abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88372605
Schietende agente hoort 150 uur werkstraf eisen

quote:
Tegen een 41-jarige agente uit 's-Heerenberg is vrijdag een werkstraf geëist van 150 uur voor poging tot zware mishandeling. De vrouw had tijdens haar werk haar dienstwapen onrechtmatig gebruikt.

De agente was vorig jaar in de nacht van 5 september met collega's bij de C1000 in het Gelderse Didam na een inbraakmelding. Ze schoot op de parkeerplaats van de supermarkt tweemaal op een van de verdachten. Deze raakte gewond aan zijn been.

Het Openbaar Ministerie in Zutphen concludeert op basis van het Rijksrechercheonderzoek dat de agente de instructies rond geweld heeft overtreden. De rechtbank doet op 19 november uitspraak.
heerlijk dit, de politie had al weinig respect en mogelijkheden en nu dit weer.

zie het al voor me 112 gesprek:

vrouw: iemand probeert in te breken in mijn huis en wil me verkrachten
agent: ziet de man er agressief uit?
vrouw: ja!
agent: heeft u condooms thuis?
vrouw: euh ja
agent: laat hem die gebruiken want wij komen niet want wellicht moeten we schieten en dat kost mijn baan.
goedenavond nog mevrouw en probeer er maar lekker van te genieten |:(
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:16:54 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88372685
Nee, de politie moet het vrij staan om te schieten wanneer, waar en op wie ze willen.

Er zijn strenge regels en blijkbaar heeft ze die overtreden. Terecht dat ze gestraft is.

Werd ze aangevallen? Was er een bedreigende situatie? Of was de inbreker op de vlucht geslagen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88372693
Dan moet ze maar geen condooms in huis hebben, de slet.
pi_88372708
:D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_88372888
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:16 schreef Dagonet het volgende:
Nee, de politie moet het vrij staan om te schieten wanneer, waar en op wie ze willen.

Er zijn strenge regels en blijkbaar heeft ze die overtreden. Terecht dat ze gestraft is.

Werd ze aangevallen? Was er een bedreigende situatie? Of was de inbreker op de vlucht geslagen?
ach, dat onderzoek van 2 maanden geleden over en door de politie stelt natuurlijk niks voor :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:28:17 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88373014
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:23 schreef corruptieeruptie het volgende:
ach, dat onderzoek van 2 maanden geleden over en door de politie stelt natuurlijk niks voor :')
Dus jij bent serieus van mening dat een inbreker het verdient om neergeschoten te worden, met een gerede kans op overlijden?

Proportionaliteit is een moeilijk woord voor je?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_88373139
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus jij bent serieus van mening dat een inbreker het verdient om neergeschoten te worden, met een gerede kans op overlijden?

geen problemen mee nee.

genoeg mensen op deze wereld dus dat tuig mag wel dood
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:47:36 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88373607
Ja, natuurlijk, gooi de rechtstaat maar overboord. Politie mag, zonder een zelfverdedigingsexcuus gewoon iedereen neerknallen. Scheelt ook weer advocaten en rechters. :').

Geven we ze een mooi bruin hemdje. :').
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:12:15 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88374476
quote:

[..]

Het zou de best afloop voor hem zijn als ze het idee krijgen hier in te breken..
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:59:31 #10
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88376254
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gerede kans op overlijden. :') Ze heeft in zijn been geschoten en de aanklacht is poging tot zware mishandeling. Zonder de gerede kans op overlijden (die er dus niet was) vind ik inderdaad dat een agent een verdachte mag neerknallen.

Wel een bullshit TT trouwens, voor zover ik weet hebben niet-criminelen over het algemeen ook gewoon het recht om niet neergeschoten te worden door agenten.
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:35:22 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_88377847
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:47 schreef Dagonet het volgende:
Ja, natuurlijk, gooi de rechtstaat maar overboord. Politie mag, zonder een zelfverdedigingsexcuus gewoon iedereen neerknallen. Scheelt ook weer advocaten en rechters.
pi_88377945
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:32 schreef corruptieeruptie het volgende:

[..]

geen problemen mee nee.

genoeg mensen op deze wereld dus dat tuig mag wel dood
*schiet corruptieeruptie door zijn hoofd terwijl hij bij me op visite is.

"Ja, hij brak bij me in, ik heb natuurlijk wel recht op zelfverdediging hè!"

Zie je het probleem?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88378076
quote:

[..]

Risico van het vak. Als je als inbreker vlucht voor de politie neem je dat risico en zijn de consequenties toch echt voor jou. En ja dood gaan vanwege een inbraak is niet bepaald proportioneel maar dan moet je maar niet wegrennen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_88378181
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

*schiet corruptieeruptie door zijn hoofd terwijl hij bij me op visite is.

"Ja, hij brak bij me in, ik heb natuurlijk wel recht op zelfverdediging hè!"

Zie je het probleem?
Da's een heel ander verhaal. Tenzij je een agent bent, iemand het bevel geeft om te blijven staan maar die daar geen gehoor aan geeft mag je die wat mij betreft dmv een schot in de benen staande houden. Licht overigens wel een beetje aan de overtreding, voor een winkeldiefstal of een tasjesroof is dat natuurlijk enigszins buiten proportie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_88379510
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

Risico van het vak. Als je als inbreker vlucht voor de politie neem je dat risico en zijn de consequenties toch echt voor jou. En ja dood gaan vanwege een inbraak is niet bepaald proportioneel maar dan moet je maar niet wegrennen.
Waar lees jij dat de inbreker vluchtte of rende?
pi_88379608
Dezelfde lui die moslims haten, omdat die zo middeleeuws en achterlijk zijn, houden er zelf meestal ook nogal wat barbaarse denkbeelden op na.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:14:33 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_88379802
Trolltopic, dicht. TS is al weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')