SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, maar die zijn gebreidquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Helemaal zelf, zo'n liggende ronde weet je wel? Die overal te koop zijn voor een paar honderd euro
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.htmlquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:54 schreef kirsten. het volgende:
I'm out of inspirationEn dat gebeurd niet vaak. Ik wil wel een grannysquare kussenhoes maken maar daar moet ik eerst de maat van de kussens voor weten en die kan ik op z'n vroegst pas morgen halen. bleeh
haha ja, dat zou nog kunnen inderdaad. Ik heb alleen geen potjes én geen bloemen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:12 schreef Wampi het volgende:
[..]
je kan toch wel vast beginnen, en dan ophouden wanneer je ongeveer denkt dat t goed is? 30 bij 30 cm ofzo? anders pak je een jampot en maak je een jasje omheen, zie http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-jar-jacket.html. ook lekker snel en ziet er superleuk uit! (heb je er met jouw snelheid zo 10 af
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ophelia, ze zijn prachtig! Mijn ervaring met stijfsel is wat gedateerd maar als je dat ouderwetse spul gebruikt zou ik de verhouding water/poeder nogal aanpassen zodat het goed stijf gaat staan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sneeuwvlokken
Nu nog stijfsel en opspannen (iemand tips?)
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:54 schreef caroline88 het volgende:
Inu, frotten heeft dacht ik met draadspanning te maken. Ik ben altijd bang om in mijn vingers te naaien als ik achter de naaimachine zit. We kunnen natuurlijk ook gewoon een nieuw naaitopic starten voor mensen die nog niet zo hoogbegaafd zijn
Jeee wat een geheugen als een zeef heb ik toch. Twee mensen en ik kan maar 1 naam/onderwerp onthouden.
Het zal jullie plezier doen te horen dat Danny van plan is hier actie op te ondernemen. Heb even wat input gegeven op een feature request waardoor we straks makkelijker een reply kunnen maken aan meerdere posters, en zelfs over meerdere topics heen.
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:40 schreef mijsje het volgende:
ik zie net dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op Lyssa's walrusje en Rimketje's muts... ik vind ze leuk! die walrus is om te knuffelen, en de muts ziet er heerlijk warm uit!
![]()
Fijn om weer te kunnen haken Rimketje
Nee hoor mijsje, je denkt aan het goede. Alleen gaat het straks automatisch zonder al dat geknutsel en met meerdere windows werken. Zie topicquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar je kan toch al meerdere quotes in je post verwerken? ik in ieder geval wel... en ook quoten uit een gesloten topic. dan moet die tekst in het kader gewoon worden gekopieerd en kun je het hier gewoon plakken... kijk maar:
[..]
of zit ik nu aan iets heel anders te denken?
oeh wat een vreselijk ding.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:03 schreef mijsje het volgende:
het ging trouwens over deze draak:
[ afbeelding ]
ja!, heel simpel. ik varieer wel op welke plaats ik meerder, zodat 't niet zo'n duidelijk rijtje wordt.quote:Op maandag 1 november 2010 02:48 schreef AnitraX het volgende:
En het meerderen doe je dat volgens het elke ronde 1 gewone steek meer? Dus 5 stokjes, 2 in 1- 6 stokjes, 2 in 1.
Ik vind deze erg duidelijk en leuk, maar eerlijk gezegd vond ik het makkelijker instructiefilmpjes op internet te bekijken dan het uit een boek te leren.quote:Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
kijk even in de bieb, daar staan ook fijne boeken.quote:Op maandag 1 november 2010 13:23 schreef Truus1981 het volgende:
Hebben jullie toevallig nog een goede tip voor een haakboek voor een beginnend haakster? Ik hoor veel over Happy Hooker (niet die van Xavira Hollander), maar hebben jullie nog andere tips?
We kunnen afspreken om vooral haaksel te maken uit restjes wol! Dan hoef je niets nieuws te kopen en dan betaal je enkel verzendkostenquote:Op maandag 1 november 2010 13:55 schreef StefanieV het volgende:
Niet veel voor mij, ben beetje blut (en dan moet ik nog megaveel cadeautjes kopen)
Oh, kleurtjes!?quote:Op maandag 1 november 2010 14:14 schreef kirsten. het volgende:
Eindelijk, net kwamen de haaknaalden uit azië (kekke kleurtjes) en 2 boeken van Edie Eckman (beyond the square; crochet motifs en around the corner; crochet corners) binnen!
Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal!quote:Op maandag 1 november 2010 14:24 schreef Truus1981 het volgende:
Internet is inderdaad erg handig, vooral de youtube tutorials, maar ik ben wel gek op boeken 'voor de heb', om af en toe eens even in te bladeren. Hoewel ik ook een breiboek heb waar ik nog nooit in heb gekeken![]()
E-bay, uit Hongkong. Ik had nog gevraagd of ze ze naar Zweden wilde versturen ipv naar huis, omdat je je paypal-land niet kan veranderen zonder een nieuw adres aan te maken ( met bijbehorende weet ik niet hoeveel dagen wachten op al die bevestigingen). Dus kreeg ik een mailtje terug met; Hey dear, you pay, no problemquote:Op maandag 1 november 2010 14:45 schreef knitwit het volgende:
[..]
Oh, kleurtjes!?![]()
Waar heb je ze besteld?
Kerstswap met restjes klinkt goed. Kom je daar ook eens van af!
[..]
Iemand postte pas een link naar een britse (?) site waar ze heeeel veel (engelstalige) haakboekjes hebben. Ik heb m hier niet bij de hand, maar dat zag er echt heel leuk uit allemaal!
quote:Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema
Haha, ik dacht ook al aan de Action..quote:Op maandag 1 november 2010 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
*bedenkt zich net op tijd dat kirsten niet zoveel heeft aan tips over Xenos of Hema
Haha, lekker dan.. Nou ja, ik hou wel van een uitdagingquote:Op maandag 1 november 2010 21:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
En moet zeggen dat je niet het makkelijkst geschreven patroon hebt gekozen om mee te beginnen
de zijkanten worden ook gestreept, maar dan verticaal. ik weet nog niet zeker of dat niet al te druk wordt zo bij elkaar maar ja. ik vind 't niet mooi om alleen een bovenkant te maken en ik heb niet genoeg garen van een en dezelfde kleur om een effen zijkant te haken. voor een volgende poef heb ik al wel iets heel anders in m'n hoofd.quote:Op maandag 1 november 2010 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
ga je de poef helemaal gestreept maken, trui? ik vind hem zoals die nu is al mooi
volgens mij bedoelen ze met 'sp' de 'ruimte (space) die je gecreeerd heb door een rijtje lossen te haken in de vorige ronde. dus dan haak je niet in een steek maar in dat 'gat' dat daar ontstaan is. daar maak je dan dus 1 slipstitch (halve vaste in), en dan weer 4 lossen, dan 1 losse uit de vorige ronde overslaan (?) dan een stokje in de volgende 'space' van een kettinkje lossen, weer 1 losse, en dan weer 't hele riedeltje herhalen vanaf 't begin.quote:Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:
Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.
Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat
Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)quote:Op maandag 1 november 2010 21:32 schreef Truus1981 het volgende:
Kan iemand uitleggen wat dit precies betekent? Ben net begonnen aan de Martha Cowl Scarf waar Rimketje de muts van heeft gemaakt. Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe (het ziet er anders uit op de foto)
Round 2. sl into next sp, ch 4, skip 1 ch, [dc in next sp, ch 1] around, join in top of beg. ch.
Wat sl into next sp betekent weet ik al niet, haha.. Moet ik nou 4 keer een vaste in de ketting maken, dan 1 steek overslaan en in de volgende een double crochet/stokje, dan een vaste, weer 1 overslaan en weer een stokje? Dat doe ik nu namelijk, maar dit is de eerste keer dat ik een patroon volg, dus eerlijk gezegd doe ik maar wat
Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.quote:Op maandag 1 november 2010 23:42 schreef EsseEi het volgende:
En misschien voor stefanie dr iemand idee om de verzendkosten te delen als het inderdaad 15 euro ofzo is(misschien loop ik nu al te ver op de feiten vooruit haha)
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:15 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Lief dat je het voorstelt hoor, maar er is sowieso ook iemand die zoveel betaalt om het naar mij op te sturen, dus geen probleem hoor :-) Die verzendingskosten en iets extra's zal me wel lukken, maar ik denk nu gewoon aan een swap die ik nu doe, er moeten 2 bolletjes wol, wat extra accessoires, een ami en dan nog een gekocht patroon (want gratis patronen vindt iedereen zelf).. Oja en nog een klein cadeautje voor de persoon zelf. Had ik alles vooraf geweten, ik had niet meegedaan.
Prachtig strak gehaaktquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Ilske het volgende:
Jeuj, ik heb eindelijk weer eens iets af, kom gewoon niet fatsoenlijk tot een beetje haken. Het zal hierna ook wel weer een beetje stil worden, sorry.
Op zich een Kerstswap lijkt me leuk, maar ik ben altijd zo bang dat door tijdgebrek ik dan óf te laat ben óf een te karige swap aflever....
Maar goed, mijn 2e Lavender Bunny (en nog ff samen met de 1e):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Hoe is het met je draak? WIP foto?Op dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ha dames, ben ik weer, ik ben niet zo lekker geweest in het weekend en gisteren ook nog niet echt. Nu nog niet 100% maar ik moet echt verder met leren, ik heb donderdag tentamen en die moet ik gewoon wel goed maken, daarom nog geen fotootjes gemaakt, komt vandaag echt waar!
Haha Ilske, ik zag eerst je foto en toen dacht ik 'huh, die lavender bunny heb IK gemaakt!', toen pas zag ik je berichtje. Ik heb met dat oranje-gele spul (van phildar toch?) ook 2 bunnies gemaakt, met alleen grote veiligheidsoogjes, ik vind echte gezichtjes maken meestal nogal lastig. Je bunnies zijn in ieder geval heel leuk geworden.
Stefanie, wat een gedoe zeg met die swap waar je nu aan meedoet, maar aan de andere kant krijg jij dan ook een heel pakket als het goed is, wanneer is de inzenddatum ook al weer (want je had het me al eens verteld, maar ben het vergeten). Jouw bunnies zijn ook erg leuk geworden en Koosje vind ik echt heel schattig met een sjaaltje.
Ophelia: die kerstkristallen vind ik ook erg kunstig, leuk als versiering inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze in je huis gaat verwerken (of zijn het weggevertjes?) nadat je ze met stijfsel heb behandeld.
Ynske: je barbiejurk is leuk! Kan hij ook echt aan en uit? Want hij ziet er echt heel mooi passend uit zo bij de middel enzo. Ga je de jurk nog versieren met van die glitter/glansdingetjes?
Oh en voor een kerstswap houd ik me wel aanbevolen hoor, vind ik erg leuk om te doen (en leuk om zelf verrast te worden natuurlijk).
Super, bedankt! Ga ik vanavond een tweede poging doenquote:Op dinsdag 2 november 2010 01:45 schreef Rimketje het volgende:
[..]
Hoe ik 'm begrijp..En ook bij de handschoenen en muts heb gedaan... Je hebt eerst een rij van ... kettingsteken (gewoon je eerste lijn) die maak je aan elkaar vast door de uiteinden door middel van een slipstitch (Dus haak door eerste steek, draad erover en dan door beide lusjes heen halen).. Dan haak je weer 4 losse steken/ketting.. Sla je van het al reeds gemaakte rijtje steken uit ronde 1 de eerste over.. En Dan doe je per steek van de eerste ronde een stokje en een losse steek.. stokje, losse steek etc.. Totdat je rond bent.. En dan weer eindigen in de eerste steek van deze ronde (Bijv door sl.st of andere steek..)
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Huidverzorging voor haaksters:
Op het pak stijfsel dat ik heb gekocht staat dat het erg goed voor je huid is als je er wat van in je bad doet
Mn moeder heeft toevallig net een kast voor de wol leeggemaakt dus ik heb wel ruimte hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Truus1981 het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de kerststerren worden, maar lijkt me overbodig om naar foto's te vragen..
Weten jullie trouwens dat er t/m as zaterdag 25% korting op wibra wolletjes is? Ik heb gisteren gelijk iets van 15 bollen ingekochtWaar ik die ga laten denk ik gewoon even niet aan
Tsjah, don't ask me, ik ben er ook helemaal niet mee akkoord maar ah, een keer en nooit meer ;-)quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom zou je een gekocht patroon moeten gebruiken? Er staat zoveel online, Tis onmogelijk om alles te hebben, en daarbij is t toch gewoon leuk om wat te krijgen?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:23 schreef EsseEi het volgende:
Die bunnies kijken inderdaad heel leuk!!!Knap dat je zo goed die ogen erop kan naaien, bij mij mislukt dat toch wel een beetje meestal :S
Was die kerstversiering en barbiejurk geloof ik helemaal vergeten maar vind ik wel erg leuk!
(dankje SpiegelEi voor een samenvatting)
Nu even afwassen en daarna lekker haken!Hoezo falen als arts? Ik zie potentie, kinderarts, consultatiebureau-arts, jeugdartsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die oogjes: chirurgie hè!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroonquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
De lidl heeft weer brei en sokken wolletjes in de aanbieding 4 bollekes voor 4 of 5 euro
loopquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:
[..]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol.ik ga morgen eens kijken.
oh, die wil ik ook!!!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef trui het volgende:
[..]
bedankt voor de tip! ik ga toch es kijken, want ik wil een keer sokkenwol proberen voor dit patroon
die malabrigo is vrijwel niet in NL te krijgen en ook nog eens vreselijk duur, dus waarom niet eerst eens een exemplaar van LIDL sokkenwol.ik ga morgen eens kijken.
Foto is niet optimaal, dat klopt wel hoorquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:27 schreef EsseEi het volgende:
Wat zijn ze leuk!!!:D de beeb is wel een echte beeb en daardoor zijn ze samen heel leuk
ik dacht: wat een slechte donkere foto, maar toen deed ik m'n beeldscherm wat rechter op (laptop) en bleek het gewoon een hele goede foto te zijn*blond*
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50quote:Op maandag 1 november 2010 19:21 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb al 9 granny squares afGaat hard. Ik moet nou alleen nog een kussen vinden... Bleh, geen zin om naar de Ikea te gaan. 't is jammer dat de rest van de winkels zo duur zijn ( >10 euro voor een kussen vind ik heel enthousiast als je ze bij Ikea voor 1 euro kan halen...)
Ik denk dat dat een beetje uit de buurt is voor kirsten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:02 schreef Muck het volgende:
Bij Blokker liggen kussenvullingen voor ¤1,50![]()
De klauw ziet er anders uit dan het patroon, de mijne is lang en niet zo breed, terwijl de klauw op het patroon minder lang lijkt en breder. Maar ach als alles in elkaar zit zie je dat vast niet meer zo hoor. Ik ben de draak gewoon een beetje beu, maar ik moet van mezelf hem afmaken anders weet ik het wel en ligt hij er volgend jaar nog onaf te zijn, dat vind ik ook zonde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef EsseEi het volgende:
Waarom ben je niet tevreden over die klauw Spiegelei?? Ik vind 'm wel mooi!
maar ik vind sowieso die hele draak mooi!!!!Echt wat een werk...boeiend dat het niet zo snel gaat
was Sally die pauw? Heeft die zulke grote voeten? Dat had ik niet gedacht op de fotoquote:Op woensdag 3 november 2010 09:23 schreef EsseEi het volgende:
hmpf ik dacht misschien lukt het me wel om de 2e poot van Sally te haken, maar nu moet ik weg en het regent ook nog!!!!
Nog 15 toeren van 10 steken, beetje bijna klaar is ze dus wel.
Ik vind ze echt geweldig! Kun je mij misschien het patroon sturen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef Lyssa het volgende:
De walrus familie is klaar! Moeders is leuker dan beeb, maar ze zijn wel cute geworden!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |