Dit vind ik best wel terechtquote:Tegen een 41-jarige agente uit 's-Heerenberg is vrijdag een werkstraf geëist van 150 uur voor poging tot zware mishandeling. De vrouw had tijdens haar werk haar dienstwapen onrechtmatig gebruikt.
De agente was vorig jaar in de nacht van 5 september met collega's bij de C1000 in het Gelderse Didam na een inbraakmelding. Ze schoot op de parkeerplaats van de supermarkt tweemaal op een van de verdachten. Deze raakte gewond aan zijn been.
Het Openbaar Ministerie in Zutphen concludeert op basis van het Rijksrechercheonderzoek dat de agente de instructies rond geweld heeft overtreden. De rechtbank doet op 19 november uitspraak.
En wie weet, als ze ontkomen waren stonden ze misschien een tijdje later op jou slaapkamer, met alle mogelijke gevolgen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Dit vind ik best wel terecht
De politie moet hun wapen kunnen gebruiken als ze in gevaar zijn maar niet om vluchtende mensen te stoppen.
Ik ken het hele verhaal niet maar stel dat het helemaal geen inbrekers waren.
Gewoon een stel pubers dat ff wilde gaan chillen op het dak ofzo
Het is voor de hele samenleving beter als dit soort mensen fataal geraakt worden.quote:Ik vind het gewoon slecht als een agent z'n wapen gebruikt als er niemand in direct gevaar is
Ze krijgen wel schietlessen enzo maar dan alsnog is de kans groot dat ze iemand fataal raken als diegene aan het rennen is bijvoorbeeld.
gelukkig ken je de waarde van een mensenlevenquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En wie weet, als ze ontkomen waren stonden ze misschien een tijdje later op jou slaapkamer, met alle mogelijke gevolgen.
Aanhoudingsvuur mag, dus hier is meer aan de hand geweest.
[..]
Het is voor de hele samenleving beter als dit soort mensen fataal geraakt worden.
Nee hoor, dat zou nog veel vaker moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:12 schreef welkominspace het volgende:
Ik vind het gewoon slecht als een agent z'n wapen gebruikt als er niemand in direct gevaar is
dat is toch slecht als een agent iemand z'n leven zomaar op het spel zet?quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:18 schreef Keuzer het volgende:
Naar mijn weten kan schieten wel, maar wellicht heeft ze geen waarschuwing gegeven? Of de mogelijkheid van pepperspray niet aangegrepen? Dus gewoon te snel naar het pistool gegrepen terwijl dat niet proportioneel/subsidiair voor de situatie was.
= alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:17 schreef welkominspace het volgende:
[..]
gelukkig ken je de waarde van een mensenleven
Hij verpest hele levens met zijn misdaden. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om slachtoffers die niet meer goed slapen, zich thuis niet veilig voelen, niemand meer vertrouwen, enzovoorts.quote:Dat vind ik altijd van die achterlijke reacties
iemand dood wensen zodat hele families naar de knoppen gaan omdat iemand een beetje aan het stelen is
Haha, ik ben al jaren legaal wapenbezitter.quote:het is maar goed dat ze mensen als jij geen wapen geven
Ja, respect krijg je wel als een agent willekeurig mag gaan schieten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zou nog veel vaker moeten gebeuren.
Hoe kunnen ze nou ooit verwachten dat mensen respect voor de politie gaan krijgen als je gewoon weg kunt lopen bij een aanhouding?
Dus jij gelooft er niet in dat iemand na een gevangenisstraf z'n lesje kan leren?quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Naieve druif, alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.
[..]
Hij verpest hele levens met zijn misdaden. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om slachtoffers die niet meer goed slapen, zich thuis niet veilig voelen, niemand meer vertrouwen, enzovoorts.
[..]
Haha, ik ben al jaren legaal wapenbezitter.
ken genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen(ben er zelf 1 van)quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:28 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
De kans op recidive is meer dan 70%, het is veel beter voor de maatschappij om dat soort mensen permanent te verwijderen
jammer dat ik nu een goeie baan heb waar ik dagelijks mensen mee helpquote:
En misschien hadden een tijdje later vrijwilligerswerk gedaan in Sudan. Speculatie is geen goede grond om zoiets te vergoeilijken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:15 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En wie weet, als ze ontkomen waren stonden ze misschien een tijdje later op jou slaapkamer, met alle mogelijke gevolgen.
En dat maakt het leed dat jij mensen in het verleden hebt aangedaan goed?quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:34 schreef welkominspace het volgende:
[..]
jammer dat ik nu een goeie baan heb waar ik dagelijks mensen mee help
nee,er is niks op de wereld wat dat goedmaakt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En dat maakt het leed dat jij mensen in het verleden hebt aangedaan goed?
Dat ligt eraan wat je precies verkeerd hebt gedaan, maar gezien mijn vrij lage drempel gok ik van wel.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:37 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee,er is niks op de wereld wat dat goedmaakt.
maar heb ik geen bestaansrecht meer omdat ik ooit wat verkeerds heb gedaan?
Dat is toch ook zo? Ik snap je opmerking niet want dat is nu juist wat ik aangeef. Er zijn regels voor, de bevoegde instantie gaat de situatie nu beoordelen naar die regels. Wat dat precies geweest is kan je alleen maar naar gissen. Maar aangezien ze geschoten heeft en ze nu op de vingers getikt wordt zal het geweld (schieten) niet proportioneel zijn geweest. Dan zou ze teveel geweld hebben toegepast met het vuurwapen. Of het was niet subsidiair, ze had dan voor een lichter middel moeten kiezen dat beter bij de situatie paste, (tackle/pepperspray etc.).quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:19 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat is toch slecht als een agent iemand z'n leven zomaar op het spel zet?
worden die lui niet getraind om pas hun wapen te pakken als het echt niet anders kan?
ja, dus is het de vraag op deze agente bekwaam genoeg is om bij de politie te zitten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:40 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Ik snap je opmerking niet want dat is nu juist wat ik aangeef. Er zijn regels voor, de bevoegde instantie heeft de situatie nu beoordeeld naar die regels en geoordeeld dat ze haar boekje te buiten is gegaan. Wat dat precies geweest is kan je alleen maar naar gissen. Maar aangezien ze geschoten heeft en ze nu op de vingers getikt wordt zal het geweld (schieten) niet proportioneel zijn geweest. Dan zou ze teveel geweld hebben toegepast met het vuurwapen. Of het was niet subsidiair, ze had dan voor een lichter middel moeten kiezen dat beter bij de situatie paste, (tackle/pepperspray etc.).
Jij bent van mening dat mensen die inbreken doodgeschoten dienen te worden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:34 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik heb het over daden van mensen, jij over een mening. We kennen hier een vrijheid van meningsuiting, niet van misdaden plegen. Dus nogmaals;=
Als je inderdaad verlofhouder bent zou ik maar uitkijken met het uitkramen van bovenstaande onzin.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Naieve druif, alsof mens-zijn je ontslaat van verantwoordelijkheid voor je gedrag. Het leven van een crimineel is mij minder waard dan dat van een eekhoorn.
[..]
Haha, ik ben al jaren legaal wapenbezitter.
Hoezo? Ik heb nooit iemand kwaad gedaan en zal dat ook nooit doen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als je inderdaad verlofhouder bent zou ik maar uitkijken met het uitkramen van bovenstaande onzin.
Volgens het openbaar ministerie is er reden om dat te vermoeden, de rechter zal zeggen of het ook zo isquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:42 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja, dus is het de vraag op deze agente bekwaam genoeg is om bij de politie te zitten.
of iig om om in dit soort situaties op te treden
Wanneer je je wapen ook trekt. Je doet het toch niet goed bij het volk. Grijp je in begint iedereen te klagen dat het allemaal niet zo moet en het zielig vinden voor de dader. Grijp je niet in dan ben je een softie of luilak die niets dan belastinggeld opvreet. En dan nog te bedenken dat je de situatie niet eens kent. De pers is altijd al tegen iemand in een overheids-tenue. Of het nou het leger, treinpersoneel, etc is.Je staat altijd al met 1-0 achter tov de dader/burger.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:19 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat is toch slecht als een agent iemand z'n leven zomaar op het spel zet?
worden die lui niet getraind om pas hun wapen te pakken als het echt niet anders kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |