abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88045288
Zwangerschap en geboorte deel 704

2010

Oktober:
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongen)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally
19 april 2011: Take_A_Picture

Mei:
02 mei 2011: Danic
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Narr Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
05 juni 2011: laiveneertiekje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 27-10-2010 22:46:52 ]
pi_88045367
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
oja, andere vraag: hoeveel kost een poliklinische bevalling eigenlijk? Ik was de vorige keer medisch, was ik deze keer niet van plan, maar het wordt wel zkh. Even kijken of overstappen van verzekering financieel handig is.
Heb je geen aanvullende verzekering?
Ik krijg 100% vergoed van zowel de kraamzorg als de poliklinische bevalling.

Bij Amélie was ik op de valreep ook medisch maar daar ga ik deze keer niet vanuit.

En verschilt de hoogte van het bedrag niet per ziekenhuis? Afijn ik zou gewoon voor die 10 euro per maand ofzo een aanvullend pakket afsluiten. Het loont absoluut!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 oktober 2010 @ 22:42:49 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88045451
volgens mij zitten we in deel 705 ;)

en mar in de OP dat ik een jochie krijg? O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88045505
Alles rustig hier hoor.
pi_88045568
Mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Jore het volgende:

[..]

De rekening van mijn vorige bevalling bedroeg ¤450,= (rond dus). Een beetje rondshoppen bij verschillende verzekeringen loont echt de moeite, ook wat betreft de vergoeding van de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Het kan je zo honderden euro's schelen.

Ik ben nu ook slecht verzekerd, dat wil zeggen: ik was goed verzekerd maar de aanvullende pakketten zijn leeggetrokken door de verzekeraar. Ik had niet verwacht dat ik in 2010 alweer zou bevallen dus ik heb me er vorig jaar niet zo druk om gemaakt, helaas :{ . Nu moet ik een eventuele poliklinische bevalling zelf betalen (op bijdrage uit de basisverzekering na) en de kraamzorg ook volledig. Het is niet anders, maar ik word er niet vrolijk van :( .

Mooie scherpe echofoto's DJMO! Ik meen me te herinneren dat je de vorige keer een sterk voorgevoel had over het geslacht, had je dat deze keer ook?
Huup, wat een leuke echodate hebben jullie gehad! Ik zou de vriendschap maar koesteren gezien je elftalwens >:) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 oktober 2010 @ 22:48:45 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88045852
Klopt Jore, ik dacht ook deze keer een knul, maar de gyn dacht de laatste keer meisje te zien, en ik was lichtelijk verward, beetje teleurgesteld in mijn (voor)gevoel zeg maar. (een meisje was overigens óók welkom geweest!!!) maar de 20 weken echo bevestigde mijn gevoel dus toch. Gyn had het overigens ook onder sterk voorbehoud gezegd, aangezien 'beeb z'n benen bij elkaar hield de vorige keer :P 't stomme is dat je je er toch op gaat richten .. enfin, omschakelen is ook geen probleem. Gelukkig had ik geen roze gordijnen voor de babykamer ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88045934
O? Ik zie ineens Takkembah er tussenstaan!!!
Wat leuk zeg! gefeliciteerd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88055200
djmo ik wil helemaal niet medisch bevallen, vond het niets. Maar wel graag in het zkh. En nu kan ik van verzekering veranderen, dus even kijken of 't de moeite waard is.
Mag ik ook in de lijst? 4 juni voorlopig
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:33:29 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_88055359
Net gelezen dat het bij Agis net geen 300 euro kost, excl. eventuele toeslagen.
Ben nu aan het proberen uit te zoeken hoeveel uur kraamzorg je nu eigenlijk krijgt, maar echt duidelijk kan ik dat niet vinden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_88055515
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 07:33 schreef avotar het volgende:
Net gelezen dat het bij Agis net geen 300 euro kost, excl. eventuele toeslagen.
Ben nu aan het proberen uit te zoeken hoeveel uur kraamzorg je nu eigenlijk krijgt, maar echt duidelijk kan ik dat niet vinden.
Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:06:28 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:00 schreef Jore het volgende:

[..]

Als je van plan bent om borstvoeding te geven 49 uur (x 3,90 eigen bijdrage = 191,10).
wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebben ;) met de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )

pi_88055575
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat houdt het aantal kraamzorguren verband met borstvoeding? ik kreeg sowieso het volle aantal uren, met twee dagen extra. Het is maar net wat je zelf aangeeft wat je wil hebben ;) met de baby wil ik ook weer het maximum, aangezien ik dan met jan zit, en het stuk lastiger zal worden allemaal. (rust op tijd nemen enzo )
als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.
En je kan wel het maximum willen wie zou dan neit willen maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen! Ligt er helemaal aan hoe druk het is bij het kraamzorgbureau.
En qua rust nemen met een 2e kindje, tja ze kunnen niet overal rekening mee houden....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:12:28 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055604
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

als je bv gaat geven heb je recht op meer uren.
En je kan wel het maximum willen wie zou dan neit willen maar dat wil nog niet zeggen dat je dat gaat krijgen! Ligt er helemaal aan hoe druk het is bij het kraamzorgbureau.
En qua rust nemen met een 2e kindje, tja ze kunnen niet overal rekening mee houden....
ik heb het bij het invullen van de papieren al aangegeven, sowieso doet kraamzorg rotterdam er niet zo moeilijk over. Als jij je te laat aanmeld en dan het volle aantal uur eist, doen ze wel moeilijk ja :D

het is maar net wat je aangeeft denkt aan te kunnen zelf, mijn man krijgt absoluut niet langer dan de verplichte twee dagen vrij, dat weet ik nu al. Dus het is ook niet zo dat hij een hoop uit m'n handen kan nemen enzo

pi_88055608
dat wilde k ook zeggen vicky!
ik wilde wel minder uren, maar ze deden moeilijk

en djmo, opstarten met bv kost meer tijd, kans dat t niet goed gaat is groter, dus meer begeleiding krijg je.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:16:51 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055641
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat wilde k ook zeggen vicky!
ik wilde wel minder uren, maar ze deden moeilijk

en djmo, opstarten met bv kost meer tijd, kans dat t niet goed gaat is groter, dus meer begeleiding krijg je.
gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:21:19 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055681
van mijn aanbieder:

quote:
Het aantal uren kraamzorg verschilt per gezin en per situatie. Voor het bepalen van het aantal uren gelden wettelijke regels. In het gesprek komt uw persoonlijke situatie aan de orde. Gaat het bijvoorbeeld om een eerste kindje? Zijn er gezondheidsproblemen? Is er een partner die ook hulp kan bieden? Onze medewerker kan dan bepalen hoeveel uren kraamzorg in uw situatie wenselijk is.

Gemiddeld komt de eerste indicatie meestal uit op ongeveer 49 uur kraamzorg. De kraamverzorgende verdeelt deze uren over de beschikbare 8 dagen. Meestal komt zij de eerste dagen wat langer, bijvoorbeeld 8 uur per dag en bouwt ze daarna langzaam af. Het aantal afgesproken uren kan tot op het laatst altijd nog worden aangepast; u krijgt precies die zorg die u nodig heeft.
Ik zie heel borstvoeding nérgens staan .. het ligt puur aan je persoonlijke omstandigheden, en daar is dus ook die intake voor.

pi_88055702
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

gewoon in ritme komen met een dreumes om je heen kost óók meer tijd dan wanneer de baby eerstgeborene is. Ik vind het een beetje lomp (sorry voor de mensen die alleen maar pro bv zijn) dat pro bv meer voorrang en uren krijgt dan een ander gezin die misschien op andere vlakken met vragen en problemen zitten. Ik wil zelf ook wéér bv gaan proberen, maar lukt het niet, dan is dat dikke pech. Ik ga er echter niet van uit dat ik alleen daarom meer uren krijg. Ik heb die uren nodig omdat ik a) net in een nieuw huis zit dan b) ik nog geen flauw idee heb hoe Jan op z'n broertje gaat reageren (laat staan Yolanda) + ik heb en kan geen volle hulp verwachten van m'n man want die moet werken.
tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.

ik vind een nieuw huis geen reden voor meet kraamzorg. de kraamhulp is geen veredelde schoonmaakster/oppas.
pi_88055739
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:27:28 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

tja zo werkt dat nou eenmaal. maar tis fijn dat je met bv die muururen krijgt. ik had ze niet nodig (en bij een 2e ook niet), maar in t baby'tjestopic zijn er genoeg die dat wel nodig hadden.

ik vind een nieuw huis geen reden voor meet kraamzorg. de kraamhulp is geen veredelde schoonmaakster/oppas.
hoor je mij dat ergens zeggen? bovendien doet de kraam toch niet meer dan de badkamer, wc en keuken bijhouden (althans hier). mijn bed opmaken doe ik sowieso zelf wel enzo. Ik wil alleen een handreiking hoe ik het het beste kan indelen. Nu heb ik overigens al thuiszorg, 2 uur in de week, voor mijn administratie, zij helpt me (zodra ik verhuisd ben) ook om structuur aan te brengen in het huishouden. En dat is waar het mij om gaat. Ik weet alleen niet of zij er nog is als ik ga bevallen. Dus vandaar dat ik gewoon voor die 49 uur ga.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:28:48 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88055756
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
Kom even invallen hoor. Ik hoor hier helemaal nog niet thuis, zit nog in het tweede streepjes topic te wachten, maar lees zeer actief mee hier in jullie hoekje want ik ben heel nieuwsgierig wat me hopelijk te wachten staat.
Ik begreep altijd dat je van je kraamverzorgster leert hoe je je baby moet verzorgen enzo. Verder helpt ze je dan met borstvoeding en ze houd jou in de gaten. Als er dan nog tijd over is gaat ze toch pas met de rest van de familie en schoonmaken enzo aan de gang? Ben wel benieuwd eigenlijk.
ligt eraan wáár je hulp bij nodig hebt. Hier bij Jan was, primair de zorg voor Jan en mij, daarna de badkamer + keuken (wat niet zo nodig hoefde voor mij maar ala) en ook zorgen dat de visite op tijd oprotte als ik het zelf niet aangaf. Het is maar net wat je aangeeft ;)

pi_88055789
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:27 schreef Thistleweed het volgende:
schoonmaken is ook een taak. iig de ruimtes waar je als kraamvrouw komt.
hoe t met de rest vh gezin zit weet ik niet. mijn vriend wilde nooit dat ze wat voor m deed. hij had zoiets van ik kan ook mn eigen brood wel pakken :)
overigens was hij ook een soort kraamzorg O+
hij maakte allemaal vruchtensapjes voor me :)
pi_88056055
Ehm, ik zit dat niet uit m'n duim te zuigen hoor, van de bv :{. Je (men) snapt toch wel dat het opstarten van bv meer begeleidingstijd kost dan het leren vullen/geven van een flesje? Jij hebt waarschijnlijk 'geluk' met je achtergrond, waarschijnlijk krijg je daarom sneller meer geïndiceerd, maar voor de rest geldt meestal gewoon die 49 uur. Daarnaast zijn er overigens nog allerlei redenen om meer uren toegewezen te krijgen maar dat is niet standaard.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 08:55:37 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88056073
en ik vind persoonlijk dat daar de lactactiekundigen voor opgeleid zijn. kom zeg, kraamzorg is er niet om pro bv moeders voor te trekken op fv moeders (stel dat die door bv een operatie geen bv kunnen geven, worden ze achtergesteld bij bv moeders) is gewoon unfair tot en met. En mijn achtergrond hierbij halen is natuurlijk puur rancune en totale onzin :N

pi_88056115
Rancune? :'). Als ik zelf zo'n achtergrond wil is dat zo geregeld maar ik bedank even.

En het is niet mijn mening maar een feit, vastgesteld door de overheid, dat je meer uren krijgt bij bv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 oktober 2010 @ 09:00:54 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88056134
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:59 schreef Jore het volgende:
Rancune? :'). Als ik zelf zo'n achtergrond wil is dat zo geregeld maar ik bedank even.

En het is niet mijn mening maar een feit, vastgesteld door de overheid, dat je meer uren krijgt bij bv.
waarom vind ik dat hier ( http://www.kraamzorgrotte(...)eID=2864&n=517&s=376 ) dan niet terug? Ik quote dit zostraks al, en ik zie geen lettertje over bv staan :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')