abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88372572
quote:
Tegen een 41-jarige agente uit 's-Heerenberg is vrijdag een werkstraf geëist van 150 uur voor poging tot zware mishandeling. De vrouw had tijdens haar werk haar dienstwapen onrechtmatig gebruikt.

De agente was vorig jaar in de nacht van 5 september met collega's bij de C1000 in het Gelderse Didam na een inbraakmelding. Ze schoot op de parkeerplaats van de supermarkt tweemaal op een van de verdachten. Deze raakte gewond aan zijn been.

Het Openbaar Ministerie in Zutphen concludeert op basis van het Rijksrechercheonderzoek dat de agente de instructies rond geweld heeft overtreden. De rechtbank doet op 19 november uitspraak.
Dit vind ik best wel terecht :Y
De politie moet hun wapen kunnen gebruiken als ze in gevaar zijn maar niet om vluchtende mensen te stoppen.
Ik ken het hele verhaal niet maar stel dat het helemaal geen inbrekers waren.
Gewoon een stel pubers dat ff wilde gaan chillen op het dak ofzo :o

Ik vind het gewoon slecht als een agent z'n wapen gebruikt als er niemand in direct gevaar is :r
Ze krijgen wel schietlessen enzo maar dan alsnog is de kans groot dat ze iemand fataal raken als diegene aan het rennen is bijvoorbeeld.
niet meer
pi_88372636
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:

[..]

De politie moet hun wapen kunnen gebruiken als ze in gevaar zijn maar niet om vluchtende mensen te stoppen.

En wie weet, als ze ontkomen waren stonden ze misschien een tijdje later op jou slaapkamer, met alle mogelijke gevolgen.
Aanhoudingsvuur mag, dus hier is meer aan de hand geweest.
quote:
Ik vind het gewoon slecht als een agent z'n wapen gebruikt als er niemand in direct gevaar is :r
Ze krijgen wel schietlessen enzo maar dan alsnog is de kans groot dat ze iemand fataal raken als diegene aan het rennen is bijvoorbeeld.
Het is voor de hele samenleving beter als dit soort mensen fataal geraakt worden.
pi_88372707
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

En wie weet, als ze ontkomen waren stonden ze misschien een tijdje later op jou slaapkamer, met alle mogelijke gevolgen.
Aanhoudingsvuur mag, dus hier is meer aan de hand geweest.

[..]

Het is voor de hele samenleving beter als dit soort mensen fataal geraakt worden.
gelukkig ken je de waarde van een mensenleven :')
Dat vind ik altijd van die achterlijke reacties :r
iemand dood wensen zodat hele families naar de knoppen gaan omdat iemand een beetje aan het stelen is :r

het is maar goed dat ze mensen als jij geen wapen geven
niet meer
pi_88372741
Naar mijn weten kan schieten wel, maar wellicht heeft ze geen waarschuwing gegeven? Of de mogelijkheid van pepperspray niet aangegrepen? Dus gewoon te snel naar het pistool gegrepen terwijl dat niet proportioneel/subsidiair voor de situatie was.
pi_88372752
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:
Nee hoor, dat zou nog veel vaker moeten gebeuren.

Hoe kunnen ze nou ooit verwachten dat mensen respect voor de politie gaan krijgen als je gewoon weg kunt lopen bij een aanhouding? :')
pi_88372787
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:18 schreef Keuzer het volgende:
Naar mijn weten kan schieten wel, maar wellicht heeft ze geen waarschuwing gegeven? Of de mogelijkheid van pepperspray niet aangegrepen? Dus gewoon te snel naar het pistool gegrepen terwijl dat niet proportioneel/subsidiair voor de situatie was.
dat is toch slecht als een agent iemand z'n leven zomaar op het spel zet?
worden die lui niet getraind om pas hun wapen te pakken als het echt niet anders kan?
niet meer
pi_88372826
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:17 schreef welkominspace het volgende:

[..]

gelukkig ken je de waarde van een mensenleven :')

= alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.
quote:
Dat vind ik altijd van die achterlijke reacties :r
iemand dood wensen zodat hele families naar de knoppen gaan omdat iemand een beetje aan het stelen is :r

Hij verpest hele levens met zijn misdaden. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om slachtoffers die niet meer goed slapen, zich thuis niet veilig voelen, niemand meer vertrouwen, enzovoorts.
quote:
het is maar goed dat ze mensen als jij geen wapen geven
Haha, ik ben al jaren legaal wapenbezitter. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:10:11 ]
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:21:24 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88372833
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze nou ooit verwachten dat mensen respect voor de politie gaan krijgen als je gewoon weg kunt lopen bij een aanhouding? :')
Ja, respect krijg je wel als een agent willekeurig mag gaan schieten. :').

Schieten mag, als er aan strenge regels wordt voldaan. Dat was dus blijkbaar hier niet het geval.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88372915
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Naieve druif, alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.

[..]

Hij verpest hele levens met zijn misdaden. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om slachtoffers die niet meer goed slapen, zich thuis niet veilig voelen, niemand meer vertrouwen, enzovoorts.

[..]

Dus jij gelooft er niet in dat iemand na een gevangenisstraf z'n lesje kan leren?
mss wordt zo iemand wel productiever voor de maatschappij dan de gemiddelde nederlander?
niet meer
pi_88373097
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:28 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

De kans op recidive is meer dan 70%, het is veel beter voor de maatschappij om dat soort mensen permanent te verwijderen
ken genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen(ben er zelf 1 van)

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:11:51 ]
niet meer
pi_88373206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:32 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

=edit-
jammer dat ik nu een goeie baan heb waar ik dagelijks mensen mee help :')

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:13:09 ]
niet meer
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:34:28 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88373211
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

En misschien hadden een tijdje later vrijwilligerswerk gedaan in Sudan. Speculatie is geen goede grond om zoiets te vergoeilijken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_88373263
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:34 schreef welkominspace het volgende:

[..]

jammer dat ik nu een goeie baan heb waar ik dagelijks mensen mee help :')
En dat maakt het leed dat jij mensen in het verleden hebt aangedaan goed?
pi_88373319
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

En dat maakt het leed dat jij mensen in het verleden hebt aangedaan goed?
nee,er is niks op de wereld wat dat goedmaakt.
maar heb ik geen bestaansrecht meer omdat ik ooit wat verkeerds heb gedaan? :')
niet meer
pi_88373354
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:37 schreef welkominspace het volgende:

[..]

nee,er is niks op de wereld wat dat goedmaakt.
maar heb ik geen bestaansrecht meer omdat ik ooit wat verkeerds heb gedaan? :')
Dat ligt eraan wat je precies verkeerd hebt gedaan, maar gezien mijn vrij lage drempel gok ik van wel.

Voor vergeving moet je bij de Paus zijn.
pi_88373382
Oh God, de simpele zielen met hun 'Afknallen' meninkjes zijn er ook weer.... :')

Gelukkig is dit nog een beschaafd land waar we niet 'boeve neerknalle'.
pi_88373394
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:19 schreef welkominspace het volgende:

[..]

worden die lui niet getraind om pas hun wapen te pakken als het echt niet anders kan?
Dat is toch ook zo? Ik snap je opmerking niet want dat is nu juist wat ik aangeef. Er zijn regels voor, de bevoegde instantie gaat de situatie nu beoordelen naar die regels. Wat dat precies geweest is kan je alleen maar naar gissen. Maar aangezien ze geschoten heeft en ze nu op de vingers getikt wordt zal het geweld (schieten) niet proportioneel zijn geweest. Dan zou ze teveel geweld hebben toegepast met het vuurwapen. Of het was niet subsidiair, ze had dan voor een lichter middel moeten kiezen dat beter bij de situatie paste, (tackle/pepperspray etc.).

[ Bericht 2% gewijzigd door Keuzer op 05-11-2010 18:49:13 ]
pi_88373446
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:40 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Ik snap je opmerking niet want dat is nu juist wat ik aangeef. Er zijn regels voor, de bevoegde instantie heeft de situatie nu beoordeeld naar die regels en geoordeeld dat ze haar boekje te buiten is gegaan. Wat dat precies geweest is kan je alleen maar naar gissen. Maar aangezien ze geschoten heeft en ze nu op de vingers getikt wordt zal het geweld (schieten) niet proportioneel zijn geweest. Dan zou ze teveel geweld hebben toegepast met het vuurwapen. Of het was niet subsidiair, ze had dan voor een lichter middel moeten kiezen dat beter bij de situatie paste, (tackle/pepperspray etc.).
ja, dus is het de vraag op deze agente bekwaam genoeg is om bij de politie te zitten.
of iig om om in dit soort situaties op te treden
niet meer
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:43:11 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88373474
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:34 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik heb het over daden van mensen, jij over een mening. We kennen hier een vrijheid van meningsuiting, niet van misdaden plegen. Dus nogmaals;=
Jij bent van mening dat mensen die inbreken doodgeschoten dienen te worden.
Ik ben van mening dat iemand die de overheid het recht op leven en dood van burgers wil geven, en dan ook nog zonder énige vorm van proces a) de grondwet niet kent of negeert, b) internationale verdragen en de lidmaatschapsvoorwaarden van de EU niet kent of negeert.
Wanneer ik jouw mening spiegel, namelijk dat mensen die mij niet welgevallig zijn net zo goed dood kunnen, dan ben ik simpel?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:14:50 ]
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_88373526
quote:
1.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Naieve druif, alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.

[..]

Als je inderdaad verlofhouder bent zou ik maar uitkijken met het uitkramen van bovenstaande onzin.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:15:07 ]
-
pi_88373568
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:44 schreef quo_ het volgende:

[..]

Als je inderdaad verlofhouder bent zou ik maar uitkijken met het uitkramen van bovenstaande onzin.
Hoezo? Ik heb nooit iemand kwaad gedaan en zal dat ook nooit doen.
pi_88373696
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:42 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ja, dus is het de vraag op deze agente bekwaam genoeg is om bij de politie te zitten.
of iig om om in dit soort situaties op te treden
Volgens het openbaar ministerie is er reden om dat te vermoeden, de rechter zal zeggen of het ook zo is :P
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:14:24 #23
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88374569
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:19 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Wanneer je je wapen ook trekt. Je doet het toch niet goed bij het volk. Grijp je in begint iedereen te klagen dat het allemaal niet zo moet en het zielig vinden voor de dader. Grijp je niet in dan ben je een softie of luilak die niets dan belastinggeld opvreet. En dan nog te bedenken dat je de situatie niet eens kent. De pers is altijd al tegen iemand in een overheids-tenue. Of het nou het leger, treinpersoneel, etc is.Je staat altijd al met 1-0 achter tov de dader/burger.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:17:47 #24
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88374702
Je vergeet ook nog eens dat je in een split second moet handelen. Het is altijd makkelijk om achteraf met een select groepje onder het genot van liters koffie en uren vergaderen iemand te beoordelen. De beste stuurlui staan weer eens aan wal.
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:40:00 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_88375476
Rot allemaal is op man stelletje idioten!

Die agente heeft zeker wel rechtmatig gehandeld. Ten eerste probeert zij de wet te handhaven met gevaar voor eigen leven. En als iemand vlucht is het heel normaal en zeker in Amerika dat die gene word getaserd of een kogel in zijn been krijgt. Eigen schuld dikke bult. Maar ik vind het van de zotte dat die agente nu word aangeklaagd , achterlijke pauper staat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:49:35 #26
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88375814
Dit is nou precies wat er verkeerd is met de samenleving. Mag je als agent niet eens meer een vluchtende verdachte in zijn poten knallen om hem tot stoppen te dwingen? What's next? Straks mag je ook niet meer schieten als er een stel rellende mongolen je op een strandfeest in het nauw drijven. O, wacht...

[ Bericht 55% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:16:05 ]
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:01:42 #27
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_88376365
Deze agente heeft het keurig gedaan en de verdachte zoals het haar is geleerd netjes in het been geschoten.
pi_88376537
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je fitte agenten hebben die uithoudingsvermogen hebben en de vechttechnieken om iemand te vloeren misschien?
pi_88384469
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 19:40 schreef Roces18 het volgende:

Die agente heeft zeker wel rechtmatig gehandeld. Ten eerste probeert zij de wet te handhaven met gevaar voor eigen leven. En als iemand vlucht is het heel normaal en zeker in Amerika dat die gene word getaserd of een kogel in zijn been krijgt. Eigen schuld dikke bult. Maar ik vind het van de zotte dat die agente nu word aangeklaagd , achterlijke pauper staat.
Dit is voor rechters het gemakkelijkst. Tegen echt tuig is de rechterlijke macht in Nederland helemaal niet opgewassen. Dus pakken ze andere mensen maar aan. Dan kunnen ze thuis onder het eten trots vertellen dat ze weer een heleboel goed werk hebben verricht.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:32:20 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88386768
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 19:40 schreef Roces18 het volgende:
Rot allemaal is op man
=

quote:
Die agente heeft zeker wel rechtmatig gehandeld.
Nee, vandaar de strafeis. :).

quote:
Ten eerste probeert zij de wet te handhaven met gevaar voor eigen leven.
Dat valt reuze mee.

quote:
En als iemand vlucht is het heel normaal en zeker in Amerika dat die gene word getaserd of een kogel in zijn been krijgt.
Ja, in Amerika wellicht. In Nederland niet. Verre van zelfs. Hier houden we niet van kogels in iemands lijf jagen met zware verwondingen tot gevolg en een redelijke kans op levenslange verminking of overlijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:16:56 ]
pi_88386995
Het doet (deze) overvallers vast goed dat ze op fok worden verdedigd :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:44:28 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88387337
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:37 schreef Woffel het volgende:
Het doet (deze) overvallers vast goed dat ze op fok worden verdedigd :')
Wie verdedigt er een overvaller?

Ik in ieder geval niet, ik verdedig het recht en regelgeving waarin duidelijk is aangegeven wat en wanneer er geschoten mag worden. En dat was hier niet het geval.

Nog een reactie uit het andere, inmiddels gesloten, topic:
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 19:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Gerede kans op overlijden. :') Ze heeft in zijn been geschoten en de aanklacht is poging tot zware mishandeling. Zonder de gerede kans op overlijden (die er dus niet was) vind ik inderdaad dat een agent een verdachte mag neerknallen.
Ja, gerede kans op overlijden. Een kogel die een dijbeenslagader raakt, of tegen het bot komt en omhoog schiet de torso in, het gebeurt vaak genoeg (google maar eens op shot leg died).
Daarom moet je ook altijd zoeken naar een exit-wound, dat kan op héél andere plekken zitten dan je verwacht.
pi_88387959
Ik lees overigens op een andere site 't volgende:

quote:
De 41-jarige vrouw rukte in de nacht van 5 september 2009 samen met collega’s uit, nadat er een melding was binnengekomen over een inbraak bij de C1000 in Didam. Op de parkeerplaats schoot ze twee keer op een verdachte, die gewond raakte aan zijn been. De agente was alleen buiten toen twee inbrekers op haar af renden. Een van de criminelen zou geroepen hebben: “Ga weg, we zijn bewapend”. Daarop schoot ze de man met haar dienstpistool neer.
klik
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:04:46 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88388312
De originele berichtgeving:
quote:
Montferland Journaal
05 sep 2009 print dit artikel
DIDAM - Een 15-jarige inbreker is vrijdagnacht op zijn vlucht uit de supermarkt C1000 in Didam door de politie in zijn been geschoten.

De politie kreeg rond 2 uur de melding van het inbraakalarm bij de winkel aan de Lockhorststraat. Ter plaatse zagen de agenten dat er een ruit kapot was en dat er nog personen in het pand aanwezig waren. Daarop zijn ze de supermarkt binnengegaan. De twee verdachten vluchtten vervolgens weg via de nooduitgang. De politie had zich echter ook opgesteld aan de achterzijde van het pand en overmeesterde de inbrekers. Bij het schietincident dat ontstond is een 15-jarige in zijn been geschoten. ,,Ik zat tennis te kijken toen ik twee schoten hoorde'', vertelt één van de omstanders, woonachtig in het tegenoverliggende woonzorgcentrum Meulenvelden.
De jongen is daarop aangehouden en voor medische behandeling naar een ziekenhuis vervoerd. Niet veel later kon de tweede verdachte ook worden aangehouden. Op dit moment doet de politie onderzoek naar de inbraak en de Rijksrecherche onderzoekt het schietincident.
quote:
'Ik hoorde twee schoten'

DIDAM - Om elf minuten over twee in de nacht van vrijdag op zaterdag in Didam hoorde een vrouw, die anoniem wil blijven, twee schoten. "Ik weet de tijd nog precies, omdat ik meteen op klok keek." De politie had een 15-jarige jongen uit die plaats in zijn been geschoten, omdat hij ingebroken zou hebben in supermarkt C1000 aan de Lockhorststraat. "Ik keek uit het raam en er stond toen al heel veel politie rond de C1000, wel twintig man.

De politie was druk bij de struiken tussen zorgcomplex Tesma en de Hoeksteen. Daar stopte ook een ambulance en de jongen die beschoten was, kwam uit de struiken en hinkelde er naartoe. Volgens mij was hij in zijn rechterbeen geraakt."

De jongen had samen met een 24-jarige plaastgenoot en een jongen van 16 jaar oud uit Elten een ruit van de C1000 vernield. Zo waren ze de supermarkt binnen gekomen. Toen de politie kwam, vluchtten ze via de nooduitgang naar buiten.

De nooduitgang zit aan de linker zijmuur ten opzichte van de ingang. "Vermoedelijk wisten de inbrekers nog weg te rennen, omdat die jongen in de struiken lag", zegt de buurtbewoonster. "De politie heeft waarschijnlijk vanaf de parkeerplaats of vanuit de C1000 geschoten, want de tweede kogel is in de bumper aan de achterkant van een auto terechtgekomen. Die auto stond op de parkeerplaats van de autogarage."

Die garage zit naast het parkeerterrein van de C1000. "Het was een Mazda, die later door de politie is weggesleept", vertelt de vrouw.

Wat de inbrekers buit hebben gemaakt, wil de politie niet zeggen. Ook bedrijfsleider van de C1000 Jos Essing wil niets kwijt over het voorval.

Volgens de buurtbewoonster is het vaak onrustig rond zowel de C1000 als het naastgelegen Meulenvelden. "Het is de derde keer in een jaar dat er bij de supermarkt is ingebroken. Ik heb ook gezien dat jongeren elektrische fietsen stalen uit Meulenvelden. We verwachten elke avond een overval. Gelukkig hebben wij een pittige rottweiler die ons goed bewaakt."

Het gebied rond de C1000 werd zaterdagmiddag rond twee uur weer vrijgegeven. Tot die tijd was het parkeerterrein afgezet en was de supermarkt gesloten voor onderzoek. Eerder die ochtend waren de straten rond de winkel afgesloten
http://www.gelderlander.n(...)rde-twee-schoten.ece
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:05:19 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88388334
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:58 schreef Woffel het volgende:
Ik lees overigens op een andere site 't volgende:
[..]

klik
Toch vreemd dat dat pas een jaar later genoemd wordt.
pi_88388478
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Toch vreemd dat dat pas een jaar later genoemd wordt.
Dat klopt, maar dat maakt m.i. de situatie wel anders..
Mocht dit een juiste lezing zijn dan slaat de OP, ondanks de slechte disclaimer, ook nergens op..
pi_88393240
Iedere inbreker verdient een kogel in z'n been. >:O
  zaterdag 6 november 2010 @ 06:45:30 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88393266
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 november 2010 06:31 schreef -moppie- het volgende:
Iedere inbreker verdient een kogel in z'n been. >:O
Mogelijk.

De vraag is alleen of de agent(e) in kwestie een beetje kan mikken, en of anderen ook gevaar lopen.

Persoonlijk vind ik het wat geforceerde stoerdoenerij.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 6 november 2010 @ 07:39:42 #39
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393418
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Dat herinner ik me nog, toen dat net gebeurde was er een topic over.
Ik vond dit ook niet normaal wat die asociale bitch deed, ik hoop dat ze voorgoed haar penning mag inleveren en even flink mag dokken voor de letselschade.
megalomaniac
pi_88393447
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 19:40 schreef Roces18 het volgende:

Was jij er bij? Je schijnt precies te weten wat er aan de hand was.
  zaterdag 6 november 2010 @ 07:55:19 #41
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393466
Ik wil het volgende voorstellen:

Posters komen nu met hun mening gebaseerd op nieuwsberichten, terwijl de rechter dus het hele rapport voor ogen heeft met verklaringen van betrokkenen en direkt getuigen.
Aangenomen dat iedereen nog enigzins vertrouwen heeft in onze rechtsspraak mogen we er vanuit gaan dat het uiteindelijke oordeel bindend en terecht is.
Mocht die agente dan worden veroordeeld dan is dus weer eens bewezen dat de politie in nederland aardig vol zit met misdadigers.
Dat lijkt me dan een terechte conclusie.
megalomaniac
pi_88393478
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 07:55 schreef kitao het volgende:

Mocht die agente dan worden veroordeeld dan is dus weer eens bewezen dat de politie in nederland aardig vol zit met misdadigers.
Misschien moet je eens een boek lezen over formele (predicaten)logica. Dit is een redenering van de vorm: mijn buurman rijdt een Mazda, en hij rijdt altijd te hard, wat maar weer eens aantoont dat Mazda-rijders altijd te hard rijden.
pi_88393503
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Hoor jij wel wat je zegt?

Wat als iemand net een ander persoon heeft neergestoken/geschoten etc. Hij vlucht. Dan mag een agent hem niet neerschieten? WTF? Jij bent dan weer de eerste die op FOK post. Agent laat moordenaar ontkomen. Lekker hypocriet.

Inderdaad je kent het verhaal niet dus moet je je mening er ook niet over geven.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_88393518
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:24 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Dus jij gelooft er niet in dat iemand na een gevangenisstraf z'n lesje kan leren?
mss wordt zo iemand wel productiever voor de maatschappij dan de gemiddelde nederlander?
Nee, kom maar eens een maand met mij mee lopen op mijn werk. Dan zul je zien dan een gevangenisstraf vaak niet werkt nee. De stad zit vol met mensen die al in de gevangenis hebben gezeten en dagelijks opgepakt worden.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:09:26 #45
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88393519
Volkomen terecht...en ik vind een werkstraf niet eens voldoende!!
Onrechtmatig gebruik maken van een pistool wordt bij "burgers" ook (véél) zwaarder bestraft! Alleen heet het dan "poging tot doodslag" ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door joers1 op 06-11-2010 08:17:06 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_88393522
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:05 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Wat als iemand net een ander persoon heeft neergestoken/geschoten etc.
Waar lees jij dat dat hier aan de hand was?
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:16:05 #47
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393547
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 07:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een boek lezen over formele (predicaten)logica. Dit is een redenering van de vorm: mijn buurman rijdt een Mazda, en hij rijdt altijd te hard, wat maar weer eens aantoont dat Mazda-rijders altijd te hard rijden.
Alsof het normaal is dat konstant politie-agenten worden veroordeeld.
Ik beweerde niet dat de politie misdadigers zijn, maar dat een aanzienlijk deel van dat blijkbaar verrotte korps dat is.
Dit is dus iets anders als de conclusie : Mazda-rijders rijden te hard.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:19:48 #48
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88393559
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:05 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Wat als iemand net een ander persoon heeft neergestoken/geschoten etc. Hij vlucht. Dan mag een agent hem niet neerschieten? WTF? Jij bent dan weer de eerste die op FOK post. Agent laat moordenaar ontkomen. Lekker hypocriet.

Inderdaad je kent het verhaal niet dus moet je je mening er ook niet over geven.
Ben je toevallig agent o.i.d.? Want de wijze waarop je de woorden van onbenoemde vreemden in de mond legt van anderen duidt wel op de gebrekkige logica die wordt gehanteerd door mensen in artificiele machtsposities.

Je moet tenslotte wat om jezelf en je positie te valideren.
pi_88393563
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:16 schreef kitao het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik zie eerlijk gezegd niet dat dat aan de lopende band gebeurt. Er zullen vast wel wat voorbeelden te vinden zijn, maar over hoeveel veroordelingen per jaar gaat het eigenlijk? En hoeveel agenten zijn er in Nederland?
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:27:20 #50
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393584
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik zie eerlijk gezegd niet dat dat aan de lopende band gebeurt. Er zullen vast wel wat voorbeelden te vinden zijn, maar over hoeveel veroordelingen per jaar gaat het eigenlijk? En hoeveel agenten zijn er in Nederland?
Die cijfers weet ik ook niet.
Kan er zo al drie uit mijn hoofd opnoemen van het afgelopen jaar :

Op 1 met stip : Moord op Milly
2) agent rijdt bejaarde automibilist dood.
3) motoragent rijdt moeder van 2 kinderen dood op zebrapad met groen licht.

3 dooien in een jaar.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:33:11 #51
3542 Gia
User under construction
pi_88393614
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:09 schreef joers1 het volgende:
Onrechtmatig gebruik maken van een pistool wordt bij "burgers" ook (véél) zwaarder bestraft! Alleen heet het dan "poging tot doodslag" ;)
Burgers die mensen mishandelen, zodanig dat ze langere tijd in het ziekenhuis moeten verblijven, worden zo streng niet gestraft.

Zal mij benieuwen wat die scooterboys krijgen, die die bejaarde man overhoop reden.
'foei, niet meer doen!'

En die kwam er niet met 'een behandeling in het ziekenhuis' vanaf.

In het been schieten moet mogen. Als dat gewoon de wet wordt, leren ze het wel af om weg te vluchten als een agent je aan wil houden.
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:36:44 #52
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393635
Bedankt Gia :

Moord op scooterboy met politiebusje, die zaak loopt nog.

Strandschietfestijn met meer dan 100 afgevuurde politiekogels met dooie, loopt ook nog.

En dit is dan zoals gewoonlijk slechts het topje van de ijsberg, de rest is niet eens bekend.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:43:22 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88393662
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 07:55 schreef kitao het volgende:
Ik wil het volgende voorstellen:

Posters komen nu met hun mening gebaseerd op nieuwsberichten, terwijl de rechter dus het hele rapport voor ogen heeft met verklaringen van betrokkenen en direkt getuigen.
Aangenomen dat iedereen nog enigzins vertrouwen heeft in onze rechtsspraak mogen we er vanuit gaan dat het uiteindelijke oordeel bindend en terecht is.
Dat lijkt me dan een terechte conclusie.
De rechters in Nederland zijn in de jaren '60 al totaal de weg kwijtgeraakt met hun doctrine van 'de dader is het slachtoffer en de maatschappij is de dader'. Dus wat die allemaal uitkramen is al helemaal niet relevant meer.
The End Times are wild
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 08:48:10 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88393684
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:27 schreef kitao het volgende:

[..]

Die cijfers weet ik ook niet.
Kan er zo al drie uit mijn hoofd opnoemen van het afgelopen jaar :

Op 1 met stip : Moord op Milly
2) agent rijdt bejaarde automibilist dood.
3) motoragent rijdt moeder van 2 kinderen dood op zebrapad met groen licht.

3 dooien in een jaar.
hoveel doden inhet verkeer dat jaar?

beter als je toch eerst die cijfers er (volledig) bij zoekt als je dit punt wilt maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:48:16 #55
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393685
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:43 schreef LXIV het volgende:

De rechters in Nederland zijn in de jaren '60 al totaal de weg kwijtgeraakt met hun doctrine van 'de dader is het slachtoffer en de maatschappij is de dader'. Dus wat die allemaal uitkramen is al helemaal niet relevant meer.
Dat is wel erg cynisch vind je niet ?
Ik dacht dat die rechters een flinke opleiding kregen van het belastinggeld ?
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:50:41 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88393700
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beetje overdreven :)

Denk eerder dat dit beeld ontstaat doordat bepaalde mensen oordelen over situaties, maar te besodemieterd zijn om na te gaan wat er nu exact gebeurd is en waarom bepaalde besluiten worden genomen.

Nederlanders zijn wat dat betreft een aartslui, arrogant, dom kutvolkje... Uitzonderingen daargelaten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:52:31 #57
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393709
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:48 schreef sp3c het volgende:

hoveel doden inhet verkeer dat jaar?

beter als je toch eerst die cijfers er (volledig) bij zoekt als je dit punt wilt maken
Moord is geen verkeersslachtoffer hoor.

En dood door schuld blijft een misdaad, hoe je het ook wendt of keert.
En een scooter op de stoep doodrijden is ook geen ongeluk.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 08:59:18 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88393756
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:52 schreef kitao het volgende:

[..]

Moord is geen verkeersslachtoffer hoor.

En dood door schuld blijft een misdaad, hoe je het ook wendt of keert.
En een scooter op de stoep doodrijden is ook geen ongeluk.
maak het jezelf niet te ingewikkeld en begin klein met1 van de 2

ik stel voor dat je de gegevens voor moord in Nederand erbij zoekt want dat gebeurt minder dan auto ongelukken dus dat moet makkelijker voor je zijn ... good luck ^O^
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:09:16 #59
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393832
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:59 schreef sp3c het volgende:

maak het jezelf niet te ingewikkeld en begin klein met1 van de 2

ik stel voor dat je de gegevens voor moord in Nederand erbij zoekt want dat gebeurt minder dan auto ongelukken dus dat moet makkelijker voor je zijn ... good luck ^O^
Dat ga ik dus niet doen want ik heb namelijk niet beweerd dat er veel moordenaars bij de politie rondlopen maar een flink aantal misdadigers.
Dat jij het moeilijk vind om te erkennen dat dit idd. zo is is niet mijn probleem; dat zijn gewoon de feiten.
De agent die de bejaarde doodreed is trouwens wel degelijk veroordeeld, de motoragent weet ik niet.

En over moordenaars gesproken:
Eén kennen we nu allemaal en nummer twee is voor mij persoonlijk zo duidelijk als wat (scooterrijder) maar ik wacht de uitspraak nog af.
(als ik die inmiddels niet gemist heb; iemand een update daarover ?)

Ik vind dit al met al een rechtvaardiging om te concluderen dat er veel rottigheid binnen de korpsen rondloopt, dit bleek o.a. ook door de topkoppen die gerold zijn naar aanleiding van het standdebacle.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:10:24 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88393840
ik ontken toch helemaal nix :')

ik vind het een waardeloos argument op deze manier
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:17:44 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_88393891
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:10 schreef sp3c het volgende:
ik ontken toch helemaal nix :')

ik vind het een waardeloos argument op deze manier
Ja wat wil je dan, dat ik met percentages kom aanzetten ?
En dan blijkt het 1 % te zijn of minder en dan roept iedereen , ach, dat heb je overal, we gaan verder ?
Zo werkt dat niet voor mij, het gaat erom dat het een enorme impact heeft op betrokkenen en op de samenleving als geheel.
Of ben je al vergeten wat er gebeurde in Frankrijk na het doodrijden van een paar tieners op een motortje ?
Ik vind dit soort dingen té ingrijpend om niet te pleiten voor een betere beleidsvorming, rekrutering en opleiding bij de politie.
En ook vind ik dat weer terug gegaan moet worden naar de maatregel dat een wapen alleen getrokken mag worden bij direkte persoonlijke bedreiging voor jezelf of voor een omstander.

Kappen met aanhoudingsvuur dus of stock-car races op de weg.
megalomaniac
pi_88393932
Nederland op zijn smalst.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:21:09 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88393933
als jij zegt er lopen veel moordenaars bij de politie dan wil ik weten hoeveel jij veel vind ja

zeker als je er autoongelukken bij op gaat tellen :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:30:32 #64
262650 kitao
prikplaatje
pi_88394029
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:21 schreef sp3c het volgende:
als jij zegt er lopen veel moordenaars bij de politie dan wil ik weten hoeveel jij veel vind ja

zeker als je er autoongelukken bij op gaat tellen :')
De vraag was hoeveel veroordelingen er waren binnen de politie dit jaar.
Daar gaf ik antwoord op.
Dat ik volgens jou beweerde dat er veel moordenaars bij de politie zitten is jouw conclusie; heb ik namelijk nergens beweerd zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:33:28 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394055
guttegut :')

ook goed

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:16 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik beweerde niet dat de politie misdadigers zijn, maar dat een aanzienlijk deel van dat blijkbaar verrotte korps dat is.
Dit is dus iets anders als de conclusie : Mazda-rijders rijden te hard.
hoeveel is een aanzienlijk deel?
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:38:45 #66
262650 kitao
prikplaatje
pi_88394117
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:33 schreef sp3c het volgende:
guttegut :')

ook goed

hoeveel is een aanzienlijk deel?
Heb ik al antwoord op gegeven, die cijfers heb ik niet en ook mijn toevoeging daarop en mening daarover is makkelijk terug te lezen een post of vier geleden.

Maar als iemand wel die cijfers heeft mag dat best geplaatst worden, je zal zien dat bijv. het aantal dieven, overdreven geweldsplegers, fraudeurs en ernstige verkeersovertreders bij de politie behoorlijk is.
megalomaniac
pi_88394175
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:09 schreef joers1 het volgende:
:')

Dit bericht sla je gemakshalve maar even over? Net als wel meer lui in dit topic... :{
quote:
De 41-jarige vrouw rukte in de nacht van 5 september 2009 samen met collega’s uit, nadat er een melding was binnengekomen over een inbraak bij de C1000 in Didam. Op de parkeerplaats schoot ze twee keer op een verdachte, die gewond raakte aan zijn been. De agente was alleen buiten toen twee inbrekers op haar af renden. Een van de criminelen zou geroepen hebben: “Ga weg, we zijn bewapend”. Daarop schoot ze de man met haar dienstpistool neer.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 09:44:39 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394185
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:38 schreef kitao het volgende:

[..]

Heb ik al antwoord op gegeven, die cijfers heb ik niet en ook mijn toevoeging daarop en mening daarover is makkelijk terug te lezen een post of vier geleden.

Maar als iemand wel die cijfers heeft mag dat best geplaatst worden, je zal zien dat bijv. het aantal dieven, overdreven geweldsplegers, fraudeurs en ernstige verkeersovertreders bij de politie behoorlijk is.
ja ik las het maar omdat jij ging mienneuken om de lettertjes vroeg ik het netjesnog een keer misschien dat er dan wel antwoord kwam

maar die komt dus niet

nou ik geloof geen bal van wat je verteld, wil he niet uitzoeken maar als jij het even voor me doet dan zul je zien dat ik gelijk heb *)
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:56:19 #69
262650 kitao
prikplaatje
pi_88394345
Het gaat niet om de cijfertjes, iedereen met gezond verstand en die een klein beetje het nieuws volgt kan voor zichzelf al voldoende naar voren halen dat er meerdere veroordelingen zijn geweest binnen de politie.
Genoeg om te concluderen dat er intern veel niet klopt binnen de korpsen die zgn. het recht moeten handhaven.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:01:05 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394430
er word wel eensiemand veroordeeld ja maar aan de hand van slechts dat feit kun je niet concluderen dat er veel niet klopt binnen de korpsen ... je kunt er uberhaupt geen dergelijke conclusies aan verbinden

je kunt alleen gokken

ik gok dat er weinig mis is en dat er niet zo heel veel agenten over de schreef gaan
zoek ff naar de cijfers dan zie je dat ik gelijk heb
pi_88394529
De wereld op z'n kop.

Als je niet voor je flikker geschoten wil worden, moet je simpelweg niet wegrennen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:15:49 #72
286575 Roces18
Chef de party
pi_88394704
Volgens mij kan de titel beter worden aangepast in: Inbrekertje moet beschermd worden door linkse fokkers.

= Die agent die handelt gewoon goed, en jullie kletsen allemaal maar wat maar als jullie in haar schoenen stonden zou ik hetzelfde doen. Waarom zou zij erachter aan gaan rennen, ten eerste die vrouw haalt nooit een fitte man in. Ten tweede criminelen zijn tuig, dus een kogel in de been is terecht. Maar Nederland is altijd al een vertroetelingsstaat geweest voor criminelen , en zo word het steeds erger. Als je geen kogel wilt moet je hier maar niet rennen, in het land waar hun vandaan komen kunnen ze een kogel in de rug krijgen en mag je blij zijn dat je niet dood bent.

Oja nog een agent heeft geschoten spuit je gal daar ook op uit. En pak gewoon alle wapens af en ga samen thee drinken. =

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:23:18 ]
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:19:41 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394771
Nederlandse inbrekers mogen dus wel rennen want in het land waar hun vandaan komen krijg je over het algemeen geen kogel in je rug??
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:22:42 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88394819
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:19 schreef sp3c het volgende:
Nederlandse inbrekers mogen dus wel rennen want in het land waar hun vandaan komen krijg je over het algemeen geen kogel in je rug??
Meeste inbrekers komen gewoon uit Nederland sp3c, net als jij. Dat verandert niet als je een ander huidskleurtje hebt.
pi_88394851
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 06:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als er hier eentje simpel in z'n hoofd is dan ben jij het wel. Vast zo'n miezerig, bang kereltje dat de straat nauwelijks nog over durft en daarom op internet maar in hele harde bewoordingen z'n gal spuwt.

Kom maar knulletje, het is niet eng op straat. Toe maar :)
Rook er nog een.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:24:35 #76
262650 kitao
prikplaatje
pi_88394859
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:01 schreef sp3c het volgende:
er word wel eensiemand veroordeeld ja maar aan de hand van slechts dat feit kun je niet concluderen dat er veel niet klopt binnen de korpsen ... je kunt er uberhaupt geen dergelijke conclusies aan verbinden

je kunt alleen gokken

ik gok dat er weinig mis is en dat er niet zo heel veel agenten over de schreef gaan
zoek ff naar de cijfers dan zie je dat ik gelijk heb
En nu doe jij dus precies wat ik voorspelde : het zijn er maar zoveel en zoveel, dus dan valt het wel mee.
Welke enorme gevolgen het heeft voor de buitenwereld die geschokt en wankelend van verlies aan vertrouwen moet aanzien dat er wel degelijk zwaar tuig bij de politie rondloopt in uniform, daar ga je aan voorbij.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:25:27 #77
286575 Roces18
Chef de party
pi_88394877
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:20 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik meende te weten dat die daders op die vrouwelijke agent af renden, althans haar richting op, en haar toeschreeuwden dat ze (de agente) uit moest kijken omdat ze wapens droegen.
Hallo zeg...

Maar kijk eens goed naar de users die het verdedigen. Zie je geen rode lijn? Ik houd daar bij op want anders moet ik de beestjes bij naam noemen, allochtonen en extreem linksen, en daar moet je mee uitkijken hier op Fok. Een ban is zo geregeld in deze linkse kolderkliek.
ik ga met jou mee :D
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:28:45 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88394937
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ik ga met jou mee :D
Ah, nog zo iemand die van mening is dat de politie ongecontroleerd vrijuit mag schieten wanneer ze er zin in hebben.
De agente schoot en dat was blijkbaar niet proportioneel, daarmee overschreed ze de richtlijnen.
Dat heeft níets met het al dan niet verdedigen van de inbrekers te maken.

Als je niet neergeschoten wil worden moet je niet wegrennen is natuurlijk te debiel voor woorden, het is hier godverdomme geen Wild West.
pi_88394970
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, nog zo iemand die van mening is dat de politie ongecontroleerd vrijuit mag schieten wanneer ze er zin in hebben.
De agente schoot en dat was blijkbaar niet proportioneel, daarmee overschreed ze de richtlijnen.

Als je niet neergeschoten wil worden moet je niet wegrennen is natuurlijk te debiel voor woorden, het is hier godverdomme geen Wild West.
Dat zegt dan wel iets over de richtlijnen...

Feit is dat die persoon dus verdacht wordt van een criminele daad. Dan mag zo iemand aangehouden worden. Als je wenst je daaraan te onttrekken neem je bewust het risico om daar consequenties van te ondervinden en dan moet je achteraf niet gaan jankzakken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88394971
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens die inbrekers en ander tuig wel. Anders gedroegen ze zich niet zo.
Had je zeker niet ff aan gedacht he?
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:31:18 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394980
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:24 schreef kitao het volgende:

[..]

En nu doe jij dus precies wat ik voorspelde : het zijn er maar zoveel en zoveel, dus dan valt het wel mee.
Welke enorme gevolgen het heeft voor de buitenwereld die geschokt en wankelend van verlies aan vertrouwen moet aanzien dat er wel degelijk zwaar tuig bij de politie rondloopt in uniform, daar ga je aan voorbij.
nee ik doe precies wat jij doet

ik trek een willekeuige stelling uit de lucht (tegenovergestelde als die van jouw in dit geval) en doe alsof iedereen allang weet dat het waar is

als je argumenten voor mijn kant vanhet verhaal wil dan moet je er maar naar googelen he?
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:32:02 #82
262650 kitao
prikplaatje
pi_88394987
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:15 schreef Roces18 het volgende:
Volgens mij kan de titel beter worden aangepast in: Inbrekertje moet beschermd worden door linkse fokkers.

Stelletje idioten zijn jullie.
Oh, gaan we weer zo beginnen, dan heb ik ook nog wel een paar scheldwoorden voor je klaar liggen.
En uit jouw post blijkt dus dat je echt gelooft in de harde aanpak ?
Dat dit niets oplost en leidt tot enkel meer geweld zien we o.a. in de VS wel, daar stoppen ze onderhand iedere week een politie-lijk onder de grond.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:32:24 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88394995
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Meeste inbrekers komen gewoon uit Nederland sp3c, net als jij. Dat verandert niet als je een ander huidskleurtje hebt.
dan ga ik boerenkool met worst eten vanavon _O_
pi_88395057
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Land van herkomst in het paspoort niet. Grondslag van hun houding wel.
Of heb je onder een steen geleefd de laatste jaren?
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:35:25 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88395061
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zegt dan wel iets over de richtlijnen...

Feit is dat die persoon dus verdacht wordt van een criminele daad. Dan mag zo iemand aangehouden worden. Als je wenst je daaraan te onttrekken neem je bewust het risico om daar consequenties van te ondervinden en dan moet je achteraf niet gaan jankzakken.
Er is nog steeds een richtlijn voor gepast geweldsinstructie.

Anders kunnen ze ook alle hooligans wel een kogel door de kop jagen en iemand die met 130 door een woonwijk scheurt ook standrechtelijk executeren.

Er zijn regels en die zijn er niet voor niets, die zijn er om de burgers te beschermen tegen mogelijk machtsmisbruik van de politie die een geweldsmonopolie heeft.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:37:24 #86
262650 kitao
prikplaatje
pi_88395096
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:31 schreef sp3c het volgende:

nee ik doe precies wat jij doet

ik trek een willekeuige stelling uit de lucht (tegenovergestelde als die van jouw in dit geval) en doe alsof iedereen allang weet dat het waar is

als je argumenten voor mijn kant vanhet verhaal wil dan moet je er maar naar googelen he?
Nee dat is niet nodig.
De dingen die ik opnoemde (uit het hoofd) zijn wel degelijk gebeurd en hebben in bepaalde gevallen geleid tot een veroordeling terwijl andere nog steeds in onderzoek zijn.
Ook alle andere burgers weten die dingen en daaronder zullen er velen bij zitten die beseffen dat dit een enorme knauw is in het beeld van het zogenaamd correcte optreden van de politie als geheel.
Daar heb je geen 30% voor nodig om dat te bewerkstelligen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 06-11-2010 10:44:23 (spelling) ]
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:37:30 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88395100
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:35 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Land van herkomst in het paspoort niet. Grondslag van hun houding wel.
Of heb je onder een steen geleefd de laatste jaren?
Ja want in Marokko (daar doel je op, zeg het maar gewoon) is het gebruikelijk dat men steelt als de raven, ziekenhuispersoneel intimideert enz enz enz.

Nee, dat gedrag hebben ze hier geleerd. Waar ze geboren en opgegroeid zijn.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:38:30 #88
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395113
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:24 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Rook er nog een.
Ik neem aan dat je hiermee te kennen geeft dat pure ANGST niet de reden is dat je vindt dat criminelen (lees: verdachten) maar 'afgeknald' moeten worden?

Wat is dan wel de reden?
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:38:46 #89
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88395121
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:32 schreef kitao het volgende:

[..]

Oh, gaan we weer zo beginnen, dan heb ik ook nog wel een paar scheldwoorden voor je klaar liggen.
En uit jouw post blijkt dus dat je echt gelooft in de harde aanpak ?
Dat dit niets oplost en leidt tot enkel meer geweld zien we o.a. in de VS wel, daar stoppen ze onderhand iedere week een politie-lijk onder de grond.
Blablabla. Zero tolerance heeft in NY heel goed gewerkt. Dat kan in NL ook. Tuig moet gewoon aangepakt worden, waar heb je anders strafrecht voor.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:39:29 #90
286575 Roces18
Chef de party
pi_88395139
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Anders kunnen ze ook alle hooligans wel een kogel door de kop jagen en iemand die met 130 door een woonwijk scheurt ook standrechtelijk executeren.

Er zijn regels en die zijn er niet voor niets, die zijn er om de burgers te beschermen tegen mogelijk machtsmisbruik van de politie die een geweldsmonopolie heeft.
Man man man, nu overdrijf je weer, een kogel door de kop? Een kogel in het been is genoeg. Politie heeft echt geen geweldsmonopolie, want waarom zou je er nog werken? Elke keer als je ingrijpt is er een rechtszaak gewoon de omgekeerde wereld. Maar ik hou me mond wel dicht nu, want met 2 "normale mensen" valt er niks te beginnen tegen de hele linkse kliek hier groetjes :W
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:39:34 #91
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395142
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Blablabla. Zero tolerance heeft in NY heel goed gewerkt. Dat kan in NL ook. Tuig moet gewoon aangepakt worden, waar heb je anders strafrecht voor.
Wat heeft aanhoudingsvuur te maken met strafrecht in deze zin?
pi_88395156
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo joh. Hier is iemand in het been geschoten die een halt negeerde.
Wat bazel je nou over "iedereen in de kop schieten"? Moeten de users die er anders over denken ook maar uit de kont gaan lullen dat die boefjes met tanks wegreden en overal brandbommen gooiden?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:26:42 ]
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:40:14 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88395161
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:37 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee dat is niet nodig.
De dingen die ik opnoemde (uit het hoofd) zijn wel degelijk gebeurd en hebben in bepaalde gevallen geleid tot een veroordeling terwijl andere nog steeds in onderzoek zijn.
Ook alle andere burgers weten die dingen en daaronder zullen er velen bij zitten die beseffen dat dit een enorme knauw is in het zogenaamd correcte optreden van de politie als geheel.
Daar heb je geen 30% voor nodig om dat te bewerkstelligen.
ik zeg toch niet dat ze niet zijn gebeurt 8)7
pi_88395192
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee te kennen geeft dat pure ANGST niet de reden is dat je vindt dat criminelen (lees: verdachten) maar 'afgeknald' moeten worden?

Wat is dan wel de reden?
Een betere wereld voor jou en mij.
pi_88395241
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat is dan wel de reden?
Ik heb jou overigens vergelijkbare dingen zien posten over woningovervallers.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:44:28 #96
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:41 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Een betere wereld voor jou en mij.
Door de staat het recht te geven verdachten maar overhoop te schieten? Theorethisch zal het vast wel te bolwerken zijn, maar de praktijk is doorgaans iets weerbarstiger.

Een betere wereld bereiken we pas wanneer mensen met oprechte interesse gaan kijken naar wat er verkeerd gaat en waarom, en niet in de laatste plaats naar hun eigen positie en handelen in het grotere geheel.

Domweg roepen om meer controle en een keiharde aanpak geeft weinig blijk van daadwerkelijke interesse in een betere wereld. Eerder van frustratie en desinteresse.
pi_88395291
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Door de staat het recht te geven verdachten maar overhoop te schieten?
Op heterdaad betrapt. Dat zijn geen verdachten meer maar daders.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:45:44 #98
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395295
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik heb jou overigens vergelijkbare dingen zien posten over woningovervallers.
Klopt. Maar dat betreft niet de openbare ruimte, maar mijn huis. Heel andere situatie.

En zodra iemand een agent aanvliegt, of op welke wijze dan ook een reeele dreiging vormt, dan hoor je mij niet als die persoon neergeschoten wordt.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:45:51 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88395300
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:39 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo joh. Hier is iemand in het been geschoten die een halt negeerde.
Wat bazel je nou over "iedereen in de kop schieten"? Moeten de users die er anders over denken ook maar uit de kont gaan lullen dat die boefjes met tanks wegreden en overal brandbommen gooiden?

Doe ff normaal waus.
Kijk naar een figuur als Boekenwurm die van mening is dat alle criminelen gewoon dood moeten.

En iemand die wegrende een kogel door het been jagen is niet proportioneel geweld. Daarom is ze aangeklaagd, en vandaar de strafeis.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:46:21 #100
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395319
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:45 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Op heterdaad betrapt. Dat zijn geen verdachten meer maar daders.
Dat zijn nog steeds verdachten volgens mij.
pi_88395350
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nope. Daders.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:50:07 #102
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395389
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:47 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nope. Daders.
Nee, verdachten. Neem het nou maar van me aan alsjeblieft, okee :')
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 10:50:41 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88395404
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:47 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nope. Daders.
het maakt voor de politie geen verschil of ze ergens van verdacht zijn of dat ze er voor veroordeeld zijn

als ze zeggen sta dan moet je blijven staan
pi_88395405
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Kijk naar een figuur als Boekenwurm die van mening is dat alle criminelen gewoon dood moeten.
Kan me er wel in vinden. Pragmatisch bekeken.
Gevangenissen vullen met dit uitschot kost klauwen vol geld. En aangezien het inmiddels een feit is dat de aarde te vol met mensen zit...
Ik wens niemand dood. Maar als ik mag kiezen, ga ik achter boekenwurm staan.

quote:
En iemand die wegrende een kogel door het been jagen is niet proportioneel geweld. Daarom is ze aangeklaagd, en vandaar de strafeis.
Ik vind van wel.

Helaas vond die linkse rechter, die persoonlijk ook bang is voor dat allochtoonse uitschot, dat helaas niet.
pi_88395424
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

http://www.encyclo.nl/begrip/Dader

Dader dus.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:56:54 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_88395507
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

=Ze ziet toch duidelijk wie er wegrent en wat ze hebben gedaan? Heterdaadje heet dat, dus het zijn duidelijk daders.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:28:03 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:01:21 #107
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395577
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:52 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

http://www.encyclo.nl/begrip/Dader

Dader dus.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]
Ze ziet toch duidelijk wie er wegrent en wat ze hebben gedaan? Heterdaadje heet dat, dus het zijn duidelijk daders.
=
=

Je bent verdachte af zodra je veroordeeld bent door een rechter. Punt, uit.

[ Bericht 29% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:29:14 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:03:27 #108
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395633
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

het maakt voor de politie geen verschil of ze ergens van verdacht zijn of dat ze er voor veroordeeld zijn

Da's waar.

Maar het gaat mij er even om dat zo iemand nog altijd verdachte is, en met verdachten kun je niet zomaar doen en laten wat je wenst.
pi_88395657
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Da's waar.

Maar het gaat mij er even om dat zo iemand nog altijd verdachte is, en met verdachten kun je niet zomaar doen en laten wat je wenst.
Dader. Da-der.
Op heterdaad betrapt enzo.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:06:56 #110
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395705
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:04 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dader. Da-der.
Op heterdaad betrapt enzo.
Vriendelijke vriend, je bent onschuldig tot het tegendeel door een RECHTER uitgesproken is.

-edit- persoonlijk geneuzel tegen medeuser

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:30:37 ]
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 11:08:58 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88395760
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Da's waar.

met veroordeelde criminelen mag de politie ook niet doen en laten wat ze willen

ik zou het haast een offtopic discussie noemen als er sprake was van eendiscussie ...
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:10:08 #112
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88395784
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

met veroordeelde criminelen mag de politie ook niet doen en laten wat ze willen

ik zou het haast een offtopic discussie noemen als er sprake was van eendiscussie ...
Er is sprake van een discussie. Namelijk dat een op heterdaad betrapt persoon wettelijk gezien een verdachte is, en geen dader.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:31:13 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:16:01 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_88395896
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Vriendelijke vriend, je bent onschuldig tot het tegendeel door een RECHTER uitgesproken is.

Maar als je graag dom wil blijven, dan staat dat je geheel vrij. We zijn het inmiddels wel va je gewend.
- knip -

dus als er 2 agenten zijn een word er neergeknald mag de ander niks doen? Want het is niet bewezen dat de crimineel zijn partner heeft neergeknald?

Maar ik hou erover op,
- knip -

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 06-11-2010 11:17:52 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:21:25 #114
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88396008
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er is sprake van een discussie. Namelijk dat een op heterdaad betrapt persoon wettelijk gezien een verdachte is, en geen dader.

Maakt in de hoofdjes van het plebs een groot verschil.
Of iemand dader is of niet is niet afhankelijk van het oordeel van een rechter.

Of trap ik nu een open deur in? Ja, dat doe ik. Soms is dat nu eenmaal nodig.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:27:48 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88396111
In mijn woonplaats stuitte de politie op een stel Roemenen die een pinautomaat aan het skimmen was. Deze mensen werden aangehouden en in de auto vond met een tas met 250.000 euro.
De rechter sprak deze Roma echter vrij, want de politie-agent had niet in de auto van de 'verdachten' mogen kijken zonder schriftelijke toestemming. Dat is dan een vorm van 'autovredebreuk'.
Die Roemenen wisten natuurlijk niet wat ze hoorden en vertrokken schaterlachend richting Roemenië met tassen vol geroofde euro's.
Dat krijg je ervan als je de 'rechten' van de op heterdaad betrapte 'verdachten' te ver doortrekt.
The End Times are wild
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:30:10 #116
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396153
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:33 schreef Gia het volgende:

[..]

In het been schieten moet mogen. Als dat gewoon de wet wordt, leren ze het wel af om weg te vluchten als een agent je aan wil houden.
Moet kunnen ja...maar het is al bewezen dat die agente haar wapen niet goed heeft gebruikt volgens de richtlijnen en DUS is ze strafbaar. Werkstraf vind IK te weinig. Diender of niet.
Wat krijgt die motoragent die die moeder en kind doodreed op een zebrapad?? Die komt er wss. met weinig vanaf. Ik vind dat te zot!
Agenten staan niet boven de wet (al denken sommigen van hen dat wel)......ze horen gestraft te worden, net als elke andere burger die iets misdoet
pi_88396208
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar als je graag dom wil blijven, dan staat dat je geheel vrij. We zijn het inmiddels wel va je gewend.
Je mag persoonlijk worden zoveel je wilt. Zal mij boeien.

Op heterdaad betrapt is: dader
De rechter spreekt dan enkel de strafmaat uit. Hij zal niet de twijfel omhoog werpen of er sprake is van dader of verdachte.

Je hebt anders een flinke klus voor de boeg van al het nieuws die spreken over "dader in de kraag gevat" e.d. die nog niet voorgeleid zijn. Succes ermee dan.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:34:20 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88396235
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 08:36 schreef kitao het volgende:
Bedankt Gia :

Moord op scooterboy met politiebusje, die zaak loopt nog.

Strandschietfestijn met meer dan 100 afgevuurde politiekogels met dooie, loopt ook nog.

En dit is dan zoals gewoonlijk slechts het topje van de ijsberg, de rest is niet eens bekend.
Tja ik heb veel teksten van je gelezen. Maar als je er zo makkelijk over denkt kunnen we beter stoppen. Dat er fouten worden gemaakt dat geloof ik. Maar wie maakt die niet als mens.
Nogmaals de beste stuurlui staan aan wal.
Misschien ben jij er zo een die alleen datgene filmt en naar de pers stuurt als een diender ingrijpt. Het voorafgaande en de snelheid waarmee je beslissingen moet nemen vergeet je ff.

Mooi voorbeeld. Een reiziger slaat en spugt een conducteur. De conducteur slaat terug. Alleen het terugslaan van de conducteur wordt door idioten met een mobieltje opgenomen en naar de pers en NS gestuurt. gevolg conductuer op non actief en mogelijk baan kwijt en een hoop problemen.
Bedankt
U kunt wel gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 06-11-2010 12:29:27 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:36:33 #119
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396285
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Een reiziger slaat en spugt een conducteur. De conducteur slaat terug. Alleen het terugslaan van de conducteur wordt door idioten met een mobieltje opgenomen en naar de pers en NS gestuurt. gevolg HC op non actief en mogelijk baan kwijt en een hoop problemen.
Bedankt
U kunt wel gaan
Terecht toch??? Moet ie niet terugslaan en gewoon doen, waarvoor ie is opgeleid: weglopen en zelf geen aggressie tonen!! Eigen ruiten dus ingegooid...geen medelijden mee.
Als ik in mijn beroep terugsla, kom ik ook nooit meer aan de bak. Dus weet ik (en heb ik geleerd!) om me in te houden op bepaalde momenten. Is kwestie van beheersen.

Let wel...daarmee praat ik absoluut NIET goed wat de reiziger doet: spugen en slaan. Dat is minstens even lag en schofterig. Maar daar hoort die HC boven te staan en gewoon weg te lopen, en via portofoon politie te laten klaarstaan op volgend station, klaar
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:39:22 #120
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396346
Niks mafkaes aan.....agenten, verplegers, conducteurs, leraren, artsen, bus-chauffeurs...allemaal berioepsgroepen die zich moeten inhouden.....ten alle tijden. Dat horen ze ook te weten.

Dat praat nogmaals het gedrag van de echte daders niet goed...maar ze moeten zich wel inhouden.
En gaat een conducteur dan mee in de agressie, tja...dan gooit ie zn eigen ruiten in.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:40:30 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88396367
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:36 schreef joers1 het volgende:

[..]

Terecht toch??? Moet ie niet terugslaan en gewoon doen, waarvoor ie is opgeleid: weglopen en zelf geen aggressie tonen!! Eigen ruiten dus ingegooid...geen medelijden mee.
Als ik in mijn beroep terugsla, kom ik ook nooit meer aan de bak. Dus weet ik (en heb ik geleerd!) om me in te houden op bepaalde momenten. Is kwestie van beheersen.
Dus hij moet zich invalide laten slaan. De wereld wordt steeds gekker. Wegrennen, ja of dat lukt als je al een paar klappen hebt gekregen. Man je reactie is dan zelfbescherming en bescherming van je reiziger. Dus jij wilt mij vertellen als jij bedriegt wordt en een conducteur wil je helpen maar mag niets terugdoen, moet hij hard weg rennen. Je vergeet dat iemand onder de dope kan zitten en vaak erg agressief is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:42:59 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88396416
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:36 schreef joers1 het volgende:

[..]

Let wel...daarmee praat ik absoluut NIET goed wat de reiziger doet: spugen en slaan. Dat is minstens even lag en schofterig. Maar daar hoort die HC boven te staan en gewoon weg te lopen, en via portofoon politie te laten klaarstaan op volgend station, klaar
=. Een conducteur van misschien wel 50 jaar, die plichtsgetrouw iedere dag zijn werk doet wordt bespuugd en geslagen door een stel rotjongeren van 18 jaar. En dan moet zo'n man heel nederig zich verwijderen, de andere passagiers aan de terroristjes overlaten. En als ze dan uiteindelijk opgepakt worden komen ze toch weg met een vlinderreisje naar een Mediterraan land.
Op deze manier is het tuig de baas geworden in veel steden in Nederland, zoals Gouda, Ede, Rotterdam en ga zo maar door. Door de terreur van de terroristen niet te bestraffen en een verantwoorde reactie van een betrokken burger of dienstdoend ambtenaar wel.

De daders zijn de slachtoffers en de maatschappij de schuldigen. Het is precies die manier van denken die Nederland kapot heeft gemaakt. Nu heerst er dus niet meer het recht van de staat maar het recht van de sterkste en onbeschoftste.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:37:18 ]
The End Times are wild
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:43:07 #123
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396423
nu werd ie ineens invalide geslagen? Net was het nog spugen en een tik krijgen...:S
Dat zijn nogal verschillen.

Ik vind dat een agent die over de schreef gaat (en dus onterecht een wapen gebruikt!) ook bestraft moet worden. De discussie is hier niet OF het terecht of onterecht wapengebruik was, want DAT was al bewezen.
Agenten staan niet boven de wet. Om maar weer ontopic te komen.

Dat laat onverlet, dat ik vind dat het blauw wát op straat te vinden is....meer daadkrachtige rechten zou moeten hebben dan ze nu hebben. Meer macht om daadwerkelijk in te mogen grijpen en niet voor elke woordenwisseling die ze hebben, 26 a4-tjes moeten invullen
pi_88396429
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:39 schreef joers1 het volgende:
Niks mafkaes aan.....agenten, verplegers, conducteurs, leraren, artsen, bus-chauffeurs...allemaal berioepsgroepen die zich moeten inhouden.....ten alle tijden. Dat horen ze ook te weten.

Dat praat nogmaals het gedrag van de echte daders niet goed...maar ze moeten zich wel inhouden.
En gaat een conducteur dan mee in de agressie, tja...dan gooit ie zn eigen ruiten in.
=
Als iemand een conducteur in elkaar ramt kun je niet gaan lopen roepen dat het zijn eigen schuld is dat ie zichzelf verdedigd heeft.
=

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:37:45 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:45:10 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88396465
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:43 schreef joers1 het volgende:
nu werd ie ineens invalide geslagen? Net was het nog spugen en een tik krijgen...:S
Als hij niet had teruggeslagen was dat misschien wel het gevolg geweest
pi_88396470
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:43 schreef joers1 het volgende:
Hoe werk je idioterie in de hand? Door de daders duidelijk te maken dat ze tikken uit kunnen delen en mogen spugen want slachtoffer blijft stil staan. Dat die melding achteraf maar amper 5% van de daders te pakken krijgt moeten we maar accepteren.

=

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:38:54 ]
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:47:38 #127
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396528
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als hij niet had teruggeslagen was dat misschien wel het gevolg geweest
daar gaan we al: ALS....ALS
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:47:56 #128
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88396533
k vind dat een agent die over de schreef gaat (en dus onterecht een wapen gebruikt!) ook bestraft moet worden. De discussie is hier niet OF het terecht of onterecht wapengebruik was, want DAT was al bewezen.

Dat laat onverlet, dat ik vind dat het blauw wát op straat te vinden is....meer daadkrachtige rechten zou moeten hebben dan ze nu hebben. Meer macht om daadwerkelijk in te mogen grijpen en niet voor elke woordenwisseling die ze hebben, 26 a4-tjes moeten invullen. Om maar te zwijgen wat voor papierwerk ze hebben, als ze iemand aanhouden of daadwerkelijk een wapenstok (of nog heftiger: een pistool) moeten trekken

Want ik geloof meteen dat een agent die een wapen trekt, daar een hele goede reden voor heeft
(al vind ik een rennende inbreker geen standaard-reden tot schieten).
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:57:56 #129
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88396719
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:39 schreef joers1 het volgende:

Bepaalde beroepsgroepen hebben dus geen recht op zelfverdediging?
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:01:53 #130
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88396807
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:47 schreef joers1 het volgende:
k vind dat een agent die over de schreef gaat (en dus onterecht een wapen gebruikt!) ook bestraft moet worden. De discussie is hier niet OF het terecht of onterecht wapengebruik was, want DAT was al bewezen.

Dat laat onverlet, dat ik vind dat het blauw wát op straat te vinden is....meer daadkrachtige rechten zou moeten hebben dan ze nu hebben. Meer macht om daadwerkelijk in te mogen grijpen en niet voor elke woordenwisseling die ze hebben, 26 a4-tjes moeten invullen. Om maar te zwijgen wat voor papierwerk ze hebben, als ze iemand aanhouden of daadwerkelijk een wapenstok (of nog heftiger: een pistool) moeten trekken

Want ik geloof meteen dat een agent die een wapen trekt, daar een hele goede reden voor heeft
(al vind ik een rennende inbreker geen standaard-reden tot schieten).
Was jij erbij dan. De pers is een propaganda machine die meestal partij zal kiezen voor de dader. Want tja een diender die een wapen trekt is prachtig voer als hij iets fout gedaan zou kunnen hebben. Daar score je verkoopcijfers mee. Niet met een dader die fout is, daar score je niet mee.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:25:59 #131
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88397262
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]

Ja, gerede kans op overlijden. Een kogel die een dijbeenslagader raakt, of tegen het bot komt en omhoog schiet de torso in, het gebeurt vaak genoeg (google maar eens op shot leg died).
Daarom moet je ook altijd zoeken naar een exit-wound, dat kan op héél andere plekken zitten dan je verwacht.
Ik weet dat een schot in het been dodelijk kan zijn, maar met een beetje schiettraining ga ik ervan uit dat die kans miniem is. Ik vind het het risico zeker waard. Iets met risico van het vak en zo.

Dit gezegd hebbende, ik vind het werkelijk misselijkmakend hoe bepaalde users gaan roepen dat elke inbreker kapot geschoten mag worden en dat er ook weer users zijn die er (net als in bijna elk NWS topic) weer een allochtonendiscussie van willen maken, met uitspraken als "in hun land", "hun kleurtje bepaalt de grondslag van hun houding" etc. :r

Ook wil ik even opmerken dat, ik het idee heb dat veel mensen hier niet eens weten wat op heterdaad betrappen betekent. Iemand die op heterdaad beptrapt is, is NIET per definitie een dader maar nog steeds een verdachte. Wanneer iemand 20 uur na een misdrijf gepakt wordt met iets dat wijst op deelname aan dat misdrijf is die nog steeds op heterdaad betrapt. Ik hoop dat jullie zelf wel snappen dat dit niet bewijst dat die persoon heeft deelgenomen aan dat misdrijf.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:29:02 #132
262650 kitao
prikplaatje
pi_88397343
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 06-11-2010 12:33:56 ]
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 12:31:33 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88397414
mwah neerschieten is neerschieten

als je zoiemand niet dood wil schieten dan moet je geen pistool trekken
dat schietenop de benen iedere keer... probeer het is op 20, 30 meter afstand, in het donker en op een doel dat niet stil staat, dat me eer op geluk an wijsheid. En dan zouden ze nog op bepaalde aders oid moeten mikken?

gewoon op het lichaam en alstie weer op staat heeft hij geluk

maar om nu vuurwapens te trekken voor een paar vluchtende inbrekrs?
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:34:33 #134
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88397482
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik weet dat een schot in het been dodelijk kan zijn, maar met een beetje schiettraining ga ik ervan uit dat die kans miniem is. Ik vind het het risico zeker waard. Iets met risico van het vak en zo.
Het is donker, iemand rent weg en is op 15 meter afstand en dan moet jij hem zien te raken in z'n onderbeen die alle kanten op gaat.

Succes.

Het is stilstaand, in goed licht en ontspannen al moeilijk genoeg om raak te schieten met een pistool op een meter of twintig. Mik je op z'n dijbeen heb je een grote kans ook nog dat je z'n torso raakt.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:35:01 #135
262650 kitao
prikplaatje
pi_88397496
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:40 schreef sp3c het volgende:

ik zeg toch niet dat ze niet zijn gebeurt 8)7
Dat weet ik, dat had je al eerder naar voren gebracht.
Waar het om draait is dat de stelling wordt bevestigd dat er schorem in uniform rondloopt.
En hoe meer veroordelingen hoe meer die stelling opgaat dus het is nog even 14 dagen wachten voordat we weer een turfje in het rijtje kunnen zetten.

(ps : ik had roces18 gewaarschuwd met zijn gescheld :{

[ Bericht 5% gewijzigd door kitao op 06-11-2010 13:19:16 (ps edit) ]
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:36:16 #136
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88397533
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:31 schreef sp3c het volgende:
mwah neerschieten is neerschieten

als je zoiemand niet dood wil schieten dan moet je geen pistool trekken
dat schietenop de benen iedere keer... probeer het is op 20, 30 meter afstand, in het donker en op een doel dat niet stil staat, dat me eer op geluk an wijsheid. En dan zouden ze nog op bepaalde aders oid moeten mikken?

gewoon op het lichaam en alstie weer op staat heeft hij geluk

maar om nu vuurwapens te trekken voor een paar vluchtende inbrekrs?
Iedere keer? Ze schieten hier zo weinig dat elke keer dat het gebeurt het in het nieuws komt. Tuurlijk is er een risico op overlijden maar als dit nou gewoon wettelijk wordt toegestaan zullen mensen dit risico mee laten wegen voor ze besluiten misdrijven te plegen. Misschien dat je dan wat minder minderjarige pikkies krijgt die denken even wat geld te verdienen met een overval.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 12:37:30 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88397564
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:35 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat weet ik, dat had je al eerder naar voren gebracht.
Waar het om draait is dat de stelling wordt bevestigd dat er schorem in uniform rondloopt.
En hoe meer veroordelingen hoe meer die stelling opgaat dus het is nog even 14 dagen wachten voordat we weer een turfje in het rijtje kunnen zetten.
zet je ok turfjes voor agenten die met pensioen gaan zonder problemen?

nee zeker he?

dan isje stelling nog steeds waardeloos maar ik vind het wel schattig dat je terugkrabbelt naar schormen ipv een aanzienlijk aantal schorem O+
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 12:38:44 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88397595
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Iedere keer? Ze schieten hier zo weinig dat elke keer dat het gebeurt het in het nieuws komt. Tuurlijk is er een risico op overlijden maar als dit nou gewoon wettelijk wordt toegestaan zullen mensen dit risico mee laten wegen voor ze besluiten misdrijven te plegen. Misschien dat je dan wat minder minderjarige pikkies krijgt die denken even wat geld te verdienen met een overval.
met ieder keer bedoel ik dat iedere keer als een agent een schot lost er direct mensen over in de benen schieten beginnen te zeuren ... het is gewoon geen optie
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:45:34 #139
262650 kitao
prikplaatje
pi_88397764
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef sp3c het volgende:

Dat zal best , maar ook als je dat niet doet mogen ze in veel gevallen nog niet zomaar een kogel in je dijbeenslagader schieten.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:52:19 #140
262650 kitao
prikplaatje
pi_88397919
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:34 schreef Cherna het volgende:

Tja ik heb veel teksten van je gelezen. Maar als je er zo makkelijk over denkt kunnen we beter stoppen. Dat er fouten worden gemaakt dat geloof ik. Maar wie maakt die niet als mens.
Nogmaals de beste stuurlui staan aan wal.
Misschien ben jij er zo een die alleen datgene filmt en naar de pers stuurt als een diender ingrijpt. Het voorafgaande en de snelheid waarmee je beslissingen moet nemen vergeet je ff.

Mooi voorbeeld. Een reiziger slaat en spugt een conducteur. De conducteur slaat terug. Alleen het terugslaan van de conducteur wordt door idioten met een mobieltje opgenomen en naar de pers en NS gestuurt. gevolg conductuer op non actief en mogelijk baan kwijt en een hoop problemen.
Bedankt
U kunt wel gaan
Zo veel heb je niet gelezen van mij zoals je wel beweert, want zelfs in dit topic heb ik naar voren gebracht dat ik wel het recht op zelfverdediging erken en het redden van levens van omstanders, desnoods met zwaar geweld.
Maar dit, een kraak in een supermarkt door vijftienjarigen en die dan afknallen als honden gaat mij veels te ver.
Inleveren die penning en schadevergoeding betalen door die agente is wel het minste wat ik verwacht in deze zaak.
En mocht er blijvende invaliditeit zijn onstaan dan ook een fikse straf voor opzettelijk toegebracht zwaar letsel.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:03:16 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88398205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:45 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat zal best , maar ook als je dat niet doet mogen ze in veel gevallen nog niet zomaar een kogel in je dijbeenslagader schieten.
klopt, zie ook de aanklacht
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:04:31 #142
262650 kitao
prikplaatje
pi_88398238
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:37 schreef sp3c het volgende:

zet je ok turfjes voor agenten die met pensioen gaan zonder problemen?

nee zeker he?

dan isje stelling nog steeds waardeloos maar ik vind het wel schattig dat je terugkrabbelt naar schormen ipv een aanzienlijk aantal schorem O+
Jij hebt gelijk joh, er staan niet maandelijks berichten in de media over uiterst dubieuze acties van de politie en intern opgepakte dieven, zelfmoordenaars, corrupte fraudeurs en zelfs af en toe een moordenaar ertussen die tieners keelt voor de kick.
Het is allemaal koek en ei daar en ze haalden rustig hun pensioen.
Droom verder.
:z
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:06:15 #143
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88398289
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

met ieder keer bedoel ik dat iedere keer als een agent een schot lost er direct mensen over in de benen schieten beginnen te zeuren ... het is gewoon geen optie
Ik vind het een prima optie. Ik weet niet of jij wel eens hebt gehoord hebt van de sociologische theorieen van criminaliteit. Er zijn er een aantal maar degene die ik even wil benadrukken is de simpele kosten en baten analyse. Het wordt nogal moeilijk om de baten van criminaliteit (vanuit perspectief van de crimineel dus) te verlagen, dus door de kosten te verhogen (het risico om doodgeschoten te worden door een agent) verklein je de groep die misdrijven begaat naar aanleiding van deze kosten en baten analyse. Soms is het heel simpel. :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:08:31 #144
262650 kitao
prikplaatje
pi_88398353
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:03 schreef sp3c het volgende:

klopt, zie ook de aanklacht
Ik ken de regels voor aanhoudingsvuur, dit is niet mijn eerste topic op dit gebied.
Verder vind ik die regels nog veels te soepel maar dat is een persoonlijke mening die ik al eerder heb toegelicht.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:08:52 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88398367
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:04 schreef kitao het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk joh, er staan niet maandelijks berichten in de media over uiterst dubieuze acties van de politie en intern opgepakte dieven, zelfmoordenaars, corrupte fraudeurs en zelfs af en toe een moordenaar ertussen die tieners keelt voor de kick.
Het is allemaal koek en ei daar en ze haalden rustig hun pensioen.
Droom verder.
:z
ik ontken nog steeds niets :')

ik vind je manier van discussieren/rede voeren waardeloos en daar blijf ik bij
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:09:34 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88398387
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik vind het een prima optie. Ik weet niet of jij wel eens hebt gehoord hebt van de sociologische theorieen van criminaliteit. Er zijn er een aantal maar degene die ik even wil benadrukken is de simpele kosten en baten analyse. Het wordt nogal moeilijk om de baten van criminaliteit (vanuit perspectief van de crimineel dus) te verlagen, dus door de kosten te verhogen (het risico om doodgeschoten te worden door een agent) verklein je de groep die misdrijven begaat naar aanleiding van deze kosten en baten analyse. Soms is het heel simpel. :)
worden de kosten van evt gemiste kogels hier ook bij opgeteld?
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:14:07 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88398519
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:52 schreef kitao het volgende:

[..]

Zo veel heb je niet gelezen van mij zoals je wel beweert, want zelfs in dit topic heb ik naar voren gebracht dat ik wel het recht op zelfverdediging erken en het redden van levens van omstanders, desnoods met zwaar geweld.
Maar dit, een kraak in een supermarkt door vijftienjarigen en die dan afknallen als honden gaat mij veels te ver.
Inleveren die penning en schadevergoeding betalen door die agente is wel het minste wat ik verwacht in deze zaak.
En mocht er blijvende invaliditeit zijn onstaan dan ook een fikse straf voor opzettelijk toegebracht zwaar letsel.
Je was er niet bij neem ik aan. Ik ga niet alle teksten van je letterlijk quoten, maar meermaals geef je aan dat het korps vol tuig zit. Nogmaals fouten worden gemaakt en er zullen zeker hufters bij het korps werken net zoals bij iedere onderneming. Maar velen in dit topic oordelen over zaken waar ze geen kaas van hebben gegeten. Loop eens een keer een tijdje mee in de publieke sector. Daarbij speel je het op de man(agente) misschien niet geschikt maar ik kan dat niet beoordelen want de pers en getuigenverklaringen hoeven niet juist zijn. Maar is de opleiding dan wel goed? Waarom laat je je dan niet uit over de leiding van het korps.
En als je het spel wilt spelen moet je achteraf niet klagen dat het fout kan aflopen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:16:29 #148
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88398589
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je eerder een geweldspiraal in plaats van minder criminaliteit.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:23:11 #149
262650 kitao
prikplaatje
pi_88398741
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:08 schreef sp3c het volgende:

ik ontken nog steeds niets :')

ik vind je manier van discussieren/rede voeren waardeloos en daar blijf ik bij
dat staat je vrij.
ga nu een ander maar beoordelen dan ajb.

:W
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:38:23 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88399134
mogelijk :D
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:41:36 #151
262650 kitao
prikplaatje
pi_88399231
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:14 schreef Cherna het volgende:

Je was er niet bij neem ik aan. Ik ga niet alle teksten van je letterlijk quoten, maar meermaals geef je aan dat het korps vol tuig zit.
Vol is overdreven, maar er lopen zeker flink wat agressieve lieden tussen die wmb betreft totaal ongeschikt zijn om in die positie rond te lopen.
Het is zoiets als met Boekenwurm, nu ik weet dat hij een wapenvergunning heeft én ook een wapen voel ik me niet veilig meer en wil er bijna voor gaan pleiten om de magnums vrij in de verkoop te gooien bij iedere willekeurige supermarkt.
quote:
Nogmaals fouten worden gemaakt en er zullen zeker hufters bij het korps werken net zoals bij iedere onderneming. Maar velen in dit topic oordelen over zaken waar ze geen kaas van hebben gegeten. Loop eens een keer een tijdje mee in de publieke sector. Daarbij speel je het op de man(agente) misschien niet geschikt maar ik kan dat niet beoordelen want de pers en getuigenverklaringen hoeven niet juist zijn.
Ik ken het werk van de politie, van buitenaf gezien en ik ben er niet over te spreken.
quote:
Maar is de opleiding dan wel goed? Waarom laat je je dan niet uit over de leiding van het korps.
Dat is juist eén van mijn punten geweest, ook in dit topic.
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:17 schreef kitao het volgende:
Ja wat wil je dan, dat ik met percentages kom aanzetten ?
En dan blijkt het 1 % te zijn of minder en dan roept iedereen , ach, dat heb je overal, we gaan verder ?
Zo werkt dat niet voor mij, het gaat erom dat het een enorme impact heeft op betrokkenen en op de samenleving als geheel.
Of ben je al vergeten wat er gebeurde in Frankrijk na het doodrijden van een paar tieners op een motortje ?
Ik vind dit soort dingen té ingrijpend om niet te pleiten voor een betere beleidsvorming, rekrutering en opleiding bij de politie.
En ook vind ik dat weer terug gegaan moet worden naar de maatregel dat een wapen alleen getrokken mag worden bij direkte persoonlijke bedreiging voor jezelf of voor een omstander.

Kappen met aanhoudingsvuur dus of stock-car races op de weg.
En over de leiding: in post 69, cica 4 voor deze aangehaalde dus, had ik het ook al over rollende kopstukken.
quote:
En als je het spel wilt spelen moet je achteraf niet klagen dat het fout kan aflopen.
die begrijp ik niet helemaal
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:44:35 #152
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88399297
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

worden de kosten van evt gemiste kogels hier ook bij opgeteld?
Jep, maar dan bij de baten. ;)
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:02:12 #153
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88399761
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je eerder een geweldspiraal in plaats van minder criminaliteit.
Jij denkt dat als agenten zo nu en dan een crimineel neerschieten (met zo nu en dan fatale gevolgen), die criminelen voortaan massaal gewapend naar "hun werk" komen? Ik denk dat degenen die bereid zijn een vuurgevecht met agenten aan te gaan dat nu ook al doen. Degenen die dat niet durven (zoals een stel minderjarige jochies) zullen waarschijnlijk wat vaker denken "misschien is het toch niet zo'n goed idee om dat misdrijf te begaan".
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:05:05 #154
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88399841
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:02 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Jij denkt dat als agenten zo nu en dan een crimineel neerschieten (met zo nu en dan fatale gevolgen), die criminelen voortaan massaal gewapend naar "hun werk" komen? Ik denk dat degenen die bereid zijn een vuurgevecht met agenten aan te gaan dat nu ook al doen. Degenen die dat niet durven (zoals een stel minderjarige jochies) zullen waarschijnlijk wat vaker denken "misschien is het toch niet zo'n goed idee om dat misdrijf te begaan".
Ik niet eigenlijk, voornamelijk als je kijkt naar een land waar de bevoegdheden een stuk ruimer liggen dan hier zie je dat de criminaliteit ook vaak een stuk harder is.
pi_88399990
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was mijn argument ook altijd. Ik moet nu zeggen dat ik de indruk heb(kan dit niet staven met harde cijfers) dat de criminelen zich steeds meer en meer bewapenen. Daar moet je wel wat mee.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:13:48 #156
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88400062
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik niet eigenlijk, voornamelijk als je kijkt naar een land waar de bevoegdheden een stuk ruimer liggen dan hier zie je dat de criminaliteit ook vaak een stuk harder is.
Volgens mij valt dat harstikke mee. Mensen nemen om dit te bewijzen vaak Amerika als voorbeeld, omdat het een westers land is waar harde straffen toegepast worden, maar de harde criminaliteit daar heeft andere oorzaken.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:16:46 #157
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88400150
Vannacht is er geschoten op een 19 jarige duitser die met 180 over de a12 reed. Die werd aangehouden en probeerde vervolgens weg te rijden. Waarbij hij op een agent schijnt te zijn ingereden.
Vervolgens is er op die jongen geschoten en hij is aangehouden wegens poging tot doodslag.
Way overdreven vind ik dus.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:28:31 #158
262650 kitao
prikplaatje
pi_88400441
heeft weinig te maken met deze zaak vind ik.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:49:24 #159
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88401035
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Of iemand dader is of niet is niet afhankelijk van het oordeel van een rechter.

Of trap ik nu een open deur in? Ja, dat doe ik. Soms is dat nu eenmaal nodig.
Het zijn in ieder geval verdachten, daar ging het om ;)

Had je kunnen weten als je even terug was gegaan naar het startpunt van de discussie.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:50:45 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88401075
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:32 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je mag persoonlijk worden zoveel je wilt. Zal mij boeien.

Op heterdaad betrapt is: dader
De rechter spreekt dan enkel de strafmaat uit. Hij zal niet de twijfel omhoog werpen of er sprake is van dader of verdachte.

Je hebt anders een flinke klus voor de boeg van al het nieuws die spreken over "dader in de kraag gevat" e.d. die nog niet voorgeleid zijn. Succes ermee dan.
Op heterdaad betrapt is gewoon: verdachte.

Heel simpel hoor, echt waar.
pi_88401253
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:20 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Wat ben jij een zelfgerechtigde prutser zeg.
Hij heeft toch zelf die keuzes gemaakt?
pi_88401694
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Vannacht is er geschoten op een 19 jarige duitser die met 180 over de a12 reed. Die werd aangehouden en probeerde vervolgens weg te rijden. Waarbij hij op een agent schijnt te zijn ingereden.
Vervolgens is er op die jongen geschoten en hij is aangehouden wegens poging tot doodslag.
Vind ik niet. Stopteken van politie = stoppen. Je moet niet denken dat je ongestraft weg kan rijden. Een extra boete of langere hechtenis is veel te indirect in die situatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88401811
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Op heterdaad betrapt is gewoon: verdachte.

Heel simpel hoor, echt waar.
Hier:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=RM31SV5D

Let goed op hoe ze de verschillende termen gebruiken. Duudelijk mien jong?
Nou opzouten met je ge-emmer.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:19:44 #164
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88401911
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Hier:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=RM31SV5D

Let goed op hoe ze de verschillende termen gebruiken. Duudelijk mien jong?
Nou opzouten met je ge-emmer.
Het ergste is nog dat jij denkt dat een Belgisch krantenartikeltje van 1 alinea uitsluitsel geeft, omdat de voltallige juridische afdeling zich er voor publicatie over gebogen heeft :D

Het zijn alledrie verdachten, dat is namelijk wat je bent tot er een uitspraak is geweest. En over het woord verdachte viel jij. Maar dat is toch echt wat het zijn.

Zoek anders een fatsoenlijke bron, of stuur een mail aan de rechtswinkel ofzo.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:21:34 #165
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88401959
Wijze_appel, jij weet niet wat heterdaad betekent he? Het is niet erg hoor, maar geef het nou maar gewoon toe.
pi_88401960
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Waarom is dat overdreven? Het zou een mooie grap zijn als je gewoon een agent omver kunt rijden als je een stopteken krijgt...

Nu hebben ze de auto beschoten en heeft het duidelijk geholpen, aangezien 'ie gestopt en uitgestapt is en ze hem aan hebben kunnen houden. Was er niet geschoten, dan was hij gewoon weggereden en had de politie daar niet alleen voor lul gestaan, maar zouden ze hem hoogstwaarschijnlijk ook kwijt zijn geweest.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:39:47 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_88402507
Iedereen weet dat iemand verdacht is totdat het tegendeel is bewezen. Maar elk weldenkend mens weet dat het de dader is. En dat hoeft ons falend rechtssysteem mij niet duidelijk te maken.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:40:14 #168
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_88402518
We zijn niet gewend dat er zo snel een vuurwapen wordt getrokken hier in Nederland, maar de criminaliteit rijst wel de pan uit. Van mij mogen ze de regels snel veranderen en vaker gaan schieten op dit soort tuig.

quote:
Volgens de buurtbewoonster is het vaak onrustig rond zowel de C1000 als het naastgelegen Meulenvelden. "Het is de derde keer in een jaar dat er bij de supermarkt is ingebroken. Ik heb ook gezien dat jongeren elektrische fietsen stalen uit Meulenvelden. We verwachten elke avond een overval.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:48:38 #169
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88402742
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:39 schreef Roces18 het volgende:
Iedereen weet dat iemand verdacht is totdat het tegendeel is bewezen. Maar elk weldenkend mens weet dat het de dader is. En dat hoeft ons falend rechtssysteem mij niet duidelijk te maken.
Mwah ik heb hier meerdere mensen zien beweren dat iemand die op heterdaad betrapt wordt per definitie dader is en dit is gewoon onzin.

Edit: En dan heb ik het niet over de juridische betekenis. Iemand kan op heterdaad betrapt worden en uiteindelijk toch onschuldig zijn.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 15:50:48 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88402813
maakt voor de politie nog steeds geen bal uit

al heb je de Willemsorde op zak ... staan blijven = staan blijven
pi_88402833
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:50 schreef sp3c het volgende:

Zo is dat.
En anders schieten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:56:07 #172
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88402951
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:50 schreef sp3c het volgende:

Maar het is volgens mij niet zo dat het niet gehoor geven aan zo'n bevel betekent dat er geschoten kan worden. In ieder geval niet zonder dat er zeer veel heisa om komt.

Maar dat zou ik eens na moeten gaan eigenlijk. Hangt ook wel van de context af natuurlijk.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:56:30 #173
78780 deedeetee
pi_88402961
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:48 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Mwah ik heb hier meerdere mensen zien beweren dat iemand die op heterdaad betrapt wordt per definitie dader is en dit is gewoon onzin.

Nou dan moet je dit heterdaad toch maar 'ns goed lezen.

Als je onschuldig bent dan ben je gewoon NIET op heterdaad betrapt. Dan ben je toevallig aanwezig op de plek van het misdrijf. Iemand die een supermarkt uitvlucht op een tijdstip dat deze zaak gesloten is, die is daar echt niet toevallig aanwezig.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:57:21 #174
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88402990
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je onschuldig bent dan ben je gewoon NIET op heterdaad betrapt. Dan ben je toevallig aanwezig op de plek van het misdrijf. Iemand die een supermarkt uitvlucht op een tijdstip dat deze zaak gesloten is die is daar echt niet toevallig aanwezig.
Nope. Maar is nog immer verdachte :P
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 15:57:54 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88403004
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar het is volgens mij niet zo dat het niet gehoor geven aan zo'n bevel betekent dat er geschoten kan worden. In ieder geval niet zonder dat er zeer veel heisa om komt.

Maar dat zou ik eens na moeten gaan eigenlijk. Hangt ook wel van de context af natuurlijk.
was het niet afhankelijk van het vermoedelijke misdrijf?
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:59:36 #176
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88403042
Als de politie maar zou schieten op alles wat crimineel is, of lijkt te zijn, heb je binnen de kortste keren grote rellen. Gelukkig is dat dan ook niet de praktijk.
Mensen die denken dat het een goed idee is om dat toch te gaan doen zijn de naivelingen. Wat denk je dat de kosten zijn van rellen of van iemand zo treffen dat hij/zij nooit meer werken kan?
De rare sprongen van mensen die vluchten voor hun leven nog buiten beschouwing gelaten.

De wetten en richtlijnen om geweld zo min uit de hand te laten lopen zijn er niet voor niets. En beter zouden we daar trots op zijn en ze verfijnen. Anders kun je echt wild west situaties verwachten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:59:57 #177
78780 deedeetee
pi_88403047
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nope. Maar is nog immer verdachte :P
Klopt en op een verdachte die wegvlucht van de plaats van een misdrijf mag je wat mij betreft schieten nadat je hem hiervoor hebt gewaarschuwd.
pi_88403085
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Klopt en op een verdachte die wegvlucht van de plaats van een misdrijf mag je wat mij betreft schieten nadat je hem hiervoor hebt gewaarschuwd.
Als het een dame betreft mogen ze wel wat zachter schieten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:02:15 #179
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88403113
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:21 schreef Omniej het volgende:
Waarom is dat overdreven? Het zou een mooie grap zijn als je gewoon een agent omver kunt rijden als je een stopteken krijgt...

Nu hebben ze de auto beschoten en heeft het duidelijk geholpen, aangezien 'ie gestopt en uitgestapt is en ze hem aan hebben kunnen houden. Was er niet geschoten, dan was hij gewoon weggereden en had de politie daar niet alleen voor lul gestaan, maar zouden ze hem hoogstwaarschijnlijk ook kwijt zijn geweest.
Iemand omver rijden is niet per definitie poging tot doodslag in mijn idee. Dat een agent een keer weg moet springen achja.
Een aantal jaren geleden mochten agenten alleen nog schieten als er iemand een pistool trok en aanstalte maakte om die op de agent te richten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:02:26 #180
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88403118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mwah... Ligt aan de situatie. Ik zou het sowieso waarderen als men de veiligheid van omstanders op de eerste plaats zet. Ik geloof best dat men dit ook doet, maar het gaat niet altijd goed.

Tijdje terug een man die wegvluchtte bij een alcoholcontrole. Die werd beschoten, waarna een tegenligger zich kwam melden met een kogelgat in z'n auto... Dat lijkt me niet de bedoeling.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:03:10 #181
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88403152
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Iemand omver rijden is niet per definitie poging tot doodslag in mijn idee. Dat een agent een keer weg moet springen achja.
Een aantal jaren geleden mochten agenten alleen nog schieten als er iemand een pistool trok en aanstalte maakte om die op de agent te richten.
Een agent aanvallen kan per definitie worden uitgelegd als poging tot doodslag voor zover ik weet.

Maar kan me vergissen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:06:38 #182
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88403248
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je onschuldig bent dan ben je gewoon NIET op heterdaad betrapt. Dan ben je toevallig aanwezig op de plek van het misdrijf. Iemand die een supermarkt uitvlucht op een tijdstip dat deze zaak gesloten is, die is daar echt niet toevallig aanwezig.
Je hebt gelijk ik heb mezelf niet helemaal goed verwoord. Het wordt pas heterdaad op het moment dat ook is vastgesteld dat jij echt de dader bent. Maar iemand die binnen 24 uur na het misdrijf gepakt is, is op heterdaad betrapt. Je bent het toch wel met me eens dat als je iemand 10 uur na een misdrijf oppakt omdat hij lijkt te voldoen aan de bschrijving van de dader, het niet per se de dader is?
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:10:27 #183
262650 kitao
prikplaatje
pi_88403359
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 15:40 schreef deedeetee het volgende:
We zijn niet gewend dat er zo snel een vuurwapen wordt getrokken hier in Nederland, maar de criminaliteit rijst wel de pan uit. Van mij mogen ze de regels snel veranderen en vaker gaan schieten op dit soort tuig.

Dat is vaak gezeik van een paar uitgedroogde ouwe wijven die als ze een paar jongeren op een bankje zien zitten meteen beginnen te lopen gillen over overlast en vandalisme.
megalomaniac
pi_88403408
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik heb mezelf niet helemaal goed verwoord. Het wordt pas heterdaad op het moment dat ook is vastgesteld dat jij echt de dader bent.
Dader dus.
We zijn eruit... :O
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:16:12 #185
262650 kitao
prikplaatje
pi_88403534
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Mwah... Ligt aan de situatie. Ik zou het sowieso waarderen als men de veiligheid van omstanders op de eerste plaats zet. Ik geloof best dat men dit ook doet, maar het gaat niet altijd goed.

Tijdje terug een man die wegvluchtte bij een alcoholcontrole. Die werd beschoten, waarna een tegenligger zich kwam melden met een kogelgat in z'n auto... Dat lijkt me niet de bedoeling.
Duurt ook niet lang voordat we ook hier deze borden in het straatbeeld gaan zien :

:r
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:19:46 #186
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88403615
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:12 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dader dus.
We zijn eruit... :O
Nee want op het moment dat een agent voor zo iemand staat kan die niet uitmaken dat het de dader is (en is het dus ook nog geen heterdaad) en laat dat nou precies zijn waar het over ging. Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat ik het prima vind dat die agente die gast heeft neergeknald.
pi_88403794
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:23 schreef kitao het volgende:

[..]

Een 15-jarige tiener dus voor het stelen van een choco-reep.
Wees er maar blij mee gefrustreerde.
Zou die niet geweten hebben dat stelen niet mag? Wat denk je?
Categorie: eigen schuld, dikke...
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:29:48 #188
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88403889
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:23 schreef kitao het volgende:

[..]

Een 15-jarige tiener dus voor het stelen van een choco-reep.
Wees er maar blij mee gefrustreerde.
Al was het een dropje, inbraak is inbraak en diefstal is diefstal. Al was hij niet echt de dader, moet je maar niet vluchten als de politie zegt "staan blijven". Jij vindt het belangrijker dat een crimineel ongedeerd blijft dan dat hij in de kraag gevat wordt?
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:32:28 #189
262650 kitao
prikplaatje
pi_88403966
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:26 schreef Wijze_appel het volgende:

Zou die niet geweten hebben dat stelen niet mag? Wat denk je?
Categorie: eigen schuld, dikke...
Ben ik met je eens.

Lesbo-agente knalt erop los omdat ze sexueel geïntimideerd wordt binnen het Corps en krijgt vervolgens een fikse celstraf voor het loslaten van haar frustraties op onvolwassen relschoppertjes met ernstige mishandeling tot gevolg.

Eigen schuld dus.
megalomaniac
pi_88404010
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:32 schreef kitao het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.

Lesbo-agente knalt erop los omdat ze sexueel geïntimideerd wordt binnen het Corps en krijgt vervolgens een fikse celstraf voor het loslaten van haar frustraties op onvolwassen relschoppertjes met ernstige mishandeling tot gevolg.

Eigen schuld dus.
Troll.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 16:34:21 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88404024
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:32 schreef kitao het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.

Eigen schuld dus.
ik zal nix zeggen dit keer :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:39:26 #192
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88404130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:32 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zit je vader nou te posten onder je usernick ofzo?
Nee, over dat heterdaad had je gewoon ongelijk, maar dat die agente bestrafd wordt omdat ze een vluchtende verdachte (niet dodelijk) neerschiet is gewoon onzin. Dat was ook mijn eerste post in dit topic maar ja, ik wil je hier ook wel ongelijk in geven als je dat fijner vindt hoor. ^O^
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:40:39 #193
262650 kitao
prikplaatje
pi_88404168
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:34 schreef sp3c het volgende:

ik zal nix zeggen dit keer :')
Waarom niet , jij weet alles van cijfers, ik kan me ook uit het hoofd diverse berichten herinneren over sexuele intimidatie binnen de politie, een macho-wereldje bij uitstek.
Of discriminatie van niet-autochtonen enz., zelfs een verhaal over een agent die toen zijn collega-vriendin hem verliet maar zijn wapen pakte en haar vermoordde of die agent die zn hele familie inclusief kinderen uitmoordde.
(of was dat in belgie, ik weet het niet meer precies, je krijgt zoveel van die berichten over je heen)
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:42:23 #194
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88404208
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee, over dat heterdaad had je gewoon ongelijk, maar dat die agente bestrafd wordt omdat ze een vluchtende verdachte (niet dodelijk) neerschiet is gewoon onzin. Dat was ook mijn eerste post in dit topic maar ja, ik wil je hier ook wel ongelijk in geven als je dat fijner vindt hoor. ^O^
Hoezo onzin? We hebben een wet. Dus dienaars van de wet zouden wel de eerste moeten zijn die zich daar aan houden. Verder is het aan de rechter.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:43:56 #195
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88404238
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:42 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Hoezo onzin? We hebben een wet. Dus dienaars van de wet zouden wel de eerste moeten zijn die zich daar aan houden. Verder is het aan de rechter.
Het is aan de rechter om te bepalen of je schuldig bent, het is aan de politie om je aan te houden. Die agente heeft haar taak prima vervult lijkt me.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 16:44:45 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88404261
je werk met assumpties

er is er 1 dus er zijn er heel erg veel meer, het korps is corrupt en nu is de agente ineens lesbisch, veganist en werd ze door dr kleine broertje gepest gewoon omdat dat ergens ooit eerder gebeurt is ... dat soort dingen.

maar o wee als een verdachte dader word genoemd _O-

vermoeiend
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:48:53 #197
262650 kitao
prikplaatje
pi_88404402
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:44 schreef sp3c het volgende:
je werk met assumpties

er is er 1 dus er zijn er heel erg veel meer, het korps is corrupt en nu is de agente ineens lesbisch, veganist en werd ze door dr kleine broertje gepest gewoon omdat dat ergens ooit eerder gebeurt is ... dat soort dingen.

maar o wee als een verdachte dader word genoemd _O-

vermoeiend
Wijze Appel maakte de assumptie dat wie op het dievenpadje gaat vanzelfsprekend een kogel kan verwachten.
Ik ben hem gevolgd in die redenatie, met verzinsels dus.
megalomaniac
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:50:48 #198
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88404456
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Het is aan de rechter om te bepalen of je schuldig bent, het is aan de politie om je aan te houden. Die agente heeft haar taak prima vervult lijkt me.
Dan moet de rechter dus ook bekijken of, en hoe, die agente de wet wel/niet heeft overtreden.

En verder geef ik in mij eerdere post al een aantal dingen aan waarom het naief is te denken dat dergelijke geweldadige omgang wenselijk zou zijn.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 16:51:28 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88404476
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:48 schreef kitao het volgende:

[..]

Wijze Appel maakte de assumptie dat wie op het dievenpadje gaat vanzelfsprekend een kogel kan verwachten.
Ik ben hem gevolgd in die redenatie, met verzinsels dus.
nou dat het dievenpad opgaan wettelijkniet helemaal de juiste weg is klopt gewoon hoor, dan heb je idd een (kleine) kans dat je een keer door de politie beschoten gaat worden net als elke andere misdadiger
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:55:07 #200
262650 kitao
prikplaatje
pi_88404592
En die dingen die ik opnoemde over moord door agenten is geen verzinsel overigens , die zijn echt gebeurd.
Waar het mij om ging is dat naar mijn mening een aantal flink in de knel zittende amateurs met een penning op hun borst rond lopen met wapens en hier regelmatig ernstig misbruik van maken.
megalomaniac
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 16:57:54 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88404707
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef kitao het volgende:
En die dingen die ik opnoemde over moord door agenten is geen verzinsel overigens , die zijn echt gebeurd.
Waar het mij om ging is dat naar mijn mening een aantal flink in de knel zittende amateurs met een penning op hun borst rond lopen met wapens en hier regelmatig ernstig misbruik van maken.
ja zover waren we al

de eerste zin is geen verzinsel, de rest wel
het is vermoeiend
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:59:11 #202
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88404745
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:50 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Dan moet de rechter dus ook bekijken of, en hoe, die agente de wet wel/niet heeft overtreden.

En verder geef ik in mij eerdere post al een aantal dingen aan waarom het naief is te denken dat dergelijke geweldadige omgang wenselijk zou zijn.
Ja dat heb ik gelezen, maar op het stuk dat jij buiten beschouwing liet (de rare sprongen van iemand in het nauw) na vind ik het niet echt reeel. In landen waar mensen met politie zijn gaan rellen (hooligans en zulks even niet meegenomen), was dit vaak een gevolg van langdurige "racial profiling" en het onrechtmatig harder ingrijpen bij bepaalde bevolkingsgroepen dan de norm. Ik vind gewoon dat de norm moet zijn dat als er een misdrijf gepleegd is, de politie komt, iemand wegrent voor de politie, terwijl de politie roept "staan blijven", dat dat genoeg reden is om die persoon neer te schieten. Let wel, niet met het doel om dood te schieten, maar mocht die persoon de pech hebben toch fataal geraakt te worden, dan is dat precies dat: pech.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 17:02:32 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88404860
kappen }:|
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:17:19 #204
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88405392
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen, maar op het stuk dat jij buiten beschouwing liet (de rare sprongen van iemand in het nauw) na vind ik het niet echt reeel. In landen waar mensen met politie zijn gaan rellen (hooligans en zulks even niet meegenomen), was dit vaak een gevolg van langdurige "racial profiling" en het onrechtmatig harder ingrijpen bij bepaalde bevolkingsgroepen dan de norm. Ik vind gewoon dat de norm moet zijn dat als er een misdrijf gepleegd is, de politie komt, iemand wegrent voor de politie, terwijl de politie roept "staan blijven", dat dat genoeg reden is om die persoon neer te schieten. Let wel, niet met het doel om dood te schieten, maar mocht die persoon de pech hebben toch fataal geraakt te worden, dan is dat precies dat: pech.
Ja, ook los van de maatschappelijke onrust. De geweld spiraal wordt laag gehouden met meer redenen dan dat. Het gaat immers ook over de veiligheid van de politie en omstanders.

Er zijn ook gevallen waarin geschoten mag worden...maar als er twijfel oid bestaat is het niet vreemd dat het voor de rechter komt. Er zijn ook genoeg redenen waarom dit niet de norm is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 06-11-2010 17:23:27 ]
pi_88405567
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Boekenwurm het volgende:

Dan kan je alle criminelen wel afmaken. Is ook beter voor de samenleving.

Of oudjes afschieten, ook leuk.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 20-11-2010 14:54:46 ]
pi_88405691
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:22 schreef Zehra het volgende:

[..]

Dan kan je alle criminelen wel afmaken. Is ook beter voor de samenleving.

Of oudjes afschieten, ook leuk.
Criminelen kiezen voor hun daden, oud worden we allemaal.
pi_88405718
Iemand overvalt een winkel, vlucht voor de politie en krijgt een kogel in zijn been.
Ik snap wel waarom dit niet de bedoeling is.

De maatregel is gewoon buitenproportioneel. Vluchten voor de politie staat in dit land gelukkig niet gelijk aan een kogel in je been krijgen. Dat wapen is bedoelt als laatste redmiddel in geval van zelfverdediging of verdediging van iemand anders leven. Daar hoor je niet iemand mee in zijn been te schieten als hij niet mee wil werken.

En "moet je maar niet wegrennen" is echt een non-argument. Volgens diezelfde logica kun je iemand die door rood fietst ook in zijn been schieten. "Moet je maar niet door rood fietsen".
De maatregel staat in geen verhouding tot de acties van de man, die op dat moment voor niemand een gevaar opleverde.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_88405775
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:26 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand overvalt een winkel, vlucht voor de politie en krijgt een kogel in zijn been.
Ik snap wel waarom dit niet de bedoeling is.

De maatregel is gewoon buitenproportioneel. Vluchten voor de politie staat in dit land gelukkig niet gelijk aan een kogel in je been krijgen. Dat wapen is bedoelt als laatste redmiddel in geval van zelfverdediging of verdediging van iemand anders leven. Daar hoor je niet iemand mee in zijn been te schieten als hij niet mee wil werken.

En "moet je maar niet wegrennen" is echt een non-argument. Volgens diezelfde logica kun je iemand die door rood fietst ook in zijn been schieten. "Moet je maar niet door rood fietsen".
De maatregel staat in geen verhouding tot de acties van de man, die op dat moment voor niemand een gevaar opleverde.
Ken je de term aandhoudingsvuur? Misschien moet je je eens verdiepen in de geweldsinstructie van agenten voor je er claims over doet.
pi_88405797
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:27 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ken je de term aandhoudingsvuur? Misschien moet je je eens verdiepen in de geweldsinstructie van agenten voor je er claims over doet.
Daar staat in dat je gericht mag schieten als iemand niet mee werkt aan een arrestatie?
'And I called your name,
pi_88405885
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Daar staat in dat je gericht mag schieten als iemand niet mee werkt aan een arrestatie?
Ja; aanhoudingsvuur, look it up.
pi_88405942
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:30 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ja; aanhoudingsvuur, look it up.
Heb de ambtsinstructie doorgelezen, en daar staat dat inderdaad in (ondr specifieke voorwaarden waar naar het schijnt wel aan voldaan is). Mijn fout. Ik moet mijn mening dus herzien op het punt van of ze de wet heeft overtreden (want met de informatie die ik nu heb lijkt het daar niet op).

Maar ik blijf het wel raar vinden, ik vind het gewoon niet logisch dat je een vuurwapen gebruikt tegen iemand die geen gevaar vormt voor jou of anderen. Maarja.
'And I called your name,
pi_88406027
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Heb de ambtsinstructie doorgelezen, en daar staat dat inderdaad in (ondr specifieke voorwaarden waar naar het schijnt wel aan voldaan is). Mijn fout. Ik moet mijn mening dus herzien op het punt van of ze de wet heeft overtreden (want met de informatie die ik nu heb lijkt het daar niet op).

Maar ik blijf het wel raar vinden, ik vind het gewoon niet logisch dat je een vuurwapen gebruikt tegen iemand die geen gevaar vormt voor jou of anderen. Maarja.
Er zijn wel voorwaarden aan verbonden, en kennelijk heeft deze agente daar niet aan voldaan.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:35:58 #213
78780 deedeetee
pi_88406059
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik heb mezelf niet helemaal goed verwoord. Het wordt pas heterdaad op het moment dat ook is vastgesteld dat jij echt de dader bent. Maar iemand die binnen 24 uur na het misdrijf gepakt is, is op heterdaad betrapt.
Nou ik vind van niet hoor. Bij mij is heterdaad : betrapt met zijn fikken in de kassa o.i.d. Ik zie heterdaad als : het *heetste* moment van de daad. Dus letterlijk op het moment dat de daad gepleegd wordt.
quote:
Je bent het toch wel met me eens dat als je iemand 10 uur na een misdrijf oppakt omdat hij lijkt te voldoen aan de bschrijving van de dader, het niet per se de dader is?
Natuurlijk want er kunnen wel veel meer mensen aan dezelfde beschrijving voldoen.
pi_88406442
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:34 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Er zijn wel voorwaarden aan verbonden, en kennelijk heeft deze agente daar niet aan voldaan.
quote:
1. Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:

a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;

b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf

1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en

2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of

3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.

c. tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;

d. tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van de minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt.
Het zal dan wel om punt 2 en 3 gaan, maargoed, dat is natuurlijk enorm subjectief.
'And I called your name,
pi_88406692
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou ik vind van niet hoor. Bij mij is heterdaad : betrapt met zijn fikken in de kassa o.i.d. Ik zie heterdaad als : het *heetste* moment van de daad. Dus letterlijk op het moment dat de daad gepleegd wordt.

[..]

Natuurlijk want er kunnen wel veel meer mensen aan dezelfde beschrijving voldoen.
Duidelijker kan het niet he? Betrapt tijdens de (mis)daad.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:59:03 #216
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_88406810
...een agente die een 15-jarige neerschiet..alleen dat getuigt al van weinig inzicht. Zo'n gastje pak je op andere wijze aan.
Schieten om het jatten van een choco-reep?? Ik zeg....op staande voet ontslag voor die agente én een strafrechterlijk onderzoek wegens zware mishandeling :)
pi_88406864
kwist niet dat vrouwelijke agenten ook pipa kregen
Bruin brood, wit brood.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 18:09:18 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88407118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef joers1 het volgende:
...een agente die een 15-jarige neerschiet..alleen dat getuigt al van weinig inzicht. Zo'n gastje pak je op andere wijze aan.
Schieten om het jatten van een choco-reep?? Ik zeg....op staande voet ontslag voor die agente én een strafrechterlijk onderzoek wegens zware mishandeling :)
hij heeft zijn leeftijd toch niet op zijn rug staan?

en hoe weet de agente wat er gestolen is??
pi_88407291
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij heeft zijn leeftijd toch niet op zijn rug staan?

en hoe weet de agente wat er gestolen is??
Dat dus.
Ze heeft hem aangehouden, hij bleef niet staan, dreigde dat hij gewapend was, dus wat moest ze?
Maar ja hoor, de straf gaat weer eens naar de verkeerde persoon.
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:15:56 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88407329
Wat maakt leeftijd uit. Hoe jonger hoe gevaarlijker. Voorbeelden genoeg, maar daar laat ik het bij. Nog steeds zijn er mensen die schijnbaar precies tot op de minuut weten wat er daadwerkelijk is gebeurt. Pers en media worden in dit soort situaties altijd als de echte waarheid gezien.
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:24:12 #221
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88407615
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:55 schreef kitao het volgende:
Kom maar met de bewijzen en dan de laatste 10 jaar hoe vaak hier in NL door de politie onterecht is geschoten. Ben benieuwd hoeveel zaken je kunt aandragen. En dat te bedenken dat er dagelijks 10 tallen criminaliteit zaken plaats vinden. Jij hebt het over een behoorlijk aantal dus je zult wel een lijst met 20 A4tjes vol krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 06-11-2010 18:29:58 ]
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 18:31:45 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88407895
geen lijst en hij wil niet zoeken

ik vroeg er al naar
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:30:52 #223
262650 kitao
prikplaatje
pi_88410045
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:31 schreef sp3c het volgende:
geen lijst en hij wil niet zoeken

ik vroeg er al naar
die lijst staat allang in dit topic, jij wil het alleen niet zien :
(en dat ik hier nog moeite aan besteed weet ik ook niet)

1) agent keelt tiener tijdens sexueel misbruik
2) agent rijdt bejaarde automibilist dood
3) motoragent rijdt moeder dood op zebrapad
4) politieagent rijdt minderjarige scooterbestuurder dood op de stoep tijdens achtervolging
5) agenten vuren meer dan 100 kogels af tijdens strandfeest, tiener dood, kopstukken krijgen de zak.
6) agent vermoordt collega-ex-vriendin op het buro en pleegt zelfmoord met dienstwapen
7) agent vermoordt zn kinderen en pleegt zelfmoord met dienstwapen
8) agente pleegt zelfmoord in haar auto met dienstwapen

iedereen dood dus.

en wat Fortune-Cookie vertelde is ook waar, een crimineel vluchtte in een donker weiland waarna de politie hem beschoot.
De kogel belandde uiteindelijk in een passerende auto die er niets mee te maken had.

;(

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 06-11-2010 19:50:03 ]
megalomaniac
pi_88413088
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:30 schreef kitao het volgende:

[..]

die lijst staat allang in dit topic, jij wil het alleen niet zien :
(en dat ik hier nog moeite aan besteed weet ik ook niet)

1) agent keelt tiener tijdens sexueel misbruik
2) agent rijdt bejaarde automibilist dood
3) motoragent rijdt moeder dood op zebrapad
4) politieagent rijdt minderjarige scooterbestuurder dood op de stoep tijdens achtervolging
5) agenten vuren meer dan 100 kogels af tijdens strandfeest, tiener dood, kopstukken krijgen de zak.
6) agent vermoordt collega-ex-vriendin op het buro en pleegt zelfmoord met dienstwapen
7) agent vermoordt zn kinderen en pleegt zelfmoord met dienstwapen
8) agente pleegt zelfmoord in haar auto met dienstwapen

iedereen dood dus.

en wat Fortune-Cookie vertelde is ook waar, een crimineel vluchtte in een donker weiland waarna de politie hem beschoot.
De kogel belandde uiteindelijk in een passerende auto die er niets mee te maken had.

;(
In een populatie van +/- 60.000 politie-ambtenaren kun je altijd wel voorbeelden vinden, maar wat zegt dat nou over de politie in het algemeen? Ken je die reclames voor wonderbaarlijke afslankmiddeltjes? Daar gebruiken ze dezelfde truuk. Er worden een paar mensen gepresenteerd die een fantastisch succesverhaal vertellen. Daarmee wordt echter niets bewezen, alleen maar gesuggereerd. Dat noemen ze 'testimonials'. Die paar voorbeelden van jou zijn precies hetzelfde: een soort 'testimonials' die veel suggereren maar in werkelijkheid niets zeggen. Nogmaals de vraag: hoe vaak komt dit voor, laten we zeggen per tienduizend agenten per jaar?
  zaterdag 6 november 2010 @ 20:55:28 #225
262650 kitao
prikplaatje
pi_88413319
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In een populatie van +/- 60.000 politie-ambtenaren kun je altijd wel voorbeelden vinden, maar wat zegt dat nou over de politie in het algemeen? Ken je die reclames voor wonderbaarlijke afslankmiddeltjes? Daar gebruiken ze dezelfde truuk. Er worden een paar mensen gepresenteerd die een fantastisch succesverhaal vertellen. Daarmee wordt echter niets bewezen, alleen maar gesuggereerd. Dat noemen ze 'testimonials'. Die paar voorbeelden van jou zijn precies hetzelfde: een soort 'testimonials' die veel suggereren maar in werkelijkheid niets zeggen. Nogmaals de vraag: hoe vaak komt dit voor, laten we zeggen per tienduizend agenten per jaar?
Bedankt voor je serieuze post en ik zal even gaan spitten in de statistieken om je de precieze cijfers te geven.
Neem het me niet kwalijk als ik hier een uurtje of tien mee bezig ben , dit is namelijk complexe materie om dit grafisch in beeld te krijgen.
Momentje dus :

(tien uur later)

Hoi, vriend daar ben ik weer, ik heb uitgebreid onderzoek gedaan en ik hoop dat je prijs stelt op mijn volledig uitgewerkte grafiekresultaten.
Je kunt ze vinden onder de spoilertag.

:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')