quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
Jaaahaaa dit is het topic van Suzanna! Want 706 = 7+0+6 = 13 = 1 + 3 = 1 nieuw kind bij 3 meisjes![]()
aaaight!
quote:nee joh jij bent net zwanger. pfffff gaat echt snel.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, ik zou ook wel stoelverwarming willen!
Het duurt niet lang voor ik in de top 10 sta.
Ik heb een boek gekocht "what to expect when you're expecting" en heeft heel veel info erin en ook een "vader" deel met vragen en antwoorden enzoquote:
Ik zou er persoonlijk niet te veel op voorhand kopen, toch niet van de kleinste maat. Je weet namelijk niet hoe lang je ze zult kunnen gebruiken en sommige kindjes groeien vrij vlug uit de eerste pampers.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 17:38 schreef compier het volgende:
hoe doen/deden jullie het met luiers? pas kopen wanneer de baby er is of elke week oid een pak kopen?
-ik vraag me af of de wal-mart wel eens luiers in de uitverkoop heeft .. moet ik toch eens gaan uitzoeken
Wij niet, kind heeft hier volgens mij wel 3 weken newborn aangehadquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:29 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben volgens mij die eerste maat overgeslagen.
Er was iets met die bonnen geloof ik, die zijn nu gecancelled ofzoiets omdat er wel erg enthousiast gebruik van werd gemaaktquote:Op zondag 31 oktober 2010 07:58 schreef Popples het volgende:
ai suzanna dat is niet fijn. goed door werken vandaag
mijn zusje is net als jou ook de 24ste uitgerekend, maar die wil ook niet.![]()
diegene die luiers van de kruidvat willen gebruiken er staan bonnen op internet voor een gratis pak en andere leuke kortingen.
als je ze niet kan vinden mag je wel pm-en. mijn zusje heeft er goed gebruik van gemaakt
ah oke, dat wist ik dus niet, want ze zijn nog steeds te vinden. ik heb er ook geen idee van maar er stond 30-11 op dus dacht misschien kan er iemand hier wel gebruik van maken. nou ja dan mag mijn bericht geschrapt worden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:01 schreef huuphuup het volgende:
goeiemorgen!![]()
[..]
Er was iets met die bonnen geloof ik, die zijn nu gecancelled ofzoiets omdat er wel erg enthousiast gebruik van werd gemaakt
Ik weet er het fijne niet van hoor maar dat las ik ergens anders.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 08:32 schreef DJMO het volgende:
Je kan ze ook op je hotmail bestellenik heb nu drie sets bonnen besteld .. een hier, één op t nieuwe adres en een op t adres van m'n schoonvader
(man zal me dankbaar zijn
)
hahahaha, zo zou ik het ook doenquote:Op zondag 31 oktober 2010 08:32 schreef DJMO het volgende:
Je kan ze ook op je hotmail bestellenik heb nu drie sets bonnen besteld .. een hier, één op t nieuwe adres en een op t adres van m'n schoonvader
(man zal me dankbaar zijn
)
sterkte, ik heb vanmorgen ook weer overgegeven, en we zijn nu toch al 13 weken zwangerquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:41 schreef zfs het volgende:
BB en pipo gefeliciteerd met jullie dochter
Suzanna hopelijk komt jullie meisje vandaag of morgen
Ik doe trouwens niet aan ochtend spugen maar aan avond spugen. Ik voel mij echt de hele dag beroerd lig daarom nu al in bed en mijn vakantie is ook bijna voorbij. Einde egopost
het is ook niet over als je precies 12 weken bent, al hopen en denken veel mensen dat wel. Het is een indicatie, omdat dat je eerste trimester is, maar er zijn ook mensen die zijn juist het tweede trimester constant misselijk, of de hele zwangerschap, of of of of .. het is voor iedereen verschillend, en dat is soms balen omdat je toch naar die indicatie's toeleeft: hey dan ben ik er ook wel vanaf ... maar die indicatie's zijn niet voor niets indicatie'squote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
sterkte, ik heb vanmorgen ook weer overgegeven, en we zijn nu toch al 13 weken zwanger
ik heb bij Tess gespuugd tot een week of 15/16quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
sterkte, ik heb vanmorgen ook weer overgegeven, en we zijn nu toch al 13 weken zwanger
I know, maar je kan toch hopen ..quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
het is ook niet over als je precies 12 weken bent, al hopen en denken veel mensen dat wel. Het is een indicatie, omdat dat je eerste trimester is, maar er zijn ook mensen die zijn juist het tweede trimester constant misselijk, of de hele zwangerschap, of of of of .. het is voor iedereen verschillend, en dat is soms balen omdat je toch naar die indicatie's toeleeft: hey dan ben ik er ook wel vanaf ... maar die indicatie's zijn niet voor niets indicatie's
Ik vanaf een week of 11 tot iets van week 15quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
dat dusquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:49 schreef Jeetjejom het volgende:
Ja, dan is de 'verrassing' al een beetje vanaf natuurlijk. Werd jij nog niet gek van de vragen wanneer het tweede zou komen?
Ik kreeg die vraag al na een half jaar, en nu komt er een tweede en dan krijg je weer het commentaar dat het wel snel is he!
Niet meteen wanhopen, hoor, want het is niet helemaal waar wat DJMO zegt. Het klopt natuurlijk wel dat zwangerschapsmisselijkheid bij elke vrouw anders kán verlopen, maar over het algemeen is het toch wel zo dat de misselijkheid in het eerste trimester het ergst is en dat vrouwen zich in het tweede trimester over het algemeen het beste voelen. Ook is 12 weken niet een magische grens, maar blijven sommige vrouwen misselijk tot week 14-16. En de misselijkheid kan wel degelijk van het ene op het andere moment voorbij zijn!quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
I know, maar je kan toch hopen ..
zoals je zegt, het is makkelijker te verdragen als je iets van een finishlijn hebt
En begin alsjeblieft niet over de hele zwangerschap misselijk zijn.. nooooooo
Nou, ik zou toch echt Emesafene proberen! (Dat zijn de zetpillen waar mefke het over had.) Het middel werkt niet gegarandeerd, maar misschien haalt het wel net de scherpste kantjes van de misselijkheid af. DML zit geloof ik aan een ander middel, dus de misselijkheid bespreken met huisarts of verloskundige lijkt me heel verstandig. Dat geeft je toch het gevoel dat je niet hoeft te berusten en wat dingen kunt proberen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Er valt helaas weinig aan te doen zfs, behalve regelmatig kleine beetjes eten en drinken.
wel de manier om zelf te controleren hoe hoog je bm ligtquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:55 schreef Jeetjejom het volgende:
Vanyel, sorry geen ervaring met brandend maagzuur en al helemaal niet na de seks, dan heb ik alleen maar een keiharde baarmoeder
Herkenbaar, ik hoop dat ik het morgen voor elkaar krijg om op de juiste tijden te eten, ik ga dan weer aan het werk, en tijdens de lessen kan ik niet eten. Maar ik zorg in ieder geval dat ik wat kleine porties bij me heb.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:25 schreef mefke79 het volgende:
zfs je stelt je niet aan en zeker als je aangeeft dat het echt zo'n zeer doet. Je spuugt natuurlijk telkens maagzuur uit en dat is (het woord zegt het al) zuur en dat tast je slokdarm aan, die is daar niet op gebouwd.
Dat enorm volle gevoel en dat het niet wil zakken, herken ik wel. Wat bij mij hielp zijn kleine beetjes cola en Rennie Deflatine. Die zorgt er bij mij voor dat de lucht eruit kan en dat helpt enorm.
En wat anderen ook al zeggen, een vk en huisarts nemen zoiets over het algemeen echt wel serieus.
Succes!
Ik merk ook wel dat het hcg gehalte omhoog gaat hier. Beetje meer verspreid over de dag eten want als ik te lang niet eet word ik ook enorm misselijk. Maar met blijven eten is het goed te doen en ben ik de misselijkheid voor. Geen enorme hoeveelheden, maar een lepel of twee yoghurt of een boterham doen al wonderen.
