abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88169917
100513_112545_haaktopic.gif

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Schattige slofjes van mijsje O+

Hippe muts van Rimketje 8-)

Wel-of-niet-langer-maken-poncho van phluphy *O*

Mama-walrus van Lyssa!

[ Bericht 5% gewijzigd door NoralyZ op 31-10-2010 12:54:30 ]
pi_88170427
ik gooi er gelijk het drietal samen nog eens in:

@Ophelia
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88171000
Ik vind de slofjes echt heel leuk :)!

Mijn laatste post uit het vorige topic nog voor Breathtaking:

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:

[..]
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro :')
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, maar die zijn gebreid :) (deze, toch?)

Je kan op Ravelry daar een patroon van vinden (of hier een directe link)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 oktober 2010 @ 15:54:21 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88175443
Leuk geworden mijsje

Hier hard op weg om t jurkje waar ik mee bezig ben af te ronden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_88175457
Hoera voor ons jubileum *O*
mijsje, lieve slofjes! ik ga ze binnenkort ook weer maken denk ik.. fijn snel projectje :)
Rimketje, leuke muts!
phluphy, ik vind je poncho zo ook al heel leuk, maar met langere voor en achterkant is ie minstens net zo leuk denk ik!
de walrus vind ik geweldig en de poefhoes in wording ook!!
ik heb Zpagetti gekocht, bij Nijhof in Baarn, jeeeuj! Donkergrijs met een wit streepje, ben dr helemaal blij mee O+
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88177295
I'm out of inspiration :'( En dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
pi_88177677
Zo ik kom een dagje niet en meteen een topic verder.
Zaterdag is volgens mij de enige dag da tik hier niet kom.
Ben na mn werk echt moe altijd.
Vandaag ook gewerkt maar maar 4 uurtjes(en evenveel verdient als gister hele dag)

Ik ben ook inspiratieloos. Maar heb gelukkig altijd mn kussen waar ik verder mee kan.
pi_88177822
quote:
4s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:54 schreef kirsten. het volgende:
I'm out of inspiration :'( En dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html :). ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af :D)
pi_88177831
Ik heb genaaid vandaag O+ Kunnen we hier niet gewoon een handwerktopic van maken? O-)

Ja, ik moet nog veel leren :') Het is wel echt een gefrobel hoor, die naaimachine gaat zo snel en dan ben je weer te ver :') En ik heb ook overal frotten garen :X

Maar nu kan ik leren voeringen naaien *O*
pi_88177876
Er is ook een naaitopic ;)
Naaien tot we erbij neervallen - #12
pi_88177957
Ja, maar die kunnen het allemaal veel te goed en mijn genaai is voor bij mn haakwerk :Y
pi_88178555
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:12 schreef Wampi het volgende:

[..]

je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html :). ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af :D)
haha ja, dat zou nog kunnen inderdaad. Ik heb alleen geen potjes én geen bloemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:51:07 #13
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88179068
Leuk om te zien hoeveel verschillende dingen er hier gemaakt worden :) het ziet er echt zo leuk uit allemaal! Leuke slofjes Mijsje, en ook echt ideaal om als cadeautje te geven!

Ik kwam op ravelry dit patroon tegen :o voor als je een paar maanden niets te doen hebt....wel echt prachtig!!!
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:32:25 #14
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88182378
:O die draak!!!
Ik ben niet zo'n draken fan, maar gewoon gaaf dat het zo groot is!!!!
(en ik zal 'm dus niet maken...maar zou t wel tof vinden een keer zo iets groots te maken)

Vind trouwens al die poefen en poef ideen ook vet....
bedenk me nu: heb hier nog een soort voetenbankje/poef (waar iedereen te zwaar voor is)/opbergbak/kerstpakket wat de hele wereld gehad heeft staan, met een vies wit bovenkantje...als ik daar nou een vrolijk gekleurd haak ding op maak...is het niet meer zo vies! :D
Maar ik ga m'n kamer verbouwen (kleine aanpassing denk ik die wereld van verschil maakt;)) en misschien is er dan meer ruimte voor een echte poef, waar ik heerlijk m'n benen op kan leggen!

Mijsje inderdaad heerlijk soms om niet te haken maar ik wil wel graag haken maar ben zo veel heen en weer aan het reizen dat er geen tijd voor is :S
Ik zal van de week anders foto plaatsen van de SOA knuffels ;) haha (ook al zijn ze niet gehaakt maar omdat je nieuwsgierig bent)
pi_88182761
Sneeuwvlokken :s)
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)

zondag 31 oktober 2010 @ 19:54:00 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88183321
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn :)

Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:55:58 #17
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88183426
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sneeuwvlokken :s)
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)
Ophelia, ze zijn prachtig! Mijn ervaring met stijfsel is wat gedateerd maar als je dat ouderwetse spul gebruikt zou ik de verhouding water/poeder nogal aanpassen zodat het goed stijf gaat staan.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:22:19 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_88184611
Prachtig die kerstdingen!

Dames, het is officieel: ik heb de sleutel van mijn nieuwe huis :) Er moet nog een heleboel gebeuren en aangezien mijn haakgaren nog steeds niet hier in Twente is, is er nog steeds niet veel te haken :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_88185005
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:54 schreef caroline88 het volgende:
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn :)

Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:40 schreef mijsje het volgende:
:o ik zie net dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op Lyssa's walrusje en Rimketje's muts... ik vind ze leuk! die walrus is om te knuffelen, en de muts ziet er heerlijk warm uit! O+
Fijn om weer te kunnen haken Rimketje :)
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?

*O* *O* voor de sleuten van het nieuwe huis van Troel!!! *O* *O*
ik hoop dat je gauw op orde bent met je jongens Troel! :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:41:35 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88185653
mooie vlokken, ophelia! O+

en inu, leuke eerste naaisels! :D

Troel, gefeliciteerd met de sleutel. ^O^ (en koop lekker een paar twentse bolletjes katoen voor een paar tussendoorprojectjes zou ik zeggen. :+ )
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:47:36 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88185975
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
[..]

of zit ik nu aan iets heel anders te denken?
Nee hoor mijsje, je denkt aan het goede. Alleen gaat het straks automatisch zonder al dat geknutsel en met meerdere windows werken. Zie topic
pi_88186501
Wat is die draak gaaf! 68 jaar werk, dat wel, maar erg mooi. O+

Die poef past helemaal in truis huis. O+ Juist die kleurtjes maken het erg leuk daar en ik vind het zeker niet druk worden.

Geniale walrus lyssa. :D

Die poncho gaat goed fluf. En straks met een zwarte rand erbij en de bloemen, wordt hij vast nog mooier en bijzonderder.

Het zijn inderdaad schattige slofjes mijsje.

Heerlijk troel, de sleutel hebben. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_88186597
ah, vandaar... ik snap het... ik had dat probleem niet, omdat ik op 1 pagina 300 posts heb, en als ik uit een ouder topic wil quoten, zoek ik dat stukje terug op een andere tab op m'n browser...
maar nu snap ik waar het om gaat... :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:59:28 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88186773
dat doe ik ook mijsje, de betreffende pagina even openen in een ander venster of tabblad, en hopla, plakken maar.

welke draak yppy? ik moet geloof ik nog even in 't vorige deel terugbladeren, heb vast iets gemist!
in de haak.
pi_88187041
dat gaat lekker snel en makkelijk is mijn ervaring ook Trui :)

het ging trouwens over deze draak:
pi_88187445
Inu, geinig beestje, en idd handig, voeringen kunnen naaien!
Ophelia, zijn die van heeeeel dun garen gehaakt of lijkt het zo? mooi hoor!

die draak, ik vind t heel knap gemaakt maar tis wel heel erg niet mijn smaak :o

Troel, gefeliciteerd met de sleutel van je nieuwe huis! hopelijk zijn jullie snel een beetje gesettled. en ik ben het eens met trui: hopla wat wol kopen daar en aan de slag!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 oktober 2010 @ 21:15:29 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88187860
@ophelia, de dames uit t bejaardenhuis gaven me als tip, de goedkoopste haarlak te gebruiken

*O* mn (ok Isa's) barbie-bruidsjurk is klaar. Alleen de accesoires nog...
Fotoke:
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88188060
O+ O+ Wow, twee daagjes weg geweest en een heleboel bij moeten lezen, zeg!

Wat een leuke dingen zijn er allemaal gemaakt!! _O_

Mijn mutsje (groen-blauw, met knoopjes) past gelukkig op het hoofdje waar 'ie voor gemaakt is. :s)
In de uuuuren in de trein (4 om in Emmen te komen!!) om op kraambezoek te gaan heb ik een muts voor mezelf (geprobeerd) te haken. Hij is iets te kort, dus ik ga m morgen maar even wat langer haken.
Mijn hoofd is geloof ik te groot... 8)7

Ik heb vorige week een bolletje phildar partner 6 gekocht voor het 'brei voor india'-project. O+ O+ O+ Daar wil ik nog veeeeeeel meer van! O+ O+
pi_88188678
Mooie jurk geworden Ynske! Daar is Isa vast heel blij mee!

Kennen jullie de instructievideo's van Drops Design al? Op http://vimeo.com/dropsdesign staan een heleboel brei een haakvideo's, ik vind ze superduidelijk!
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:37:01 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_88189353
Mjah, 't is nu wel goed op de centen letten en dat is al moeilijk genoeg met een echt wolwinkeltje in het dorp :P
Maar ook weet ik hoeveel smaken hoooked :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:39:10 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88189493
ooh leuk ynske! _O_ wow!

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:03 schreef mijsje het volgende:
het ging trouwens over deze draak:
[ afbeelding ]
oeh wat een vreselijk ding. :o wel knap gemaakt hoor, maar nee. niet mijn kopje thee. ;)
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:39:56 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88189544
knitwit ja dat phildar partner 6 is heerlijk he!

wampi die ken ik nog niet nee. bedankt voor de tip!
in de haak.
pi_88189791
Wat een leuke bruidsjurk Ynske. :)

Die draak komt hier zeker niet in de kamer, maar ik vind het echt geniaal dat je dat kunt verzinnen en maken. O+

Doen we nog een Sint/kerstswap? :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2010 @ 21:47:18 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88190049
je kan ook ipv stijfsel suikerwater gebruiken.
pi_88192339
een kerstswap Yppy? lijkt me leuk! :) iemand ook in voor het idee? :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:24:43 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88192441
aangezien m'n poef nog niet in de OP stond even een hernieuwd WIP-fotootje van 'm. ;)

de bovenkant is groot genoeg. qua zijkant ben ik nu op een-derde. maar ondertussen ook weer verder gegaan met 't hernieuwde sloffenproject. ditmaal met iets andere wol (wat meer eskimo-achtig). ben erg benieuwd of ik dit keer wel op de juiste maat uit weet te komen...
in de haak.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:25:26 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88192493
en nee, ik doe niet mee met een kerstswap. sorry! heb al teveel kadootjes in de maak voor rond die tijd. :+
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 oktober 2010 @ 22:31:38 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88192877
ow, zag in V&A in t topic van Vameric Deamon? een poef voor niet te veel geld staan, is misschien iets voor iemand hier.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88196349
Trui je poef word gaaf! O+ welk garen gebruik je? Ik vind de kleuren heel mooi. En ook dat de strepen random zijn, ik kan dat niet, heb bv ook moeite om de lichte kleuren van de lucy packs te combineren.

Wat een boel leuke dingen zijn er langs gekomen. De slofjes van mijsje :* en de sneeuw/ijsdingen zijn mooi! Barbie jurk, erg knap gedaan!
  maandag 1 november 2010 @ 00:05:59 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88196537
dank je! en helemaal blind kies ik de kleuren niet uit hoor. ;) ik gebruik drops-paris hiervoor. relatief grof, vind ik wel fijn hiervoor. het feit dat het puur katoen is baart me wel wat zorgen, qua snellere verbleking, maar wellicht zijn de nagels van gijsje erger voor de houdbaarheid dan het zonlicht.
in de haak.
pi_88198468
En het meerderen doe je dat volgens het elke ronde 1 gewone steek meer? Dus 5 stokjes, 2 in 1- 6 stokjes, 2 in 1.
Ik denk dat ik binnenkort toch eens dat drops garen ga bestellen, van een paar soorten 1 bol om te kijken wat het is en hoe het is. Want rico creative haakt erg lekker, maar bijna alleen in engeland te krijgen terwijl het een duits merk is.

Hopelijk laat gijsje de poef heel :o
  maandag 1 november 2010 @ 07:04:14 #42
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88198803
Leuk, die sneeuwvlokjes. Zou je ze in een metalen ring kunnen spannen of zo? En dan weer draad wikkelen om die ring, evt. in een andere kleur voor het effect.

Ynske, lief jurkje is het geworden!

trui, ik vind het nu al een vreselijk idee dat je geweldige poef straks voer voor kattenagels zal zijn. :o
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 1 november 2010 @ 08:25:40 #43
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88199316
Leuke bruidsjurk! :D En de poef wordt gaaf! :D

En een kerstswap: I'm In! :D
  maandag 1 november 2010 @ 09:31:12 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88200425
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 02:48 schreef AnitraX het volgende:
En het meerderen doe je dat volgens het elke ronde 1 gewone steek meer? Dus 5 stokjes, 2 in 1- 6 stokjes, 2 in 1.
ja!, heel simpel. ik varieer wel op welke plaats ik meerder, zodat 't niet zo'n duidelijk rijtje wordt.

ik moet er ook niet aan denken, aan die nagels van gijs... misschien moet ik 'm maar gewoon verkopen. de poef dan he, niet de poes. :+
in de haak.
pi_88201189
Wat een mooie projectjes allemaal, geweldige poef van Trui en die muts/sjaal staat in mn favorieten :-) Ik wou dat ik lekker thuis zat te freubelen nu...
pi_88202427
De poef is echt leuk met die kleurtjes, en het barbiejurkje O+

Die draak valt trouwens wel mee qua grootte enzo hoor.
En diegene heeft wel mooie dingen, maar hoe knap gewoon dat je dat kan bedenken.
Ik kom niet verder als een zelfbedacht mislukt rokje voor mn beer, en nu een zelfbedacht nog mislukter hemdje voor hetzelfde beertje.

Mn moeder is ziek thuis, hoogst irritant, ik heb dan altijd het gevoel dat ik dan toch niet kan doen wat ik wil enzo. Helemaal omdat ik niet naar de uni ga vandaag maar leren enzo, heb ik echt het idee dat ze alleen daarop let.
Afijn, vrijdag wel lekker thuis, maar dan ben ik zo gestresst dat ik er niet van kan genieten.

En mn kussending wordt mooi O+ En het is zo leuk om te doen.
pi_88204754
Fijne projecten hoor hier! Ik heb mijn Koosje een sjaaltje gegeven. De foto is wel niet zo goed gemaakt, 's avonds laat dusja ;-) Maar het is lichtgroen met een beige sjaaltje

SPOILER
pi_88204813
Koosje!!!
Die van mij ligt tussen de bollen wol, moet nog pootjes :P
  maandag 1 november 2010 @ 12:14:52 #49
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88205071
Koosje O+
Ik was al verliefd toen hij kaal was en hij wordt alsmaar mooier en liever :*
pi_88205207
Ik zit een Flickr te bekijken en voel me bijna zielig dat ik niet zulke mooie dingen maak.
pi_88205638
Hihi dank je wel dames!

Ik heb er over gelezen maar een kerstswap lijkt me ook wel leuk!!
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 12:40:05 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88205743
ga je de poef helemaal gestreept maken, trui? ik vind hem zoals die nu is al mooi :@
pi_88207138
Even offtopic, maar houdt iemand hier van Celestial Seasonings? Ik heb Detox A.M. gekocht, maar ik vind hem echt heel smerig :X En de zakjes passen los vast in een grote envelop, dus voor de liefhebber :)

Kerstswap klinkt goed!
pi_88207204
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
pi_88207387
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
Ik vind deze erg duidelijk en leuk, maar eerlijk gezegd vond ik het makkelijker instructiefilmpjes op internet te bekijken dan het uit een boek te leren.

Kerstswap lijkt me leuk! :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 november 2010 @ 13:31:35 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88207416
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
kijk even in de bieb, daar staan ook fijne boeken.
verder heb je veel aan youtube, en internet.

*O* vanavond ff naar Duitsland, tijdschriften shoppen O+
en dan van de week nog maar een bol witte häkelspass scoren...
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 november 2010 @ 13:32:23 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88207436
kerstswap, klinkt leuk, ligt er even aan rond welke prijs we gaan zitten, en dus of we voor veel of niet gaan :@
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88208168
Niet veel voor mij, ben beetje blut (en dan moet ik nog megaveel cadeautjes kopen :@ )
pi_88208224
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 13:55 schreef StefanieV het volgende:
Niet veel voor mij, ben beetje blut (en dan moet ik nog megaveel cadeautjes kopen :@ )
We kunnen afspreken om vooral haaksel te maken uit restjes wol! Dan hoef je niets nieuws te kopen en dan betaal je enkel verzendkosten ;)
pi_88208511
Als jullie het wat uitgebreider wilt, doe maar hoor, maar dan doe ik gewoon niet mee, ik vind het niet erg om over te slaan :-) Ik moet gewoon rekening houden dat de verzendingskosten vanuit BE ook al 15 euro is ofzo ;-) Tenzij ik in december nog in NL raak, maar denk het niet..
pi_88208821
Eindelijk, net kwamen de haaknaalden uit azië (kekke kleurtjes :D ) en 2 boeken van Edie Eckman (beyond the square; crochet motifs en around the corner; crochet corners) binnen!
  maandag 1 november 2010 @ 14:15:48 #62
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88208865
Mijsje wat een lieve slofjes! O+ En trui wat wordt het mooi! En ik zag een prachtige barbiejurk. ^O^
Troel gefeliciteerd met de sleutel! *O*
  maandag 1 november 2010 @ 14:16:54 #63
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_88208899
En vergeet ik nog een boel. :@ Ik wou Ophelia ook nog noemen, wat een mooie kerstversieringen!
pi_88209141
Internet is inderdaad erg handig, vooral de youtube tutorials, maar ik ben wel gek op boeken 'voor de heb', om af en toe eens even in te bladeren. Hoewel ik ook een breiboek heb waar ik nog nooit in heb gekeken :|W

Ben inmiddels ook nog bezig met een quilt en een gebreide lapjesdeken, lastig om tijd te verdelen met werk, sport, sociaal leven en knutselen...
pi_88209846
quote:
4s.gif Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef kirsten. het volgende:
Eindelijk, net kwamen de haaknaalden uit azië (kekke kleurtjes :D ) en 2 boeken van Edie Eckman (beyond the square; crochet motifs en around the corner; crochet corners) binnen!
Oh, kleurtjes!? O+
Waar heb je ze besteld?

Kerstswap met restjes klinkt goed. Kom je daar ook eens van af! ;)

quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:24 schreef Truus1981 het volgende:
Internet is inderdaad erg handig, vooral de youtube tutorials, maar ik ben wel gek op boeken 'voor de heb', om af en toe eens even in te bladeren. Hoewel ik ook een breiboek heb waar ik nog nooit in heb gekeken :|W

Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal! :Y
pi_88211342
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:45 schreef knitwit het volgende:

[..]

Oh, kleurtjes!? O+
Waar heb je ze besteld?

Kerstswap met restjes klinkt goed. Kom je daar ook eens van af! ;)
[..]

Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal! :Y
E-bay, uit Hongkong. Ik had nog gevraagd of ze ze naar Zweden wilde versturen ipv naar huis, omdat je je paypal-land niet kan veranderen zonder een nieuw adres aan te maken ( met bijbehorende weet ik niet hoeveel dagen wachten op al die bevestigingen). Dus kreeg ik een mailtje terug met; Hey dear, you pay, no problem :D

Was dus naar huis verstuurd en die is met weet ik niet hoeveel Beatrixjes erop weer hiernaar verzonden, waar ik ze dus vandaag in de bus aantrof. Heb nu wel alle maten tussen 2.0-8.0, en niet zomaar in grijs maar in metallic geel/groen/roze/paars/blauw/zilver etc.
pi_88213552
Ik vlieg vooruit! De lovebunnies voor een swap op een ander forum (eentje waar ik niet meer aan meedoe, te veel verplichtingen) zijn af! Niet echt Herst/winter-gerelateerd maar ze wou konijntjes dus dat past er wel bij ;-)

De foto is niet zo duidelijk want met gsm genomen. De ene is lichtpaars en de ander donkerpaars dus, zo passen ze bij elkaar :-)
pi_88216867
Lieve Love Bunnies O+
pi_88217007
Wat een schatjes stephanie!

Mijn oogjes van 6060 zijn weer binnen! Ze schrijft netjes op de envelop dat het een bepaald bedrag waard is, zodat het geen extra kosten oplevert, of dat ze het pakje open maken!
pi_88217118
Dank je wel dames!

Lyssa, 6060 is idd heel netjes! Het wordt ook snel geleverd, ik was er ook 2x tevreden van!
pi_88219966
Ik heb al 9 granny squares af :') Gaat hard. Ik moet nou alleen nog een kussen vinden... Bleh, geen zin om naar de Ikea te gaan. 't is jammer dat de rest van de winkels zo duur zijn ( >10 euro voor een kussen vind ik heel enthousiast als je ze bij Ikea voor 1 euro kan halen...)
pi_88220045
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema :P
pi_88220258
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema :P
SPOILER
pi_88220442
Wat een schattige konijntjes, Stefanie :)

quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Haha, ik dacht ook al aan de Action.. 8)7
pi_88222354
Ik heb vandaag zomaar even een varkentje gemaakt uit een boekje...weet niet hoe die heet maar vind het geen leuk boekje, geleend bij de bieb.
En heb mn beertjes eindelijk mondjes en neusjes gegeven, dus zal morgen even foto's maken.
  maandag 1 november 2010 @ 20:52:31 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_88224339
Swappen doe ik voorlopig niet aan mee :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_88224995
Aaargh was ik bezig met Floortje, het schaap, heb ik de juiste oogjes niet. Heb ze nu net besteld, maar moet maar even wachten tot ze hier zijn, kan zolang duren!
pi_88225295
Waar heb je ze besteld? Waar ik bestel zijn ze altijd vrij vlot gelukkig.

Mn varkentje staat zowaar op alle 4 de pootjes, echt een wonder!
pi_88225355
Bij 6060 op etsy, gaat meestal snel hoor, maarja het komt toch van Amerika hé, dusja :-)
pi_88225413
Oja dat duurt sowieso wat langer :P
pi_88225495
Het duurde een week, voor mij, maar de eerste keer had ik ze maandag in huis, terwijl ze donderdag waren verstuurd :o

6060 O+
pi_88226078
Dacht eerst bij die 6060 van he das niet echt heel goedkoop(per 10 paar enzo) maar als je er heel veel koopt dan weer wel. Ik ga m onthouden!

Edit: ik klets uit mn nek, de 6mm zijn per 10 paar 1 cent goedkoper, de 8mm wel iets duurder, maar met grotere hoeveelheden weer niet.
pi_88226353
Waar koop jij ze dan dat ze goedkoper zijn?

Mijn 6060 oogjes en neusjes hier ook goed ontvangen :Y Heb de mix genomen, dus heb nu even genoeg :s)
pi_88226387
Zie mn edit :P
pi_88226765
Kan iemand uitleggen wat dit precies betekent? Ben net begonnen aan de Martha Cowl Scarf waar Rimketje de muts van heeft gemaakt. Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe (het ziet er anders uit op de foto)

Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.

Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat :@
pi_88227078
uuuh....slipstitch in volgende steek, 4 lossen, 1 losse overslaan, [vaste of stokje in volgende steek, 1 losse] en dan in een rondje.

vaste of stokje ligt eraan of het engels is of amerikaans

Denk ik...maar ben ook niet de meest ervaren. En moet zeggen dat je niet het makkelijkst geschreven patroon hebt gekozen om mee te beginnen :P
pi_88227353
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
En moet zeggen dat je niet het makkelijkst geschreven patroon hebt gekozen om mee te beginnen :P
Haha, lekker dan.. Nou ja, ik hou wel van een uitdaging ;) En hoewel het niet helemaal hetzelfde lijkt als de foto, is ie best leuk :D

Bedankt voor de snelle hulp!
  maandag 1 november 2010 @ 21:42:13 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88227370
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
ga je de poef helemaal gestreept maken, trui? ik vind hem zoals die nu is al mooi :@
de zijkanten worden ook gestreept, maar dan verticaal. ik weet nog niet zeker of dat niet al te druk wordt zo bij elkaar maar ja. ik vind 't niet mooi om alleen een bovenkant te maken en ik heb niet genoeg garen van een en dezelfde kleur om een effen zijkant te haken. voor een volgende poef heb ik al wel iets heel anders in m'n hoofd. :)
in de haak.
  maandag 1 november 2010 @ 21:45:36 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88227567
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:

Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.

Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat :@
volgens mij bedoelen ze met 'sp' de 'ruimte (space) die je gecreeerd heb door een rijtje lossen te haken in de vorige ronde. dus dan haak je niet in een steek maar in dat 'gat' dat daar ontstaan is. daar maak je dan dus 1 slipstitch (halve vaste in), en dan weer 4 lossen, dan 1 losse uit de vorige ronde overslaan (?) dan een stokje in de volgende 'space' van een kettinkje lossen, weer 1 losse, en dan weer 't hele riedeltje herhalen vanaf 't begin.

nota bene: ch = chainstitch = losse! (niet vaste dus!)
in de haak.
pi_88227723
Zie je ik ben niet helemaal dom!

Is het niet 1 losse van die 4 lossen overslaan ipv 1 losse uit de vorige ronde? Lijkt mij?
  maandag 1 november 2010 @ 21:51:34 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88227905
waarom zou er dan ch4 staan en niet gewoon ch3?
in de haak.
  maandag 1 november 2010 @ 21:52:20 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88227956
ik kreeg vanavond trouwens een prachtige sjaal van m'n broer, dus ik hoef die cowl voor mezelf in elk geval al even niet te breien. :o
in de haak.
pi_88228040
Omdat het uberhaupt al een vaag geschreven patroon is?
ch 4, skip 1 ch
komt op mij toch echt over, dat je er dan eentje overslaat net als dat je dat soms doet als je heen en weer haakt.Maar ligt er ook aan wat ze ervoor heeft gedaan, als dat een rijtje ch was dan kan dat ook natuurlijk.
Hmm misschien heb je wel gelijk!
pi_88228102
Hmmmm, dit klinkt allemaal nogal als abacadabra voor deze haaknoob, misschien toch maar met iets makkelijkers beginnen..

Ben erg benieuwd naar je poef, Trui, wat een geweldige kleurtjes gebruik je :)
pi_88228326
Maakt het trouwens uit of je die Granny squares op een hard of een zacht kussen naait? Ik neem aan dat een harde mooier is in de zin van dat hij beter blijft staan, maar ik heb alleen maar zachte kussens voorhanden ( vergat dat ik er eentje een tijdje terug had uitgeleend )
  maandag 1 november 2010 @ 22:02:23 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88228563
maakt volgens mij niet zoveel uit hoor kirsten! tenzij 't kussen echt nul vorm heeft van zichzelf, dat lijkt me wel iets minder handig.
in de haak.
pi_88230010
ik heb niet zoveel gehaakt, alleen een klein hoesje voor mn nieuwe videocameraatje. heb een belachelijk drukke maand voor de boeg qua studie en werk, dus ik vrees dat er weinig gehaakt gaat worden...
Kwak
  maandag 1 november 2010 @ 23:42:52 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88233017
Stefanie je love bunnies en koosje zijn O+

En een swap van restjes is inderdaad een goed idee!
En misschien voor stefanie dr iemand idee om de verzendkosten te delen als het inderdaad 15 euro ofzo is :O (misschien loop ik nu al te ver op de feiten vooruit haha)

Tijd voor m'n bed!
Hopelijk morgen avond EINDELIJK Sally afmaken, kan ik m'n vriend gelukkig maken ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 00:14:46 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88234047
haha zit je vriend zo op sally te wachten of heb je dan weer tijd voor andere gezellige dingen. :)

stefanie, ik vind Koosje erg leuk! en die andere konijntjes zijn ook goed gelukt!

ik durf 't bijna niet te zeggen maar slof nr 3 lijkt ook te gaan mislukken. veel te groot (na 2x hete was). :') (en ik had me nog vergist met de kleurvolgorde ook, maar dat is nog niet eens zo erg). nou ja, morgen maar weer een keer in een wasje meedraaien, es kijken hoe ver we 't krimpproces nog door kunnen laten gaan. :+
in de haak.
pi_88235636
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:
Kan iemand uitleggen wat dit precies betekent? Ben net begonnen aan de Martha Cowl Scarf waar Rimketje de muts van heeft gemaakt. Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe (het ziet er anders uit op de foto)

Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)
pi_88236369
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:42 schreef EsseEi het volgende:

En misschien voor stefanie dr iemand idee om de verzendkosten te delen als het inderdaad 15 euro ofzo is :O (misschien loop ik nu al te ver op de feiten vooruit haha)

Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 07:48:56 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88236749
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 06:15 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 2 november 2010 @ 08:10:32 #103
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88236984
jeetje wat een regels!!! dan is het inderdaad niet echt voor de leuk meer...

en trui, sommige projecten zijn gewoon onmogelijk. Vind het al knap dat je na de eerste 2 sloffen de moed niet hebt opgegeven :P

Ow en m'n vriend wacht op Sally ;) omdat we het weekend veel leuke dingen hebben gedaan is ze nog niet af :P maar ze is voor hem, struisvogelfreak ;)
pi_88237431
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....

Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):

[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:04:07 #105
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_88237795
Ilske, wat een ontzettend leuke bunny! :D wat heeft ie een ontzettend schattend koppie O+ ben meteen geinspireerd!
pi_88238083
Mooi Ilske!

Ik ben nog nooit begonnen aan een lavender bunny, want de lange armen en benen lijken me zo vervelend :X
pi_88238245
Wat kijken ze leuk! Die van mij kijken altijd superdom.
Ik heb 2 opdrachten, jeej, ook nog eens katjes, dus helemaal jeej =)
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:43:04 #108
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88238646
Hey Ilske, het is geen wedstrijd. En als er een zou zijn.... jouw bunnies zijn prachtig!
Stefanie, jammer van al die suffe regeltjes die de lol uit je swap halen.
pi_88240817
Wow, wat een ongelofelijk leuke bunnies!! O+ _O_
pi_88241317
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Ilske het volgende:
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....

Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prachtig strak gehaakt O+ Ze zijn erg leuk!
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:55:39 #111
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88243899
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar O-) !

Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.

Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten :@ ). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.

Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.

Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?

Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
klerkje
pi_88243944
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar O-) !

Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.

Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten :@ ). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.

Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.

Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?

Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
Hoe is het met je draak? WIP foto? :D
pi_88244394
Foto's!

Deze is wel een stuk groter dan de volgende maar op de foto's lijkt het niet zo

Varkentje!
pi_88245406
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)
Super, bedankt! Ga ik vanavond een tweede poging doen :s)
pi_88245476
Wat een mooie beestjes allemaal O+ Ik moet me echt inhouden om niet nog 20 dingen te willen maken..
pi_88249206
Huidverzorging voor haaksters:

Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet _O-
pi_88249709
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Huidverzorging voor haaksters:

Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet _O-
:D Goed voor een strak huidje zeker! _O-

Ga je dat gebruiken voor de kerststerren? Ik ben benieuwd hoe ze worden. (foto's? O+ )
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:09:39 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88251615
haha ophelia, de moeite van 't proberen waard! :+

wie had nou ook alweer dat schaaltje voor ynske gehaakt? dat was ook met stijfsel gedaan neem ik aan? ik had steeds in m'n hoofd dat jij dat ook was ophelia, maar ik heb net even teruggekeken in het befaamde schema en ik geloof dat 't b.ertha was.
in de haak.
pi_88251902
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..

Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekocht *O* Waar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan O-)
pi_88252033
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Truus1981 het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..

Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekocht *O* Waar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan O-)
Mn moeder heeft toevallig net een kast voor de wol leeggemaakt dus ik heb wel ruimte hoor O-)

Ik vind t zo jammer dat wibra/zeeman niet met nieuwe kleurtjes komen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 17:05:59 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88253977
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88257745
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 07:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
Tsjah, don't ask me, ik ben er ook helemaal niet mee akkoord maar ah, een keer en nooit meer ;-)

Spiegelei, inzenddatum is 13 november :-) Volgende week nog wat extra's halen (weekje verlof) en dan stuur ik het op. Ben benieuwd naar mijn pakje, ik ga idd ook wel iets moois voor in de plaats krijgen

Ilske: mooie lavenderbunny's!! Ik haak ze zelf wel graag, de armen en benen vallen heel goed mee (weet niet wie daar een 'opmerking' over gaf)
pi_88257754
Oe Ynske, don't tell! Ik mag geen wol meer bijkopen :P

edit: oh de onze doet er niet aan mee, gelukkig!
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:23:13 #124
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88259168
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!! :D Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S

Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk! :D
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting ;))

Nu even afwassen en daarna lekker haken!
SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 november 2010 @ 19:43:21 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88260016
Sleep is bijna klaar en heb tule gescoord voor de sluier *O*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88260618
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:23 schreef EsseEi het volgende:
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!! :D Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S

Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk! :D
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting ;))

Nu even afwassen en daarna lekker haken!
SPOILER
Hoezo falen als arts? Ik zie potentie, kinderarts, consultatiebureau-arts, jeugdarts :D

En die oogjes: chirurgie hè! ;)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:00:14 #127
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88260743
hahaha ja die opties had ik ook hoor :) maar kan je niet echt "spelen" met ze ;)
Doe je chirurgie? of bedoel je: daar zou je moeten oefnene? :D haha

om het toch nog ontopic te houden:
winter is slecht voor haken met donkere kleuren :P probeer een zwarte vleugel te maken maar zie de steken echt heel slecht!
pi_88262737
Ik heb het hemdje voor mn beertje af, tzelfde als de donkerpaarse alleen dan in t wit met roze rokje en hemdje.
En heb nog een ander beest afgemaakt.

En vond een bijna affe lavender bunny in de kast, alles af behalve een oor, maar het andere oor heb ik zelf bedacht dus die ken ik ook fijn uit gaan halen.
En nog een konijn met hoedje en sjaal waarvan alleen het hoedje nog moet.
Dus ik heb nog wat af te maken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:50:21 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88262993
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon O+
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol. :) ik ga morgen eens kijken.
in de haak.
pi_88263100
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon O+
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol. :) ik ga morgen eens kijken.
loop O+

Mijn Hema poefje is binnen, maar de zpagetti rekt best uit, dus het roze is wel erg zichtbaar... Misschien een groot shirt om de poef heen ofzo :)
pi_88263562
ola! ik kwam erachter dat een kennis van me hele mooie sokkenpatronen maakt en verkoopt op ravelry. jammer dat ik niet kan breien, en al zeker geen sokken. deze: http://www.ravelry.com/people/RedScot

verder ben ik nu net thuisgekomen uit school :O geen haaktijd....

mooie lavender bunnies ilske! die gezichtjes van jou vind ik zó leuk!
Kwak
pi_88263661
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:

[..]

oh, die wil ik ook!!! O+ O+ O+ O+ (moet eerst de 300000 andere to-hooks nog doen, maar ik zet deze zeker op mijn lijstje)
pi_88264698
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 21:43:01 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:27:07 #134
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88264854
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk :D
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn :P *blond*
pi_88264958
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:27 schreef EsseEi het volgende:
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk :D
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn :P *blond*
Foto is niet optimaal, dat klopt wel hoor ;) Donkere huiskamer ;) Morgen plaats ik betere foto's op mn ravelry!
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:31:14 #136
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88265087
haha nou ik zie het gewoon heel duidelijk hoor :)
maar eerst zag ik alleen een soort zwarte schaduwen zeg maar :P

toeren haken van 10V is niet leuk :( kan m'n vinger er niet goed achter zetten dus is lastig insteken :S en dan moet ik straks nog een poot
*juwp ik schiet niet op*
pi_88265111
Ik kan mn posts niet editten :?

edit: nu wel :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 21:43:12 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:52:46 #138
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88266249
Lyssa, speciaal voor jou (en eigenlijk ook voor alle anderen :Y ) mijn WIP-foto's van de draak, zoals je kunt zien schiet ik nog niet echt op:

De bek/buik is wel helemaal gehaakt maar moet ik nog vastzetten. Ik heb de achterpootknieën gehaakt (nog niet gevuld) en ik ben bijna klaar met een achterpoot-/klauw die me niet helemaal bevalt.

Nog te doen:
1 achterpoot/-klauw
2 voorklauwen
2 voorpoten
2 vleugels
alles in elkaar zetten

Maarru Lyssa hoe is het eigenlijk met jouw draak?? O-)

Truus & Ynske wat doen jullie me aan, daar gaan m'n centen ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Spiegelei op 02-11-2010 22:09:47 ]
klerkje
pi_88267120
Mijn draak ligt nog steeds stil! :@

Ik vind die van jou erg gaaf hoor! Is wel inspiratie om er eens verder mee te gaan :D

[ Bericht 42% gewijzigd door Lyssa op 02-11-2010 22:50:48 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:21:55 #140
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88267968
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi! :)
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!! :D Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat ;)

M'n moeder had pas die kip van Christel Krukkert gemaakt. En in het boekje vond ik 'm dus niet heel tof, maar eenmaal gehaakt is die zo gaaf! niet echt geschikt voor kleine kinderen ;) (het is natuurlijk gewoon een del ;)) maar wel heel tof!!! heel groot ook! (niets bij die draak natuurlijk maar voor een kip best wel :P)

Ow en Sally is dus nog steeds niet af, ik ga nu toch maar naar bed maar moet nog 1 poot. Maar wie weet morgen ochtend, hoef pas om 10 uur te beginnen :D
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:02:11 #141
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_88270403
Wat zijn er weer een toffe dingen gemaakt O+
Ik ben op het moment bezig met een heeeel lange GS-sjaal en maak af en toe tussendoor wat kleine dingetjes, zoals mutsen en sloffen :)

quote:
4s.gif Op maandag 1 november 2010 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al 9 granny squares af :') Gaat hard. Ik moet nou alleen nog een kussen vinden... Bleh, geen zin om naar de Ikea te gaan. 't is jammer dat de rest van de winkels zo duur zijn ( >10 euro voor een kussen vind ik heel enthousiast als je ze bij Ikea voor 1 euro kan halen...)
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50 ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_88270644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:02 schreef Muck het volgende:

Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50 ^O^
Ik denk dat dat een beetje uit de buurt is voor kirsten. ;)

Mijn vlokken hebben een stijfselbad gehad en liggen nu op een handdoek gespeld te drogen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:11:34 #143
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_88270788
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef EsseEi het volgende:
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi! :)
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!! :D Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat ;)

De klauw ziet er anders uit dan het patroon, de mijne is lang en niet zo breed, terwijl de klauw op het patroon minder lang lijkt en breder. Maar ach als alles in elkaar zit zie je dat vast niet meer zo hoor. Ik ben de draak gewoon een beetje beu, maar ik moet van mezelf hem afmaken anders weet ik het wel en ligt hij er volgend jaar nog onaf te zijn, dat vind ik ook zonde.
klerkje
  woensdag 3 november 2010 @ 08:20:42 #144
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88276551
Spiegelei, ligt misschien ook aan perspectief van de foto's.
Ging 'm net even opzoeken op Ravelry, daar zijn ook duidelijke zij-aanzichten en zie je dat de klauw best lang is, maar omdat de poot er midden op staat lijkt het vooraanzicht breder en minder lang :)

Muck je shawl wordt heel vrolijk! :D Leuk :D

Ow en bedenk me: Whoopidoo je beertjes zijn heel schattig :D het varkentje ook! :D

[ Bericht 19% gewijzigd door EsseEi op 03-11-2010 08:26:57 ]
pi_88277234
Ik snap je wel spiegeleki, ik ben nu ook met een beertje bezig dat me gewoon te lang duurt :D hoezo ongeduldig? O-)

Wel gaaf als hij straks af is hoor!
  woensdag 3 november 2010 @ 09:13:39 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88277387
wat een lief koosnaampje, spiegeleki. O+ die houden we erin! :Y)

muck, vrolijke sjaal wordt dat! zijn het Lucy's summergarden GS'jes?

whoopdidoo, ik vind 't varkentje 't leukst! erg netjes gemaakt allemaal!

ilske, je konijnen zijn tof zo samen! O+

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 03-11-2010 09:22:31 ]
in de haak.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:23:37 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88277584
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!! :(
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
pi_88278170
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:23 schreef EsseEi het volgende:
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!! :(
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
was Sally die pauw? Heeft die zulke grote voeten? Dat had ik niet gedacht op de foto :o

of ben ik nu helemaal in de war... Ben een dagje ziek thuisgebleven en ga lekker de resterende granny's haken, moet er nog 4 en dan allemaal aan elkaar zetten.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:53:49 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88278240
nee sally is een struisvogel volgens mij.
beterschap kirsten!
in de haak.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:58:42 #150
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_88278360
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef Lyssa het volgende:
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!

[ afbeelding ]
Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?

Ik heb zelf nog nooit gehaakt, dus weet iemand miss een goede tutorial die alles duidelijk uitlegt.
Die walrussen zijn denk ik voorlopig nog erg hoog gegrepen of niet? (zeg nee please zeg nee O+ )
1 Minuut stilte voor de storm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')