abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88236369
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:42 schreef EsseEi het volgende:

En misschien voor stefanie dr iemand idee om de verzendkosten te delen als het inderdaad 15 euro ofzo is :O (misschien loop ik nu al te ver op de feiten vooruit haha)

Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 07:48:56 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88236749
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 06:15 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 2 november 2010 @ 08:10:32 #103
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88236984
jeetje wat een regels!!! dan is het inderdaad niet echt voor de leuk meer...

en trui, sommige projecten zijn gewoon onmogelijk. Vind het al knap dat je na de eerste 2 sloffen de moed niet hebt opgegeven :P

Ow en m'n vriend wacht op Sally ;) omdat we het weekend veel leuke dingen hebben gedaan is ze nog niet af :P maar ze is voor hem, struisvogelfreak ;)
pi_88237431
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....

Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):

[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:04:07 #105
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88237795
Ilske, wat een ontzettend leuke bunny! :D wat heeft ie een ontzettend schattend koppie O+ ben meteen geinspireerd!
pi_88238083
Mooi Ilske!

Ik ben nog nooit begonnen aan een lavender bunny, want de lange armen en benen lijken me zo vervelend :X
pi_88238245
Wat kijken ze leuk! Die van mij kijken altijd superdom.
Ik heb 2 opdrachten, jeej, ook nog eens katjes, dus helemaal jeej =)
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:43:04 #108
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88238646
Hey Ilske, het is geen wedstrijd. En als er een zou zijn.... jouw bunnies zijn prachtig!
Stefanie, jammer van al die suffe regeltjes die de lol uit je swap halen.
pi_88240817
Wow, wat een ongelofelijk leuke bunnies!! O+ _O_
pi_88241317
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Ilske het volgende:
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....

Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prachtig strak gehaakt O+ Ze zijn erg leuk!
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:55:39 #111
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88243899
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar O-) !

Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.

Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten :@ ). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.

Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.

Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?

Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
klerkje
pi_88243944
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar O-) !

Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.

Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten :@ ). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.

Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.

Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?

Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
Hoe is het met je draak? WIP foto? :D
pi_88244394
Foto's!

Deze is wel een stuk groter dan de volgende maar op de foto's lijkt het niet zo

Varkentje!
pi_88245406
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)
Super, bedankt! Ga ik vanavond een tweede poging doen :s)
pi_88245476
Wat een mooie beestjes allemaal O+ Ik moet me echt inhouden om niet nog 20 dingen te willen maken..
pi_88249206
Huidverzorging voor haaksters:

Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet _O-
pi_88249709
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Huidverzorging voor haaksters:

Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet _O-
:D Goed voor een strak huidje zeker! _O-

Ga je dat gebruiken voor de kerststerren? Ik ben benieuwd hoe ze worden. (foto's? O+ )
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:09:39 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88251615
haha ophelia, de moeite van 't proberen waard! :+

wie had nou ook alweer dat schaaltje voor ynske gehaakt? dat was ook met stijfsel gedaan neem ik aan? ik had steeds in m'n hoofd dat jij dat ook was ophelia, maar ik heb net even teruggekeken in het befaamde schema en ik geloof dat 't b.ertha was.
in de haak.
pi_88251902
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..

Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekocht *O* Waar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan O-)
pi_88252033
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Truus1981 het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..

Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekocht *O* Waar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan O-)
Mn moeder heeft toevallig net een kast voor de wol leeggemaakt dus ik heb wel ruimte hoor O-)

Ik vind t zo jammer dat wibra/zeeman niet met nieuwe kleurtjes komen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 17:05:59 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88253977
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88257745
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 07:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
Tsjah, don't ask me, ik ben er ook helemaal niet mee akkoord maar ah, een keer en nooit meer ;-)

Spiegelei, inzenddatum is 13 november :-) Volgende week nog wat extra's halen (weekje verlof) en dan stuur ik het op. Ben benieuwd naar mijn pakje, ik ga idd ook wel iets moois voor in de plaats krijgen

Ilske: mooie lavenderbunny's!! Ik haak ze zelf wel graag, de armen en benen vallen heel goed mee (weet niet wie daar een 'opmerking' over gaf)
pi_88257754
Oe Ynske, don't tell! Ik mag geen wol meer bijkopen :P

edit: oh de onze doet er niet aan mee, gelukkig!
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:23:13 #124
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88259168
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!! :D Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S

Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk! :D
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting ;))

Nu even afwassen en daarna lekker haken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 19:43:21 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88260016
Sleep is bijna klaar en heb tule gescoord voor de sluier *O*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88260618
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:23 schreef EsseEi het volgende:
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!! :D Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S

Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk! :D
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting ;))

Nu even afwassen en daarna lekker haken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo falen als arts? Ik zie potentie, kinderarts, consultatiebureau-arts, jeugdarts :D

En die oogjes: chirurgie hè! ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:00:14 #127
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88260743
hahaha ja die opties had ik ook hoor :) maar kan je niet echt "spelen" met ze ;)
Doe je chirurgie? of bedoel je: daar zou je moeten oefnene? :D haha

om het toch nog ontopic te houden:
winter is slecht voor haken met donkere kleuren :P probeer een zwarte vleugel te maken maar zie de steken echt heel slecht!
pi_88262737
Ik heb het hemdje voor mn beertje af, tzelfde als de donkerpaarse alleen dan in t wit met roze rokje en hemdje.
En heb nog een ander beest afgemaakt.

En vond een bijna affe lavender bunny in de kast, alles af behalve een oor, maar het andere oor heb ik zelf bedacht dus die ken ik ook fijn uit gaan halen.
En nog een konijn met hoedje en sjaal waarvan alleen het hoedje nog moet.
Dus ik heb nog wat af te maken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:50:21 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88262993
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon O+
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol. :) ik ga morgen eens kijken.
in de haak.
pi_88263100
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon O+
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol. :) ik ga morgen eens kijken.
loop O+

Mijn Hema poefje is binnen, maar de zpagetti rekt best uit, dus het roze is wel erg zichtbaar... Misschien een groot shirt om de poef heen ofzo :)
pi_88263562
ola! ik kwam erachter dat een kennis van me hele mooie sokkenpatronen maakt en verkoopt op ravelry. jammer dat ik niet kan breien, en al zeker geen sokken. deze: http://www.ravelry.com/people/RedScot

verder ben ik nu net thuisgekomen uit school :O geen haaktijd....

mooie lavender bunnies ilske! die gezichtjes van jou vind ik zó leuk!
Kwak
pi_88263661
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

oh, die wil ik ook!!! O+ O+ O+ O+ (moet eerst de 300000 andere to-hooks nog doen, maar ik zet deze zeker op mijn lijstje)
pi_88264698
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 21:43:01 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:27:07 #134
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88264854
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk :D
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn :P *blond*
pi_88264958
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:27 schreef EsseEi het volgende:
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk :D
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn :P *blond*
Foto is niet optimaal, dat klopt wel hoor ;) Donkere huiskamer ;) Morgen plaats ik betere foto's op mn ravelry!
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:31:14 #136
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88265087
haha nou ik zie het gewoon heel duidelijk hoor :)
maar eerst zag ik alleen een soort zwarte schaduwen zeg maar :P

toeren haken van 10V is niet leuk :( kan m'n vinger er niet goed achter zetten dus is lastig insteken :S en dan moet ik straks nog een poot
*juwp ik schiet niet op*
pi_88265111
Ik kan mn posts niet editten :?

edit: nu wel :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 21:43:12 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:52:46 #138
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88266249
Lyssa, speciaal voor jou (en eigenlijk ook voor alle anderen :Y ) mijn WIP-foto's van de draak, zoals je kunt zien schiet ik nog niet echt op:

De bek/buik is wel helemaal gehaakt maar moet ik nog vastzetten. Ik heb de achterpootknieën gehaakt (nog niet gevuld) en ik ben bijna klaar met een achterpoot-/klauw die me niet helemaal bevalt.

Nog te doen:
1 achterpoot/-klauw
2 voorklauwen
2 voorpoten
2 vleugels
alles in elkaar zetten

Maarru Lyssa hoe is het eigenlijk met jouw draak?? O-)

Truus & Ynske wat doen jullie me aan, daar gaan m'n centen ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Spiegelei op 02-11-2010 22:09:47 ]
klerkje
pi_88267120
Mijn draak ligt nog steeds stil! :@

Ik vind die van jou erg gaaf hoor! Is wel inspiratie om er eens verder mee te gaan :D

[ Bericht 42% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 22:50:48 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:21:55 #140
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88267968
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi! :)
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!! :D Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat ;)

M'n moeder had pas die kip van Christel Krukkert gemaakt. En in het boekje vond ik 'm dus niet heel tof, maar eenmaal gehaakt is die zo gaaf! niet echt geschikt voor kleine kinderen ;) (het is natuurlijk gewoon een del ;)) maar wel heel tof!!! heel groot ook! (niets bij die draak natuurlijk maar voor een kip best wel :P)

Ow en Sally is dus nog steeds niet af, ik ga nu toch maar naar bed maar moet nog 1 poot. Maar wie weet morgen ochtend, hoef pas om 10 uur te beginnen :D
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:02:11 #141
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88270403
Wat zijn er weer een toffe dingen gemaakt O+
Ik ben op het moment bezig met een heeeel lange GS-sjaal en maak af en toe tussendoor wat kleine dingetjes, zoals mutsen en sloffen :)

quote:
4s.gif Op maandag 1 november 2010 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al 9 granny squares af :') Gaat hard. Ik moet nou alleen nog een kussen vinden... Bleh, geen zin om naar de Ikea te gaan. 't is jammer dat de rest van de winkels zo duur zijn ( >10 euro voor een kussen vind ik heel enthousiast als je ze bij Ikea voor 1 euro kan halen...)
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50 ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88270644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:02 schreef Muck het volgende:

Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50 ^O^
Ik denk dat dat een beetje uit de buurt is voor kirsten. ;)

Mijn vlokken hebben een stijfselbad gehad en liggen nu op een handdoek gespeld te drogen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:11:34 #143
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88270788
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef EsseEi het volgende:
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi! :)
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!! :D Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat ;)

De klauw ziet er anders uit dan het patroon, de mijne is lang en niet zo breed, terwijl de klauw op het patroon minder lang lijkt en breder. Maar ach als alles in elkaar zit zie je dat vast niet meer zo hoor. Ik ben de draak gewoon een beetje beu, maar ik moet van mezelf hem afmaken anders weet ik het wel en ligt hij er volgend jaar nog onaf te zijn, dat vind ik ook zonde.
klerkje
  woensdag 3 november 2010 @ 08:20:42 #144
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88276551
Spiegelei, ligt misschien ook aan perspectief van de foto's.
Ging 'm net even opzoeken op Ravelry, daar zijn ook duidelijke zij-aanzichten en zie je dat de klauw best lang is, maar omdat de poot er midden op staat lijkt het vooraanzicht breder en minder lang :)

Muck je shawl wordt heel vrolijk! :D Leuk :D

Ow en bedenk me: Whoopidoo je beertjes zijn heel schattig :D het varkentje ook! :D

[ Bericht 19% gewijzigd door EsseEi op 03-11-2010 08:26:57 ]
pi_88277234
Ik snap je wel spiegeleki, ik ben nu ook met een beertje bezig dat me gewoon te lang duurt :D hoezo ongeduldig? O-)

Wel gaaf als hij straks af is hoor!
  woensdag 3 november 2010 @ 09:13:39 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88277387
wat een lief koosnaampje, spiegeleki. O+ die houden we erin! :Y)

muck, vrolijke sjaal wordt dat! zijn het Lucy's summergarden GS'jes?

whoopdidoo, ik vind 't varkentje 't leukst! erg netjes gemaakt allemaal!

ilske, je konijnen zijn tof zo samen! O+

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 03-11-2010 09:22:31 ]
in de haak.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:23:37 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88277584
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!! :(
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
pi_88278170
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:23 schreef EsseEi het volgende:
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!! :(
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
was Sally die pauw? Heeft die zulke grote voeten? Dat had ik niet gedacht op de foto :o

of ben ik nu helemaal in de war... Ben een dagje ziek thuisgebleven en ga lekker de resterende granny's haken, moet er nog 4 en dan allemaal aan elkaar zetten.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:53:49 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88278240
nee sally is een struisvogel volgens mij.
beterschap kirsten!
in de haak.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:58:42 #150
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_88278360
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef Lyssa het volgende:
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!

[ afbeelding ]
Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?

Ik heb zelf nog nooit gehaakt, dus weet iemand miss een goede tutorial die alles duidelijk uitlegt.
Die walrussen zijn denk ik voorlopig nog erg hoog gegrepen of niet? (zeg nee please zeg nee O+ )
1 Minuut stilte voor de storm
pi_88278648
Walrussen O+ en de draak is helemaal het einde!! Geweldig!!

Het komt trouwens helemaal goed met mijn sjaal :) thanx Rimketje!!
  woensdag 3 november 2010 @ 10:21:51 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88278872
surf bunny, in de openingspost van dit topic staan een aantal handige linkjes om de beginselen van 't haken onder de knie te krijgen. deze site van hooks & needles vind ik bijvoorbeeld heel duidelijk, met instructiefilmpjes erbij: http://www.hookandneedles.com/2008/03/22/amigurumi-tutorial-1/ (zie ook de volgende delen).
in de haak.
pi_88279704
Hoi Surf bunny, als ik het zo bezie dan zou ik gewoon even beginnen met de basissteken, en dan duurt het niet zo lang, mits je patroontjes kan lezen ( heel makkelijk hoor ;) ) voordat je de walrussen kan maken.

@ Trui; haha bedankt, maar ik ben eigelijk niet zó ziek dat ik niet naar college had gekund, had alleen wat ongemak veroorzaakt. En deze leraar werkt ook nog eens met overhead sheets... En komop, in het digitale tijdperk is een powerpoint( over spieranatomie nog wel, dat zijn dingen die in élk fysiologieboek uitgebreid behandeld worden dus plaatjes zijn niet moeilijk te vinden) toch niet te veel gevraagd... Deze sheets waren ook nog eens 12 jaar oud, zwart wit en niet duidelijk... Dus ik vond het wel goed.

Ik heb al besloten dat ik na mijn granny kussen een granny bunting ga maken, en ik heb ook al een tutorial gevonden :D
http://bunnymummy-jacquie(...)crochet-bunting.html
't granny kussen vordert gestaag, moet nog 4 squares en alles aan elkaar naaien... Gisteren heb ik van de resterende 12 de draadjes weggewerkt en gelijk besloten dat ik dat voortaan gelijk nadat ik een square afheb doe... Wát een pokkewerk zeg. :P
pi_88279706
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:58 schreef Surf_Bunny het volgende:

[..]

Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?

Ik heb zelf nog nooit gehaakt, dus weet iemand miss een goede tutorial die alles duidelijk uitlegt.
Die walrussen zijn denk ik voorlopig nog erg hoog gegrepen of niet? (zeg nee please zeg nee O+ )
Het patroon was in testfase, dus er stonden wat foutjes in, zodra ze het aangepaste patroon op Ravelry zet (er komen ook nog wat verduidelijkingsfoto's bij) zal ik het laten weten.

Ik moet toegeven dat het geen makkelijk patroon is, maar omdat het toch nog niet beschikbaar is zou is als ik jou was beginnen met wat simpelere patronen. Zeker de moeder walrus gebruikt meteen allerlei verschillende steken die misschien makkelijker zijn om eerst op een lapje of iets anders te oefenen. Er zijn genoeg leuke makkelijkere patronen :D
  woensdag 3 november 2010 @ 10:57:38 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88279780
leuk die vlaggetjesslinger! O+ zoiets heeft mijsje ook gemaakt in de zomerswap. hij staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.
in de haak.
pi_88279844
quote:
4s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:55 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al besloten dat ik na mijn granny kussen een granny bunting ga maken, en ik heb ook al een tutorial gevonden :D
http://bunnymummy-jacquie(...)crochet-bunting.html
Moooooi O+
pi_88282781
bwuh ik heb geen inspiratie.
pi_88283279
Hellow!
Wat een mooi spul allemaal weer zeg! Ik kan het niet eens los benoemen allemaal, maar wow! _O_

Na een meet met Trui afgelopen weekend heb ik wel besloten dat ik mezelf echt eens wat vaker een haaknaald in de hand moet duwen, want het is echt schandalig hoe weinig ik haak de laatste tijd, terwijl er nog allemaal wipjes en wanna-wipjes liggen. Dus zaterdag weer aan de slag gegaan met mijn spaarpot, maar zondag kwam ik alweer tot de ontdekking dat Minke mijn haaknaald kwijt heeft gemaakt, en ik weet niet meer precies welke maat het was, dus kan ook niet echt effe switchen naar een andere. Ik ben ook van plan nog een UP te maken, maar dan in het rood, en er dan een soort poef van te maken (of groot kussen) in zijn geheel. Dus ene kant groen, andere kant rood. Maar dan moet ik dus wel weer aan de slag! Kan iemand me effe een schop onder mijn hol geven ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 12:52:02 #159
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88283327
Schopt Lijnloos zodat we straks kunnen genieten van de foto's van je wanna-wipjes :)
pi_88283352
Oh ja, wilde ik nog vragen:
- Troel, waar is die winkel met ZZZZPagetti?
- Die laatste lavender bunnies, die witte, van wat voor garen is die gemaakt, ziet er zo mooi strak uit!
pi_88283656
@ Lijnloos:
wat moet ik me voorstellen bij een wanna wipje? En een UP, bedoel je een upje van Mario ( ooh wat is dat toch een maf woord)?
pi_88284051
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:57 schreef trui het volgende:
leuk die vlaggetjesslinger! O+ zoiets heeft mijsje ook gemaakt in de zomerswap. hij staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens te gaan doen.
klopt :) ik had wel een andere basis binnenin het driehoekje gebruikt, maar deze is ook te O+ gewoon, dus misschien ga ik die ook gewoon nog eens maken... :D

(wanna-wipje doet mij denken aan iets dat al een tijdje op je "to hook"lijstje staat (dus dat je dat wil maken) maar nog niet aan begonnen bent...)
  woensdag 3 november 2010 @ 13:17:23 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88284148
hahaha wannawipjes. :D even een aanmoedigings *O* voor lijnloos! *O* en als je maar geen tegenjezinwipjes maakt, vind ik 't leuk dat je weer meer gaat haken! ^O^
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 november 2010 @ 13:37:19 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88284816
Die draak O+ O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Yep, jurk sluit op heup en rug met 2 drukkertjes, De sleep hangt er ook met twee drukkertjes aan, en kan eraf genomen worden.
ben nu bezig om de tule aan de hoofdband te bevestigen en daar de afkanting aan te haken. O+ O+
hij word zo mooi :Y

ff kijken of t lukt om vanavond foto's te maken als hij dan af is.

k vind t zo gaaf he, om die kleertjes te maken O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88284833
Wanna-wipje, oftewel een iets waarvan ik een wipje (Work in progress uiteraard) wil maken, dus eigenlijk gewoon dingen die ik graag wil maken ;)

Thanks! En trui, ik zal het zeker niet tegen me zin in doen. Ik moet gewoon weer effe de slag te pakken krijgen en dan kan ik ook lekker in de trein gaan haken (ipv puzzelen nu).
pi_88284890
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:14 schreef mijsje het volgende:

[..]

(wanna-wipje doet mij denken aan iets dat al een tijdje op je "to hook"lijstje staat (dus dat je dat wil maken) maar nog niet aan begonnen bent...)
Dat dus inderdaad... niet to hook, maar wanna wip.

Oh en het upje is inderdaad het mario upje. Ik heb er al eens 1 gemaakt (check mijn ravelry) en daar wil ik dus een soort achterkant van maken in het rood.
pi_88286766
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wanna-wipje, oftewel een iets waarvan ik een wipje (Work in progress uiteraard) wil maken, dus eigenlijk gewoon dingen die ik graag wil maken ;)

Thanks! En trui, ik zal het zeker niet tegen me zin in doen. Ik moet gewoon weer effe de slag te pakken krijgen en dan kan ik ook lekker in de trein gaan haken (ipv puzzelen nu).
Ik zat al alle mogelijke dingen te bedenken... Misschien bedoelt ze wel dat ze een speeltuin aan het maken is... Of iets waarvan iemand zin krijgt in een wipje :D

Dit is veel logischer bedenk ik me nu wel :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 november 2010 @ 18:37:22 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88296158
*O* hij is klaar *O*

* Ynske is trots O+
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 3 november 2010 @ 19:00:28 #169
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88297022
Sally is inderdaad de struisvogel :P wel lange benen dus anders is het geen struisvogel ;)

De bruidsjurk is MOOOOI!!!! :D Echt knap gedaan Ynske!!!
pi_88297826
Mooi Ynske!! Dat randje langs de sluier is ook echt super!
  woensdag 3 november 2010 @ 19:20:04 #171
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88297852
Oooh die sluier maakt het plaatje helemaal compleet! O+ ^O^
  woensdag 3 november 2010 @ 19:34:30 #172
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88298535
Mijn twee Blythe poppen zijn gisteren gearriveerd, en ik heb voor 1 een mutsje gehaakt. :)

Het bloemetje aan de zijkant:

pi_88298553
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:57 schreef trui het volgende:
:Y

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_88298584
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn twee Blythe poppen zijn gisteren gearriveerd, en ik heb voor 1 een mutsje gehaakt. :)

[ afbeelding ]

Het bloemetje aan de zijkant:

[ afbeelding ]
O+

Ik heb ook een Blythe...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
  woensdag 3 november 2010 @ 19:37:45 #175
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88298696
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:35 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

O+

Ik heb ook een Blythe...
Oh wat leuk! Welke heb jij? Deze is de Nicky Lad, en ik heb ook de Bohemian Peace.. O+
pi_88298838
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:37 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Oh wat leuk! Welke heb jij? Deze is de Nicky Lad, en ik heb ook de Bohemian Peace.. O+
Prima Donna Ginger?

Woeiii - Blog
pi_88302125
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:52 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ja, wilde ik nog vragen:
- Troel, waar is die winkel met ZZZZPagetti?
- Die laatste lavender bunnies, die witte, van wat voor garen is die gemaakt, ziet er zo mooi strak uit!
Hey Lijnloos, die bunnies zijn beiden gehaakt met Phildar aviso, alleen is de oranje (mengkleur-draad) toch echt wat dunner, er zit onderling nog best veel verschil.
Ik vind het fijn garen om mee te werken, al is het wel wat splijtgevoelig.

Die bunting staat ook zeer hoog op mijn lijstje, ben alleen beetje aan het zoeken naar wat voor soort garen en welke naald daarvoor geschikt zouden zijn (zodat het niet te pielerig/klein wordt).

En dat mutsje voor die Blythe, en de trouwjurk, wat mooi allemaal weer! En de draak niet te vergeten, ook heeeeeeeeeeeel hoog op mijn lijstje!
pi_88302440
@Ilske, hoeveel bollen heb je gebruikt dan? Want het lijkt best dik, dus weinig meters, vroeg t me gewoon af aangezien het wel heel mooi is.

Die barbiejurk O+
pi_88302520
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:35 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

:Y

[ afbeelding ]
O+ wat hangt ie daar mooi Marjo!! :) mag ik hem gebruiken op m'n ravelry? ;)
pi_88303898
Ja, nu wil ik dus ook zo'n Blythe doll.......
  woensdag 3 november 2010 @ 21:30:42 #181
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88304105
quote:
13s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, nu wil ik dus ook zo'n Blythe doll.......
Whehehe kan ik begrijpen. :P Ze zijn fascinerend. Vooral dat touwtje waardoor ze die verschillende oogkleuren en kijkposities kunnen laten zien. O+ Ik ga m'n laptop weer eens dichtklappen, en verder haken voor mijn Blythe popjes. O+
pi_88304441
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:59 schreef mijsje het volgende:

[..]

O+ wat hangt ie daar mooi Marjo!! :) mag ik hem gebruiken op m'n ravelry? ;)
tuurlijk!
Woeiii - Blog
pi_88305031
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Whehehe kan ik begrijpen. :P Ze zijn fascinerend. Vooral dat touwtje waardoor ze die verschillende oogkleuren en kijkposities kunnen laten zien. O+ Ik ga m'n laptop weer eens dichtklappen, en verder haken voor mijn Blythe popjes. O+
Bah nu krijg ik enge poppen beelden voor me.
En moet denken aan dit filmpje
  donderdag 4 november 2010 @ 07:16:22 #184
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88314565
poppemuts O+ trouwjurk O+ vlaggetjes O+

Voorlopig gaat het hier niet opschieten. We zijn met een verbouwing begonnen. -O-
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 07:25:48 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88314606
quote:
Op donderdag 4 november 2010 07:16 schreef phluphy het volgende:

Voorlopig gaat het hier niet opschieten. We zijn met een verbouwing begonnen. -O-
toch wel met een topic in k&w ? O-)

(haaai phluph :W )
pi_88314766
Nou alle squares zijn aan elkaar geslipstitchst :D Jammer dat de 4 hoeken een beetje uit hun verband zijn getrokken. Ook kwam ik er halverwege achter dat een van de eerste per ongeluk op z'n kop lag dus ik kon overnieuw beginnen :'( Maar nu moet ik er nog een randje omheen maken, is daar nog een speciaal iets voor om het goed te laten zitten of maakt dat niet uit? (ja ik heb nu dat boekje 150 crochet borders dus daar zal wel wat instaan... Toch?)
  donderdag 4 november 2010 @ 09:12:23 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88315827
je kunt er omheen haken wat je wil, bijvoorbeeld een rij (of een paar rijen) vasten, of stokjes, tot het geheel het juiste formaat heeft voor je kussen. let erop dat je in de hoeksteken telkens 3 steken maakt in plaats van 1. maar dat boek bevat vast veel meer leuke ideeën!

ik heb het bij mijn gs-kussens in elk geval steeds met simpele rijen stokjes gedaan. zie hier en hier
in de haak.
  donderdag 4 november 2010 @ 09:13:20 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88315842
leuk spuug! ^O^

en ynske, wow, wat is dat mooi geworden! O+
in de haak.
  donderdag 4 november 2010 @ 09:15:41 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88315895
de poef zijkant is af, nu nog wat draadjes wegwerken en aan elkaar maken, en aan een constructie voor de onderkant beginnen.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 04-11-2010 09:24:20 ]
in de haak.
pi_88316235
Hij is mooi trui. Al die kleurtjes O+

Eindelijk een nieuw projectje gevonden:

De blauwe pinguin. alleen nog kijken wat voor kleur die gaat worden.

O joh er zijn maar 6 ov storingen, gelukkig niet waar ik heen moet, maar zal je zien, neem ik geen 3 treinen eerder om op tijd te zijn, zal er wel wat gebeuren. Maar ik ben het zat om steeds zoo vroeg te zijn. En die blaadjes vallen elk jaar, en nog kennen ze niets doen. En dan gaat het antisneeuwvries systeem wel werken? Ik hoop maar op geen sneeuw dit jaar
pi_88325828
Trui, wat ben je al ver met de poef! Weet je al hoe je de onderkant gaat doen?
En hoe is 't met de sloffenstory? :%

Phluphy, is het een vervelende verbouwing? Of vooral jammer dat je daardoor niet aan haken toekomt? En waar kunnen we de verbouwing volgen? :7

De bruidsjurk is mooi gelukt, Ynske! Nu moed verzamelen om 'm weg te geven? ;)

Spuuglokje, wat een lief mutsje. Jij haakt zó mooi regelmatig, hè. O+

Oh, en ik zag nog een vlaggetjeslijn voorbij komen. Wat leuk! Zou ik ook graag nog eens maken. :Y
pi_88326008
ik heb ook ineens weer de geest! ben met een Vera shawl begonnen. Maak hem met haaknaald 5 en zeeman babywol en een restant aan bolletjes online prima, dus hij wordt wat dichter dan de versie op de foto. Haakt lekker weg, en ik denk dat ie heel leuk wordt!

http://www.ravelry.com/patterns/library/vera-3
Kwak
  donderdag 4 november 2010 @ 14:39:52 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88326488
leuk kwakz0r. is dat van die dunnere zeeman wol?
in de haak.
pi_88326711
Oh, die is leuk, kwakz0r! Wat voor kleuren gebruik je? Naald 5 werkt lekker door, ja.
pi_88329066
Hoi allemaal,

Een tijdje terug had ik opeens het idee om te gaan haken, zodoende kwam ik op dit topic terecht.
Heb de oude delen allemaal doorgebladerd en heb nu zooooveel gevonden wat ik wil gaan haken,
maar het komt er in de praktijk op neer dat ik er niet echt mee opschiet.. :P Wil zo veel, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar een granny square, wat hartjes/bloemetje, telefoonhoesje en peuterbal gehaakt. Ben nu bezig met Ollie de schildpad uit het boekje van Christel krukkert, maar nu is het schildje mislukt en heb ik geen zin meer om door te gaan. Ik moet van mezelf eerst dit afmaken voor ik aan wat anders begin, dus er zit niks anders op dan het maar weer uit elkaar te halen ;(
Ik wordt wel erg enthousiast van jullie foto's, erg leuk!
Ook leuk dat het zo'n actief topic is, blijf het ook zeker volgen!
pi_88330408
Afmaken voor aan wat nieuws beginnen, dat ken ik niet :P

Al moet mn konijn wel in elkaar voor ik aan mn pinguin mag. Hoef van mezelf niet het sjaaltje te maken, dat is namelijk zon pokkewerk.

deze is het en dan in het lichtblauw met een grijs mutsje en witgrijs sjaaltje, hij is zo leuk (en dit is pas de 3e keer dat ik m maak joh)
pi_88331431
Welkom pep! :)

Ik heb eigenlijk steeds wel meerdere tegelijk projectjes lopen. Maar ik maak ze ook wel af ('t één wat vlotter dan 't ander :7 ). Het enige dat ècht blijft liggen is het voeren van tassen/manden. Daar zie ik tegenop.

Mijn lopende projectjes van nu:

Nog een nekwarmer (ik draag ze binnen ook, moet er dus bij iedere outfit minstens eentje hebben :P )

En eentje op z'n tunisch (nog steeds geen groot succes, wat mij betreft :+ )

Een experimentje met zelfgemaakte Zpagetti. Bevalt uitstekend trouwens! Alleen is 1 shirt zó op. Nog even bedenken hoe ik dat ga doen verder.

Nog maar eens een mandje/tasje. Voor 'n stukje stash en/of lopende projecten. ;)

En dan nog m'n deken-in-wording!
pi_88333654
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Eska het volgende:
Oh, die is leuk, kwakz0r! Wat voor kleuren gebruik je? Naald 5 werkt lekker door, ja.
het wordt rood, fuchsia, oranje, en dan nog iets oranjegeels of rozes... even kijken hoe t wordt... valt mee hoe snel t gaat hoor! t patroon zegt naald 4,5 met fingering weight yarn, ik gebruik sport en naald 5 dus t zou niet zo veel moeten schelen. lapje is nu oneveer 35 cm hoog en 45 cm breed.
Kwak
  donderdag 4 november 2010 @ 17:58:18 #199
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88334073
Precies bijgelezen in de tijd dat pizza in de oven moet :P
Leuke dingen allemaal weer!!

En wat een hoop WIPjes Eska!!!

Ik wil ook altijd eerst iets af hebben voordat ik met het volgende begin....soms wel eens iets kleins tussendoor maar dat is dan meer "in opdracht" :P
pi_88335526

Ik wou dat ik nog breien ;( Of deze kon namaken gehaakt :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')