Ja dat ook.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:55 schreef Jeetjejom het volgende:
Vanyel, sorry geen ervaring met brandend maagzuur en al helemaal niet na de seks, dan heb ik alleen maar een keiharde baarmoeder
Herken je verhaal met het eten erg goed, ik had ergens gelezen dat je spijsvertering ook 2x zo langzaam is tijdens de zwangerschap, vandaar die moeite met het zakken van eten.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:24 schreef zfs het volgende:
Ik wil helemaal niet zeurend overkomen maar ik voel mij echt de hele dag ontzettend beroerd het lijkt net of alles wat ik eet en drink niet wil zakken. Ik heb de hele tijd zo'n brandend en zeurderig gevoel aan het begin van mijn slokdarm. Overgeven doet ook echt zeer. Ik ben ruim 14 jaar autoziek geweest en ben spugen echt wel gewend maar het was dan 1x spugen of meerdere keren tijdens de reis maar dat deed geen pijn en daarna voelde ik mij weer helemaal oke.
Nu ben ik echt bang om te spugen omdat het zo'n zeer doet en echt brand.
Ik voel mij echt zo zeurpiet.
Dinsdag komt er iemand van moeders voor moeders ik vind dat een goed initiatief dus hoop dat ik iets kan bijdragen.
Ik vond het heel fijn dat mijn lief me elke dag ontbijt op bed bracht (yoghurt met iets). Niet dat ik dan niet meer misselijk was, maar ik hoefde iig niet te spugen na het opstaan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef compier het volgende:
hoe erg wordt de misselijkheid en maagzuur meestal? en wat kan je tegen misselijkheid doen? Beter gezegd wat kan ik voor haar doen?
Hoe erg het wordt is geen peil op te trekken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef compier het volgende:
hoe erg wordt de misselijkheid en maagzuur meestal? en wat kan je tegen misselijkheid doen? Beter gezegd wat kan ik voor haar doen?
Daar is zoals je hierboven kan lezen echt geen peil op te trekken. Verschilt per vrouw en per zwangerschap ook nog eens. Ik ben bijvoorbeeld met 27 weken nog misselijk maar heb geen last van maagzuur. Verder dan ontbijt maken en haar van beetjes eten en drinken voorzien kan een man niet echt doen voor een vrouw op zo'n moment.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:15 schreef compier het volgende:
En ik denk iedere keer "Claudia is maar vijf weken na mij uitgerekend, terwijl de geboorte van Ivan nog maar zo kort geleden lijkt....."quote:Op maandag 1 november 2010 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
Je bent op 1 dag na precies 2 weken langer zwanger dan ik, mrien. Elke keer als je zoiets post dan schrik ik even op en denk ik: "Wow, ik ben op 1 dag na de zwangerschapsduur van mrien minus 2 weken zwanger!" Morgen dus 30 weken.
Novemberkindjes zijn ook heel leuk, echt....quote:
Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest. Bovendien heb ik hier de eerste drie maanden niet meegepost, dus ik was ook ineens al behoorlijk zwanger toen ik me meldde.quote:Op maandag 1 november 2010 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ik denk iedere keer "Claudia is maar vijf weken na mij uitgerekend, terwijl de geboorte van Ivan nog maar zo kort geleden lijkt....."
Novemberkindjes zijn natuurlijk het allerleukst! Al zijn decemberschepsels ook niet onaardig.quote:Op maandag 1 november 2010 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Novemberkindjes zijn ook heel leuk, echt....![]()
Die van jou worden steeds later geboren?quote:Op maandag 1 november 2010 09:22 schreef Suzanna het volgende:
Nee, mijn jongste (Julia) werd met precies 41 weken en een dag geboren(en de andere twee met 39 weken en 38,6 ...
Dat wil ik dus niet horen, he?quote:Op maandag 1 november 2010 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van jou worden steeds later geboren?![]()
quote:Op maandag 1 november 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest.
Dat scheelt idd ook, dat je al heel ver zwanger (weer) binnenkwam, maar ik heb vorig jaar zo meegeleefd met de bevalling van Ivan, al was het alleen maar omdat hij een dag na mijn zoon jarig is.... oh, en ik realiseer me nu net dat ik vorig jaar op B. z'n verjaardag een positieve test had, dus eigenlijk was Ivan de eerste geboorte die ik hier als zwangere "meemaakte".quote:Op maandag 1 november 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest. Bovendien heb ik hier de eerste drie maanden niet meegepost, dus ik was ook ineens al behoorlijk zwanger toen ik me meldde.
Het voelde indertijd niet zo sterk alsof ik alweer heel snel zwanger was. Ja, wel snel, maar ik was echt klaar voor een tweede. Achteraf vind ik het best een maf idee dat er maar 5 maanden tussen de zwangerschappen zit. Dat ik er alweer zo snel klaar voor was!
35 weken, mooie termijn! Echt zo'n 'stilte voor de storm'-fase.
Ik vond de eerste zwangerschap zelfs helemaal niet leuk.quote:Op maandag 1 november 2010 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Verliep de eerste zwangerschap zo makkelijk of vergat je door het hele kindgeluk dat het eigenlijk best wel heel zwaar was?
Of welke andere optie dan ook natuurlijk..
Wat leuk om te horen! Ik raak er gewoon een beetje geëmotioneerd van.quote:Op maandag 1 november 2010 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat scheelt idd ook, dat je al heel ver zwanger (weer) binnenkwam, maar ik heb vorig jaar zo meegeleefd met de bevalling van Ivan, al was het alleen maar omdat hij een dag na mijn zoon jarig is.... oh, en ik realiseer me nu net dat ik vorig jaar op B. z'n verjaardag een positieve test had, dus eigenlijk was Ivan de eerste geboorte die ik hier als zwangere "meemaakte".
En daar raak ik nou weer geëmotioneerd van.... enfin, maandagmorgen 09.37 uur en er zitten een paar dames erg zwanger te zijnquote:Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat leuk om te horen! Ik raak er gewoon een beetje geëmotioneerd van.
Bah wat naar, succes vanmiddag.quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
vanmiddag om half 5 naar verloskundige, vanacht leek het meer op bloed dan eerst. Hoeft niets te betekenen natuurlijk maar ben zooo bang !!!!
Zo ben ik heel blij dat ze weer zijn afgestapt van 'het zal wel fors eerder komen'. Ik wil eigenlijk überhaupt niet in december ivm de feestdagen.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Van mij mag onze kleine nog wat langer blijven zitten, puur om de reden dat ik over die Sinterklaasperiode heen wil, stom he? Zometeen heb ik een intake van de kraamzorg, wat kan ik verwachten naast het feit dat ze het kamertje willen zien?
quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
vanmiddag om half 5 naar verloskundige, vanacht leek het meer op bloed dan eerst. Hoeft niets te betekenen natuurlijk maar ben zooo bang !!!!
Hier wilden ze het kamertje niet zien. Maar meer praktische vragen: heb je een droger/vaatwasser/huisdieren. Hoe je je bed op kan maken tijdens de bevalling en wat je van hun mag verwachten.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Van mij mag onze kleine nog wat langer blijven zitten, puur om de reden dat ik over die Sinterklaasperiode heen wil, stom he? Zometeen heb ik een intake van de kraamzorg, wat kan ik verwachten naast het feit dat ze het kamertje willen zien?
Hoop dat het allemaal goed is. Sterkte met afwachtenquote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
Ienemini wat naar en onzeker makend (ik ken het rotgevoel). Hopelijk vanmiddag snel geruststelling bij de vk!quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
Goed dat je gebeld hebt zfs! Hopelijk krijg je iets waardoor die vreselijke misselijkheid overgaat of in elk geval een heel stuk minder wordt!!quote:Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef zfs het volgende:
Ik mag vanmiddag na 14:00 de HA terug bellen de assistente gaat met hem overleggen of ik iets mag krijgen.
Succes Ieneminiquote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
grote kans dat ze het kamertje helemaal niet wil zien. Ligt aan het kraambureau.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Laat die kraamverzorgster wel schoonmaken hoor! Ik had 3 uur en ze gingen de laatste 4 dagen eerder weg omdat er niks meer te doen was en dan baal je ineens dat je haar die mand met was niet hebt laten opvouwen, dat soort dingen schelen zoveel.quote:Op maandag 1 november 2010 11:59 schreef Shirley het volgende:
Ienemini, sterkte met afwachten!
Net de intake gehad, heb voor 5 uur per dag kraamzorg gevraagd. van mij hoeft een vreemde niet al het schoonmaakwerk te doen, daar heb ik m'n moeder of zus voor dan. Kraamzorg mag het belangrijkste doen.
quote:Op maandag 1 november 2010 14:39 schreef zfs het volgende:
Ik krijg niets van de HA in dit stadium is het nog te vroeg.
Er schijnt wel iets homeopathisch te zijn dus ik moest maar naar de etos gaan.
Nu heb ik echt zin om te gaan huilen
Te vroeg omdat het in dit stadium je baby nog kan schaden of te vroeg omdat de HA vindt dat je nog niet genoeg hebt afgezien om het te verdienen?quote:Op maandag 1 november 2010 14:39 schreef zfs het volgende:
Ik krijg niets van de HA in dit stadium is het nog te vroeg.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik weet dat ze hier met inleiden zullen willen beginnen rond de 41 weken. Ik weet ook dat ik het zwanger-zijn tegen die tijd behoorlijk zat zal zijn, maar het idee van de boel weer forceren staat me erg tegen.quote:Op maandag 1 november 2010 09:56 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant zit ik helemaal niet op een inleiding te wachten, al was het alleen maar omdat ik er heilig in geloof dat het allemaal het soepelst gaat als het gebeurt als het lichaam dat zelf aangeeft...
wat fijn Ienemini!!quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
en het viel heeel erg mee. Hartje klopt, en het klopte goed. Dus nu zijn wij heeeel blij...![]()
![]()
![]()
Donderdag intake gesprek bij de verloskundige dus dan zien we het wel verder.
Vanacht kan ik lekker slapen. Dankjewel voor jullie steun.... Hartverwarmend !!!!!
Wat fijn zeg, dat alles goed is.quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
en het viel heeel erg mee. Hartje klopt, en het klopte goed. Dus nu zijn wij heeeel blij...![]()
![]()
![]()
Vanacht kan ik lekker slapen. Dankjewel voor jullie steun.... Hartverwarmend !!!!!
oh wat fijn!!quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
![]()
![]()
misschien juist geen drinkontbijt drinken s ochtendsquote:Op maandag 1 november 2010 14:53 schreef zfs het volgende:
Ik slik van dagravit al de mama plus capsules.
En drinkontbijt drink ik 's morgens ook al
Ik zie het echt even niet meer zo zitten. Komt wel weer goed maar zie zo op tegen morgen.
Grin, dat denk ik ook wel ja....quote:Op maandag 1 november 2010 21:20 schreef mefke79 het volgende:
Juud, ik denk ook dat ik ergens een virusje heb opgepikt. Of, waarschijnlijker, Driekus heeft iets opgepikt op het kdv en ik mag er last van hebben, ach ja, kans is groot dat ik het overleef.
Ik zou geen hormonen nodig hebben om daar ruzie over te krijgen/maken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:53 schreef rotsje het volgende:
We hebben een geloofsmeningsverschil. Zij is zo kinderachtig om dan de webcam uit te klikken en dan tot nu niet te praten, dit is al de zoveelste keer in 4 maanden.
Normaal zou ik het ene oor in andere eruit maar ik reageer heel heftig nu en vooral op dingen die mijn niet aanstaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou geen hormonen nodig hebben om daar ruzie over te krijgen/maken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Over fruit tevoorschijn toveren gesproken: dat doet me verdacht veel denken aan het tevoorschijn toveren van vis en brood door Jezus himself.
Helemaal mee eens. Dikke knuffel voor rotsje, lijkt me moeilijk om hiermee om te gaan, zeker omdat het toch je moeder is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:
Rotsje, vervelend zo'n meningsverschil, vooral omdat het over iets fundamenteels gaat...
Het is jammer voor je moeder dat jullie je kinderen niet zo gelovig opvoeden als zij graag gewild zou hebben, maar ik vind dat ze wel heel ver gaat als ze al drama maakt van het tevoorschijn toveren van wat fruit op een KDV.
Ik snap wel dat het in haar ogen zo ongeveer duivels is, dat "toveren", maar het is niet alsof het KDV aan Wicca doet.
Ze zal toch op een bepaald moment moeten gaan accepteren dat dingen bij jullie thuis beduidend losser gaan dan zij graag zou zien, en als je iets onschuldigs als "toveren" op het KDV al niet meer kunt vertellen zonder dat ze daar drama van maakt, dan moet ze misschien eens voor de keuze gesteld worden of ze überhaupt wel zo uitgebreid op de hoogte wil worden gehouden van het wel en wee van haar kleinkind(eren)... want ik kan me voorstellen dat je ertoe neigt weinig meer te vertellen als zoiets onschuldigs al tot drama leidt.
Ik kan me ook voorstellen dat het vanavond zomaar heel emotioneel gaat zijn (ik moest ook al wat brokken in mijn keel wegslikken bij eerdere echo'squote:Op dinsdag 2 november 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Suzanna, ik heb met je te doen, hoor. Ik duim dat het nu echt snel gaat beginnen.
TM, wat gaaf, de geslachtsbepaling! Geniet er maar van. Het was een van de meest emotionele momenten in mijn zwangerschap tot nu toe. Ik weet niet precies waarom, maar opeens stond het gewoon vast, hoe mijn gezinnetje eruit zou zien: vader, moeder, grote broer en klein zusje. Het is de enige echo geweest waar ik een traantje bij heb weggepinkt.
Weet je moeder dat je zwanger bent, rotsje?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Over fruit tevoorschijn toveren gesproken: dat doet me verdacht veel denken aan het tevoorschijn toveren van vis en brood door Jezus himself.
Ik ga er vanuit dat mijn moeder deze keer niet weer even eigenhandig gaat beslissen wie, wat, waar.... maar ze heeft Jr. op een gegeven moment de waarheid over Sinterklaas verteldquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:46 schreef Suzanna het volgende:
Rotsje... moeders
af en toe... (die van mij is een schat hoor, maar het lijkt me zo moeilijk als je moeder zich gaat bemoeien met de opvoeding... die van mij probeert het weleens maar gelukkig kan ik haar gauw afremmen en zegt ze dan niks meer...)
Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me goed!terug aan jullie
quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:52 schreef Leandra het volgende:
Ik ga er vanuit dat mijn moeder deze keer niet weer even eigenhandig gaat beslissen wie, wat, waar.... maar ze heeft Jr. op een gegeven moment de waarheid over Sinterklaas verteld![]()
![]()
quote:Tsja, ze vond dat hij er oud genoeg voor was... en omdat hij om het weekend bij mijn ouders was vond ze kennelijk ook dat ze daar rechten aan kon ontlenen over het vertellen van dat soort dingen.Op dinsdag 2 november 2010 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dit is dan nog relatief klein vergeleken met het boos zijn over toveren op de psz.
Ik hou maar niet op met redenen vinden waarom religie en ik geen vrienden zijn.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef The_Tankgirl het volgende:
Volgens mij heb je gewoon een hele comfortabele buik/baarmoeder Suzanna![]()
Laten we maar hopen dat je toch snel je kindje in je armen mag nemen
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:35 schreef huuphuup het volgende:
. Ik heb blijkbaar een hangmat-waardige breedbuik![]()
Dat heb ik altijd al gehad, gaat bij mij door merg en been, pak het op en doe er iets aan denk ik dan. Ik kan ook als ik voor een kindje van een ander zorg het niet laten huilen, nog geen twee minuten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor een baby huilen en nu wil ik niets anders dan naar buiten rennen en dat kind zoeken zodat ik het kan troosten. Man, die hormonen!
oh ja hoor, soms lag ze met haar hoofd aan de andere kantquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, echt, Huup? En ze draaide dan helemaal niet? Ivan had wel een voorkeurshouding waar hij tijdens de echo ook vaak in zat, maar hij draaide tussendoor wel (al was het maar om zijn lengte-as).
ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je 'bang' dat deze baby daar ook een voorkeurshouding door krijgt? Ik vraag me af of er een verband bestaat tussen voorkeurshoudingen van broertjes en zusjes. Niet dat je er nu iets mee kunt, maar toch.
Haha, precies. Mijn 'diagnose' luidt dat een kindje het bij mij (te) goed heeft in de baarmoeder en daardoor zo groot wordt. Daar houd ik nu dus wel rekening mee, maar ik hoop ook dat het de tweede iets minder goed bevalt in mijn buik en ze zich dus ook wat vroeger meldt rond de uitgerekende datum.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:
Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar.![]()
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.
Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar.![]()
However, deze baby gaat wat ons betreft wel wisselend op de andere zij steeds. We willen allebei niet steeds om het hoekje loeren en denken shit lag ze nou net ook al zo? ligt ze nu wéér zo of nog steeds?? Dat idee.
ik hoorde het van m'n fysio die ik had voor Jan ook, dat ze steeds meer en vaker kinderen moest behandelen voor voorkeurshouding. Zij gaf aan dat overdag wisselend op de zij in principe voldoende afwisseling moet bieden om hem/haar 's nachts op de rug te laten slapen. (dit naar aanleiding van m'n vraag of ik bij voorbaat een stabilisatiekussen mocht lenen voor dezequote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
malle meidquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:37 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel meiden, over een kleine twee uur weten we het hopelijk.
Nienna wat fijn dat je je een stuk beter voelt. Heel veel sterkte morgen!
Juud: 10 weken is toch ook 1 van de 4x 10 weken waaruit je zwangerschap bestaat. Ik vind het een mijlpaal waardig!
Ja maar jij bent een beetje bevooroordeeld meis!quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
malle meidik zou je zo in willen lijsten!
![]()
mwoah safe, baby's hebben een spuugreflex waarbij ze het hoofd automatisch draaien. En de wiegendood-cijfers zijn wel drastisch gedaald dus het heeft wel degelijk effect.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:45 schreef huuphuup het volgende:
eigenlijk zou ik wel weer zo'n matraskussen willen voor deze baby![]()
niet uit voorzorg of vanwege afplattingen of wat dan ook maar gewoon omdat het er zo heerlijk comfi uitzag
Nope dat bedoel ik niet, die zijn ook niet comfi volgens mijquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.
TM
haha, ik vind dr ook leukquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:00 schreef twentemeisje het volgende:
Dat ziet er inderdaad zo lekker uit dat ik er zelf ook wel op wil slapen! En jemig huup, wat heb je toch een prachtig kind. Ik smelt elke keer van dat koppie.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha, ik vind dr ook leuk![]()
ze staat op het moment de capucijners van het avondeten met geweld door de gaatjes van de tuitbeker te proppen![]()
Nou ik hou er geen rekening mee dat de 2e een voorkeurshouding heeft maar zal er zeker anders mee omgaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:59 schreef mefke79 het volgende:
Ik houd dus echt rekening met een tweede kindje met een sterke voorkeurshouding. Volgens zowel fysio als vk ligt het aan de vorm van mijn baarmoeder. Het past maar op 1 manier en dat levert een voorkeurshouding op. Ach, ik weet nu hoe ik dan moet handelen en ik ga bijvoorbeeld het verschonen vanaf het begin af aan niet van opzij doen, maar van voren. En veel wisselen in zijligging en op de buik leggen.
Twentemeisje weet je al iets?
Oh die van mij die ligt elke nacht/middag anders, maar wel vaak met een arm tussen de spijlen en vaak op zij of rug, weinig op de buik.... En dan met een paar beejbies natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
Welkom hier, Aventura!
Maf is dat, dat je in het begin een hummeltje hebt dat precies zo blijft liggen als jij het neerlegt. En nu is Ivan al een echt kindje dat woelt in bed en meestal in een gekke buikligging terechtkomt. Vaak heeft hij zelfs een spijl van het bed vast tijdens het slapen.
Ja en op je eigen gevoel vertrouwen want mijn mr. zei al na 1,5 week ofzo van vlgs mij heeft hij een voorkeurshouding.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
Het_is_mij, je kent het nu he en dat helpt denk ik echt wel, je kan de kleine dingen meteen vanaf het begin anders aanpakken en je trekt misschien sneller aan de bel. Ik zie wel, ik weet de fysio te vinden zullen we maar zeggen.
Idd, hier ook op de buik en knietjes en kont hoog in de lucht en dan het liefst aan de bovenkant tegen de spijlen en vooral niet onder het dekentje.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:39 schreef huuphuup het volgende:
oh ja hahaha Mefe das hier ook, op de knietjes, kont in de lucht, in een hoekje van het bedje en dan 1 vuist onder de wang ofzo.kan me haast niet voorstellen dat het lekker ligt maar ze slaapt er prima bij dus t zal wel
![]()
Ach, zodra ze zelf gaan rollen kun je ze neerleggen hoe je wilt maar ze zoeken dan toch wel een houding die ze zelf lekker vinden.
Ik vind het heel leuk dat ik haar zo goed en zoveel voel, maar ik heb ook wel het idee dat het vrij extreem is. Als ik het met de verloskundige heb over het aantal bewegingen dat ik op een dag moet voelen dan verbaas ik me over het lage aantal. Ik weet zeker dat ik hier met gemak op enkele honderden keren per dag kom als ik elke beweging apart neem. En helaas slaapt ze niet met mij mee.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef Jore het volgende:
Ze beweegt veel maar wel beheerst, dus daar slaap ik wel doorheen. Het doet ook nooit pijn, gelukkig.
nee. Ze had me in een pm wel gezegd dat het een latertje kon worden omdat ze misschien nog een rondje familie zouden doen, maar ik vind het ook verdacht stil ..quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef mefke79 het volgende:
of alleen maar 'koud' eten. Ook een idee. Heb je voor de avond al een keer die rennie deflatine geprobeerd? Helpt bij mij met het 'zakken' zeg maar.
ben ik de enige die zich zorgen maakt om TM, volgens mij stel ik me aan.
Nee ik heb precies hetzelfde. Al stelt het berichtje van DJMO me wel weer gerust. Als je nog een rondje familie doet wordt het al gauw laat. Maar toch is de ongerustheid pas weg na een melding van TM.quote:ben ik de enige die zich zorgen maakt om TM, volgens mij stel ik me aan.
ik kreeg net een sms. Ze zijn in ordequote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef danic het volgende:
[..]
Nee ik heb precies hetzelfde. Al stelt het berichtje van DJMO me wel weer gerust. Als je nog een rondje familie doet wordt het al gauw laat. Maar toch is de ongerustheid pas weg na een melding van TM.
Tof!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef Aventura het volgende:
Hoi!!!
Kom me vers vanuit het tweede streepjestopic melden
Wat gaaf! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef Aventura het volgende:
Hoi!!!
Kom me vers vanuit het tweede streepjestopic melden
Claudia, probeer voor je rusteloze benen eens Venadoron gel van Weledea, dat heeft mij destijds echt geholpen als ik een uurtje van de voren mijn benen daarmee insmeerde, het inslapen ging daardoor veel gemakkelijker!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin het slecht slapen inmiddels trouwens behoorlijk zat te worden, vooral het moeizaam in slaap vallen. Ik blijf maar woelen door de rusteloze benen terwijl ik tegen het overgeven vecht. Mijn lief wordt er ook gek van. Gister heb ik hem maar verzocht om op de bank te gaan slapen omdat ik er zelf ook niet meer tegen kon dat hij zoveel last van me had. En dan word ik vanaf een uur of 2 's nachts ook nog elk uur wakker, blegh.
Leuk artikel dusquote:Op woensdag 3 november 2010 08:17 schreef Vanyel het volgende:
Tweepaginagroot stuk in de NRC Next over de relatief hoge geboortesterfte in Nederland.
Volgens nieuw onderzoek is die voornamelijk het gevolg van slechte overdracht van VK naar gynaecoloog tijdens de bevalling als er complicaties optreden. Bij verloskundige zorg zou de geboortesterfte 2,5 keer zo hoog zijn als bij gynaecologische zorg.
Nou relativeren ze dat aan het eind met dat het een verschil is tussen 0.6 en 1.4 babies per jaar, maar toch klinkt het onaangenaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |