abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89355814
Omdat ik nog steeds last van mijn voet heb (wel een stuk minder maar toch..) heb ik besloten eens naar een sportarts te gaan. Sowieso kan dat geen kwaad. Kunnen ze ook wat tips geven meteen over mijn zwakkere enkel.

In het UZA (Universiteitsziekenhuis in Antwerpen) hebben ze een sportpoli waar je ook een loopanalyse kan laten doen, dus daar zitten iig mensen die verstand van rennen/voeten en lopen hebben dus dat leek mij een goed idee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89374461
Natuurlijk voelt mijn voet een stuk beter vandaag :') Maar goed, een bezoekje aan een sportarts kan geen kwaad denk ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 december 2010 @ 12:02:57 #103
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89379155
Succes bij de sportarts, ik hoop voor je dat hij goed nieuws heeft.
Life is what you make it.
pi_89381110
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
Succes bij de sportarts, ik hoop voor je dat hij goed nieuws heeft.
Tnx! eerst nog een afspraak maken hoor, geen idee wanneer ik terecht kan.

iig ga ik volgende week wel 2 keer naar de sportschool om te crosstrainen en hopelijk kan ik daarna weer zachtjes aan beginnen met rennen. korte stukjes even kijken hoe t voelt. Voet voelt al een stuk beter gelukkig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 december 2010 @ 18:20:36 #105
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89395271
Het is -7 hier. Wel verantwoord om te gaan hardlopen toch?
  woensdag 1 december 2010 @ 18:44:58 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89396134
Lijkt me heerlijk in de kou, maar wel pas als het ijs verdwenen is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89396194
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:24 schreef Cudles het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.
nee dat is het ook niet, want heb daar ook al last van gehad en de pijn zit nu op een andere plek..maar nu moet ik volgende ewek naar een sportarts in zeist..hopelijk kan hij me wat verder helpen!
  woensdag 1 december 2010 @ 18:49:04 #108
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89396307
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:20 schreef AryaMehr het volgende:
Het is -7 hier. Wel verantwoord om te gaan hardlopen toch?
Jij liever dan ik. c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door mazaru op 01-12-2010 19:48:28 ]
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89400558
Net weer wezen hardlopen, vreselijke pijn in de rechterkant van mn rechterknie altijd na het hardlopen al een paar weken, iemand een idee?
pi_89400914
Yay! Weer een 10km en weer sneller.
En bevroren wangen...

Ook geestig: Ik heb een forse meid 150 mtr laten meerennen omdat ik haar niet hoorde roepen :D
pi_89409505
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:08 schreef mtchel112 het volgende:
Net weer wezen hardlopen, vreselijke pijn in de rechterkant van mn rechterknie altijd na het hardlopen al een paar weken, iemand een idee?
buitenste kniebanden...
pi_89409739
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
pi_89410177
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Wat is handig om te hebben in het begin? Hardloopschoenen en hardloopsokken meteen aafschaffen en later speciale hardloopkleding?
Ik ben begonnen met alleen goede schoenen.
Sokken en kleding pas heel laat gekocht.
Met dit weer lijkt het me wel verstandig om daar gelijk over na te denken.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:05:58 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89411046
Waarom zijn sokken belangrijk?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89413410
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:14 schreef jack4ya het volgende:
Yay! Weer een 10km en weer sneller.
En bevroren wangen...

Ook geestig: Ik heb een forse meid 150 mtr laten meerennen omdat ik haar niet hoorde roepen :D
Meerennen? Zat ze vast aan een touw?
  donderdag 2 december 2010 @ 00:21:10 #116
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_89414409
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:45 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Schoenen met name, sokken zijn prettig (naadloos) en de rest van de kleding is een beetje zoeken.
Afhankelijk van wat je zelf prettig vind en hoeveel je zweet. Standaard t-shirt kan wel, maar houdt veel vocht vast, plakt en wordt snel koud nu.

Ik heb een thermo-shirt van Craft met lange mouwen en een windjackje, in het begin wel heel koud, maar tijdens het lopen prima. Met thights heb ik geen ervaring. Ik loop zelf met een nylon trainingsbroek en dat gaat prima. Een muts en dunne handschoenen vind ik momenteel ook wel prettig als extra.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_89417973
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:57 schreef Cudles het volgende:

[..]

Meerennen? Zat ze vast aan een touw?
Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen. :+
  donderdag 2 december 2010 @ 08:59:08 #118
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89418009
Ik heb geen hardloop-sokken. Gewoon goedkope sportsokken die ik altijd aan heb. Heb nooit last van mijn voeten. Ik weet echt niet zo goed wat ik aan moet nu. Ik heb eigenlijk geen dunne handschoenen/muts en ik draag normaal altijd gewoon een trainingsbroek, t-shirt en een vest.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89418149
Ik lange tight (nike 60,-)
Sportbh (PureLime, 25,-)
Verder alles van Decatlon
sokjes (type800 8,- die zijn wat duurder omdat ik wél problemen heb.)
2 shirts met lange mouwen (beide Decatlon, 9,-)
Zomer jasje (ik houd van lichte laagjes) ook van Decatlon 12,- afgeprijsd, normaal 20,-
Mutsje 8,- en handschoentjes in knalroze zijde :') van 3,-

Je ziet heel beschaafde prijsjes.

Alleen een tight moet perfect zitten (ben erg lang) anders zakt/kruipt ie, en daar wordt ik kriegel van.
Shirts en zo hoeven niet perfect te zitten. Als het past, vind ik het best. :)
  donderdag 2 december 2010 @ 09:05:59 #120
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89418180
Wacht even hoor. Ben jij een vrouw?
pi_89418235
Ja? Hoeveel mannen ken jij die in een sportbeha lopen :+
Maar hoezo?

(En nu hoop ik dat je zegt dat ik stoer klink :D)
  donderdag 2 december 2010 @ 09:09:02 #122
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89418258
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Ja? Hoeveel mannen ken jij die in een sportbeha lopen :+
Maar hoezo?

(En nu hoop ik dat je zegt dat ik stoer klink :D)
Vond ik al vreemd ja. Omdat je in je username 'jack' hebt staan ging ik er denk ik automatisch van uit dat je een man bent.
pi_89419427
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:57 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nee, ze was verdwaald en ik was de enige in de omgeving wie ze het kon vragen. Ik was haar even voorbij (Ze stond met haar rug naar me toe.) En na een minuut of zo, denk ik: "Wat hóór ik toch?" Kijk ik om loopt ze 10mtr achter me aan te hollen. :+
Haha, wat een verhaal.

Boem-Dikkie ben jij een man dan :P
pi_89419545
maandag kan ik naar de sportarts :) natuurlijk voelt de voet weer een stukkie beter vandaag maar goed, dan maar overleggen over wat het was, en als t nog eens gebeurt...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89525296
Gisteren en vandaag stukje gelopen, even rustig wennen aan de sneeuw met m'n blote voeten. Gisteren een rondje van 2.6KM, vandaag 4KM, en beide dagen vroeg genoeg gelopen dat ik lekker met daglicht door 't bos kon. Heerlijk lopen, aan 't begin even koud maar m'n voeten warmden al snel op en dan is 't echt heerlijk, vooral nu 't iets diepere sneeuw was en ik er op veel plaatsen echt 'door' heen liep ipv alleen er op zoals gisteren dat hele dunne beetje. O+

Ben benieuwd of de Panbosloop morgen gaat lukken, het lopen zie ik wel zitten maar 't is helemaal aan de andere kant van Zeist, en hoewel ik wat lopen betreft dus best wel een bikkel ben, ben ik een heel zacht watje als 't op gladheid + wielen aankomt, fietsen doe ik niet tenzij de paden echt heel schoon zijn en ik stap zelfs liever niet in een auto (als ik al iemand zou kunnen vinden om mee te rijden, zelf heb ik er geen). Nou ja de temperaturen gaan nu al een beetje omhoog en de fietspaden worden op zich wel gestrooid, hopelijk kan ik er veilig komen.
  zondag 5 december 2010 @ 11:05:36 #126
38396 mazaru
pi_89544149
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan. :{
pi_89544507
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan. :{
:') Lekker respectvol weer
  zondag 5 december 2010 @ 11:29:40 #128
38396 mazaru
pi_89544570
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:26 schreef Cudles het volgende:

[..]

:') Lekker respectvol weer
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
pi_89544583
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Insgelijks
pi_89548794
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).

Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
pi_89548943
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).

Balen, hoe is dat zo gekomen?

Na zeven dagen niet, ga ik straks maar weer eens hardlopen. Met die gladheid zal het nu wel meevallen aangezien het zo dooit.
pi_89552322
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
M'n dokter(huisarts) weet dat ik zo loop, en 't is haar al lang opgevallen dat ze me juist heel weinig meer ziet. :) Ik loop al ruim 14 jaar zonder schoenen en daarvoor was ik veel ziek (vroege herfst tot late voorjaar verkouden, hoesten, snotteren, regelmatig dagje thuis), maar die klachten zijn totaal voorbij vanaf de eerste winter dat ik blootsvoets liep. Ik heb in de tijd 2x een dagje ziek gemeld en ben ook zelden meer verkouden. Ook m'n voeten zelf zijn prima in orde. Het hardlopen op blote voeten is heerlijk, veel beter voor voeten en gewrichten, en zelfs met dit weer heel goed te doen. Ik ben met wat moeite naar de start gefietst (stukje gelopen waar 't fietspad totaal niet schoon was & de weg te druk) maar heb daarna heerlijk 2 rondjes (6KM) gelopen. Ik ben echt 100% tevreden over het lopen op blote voeten, ook al zou de hele wereld me nawijzen en uitlachen (doen een hoop mensen wel, bijna dagelijks, al lang aan gewend :P), dan nog zou er geen haar op m'n hoofd zijn die er ook maar over zou denken schoenen aan te doen. Blijf jij maar lekker op schoenen lopen, loop verder ook netjes in de pas met de meerderheid, ik doe wat ik wil ongeacht jouw mening. :W
pi_89552446
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:

Ouch, met het hardlopen gebeurd of een ander ongelukje? Hoe lang zit je er mee? Beterschap!
pi_89553048
is niet met hardlopen gebeurd, maar met dansen. beweging die ik al jaren doe en ineens ging het mis.
is nu 4 weken geleden en moet nog 2 weken met brace. dan terug naar orthopeed en dan horen hoe of wat verder.
pi_89585968
Bij de sportarts geweest, was nuttig :Y Goeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 december 2010 @ 15:07:25 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89588177
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht. :o

Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 december 2010 @ 18:13:12 #137
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_89595585
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:07 schreef Caland het volgende:
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht. :o

Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...

Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid :(
  maandag 6 december 2010 @ 18:34:49 #138
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89596393
Gister weer eens wezen rennen! Ging goed! Bijna geen last gehad van de sneeuw.

Wel dacht ik het snel koud te hebben, waardoor ik echt ontzettend veel had aangetrokken: legging broek, hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p

Maar het lopen zelf ging best goed. Heb we nog steeds last van mn scheenbeen. Als ik er over een maandje nog last van heb, dan ga ik naar de fysio. Laten we hopen dat het niet nodig is :)
-----------------------------------------------------------
Good night, good night! Parting is such sweet sorrow,
that I shall say good night till it be tomorrow
------------------------------------------------------------
  maandag 6 december 2010 @ 18:39:20 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89596536
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:13 schreef Duimelot het volgende:

[..]

echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...

Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid :(
Het ging ook wel prima hoor. Maar het viel me gewoon enorm tegen hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan tov een half jaar geleden. En inderdaad, moest mezelf af en toe tegenhouden omdat ik vaak half aan het sprinten was. Misschien wel beginnersenthousiasme :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89596752
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:34 schreef fervente het volgende:
hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?! :D
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:14:53 #141
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89627178
Ik ben ook weer begonnen met lopen, de afgelopen 8 dagen steeds om de dag een les van Evy gedaan. Ik had weliswaar 3 keer nodig om de eerste les fatsoenlijk te volbrengen :'), maar les 2 vanavond ging vrij soepel. Het is hier in Australie heerlijk weer (ik loop tijdens of na schemering/zonsondergang, anders is het echt te warm) en daarnaast heeft Canberra heel veel groen en ruimte, dus eigenlijk ideale omstandigheden :). Ik hoop het dit keer dan ook langer vol te houden dan bij de vorige poging. :'). Alle :')'s op een stokje, het is wel weer een heel fijn gevoel om mezelf even goed af te peigeren, dan relaxed terug te wandelen en onder de douche te springen.

Als je er ook nog een kilo of wat bij wil afvallen, is er dan nog iets specifieks te zeggen over hoe/wat te eten? Is het gunstiger om voor of juist na het lopen nog wat te eten bijv. (het gaat om een kleine maaltijd, ik gebruik een stevige lunch tussen de middag als hoofdmaaltijd)?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:39:35 #142
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_89628053
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
Bij de sportarts geweest, was nuttig :Y Goeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
Goed dat je gegaan bent. Jammer dat je niet gelijk weer kunt rennen, maar het lijkt me wel fijn om een goed beeld te hebben van je mogelijkheden.

Heb je nog algemene tips gekregen die je met ons kan/wil delen? ;)
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_89628807
algemene tips? behalve dat lopen op zachte grond (bos/gras/atletiekbaan/finse baan (op houtsnippers) altijd te verkiezen is boven afalt.. nee.. verder heb ik alleen persoonlijke tips gehad. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:19:34 #144
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89638869
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?! :D
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
Haha, klopt. Maar ik dacht; ik draag geen winterjas, dus moet wel veel aantrekken. Maar alleen een shirtje met lange mouwen lijkt me wel erg weinig! Maar ik heb het ook snel koud hoor, dat moet ik er wel bij zeggen...

Ik ben van plan vanavond weer te gaan! (Maar dat staat nog niet helemaal vast),
pi_89647802
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.

Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:50:34 #146
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89648655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.

Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.

Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:20:58 #147
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_89650572
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:

Je zou het laatste deel van Evy 2 kunnen pakken ofzo. Die werkt naar 10 km, met oog op tempo ook.
pi_89666388
Gisteren 12.9 km gedaan met daarin een stijging van 156 meter in 1.17 uur. Voel het wel een beetje aan mijn kuiten nu!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89667813
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef fervente het volgende:

[..]

Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.

Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?
  woensdag 8 december 2010 @ 11:26:01 #150
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89669137
5km rustig
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_89670529
Daarnet 5km gelopen in 30 minuten. Ging goed :) Had al sinds vorige week zaterdag niet gelopen, dus was benieuwd hoe het ging.
Maar het is nog behoorlijk fris, vooral met een beetje wind tegen. En tijdens mijn cooling-down merkte ik dat ik beter een wollen onderbroek aan had moeten trekken, want mijn jongeheer bevroor bijna.
pi_89680899
quote:
5s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:47 schreef Spektor het volgende:

[..]

Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?
Ligt er aan. Als je een tien km zonder veel moeite kan doen zou ik nu een zes of zeven rustig doen. Als de tien veel voor je is zou ik voor een rustige vier of vijf gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 8 december 2010 @ 18:15:28 #153
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_89686234
Ik heb net voor het eerst sinds oktober weer gelopen. 5.27 km in 34 minuten, waarvan 1 minuutje ff wandelen. Lekker samen met een collega ^O^

Ik moet ook wel, want ik moet in maart de 10k lopen bij de CPC :P
Ik ben van pindavlees
  zondag 12 december 2010 @ 22:54:58 #154
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_89855074
Ben erg blij dat de sneeuwtroep nu weg is. Helaas twee weken niet gelopen in verband met de gladheid, waardoor mijn conditie alweer minder is geworden. Gemiddeld moest ik steeds na een kilometer weer wandelen, terwijl ik eerder 4 kilometer aan een stuk liep.
  maandag 13 december 2010 @ 00:26:16 #155
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89859575
Maar hardlopen in de sneeuw is leuk. O+
Kan je niet met de gladheid gewoon in het bos gaan rennen, of op het gras blijven?
Ben zelf paar dagen terug ook op m'n bek gegaan vanwege het ijs, maar het is beter als je gewoon door blijft gaan ipv van binnen gaat zitten als je omgeving even niet mee zit :)

(Ben zelf niet echt meer een beginner.. maar toch :P)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89863534
Ik heb een blaar onder m'n voet, gekregen na t beoefenen van een zaalsport, dus niet door het hardlopen. Iemand tips hoe ik daar z.s.m. weer vanaf kom of dat ik in ieder geval nog wel gewoon kan hardlopen?
  maandag 13 december 2010 @ 09:31:53 #157
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_89864370
quote:
5s.gif Op maandag 13 december 2010 08:41 schreef Spektor het volgende:
Ik heb een blaar onder m'n voet, gekregen na t beoefenen van een zaalsport, dus niet door het hardlopen. Iemand tips hoe ik daar z.s.m. weer vanaf kom of dat ik in ieder geval nog wel gewoon kan hardlopen?
Ugh, die zit zeker ook onder je eeltlaag? Dan is er weinig aan te doen ben ik bang.
Anders een compeed erop plakken, dat helpt bij mij altijd geweldig bij blaren.
pi_89864675
Onder de eeltlaag inderdaad, wel knap vervelend. Even gegoogled naar wat een compeed is, dat lijkt me wel wat. Is die gewoon bij een Etos o.i.d. verkrijgbaar?
  maandag 13 december 2010 @ 10:24:25 #159
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89865568
Nja, onder de eeltlaag is altijd klote, maar eigen ervaring leert mij dat de pijn minder word als je er gewoon op blijft lopen, kan ook aan mijn liggen :S.

Net zelf 10km in 42:07 gedaan, wel een lekker tempo :).
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  maandag 13 december 2010 @ 15:00:32 #160
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89874944
Gister weer wezen hardlopen. Halfuurtje, zoals altijd.
Maar ik kreeg na 5 minuten verschrikkelijk pijn in mijn scheenbeen. ALWEER. :'(
Maar ik doorrennen, want ik wilde gewoon echt niet stoppen. Rond de 10 minuten toch maar even gaan wandelen, kreeg ook pijn bij mijn voeten. Het voelde heel verkrampt ofzo. Na eventjes rustig lopen toch maar weer 20 minuten gaan hardlopen. Maar bluhhh ik haat dit. Ik wil geen fucking blessure. En het deed echt pijn.
Excusez-moi voor het taalgebruik, hihi.

Misschien is het tijd voor de fysio :'( :'( Moet ik zeker ook voor een tijd stoppen met hardlopen.
pi_89875524
ik zou zeker niet doorlopen zo idd :{

misschien eens een sportarts bezoeken of idd een fysiotherapeut.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 13 december 2010 @ 23:26:58 #162
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_89900061
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 00:26 schreef Vronsky het volgende:
Maar hardlopen in de sneeuw is leuk. O+
Kan je niet met de gladheid gewoon in het bos gaan rennen, of op het gras blijven?
Ben zelf paar dagen terug ook op m'n bek gegaan vanwege het ijs, maar het is beter als je gewoon door blijft gaan ipv van binnen gaat zitten als je omgeving even niet mee zit :)

(Ben zelf niet echt meer een beginner.. maar toch :P)
Het was de afgelopen week zo glad dat het risico op vallen echt wel groot was. Afgelopen zondag was de stoep zelfs nog niet overal ijsvrij. Beter een week rust pakken dan een been breken.
  maandag 13 december 2010 @ 23:39:26 #163
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89900695
Bij mij begon het vanavond met glijden maar gek genoeg was dat alleen de eerste 500 m., daarna geen ijzelplekje meer tegengekomen.
pi_89920302
Het kriebelt enorm, wil erg graag gaan lopen. Kort stukje desnoods. Alleen moet lief eerst een werkbare korte broek kopen, een afrits broek gaat namelijk niet werken :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:11:56 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89921741
Nou, ik ga ook maar weer effe kijken hoe het buiten is. Voor de zekerheid een reflecterend hesje aan, zon gaat over een half uurtje onder als het goed is.

Ik ga beginnen met week 4 van de Podrunner ( http://www.djsteveboy.com/mixes.html kies de 2e optie voor hardloopschema's), ben benieuwd. Evy werd ik stiekem toch een beetje zat, met name bepaalde nummers ('World! hold on.. etc :X)
pi_89922862
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:11 schreef GotC het volgende:
Nou, ik ga ook maar weer effe kijken hoe het buiten is. Voor de zekerheid een reflecterend hesje aan, zon gaat over een half uurtje onder als het goed is.

Ik ga beginnen met week 4 van de Podrunner ( http://www.djsteveboy.com/mixes.html kies de 2e optie voor hardloopschema's), ben benieuwd. Evy werd ik stiekem toch een beetje zat, met name bepaalde nummers ('World! hold on.. etc :X)
Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uit
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:19:03 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89924325
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:41 schreef Cudles het volgende:

[..]

Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uit
Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weer :Y Kraakhelder (lekker voor de rokerslongen :') ;(), na een paar minuutjes lopen niet meer koud.
Was overigens wel erg blij dat ik een muts op had!

Maargoed, resultaat is 3,5 km in 25 minuten. Ben wat eerder gestopt omdat het te donker werd (tsja, een meid die alleen loopt door Den Haag..).
Best tevreden, aangezien ik sinds de gebouwenloop niet meer heb gelopen.
pi_89925770
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weer :Y Kraakhelder (lekker voor de rokerslongen :') ;(), na een paar minuutjes lopen niet meer koud.
Was overigens wel erg blij dat ik een muts op had!

Maargoed, resultaat is 3,5 km in 25 minuten. Ben wat eerder gestopt omdat het te donker werd (tsja, een meid die alleen loopt door Den Haag..).
Best tevreden, aangezien ik sinds de gebouwenloop niet meer heb gelopen.
^O^

Excuus als het te plat wordt, maar ik kreeg na 15 minuten het toch wel erg koud bij mijn kruis, en mijn loopbroek schuurt ook als een malle. Ik heb men muts er maar tussen gelegd, en toen ging het wel weer.

34 minuten over 5 km. Normaal doe ik dat sneller, maar ik moest dus halverwege even wandelen om wat aanpassingen te maken :@

Het shitte is dat ik even zin had om lekker te lopen om een beetje uit te razen. Maar als je dan moet onderbreken voelt het toch niet echt lekker na afloop :(

edit: Trouwens GotC, waar loop jij dan in Den Haag? Meestal zijn er omstreeks 5 6 uur toch nog genoeg mensen op straat om je niet onveilig te voelen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Cudles op 14-12-2010 18:15:20 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:19:07 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89934829
Normaal loop ik in het Zuiderpark ;) Overdag genoeg lopers, wandelaars, vanalles. Maar in het halve stukje dat ik daar heb gelopen ben ik niemand tegengekomen behalve hangjongeren.. (al fluitend en wel :r). Toen ben ik maar effe langs het fietspad gaan lopen en langs huizen enzo :Y
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:52:08 #170
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89936736
Ik zie net dat de Garmin forerunner 305 fijn in de aanbieding is bij Amazon. Nu ben ik best tevreden over lopen met mijn mobiel maar integratie met hartslagmeter is nog fijner natuurlijk. Alleen krijg ik niet helemaal duidelijk of je dan je runs een beetje lekker op Facebook kan delen, terwijl ik wel een heel motiverend clubje vrienden heb waarmee we elkaars runs delen. Heeft iemand hier ervaring met dat model?
  woensdag 15 december 2010 @ 10:29:52 #171
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_89949593
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:52 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net dat de Garmin forerunner 305 fijn in de aanbieding is bij Amazon. Nu ben ik best tevreden over lopen met mijn mobiel maar integratie met hartslagmeter is nog fijner natuurlijk. Alleen krijg ik niet helemaal duidelijk of je dan je runs een beetje lekker op Facebook kan delen, terwijl ik wel een heel motiverend clubje vrienden heb waarmee we elkaars runs delen. Heeft iemand hier ervaring met dat model?
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....

[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur :')
  woensdag 15 december 2010 @ 10:36:10 #172
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89949782
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
  woensdag 15 december 2010 @ 14:42:54 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_89958414
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
Ze zijn te koop voor een tientje he? ;)
  woensdag 15 december 2010 @ 16:53:28 #174
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89963832
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:

[..]

Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....

[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur :')
Daar kwam ik tot mijn frustratie ook achter. Hoezo global markets?!
pi_89964084
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor een paar euro op Ebay
Ja, schrok je toch even he!
pi_89995913
Evy 0-5 km beginner meldt zich :W

Doe nu voor de derde keer een poging. Helaas heb ik steeds snel last van mijn knie(en). Eens zien hoe lang ik het dit keer vol ga houden. Heb gisteren les 3 gedaan :Y)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 16 december 2010 @ 13:36:49 #177
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89996866
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:

[..]

[edit]
Ik ben er met wat hulp achtergekomen dat je bij Amazon ook andere aanbieders kan kiezen die dan wel naar Europa versturen. Jammer dat je dan qua verzendkosten weer extra gaat betalen maar ¤ 130,- is nog steeds goedkoper dan waarvoor ik hem hier heb gezien. Ik ben dus in blijde afwachting!
  donderdag 16 december 2010 @ 13:38:04 #178
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89996908
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Ze zijn te koop voor een tientje he? ;)
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:59 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Voor een paar euro op Ebay
Geen zin in Ebay gedoe.
  donderdag 16 december 2010 @ 14:25:30 #179
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89998802
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:15 schreef MissMSX het volgende:
Evy 0-5 km beginner meldt zich :W

Doe nu voor de derde keer een poging. Helaas heb ik steeds snel last van mijn knie(en). Eens zien hoe lang ik het dit keer vol ga houden. Heb gisteren les 3 gedaan :Y)
Succes! ^O^.

Even klagen. Vandaag was les 5 van Evy aan de beurt: 1x2 en 3x3 minuten lopen. Bij de eerste 3 minuten hield ik het al niet meer vol. ;(. De laatste 2x3 minuten gingen wel weer goed. Verder heb ik al dagen last van een nare zeurende spierpijn in mijn benen, ik denk dat dat komt omdat de omgeving hier heuvelachtig is en ik er dus niet echt aan ontkom om stukken heuvelop te lopen. :(.
Fotoboek
pi_90000353
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:25 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Succes! ^O^.

Even klagen. Vandaag was les 5 van Evy aan de beurt: 1x2 en 3x3 minuten lopen. Bij de eerste 3 minuten hield ik het al niet meer vol. ;(. De laatste 2x3 minuten gingen wel weer goed. Verder heb ik al dagen last van een nare zeurende spierpijn in mijn benen, ik denk dat dat komt omdat de omgeving hier heuvelachtig is en ik er dus niet echt aan ontkom om stukken heuvelop te lopen. :(.
Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:10:28 #181
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90000848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:59 schreef Cudles het volgende:

[..]

Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.
Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?
Fotoboek
pi_90001063
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:10 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?
Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).
Maar hou het gewoon in de gaten. Als je echt niet meer kan van de pijn wordt het tijd voor een bezoekje aan de fysio, die je waarschijnlijk door verwijst.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:40:24 #183
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90002334
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:15 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).
Maar hou het gewoon in de gaten. Als je echt niet meer kan van de pijn wordt het tijd voor een bezoekje aan de fysio, die je waarschijnlijk door verwijst.
Ik hou het in de gaten, dank voor de tips. :).
Fotoboek
  donderdag 16 december 2010 @ 16:56:42 #184
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_90006051
Je kan natuurlijk ook op zoek naar goedkopere inlegzooltjes. Voor hardlopen heb je in ieder geval veel flexibelere zooltjes nodig dan standaard steunzolen.

Gisteravond weer ruim 7,5 kilometer gelopen zonder wandelen tussendoor *O*. Al met al ging het een stuk beter dan zondag, maar het hardlopen is wel een stuk zwaarder met deze kou.
pi_90010050
Ik was serieus van plan om te gaan lopen vanavond en had er ook echt zin in. Maar toen begon het te sneeuwen -O-.
Dus ik heb net maar een half uur op de crosstrainer gestaan.
pi_90032176
ik hoop aanstaande maandag weer een klein stukje te kunnen rennen (na een maand rust ivm blessure) maar er is hier nu een pakje sneeuw gevallen. Hopen dat dat maandag weg is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:59:42 #187
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_90032710
Ik heb wel zin in lopen maar ook weer niet. Lastig.
pi_90035374
Hier nu toch maar eens posten na al geruime tijd te lurken. Ik ben van de zomer begonnen met Evy 0-5 en ondertussen loop ik 2 a 3 keer week stukken tussen de 7,5 en 10 km. Hardlopen heeft me dus wel aardig gegrepen en ik vind het super om te doen.

Mijn 'probleem' is dat ik de 10 km rond de 55 minuten loop. Ik zou dit graag verder terug willen brengen, maar ik heb niet echt een idee hoe hiervoor te trainen. Hoe krijg je het voor elkaar om langer en sneller te lopen. Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:22:18 #189
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_90035504
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:18 schreef Peak het volgende:
Hier nu toch maar eens posten na al geruime tijd te lurken. Ik ben van de zomer begonnen met Evy 0-5 en ondertussen loop ik 2 a 3 keer week stukken tussen de 7,5 en 10 km. Hardlopen heeft me dus wel aardig gegrepen en ik vind het super om te doen.

Mijn 'probleem' is dat ik de 10 km rond de 55 minuten loop. Ik zou dit graag verder terug willen brengen, maar ik heb niet echt een idee hoe hiervoor te trainen. Hoe krijg je het voor elkaar om langer en sneller te lopen. Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:31:12 #190
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_90061799
Ik zou ook wat kortere trainingen inlassen met meer variatie in tempo om de snelheid omhoog te krijgen. Maar ik vind het nu al knap dat je binnen korte tijd 10 km kunt lopen zonder problemen.
De eerste weken dat je traint merk je zeer snel vooruitgang qua snelheid, je zal daarna ook moeten accepteren dat het wat langzamer gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ach3r0n op 17-12-2010 23:23:37 ]
pi_90078814
Lekker hoor. Net 3 lessen gedaan, ben helemaal gemotiveerd. Ligt er een dik pak sneeuw :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:50:02 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90080327
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:31 schreef MissMSX het volgende:
Lekker hoor. Net 3 lessen gedaan, ben helemaal gemotiveerd. Ligt er een dik pak sneeuw :')
Je hebt speciale spikes voor onder je hardloopschoenen, dus.. :')
  zondag 19 december 2010 @ 13:54:39 #193
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_90121640
Ik zat er al een tijdje aan te denken om te gaan hardlopen. Ik heb echt 0 conditie :{, dus les 1 van Evy, die ik vanmorgen gelopen heb, was me al te hoog gegrepen... Overmorgen dus nogmaals les 1.
Ik vond het in de kou overigens wel lekker, had een t-shirt met een sweater aan. En een muts op. Was prima te doen. Op het einde merkte ik wel dat ik een te lang stuk wandelde, want het werd een beetje koud

Dusssss... dinsdag ga ik weer ^O^
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 19 december 2010 @ 13:59:03 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90121862
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
  zondag 19 december 2010 @ 14:01:28 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90121969
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
Ik heb gehoord dat als je al een tijd hebt gelopen, dat het alleen maar positief is voor je lichaam om te blijven lopen. Wel rustig aan enzo :)

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/vrouwen.html

Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap! O+ Geniet ervan!
  zondag 19 december 2010 @ 15:13:57 #196
38396 mazaru
pi_90125244
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Gefeliciteerd!
En maak je niet druk over je conditie, wandelen is ook gezond. ;)
  zondag 19 december 2010 @ 15:29:03 #197
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90125949
Dankjullie! Ik wandel ind. veel en ga af en toe op de hometrainer!
pi_90134341
Ben ook weer begonnen met hardlopen, heb gelijk een knetter zere rechter enkel helaasch.
pi_90156116
Ik ga ook weer hardlopen nu met die sneeuw. Ik zal wel moeten om een beetje in conditie te blijven. Ben een vrij actief wielrenner, maar ik ben bang dat ik tot minimaal februari ben uitgeschakeld door die rotsneeuw.
pi_90177204
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:22 schreef Neelix het volgende:

[..]

Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.
Ik heb op het moment geen crosstrainer ter beschikking. Daarnaast is juist het buiten sporten wat me zo motiveert om te blijven gaan (ok nu iets minder dan normaal ;)). Ik ga me zeker eens verdiepen in de stukken van Evy 5-10 en dan vooral de tempo stukken. Ik hoop wel dat ze wat nieuwe muziek heeft gevonden ter begeleiding!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik zou ook wat kortere trainingen inlassen met meer variatie in tempo om de snelheid omhoog te krijgen. Maar ik vind het nu al knap dat je binnen korte tijd 10 km kunt lopen zonder problemen.
De eerste weken dat je traint merk je zeer snel vooruitgang qua snelheid, je zal daarna ook moeten accepteren dat het wat langzamer gaat.
Thanks, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel redelijk sportief ben en er dus wel al een behoorlijke basis conditie was. Op zoek naar tempo wisselingen in mijn schema lijkt dus het antwoord. Als ik een schema vind wat werkt laat ik het zeker weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')