Sorry, late reactiequote:Op woensdag 27 oktober 2010 10:50 schreef jack4ya het volgende:
Nou eigenlijk niet, alleen mijn billen zijn wel kleiner geworden ja. Maar ik begreep je "Dan heb je (te?) hard gerend" niet. Vandaar die tegenvraag.
ja die neem ik altijd mee.quote:
Perry sport heeft heel veel reflectiemateriaal, fietswinkels ook. Ik liep vorig jaar vaak met alleen zo'n HEMA fietslampje in mijn hand, voldoet ook prima en je kan de weg voor je ook een beetje bijschijnen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:30 schreef Sheriam het volgende:
Ik kom bijna niet meer aan lopen toe, ben een echt avond mens, en 't is veel te vroeg donker! Krijg mezelf er niet toe om zoveel eerder te gaan lopen, en in het donker lopen is ook niet zo heel handig, mijn normale routes lopen echt helemaal door het bos, en m'n hardloop kleding is allemaal zwart met alleen een paar heel dunne reflecterende lijntjes er op. Ik ben nu van plan toch maar zo'n reflecterend hesje te gaan kopen zodat ik tenminste over de fietspaden kan gaan lopen 'savonds, ook al is die route niet zo fijn als de bos-routes (heerlijk zonder stoplichten en oversteken). Maar dan kom ik er tenminste toch nog wat toe om te lopen.
Ik heb het liefste mijn handen vrij, anders worden ze loom.quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Perry sport heeft heel veel reflectiemateriaal, fietswinkels ook. Ik liep vorig jaar vaak met alleen zo'n HEMA fietslampje in mijn hand, voldoet ook prima en je kan de weg voor je ook een beetje bijschijnen.
Ik dacht eens bij de Halfords te gaan kijken... (vandaag weer niet toe gekomen,quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Perry sport heeft heel veel reflectiemateriaal, fietswinkels ook. Ik liep vorig jaar vaak met alleen zo'n HEMA fietslampje in mijn hand, voldoet ook prima en je kan de weg voor je ook een beetje bijschijnen.
Valt best wel mee, die LED lampjes geven best veel licht en het valt ook extra op voor andere weggebruikers omdat het lichtje beweegt op een andere manier dan op een fiets. Ik liep in een natuurgebied waar helemaal geen verlichting is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:48 schreef Sheriam het volgende:
Dat soort losse lampjes heb ik ook wel, maar daarvan valt de zichtbaarheid nogal tegen vind ik, zeker bij regen.
Welkomquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:08 schreef 045represent het volgende:
Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen
Ik ben 16 jaar (wordt woensdag 17), eigenlijk doe ik wielrennen, maar ik ga het hardlopen nu erbij doen en heb toenet al voor de eerste keer gerend.
Ik heb 4 weken he-le-maal niks gedaan, omdat men zegt dat jonge wielrenners na een lang seizoen een rustperiode nodig hebben
Ik gebruik het schema "Fit op keuring" van defensie, aangezien ik misschien bij het leger wil gaan als ik mijn school af heb en dit leek me tevens een geschikt schema voor mij.
Nouja ik zal vanaf nu dus hier meelezen en af en toe wat posten
http://www.werkenbijdeluc(...)s/fit_op_keuring.pdfquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:31 schreef Neelix het volgende:
[..]
Welkomheb je een linkje naar dat schema? Ik ben wel benieuwd.
Als je al een aardige basisconditie hebt, kan je inderdaad wat sneller door dat schema heen...maar let wel op dat je het jezelf niet te zwaar maakt, dit schema moet je in principe doen zonder al te veel last van spierpijn te krijgen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:41 schreef 045represent het volgende:
[..]
http://www.werkenbijdeluc(...)s/fit_op_keuring.pdf
Ik ben vandaag begonnen met het schema op blz 11, punt 7.
Ik moet nog even uitvinden waar op dit moment mijn "top" ligt, dan kan ik daar instappen in het schemaDus maandag ga ik op blz 11, punt 8 eens proberen.
Ik heb inderdaad wel een aardige basisconditie, maar aangezien ik nog nooit heb hard gelopen (behalve de coopertest en shuttle-run elk jaar op schoolquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:52 schreef Neelix het volgende:
[..]
Als je al een aardige basisconditie hebt, kan je inderdaad wat sneller door dat schema heen...maar let wel op dat je het jezelf niet te zwaar maakt, dit schema moet je in principe doen zonder al te veel last van spierpijn te krijgen.
Kijk maar hoe het gaat...maar hou wel die rustdagen aan, die heb je echt wel nodig. Als het te makkelijk is, sla wat stapjes over, maar hou wel die rustdagen aan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef 045represent het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel een aardige basisconditie, maar aangezien ik nog nooit heb hard gelopen (behalve de coopertest en shuttle-run elk jaar op school![]()
) en de laatste 4 weken he-le-maal niks heb gedaan, is het nog ff een beetje experimenteren waar ik nu met mijn niveau moet instappen
Ja, die rustdagen zal ik zeker aanhouden!quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef Neelix het volgende:
[..]
Kijk maar hoe het gaat...maar hou wel die rustdagen aan, die heb je echt wel nodig. Als het te makkelijk is, sla wat stapjes over, maar hou wel die rustdagen aan.
De mijne had ik bij de Aldi gehaald, 2 maanden geleden dacht ik. Vier bandjes voor 5 euro.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:48 schreef Kabolter het volgende:
Weet iemand misschien concreet waar je ledstrookjes kan kopen die je om bijvoorbeeld je bovenarmen kan doen?
Die dingen zie je echt heel goed. Zelfs op een paar honderd meter.
Geweldig! Dank je wel, lief van je.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
De mijne had ik bij de Aldi gehaald, 2 maanden geleden dacht ik. Vier bandjes voor 5 euro.
In de PKrunning-webshop zijn ze ook te krijgen:
http://www.pkrun.nl/pkwebshop/contents/nl/d261.html
Bij Runnersworld ook, maar duurder:
http://www.runnersworld.nl/collectie/accessoires/reflectie.html
of een plak/clip-lampje?http://www.runnersworld.nl/collectie/accessoires.html
Bij Run2Day eentje met een zakje (ook bij de Perry):
http://www.run2daywebshop.nl/store/index.php/accessoires.html?p=5
of met hesje: http://www.run2daywebshop(...)visibility-pack.html
Jep! Desalniettemin was het rond de 25 graden. Het parcours was erg gaaf, maar wel behoorlijk zwaar. Behoorlijk nare heuvels..Maar ik heb het gehaald in 57.32. Niet mijn beste tijd op de 10KM, maar als je kijkt naar de stijging in het parcours (123 meter omhoog) en de hoogte (1700 meter hoogte) ben ik best blij met het resultaat!quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
Die tijd is omdat het anders te warm wordt?
Te hard heb ik niet gelopen. Bij lange na nietquote:Op zondag 7 november 2010 19:57 schreef Neelix het volgende:
Het lijkt wel een epidimie, iedereen loopt eerst een tijd niet, en dan als we weer gaan lopen lopen we te hard
ik loop nog steeds braaf elke week maar vandaag was gewoon prut!quote:Op zondag 7 november 2010 19:57 schreef Neelix het volgende:
Het lijkt wel een epidimie, iedereen loopt eerst een tijd niet, en dan als we weer gaan lopen lopen we te hard
Aardige prestatie danquote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef Kabolter het volgende:
Gisteren mij 10km verderop laten afzetten. Uurtje over gedaan.
Ik hou nogal graag van roken (rookte er gisteren zelfs één net voor het lopen en eentje daarna), maar ik hoop daar over een paar maanden verandering in te brengen en wat scherpere tijden te kunnen neerzetten. Merk toch wel een verschil.
Ook maf, mijn voet slaapt de laatste 2 kilometer meestal. Heel apart.
Hou op, schei uit... Daar is al zoveel gezanik over geweest. Mods willen ze perse gescheiden houden. Vraag me niet waarom..quote:Op maandag 8 november 2010 13:14 schreef DuracellPower het volgende:
Is nu een dubbel topicachtigiets?
Hardlopen voor beginners #7: Houden ook vol nu het kouder wordt!
Hardlopen voor beginners #12
Is dat de werkelijke hartslag of de gemeten hartslag? In dat laatste geval: bevochtig de sensoren met wat water, doe er wat zout op. De meting wordt dan betrouwbaarder wegens meer geleiding.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 18:22 schreef Kabolter het volgende:
Hoe haal je je hartslag een beetje naar beneden?
Aan geluiden om mij heen zit ik toch veel te hoog, maar heb het idee dat ik bij lage hartslag amper iets doe. En het tempo, het tempo is nog lager dan wanneer ik zou wandelen.
Hartslag zit binnen no time op 180. Na een half uurtje vaak boven de 190, gevolgd door de maximale hartslag. En nee, ik ren niet, alleen aan het einde, als mijn hartslag al zo hoog is.
Sommigen hebben gewoon een hoge(re) hartslag.quote:Op maandag 8 november 2010 18:38 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Is dat de werkelijke hartslag of de gemeten hartslag? In dat laatste geval: bevochtig de sensoren met wat water, doe er wat zout op. De meting wordt dan betrouwbaarder wegens meer geleiding.
Ik begin altijd met gewoon een stukje zachtjes joggen en wat met mijn armen zwaaien enzo. Koude spieren rekken is volgens mij nooit goed.quote:Op maandag 8 november 2010 16:10 schreef 045represent het volgende:
Heeft hier iemand tips wat voor een warming-up ik moet volgen voordat ik begin?
Over andere factoren gesproken, ik neem aan dat je geen red bull of andere energy-spul drinkt?quote:Op maandag 8 november 2010 18:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Sommigen hebben gewoon een hoge(re) hartslag.
Als je al andere mogelijke factoren hebt uitgesloten, dan zou je een sportmedische keuring/inspanningstest kunnen laten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |