abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88249900
Hoera voor de goede echo van ienimini.

TM, veel plezier vanavond.

Mijn meneer was trouwens emotioneler dan ik bij het horen van het geslacht maar ja mijn gevoel staat nog steeds ver van me af wat betreft deze zwangerschap.

Suzanna, stom zeg dat het strippen niks heeft gedaan. We blijven duimen dat je niet tot maandag hoeft te wachten.

Leandra, wat een tijdstip voor een babywasje :P maar wel leuk.

Wij hebben de commode ook neer gezet zodat ik lekker alle kleertjes kon sorteren en opbergen. Eindelijk een goed overzicht hoeveel ik heb.

Ik voel de baby wel schoppen maar nooit echt draaien/bewegen met het hele lichaam. Zou die eigenwijs gewoon overdwars blijven liggen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88250100
Ik kan me haast niet voorstellen dat je kleine niet draait, DML. Misschien ga je de subtielere bewegingen later nog voelen?

Het verbaast mij altijd zo als iemand bijvoorbeeld zegt dat ze een handje of voetje voelde. Ik heb echt geen flauw idee waar mijn kleine allemaal mee uithaalt; het kan net zo goed om een stomp gaan als om een schop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88250189
oh DML hahaha Amélie heeft heel lang overdwars gelegen, tot week 30 ofzo en deze baby ligt ook overdwars. Ik heb blijkbaar een hangmat-waardige breedbuik :D :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:38:28 #204
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88250311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:35 schreef huuphuup het volgende:
. Ik heb blijkbaar een hangmat-waardige breedbuik :D :')
:D:D

TM have fun !!!

Suzanna, helaas van het strippen... Oh man ik voel helemaal met je mee, dat wachten is k*t....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88250328
Ja, echt, Huup? En ze draaide dan helemaal niet? Ivan had wel een voorkeurshouding waar hij tijdens de echo ook vaak in zat, maar hij draaide tussendoor wel (al was het maar om zijn lengte-as).
pi_88250425
Ik hoor een baby huilen en nu wil ik niets anders dan naar buiten rennen en dat kind zoeken zodat ik het kan troosten. Man, die hormonen!
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:49:55 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88250732
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor een baby huilen en nu wil ik niets anders dan naar buiten rennen en dat kind zoeken zodat ik het kan troosten. Man, die hormonen!
Dat heb ik altijd al gehad, gaat bij mij door merg en been, pak het op en doe er iets aan denk ik dan. Ik kan ook als ik voor een kindje van een ander zorg het niet laten huilen, nog geen twee minuten.
Met eigen zal het straks wel net zo erg zijn, ben er ook erg op tegen om baby's te laten huilen.

Morgen 10 weken, voelt als een eerste mijlpaal, wrom weet ik niet.
pi_88251229
Oh, ik heb het nooit gehad. Ik voel me meestal gewoon geirriteerd en denk dan: Doe in vredesnaam iets om dat gehuil te stoppen!
pi_88251241
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, echt, Huup? En ze draaide dan helemaal niet? Ivan had wel een voorkeurshouding waar hij tijdens de echo ook vaak in zat, maar hij draaide tussendoor wel (al was het maar om zijn lengte-as).
oh ja hoor, soms lag ze met haar hoofd aan de andere kant :')

nee serieus, ze draait wel, maar ik merkte bij Amélie en bij deze baby ook een duidelijke voorkeur voor het overdwars liggen zolang het gaat zeg maar. Het zal wel lekker liggen ofzo.
Amélie ging na die 30 weken grofweg naar een stuit toe en toen met ik geloof 33 of 34 weken is ze omgedraaid. Dat heb ik wel gevoeld zeg :X kenonne dat deed gewoon een soort van zeer :D Ik weet nog dat ik B. daarvoor heb wakker gemaakt toen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88251318
Huup, ben je 'bang' dat deze baby daar ook een voorkeurshouding door krijgt? Ik vraag me af of er een verband bestaat tussen voorkeurshoudingen van broertjes en zusjes. Niet dat je er nu iets mee kunt, maar toch.
pi_88251464
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je 'bang' dat deze baby daar ook een voorkeurshouding door krijgt? Ik vraag me af of er een verband bestaat tussen voorkeurshoudingen van broertjes en zusjes. Niet dat je er nu iets mee kunt, maar toch.
ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.

Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar. :+

However, deze baby gaat wat ons betreft wel wisselend op de andere zij steeds. We willen allebei niet steeds om het hoekje loeren en denken shit lag ze nou net ook al zo? ligt ze nu wéér zo of nog steeds?? Dat idee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88251475
Misschien dat mijn baby ook wel draait maar dat ik het niet opmerk hoor maar schoppen is altijd op navelhoogte en nooit lager in mijn buik wat precies overeenkomt met de dwarsligging op de echo.

Nou ja, hij heeft nog even om zich van houding te bedenken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88251812
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:

Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar. :+
Haha, precies. Mijn 'diagnose' luidt dat een kindje het bij mij (te) goed heeft in de baarmoeder en daardoor zo groot wordt. Daar houd ik nu dus wel rekening mee, maar ik hoop ook dat het de tweede iets minder goed bevalt in mijn buik en ze zich dus ook wat vroeger meldt rond de uitgerekende datum. :Y)
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:16:59 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88251965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.

However, deze baby gaat wat ons betreft wel wisselend op de andere zij steeds. We willen allebei niet steeds om het hoekje loeren en denken shit lag ze nou net ook al zo? ligt ze nu wéér zo of nog steeds?? Dat idee.
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
pi_88255812
Ik heb nog niet bijgelezen, maar we hebben een heerlijk weekendje weg gehad. Ik voel me gewoon echt een stuk beter.

Vanmiddag bij de VK geweest, alles was goed...goed gegroeid, hartje meteen te horen.
Alleen de bloeddruk wat aan de hoge kant, maar dat is te verklaren...morgen is het een jaar geleden dat mijn vader plots is overleden. Dus toen ik dat zei, vond ze het logisch dat het wat hoger was nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 18:25:01 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88256765
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
ik hoorde het van m'n fysio die ik had voor Jan ook, dat ze steeds meer en vaker kinderen moest behandelen voor voorkeurshouding. Zij gaf aan dat overdag wisselend op de zij in principe voldoende afwisseling moet bieden om hem/haar 's nachts op de rug te laten slapen. (dit naar aanleiding van m'n vraag of ik bij voorbaat een stabilisatiekussen mocht lenen voor deze ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:37:20 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88257191
Dankjewel meiden, over een kleine twee uur weten we het hopelijk O+ .

Nienna wat fijn dat je je een stuk beter voelt. Heel veel sterkte morgen! :*

Juud: 10 weken is toch ook 1 van de 4x 10 weken waaruit je zwangerschap bestaat. Ik vind het een mijlpaal waardig! w/
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 18:40:12 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88257289
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:37 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel meiden, over een kleine twee uur weten we het hopelijk O+ .

Nienna wat fijn dat je je een stuk beter voelt. Heel veel sterkte morgen! :*

Juud: 10 weken is toch ook 1 van de 4x 10 weken waaruit je zwangerschap bestaat. Ik vind het een mijlpaal waardig! w/
malle meid :* ik zou je zo in willen lijsten! :* :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 2 november 2010 @ 18:41:18 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88257342
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

malle meid :* ik zou je zo in willen lijsten! :* :*
Ja maar jij bent een beetje bevooroordeeld meis! :D
pi_88257440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:

[..]

mwoah safe, baby's hebben een spuugreflex waarbij ze het hoofd automatisch draaien. En de wiegendood-cijfers zijn wel drastisch gedaald dus het heeft wel degelijk effect.

in ons geval had de voorkeurshouding geen klap met het rugliggen te maken. De afplatting had met het rugliggen te maken, de voorkeurshouding kwam door andere zaken, denk aan verkorte nekspieren en dat soort zaken. Dat zijn wel dingen waar maar een klein percentage van de baby's last van heeft. Ik denk dat dat wel belangrijk is om in het achterhoofd te houden.

Echter zijn wij zó intensief bezig geweest met het slapen en hoe ligt je kindje, welke kant op etc etc en het steeds moeten controleren om het hoofd weer terug te draaien, dat het ons allebei eigenlijk het meest rust zou geven om het kindje gewoon op de zij te leggen.
T is dus eigk gewoon puur egoisme :Y) het helpt mij om er neutraler tegenaan te kijken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88257522
eigenlijk zou ik wel weer zo'n matraskussen willen voor deze baby :D
niet uit voorzorg of vanwege afplattingen of wat dan ook maar gewoon omdat het er zo heerlijk comfi uitzag :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 18:47:49 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88257598
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:45 schreef huuphuup het volgende:
eigenlijk zou ik wel weer zo'n matraskussen willen voor deze baby :D
niet uit voorzorg of vanwege afplattingen of wat dan ook maar gewoon omdat het er zo heerlijk comfi uitzag :D
je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.

TM ;)

pi_88257638
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.

TM ;)
Nope dat bedoel ik niet, die zijn ook niet comfi volgens mij :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88257720
Dit bedoel ik:

het is een soort pittenmatrasje waardoor het hele matras zich naar je kindje vormt en het gewicht goed verdeeld wordt zodat de druk evenredig verdeeld is over het hele lichaam.

In ons geval dus belangrijk zodat de druk goed verdeeld was over het hoofdje maar hell het zag er zo enorm comfi uit, en ze sliep er ook heerlijk op.

Ik zou er voor mezelf ook wel eentje willen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 18:56:53 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88257987
Dat ziet er idd wel tof uit Huup, heb je die niet meer dan ? En op die bovenste foto is ze echt O+ die "nee he mam, moet je nou álweer een foto maken .. schei toch eens uit!" houding geweldig gewoon _O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')