abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88354481
Hallo allemaal,

Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vind :) Ik heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.

Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft* :D

En nog een vraag!!

Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?

[ Bericht 19% gewijzigd door NicoleM op 05-11-2010 09:51:00 (vraag vergeten) ]
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:52:21 #227
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88354623
Welkom, pep88 en Nicole!
Het wordt steeds gezelliger hier :+
pi_88354910
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:46 schreef NicoleM het volgende:
Hallo allemaal,

Ik volg jullie al heel lang, omdat ik de creaties zo mooi vind :) Ik heb van de week van mijn schoonmoeder een "workshop" gehad hoe ik zelf (rondjes) kan haken. Echt super leuk!
Mijn buurvrouw wees mij gisteren op deze site http://www.tjeempie.com Hij is alleen nog even offline, maar ik heb de site hier nog niet voorbij zien komen.
Volgens mijn buuf zijn hier oa gratis patroontjes te vinden.

Groetjes,
Nicole *die het haakvirus te pakken heeft* :D

En nog een vraag!!

Ik heb Wibra haaknaalden gekocht, maar die krengen zijn zo scherp dat mijn draad eraan gaat. Wat zijn goede haaknaalden en welke maten heb ik echt nodig? Ik ben dus echt een beginneling en mijn doel is om leuke knuffels, sjaals en mutsen te haken.
Zijn de bollen "wol" van de Wibra/Zeeman goed (genoeg) om te haken?
Ik heb een keer een patroon bij Tjeempie besteld en betaald en daar zaten gewoon fouten in :X

Je kunt beter even kijken bij Drops :Y http://www.garnstudio.com(...)sikt.php?kat=Crochet

Je kunt naalden prima bij de Pipoos kopen of via een webshop, want die van de Zeeman zijn ook niet helemaal de goede maat. Wol daar is prima :Y
pi_88354926
Wibrahaaknaalden zijn ruk ja.
De bollen zijn wel goed genoeg.

Ik zag nog een mooie poef en muts voorbij komen.
En Sally! In mn herinnering is het 'orgineel' heel anders of ligt dat nu aan mij? Hij(zij) is wel onwijs leuk!
pi_88355820
Welkom Nicole!
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5. Is afhankelijk van de draad. En 't ligt er ook wel een beetje aan of je erg strak of juist los haakt eigenlijk.
Draad van de Zeeman haakt prima. Ik vind het zelf niet zulk prettig spul voor een sjaal of muts. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Massa's mensen vinden het wel oké. Het is iig zalig goedkoop :D
Mijn draad & naalden heb ik grotendeels via diverse webshops. Daar is meestal een ruimere sortering dan in winkels (is mijn ervaring)
pi_88355999
Bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik ga vanmiddag even rustig internet-shoppen ;) En dan morgen naar de Wibra/Zeeman voor leuke bollen wol.

Groetjes,
Nicole
pi_88356520
:* voor Spiegelei :*
pi_88356632
Lieve Spiegelei, wat een vervelende situatie! Veel sterkte, dikke knuffel! :*

Poefje is super Inu, júist dat roze en grijs samen is echt superleuk (en een beetje tegendraads, niks mis mee! ;) )
Esseei, sally = cute!!
Muck: heeeeeeel goed mutsje! Welk patroon en garen heb je gebruikt? O+
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_88356735
Spiegelei, heel veel sterkte.

Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:04:56 #235
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88356883
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kan iemand mij motiveren om te gaan leren? Ja als ik nu niet leer haal ik een 1, maar ik kan me er niet toe zetten =(
Da's toch niet zo moeilijk?
Als je niet minstens een 6 haalt ben je de rest van je arbeidsleven gedwongen in ongekwalificeerde rotbaantjes te werken en dat wel tot je 85e. Want denk maar niet dat de overheid bij 67 stopt. Omdat ze nog steeds niet met geld kunnen omgaan gaat de AOW leeftijd vanaf nu elk jaar met 2 jaar omhoog. Tot de 85 bereikt is.
En doordat ze de Fed als grote voorbeeld zien zal de inflatie binnenkort ook geen 2.5% maar 25% zijn dus wol wordt onbetaalbaar. ~O>
pi_88357005
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.

Nu word nog openen.

Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.
pi_88357018
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben weer aan de GS-jes voor een nieuwe up! Moest echt effe mijn ravelry er bij pakken om te zien hoe ik het bij de vorige ook al weer had gedaan :@ maar de eersten zijn in de maak! En de eerste is mislukt, die heeft mijn collega gekregen ;) Nog 271 te gaan!
pi_88357104
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ok mn boek is open...
Maar helaas is het niet zo, als ik dit niet haal heb ik nog een herkansing, als ik die niet haal kan het volgend jaar nog, mocht ik zelfs dat niet halen, ken ik altijd nog naar het hbo.
Elk jaar zeg ik weer dat ik het anders ga doen en elk jaar doe ik het weer niet. Volgens mij komt het omdat ik nog nooit flink op mn bek ben gegaan(als in, echt iets niet halen). Dus ja.

Nu word nog openen.

Pff als ik nu mn best doe mag ik om een uur of 4 haken...goede deal toch.
HIer hetzelfde... ik kon mezelf ook nooit tot leren of schrijven aanzetten :X En als ik nu soms iets moet voor mn werk precies hetzelfde :D
pi_88357285
Maar de stof is best interessant enzo, maarja andere dingen zijn leuker, zelfs lekker niets doen. En ik ben altijd zo dom om vertrouwen erin te hebben dat het goed komt.
En dan vervolgens thuiskomen met een 5.

Lijnloos, die vorige up was zo leuk!
Zijn daar zo veel vierkantjes voor nodig? hoeveel wol gaat daar wel niet in?
pi_88357497
De up alleen is 208 vierkantjes... (78 wit, 18 beige, 50 groen (nu rood) en 62 zwart)
Nu wil ik er nog een rand bij maken van zwart om diepte te maken (dus met een randje van gs-jes als tussenstuk voor de beide ups) en dat zijn er nog eens 64...
Vandaar 272 in totaal te maken. Er gaan ongeveer 40 gs-jes uit een volle bol catania kwam ik vorige keer achter, dus dat is op zich goed te doen. Heb nog een paar bolletjes liggen dus kan voorlopig wel een eind komen zonder nieuwe te hoeven kopen. Hooguit nog een bolletje wit, rood en zwart...
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:32:50 #241
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88360172
Over onze verbouwing:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
trui, je poef wordt echt fantastisch. Maar kanonne, wat een boel draadjes moet (moest?) je afwerken! :o

Welkom pep88 en NicoleM.

whoopdidoo: hup, snel leren jij. Des te eerder ben je van school af, heb je een baan en kun je vrije dagen gaan op nemen als je zin hebt om te haken. :P

eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?

Inu, hoera voor je poef! *O*

Ik vind Sally leuk geworden. Ze ziet er een beetje naughty uit. I like that. :7

Spiegelei. :{ Wat k*t voor je. Ik hoop dat het snel een "leefbare" situatie kan worden.

Muck, met welke wol en welke maat naald heb je die muts gemaakt?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:34:01 #242
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88360211
Lijnloos, wat is een up? :@ :o
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:38:53 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88360357
phluphy, ik weet 't antwoord: het is een groene paddenstoel. :) klinkt logisch he! :+ hehheh. maar geloof me, het is echt een groene paddenstoel.

in de haak.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:41:39 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88360448
spiegelei wat akelig... sterkte voor jullie allemaal! :*

ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.

eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal! ^O^
in de haak.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:46:54 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88360608
nicoleM, ik vind de wibra naalden ook niet fijn. bovendien komt hun nummering niet overeen met de standaard maatvoering, erg vervelend. ik vind de ergonomische 'soft touch' haaknaalden van clover wel heel fijn. maar soms heb ik ook ineens weer meer zin in gewone gladde.
in de haak.
pi_88361411
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:32 schreef phluphy het volgende:

eska, ik vind die eigen-ontwerp steek heel leuk! Moet je vaak puzzelen om te kijken welke steek je de volgende rij moet maken? Of onthou je het goed?
En nog een vraag, je schrijft dat je alleen maar haaknaald 3,5 en 5 gebruikt. Maar je hebt toch ook met dat hele grove spul gewerkt? Deed je dat dan ook met 5?
De haaknaalden die ik het meest gebruik zijn die tussen 3,5 & 5. :7
Doorgaans dus 3,5 of 4 of 4,5 of 5. En af & toe idd zo'n dikke; 8 of 10 of 12. ;)

Geen gepuzzel hoor, is echt eenvoudig. Eerste kleurenbaan is misschien even beetje opletten, maar daarna kan ik zonder nadenken zo verdergaan. Prima te doen tijdens tv kijken, of als de kinders thuis zijn. :Y

Oh en ik ben dol op schrootjes (mits echt hout), maar niet tegen mooie hoge plafonds, nee. Zal een beste klus zijn. :o
Een huis uit 1750?! O+
pi_88361534
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:41 schreef trui het volgende:

ik was vanmorgen nog even bij de LIDL maar ik vond die sokkenwol niet mooi genoeg voor m'n sjaal-project. te gemeleerd naar mijn zin. dus ik heb 'm toch maar niet genomen.

eska, ik vind 't effect van die steken op een rij heel mooi! you are a designah, gal! ^O^
Dank! :D Zowel voor 't compliment als voor 't uitchecken van de sokkenwol. Bespaart mij een gang naar de Lidl. :+
pi_88362447
phluphy, werken, ben je gek joh :P
Ben ik echt nog niet aan toe, ben 20, 22 als klaar met bachelor. En dan maar eens kijken.
Weet niet eens of ik echt wat wil met deze studie _O-

Upjes zijn leuk! al heb ik momenteel een hekel aan mario aangezien ik niet verder kom :(
pi_88362579
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:34 schreef phluphy het volgende:
Lijnloos, wat is een up? :@ :o
Dit: (eerste UP die ik al had gemaakt, van GS-jes)

Nu dus met rood ipv groen...

SPOILER
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:26:40 #250
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88364197
Welkom NicoleM!

Lijnloos ik heb het aleens gezegd maar ik vind die Up echt zo vet :D en ik wist niet dat ie zo groot is (hij neemt een bankdeel in beslag toch?) En gaaf dat je er een kussen van gaat maken :D

Thnx trouwnes voor de complimentjes :D
Sally is wel beetje anders dan het patroon maar dat komt omdat ze daar in fancy standjes is gezet enzo ;) en de kleuren iets anders.... en de pluizige wol heb ik later pas eraan gemaakt.
En inderdaad beetje ondeugend ^^ maar dat zijn struisvogels!

Goed spullen pakken (welke kleuren wol zal ik meenemen ;))en naar m'n lief, weekend vieren! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')