Volgens mij moet je niet meer dan drie keer per week gaan lopen. Om de andere dag is een prachtig tempo.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef jack4ya het volgende:
Vanoachtend mijn fietstest gehad, omdat ik wat klachten/last heb van mijn borst(kas) na het lopen, en behoorlijk hoge hartslag.
Kennelijk heb ik een goede conditie (tot mijn eigen verbazing) en valt de hoge hartslag op de fiets wel mee. Ik mag aangeven als ik een holterkastje wil, maar dat vind ik een beetje eng (stigmatiserend).
Misschien vaker lopen? - Ik loop al 3x pw.
Misschien minder hard lopen? - Ik loop maar 8,5-9 km/h
Misschien intervallen? Doe ik al 1 pw.
Ja, dan weet ik het ook niet.
Ik ga maar eens kijken of ik toch meer kan lopen per week, maar dan wel korter.
In ieder geval kwam er nu niets uit de metingen (goed nieuws) en als ik de klachten weg krijg, ben ik helemaal blij.
Mooie instelling!quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:31 schreef mazaru het volgende:
Ik ben trouwens blij om te lezen dat er ook mensen zijn die rond mijn tempo lopen. Ik loop ook maar zo rond de 8 km per uur.
Iedereen haalt mij altijd in. Maar ik kan er niet wakker van liggen hoor. Dit tempo is mijn tempo en ik voel me hier lekker bij.
Pff was paar uurtjes geleden geweest. Het is echt rete koud, viel me ook wat zwaarder dan normaal. Pas nadat ik gedoucht en gelunchd had werd ik minder moe. Voel me nu weer fit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:09 schreef mazaru het volgende:
Mijn zin om te lopen ligt onder het vriespunt.
Voor een paar tientjes heb je een horloge waarmee je de hartslag bij kan houden tijdens het lopen. Ik vind het zelf erg rustig wanneer ik even een steek op mijn borst krijg om dan even te kunnen kijken of het nog binnen het veilige ligt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef jack4ya het volgende:
@sjak: Ik vind het eigenlijk gewoon niet nodig, zo ver ben ik m.i. nog niet.Het is idd netjes aangeboden. Ik kijk het nog een paar maanden aan of de boel wat rustiger wordt. De hoge hartslag is geen zorg voor me, weet inmiddels dat er gewoon mensen zijn zoals ik die niet binnen de 'regeltjes' vallen. 200bpm vond de cardioloog geen probleem.
Geestig, die gaan we ook lopen.quote:Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef Flappekz het volgende:
Zo, nieuw doel: Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC in maart. Heb nog nooit meer dan 5km gelopen, maar nu heb ik in ieder geval een flinke stok achter de deur
Ik zit nog te twijfelen of ik durf. De kou boeit me niet maar ik ben toch wel bang voor glijpartijen.quote:Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopmaatje net maar gesms't dat ik niet ga als het blijft sneeuwen hoor, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.![]()
Is het niet gewoon een shin splint? Toen ik begon heb ik er veel last van gehad, nu nog steeds trouwens. Ik moet mijn korte kuitspier elke dag drie keer rekken op een hardloopdag 3x voor en 3x na. Scheelt een hoop.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:54 schreef rooneyelst het volgende:
nou mocht eindelijk weer beginnen na een lange tijd van nieti lopen door een ontstoken knie pees. Maar nu loop ik dus met tape op bepaalde plekken om me knie te fixeren tijdens een inspanning en nu heb ik bij me andere been pijn in me scheen. Echt 10cm in lengte over me scheen wat bij aanraking al gevoelig is en met hardlopen gewoon niet te doen is..
Lijkt wel alsof de druk van me rechter knie weg is en nu op me linkerscheen komt ofz..hopeloos word ik ervan!
Iemand ervaring ermee..hoor het graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |