Volgens mij moet je niet meer dan drie keer per week gaan lopen. Om de andere dag is een prachtig tempo.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef jack4ya het volgende:
Vanoachtend mijn fietstest gehad, omdat ik wat klachten/last heb van mijn borst(kas) na het lopen, en behoorlijk hoge hartslag.
Kennelijk heb ik een goede conditie (tot mijn eigen verbazing) en valt de hoge hartslag op de fiets wel mee. Ik mag aangeven als ik een holterkastje wil, maar dat vind ik een beetje eng (stigmatiserend).
Misschien vaker lopen? - Ik loop al 3x pw.
Misschien minder hard lopen? - Ik loop maar 8,5-9 km/h
Misschien intervallen? Doe ik al 1 pw.
Ja, dan weet ik het ook niet.
Ik ga maar eens kijken of ik toch meer kan lopen per week, maar dan wel korter.
In ieder geval kwam er nu niets uit de metingen (goed nieuws) en als ik de klachten weg krijg, ben ik helemaal blij.
Mooie instelling!quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:31 schreef mazaru het volgende:
Ik ben trouwens blij om te lezen dat er ook mensen zijn die rond mijn tempo lopen. Ik loop ook maar zo rond de 8 km per uur.
Iedereen haalt mij altijd in. Maar ik kan er niet wakker van liggen hoor. Dit tempo is mijn tempo en ik voel me hier lekker bij.
Pff was paar uurtjes geleden geweest. Het is echt rete koud, viel me ook wat zwaarder dan normaal. Pas nadat ik gedoucht en gelunchd had werd ik minder moe. Voel me nu weer fit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:09 schreef mazaru het volgende:
Mijn zin om te lopen ligt onder het vriespunt.
Voor een paar tientjes heb je een horloge waarmee je de hartslag bij kan houden tijdens het lopen. Ik vind het zelf erg rustig wanneer ik even een steek op mijn borst krijg om dan even te kunnen kijken of het nog binnen het veilige ligt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef jack4ya het volgende:
@sjak: Ik vind het eigenlijk gewoon niet nodig, zo ver ben ik m.i. nog niet.Het is idd netjes aangeboden. Ik kijk het nog een paar maanden aan of de boel wat rustiger wordt. De hoge hartslag is geen zorg voor me, weet inmiddels dat er gewoon mensen zijn zoals ik die niet binnen de 'regeltjes' vallen. 200bpm vond de cardioloog geen probleem.
Geestig, die gaan we ook lopen.quote:Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef Flappekz het volgende:
Zo, nieuw doel: Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC in maart. Heb nog nooit meer dan 5km gelopen, maar nu heb ik in ieder geval een flinke stok achter de deur
Ik zit nog te twijfelen of ik durf. De kou boeit me niet maar ik ben toch wel bang voor glijpartijen.quote:Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopmaatje net maar gesms't dat ik niet ga als het blijft sneeuwen hoor, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.![]()
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:54 schreef rooneyelst het volgende:
nou mocht eindelijk weer beginnen na een lange tijd van nieti lopen door een ontstoken knie pees. Maar nu loop ik dus met tape op bepaalde plekken om me knie te fixeren tijdens een inspanning en nu heb ik bij me andere been pijn in me scheen. Echt 10cm in lengte over me scheen wat bij aanraking al gevoelig is en met hardlopen gewoon niet te doen is..
Lijkt wel alsof de druk van me rechter knie weg is en nu op me linkerscheen komt ofz..hopeloos word ik ervan!
Iemand ervaring ermee..hoor het graag!
Tnx! eerst nog een afspraak maken hoor, geen idee wanneer ik terecht kan.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
Succes bij de sportarts, ik hoop voor je dat hij goed nieuws heeft.
nee dat is het ook niet, want heb daar ook al last van gehad en de pijn zit nu op een andere plek..maar nu moet ik volgende ewek naar een sportarts in zeist..hopelijk kan hij me wat verder helpen!quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.
Jij liever dan ik.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:20 schreef AryaMehr het volgende:
Het is -7 hier. Wel verantwoord om te gaan hardlopen toch?
buitenste kniebanden...quote:Op woensdag 1 december 2010 20:08 schreef mtchel112 het volgende:
Net weer wezen hardlopen, vreselijke pijn in de rechterkant van mn rechterknie altijd na het hardlopen al een paar weken, iemand een idee?
Ik ben begonnen met alleen goede schoenen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
Meerennen? Zat ze vast aan een touw?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:14 schreef jack4ya het volgende:
Yay! Weer een 10km en weer sneller.
En bevroren wangen...
Ook geestig: Ik heb een forse meid 150 mtr laten meerennen omdat ik haar niet hoorde roepen
Schoenen met name, sokken zijn prettig (naadloos) en de rest van de kleding is een beetje zoeken.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:57 schreef Cudles het volgende:
[..]
Meerennen? Zat ze vast aan een touw?
Vond ik al vreemd ja. Omdat je in je username 'jack' hebt staan ging ik er denk ik automatisch van uit dat je een man bent.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Ja? Hoeveel mannen ken jij die in een sportbeha lopen
Maar hoezo?
(En nu hoop ik dat je zegt dat ik stoer klink)
Haha, wat een verhaal.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:57 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen.
quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.quote:
Insgelijksquote:Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Balen, hoe is dat zo gekomen?quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
M'n dokter(huisarts) weet dat ik zo loop, en 't is haar al lang opgevallen dat ze me juist heel weinig meer ziet.quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Ouch, met het hardlopen gebeurd of een ander ongelukje? Hoe lang zit je er mee? Beterschap!quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.quote:Op maandag 6 december 2010 15:07 schreef Caland het volgende:
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht.
Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
Het ging ook wel prima hoor. Maar het viel me gewoon enorm tegen hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan tov een half jaar geleden. En inderdaad, moest mezelf af en toe tegenhouden omdat ik vaak half aan het sprinten was. Misschien wel beginnersenthousiasmequote:Op maandag 6 december 2010 18:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...
Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!quote:Op maandag 6 december 2010 18:34 schreef fervente het volgende:
hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p
Goed dat je gegaan bent. Jammer dat je niet gelijk weer kunt rennen, maar het lijkt me wel fijn om een goed beeld te hebben van je mogelijkheden.quote:Op maandag 6 december 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
Bij de sportarts geweest, was nuttigGoeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
Haha, klopt. Maar ik dacht; ik draag geen winterjas, dus moet wel veel aantrekken. Maar alleen een shirtje met lange mouwen lijkt me wel erg weinig! Maar ik heb het ook snel koud hoor, dat moet ik er wel bij zeggen...quote:Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!![]()
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Je zou het laatste deel van Evy 2 kunnen pakken ofzo. Die werkt naar 10 km, met oog op tempo ook.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef fervente het volgende:
[..]
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.
Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |