abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89170884
Vanoachtend mijn fietstest gehad, omdat ik wat klachten/last heb van mijn borst(kas) na het lopen, en behoorlijk hoge hartslag.

Kennelijk heb ik een goede conditie (tot mijn eigen verbazing) en valt de hoge hartslag op de fiets wel mee. Ik mag aangeven als ik een holterkastje wil, maar dat vind ik een beetje eng (stigmatiserend).

Misschien vaker lopen? - Ik loop al 3x pw.
Misschien minder hard lopen? - Ik loop maar 8,5-9 km/h
Misschien intervallen? Doe ik al 1 pw.
Ja, dan weet ik het ook niet. :)

Ik ga maar eens kijken of ik toch meer kan lopen per week, maar dan wel korter.

In ieder geval kwam er nu niets uit de metingen (goed nieuws) en als ik de klachten weg krijg, ben ik helemaal blij. :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:31:08 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89176688
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef jack4ya het volgende:
Vanoachtend mijn fietstest gehad, omdat ik wat klachten/last heb van mijn borst(kas) na het lopen, en behoorlijk hoge hartslag.

Kennelijk heb ik een goede conditie (tot mijn eigen verbazing) en valt de hoge hartslag op de fiets wel mee. Ik mag aangeven als ik een holterkastje wil, maar dat vind ik een beetje eng (stigmatiserend).

Misschien vaker lopen? - Ik loop al 3x pw.
Misschien minder hard lopen? - Ik loop maar 8,5-9 km/h
Misschien intervallen? Doe ik al 1 pw.
Ja, dan weet ik het ook niet. :)

Ik ga maar eens kijken of ik toch meer kan lopen per week, maar dan wel korter.

In ieder geval kwam er nu niets uit de metingen (goed nieuws) en als ik de klachten weg krijg, ben ik helemaal blij. :)
Volgens mij moet je niet meer dan drie keer per week gaan lopen. Om de andere dag is een prachtig tempo.
Hou het gewoon in de gaten, waarschijnlijk kan het totaal geen kwaad. Je weet nu dat er naar gekeken is en dat er geen rare dingen zijn gevonden.

Ik ben trouwens blij om te lezen dat er ook mensen zijn die rond mijn tempo lopen. Ik loop ook maar zo rond de 8 km per uur.
Iedereen haalt mij altijd in. Maar ik kan er niet wakker van liggen hoor. Dit tempo is mijn tempo en ik voel me hier lekker bij.
Ik heb ook geprobeerd om sneller te lopen, maar dat was echt geen goed idee. :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89190224
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:31 schreef mazaru het volgende:
Ik ben trouwens blij om te lezen dat er ook mensen zijn die rond mijn tempo lopen. Ik loop ook maar zo rond de 8 km per uur.
Iedereen haalt mij altijd in. Maar ik kan er niet wakker van liggen hoor. Dit tempo is mijn tempo en ik voel me hier lekker bij.
Mooie instelling!
Ik ben ook niet echt snel. Wel werk ik er een beetje aan, want ik merk dat het heel langzaam vooruit gaat. Maar echt een toploper zal ik nooit worden.
Ik ben gewoon al heel blij dat ik het zo lang kan volhouden. :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:30:09 #79
593 sjak
Juffie Bloem
pi_89204896
Jack4 waarom is een holterkastje eng? Je maakt je er blijkbaar toch druk om. Ik vind het wel netjes van het ziekenhuis dat ze je aanbieden dat je het kunt gaan doen.

Ik ben al een week niet aan het lopen door een fikse luchtweginfectie. Ik hoop volgende week weer te gaan. Ik mis het lopen gewoon :D
Lekker douchen!
pi_89205913
@sjak: Ik vind het eigenlijk gewoon niet nodig, zo ver ben ik m.i. nog niet. :) Het is idd netjes aangeboden. Ik kijk het nog een paar maanden aan of de boel wat rustiger wordt. De hoge hartslag is geen zorg voor me, weet inmiddels dat er gewoon mensen zijn zoals ik die niet binnen de 'regeltjes' vallen. 200bpm vond de cardioloog geen probleem.

2 dingen zijn wat vreemd: dat ik vrij lang last houd (van borstkas( en dat de HR na 25min naar beneden zakt. (ipv oplopend, loopt het bij mij dus af.) Maar niet alarmerend i.g.g.

Morgen ga ik weer lopen. Intervalletje maar denk ik. :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:09:31 #81
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89220071
Mijn zin om te lopen ligt onder het vriespunt. :@
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89224937
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:09 schreef mazaru het volgende:
Mijn zin om te lopen ligt onder het vriespunt. :@
Pff was paar uurtjes geleden geweest. Het is echt rete koud, viel me ook wat zwaarder dan normaal. Pas nadat ik gedoucht en gelunchd had werd ik minder moe. Voel me nu weer fit.
  zondag 28 november 2010 @ 22:29:29 #83
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_89277432
Ach, zolang het niet waait en het droog is heb ik weinig last van de kou. Omdat ik meestal 's avonds loop waait het toch nooit hard. Wel smeer ik m'n lippen in met vaseline om uitdrogen te voorkomen.
Het was hier -2 °C maar kon gewoon op tempo lopen. Alleen de gelopen tijd viel voor mijn gevoel een beetje tegen (5 KM in 28:00, 10,7 km/hr)
pi_89277888
Ik merk wel met dit weer dat mijn ademhaling slechter is
  zondag 28 november 2010 @ 23:16:55 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89280449
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef jack4ya het volgende:
@sjak: Ik vind het eigenlijk gewoon niet nodig, zo ver ben ik m.i. nog niet. :) Het is idd netjes aangeboden. Ik kijk het nog een paar maanden aan of de boel wat rustiger wordt. De hoge hartslag is geen zorg voor me, weet inmiddels dat er gewoon mensen zijn zoals ik die niet binnen de 'regeltjes' vallen. 200bpm vond de cardioloog geen probleem.

Voor een paar tientjes heb je een horloge waarmee je de hartslag bij kan houden tijdens het lopen. Ik vind het zelf erg rustig wanneer ik even een steek op mijn borst krijg om dan even te kunnen kijken of het nog binnen het veilige ligt.
Life is what you make it.
pi_89283653
Vandaag me les 3 gelopen van Evy! Het ging echt retegoed!
pi_89300946
Zo, nieuw doel: Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC in maart. Heb nog nooit meer dan 5km gelopen, maar nu heb ik in ieder geval een flinke stok achter de deur ^O^
Ik ben van pindavlees
pi_89304340
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef Flappekz het volgende:
Zo, nieuw doel: Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC in maart. Heb nog nooit meer dan 5km gelopen, maar nu heb ik in ieder geval een flinke stok achter de deur ^O^
Geestig, die gaan we ook lopen.
pi_89304368
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:07 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Geestig, die gaan we ook lopen.
Is het voor jou ook een thuiswedstrijd?
Ik ben van pindavlees
  maandag 29 november 2010 @ 17:11:33 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89304512
Ik heb mijn loopmaatje net maar gesms't dat ik niet ga als het blijft sneeuwen hoor, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet. :D :@
pi_89312936
Vreselijke pijn in mn knieholte, al een paar weken ga maar is naar de fysio
  maandag 29 november 2010 @ 20:37:20 #92
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89314710
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopmaatje net maar gesms't dat ik niet ga als het blijft sneeuwen hoor, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet. :D :@
Ik zit nog te twijfelen of ik durf. De kou boeit me niet maar ik ben toch wel bang voor glijpartijen.
  maandag 29 november 2010 @ 21:43:00 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89318899
Ja, het was idd ook het evt. glijden dat mij tegen hield. Ik ga wel weer lopen als het weer sneeuwvrij is. :Y
  maandag 29 november 2010 @ 21:47:08 #94
593 sjak
Juffie Bloem
pi_89319131
Hij is weg hoor, ben benieuwd!
Lekker douchen!
  maandag 29 november 2010 @ 21:47:37 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89319161
Dapper! :Y ^O^
  maandag 29 november 2010 @ 22:41:27 #96
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89322814
Het was niet de beste tijd en ik kreeg na een half uurtje ook wel een beetje last van alle sneeuw die ik mijn longen in had gezogen maar toch wel trots op mezelf dat ik mijn rondje heb gedaan. :)
pi_89335760
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen, maar ik kan die lessen van Evy maar niet downloaden. Iemand tips? Mag ook per PM :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89338236
Ik moet morgen lopen, ben nu al bijna 2x op mijn muil gegaan alleen al om even boodschappen te doen :')
pi_89339141
nou mocht eindelijk weer beginnen na een lange tijd van nieti lopen door een ontstoken knie pees. Maar nu loop ik dus met tape op bepaalde plekken om me knie te fixeren tijdens een inspanning en nu heb ik bij me andere been pijn in me scheen. Echt 10cm in lengte over me scheen wat bij aanraking al gevoelig is en met hardlopen gewoon niet te doen is..

Lijkt wel alsof de druk van me rechter knie weg is en nu op me linkerscheen komt ofz..hopeloos word ik ervan!

Iemand ervaring ermee..hoor het graag!
pi_89340390
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:54 schreef rooneyelst het volgende:
nou mocht eindelijk weer beginnen na een lange tijd van nieti lopen door een ontstoken knie pees. Maar nu loop ik dus met tape op bepaalde plekken om me knie te fixeren tijdens een inspanning en nu heb ik bij me andere been pijn in me scheen. Echt 10cm in lengte over me scheen wat bij aanraking al gevoelig is en met hardlopen gewoon niet te doen is..

Lijkt wel alsof de druk van me rechter knie weg is en nu op me linkerscheen komt ofz..hopeloos word ik ervan!

Iemand ervaring ermee..hoor het graag!
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')