Wat ga je doen?quote:Op zondag 14 november 2010 22:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten, volgende week 7H. En ik ben geen snelle renner.
Een half jaar geleden vond ik 5 km nog een ware hel. Gewoon lekker blijven trainen dus.
Oh, ho ho! Nee, 7H staat voor Zevenheuvelenloop!quote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef sjak het volgende:
7H als in 7 uur achter elkaar? Wat ga je doen?
Het doet me denken aan www.wheelofenergy.org , die zag ik gisteren op Schiphol staan. Zijn er hier nog mensen die daarin mee gaan lopen?
Heel weinig, ben lui.quote:En dat laatste geeft moed, een half jaar geleden pas en nu al zoveel kunnen lopen. Loop je veel dan?
Haha, nou ja als je niet zo goed bent kun je best 7 uur over die loop doen.quote:Op maandag 15 november 2010 11:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, ho ho! Nee, 7H staat voor Zevenheuvelenloop!
He he, nu al bijna een dubbele marathon is voor mij echt te gek hoor.
[..]
Heel weinig, ben lui.Ik train gemiddeld minder dan 1 keer per week. In de aanloop naar wedstrijden weer eens wat meer: 2, hooguit 3, keer per week.
Gelukkigquote:
Heel grappig is die widget! En eindelijk betere Facebookmogelijkheden, ook leuk.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:14 schreef jack4ya het volgende:
Hilarisch: ik gebruik cardio trainer en ze hebben nu een update "burn the turkey" (vanwege thanksgiving)...
Is al eens ter sprake gekomen. Ene groep vond het bij LIF horen (voornamelijk afvallers en ik wil een keer wat aan mijn conditie doen en het helpt me stoppen met roken lui) en een andere groep vond het een sport, dat dus ook in Sport hoorde. Bleven toen gewoon 2 topics en een gesloten reeks werd gewoon weer geopend geloof ik. Weet het niet meer precies.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand waarom er een topic #13 in SPT staat en een vergelijkbaar topic #7 in LIF? Kunnen we die niet samen gooien? Vind het verwarrend.
Ik ben in ieder geval voor het houden van deze reeks. Ik vind hardlopen sport (en daar doe ik het ook voor) dus deze mept sowieso blijven. Die andere in LIF heb ik niet echt een mening over, al denk ik dat wat mensen daar beter hier thuis horen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:03 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik ben anders best tevreden met de huidige indeling. Eerder kon je als beginner alleen terecht in de EVY topic reeks, waar de berichten wel heel eenzijdig waren, namelijk het opsommen van welke les iedereen gelopen had, of in het amateur hardlopers topic, waar het niveau een stuk hoger ligt.
Met de komst van het hardlopen voor beginners topic kan iedereen tenminste zijn verhaal kwijt en is er ook ruimte om vragen te stellen.
Nu is er alleen nog de discussie of het hardlopen voor beginners topic in Sport of in Lifestyle hoort te staan. Wat mij betreft toch echt in Sport, aangezien hardlopen een intensieve activiteit is met een grote kans op blessures.
In Lifestyle zie je nog te veel beginners met slecht schoeisel trainen.
Volgens mij moet je niet meer dan drie keer per week gaan lopen. Om de andere dag is een prachtig tempo.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef jack4ya het volgende:
Vanoachtend mijn fietstest gehad, omdat ik wat klachten/last heb van mijn borst(kas) na het lopen, en behoorlijk hoge hartslag.
Kennelijk heb ik een goede conditie (tot mijn eigen verbazing) en valt de hoge hartslag op de fiets wel mee. Ik mag aangeven als ik een holterkastje wil, maar dat vind ik een beetje eng (stigmatiserend).
Misschien vaker lopen? - Ik loop al 3x pw.
Misschien minder hard lopen? - Ik loop maar 8,5-9 km/h
Misschien intervallen? Doe ik al 1 pw.
Ja, dan weet ik het ook niet.
Ik ga maar eens kijken of ik toch meer kan lopen per week, maar dan wel korter.
In ieder geval kwam er nu niets uit de metingen (goed nieuws) en als ik de klachten weg krijg, ben ik helemaal blij.
Mooie instelling!quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:31 schreef mazaru het volgende:
Ik ben trouwens blij om te lezen dat er ook mensen zijn die rond mijn tempo lopen. Ik loop ook maar zo rond de 8 km per uur.
Iedereen haalt mij altijd in. Maar ik kan er niet wakker van liggen hoor. Dit tempo is mijn tempo en ik voel me hier lekker bij.
Pff was paar uurtjes geleden geweest. Het is echt rete koud, viel me ook wat zwaarder dan normaal. Pas nadat ik gedoucht en gelunchd had werd ik minder moe. Voel me nu weer fit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:09 schreef mazaru het volgende:
Mijn zin om te lopen ligt onder het vriespunt.
Voor een paar tientjes heb je een horloge waarmee je de hartslag bij kan houden tijdens het lopen. Ik vind het zelf erg rustig wanneer ik even een steek op mijn borst krijg om dan even te kunnen kijken of het nog binnen het veilige ligt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef jack4ya het volgende:
@sjak: Ik vind het eigenlijk gewoon niet nodig, zo ver ben ik m.i. nog niet.Het is idd netjes aangeboden. Ik kijk het nog een paar maanden aan of de boel wat rustiger wordt. De hoge hartslag is geen zorg voor me, weet inmiddels dat er gewoon mensen zijn zoals ik die niet binnen de 'regeltjes' vallen. 200bpm vond de cardioloog geen probleem.
Geestig, die gaan we ook lopen.quote:Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef Flappekz het volgende:
Zo, nieuw doel: Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC in maart. Heb nog nooit meer dan 5km gelopen, maar nu heb ik in ieder geval een flinke stok achter de deur
Ik zit nog te twijfelen of ik durf. De kou boeit me niet maar ik ben toch wel bang voor glijpartijen.quote:Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopmaatje net maar gesms't dat ik niet ga als het blijft sneeuwen hoor, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.![]()
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:54 schreef rooneyelst het volgende:
nou mocht eindelijk weer beginnen na een lange tijd van nieti lopen door een ontstoken knie pees. Maar nu loop ik dus met tape op bepaalde plekken om me knie te fixeren tijdens een inspanning en nu heb ik bij me andere been pijn in me scheen. Echt 10cm in lengte over me scheen wat bij aanraking al gevoelig is en met hardlopen gewoon niet te doen is..
Lijkt wel alsof de druk van me rechter knie weg is en nu op me linkerscheen komt ofz..hopeloos word ik ervan!
Iemand ervaring ermee..hoor het graag!
Tnx! eerst nog een afspraak maken hoor, geen idee wanneer ik terecht kan.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
Succes bij de sportarts, ik hoop voor je dat hij goed nieuws heeft.
nee dat is het ook niet, want heb daar ook al last van gehad en de pijn zit nu op een andere plek..maar nu moet ik volgende ewek naar een sportarts in zeist..hopelijk kan hij me wat verder helpen!quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.
Jij liever dan ik.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:20 schreef AryaMehr het volgende:
Het is -7 hier. Wel verantwoord om te gaan hardlopen toch?
buitenste kniebanden...quote:Op woensdag 1 december 2010 20:08 schreef mtchel112 het volgende:
Net weer wezen hardlopen, vreselijke pijn in de rechterkant van mn rechterknie altijd na het hardlopen al een paar weken, iemand een idee?
Ik ben begonnen met alleen goede schoenen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
Meerennen? Zat ze vast aan een touw?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:14 schreef jack4ya het volgende:
Yay! Weer een 10km en weer sneller.
En bevroren wangen...
Ook geestig: Ik heb een forse meid 150 mtr laten meerennen omdat ik haar niet hoorde roepen
Schoenen met name, sokken zijn prettig (naadloos) en de rest van de kleding is een beetje zoeken.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:57 schreef Cudles het volgende:
[..]
Meerennen? Zat ze vast aan een touw?
Vond ik al vreemd ja. Omdat je in je username 'jack' hebt staan ging ik er denk ik automatisch van uit dat je een man bent.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Ja? Hoeveel mannen ken jij die in een sportbeha lopen
Maar hoezo?
(En nu hoop ik dat je zegt dat ik stoer klink)
Haha, wat een verhaal.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:57 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen.
quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.quote:
Insgelijksquote:Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Balen, hoe is dat zo gekomen?quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
M'n dokter(huisarts) weet dat ik zo loop, en 't is haar al lang opgevallen dat ze me juist heel weinig meer ziet.quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Ouch, met het hardlopen gebeurd of een ander ongelukje? Hoe lang zit je er mee? Beterschap!quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.quote:Op maandag 6 december 2010 15:07 schreef Caland het volgende:
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht.
Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
Het ging ook wel prima hoor. Maar het viel me gewoon enorm tegen hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan tov een half jaar geleden. En inderdaad, moest mezelf af en toe tegenhouden omdat ik vaak half aan het sprinten was. Misschien wel beginnersenthousiasmequote:Op maandag 6 december 2010 18:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...
Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!quote:Op maandag 6 december 2010 18:34 schreef fervente het volgende:
hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p
Goed dat je gegaan bent. Jammer dat je niet gelijk weer kunt rennen, maar het lijkt me wel fijn om een goed beeld te hebben van je mogelijkheden.quote:Op maandag 6 december 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
Bij de sportarts geweest, was nuttigGoeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
Haha, klopt. Maar ik dacht; ik draag geen winterjas, dus moet wel veel aantrekken. Maar alleen een shirtje met lange mouwen lijkt me wel erg weinig! Maar ik heb het ook snel koud hoor, dat moet ik er wel bij zeggen...quote:Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!![]()
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Je zou het laatste deel van Evy 2 kunnen pakken ofzo. Die werkt naar 10 km, met oog op tempo ook.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef fervente het volgende:
[..]
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.
Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
Ligt er aan. Als je een tien km zonder veel moeite kan doen zou ik nu een zes of zeven rustig doen. Als de tien veel voor je is zou ik voor een rustige vier of vijf gaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:47 schreef Spektor het volgende:
[..]
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?
Ugh, die zit zeker ook onder je eeltlaag? Dan is er weinig aan te doen ben ik bang.quote:Op maandag 13 december 2010 08:41 schreef Spektor het volgende:
Ik heb een blaar onder m'n voet, gekregen na t beoefenen van een zaalsport, dus niet door het hardlopen. Iemand tips hoe ik daar z.s.m. weer vanaf kom of dat ik in ieder geval nog wel gewoon kan hardlopen?
Het was de afgelopen week zo glad dat het risico op vallen echt wel groot was. Afgelopen zondag was de stoep zelfs nog niet overal ijsvrij. Beter een week rust pakken dan een been breken.quote:Op maandag 13 december 2010 00:26 schreef Vronsky het volgende:
Maar hardlopen in de sneeuw is leuk.
Kan je niet met de gladheid gewoon in het bos gaan rennen, of op het gras blijven?
Ben zelf paar dagen terug ook op m'n bek gegaan vanwege het ijs, maar het is beter als je gewoon door blijft gaan ipv van binnen gaat zitten als je omgeving even niet mee zit
(Ben zelf niet echt meer een beginner.. maar toch)
Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uitquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:11 schreef GotC het volgende:
Nou, ik ga ook maar weer effe kijken hoe het buiten is. Voor de zekerheid een reflecterend hesje aan, zon gaat over een half uurtje onder als het goed is.
Ik ga beginnen met week 4 van de Podrunner ( http://www.djsteveboy.com/mixes.html kies de 2e optie voor hardloopschema's), ben benieuwd. Evy werd ik stiekem toch een beetje zat, met name bepaalde nummers ('World! hold on.. etc)
Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weerquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:41 schreef Cudles het volgende:
[..]
Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uit
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weerKraakhelder (lekker voor de rokerslongen
![]()
), na een paar minuutjes lopen niet meer koud.
Was overigens wel erg blij dat ik een muts op had!
Maargoed, resultaat is 3,5 km in 25 minuten. Ben wat eerder gestopt omdat het te donker werd (tsja, een meid die alleen loopt door Den Haag..).
Best tevreden, aangezien ik sinds de gebouwenloop niet meer heb gelopen.
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:52 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net dat de Garmin forerunner 305 fijn in de aanbieding is bij Amazon. Nu ben ik best tevreden over lopen met mijn mobiel maar integratie met hartslagmeter is nog fijner natuurlijk. Alleen krijg ik niet helemaal duidelijk of je dan je runs een beetje lekker op Facebook kan delen, terwijl ik wel een heel motiverend clubje vrienden heb waarmee we elkaars runs delen. Heeft iemand hier ervaring met dat model?
Ze zijn te koop voor een tientje he?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
Daar kwam ik tot mijn frustratie ook achter. Hoezo global markets?!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....
[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur
Voor een paar euro op Ebayquote:Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
Ik ben er met wat hulp achtergekomen dat je bij Amazon ook andere aanbieders kan kiezen die dan wel naar Europa versturen. Jammer dat je dan qua verzendkosten weer extra gaat betalen maar ¤ 130,- is nog steeds goedkoper dan waarvoor ik hem hier heb gezien. Ik ben dus in blijde afwachting!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....
[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze zijn te koop voor een tientje he?
Geen zin in Ebay gedoe.quote:
Succes!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:15 schreef MissMSX het volgende:
Evy 0-5 km beginner meldt zich
Doe nu voor de derde keer een poging. Helaas heb ik steeds snel last van mijn knie(en). Eens zien hoe lang ik het dit keer vol ga houden. Heb gisteren les 3 gedaan
Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Succes!.
Even klagen. Vandaag was les 5 van Evy aan de beurt: 1x2 en 3x3 minuten lopen. Bij de eerste 3 minuten hield ik het al niet meer vol.. De laatste 2x3 minuten gingen wel weer goed. Verder heb ik al dagen last van een nare zeurende spierpijn in mijn benen, ik denk dat dat komt omdat de omgeving hier heuvelachtig is en ik er dus niet echt aan ontkom om stukken heuvelop te lopen.
.
Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?quote:Op donderdag 16 december 2010 14:59 schreef Cudles het volgende:
[..]
Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.
Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).quote:Op donderdag 16 december 2010 15:10 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?
Ik hou het in de gaten, dank voor de tips.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:15 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).
Maar hou het gewoon in de gaten. Als je echt niet meer kan van de pijn wordt het tijd voor een bezoekje aan de fysio, die je waarschijnlijk door verwijst.
Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:18 schreef Peak het volgende:
Hier nu toch maar eens posten na al geruime tijd te lurken. Ik ben van de zomer begonnen met Evy 0-5 en ondertussen loop ik 2 a 3 keer week stukken tussen de 7,5 en 10 km. Hardlopen heeft me dus wel aardig gegrepen en ik vind het super om te doen.
Mijn 'probleem' is dat ik de 10 km rond de 55 minuten loop. Ik zou dit graag verder terug willen brengen, maar ik heb niet echt een idee hoe hiervoor te trainen. Hoe krijg je het voor elkaar om langer en sneller te lopen. Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
Je hebt speciale spikes voor onder je hardloopschoenen, dus..quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:31 schreef MissMSX het volgende:
Lekker hoor. Net 3 lessen gedaan, ben helemaal gemotiveerd. Ligt er een dik pak sneeuw
Ik heb gehoord dat als je al een tijd hebt gelopen, dat het alleen maar positief is voor je lichaam om te blijven lopen. Wel rustig aan enzoquote:Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
Ik heb op het moment geen crosstrainer ter beschikking. Daarnaast is juist het buiten sporten wat me zo motiveert om te blijven gaan (ok nu iets minder dan normaalquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:22 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.
Thanks, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel redelijk sportief ben en er dus wel al een behoorlijke basis conditie was. Op zoek naar tempo wisselingen in mijn schema lijkt dus het antwoord. Als ik een schema vind wat werkt laat ik het zeker weten.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik zou ook wat kortere trainingen inlassen met meer variatie in tempo om de snelheid omhoog te krijgen. Maar ik vind het nu al knap dat je binnen korte tijd 10 km kunt lopen zonder problemen.
De eerste weken dat je traint merk je zeer snel vooruitgang qua snelheid, je zal daarna ook moeten accepteren dat het wat langzamer gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |