quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.quote:
Insgelijksquote:Op zondag 5 december 2010 11:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gewoon een mening, die kun je tegenkomen op een forum.
Balen, hoe is dat zo gekomen?quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
M'n dokter(huisarts) weet dat ik zo loop, en 't is haar al lang opgevallen dat ze me juist heel weinig meer ziet.quote:Op zondag 5 december 2010 11:05 schreef mazaru het volgende:
Nou, sorry hoor. Maar als je gaat hardlopen op je blote voeten dan ben je al niet helemaal lekker. Maar hardlopen op je blote voeten door de sneeuw, dan wordt het toch echt tijd om langs een dokter te gaan.
Ouch, met het hardlopen gebeurd of een ander ongelukje? Hoe lang zit je er mee? Beterschap!quote:Op zondag 5 december 2010 13:52 schreef Danseresje84 het volgende:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Momenteel kan ik ook niet hardlopen. Heb 4 weken geleden mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom). Zit momenteel nog in een brace en buitenshuis loop ik nog wel met krukken (meer voor de vorm dat mensen ook kunnen zien dat er wat is).
Voorlopig dus niet op de hardloopschoenen te vinden.
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.quote:Op maandag 6 december 2010 15:07 schreef Caland het volgende:
Les 1 van Evy voltooid. Toch wel zwaarder dan ik dacht.
Vooral al vrij vroeg zware kuiten, en kon m'n ademhaling niet echt controleren. Rook dan ook redelijk veel. Maar heb toch altijd gesport, tot een half jaar geleden dan.
Het ging ook wel prima hoor. Maar het viel me gewoon enorm tegen hoe hard m'n conditie achteruit is gegaan tov een half jaar geleden. En inderdaad, moest mezelf af en toe tegenhouden omdat ik vaak half aan het sprinten was. Misschien wel beginnersenthousiasmequote:Op maandag 6 december 2010 18:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
echt? Ik had echt 0 conditie, heel veel gerookt enzo maar zelfs les1 met evy lukte wel.
Misschien maak je het jezelf te moeilijk, je hoeft niet snel, het gaat om de duur, conditie opbouwen! snelheid komt vanzelf wel...
Ik vind het heerlijk en baal enorm dat rennen nu al een week niet kan ivm sneeuwval en ijs en gladheid
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!quote:Op maandag 6 december 2010 18:34 schreef fervente het volgende:
hempje, shirt met lange mouwen, vest, trui, jack, muts. En HEET dat ik het had!!! Verschrikkelijk :p
Goed dat je gegaan bent. Jammer dat je niet gelijk weer kunt rennen, maar het lijkt me wel fijn om een goed beeld te hebben van je mogelijkheden.quote:Op maandag 6 december 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
Bij de sportarts geweest, was nuttigGoeie tips gehad ook oa. En over mijn voet: Nog even rust geven dan gaan wandelen, als ik een half uur flink kan doorwandelen zonder pijn kan ik weer (rustig aan) beginnen met hardlopen.
Haha, klopt. Maar ik dacht; ik draag geen winterjas, dus moet wel veel aantrekken. Maar alleen een shirtje met lange mouwen lijkt me wel erg weinig! Maar ik heb het ook snel koud hoor, dat moet ik er wel bij zeggen...quote:Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zoveel trek je toch ook niet aan als je niet sport?!![]()
't Is dat ik nu gewoon lui ben en niet in sneeuw wil lopen, maar anders zou ik met dit weer alleen een shirt met lange mouwen aantrekken. Als het koud is, ren ik gewoon wat harder.
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Je zou het laatste deel van Evy 2 kunnen pakken ofzo. Die werkt naar 10 km, met oog op tempo ook.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:35 schreef Spektor het volgende:
Ik had in het topic voor amateur-hardlopers al het een en ander getypt, dit is eigenlijk een crosspost, omdat ik daar niet echt reactie kreeg. Ik wil begin januari meedoen aan een 10 kilometer loop. Zondag voor de eerste keer 10 kilometer gelopen in 56 minuten. Ben bewust rustig begonnen en 2 kilometer voor het eind pas gaan versnellen en kon merken dat ik nog wel wat over had. Tijd kan nog wel een stuk beter dus.
Vandaag kan ik het een klein beetje voelen, met name in m'n bovenbenen. Hoe lang moet ik nu herstellen en met welke afstand kan ik het beste weer mee beginnen? Ik heb in de planning om aankomende zondag weer een 10 kilometer te lopen en dan ook wat harder dan die van afgelopen zondag, maar wil tussendoor deze week ook nog wel wat trainen eigenlijk.
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:50 schreef fervente het volgende:
[..]
Minstens 1 dag rust tussen trainingen. Misschien 2. Verder zou ik dan een wat rustigere training doen. Dus wel dat je 10 km loopt, maar dan in een tempo dat je makkelijk vol kan houden.
Verder ben ik geen expert oid, maar dit lijkt mij het beste!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |