SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, maar die zijn gebreidquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.htmlquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:54 schreef kirsten. het volgende:
I'm out of inspirationEn dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
haha ja, dat zou nog kunnen inderdaad. Ik heb alleen geen potjes én geen bloemen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:12 schreef Wampi het volgende:
[..]
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html. ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ophelia, ze zijn prachtig! Mijn ervaring met stijfsel is wat gedateerd maar als je dat ouderwetse spul gebruikt zou ik de verhouding water/poeder nogal aanpassen zodat het goed stijf gaat staan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sneeuwvlokken
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:54 schreef caroline88 het volgende:
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn
Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:40 schreef mijsje het volgende:
ik zie net dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op Lyssa's walrusje en Rimketje's muts... ik vind ze leuk! die walrus is om te knuffelen, en de muts ziet er heerlijk warm uit!
![]()
Fijn om weer te kunnen haken Rimketje
Nee hoor mijsje, je denkt aan het goede. Alleen gaat het straks automatisch zonder al dat geknutsel en met meerdere windows werken. Zie topicquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
[..]
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?
oeh wat een vreselijk ding.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:03 schreef mijsje het volgende:
het ging trouwens over deze draak:
[ afbeelding ]
ja!, heel simpel. ik varieer wel op welke plaats ik meerder, zodat 't niet zo'n duidelijk rijtje wordt.quote:Op maandag 1 november 2010 02:48 schreef AnitraX het volgende:
En het meerderen doe je dat volgens het elke ronde 1 gewone steek meer? Dus 5 stokjes, 2 in 1- 6 stokjes, 2 in 1.
Ik vind deze erg duidelijk en leuk, maar eerlijk gezegd vond ik het makkelijker instructiefilmpjes op internet te bekijken dan het uit een boek te leren.quote:Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
kijk even in de bieb, daar staan ook fijne boeken.quote:Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
We kunnen afspreken om vooral haaksel te maken uit restjes wol! Dan hoef je niets nieuws te kopen en dan betaal je enkel verzendkostenquote:Op maandag 1 november 2010 13:55 schreef StefanieV het volgende:
Niet veel voor mij, ben beetje blut (en dan moet ik nog megaveel cadeautjes kopen)
Oh, kleurtjes!?quote:Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef kirsten. het volgende:
Eindelijk, net kwamen de haaknaalden uit azië (kekke kleurtjes) en 2 boeken van Edie Eckman (beyond the square; crochet motifs en around the corner; crochet corners) binnen!
Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal!quote:Op maandag 1 november 2010 14:24 schreef Truus1981 het volgende:
Internet is inderdaad erg handig, vooral de youtube tutorials, maar ik ben wel gek op boeken 'voor de heb', om af en toe eens even in te bladeren. Hoewel ik ook een breiboek heb waar ik nog nooit in heb gekeken![]()
E-bay, uit Hongkong. Ik had nog gevraagd of ze ze naar Zweden wilde versturen ipv naar huis, omdat je je paypal-land niet kan veranderen zonder een nieuw adres aan te maken ( met bijbehorende weet ik niet hoeveel dagen wachten op al die bevestigingen). Dus kreeg ik een mailtje terug met; Hey dear, you pay, no problemquote:Op maandag 1 november 2010 14:45 schreef knitwit het volgende:
[..]
Oh, kleurtjes!?![]()
Waar heb je ze besteld?
Kerstswap met restjes klinkt goed. Kom je daar ook eens van af!
[..]
Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal!
quote:Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema
Haha, ik dacht ook al aan de Action..quote:Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema
Haha, lekker dan.. Nou ja, ik hou wel van een uitdagingquote:Op maandag 1 november 2010 21:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
En moet zeggen dat je niet het makkelijkst geschreven patroon hebt gekozen om mee te beginnen
de zijkanten worden ook gestreept, maar dan verticaal. ik weet nog niet zeker of dat niet al te druk wordt zo bij elkaar maar ja. ik vind 't niet mooi om alleen een bovenkant te maken en ik heb niet genoeg garen van een en dezelfde kleur om een effen zijkant te haken. voor een volgende poef heb ik al wel iets heel anders in m'n hoofd.quote:Op maandag 1 november 2010 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
ga je de poef helemaal gestreept maken, trui? ik vind hem zoals die nu is al mooi
volgens mij bedoelen ze met 'sp' de 'ruimte (space) die je gecreeerd heb door een rijtje lossen te haken in de vorige ronde. dus dan haak je niet in een steek maar in dat 'gat' dat daar ontstaan is. daar maak je dan dus 1 slipstitch (halve vaste in), en dan weer 4 lossen, dan 1 losse uit de vorige ronde overslaan (?) dan een stokje in de volgende 'space' van een kettinkje lossen, weer 1 losse, en dan weer 't hele riedeltje herhalen vanaf 't begin.quote:Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:
Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.
Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat
Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)quote:Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:
Kan iemand uitleggen wat dit precies betekent? Ben net begonnen aan de Martha Cowl Scarf waar Rimketje de muts van heeft gemaakt. Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe (het ziet er anders uit op de foto)
Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.
Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat
Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.quote:Op maandag 1 november 2010 23:42 schreef EsseEi het volgende:
En misschien voor stefanie dr iemand idee om de verzendkosten te delen als het inderdaad 15 euro ofzo is(misschien loop ik nu al te ver op de feiten vooruit haha)
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:15 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
Prachtig strak gehaaktquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Ilske het volgende:
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....
Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Hoe is het met je draak? WIP foto?Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar!
Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.
Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.
Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.
Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?
Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
Super, bedankt! Ga ik vanavond een tweede poging doenquote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef Rimketje het volgende:
[..]
Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Huidverzorging voor haaksters:
Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet
Mn moeder heeft toevallig net een kast voor de wol leeggemaakt dus ik heb wel ruimte hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Truus1981 het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..
Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekochtWaar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan
Tsjah, don't ask me, ik ben er ook helemaal niet mee akkoord maar ah, een keer en nooit meer ;-)quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:23 schreef EsseEi het volgende:
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!!Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S
Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk!
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting)
Nu even afwassen en daarna lekker haken!Hoezo falen als arts? Ik zie potentie, kinderarts, consultatiebureau-arts, jeugdartsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die oogjes: chirurgie hè!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroonquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
loopquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:
[..]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol.ik ga morgen eens kijken.
oh, die wil ik ook!!!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:
[..]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol.ik ga morgen eens kijken.
Foto is niet optimaal, dat klopt wel hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:27 schreef EsseEi het volgende:
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn*blond*
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50quote:Op maandag 1 november 2010 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al 9 granny squares afGaat hard. Ik moet nou alleen nog een kussen vinden... Bleh, geen zin om naar de Ikea te gaan. 't is jammer dat de rest van de winkels zo duur zijn ( >10 euro voor een kussen vind ik heel enthousiast als je ze bij Ikea voor 1 euro kan halen...)
Ik denk dat dat een beetje uit de buurt is voor kirsten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:02 schreef Muck het volgende:
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50![]()
De klauw ziet er anders uit dan het patroon, de mijne is lang en niet zo breed, terwijl de klauw op het patroon minder lang lijkt en breder. Maar ach als alles in elkaar zit zie je dat vast niet meer zo hoor. Ik ben de draak gewoon een beetje beu, maar ik moet van mezelf hem afmaken anders weet ik het wel en ligt hij er volgend jaar nog onaf te zijn, dat vind ik ook zonde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef EsseEi het volgende:
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi!
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!!Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat
was Sally die pauw? Heeft die zulke grote voeten? Dat had ik niet gedacht op de fotoquote:Op woensdag 3 november 2010 09:23 schreef EsseEi het volgende:
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!!
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef Lyssa het volgende:
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!
[ afbeelding ]
Het patroon was in testfase, dus er stonden wat foutjes in, zodra ze het aangepaste patroon op Ravelry zet (er komen ook nog wat verduidelijkingsfoto's bij) zal ik het laten weten.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:58 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?
Ik heb zelf nog nooit gehaakt, dus weet iemand miss een goede tutorial die alles duidelijk uitlegt.
Die walrussen zijn denk ik voorlopig nog erg hoog gegrepen of niet? (zeg nee please zeg nee)
Moooooiquote:Op woensdag 3 november 2010 10:55 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al besloten dat ik na mijn granny kussen een granny bunting ga maken, en ik heb ook al een tutorial gevonden![]()
http://bunnymummy-jacquie(...)crochet-bunting.html
kloptquote:Op woensdag 3 november 2010 10:57 schreef trui het volgende:
leuk die vlaggetjesslinger!zoiets heeft mijsje ook gemaakt in de zomerswap. hij staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.
Yep, jurk sluit op heup en rug met 2 drukkertjes, De sleep hangt er ook met twee drukkertjes aan, en kan eraf genomen worden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?
Dat dus inderdaad... niet to hook, maar wanna wip.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:14 schreef mijsje het volgende:
[..]
(wanna-wipje doet mij denken aan iets dat al een tijdje op je "to hook"lijstje staat (dus dat je dat wil maken) maar nog niet aan begonnen bent...)
Ik zat al alle mogelijke dingen te bedenken... Misschien bedoelt ze wel dat ze een speeltuin aan het maken is... Of iets waarvan iemand zin krijgt in een wipjequote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wanna-wipje, oftewel een iets waarvan ik een wipje (Work in progress uiteraard) wil maken, dus eigenlijk gewoon dingen die ik graag wil maken
Thanks! En trui, ik zal het zeker niet tegen me zin in doen. Ik moet gewoon weer effe de slag te pakken krijgen en dan kan ik ook lekker in de trein gaan haken (ipv puzzelen nu).
quote:Op woensdag 3 november 2010 10:57 schreef trui het volgende:
leuk die vlaggetjesslinger!zoiets heeft mijsje ook gemaakt in de zomerswap. hij staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn twee Blythe poppen zijn gisteren gearriveerd, en ik heb voor 1 een mutsje gehaakt.
[ afbeelding ]
Het bloemetje aan de zijkant:
[ afbeelding ]
Prima Donna Ginger?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:37 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Welke heb jij? Deze is de Nicky Lad, en ik heb ook de Bohemian Peace..
Hey Lijnloos, die bunnies zijn beiden gehaakt met Phildar aviso, alleen is de oranje (mengkleur-draad) toch echt wat dunner, er zit onderling nog best veel verschil.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:52 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ja, wilde ik nog vragen:
- Troel, waar is die winkel met ZZZZPagetti?
- Die laatste lavender bunnies, die witte, van wat voor garen is die gemaakt, ziet er zo mooi strak uit!
Whehehe kan ik begrijpen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, nu wil ik dus ook zo'n Blythe doll.......
tuurlijk!quote:Op woensdag 3 november 2010 20:59 schreef mijsje het volgende:
[..]
wat hangt ie daar mooi Marjo!!
mag ik hem gebruiken op m'n ravelry?
Bah nu krijg ik enge poppen beelden voor me.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Whehehe kan ik begrijpen.Ze zijn fascinerend. Vooral dat touwtje waardoor ze die verschillende oogkleuren en kijkposities kunnen laten zien.
Ik ga m'n laptop weer eens dichtklappen, en verder haken voor mijn Blythe popjes.
toch wel met een topic in k&w ?quote:Op donderdag 4 november 2010 07:16 schreef phluphy het volgende:
Voorlopig gaat het hier niet opschieten. We zijn met een verbouwing begonnen.
het wordt rood, fuchsia, oranje, en dan nog iets oranjegeels of rozes... even kijken hoe t wordt... valt mee hoe snel t gaat hoor! t patroon zegt naald 4,5 met fingering weight yarn, ik gebruik sport en naald 5 dus t zou niet zo veel moeten schelen. lapje is nu oneveer 35 cm hoog en 45 cm breed.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Eska het volgende:
Oh, die is leuk, kwakz0r! Wat voor kleuren gebruik je? Naald 5 werkt lekker door, ja.
Het roze valt in het echt ook veel minder opquote:Op donderdag 4 november 2010 21:55 schreef EsseEi het volgende:
Gaaaf!!:D
En ik vind het JUIST leuk dat je het roze erdoorheen ziet
Tegen de drie averechtse rijenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:56 schreef Eska het volgende:
Nice Inu!En idd zeker niet storend hoor, dat het roze er doorheen komt.
Haha, en waartegen dek jij je meteen in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lyssa, ik vind die handschoenen ook tégewoon... daar kan ik ook nog niet goed genoeg voor breien hoor... breien op zich is geen probleem, maar ik merk dat ik meer oefening nodig heb voor de fijne kneepjes van het vak...
en handschoenen haken lijkt me dan weer niks, tenzij je ze ook voert met bv fleece stof, zodat ze echt lekker warm zijn, en de kou niet door de gaatjes van het haken heenkomt... (maar dat is dan weer fijner met wanten ipv handschoenen aangezien dan je vingers weer heel erg dik worden van de fleece...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:34 schreef Spiegelei het volgende:
Ynske, wat is je barbiebruidje mooi geworden!
Eska, jij bent ook weer met veen projectjes bezig, leuk.
Inu jouw poef ik leuk geworden, heb je nu spierballen van het haken met Zpaghetti?
Hier weer weinig tijd om te haken, ondermeer om een hele vervelende (en totally oftopic) reden, maar ff onder een spoilertje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Jammer hoor trui, dat die sloffen zo tegenzitten....
Ah ja, je poef-onderkant klinkt logisch zo (dat was ik idd, die daar naar vroeg). Die steek kende ik nog niet. Maar voor dat idee van samentrekken zou ik ook gekozen hebben, ja.
Mijn deken-in-wording (hij toont op de foto niet zo groot, maar is toch 116 cm breed) is een eigen bedenksel;
Iedere kleurbaan bestaat uit:
1 toer vasten
1 toer stokjes
1 toer vasten
1 toer 'kruissteken' (ook een stokjestoer; een steek overslaan en meteen daarna een stokje in de overgeslagen steek => heb ik hier (en dan onder 'outside cover') gepikt)
1 toer vasten
1 toer stokjes
1 toer vasten![]()
Jeetje Spiegelei, wat een ontzettend rotnieuws!Logisch dat je nu flink van je stuk bent.... Sterkte!
![]()
Trui jammer van de sloffen, snap dat je geen zin hebt om wol erbij te kopen als het niet 100% zeker gaat lukken. Vind je poef trouwens echt heel tof ook
Ik vind eigenlijk alle poefen heel gaaf!
Ow ja en Eska ze hadden het opeens over je dekentje dus ging ik maar even terug zoekenvind 'm ook erg leuk, leuke kleuren enzo
en leuk altijd om zelf iets te bedenken, kan prima met een dekentje
En Muck je muts ziet er leuk en warm uit!!Lekker kleurtje ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooie dingen allemaal. Bruidje, Sally, mutsje...
![]()
![]()
SPOILER: SpiegeleiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hallo allemaal,
Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vindIk heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.
Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft*
En nog een vraag!!
Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?
[ Bericht 19% gewijzigd door NicoleM op 05-11-2010 09:51:00 (vraag vergeten) ]![]()
Ik heb een keer een patroon bij Tjeempie besteld en betaald en daar zaten gewoon fouten inquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:46 schreef NicoleM het volgende:
Hallo allemaal,
Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vindIk heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.
Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft*
En nog een vraag!!
Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?
Je kunt beter even kijken bij Dropshttp://www.garnstudio.com(...)sikt.php?kat=Crochet
Je kunt naalden prima bij de Pipoos kopen of via een webshop, want die van de Zeeman zijn ook niet helemaal de goede maat. Wol daar is prima![]()
![]()
Wibrahaaknaalden zijn ruk ja.
De bollen zijn wel goed genoeg.
Ik zag nog een mooie poef en muts voorbij komen.
En Sally! In mn herinnering is het 'orgineel' heel anders of ligt dat nu aan mij? Hij(zij) is wel onwijs leuk!![]()
Welkom Nicole!
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5. Is afhankelijk van de draad. En 't ligt er ook wel een beetje aan of je erg strak of juist los haakt eigenlijk.
Draad van de Zeeman haakt prima. Ik vind het zelf niet zulk prettig spul voor een sjaal of muts. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Massa's mensen vinden het wel oké. Het is iig zalig goedkoop![]()
Mijn draad & naalden heb ik grotendeels via diverse webshops. Daar is meestal een ruimere sortering dan in winkels (is mijn ervaring)![]()
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga vanmiddag even rustig internet-shoppenEn dan morgen naar de Wibra/Zeeman voor leuke bollen wol.
Groetjes,
Nicole![]()
Lieve Spiegelei, wat een vervelende situatie! Veel sterkte, dikke knuffel!
Poefje is super Inu, júist dat roze en grijs samen is echt superleuk (en een beetje tegendraads, niks mis mee!)
Esseei, sally = cute!!
Muck: heeeeeeel goed mutsje! Welk patroon en garen heb je gebruikt?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]![]()
Spiegelei, heel veel sterkte.
Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(![]()
Da's toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(
Als je niet minstens een 6 haalt ben je de rest van je arbeidsleven gedwongen in ongekwalificeerde rotbaantjes te werken en dat wel tot je 85e. Want denk maar niet dat de overheid bij 67 stopt. Omdat ze nog steeds niet met geld kunnen omgaan gaat de AOW leeftijd vanaf nu elk jaar met 2 jaar omhoog. Tot de 85 bereikt is.
En doordat ze de Fed als grote voorbeeld zien zal de inflatie binnenkort ook geen 2.5% maar 25% zijn dus wol wordt onbetaalbaar.![]()
![]()
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.
Nu word nog openen.
Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben weer aan de GS-jes voor een nieuwe up! Moest echt effe mijn ravelry er bij pakken om te zien hoe ik het bij de vorige ook al weer had gedaanmaar de eersten zijn in de maak! En de eerste is mislukt, die heeft mijn collega gekregen
Nog 271 te gaan!
![]()
HIer hetzelfde... ik kon mezelf ook nooit tot leren of schrijven aanzettenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.
Nu word nog openen.
Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.En als ik nu soms iets moet voor mn werk precies hetzelfde
![]()
![]()
Maar de stof is best interessant enzo, maarja andere dingen zijn leuker, zelfs lekker niets doen. En ik ben altijd zo dom om vertrouwen erin te hebben dat het goed komt.
En dan vervolgens thuiskomen met een 5.
Lijnloos, die vorige up was zo leuk!
Zijn daar zo veel vierkantjes voor nodig? hoeveel wol gaat daar wel niet in?![]()
De up alleen is 208 vierkantjes... (78 wit, 18 beige, 50 groen (nu rood) en 62 zwart)
Nu wil ik er nog een rand bij maken van zwart om diepte te maken (dus met een randje van gs-jes als tussenstuk voor de beide ups) en dat zijn er nog eens 64...
Vandaar 272 in totaal te maken. Er gaan ongeveer 40 gs-jes uit een volle bol catania kwam ik vorige keer achter, dus dat is op zich goed te doen. Heb nog een paar bolletjes liggen dus kan voorlopig wel een eind komen zonder nieuwe te hoeven kopen. Hooguit nog een bolletje wit, rood en zwart...![]()
Over onze verbouwing:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trui, je poef wordt echt fantastisch. Maar kanonne, wat een boel draadjes moet (moest?) je afwerken!![]()
Welkom pep88 en NicoleM.
whoopdidoo: hup, snel leren jij. Des te eerder ben je van school af, heb je een baan en kun je vrije dagen gaan op nemen als je zin hebt om te haken.![]()
eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?
Inu, hoera voor je poef!![]()
Ik vind Sally leuk geworden. Ze ziet er een beetje naughty uit. I like that.![]()
Spiegelei.Wat k*t voor je. Ik hoop dat het snel een "leefbare" situatie kan worden.
Muck, met welke wol en welke maat naald heb je die muts gemaakt?... ♥ ik mis je ♥![]()
phluphy, ik weet 't antwoord: het is een groene paddenstoel.klinkt logisch he!
hehheh. maar geloof me, het is echt een groene paddenstoel.
in de haak.![]()
spiegelei wat akelig... sterkte voor jullie allemaal!![]()
ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.
eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal!
in de haak.![]()
nicoleM, ik vind de wibra naalden ook niet fijn. bovendien komt hun nummering niet overeen met de standaard maatvoering, erg vervelend. ik vind de ergonomische 'soft touch' haaknaalden van clover wel heel fijn. maar soms heb ik ook ineens weer meer zin in gewone gladde.in de haak.![]()
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:32 schreef phluphy het volgende:
eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?
Doorgaans dus 3,5 of 4 of 4,5 of 5. En af & toe idd zo'n dikke; 8 of 10 of 12.
Geen gepuzzel hoor, is echt eenvoudig. Eerste kleurenbaan is misschien even beetje opletten, maar daarna kan ik zonder nadenken zo verdergaan. Prima te doen tijdens tv kijken, of als de kinders thuis zijn.
Oh en ik ben dol op schrootjes (mits echt hout), maar niet tegen mooie hoge plafonds, nee. Zal een beste klus zijn.![]()
Een huis uit 1750?!![]()
![]()
Dank!quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:41 schreef trui het volgende:
ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.
eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal!Zowel voor 't compliment als voor 't uitchecken van de sokkenwol. Bespaart mij een gang naar de Lidl.
![]()
![]()
phluphy, werken, ben je gek joh![]()
Ben ik echt nog niet aan toe, ben 20, 22 als klaar met bachelor. En dan maar eens kijken.
Weet niet eens of ik echt wat wil met deze studie![]()
Upjes zijn leuk! al heb ik momenteel een hekel aan mario aangezien ik niet verder kom![]()
![]()
Dit: (eerste UP die ik al had gemaakt, van GS-jes)quote:
Nu dus met rood ipv groen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welkom NicoleM!
Lijnloos ik heb het aleens gezegd maar ik vind die Up echt zo veten ik wist niet dat ie zo groot is (hij neemt een bankdeel in beslag toch?) En gaaf dat je er een kussen van gaat maken
Thnx trouwnes voor de complimentjes
Sally is wel beetje anders dan het patroon maar dat komt omdat ze daar in fancy standjes is gezet enzoen de kleuren iets anders.... en de pluizige wol heb ik later pas eraan gemaakt.
En inderdaad beetje ondeugend ^^ maar dat zijn struisvogels!
Goed spullen pakken (welke kleuren wol zal ik meenemen)en naar m'n lief, weekend vieren!
![]()
![]()
Oh ja Essei, ik had je struisvogel ook al op de twitter gezien, heel tof!!
En de UP is ongeveer 80x80cm... dus best groot ja.
Ik ben niet handig bezig... heb al de hele dag hier een bolletje catania incl half-af gs-jes voor me liggen (achter toetsenbord) maar ik zit op het werk, dus niet hakenMaar nu wil ik wel heel erg graag haken... ARGH!
![]()
Die UP is geweldig, ja. Mijn jongens hebben toen staan kwijlen voor het beeldscherm.
Volgens mij heb ik er ook nog op gestemd. Je deed toch mee met een wedstrijd? (of ben ik nu in de war met iemand anders?)![]()
Ik wil ook weekend, maar mag eerst nog fijn een dag werken en dan de hele tijd denken van "ik zou nu moeten leren" en zondag stressen. En maandag half 6 op, en dan als ik klaar ben nog ff stressen om een opdracht aan te passen zodat die dan ook nog ingeleverd kan worden.
Bluh studeren, jeej, leuk.
Maar t schiet niet hard genoeg op dus dat wordt niet haken voor mij.
Toch is zon heel groot upje wel leuk!
Maar wat een werk.![]()
Dat was ik inderdaad... en dan nog bedankt voor je stem! Ik ben uiteindelijk 3e geworden, dus wel heel tof!quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:48 schreef Eska het volgende:
Die UP is geweldig, ja. Mijn jongens hebben toen staan kwijlen voor het beeldscherm.
Volgens mij heb ik er ook nog op gestemd. Je deed toch mee met een wedstrijd? (of ben ik nu in de war met iemand anders?)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Spiegelei...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sallylief!!! Whoopdidoo, misschien lijkt Sally anders omdat bij het origineel de oogjes van Sally verder uit elkaar staan naast de snavel ivp beetje erboven... maar dat maakt niet uit op zich hoor EsseEi, heel mooi gemaakt!!!
Leuke muts van Muck!
upjes...![]()
ook leuk, nieuwe haaksters! welkom, welkom
Haaknaalden van de Wibra snijden door de draad heen (misschien de ene meer dan de andere) maar waarom je ook beter geen naalden van de Wibra kan nemen is omdat de maten die erop staan niet kloppen met de maat van de haak (dikte van de haaknaald moet ik zeggen...)![]()
Bedankt voor de up-uitleg. Het moge duidelijk zijn dat ik nog nooit "mario" gespeeld heb.
Maar ik vind je haaksel heel geinig! En vooral keurig, als in netjes, als in regelmatig!
... ♥ ik mis je ♥![]()
oow ja was dat van de ogen alweer vergeten Mijsjewas nog een frustratie
Ik had die ogen voor in het hoofd gestopt en toen paste de snavel er niet tussen
En toen vond ik die veiligheidsoogjes dus maar stom....maar uiteindelijk geven die wel net dat beetje extra![]()
![]()
Spiegelei, sh*t zeg, kan best begrijpen dat je geen zin hebt om te haken. Zoals velen al hebben gezegd, als je wilt praten, roep gewoon via pm.
Ik wacht nog steeds op mijn oogjes, dus het haken ligt stil. Ik vrees alleen dat ik ga vloeken, aangezien ik zo'n fluffy wol heb gekocht, dat wordt nog iets![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mn pinguin ging mislukken dus heb m weer uitgehaald =( Nu ben ik niet blij.![]()
hahaha whoop: LEREN JIJ!!je kan het ook zo zien: als je geen herkansing hebt...HEB JE DAN VRIJ!!!!
:D Heb je een soort van vakantie!
Welke pinguin ging je maken?![]()
Nee want dan heb ik die dag college :p
Die dinsdag wel, maar die heb ik zoiezo, kbedoel open vragen, hersenen enzo. Juist ja.
En das smiddags dus das sochtends heen, nog leren tentamen maken, en dan naar huis. maar zover is het nog niet, eerst maar de ene doen. En dan heb ik nog tot vrijdag voor de ander.
En nu ik goed aan het leren ben blijkt hoe slecht de colleges waren.Deze pinguin, die blauwe in het midden, dat ging dus niet goed met dat witte enzo. Misschien nog een keer proberen als ik meer de tijd heb.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
Eindelijk een nieuw projectje gevonden:
[ afbeelding ]![]()
Spiegelei, wat klote zeg! Sterkte![]()
Inu, gaaaaf! Mijn poefje werd vandaag gebracht, jeuj! Ik denk dat ik m toch à la Lucy (en trui) ga doen.
Essei, Sally is echt uberschattig! Heeeel erg leuk!
Muck, leuke muts, staat je goed ook!
Kennen jullie www.breivoorindia.nl ? Misschien is t al eens genoemd. Anyway: je mag ook mutsjes haken! Ik ga beide doen, denk ik
oh, en ik heb kaartjes voor Take That, whaha, heb dr helemaal zin in!Wat niet kan is nog nooit gebeurd..![]()
*Komt ook even een knuffel langsbrengen voor spiegelei en iedereen die er ook één kan gebruiken
Mijn sneeuwvlokken zijn helemaal gelukt, zodra ik me beter voel komt er een foto. Heb even een paar stevige dipdagen.![]()
dan ook eentje voor jouquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
*Komt ook even een knuffel langsbrengen voor spiegelei en iedereen die er ook één kan gebruiken
Mijn sneeuwvlokken zijn helemaal gelukt, zodra ik me beter voel komt er een foto. Heb even een paar stevige dipdagen.
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:30 schreef trui het volgende:
de poef is klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw! <3![]()
Spiegelei, heel veel sterkte!
Die poef: Wow!!!!![]()
De UP is ook super zeg. Mijn vriend wilde 'm meteen hebben (ik heb m een bolletje garen en een haaknaald gegeven, dat vond hij net iets te veel van het goeie...).
![]()
![]()
Trui, hij is geweldig, en hij past zo mooi!!!
ik zat naar het patroon van de "old rose wrap" te kijken, maar dat was volgens mij nog niet compleet. wel het vierkantje gewoon, maar het vierkantje met het bloemetje erop zag ik nog niet staan... ik vind de "old rose wrap" ook helemaalmaar zit even uit te vogelen met welke soort draad ik dat wil doen... (en welke naald...)
![]()
Trui je poef is zo cool!!!! En zo vrolijk!!!!
En zo IKEAhahahaha
Lijnloos m'n vriend vind je Up heel coolen het kussen idee vind ik ook heel tof en hij ook en vind je het goed als ik 'm (ooit) probeer na te maken?
Wou iets leuks doen vandaag maar het is zulk rot weer :S Zijn geen leuke beurzen en al 5 weekenden achter elkaar naar de stad geweest....misschien maar lekker binnen spelletjes spelen ofzo![]()
Wat een superpoef trui.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)![]()
Trui, die poef is echt super!! Lucy-waardigMaar echt, echt heel mooi!
Tuurlijk geen probleem hoor. Ik heb het idee ook maar van iemand anders, puur het upje omdat ik daar gek van ben had ik zelf bedacht. Oh en de manier waarop ik de gs-jes maak, maar da's ook weer een beetje gejat van Attic24. Als je wilt moet je maar even kijken op ravelry, daar heb ik op staan hoe de gsjes zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:15 schreef EsseEi het volgende:
..
Lijnloos m'n vriend vind je Up heel coolen het kussen idee vind ik ook heel tof en hij ook en vind je het goed als ik 'm (ooit) probeer na te maken?
..
1 voorwaarde: FOTOS!!!!![]()
![]()
Tuurlijk fotos!!!quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:17 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, die poef is echt super!! Lucy-waardigMaar echt, echt heel mooi!
[..]
Tuurlijk geen probleem hoor. Ik heb het idee ook maar van iemand anders, puur het upje omdat ik daar gek van ben had ik zelf bedacht. Oh en de manier waarop ik de gs-jes maak, maar da's ook weer een beetje gejat van Attic24. Als je wilt moet je maar even kijken op ravelry, daar heb ik op staan hoe de gsjes zijn gemaakt.
1 voorwaarde: FOTOS!!!!haha maar duurt nog wel even voor ik eraan begin denk ik....
en misschien neem ik wel andere GS'jes maar moet ik nog even kijkenmaar de volgorde is dan natuurlijk hetzelfde
hihi
![]()
![]()
Wat Phluphy zegt!Hij is echt heel tof geworden.
![]()
Nu nog een plek verzinnen waar Gijs 'm niet kan vinden.![]()
![]()
Oh wat goed dat jij al gezien hebt dat 't patroon nog niet compleet is/lijkt. Ik vind 'm ook erg leuk. Maar ik wacht dan nog even.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:00 schreef mijsje het volgende:
ik zat naar het patroon van de "old rose wrap" te kijken, maar dat was volgens mij nog niet compleet. wel het vierkantje gewoon, maar het vierkantje met het bloemetje erop zag ik nog niet staan... ik vind de "old rose wrap" ook helemaalmaar zit even uit te vogelen met welke soort draad ik dat wil doen... (en welke naald...)
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:30 schreef trui het volgende:
de poef is klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
wat is old rose swap eigenlijk??
heb nu zoveel zin om die UP te haken dat ik eigenlijk al m'n andere projecten (fruitmandje waar ik mee begonnen wasen floortje die al een half jaar wacht) wil laten vallen. De enige reden om er niet aan te beginnen is: ik heb niet de goede kleuren wol
En wil wel alle kleuren van de zelfde soort
(zeeman heeft geen beige achtigg)
![]()
dit is de "old rose wrap":
een hele mooie shawl die je ook als bolero kunt dragen door de knoopjes die je aan de zijkant erop zet.
op deze site kun je het patroon vinden van de vierkantjes, maar dat is nog niet compleet, want de roosjes zelf staan er nog niet bij. http://www.loopknitlounge.com/2010/07/old-rose-wrap/![]()
Oh nu zie ik pas goed wat het echt is
ik dacht eerst gewoon een poncho (ben niet zo'n poncho fan) maar het is dus een shawl die je dicht kan doen...en laat ik nou wel een shawl fan zijnmaar ergens opslaan dus
![]()
![]()
![]()
ja, dat dus, een shawl die je voor verschillende doeleinden kunt gebruiken
ow, mijn vierkantjes om die vierkantjes uit te proberen:
op de linkerfoto zijn de twee linker vierkantjes met de lichte sockenwol van de lidl (gekregen van Lyssa). helemaal links met naald 2,5 en in het midden met naald 4. rechts is met Nova (katoen van ik dacht de Wibra) en ook met naald 4. de middelste is ongeveer 7,5 cm breed, precies die je nodig hebt, maar dat vind ik qua uiterlijk de minste. (wat te grof voor dit mooie vierkantje) de groene vind ik persoonlijk de mooiste, maar die is dus veel te groot met ongeveer 9,5 cm.![]()
de kleur van de eerste vierkantjes komt vrij goed overeen, het rechtse fotootje is hetzelfde vierkantje als het meest rechtse vierkantje op de linkerfoto... (volg je me nog?)
![]()
Ohja, die was ik al bijna vergeten, die vind ik zo tof.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:53 schreef mijsje het volgende:
dit is de "old rose wrap":
[ afbeelding ]
een hele mooie shawl die je ook als bolero kunt dragen door de knoopjes die je aan de zijkant erop zet.
op deze site kun je het patroon vinden van de vierkantjes, maar dat is nog niet compleet, want de roosjes zelf staan er nog niet bij. http://www.loopknitlounge.com/2010/07/old-rose-wrap/
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)![]()
mijsje, het maakt toch eigenlijk niet uit als ze wat groter uitvallen? dan heb je er gewoon wat minder nodig in totaal.
ik heb m'n muts toch nog maar even afgemaakt met pompoentjes (nou ja, tjes..)
sorry voor de slechte kwaliteit, die spiegel heeft veel rare vlekjes en ik wist zo gauw niet hoe anders een foto te maken van mezelf.in de haak.![]()
Wat is je poef leuk geworden trui! Echt tof! En die muts, haha, blije
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..![]()
![]()
Trui, die pompommen zijn echt helemaal te gek!
past er ook wel goed bij moet ik zeggen!
(maar of het helemaal mijn smaak is om zelf te dragen... ik vind het wel heel mooi als een ander zoiets draagt...
)
tja, iets grotere vierkantjes zou ook wel kunnen inderdaad, en dan ook wat minder in de lengte, maar in de breedte vind ik die 5 naast elkaar juist wel mooi, en voor een bolero moet het dan weer niet te breed worden... ik kijk nog even verder of ik iets kan vinden wat precies tussen de grootste van de sokkenwol en de nova van de wibra invalt... en dan natuurlijk wel in de juiste kleuren...(haar kleuren van de shawl zelf vind ik geweldig, maar ik vind het paars iets te paars, dat zou ik zelf iets zachter zoeken, of een totaal ander kleurtje... ik weet het nog niet...
)
![]()
Leuk trui, ook de pomponnen.Ik vind 'm zo'n lekker winters sfeertje geven, ik krijg gelijk zin in erwtensoep of zo.
... ♥ ik mis je ♥![]()
Mijsje, die groenige kleur vind ik wel heel mooi, zoals die op de grotere foto staat.
Maar het is wel een moeilijke kleur, mij zou het echt te flets staan. Maar als je donker haar hebt kan het juist weer heel mooi zijn.
Maar ik geloof dat je vraag niet over de kleurtjes ging, hé?![]()
... ♥ ik mis je ♥![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:08 schreef phluphy het volgende:
Mijsje, die groenige kleur vind ik wel heel mooi, zoals die op de grotere foto staat.
Maar het is wel een moeilijke kleur, mij zou het echt te flets staan. Maar als je donker haar hebt kan het juist weer heel mooi zijn.
Maar ik geloof dat je vraag niet over de kleurtjes ging, hé?![]()
nee, het ging niet om de kleurtjes... die groene was mooi bij haaknaald nr 4, dus probeerde ik die. (de kleur komt meer overeen met de linker foto, het meest rechtse vierkantje. dat is dezelfde als die alleen op de foto staat...) ik wil m'n vierkantjes wel ongeveer de maat die wordt aangegeven, dus ongeveer 7,5 cm. dan is in ieder geval de breedte mooi en het aantal in de lengte moet ik nog even kijken, aangezien ik niet zo lang ben, en ik wil dat hij ook mooi zou kunnen als bolero, zoals ze ook laten zien.
maar dank je wel(je mag em wel hebben hoor
)
![]()
Dank voor alle lieve woorden, 't zal nog wel een moeilijk zijn, maar het is niet anders.
On topic:
Ik ben toch aan een ander klein projectje tussendoor begonnen, zo moet 'ie worden:
klerkje![]()
Nee klopt, ik lees het ook net! Ik heb mijn project meteen gelinked, als het goed ik komen er ook foto's van mijn walrussen bij te staan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hey de walrusjes staan op ravelry!
Of was dat al gemeld?
Mijn haakspul staat in nieuw huis, maar ik zit nog 1 nachtje in oud huis![]()
Wat een schatje Spiegelei!
En gave muts trui! Ik vind die pompoenen juist wel leuk![]()
![]()
Er waren weer dingen verkocht bij het winkeltje, zo leuk gewoon.
En via mn moeders werk de opdracht om 2 katten te maken, vind het zon leuk idee dat dan 2 kindjes gewoon zon knuffel hebben.![]()
leuk Whoop, ik vind dat ook altijd het leuke aan knuffels maken en weggeven...
lieve pinguin spiegelei... ik hoop dat die je gedachten lekker afleidt...de walrussen op ravelry... maar u zag ze eerst bij... juist Fok!
![]()
balen he? als je niet bij je spulletjes kan... ik herken het nog van toen wij verhuisden... komt morgen helemaal goed dus!!!![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: