Ligt er aan. Als je een tien km zonder veel moeite kan doen zou ik nu een zes of zeven rustig doen. Als de tien veel voor je is zou ik voor een rustige vier of vijf gaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:47 schreef Spektor het volgende:
[..]
Heb nu dus 2 dagen rust gehad, voel het ook niet echt meer. Twijfel nog of ik een 5 km hard of een 10 km rustig ga lopen. Wat is, ook al omdat ik zondag een 10 km ga lopen, het verstandigst?
Ugh, die zit zeker ook onder je eeltlaag? Dan is er weinig aan te doen ben ik bang.quote:Op maandag 13 december 2010 08:41 schreef Spektor het volgende:
Ik heb een blaar onder m'n voet, gekregen na t beoefenen van een zaalsport, dus niet door het hardlopen. Iemand tips hoe ik daar z.s.m. weer vanaf kom of dat ik in ieder geval nog wel gewoon kan hardlopen?
Het was de afgelopen week zo glad dat het risico op vallen echt wel groot was. Afgelopen zondag was de stoep zelfs nog niet overal ijsvrij. Beter een week rust pakken dan een been breken.quote:Op maandag 13 december 2010 00:26 schreef Vronsky het volgende:
Maar hardlopen in de sneeuw is leuk.
Kan je niet met de gladheid gewoon in het bos gaan rennen, of op het gras blijven?
Ben zelf paar dagen terug ook op m'n bek gegaan vanwege het ijs, maar het is beter als je gewoon door blijft gaan ipv van binnen gaat zitten als je omgeving even niet mee zit
(Ben zelf niet echt meer een beginner.. maar toch)
Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uitquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:11 schreef GotC het volgende:
Nou, ik ga ook maar weer effe kijken hoe het buiten is. Voor de zekerheid een reflecterend hesje aan, zon gaat over een half uurtje onder als het goed is.
Ik ga beginnen met week 4 van de Podrunner ( http://www.djsteveboy.com/mixes.html kies de 2e optie voor hardloopschema's), ben benieuwd. Evy werd ik stiekem toch een beetje zat, met name bepaalde nummers ('World! hold on.. etc)
Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weerquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:41 schreef Cudles het volgende:
[..]
Succes, ik ga toch ook maar zo. Stel het al de hele middag af en uit
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik stelde t ook de hele tijd uit..maar was wel ok om te lopen qua weerKraakhelder (lekker voor de rokerslongen
![]()
), na een paar minuutjes lopen niet meer koud.
Was overigens wel erg blij dat ik een muts op had!
Maargoed, resultaat is 3,5 km in 25 minuten. Ben wat eerder gestopt omdat het te donker werd (tsja, een meid die alleen loopt door Den Haag..).
Best tevreden, aangezien ik sinds de gebouwenloop niet meer heb gelopen.
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:52 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net dat de Garmin forerunner 305 fijn in de aanbieding is bij Amazon. Nu ben ik best tevreden over lopen met mijn mobiel maar integratie met hartslagmeter is nog fijner natuurlijk. Alleen krijg ik niet helemaal duidelijk of je dan je runs een beetje lekker op Facebook kan delen, terwijl ik wel een heel motiverend clubje vrienden heb waarmee we elkaars runs delen. Heeft iemand hier ervaring met dat model?
Ze zijn te koop voor een tientje he?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
Daar kwam ik tot mijn frustratie ook achter. Hoezo global markets?!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....
[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur
Voor een paar euro op Ebayquote:Op woensdag 15 december 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft niemand hier toevallig een iPhone 3G(s) armhouder over voor een heel lief zacht prijsje?
Ik ben er met wat hulp achtergekomen dat je bij Amazon ook andere aanbieders kan kiezen die dan wel naar Europa versturen. Jammer dat je dan qua verzendkosten weer extra gaat betalen maar ¤ 130,- is nog steeds goedkoper dan waarvoor ik hem hier heb gezien. Ik ben dus in blijde afwachting!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zow, dat is niet een klein beetje in de aanbieding ook, dat is voor minder dan de helft! Hoewel die originele prijs wel een beetje opgeblazen lijkt....
[edit]
Hmm, ik keek naar de VS versie, die natuurlijk weer niet naar Europa te shippen is. Gelukkig is ie bij de duitse amazon maar 1,5 keer zo duur
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze zijn te koop voor een tientje he?
Geen zin in Ebay gedoe.quote:
Succes!quote:Op donderdag 16 december 2010 13:15 schreef MissMSX het volgende:
Evy 0-5 km beginner meldt zich
Doe nu voor de derde keer een poging. Helaas heb ik steeds snel last van mijn knie(en). Eens zien hoe lang ik het dit keer vol ga houden. Heb gisteren les 3 gedaan
Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:25 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Succes!.
Even klagen. Vandaag was les 5 van Evy aan de beurt: 1x2 en 3x3 minuten lopen. Bij de eerste 3 minuten hield ik het al niet meer vol.. De laatste 2x3 minuten gingen wel weer goed. Verder heb ik al dagen last van een nare zeurende spierpijn in mijn benen, ik denk dat dat komt omdat de omgeving hier heuvelachtig is en ik er dus niet echt aan ontkom om stukken heuvelop te lopen.
.
Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?quote:Op donderdag 16 december 2010 14:59 schreef Cudles het volgende:
[..]
Klinkt als opkomende shintsplints. Zorg dat je goede schoenen hebt! Ik moest zelfs naar een podotherapeut om speciale zooltjes te laten maken. Ik krijg er nu nog steeds last van als ik mijn rek oefeningen niet doe.
Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).quote:Op donderdag 16 december 2010 15:10 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik zal er even op googelen. (Sinds het lopen vanavond is het overigens bijna helemaal verdwenen). Ik heb de schoenen nieuw gekocht, goed merk, goede vering en ze passen prima, dus ik denk dat dat in orde zou moeten zijn?
Ik hou het in de gaten, dank voor de tips.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:15 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Maar volgens mij luistert het allemaal nauw wat dat betreft. Het is wel een dure grap, want die zooltjes kostte mij 200 euro alles inclusief (consult etc.).
Maar hou het gewoon in de gaten. Als je echt niet meer kan van de pijn wordt het tijd voor een bezoekje aan de fysio, die je waarschijnlijk door verwijst.
Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:18 schreef Peak het volgende:
Hier nu toch maar eens posten na al geruime tijd te lurken. Ik ben van de zomer begonnen met Evy 0-5 en ondertussen loop ik 2 a 3 keer week stukken tussen de 7,5 en 10 km. Hardlopen heeft me dus wel aardig gegrepen en ik vind het super om te doen.
Mijn 'probleem' is dat ik de 10 km rond de 55 minuten loop. Ik zou dit graag verder terug willen brengen, maar ik heb niet echt een idee hoe hiervoor te trainen. Hoe krijg je het voor elkaar om langer en sneller te lopen. Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
Je hebt speciale spikes voor onder je hardloopschoenen, dus..quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:31 schreef MissMSX het volgende:
Lekker hoor. Net 3 lessen gedaan, ben helemaal gemotiveerd. Ligt er een dik pak sneeuw
Ik heb gehoord dat als je al een tijd hebt gelopen, dat het alleen maar positief is voor je lichaam om te blijven lopen. Wel rustig aan enzoquote:Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 december 2010 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heb al een tijdje niet meer gepost. Met een reden want ik loop niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had weibig energie. Nu voel ik me beter, maar ik twijfel of ik weer ga beginnen, om over een paar weken weer te stoppen als ik echt een buik krijg! In de tussentijd wil ik wel mijn conditie een beetje op peil houden. Tips anyone?
Ik heb op het moment geen crosstrainer ter beschikking. Daarnaast is juist het buiten sporten wat me zo motiveert om te blijven gaan (ok nu iets minder dan normaalquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:22 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er is een tweede evy reeks die je van 5-10 brengt en die helpt je ook met het tempo wat hoger te krijgen. Daarnaast merk ik zelf ook dat op een crosstrainer staan met een iets hogere weerstand (4-5) best wel helpt om je tempo omhoog te krijgen.
Thanks, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel redelijk sportief ben en er dus wel al een behoorlijke basis conditie was. Op zoek naar tempo wisselingen in mijn schema lijkt dus het antwoord. Als ik een schema vind wat werkt laat ik het zeker weten.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik zou ook wat kortere trainingen inlassen met meer variatie in tempo om de snelheid omhoog te krijgen. Maar ik vind het nu al knap dat je binnen korte tijd 10 km kunt lopen zonder problemen.
De eerste weken dat je traint merk je zeer snel vooruitgang qua snelheid, je zal daarna ook moeten accepteren dat het wat langzamer gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |