abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88158027
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:29 schreef trui het volgende:
nee hoor, dat is best do-able! :) wil je 'm helemaal zelf maken, of een bestaande poef omhaken?

mijn poef(hoes)-in-wording:

[ afbeelding ]
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Yep, eenvoudige vorm en simpele regelmatige steken, is met patroon heel goed te doen.
Oeh, nice :D! Maar hoe werk ik met een patroon :@?
pi_88158596
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:47 schreef trui het volgende:
-knip-
mijsje, wat bedoel je precies met 'de hoek om'? ik snappumnie.
-knip-
ik bedoel dat je dan in plaats van 2 keer meerdert, 4 keer meerdert, zodat je niet 2 maar 4 lange punten krijgt. die meerdering die je hebt binnen de rode ring in de foto:

snap je?
Leuk poefhoesje trouwens! :)

ow, btw Lyssa, welk topic was het ook al weer waar je het over had bij de meet, waar je kon posten over wanneer je iets door had? (snap je wat ik bedoel? je zocht het topic er toen nog mobiel bij...)

:D het cryptotopic... ik las cryotopic en dacht, das iets voor mij... :')
maar crypto's, nee, daar snap ik niet veel van... :D
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:14:21 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88158764
breathtaking, met welke dikte garen wilde je die poef gaan maken? misschien eerst eens wat steken oefenen met dat garen. koop een passende haaknaald (er staat meestal wel een indicatie voor de dikte van de naald op het label van het garen) en zoek op youtube naar wat basis-instructie-filmpjes met 'how to crochet' oid. je kunt in de OP van dit topic ook een boel handige linkjes vinden daarvoor.

zo is 't handig wanneer je en poef wil maken om een rondje te kunnen haken, zie een van de filmpes alhier.
als je dat rondje onder de knie hebt is het een kwestie van een goed meerderschema aanhouden om een mooie platte bovenkant te krijgen. wat meestal goed werkt is: in de eerste ronde elke steek verdubbelen (dus 2 steken in elke voorgaande steek maken). in de tweede ronde 1 steek gewoon, en de volgende verdubbelen. in de derde ronde 2 steken gewoon haken, elke 3e steek verdubbelen, etc. etc.

en anders kom je hier gewoon weer even vragen hoe nu verder. :+
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:15:05 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88158794
mijsje, ik wist niet dat ze maar op 2 plekken een hoek had gemaakt, ik ging ervan uit dat ze dat al op 4 plaatsen deed. :o
in de haak.
pi_88159039
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:

Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro :')

Oh, zoiets heb ik ook al tijden op m'n wish-list staan. Ik ben alleen nog hard denkende over de juiste draad & kleuren & vulling.
En verder wat Trui zegt. :+

(ik vind je uiltje zo leuk)
pi_88159078
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:14 schreef trui het volgende:
breathtaking, met welke dikte garen wilde je die poef gaan maken? misschien eerst eens wat steken oefenen met dat garen. koop een passende haaknaald (er staat meestal wel een indicatie voor de dikte van de naald op het label van het garen) en zoek op youtube naar wat basis-instructie-filmpjes met 'how to crochet' oid. je kunt in de OP van dit topic ook een boel handige linkjes vinden daarvoor.

zo is 't handig wanneer je en poef wil maken om een rondje te kunnen haken, zie een van de filmpes alhier.
als je dat rondje onder de knie hebt is het een kwestie van een goed meerderschema aanhouden om een mooie platte bovenkant te krijgen. wat meestal goed werkt is: in de eerste ronde elke steek verdubbelen (dus 2 steken in elke voorgaande steek maken). in de tweede ronde 1 steek gewoon, en de volgende verdubbelen. in de derde ronde 2 steken gewoon haken, elke 3e steek verdubbelen, etc. etc.

en anders kom je hier gewoon weer even vragen hoe nu verder. :+
Ha! Dankje! Filmpjes maken wel veel duidelijk denk ik.

Wat voor garen zou je aanraden voor zo'n poef? Behoorlijk dik neem ik aan, anders schiet het ook niet op.. En ik vind dat grove erg mooi :Y
pi_88159150
Nee echt maar 2 hoeken trui, zo heb ik hem voor je weet wel wie ook gemaakt.

Ik heb 2 proefmutsen gemaakt en wil nou met rico creative eentje voor mezelf maken. Dat is aran katoen en haakt heerlijk, nu was ik aan het zoeken naar andere merken van dat soort katoen en kan niet echt wat vinden in leuke knal kleuren, dus dat word toch lucy pack aanbreken, die eigenlijk al gedeeltelijk onderweg was voor granny squares kleedje
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:34:41 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88159607
breathtaking: zpagetti is bijvoorbeeld echt flink dik, en je bent dan relatief snel klaar (maar pas op: dan ontwikkel je ook meteen een spierbal in je haak-arm. :+ ).

wat minder dik kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld phil coton 7. combinatie van katoen en acryl, en haken met naald 6 ā 7 schiet ook best op. :) (maar daar heb je dan wel heel wat bolletjes van nodig hoor..! er zit maar 50gram in zo'n bol).

of misschien is dit wel echt iets voor je: Ondas van Katia. dat zijn bollen van 100g, en het is puur acryl.

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 31-10-2010 00:41:37 ]
in de haak.
pi_88159919
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:17 schreef Eska het volgende:
Mijsje, bedoel je deze => Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt #45
:Y ja, dat is em! :D dank je wel! :*
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:15 schreef trui het volgende:
mijsje, ik wist niet dat ze maar op 2 plekken een hoek had gemaakt, ik ging ervan uit dat ze dat al op 4 plaatsen deed. :o
nee, volgens mij niet... als ik goed zie hoe de foto eruit ziet dan...
  zondag 31 oktober 2010 @ 03:30:48 #286
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88164260
Pluphy, mooie poncho! Die kleuren staan je goed.
Trui, dat gaat een fleurige poef worden :)
Lyssa, je walrus is heel lief. Nooit geweten dat dat beest zo'n lange snuit had. Maar ja, ik kom hier ook vaker eekhoorntjes dan walrussen tegen ;)
  zondag 31 oktober 2010 @ 03:43:25 #287
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88164335
quote:
Rimketje, ziet er goed uit en dat heb je snel gehaakt!
Ik kijk naar zo'n patroon en raak al helemaal in paniek bij de draadsoort, haaknaald en zo. H.?J.?

Yarns suggested Svarta Fåret Julia, 50g/85m, 100% wool, color 138 x 2
Yarn weight Aran / 10 ply (8 wpi)
Hook size
5.0 mm (H)
6.0 mm (J)

Kun je een tipje van de sluier oplichten, met welk garen en welke naald heb je gewerkt?
Dank :*
pi_88164494
wat doe je als je niet kan slapen en alleen maar kan draaien en zuchten in je bed? juist, dan stap je eruit en ga je even computeren om weer moe te worden... :O
slofjes!!! maar genomen met vreselijk licht, dus ik zal kijken of ik er morgen bij daglicht wat betere foto's van kan maken...
slofje 1 met baby soft van de Zeeman van 10cm (grootste maat gehaakt):

slofje 2 met G - B Wolle Autumn van 11 cm (enagrootste maat gehaakt):

slofje 3 met multicolour van de Zeeman van 12 cm (kleinste maat gehaakt):

mijn versies dus van de double strap baby booties! ik ben er best tevreden over. hoe dikker de wol, hoe mooier ik ze ook vind worden, en hoe lekkerder ze aan gaan voelen. (en ik ben helemaal O+ op de knoopjes van het blauwe paar... die beertjes vind ik echt zoooo schattig!)
trusten weer :W
  zondag 31 oktober 2010 @ 04:39:53 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88164498
trusten mijsje! :W
pi_88164791
Zo, ik ben weer terug, net even bijgelezen!

@ arual: Lieve beestjes O+
@ trui: De tas is ook leuk geworden! Is het de bedoeling dat de hele tas zo vervilt raakt als de bloemetjes? Ik weet nog wel een andere manier om te vervilten, maar daar heb je ongekaarde wol voor nodig en ik weet alleen hoe je er een armbandje van kan maken :P Maar met een tas zal het vast ook kunnen. En je poef wordt ook lekker kleurig!

@ ik weet niet meer wie ( :@ ) Gave slofjes! Je zou toch bijna een babytje erbij nemen om ze op te vullen :D
@ ik weet niet meer wie 2: die kleur van die muts is echt heel mooi! Ga je de handschoenen in dezelfde kleur maken?

@ pluphy: de kleuren voor die poncho zijn ook zo leuk, heerlijk winters toch!
@ iedereen die ik nu vergeten ben: 'sorry' ;) Ik ga vanmiddag even opnieuw bijlezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 08:53:51 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88165102
:o Wat is er veel gepost in 1 avond!

Bedankt voor de reacties en tips mbt de poncho. Ik was niet van plan om 'm zo kort te laten worden als ie nu is, maar ik dacht dat +10 cm genoeg zou zijn. Maar ik denk inderdaad dat minimaal +20 cm mooier zal zijn. En dan nog eens franjes, natuurlijk. En niet te vergeten de gehaakte groene bloemen op de onderste zwarte rand.
De bloemen haak ik in de weekends, overdag bij daglicht, en meer rust in huis.
De banen haken gaat op de automatische piloot, vaak 's avonds bij de tv.

Mijsje, ik heb ook geen idee hoe 't zou uitpakken als ik op 4 plekken meerder ipv 2. Ik denk dat ik dat gewoon eens ga uitproberen, maar niet met deze poncho.
Leuke slofjes trouwens, met name die bruine multicolous!

Trui, wat wordt je poef mooi. Maar wat ik me afvraag: je maakt best wel veel dingen voor in huis, in bonte kleuren. Wordt je huis niet te druk zo? Of heb je verder neutrale kleuren in je interieur?
... ♥ ik mis je ♥
pi_88165118
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 08:53 schreef phluphy het volgende:
:o Wat is er veel gepost in 1 avond!

Bedankt voor de reacties en tips mbt de poncho. Ik was niet van plan om 'm zo kort te laten worden als ie nu is, maar ik dacht dat +10 cm genoeg zou zijn. Maar ik denk inderdaad dat minimaal +20 cm mooier zal zijn. En dan nog eens franjes, natuurlijk. En niet te vergeten de gehaakte groene bloemen op de onderste zwarte rand.
De bloemen haak ik in de weekends, overdag bij daglicht, en meer rust in huis.
De banen haken gaat op de automatische piloot, vaak 's avonds bij de tv.

Mijsje, ik heb ook geen idee hoe 't zou uitpakken als ik op 4 plekken meerder ipv 2. Ik denk dat ik dat gewoon eens ga uitproberen, maar niet met deze poncho.
Leuke slofjes trouwens, met name die bruine multicolous!

Trui, wat wordt je poef mooi. Maar wat ik me afvraag: je maakt best wel veel dingen voor in huis, in bonte kleuren. Wordt je huis niet te druk zo? Of heb je verder neutrale kleuren in je interieur?
Ik zie in trui een Nederlandse Attic24 ;) Superleuk zoveel kleurtjes :P
pi_88166182
quote:
5s.gif Op zondag 31 oktober 2010 03:43 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Rimketje, ziet er goed uit en dat heb je snel gehaakt!
Ik kijk naar zo'n patroon en raak al helemaal in paniek bij de draadsoort, haaknaald en zo. H.?J.?

Yarns suggested Svarta Fåret Julia, 50g/85m, 100% wool, color 138 x 2
Yarn weight Aran / 10 ply (8 wpi)
Hook size
5.0 mm (H)
6.0 mm (J)

Kun je een tipje van de sluier oplichten, met welk garen en welke naald heb je gewerkt?
Dank :*
Ik heb een draad gezocht die zo rond de 5 dikte zit.. Heb de muts en handschoenen met een haaknaald 6.0 gehaakt.. Gewoon volgens patroon..
Ik heb deze wol gebruikt:

Patroon verder is heel simpel en snel te maken.. Gewoon continu stokjes of halve stokjes in het rond..
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:08:11 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88167051
phluph, ik houd wel van veel kleur. verder hebben we veel hout en bruine meubels, dus ik heb 't gevoel dat 't wel kan. de poef gaat trouwens hoogstwaarschijnlijk naar een van de kamers van de kinderen, omdat gijsje 'm nu al als krabpaal beschouwt...

leuke slofjes mijsje! en meteen 3 paar! :o
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:18:37 #295
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88167304
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:25 schreef Rimketje het volgende:
Ik heb een draad gezocht die zo rond de 5 dikte zit.. Heb de muts en handschoenen met een haaknaald 6.0 gehaakt.. Gewoon volgens patroon..
Ik heb deze wol gebruikt:
Patroon verder is heel simpel en snel te maken.. Gewoon continu stokjes of halve stokjes in het rond..
Rimketje, bedankt!
Patroon zegt 2 van 50g dus 1 van 100 g zou genoeg moeten zijn?
Ik ga dat ook eens proberen alleen moet ik dan wel een haaknaald kopen want mijn grootste is 3.0 :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:25:04 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88167478
Die walrus!! Geweldig!!! En zulke grote slagtanden geweldig haha :D die huisstofmijt vergelijking zie ik ook wel maar ja :P
Over bacillen gesproken, heb van vriendlief 2 doosjes met bacterien/soa's gehad hahaha knuffeltjes dus he ;) super schattig zijn ze, dus totaal niet aan te raden als les materiaal (kwam schoonzusje met voorstel :P).
Zie het voor me: de kindjes uit groep 8: ja maar...chlamydia is zo schattig!!!!!!!!!!!! ;)

en die slofjes! vind ze zoo leuk :D:D

en die muts ook! Mijn muts wordt niks, dus denk ik dat ik die maar ga maken als poging 2 ofzo ;)

Heb een heel erg heen en weer reis weekend en kom niet eens aan haken toe:( Sally had denk ik al 80 keer klaar kunnen zijn maar ja....

*nu hopen dat ik niet het topic sluit :@*
pi_88168220
quote:
4s.gif Op zondag 31 oktober 2010 07:34 schreef kirsten. het volgende:
-knip-
@ ik weet niet meer wie ( :@ ) Gave slofjes! Je zou toch bijna een babytje erbij nemen om ze op te vullen :D
-knip-
:) bedankt! ik ben er ook helemaal verliefd op, zulke slofjes. (en daar zijn we dan ook al ruim 3 jaar mee bezig ondertussen, om ze op te kunnen vullen... ;) ) ik ga ook nog proberen of ik zelf kan improviseren op het patroon.

:D dank je Phluphy die midden maat vind ik ook superlief, en ze lijken me van de drie ook het lekkerst zitten als ik de stof voel... :)

nee hoor EsseEi, je hebt het niet gesloten :D en af en toe gewoon lekker niet haken kan ook heerlijk zijn hoor... ;) en nu wil ik heel graag weten hoe knuffel-chlamidia eruit ziet... :P
pi_88169163
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:18 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Rimketje, bedankt!
Patroon zegt 2 van 50g dus 1 van 100 g zou genoeg moeten zijn?
Ik ga dat ook eens proberen alleen moet ik dan wel een haaknaald kopen want mijn grootste is 3.0 :)
Volgens het patroon heb je zo ongeveer 600 m wol nodig (Voor het hele pakket, handschoen (2x), muts en sjaal).. Bij deze wol is 100g = 200m, maar heb tot nu toe voor 1 handschoen en 1 muts nog geen hele bol gebruikt.. Alhoewel er in de sjaal het meeste wol gaat zitten denk ik..
pi_88169675
:o ik zie net dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op Lyssa's walrusje en Rimketje's muts... ik vind ze leuk! die walrus is om te knuffelen, en de muts ziet er heerlijk warm uit! O+
Fijn om weer te kunnen haken Rimketje :)
pi_88169690
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:49 schreef mijsje het volgende:

[..]

:) bedankt! ik ben er ook helemaal verliefd op, zulke slofjes. (en daar zijn we dan ook al ruim 3 jaar mee bezig ondertussen, om ze op te kunnen vullen... ;) ) ik ga ook nog proberen of ik zelf kan improviseren op het patroon.

mijsje ik vind je slofjes echt superlief

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')