abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 11:05:36 #126
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89544149
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan. :{
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89544507
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan. :{
:') Lekker respectvol weer
  zondag 5 december 2010 @ 11:29:40 #128
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89544570
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:26 schreef Cudles het volgende:

[..]

:') Lekker respectvol weer
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89544583
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Insgelijks
pi_89548794
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).

Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
pi_89548943
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).

Balen, hoe is dat zo gekomen?

Na zeven dagen niet, ga ik straks maar weer eens hardlopen. Met die gladheid zal het nu wel meevallen aangezien het zo dooit.
pi_89552322
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
M'n dokter(huisarts) weet dat ik zo loop, en 't is haar al lang opgevallen dat ze me juist heel weinig meer ziet. :) Ik loop al ruim 14 jaar zonder schoenen en daarvoor was ik veel ziek (vroege herfst tot late voorjaar verkouden, hoesten, snotteren, regelmatig dagje thuis), maar die klachten zijn totaal voorbij vanaf de eerste winter dat ik blootsvoets liep. Ik heb in de tijd 2x een dagje ziek gemeld en ben ook zelden meer verkouden. Ook m'n voeten zelf zijn prima in orde. Het hardlopen op blote voeten is heerlijk, veel beter voor voeten en gewrichten, en zelfs met dit weer heel goed te doen. Ik ben met wat moeite naar de start gefietst (stukje gelopen waar 't fietspad totaal niet schoon was & de weg te druk) maar heb daarna heerlijk 2 rondjes (6KM) gelopen. Ik ben echt 100% tevreden over het lopen op blote voeten, ook al zou de hele wereld me nawijzen en uitlachen (doen een hoop mensen wel, bijna dagelijks, al lang aan gewend :P), dan nog zou er geen haar op m'n hoofd zijn die er ook maar over zou denken schoenen aan te doen. Blijf jij maar lekker op schoenen lopen, loop verder ook netjes in de pas met de meerderheid, ik doe wat ik wil ongeacht jouw mening. :W
pi_89552446
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:

Ouch, met het hardlopen gebeurd of een ander ongelukje? Hoe lang zit je er mee? Beterschap!
pi_89553048
is niet met hardlopen gebeurd, maar met dansen. beweging die ik al jaren doe en ineens ging het mis.
is nu 4 weken geleden en moet nog 2 weken met brace. dan terug naar orthopeed en dan horen hoe of wat verder.
pi_89585968
Bij de sportarts geweest, was nuttig :Y Goeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 december 2010 @ 15:07:25 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89588177
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht. :o

Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 6 december 2010 @ 18:13:12 #137
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_89595585
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:07 schreef Caland het volgende:
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht. :o

Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...

Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid :(
  maandag 6 december 2010 @ 18:34:49 #138
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89596393
Gister weer eens wezen rennen! Ging goed! Bijna geen last gehad van de sneeuw.

Wel dacht ik het snel koud te hebben, waardoor ik echt ontzettend veel had aangetrokken: legging broek, hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p

Maar het lopen zelf ging best goed. Heb we nog steeds last van mn scheenbeen. Als ik er over een maandje nog last van heb, dan ga ik naar de fysio. Laten we hopen dat het niet nodig is :)
-----------------------------------------------------------
Good night, good night! Parting is such sweet sorrow,
that I shall say good night till it be tomorrow
------------------------------------------------------------
  maandag 6 december 2010 @ 18:39:20 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_89596536
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:13 schreef Duimelot het volgende:

[..]

echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...

Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid :(
Het ging ook wel prima hoor. Maar het viel me gewoon enorm tegen hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan tov een half jaar geleden. En inderdaad, moest mezelf af en toe tegenhouden omdat ik vaak half aan het sprinten was. Misschien wel beginnersenthousiasme :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89596752
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:34 schreef fervente het volgende:
hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?! :D
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:14:53 #141
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89627178
Ik ben ook weer begonnen met lopen, de afgelopen 8 dagen steeds om de dag een les van Evy gedaan. Ik had weliswaar 3 keer nodig om de eerste les fatsoenlijk te volbrengen :'), maar les 2 vanavond ging vrij soepel. Het is hier in Australie heerlijk weer (ik loop tijdens of na schemering/zonsondergang, anders is het echt te warm) en daarnaast heeft Canberra heel veel groen en ruimte, dus eigenlijk ideale omstandigheden :). Ik hoop het dit keer dan ook langer vol te houden dan bij de vorige poging. :'). Alle :')'s op een stokje, het is wel weer een heel fijn gevoel om mezelf even goed af te peigeren, dan relaxed terug te wandelen en onder de douche te springen.

Als je er ook nog een kilo of wat bij wil afvallen, is er dan nog iets specifieks te zeggen over hoe/wat te eten? Is het gunstiger om voor of juist na het lopen nog wat te eten bijv. (het gaat om een kleine maaltijd, ik gebruik een stevige lunch tussen de middag als hoofdmaaltijd)?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:39:35 #142
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_89628053
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
Bij de sportarts geweest, was nuttig :Y Goeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
Goed dat je gegaan bent. Jammer dat je niet gelijk weer kunt rennen, maar het lijkt me wel fijn om een goed beeld te hebben van je mogelijkheden.

Heb je nog algemene tips gekregen die je met ons kan/wil delen? ;)
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_89628807
algemene tips? behalve dat lopen op zachte grond (bos/gras/atletiekbaan/finse baan (op houtsnippers) altijd te verkiezen is boven afalt.. nee.. verder heb ik alleen persoonlijke tips gehad. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:19:34 #144
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89638869
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?! :D
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
Haha, klopt. Maar ik dacht; ik draag geen winterjas, dus moet wel veel aantrekken. Maar alleen een shirtje met lange mouwen lijkt me wel erg weinig! Maar ik heb het ook snel koud hoor, dat moet ik er wel bij zeggen...

Ik ben van plan vanavond weer te gaan! (Maar dat staat nog niet helemaal vast),
pi_89647802
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.

Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:50:34 #146
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89648655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.

Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.

Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:20:58 #147
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_89650572
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:

Je zou het laatste deel van Evy 2 kunnen pakken ofzo. Die werkt naar 10 km, met oog op tempo ook.
pi_89666388
Gisteren 12.9 km gedaan met daarin een stijging van 156 meter in 1.17 uur. Voel het wel een beetje aan mijn kuiten nu!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89667813
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef fervente het volgende:

[..]

Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.

Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?
  woensdag 8 december 2010 @ 11:26:01 #150
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89669137
5km rustig
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')