quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:35 schreef huuphuup het volgende:
. Ik heb blijkbaar een hangmat-waardige breedbuik![]()
Dat heb ik altijd al gehad, gaat bij mij door merg en been, pak het op en doe er iets aan denk ik dan. Ik kan ook als ik voor een kindje van een ander zorg het niet laten huilen, nog geen twee minuten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor een baby huilen en nu wil ik niets anders dan naar buiten rennen en dat kind zoeken zodat ik het kan troosten. Man, die hormonen!
oh ja hoor, soms lag ze met haar hoofd aan de andere kantquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, echt, Huup? En ze draaide dan helemaal niet? Ivan had wel een voorkeurshouding waar hij tijdens de echo ook vaak in zat, maar hij draaide tussendoor wel (al was het maar om zijn lengte-as).
ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je 'bang' dat deze baby daar ook een voorkeurshouding door krijgt? Ik vraag me af of er een verband bestaat tussen voorkeurshoudingen van broertjes en zusjes. Niet dat je er nu iets mee kunt, maar toch.
Haha, precies. Mijn 'diagnose' luidt dat een kindje het bij mij (te) goed heeft in de baarmoeder en daardoor zo groot wordt. Daar houd ik nu dus wel rekening mee, maar ik hoop ook dat het de tweede iets minder goed bevalt in mijn buik en ze zich dus ook wat vroeger meldt rond de uitgerekende datum.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:
Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar.![]()
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja aan de ene kant wel, vanaf het moment dat Amélie ingedaald lag heeft ze altijd hetzelfde gelegen.
Maar aan de andere kant probeer ik me ook neutraal op te stellen. Nieuw kind nieuwe kansen zeg maar.![]()
However, deze baby gaat wat ons betreft wel wisselend op de andere zij steeds. We willen allebei niet steeds om het hoekje loeren en denken shit lag ze nou net ook al zo? ligt ze nu wéér zo of nog steeds?? Dat idee.
ik hoorde het van m'n fysio die ik had voor Jan ook, dat ze steeds meer en vaker kinderen moest behandelen voor voorkeurshouding. Zij gaf aan dat overdag wisselend op de zij in principe voldoende afwisseling moet bieden om hem/haar 's nachts op de rug te laten slapen. (dit naar aanleiding van m'n vraag of ik bij voorbaat een stabilisatiekussen mocht lenen voor dezequote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
malle meidquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:37 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel meiden, over een kleine twee uur weten we het hopelijk.
Nienna wat fijn dat je je een stuk beter voelt. Heel veel sterkte morgen!
Juud: 10 weken is toch ook 1 van de 4x 10 weken waaruit je zwangerschap bestaat. Ik vind het een mijlpaal waardig!
Ja maar jij bent een beetje bevooroordeeld meis!quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
malle meidik zou je zo in willen lijsten!
![]()
mwoah safe, baby's hebben een spuugreflex waarbij ze het hoofd automatisch draaien. En de wiegendood-cijfers zijn wel drastisch gedaald dus het heeft wel degelijk effect.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigenlijk heel raar dat baby's op hun rug moeten slapen, uit veiligheid....
Volgens mij krijgen steeds meer baby's een voorkeurshouding en volgens mij slaapt een klein ukje heel fijn op z'n zij en als ze moeten spugen oid lijkt het me ook wel zo safe...
Het voelt voor mij veel natuurlijker om het om en om op de zij te leggen dan op de rug, zo ga ik het dus ook doen tzt.
je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:45 schreef huuphuup het volgende:
eigenlijk zou ik wel weer zo'n matraskussen willen voor deze baby![]()
niet uit voorzorg of vanwege afplattingen of wat dan ook maar gewoon omdat het er zo heerlijk comfi uitzag
Nope dat bedoel ik niet, die zijn ook niet comfi volgens mijquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
je bedoelt zo'n stablisatiekussen? dat wil(de) ik ook, maar werd me dus afgeraden door de fysio, dat is alleen goed voor ze wanneer het medisch noodzakelijk wordt.
TM
haha, ik vind dr ook leukquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:00 schreef twentemeisje het volgende:
Dat ziet er inderdaad zo lekker uit dat ik er zelf ook wel op wil slapen! En jemig huup, wat heb je toch een prachtig kind. Ik smelt elke keer van dat koppie.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha, ik vind dr ook leuk![]()
ze staat op het moment de capucijners van het avondeten met geweld door de gaatjes van de tuitbeker te proppen![]()
Nou ik hou er geen rekening mee dat de 2e een voorkeurshouding heeft maar zal er zeker anders mee omgaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:59 schreef mefke79 het volgende:
Ik houd dus echt rekening met een tweede kindje met een sterke voorkeurshouding. Volgens zowel fysio als vk ligt het aan de vorm van mijn baarmoeder. Het past maar op 1 manier en dat levert een voorkeurshouding op. Ach, ik weet nu hoe ik dan moet handelen en ik ga bijvoorbeeld het verschonen vanaf het begin af aan niet van opzij doen, maar van voren. En veel wisselen in zijligging en op de buik leggen.
Twentemeisje weet je al iets?
Oh die van mij die ligt elke nacht/middag anders, maar wel vaak met een arm tussen de spijlen en vaak op zij of rug, weinig op de buik.... En dan met een paar beejbies natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
Welkom hier, Aventura!
Maf is dat, dat je in het begin een hummeltje hebt dat precies zo blijft liggen als jij het neerlegt. En nu is Ivan al een echt kindje dat woelt in bed en meestal in een gekke buikligging terechtkomt. Vaak heeft hij zelfs een spijl van het bed vast tijdens het slapen.
Ja en op je eigen gevoel vertrouwen want mijn mr. zei al na 1,5 week ofzo van vlgs mij heeft hij een voorkeurshouding.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:02 schreef mefke79 het volgende:
Het_is_mij, je kent het nu he en dat helpt denk ik echt wel, je kan de kleine dingen meteen vanaf het begin anders aanpakken en je trekt misschien sneller aan de bel. Ik zie wel, ik weet de fysio te vinden zullen we maar zeggen.
Idd, hier ook op de buik en knietjes en kont hoog in de lucht en dan het liefst aan de bovenkant tegen de spijlen en vooral niet onder het dekentje.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:39 schreef huuphuup het volgende:
oh ja hahaha Mefe das hier ook, op de knietjes, kont in de lucht, in een hoekje van het bedje en dan 1 vuist onder de wang ofzo.kan me haast niet voorstellen dat het lekker ligt maar ze slaapt er prima bij dus t zal wel
![]()
Ach, zodra ze zelf gaan rollen kun je ze neerleggen hoe je wilt maar ze zoeken dan toch wel een houding die ze zelf lekker vinden.
Ik vind het heel leuk dat ik haar zo goed en zoveel voel, maar ik heb ook wel het idee dat het vrij extreem is. Als ik het met de verloskundige heb over het aantal bewegingen dat ik op een dag moet voelen dan verbaas ik me over het lage aantal. Ik weet zeker dat ik hier met gemak op enkele honderden keren per dag kom als ik elke beweging apart neem. En helaas slaapt ze niet met mij mee.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef Jore het volgende:
Ze beweegt veel maar wel beheerst, dus daar slaap ik wel doorheen. Het doet ook nooit pijn, gelukkig.
nee. Ze had me in een pm wel gezegd dat het een latertje kon worden omdat ze misschien nog een rondje familie zouden doen, maar ik vind het ook verdacht stil ..quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef mefke79 het volgende:
of alleen maar 'koud' eten. Ook een idee. Heb je voor de avond al een keer die rennie deflatine geprobeerd? Helpt bij mij met het 'zakken' zeg maar.
ben ik de enige die zich zorgen maakt om TM, volgens mij stel ik me aan.
Nee ik heb precies hetzelfde. Al stelt het berichtje van DJMO me wel weer gerust. Als je nog een rondje familie doet wordt het al gauw laat. Maar toch is de ongerustheid pas weg na een melding van TM.quote:ben ik de enige die zich zorgen maakt om TM, volgens mij stel ik me aan.
ik kreeg net een sms. Ze zijn in ordequote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef danic het volgende:
[..]
Nee ik heb precies hetzelfde. Al stelt het berichtje van DJMO me wel weer gerust. Als je nog een rondje familie doet wordt het al gauw laat. Maar toch is de ongerustheid pas weg na een melding van TM.
Tof!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef Aventura het volgende:
Hoi!!!
Kom me vers vanuit het tweede streepjestopic melden
Wat gaaf! Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:04 schreef Aventura het volgende:
Hoi!!!
Kom me vers vanuit het tweede streepjestopic melden
Claudia, probeer voor je rusteloze benen eens Venadoron gel van Weledea, dat heeft mij destijds echt geholpen als ik een uurtje van de voren mijn benen daarmee insmeerde, het inslapen ging daardoor veel gemakkelijker!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin het slecht slapen inmiddels trouwens behoorlijk zat te worden, vooral het moeizaam in slaap vallen. Ik blijf maar woelen door de rusteloze benen terwijl ik tegen het overgeven vecht. Mijn lief wordt er ook gek van. Gister heb ik hem maar verzocht om op de bank te gaan slapen omdat ik er zelf ook niet meer tegen kon dat hij zoveel last van me had. En dan word ik vanaf een uur of 2 's nachts ook nog elk uur wakker, blegh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |