SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het roze valt in het echt ook veel minder opquote:Op donderdag 4 november 2010 21:55 schreef EsseEi het volgende:
Gaaaf!!:D
En ik vind het JUIST leuk dat je het roze erdoorheen ziet
Tegen de drie averechtse rijenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:56 schreef Eska het volgende:
Nice Inu!En idd zeker niet storend hoor, dat het roze er doorheen komt.
Haha, en waartegen dek jij je meteen in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lyssa, ik vind die handschoenen ook tégewoon... daar kan ik ook nog niet goed genoeg voor breien hoor... breien op zich is geen probleem, maar ik merk dat ik meer oefening nodig heb voor de fijne kneepjes van het vak...
en handschoenen haken lijkt me dan weer niks, tenzij je ze ook voert met bv fleece stof, zodat ze echt lekker warm zijn, en de kou niet door de gaatjes van het haken heenkomt... (maar dat is dan weer fijner met wanten ipv handschoenen aangezien dan je vingers weer heel erg dik worden van de fleece...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:34 schreef Spiegelei het volgende:
Ynske, wat is je barbiebruidje mooi geworden!
Eska, jij bent ook weer met veen projectjes bezig, leuk.
Inu jouw poef ik leuk geworden, heb je nu spierballen van het haken met Zpaghetti?
Hier weer weinig tijd om te haken, ondermeer om een hele vervelende (en totally oftopic) reden, maar ff onder een spoilertje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Jammer hoor trui, dat die sloffen zo tegenzitten....
Ah ja, je poef-onderkant klinkt logisch zo (dat was ik idd, die daar naar vroeg). Die steek kende ik nog niet. Maar voor dat idee van samentrekken zou ik ook gekozen hebben, ja.
Mijn deken-in-wording (hij toont op de foto niet zo groot, maar is toch 116 cm breed) is een eigen bedenksel;
Iedere kleurbaan bestaat uit:
1 toer vasten
1 toer stokjes
1 toer vasten
1 toer 'kruissteken' (ook een stokjestoer; een steek overslaan en meteen daarna een stokje in de overgeslagen steek => heb ik hier (en dan onder 'outside cover') gepikt)
1 toer vasten
1 toer stokjes
1 toer vasten![]()
Jeetje Spiegelei, wat een ontzettend rotnieuws!Logisch dat je nu flink van je stuk bent.... Sterkte!
![]()
Trui jammer van de sloffen, snap dat je geen zin hebt om wol erbij te kopen als het niet 100% zeker gaat lukken. Vind je poef trouwens echt heel tof ook
Ik vind eigenlijk alle poefen heel gaaf!
Ow ja en Eska ze hadden het opeens over je dekentje dus ging ik maar even terug zoekenvind 'm ook erg leuk, leuke kleuren enzo
en leuk altijd om zelf iets te bedenken, kan prima met een dekentje
En Muck je muts ziet er leuk en warm uit!!Lekker kleurtje ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooie dingen allemaal. Bruidje, Sally, mutsje...
![]()
![]()
SPOILER: SpiegeleiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hallo allemaal,
Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vindIk heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.
Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft*
En nog een vraag!!
Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?
[ Bericht 19% gewijzigd door NicoleM op 05-11-2010 09:51:00 (vraag vergeten) ]![]()
Ik heb een keer een patroon bij Tjeempie besteld en betaald en daar zaten gewoon fouten inquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:46 schreef NicoleM het volgende:
Hallo allemaal,
Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vindIk heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.
Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft*
En nog een vraag!!
Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?
Je kunt beter even kijken bij Dropshttp://www.garnstudio.com(...)sikt.php?kat=Crochet
Je kunt naalden prima bij de Pipoos kopen of via een webshop, want die van de Zeeman zijn ook niet helemaal de goede maat. Wol daar is prima![]()
![]()
Wibrahaaknaalden zijn ruk ja.
De bollen zijn wel goed genoeg.
Ik zag nog een mooie poef en muts voorbij komen.
En Sally! In mn herinnering is het 'orgineel' heel anders of ligt dat nu aan mij? Hij(zij) is wel onwijs leuk!![]()
Welkom Nicole!
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5. Is afhankelijk van de draad. En 't ligt er ook wel een beetje aan of je erg strak of juist los haakt eigenlijk.
Draad van de Zeeman haakt prima. Ik vind het zelf niet zulk prettig spul voor een sjaal of muts. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Massa's mensen vinden het wel oké. Het is iig zalig goedkoop![]()
Mijn draad & naalden heb ik grotendeels via diverse webshops. Daar is meestal een ruimere sortering dan in winkels (is mijn ervaring)![]()
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga vanmiddag even rustig internet-shoppenEn dan morgen naar de Wibra/Zeeman voor leuke bollen wol.
Groetjes,
Nicole![]()
Lieve Spiegelei, wat een vervelende situatie! Veel sterkte, dikke knuffel!
Poefje is super Inu, júist dat roze en grijs samen is echt superleuk (en een beetje tegendraads, niks mis mee!)
Esseei, sally = cute!!
Muck: heeeeeeel goed mutsje! Welk patroon en garen heb je gebruikt?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]![]()
Spiegelei, heel veel sterkte.
Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(![]()
Da's toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(
Als je niet minstens een 6 haalt ben je de rest van je arbeidsleven gedwongen in ongekwalificeerde rotbaantjes te werken en dat wel tot je 85e. Want denk maar niet dat de overheid bij 67 stopt. Omdat ze nog steeds niet met geld kunnen omgaan gaat de AOW leeftijd vanaf nu elk jaar met 2 jaar omhoog. Tot de 85 bereikt is.
En doordat ze de Fed als grote voorbeeld zien zal de inflatie binnenkort ook geen 2.5% maar 25% zijn dus wol wordt onbetaalbaar.![]()
![]()
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.
Nu word nog openen.
Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben weer aan de GS-jes voor een nieuwe up! Moest echt effe mijn ravelry er bij pakken om te zien hoe ik het bij de vorige ook al weer had gedaanmaar de eersten zijn in de maak! En de eerste is mislukt, die heeft mijn collega gekregen
Nog 271 te gaan!
![]()
HIer hetzelfde... ik kon mezelf ook nooit tot leren of schrijven aanzettenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.
Nu word nog openen.
Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.En als ik nu soms iets moet voor mn werk precies hetzelfde
![]()
![]()
Maar de stof is best interessant enzo, maarja andere dingen zijn leuker, zelfs lekker niets doen. En ik ben altijd zo dom om vertrouwen erin te hebben dat het goed komt.
En dan vervolgens thuiskomen met een 5.
Lijnloos, die vorige up was zo leuk!
Zijn daar zo veel vierkantjes voor nodig? hoeveel wol gaat daar wel niet in?![]()
De up alleen is 208 vierkantjes... (78 wit, 18 beige, 50 groen (nu rood) en 62 zwart)
Nu wil ik er nog een rand bij maken van zwart om diepte te maken (dus met een randje van gs-jes als tussenstuk voor de beide ups) en dat zijn er nog eens 64...
Vandaar 272 in totaal te maken. Er gaan ongeveer 40 gs-jes uit een volle bol catania kwam ik vorige keer achter, dus dat is op zich goed te doen. Heb nog een paar bolletjes liggen dus kan voorlopig wel een eind komen zonder nieuwe te hoeven kopen. Hooguit nog een bolletje wit, rood en zwart...![]()
Over onze verbouwing:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trui, je poef wordt echt fantastisch. Maar kanonne, wat een boel draadjes moet (moest?) je afwerken!![]()
Welkom pep88 en NicoleM.
whoopdidoo: hup, snel leren jij. Des te eerder ben je van school af, heb je een baan en kun je vrije dagen gaan op nemen als je zin hebt om te haken.![]()
eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?
Inu, hoera voor je poef!![]()
Ik vind Sally leuk geworden. Ze ziet er een beetje naughty uit. I like that.![]()
Spiegelei.Wat k*t voor je. Ik hoop dat het snel een "leefbare" situatie kan worden.
Muck, met welke wol en welke maat naald heb je die muts gemaakt?... ♥ ik mis je ♥![]()
phluphy, ik weet 't antwoord: het is een groene paddenstoel.klinkt logisch he!
hehheh. maar geloof me, het is echt een groene paddenstoel.
in de haak.![]()
spiegelei wat akelig... sterkte voor jullie allemaal!![]()
ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.
eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal!
in de haak.![]()
nicoleM, ik vind de wibra naalden ook niet fijn. bovendien komt hun nummering niet overeen met de standaard maatvoering, erg vervelend. ik vind de ergonomische 'soft touch' haaknaalden van clover wel heel fijn. maar soms heb ik ook ineens weer meer zin in gewone gladde.in de haak.![]()
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:32 schreef phluphy het volgende:
eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?
Doorgaans dus 3,5 of 4 of 4,5 of 5. En af & toe idd zo'n dikke; 8 of 10 of 12.
Geen gepuzzel hoor, is echt eenvoudig. Eerste kleurenbaan is misschien even beetje opletten, maar daarna kan ik zonder nadenken zo verdergaan. Prima te doen tijdens tv kijken, of als de kinders thuis zijn.
Oh en ik ben dol op schrootjes (mits echt hout), maar niet tegen mooie hoge plafonds, nee. Zal een beste klus zijn.![]()
Een huis uit 1750?!![]()
![]()
Dank!quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:41 schreef trui het volgende:
ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.
eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal!Zowel voor 't compliment als voor 't uitchecken van de sokkenwol. Bespaart mij een gang naar de Lidl.
![]()
![]()
phluphy, werken, ben je gek joh![]()
Ben ik echt nog niet aan toe, ben 20, 22 als klaar met bachelor. En dan maar eens kijken.
Weet niet eens of ik echt wat wil met deze studie![]()
Upjes zijn leuk! al heb ik momenteel een hekel aan mario aangezien ik niet verder kom![]()
![]()
Dit: (eerste UP die ik al had gemaakt, van GS-jes)quote:
Nu dus met rood ipv groen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welkom NicoleM!
Lijnloos ik heb het aleens gezegd maar ik vind die Up echt zo veten ik wist niet dat ie zo groot is (hij neemt een bankdeel in beslag toch?) En gaaf dat je er een kussen van gaat maken
Thnx trouwnes voor de complimentjes
Sally is wel beetje anders dan het patroon maar dat komt omdat ze daar in fancy standjes is gezet enzoen de kleuren iets anders.... en de pluizige wol heb ik later pas eraan gemaakt.
En inderdaad beetje ondeugend ^^ maar dat zijn struisvogels!
Goed spullen pakken (welke kleuren wol zal ik meenemen)en naar m'n lief, weekend vieren!
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: