Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euroquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:29 schreef trui het volgende:
nee hoor, dat is best do-able!wil je 'm helemaal zelf maken, of een bestaande poef omhaken?
mijn poef(hoes)-in-wording:
[ afbeelding ]
Oeh, nicequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Yep, eenvoudige vorm en simpele regelmatige steken, is met patroon heel goed te doen.
ik bedoel dat je dan in plaats van 2 keer meerdert, 4 keer meerdert, zodat je niet 2 maar 4 lange punten krijgt. die meerdering die je hebt binnen de rode ring in de foto:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:47 schreef trui het volgende:
-knip-
mijsje, wat bedoel je precies met 'de hoek om'? ik snappumnie.
-knip-
Oh, zoiets heb ik ook al tijden op m'n wish-list staan. Ik ben alleen nog hard denkende over de juiste draad & kleuren & vulling.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro
Ha! Dankje! Filmpjes maken wel veel duidelijk denk ik.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:14 schreef trui het volgende:
breathtaking, met welke dikte garen wilde je die poef gaan maken? misschien eerst eens wat steken oefenen met dat garen. koop een passende haaknaald (er staat meestal wel een indicatie voor de dikte van de naald op het label van het garen) en zoek op youtube naar wat basis-instructie-filmpjes met 'how to crochet' oid. je kunt in de OP van dit topic ook een boel handige linkjes vinden daarvoor.
zo is 't handig wanneer je en poef wil maken om een rondje te kunnen haken, zie een van de filmpes alhier.
als je dat rondje onder de knie hebt is het een kwestie van een goed meerderschema aanhouden om een mooie platte bovenkant te krijgen. wat meestal goed werkt is: in de eerste ronde elke steek verdubbelen (dus 2 steken in elke voorgaande steek maken). in de tweede ronde 1 steek gewoon, en de volgende verdubbelen. in de derde ronde 2 steken gewoon haken, elke 3e steek verdubbelen, etc. etc.
en anders kom je hier gewoon weer even vragen hoe nu verder.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:17 schreef Eska het volgende:
Mijsje, bedoel je deze => Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt #45
nee, volgens mij niet... als ik goed zie hoe de foto eruit ziet dan...quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:15 schreef trui het volgende:
mijsje, ik wist niet dat ze maar op 2 plekken een hoek had gemaakt, ik ging ervan uit dat ze dat al op 4 plaatsen deed.
Rimketje, ziet er goed uit en dat heb je snel gehaakt!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:18 schreef Rimketje het volgende:
@trui, Deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/martha-hat-and-gloves en straks ook de bijbehorende sjaal http://www.ravelry.com/patterns/library/martha-cowl-scarf-20
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie in trui een Nederlandse Attic24quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:53 schreef phluphy het volgende:
Wat is er veel gepost in 1 avond!
Bedankt voor de reacties en tips mbt de poncho. Ik was niet van plan om 'm zo kort te laten worden als ie nu is, maar ik dacht dat +10 cm genoeg zou zijn. Maar ik denk inderdaad dat minimaal +20 cm mooier zal zijn. En dan nog eens franjes, natuurlijk. En niet te vergeten de gehaakte groene bloemen op de onderste zwarte rand.
De bloemen haak ik in de weekends, overdag bij daglicht, en meer rust in huis.
De banen haken gaat op de automatische piloot, vaak 's avonds bij de tv.
Mijsje, ik heb ook geen idee hoe 't zou uitpakken als ik op 4 plekken meerder ipv 2. Ik denk dat ik dat gewoon eens ga uitproberen, maar niet met deze poncho.
Leuke slofjes trouwens, met name die bruine multicolous!
Trui, wat wordt je poef mooi. Maar wat ik me afvraag: je maakt best wel veel dingen voor in huis, in bonte kleuren. Wordt je huis niet te druk zo? Of heb je verder neutrale kleuren in je interieur?
Ik heb een draad gezocht die zo rond de 5 dikte zit.. Heb de muts en handschoenen met een haaknaald 6.0 gehaakt.. Gewoon volgens patroon..quote:Op zondag 31 oktober 2010 03:43 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Rimketje, ziet er goed uit en dat heb je snel gehaakt!
Ik kijk naar zo'n patroon en raak al helemaal in paniek bij de draadsoort, haaknaald en zo. H.?J.?
Yarns suggested Svarta Fåret Julia, 50g/85m, 100% wool, color 138 x 2
Yarn weight Aran / 10 ply (8 wpi)
Hook size
5.0 mm (H)
6.0 mm (J)
Kun je een tipje van de sluier oplichten, met welk garen en welke naald heb je gewerkt?
Dank
Rimketje, bedankt!quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:25 schreef Rimketje het volgende:
Ik heb een draad gezocht die zo rond de 5 dikte zit.. Heb de muts en handschoenen met een haaknaald 6.0 gehaakt.. Gewoon volgens patroon..
Ik heb deze wol gebruikt:
Patroon verder is heel simpel en snel te maken.. Gewoon continu stokjes of halve stokjes in het rond..
quote:Op zondag 31 oktober 2010 07:34 schreef kirsten. het volgende:
-knip-
@ ik weet niet meer wie () Gave slofjes! Je zou toch bijna een babytje erbij nemen om ze op te vullen
![]()
-knip-
Volgens het patroon heb je zo ongeveer 600 m wol nodig (Voor het hele pakket, handschoen (2x), muts en sjaal).. Bij deze wol is 100g = 200m, maar heb tot nu toe voor 1 handschoen en 1 muts nog geen hele bol gebruikt.. Alhoewel er in de sjaal het meeste wol gaat zitten denk ik..quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:18 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Rimketje, bedankt!
Patroon zegt 2 van 50g dus 1 van 100 g zou genoeg moeten zijn?
Ik ga dat ook eens proberen alleen moet ik dan wel een haaknaald kopen want mijn grootste is 3.0
mijsje ik vind je slofjes echt superliefquote:Op zondag 31 oktober 2010 11:49 schreef mijsje het volgende:
[..]
bedankt! ik ben er ook helemaal verliefd op, zulke slofjes. (en daar zijn we dan ook al ruim 3 jaar mee bezig ondertussen, om ze op te kunnen vullen...
) ik ga ook nog proberen of ik zelf kan improviseren op het patroon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |