Voor Android is Cardiotrainer ook erg fijnquote:Op maandag 8 november 2010 19:34 schreef Duimelot het volgende:
Neelix zou je mij in de op bij de begonnen beginners willen zetten?
meteen tvp
Oh heb de op even doorgekeken, een leuke app voor de telefoon is sportypal, op sportypal.com (android)
Heb je die tweede evy reeks gedaan? Daar zit ook wat intervaltraining in om je tempo wat op te krikken...quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef jack4ya het volgende:
Of ik 6km of 10km loop... Ik loop altijd de hele loop met 1 snelheid. Niet omdat ik dat per sé wil maar omdat versnellen of vertragen (!) me gewoon niet lukt. Net een locomotief. Ik rol met de zelfde snelheid door.
Vriendlief denkt dat ik misschien een PT nodig heb... maar ja, dat doe je niet even 1-2-3.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je heel voorzichtig moet zijn met achillespees klachten....quote:Op woensdag 10 november 2010 08:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga komende week eens niet rennen. Gisteren wel gedaan en mijn achillespees gaf wat signalen af. En dat deed hij de afgelopen 3 keren ook al negeerde ik t toen. Steekt een beetje en ik wil niets overbelasten dus neem even rust, koelen met ijs en smeren met srl- gelei leek mij verstandiger dan maar gewoon doorlopen.
ja zoiets heb ik ook gehoord... dus ik doe rustig aan. Neem niet aan dat t afscheuren dan zomaar gebeurt en ik heb echt pas nét klachten he? En verga niet van pijn ofzo, t voelt gewoon vervelend.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef Neelix het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je heel voorzichtig moet zijn met achillespees klachten....
(half) afscheuren en je bent zo een half jaar verder en flink wat spiermassa kwijt.
Over het algemeen wordt aangeraden om dynamisch te stretchen voor het lopen en statisch te stretchen na het lopen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik begin altijd met gewoon een stukje zachtjes joggen en wat met mijn armen zwaaien enzo. Koude spieren rekken is volgens mij nooit goed.
Helaas gebeurt dat afscheuren dus wel zomaar ineens, iig bij mij was dat wel het geval. Maar dat kwam vooral omdat ik toen veel dynamischer aan het sporten was en niet echt hardlopen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja zoiets heb ik ook gehoord... dus ik doe rustig aan. Neem niet aan dat t afscheuren dan zomaar gebeurt en ik heb echt pas nét klachten he? En verga niet van pijn ofzo, t voelt gewoon vervelend.
Paar keer per dag koelen, smeren en als ik geen klachten meer heb zal ik wat excentrische oefeningen doen om de boel wat te versterken.
Hoorde wel van iemand dat ipv volledige rust wel lopen (maar langzamer tempo en op zachte ondergrond en minder lang dan anders) juist kan helpen. indien je maar koelt, rust en smeert erbij.
6 weken krukken (en dan verlies je meteen een hoop spieren!) en daarna 4-6 maanden revalideren. In februari was ik klaar met revalideren en maandje terug heb ik nog 9km hard gelopen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:23 schreef DarkElf het volgende:
t klinkt echt heel eng zoiets, gaat het nu weer allemaal goed?
nu je dat zo zegt (over de plek enzo) denk ik toch dat t van mijn enkel komt (gelukkig maar)... die zal ik komende week rust geven van t rennen maar wel blijven wandelen.. en dan ga ik eind volgende week t weer eens rustig proberen
lopen is ook niet mogelijk lijkt me als die net geknapt is toch!!?quote:Op donderdag 11 november 2010 07:56 schreef Neelix het volgende:
[..]
6 weken krukken (en dan verlies je meteen een hoop spieren!) en daarna 4-6 maanden revalideren. In februari was ik klaar met revalideren en maandje terug heb ik nog 9km hard gelopen.
Je kunt na die 6 weken gelukkig wel weer gewoon lopen enzo, maar rennen moet je langzaam gaan opbouwen, omdat je pees nog niet op volle sterkte is.
Overigens klinkt het allemaal ontzettend eng en vreselijk, maar je voelt er echt vrij weinig van. Die *knap* is echt alleen dat, komt verder geen pijn bij kijken. Behalve dan als je probeert te lopen. Zolang je niet probeert met dat been te lopen, merk je er niets van.
In mijn geval had ik het 'geluk' dat ie maar half afgescheurd was, dus dat kon nog wel een beetje. Ander voordeel was dat een operatie om het aan elkaar te maken ook niet hoefde.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Duimelot het volgende:
[..]
lopen is ook niet mogelijk lijkt me als die net geknapt is toch!!?
quote:Ik bouw het dus netjes volgens het schema op. Houd het bij met sportypal en dat vind ik wel erg leuk en motiverend. Zo zie je namelijk al na 3x rennen dat je daadwerkelijk vooruitgang boekt
je kon gewoon tegen de wind opleunen zonder om te vallen gok ik!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:00 schreef Ymke het volgende:
oeeeeee wat een weer , ik zit te dubben om te gaan lopen , dat wordt bukken voor de vallende takken
_edit_ ik ben dus wel gegaan he , half uurtje rustig gelopen , nog steeds een moeilijk rechterbeen , maar ik ben wel gegaan . Striemende regen in mijn gezicht , harde wind tegen .
Heerlijk![]()
http://www.hardloopschema.nl/?p=registrant/trainingsagenda (als je ingelogd bent.)quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vandaag schoenen en sokken gehaald.Kan m'n schema op hardloopschema.nl alleen niet terugvinden. Bij "mijn schema" heb ik alleen de optie om m'n huidige schema te verwijderen, maar nergens zie ik de huidige planning.
Vreemd, zie het nog steeds niet...dan maar zonder hardloopschema.nl...quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
http://www.hardloopschema.nl/?p=registrant/trainingsagenda (als je ingelogd bent.)
Maak je niet druk. Het moet leuk blijven en bovenal, het is geen wedstrijd.quote:Op zondag 14 november 2010 17:20 schreef Ymke het volgende:
Ik ga even stoppen met het hardlopen , ben bezig een flinke blessure te ontwikkelen in mijn rechterbeen. eerst maar weer pijn vrij worden. denk dat ik daarna een (heel) stuk terug ga in de Evy lessen en het weer langzaam ga opbouwen.
Dit tempo van 3 keer in de week is dus te snel voor dit oude lijf . 3 keer kan wel maar dan niet zo snel opbouwen. Dus dat wordt wat vaker een dezelfd les lopen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik geen last meer heb.
Je hebt volledig gelijk , ik wil altijd presteren . Moet er wel de lol van in blijven zienquote:Op zondag 14 november 2010 18:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Het moet leuk blijven en bovenal, het is geen wedstrijd.
Anderhalf uur?!?!quote:Op zondag 14 november 2010 22:31 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vandaag anderhalf uur door de Ooijpolder gelopen. Op een gegeven liep ik zo erg lekker dat mijn benen maar door bleven gaan en ik maar bleef lachen.
Heerlijk om 's avonds alleen daar te zijn. In de verte auto's die voorbijrazen, de wind, lichten van Nijmegen, de donkere lucht. Ik voelde me zo gelukkig.![]()
Toen schoot de titel van een Engels boekje dat ooit op de leeslijst stond door mijn hoofd: The loneliness of a long-distance runner. Heb het nooit gelezen, maar ik vond de titel wel heel toepasselijk.
Ik zou wel moeten, volgende week 7H. En ik ben geen snelle renner.quote:Op zondag 14 november 2010 22:33 schreef Flappekz het volgende:
Anderhalf uur?!?!![]()
Wow, dat wil ik ook!
Ik zou eigenlijk ook wel in de OP willen. Bij Evy 0-5.quote:Op maandag 8 november 2010 19:34 schreef Duimelot het volgende:
Neelix zou je mij in de op bij de begonnen beginners willen zetten?
meteen tvp
Oh heb de op even doorgekeken, een leuke app voor de telefoon is sportypal, op sportypal.com (android)
7H als in 7 uur achter elkaar? Wat ga je doen?quote:Op zondag 14 november 2010 22:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten, volgende week 7H. En ik ben geen snelle renner.
Een half jaar geleden vond ik 5 km nog een ware hel. Gewoon lekker blijven trainen dus.
Oh, ho ho! Nee, 7H staat voor Zevenheuvelenloop!quote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef sjak het volgende:
7H als in 7 uur achter elkaar? Wat ga je doen?
Het doet me denken aan www.wheelofenergy.org , die zag ik gisteren op Schiphol staan. Zijn er hier nog mensen die daarin mee gaan lopen?
Heel weinig, ben lui.quote:En dat laatste geeft moed, een half jaar geleden pas en nu al zoveel kunnen lopen. Loop je veel dan?
Haha, nou ja als je niet zo goed bent kun je best 7 uur over die loop doen.quote:Op maandag 15 november 2010 11:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, ho ho! Nee, 7H staat voor Zevenheuvelenloop!
He he, nu al bijna een dubbele marathon is voor mij echt te gek hoor.
[..]
Heel weinig, ben lui.Ik train gemiddeld minder dan 1 keer per week. In de aanloop naar wedstrijden weer eens wat meer: 2, hooguit 3, keer per week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |