Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest. Bovendien heb ik hier de eerste drie maanden niet meegepost, dus ik was ook ineens al behoorlijk zwanger toen ik me meldde.quote:Op maandag 1 november 2010 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ik denk iedere keer "Claudia is maar vijf weken na mij uitgerekend, terwijl de geboorte van Ivan nog maar zo kort geleden lijkt....."
Novemberkindjes zijn natuurlijk het allerleukst! Al zijn decemberschepsels ook niet onaardig.quote:Op maandag 1 november 2010 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Novemberkindjes zijn ook heel leuk, echt....![]()
Die van jou worden steeds later geboren?quote:Op maandag 1 november 2010 09:22 schreef Suzanna het volgende:
Nee, mijn jongste (Julia) werd met precies 41 weken en een dag geboren(en de andere twee met 39 weken en 38,6 ...
Dat wil ik dus niet horen, he?quote:Op maandag 1 november 2010 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van jou worden steeds later geboren?![]()
quote:Op maandag 1 november 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest.
Dat scheelt idd ook, dat je al heel ver zwanger (weer) binnenkwam, maar ik heb vorig jaar zo meegeleefd met de bevalling van Ivan, al was het alleen maar omdat hij een dag na mijn zoon jarig is.... oh, en ik realiseer me nu net dat ik vorig jaar op B. z'n verjaardag een positieve test had, dus eigenlijk was Ivan de eerste geboorte die ik hier als zwangere "meemaakte".quote:Op maandag 1 november 2010 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel kan ik me goed voorstellen. Ik ben tussendoor maar 5 maanden niet zwanger geweest. Bovendien heb ik hier de eerste drie maanden niet meegepost, dus ik was ook ineens al behoorlijk zwanger toen ik me meldde.
Het voelde indertijd niet zo sterk alsof ik alweer heel snel zwanger was. Ja, wel snel, maar ik was echt klaar voor een tweede. Achteraf vind ik het best een maf idee dat er maar 5 maanden tussen de zwangerschappen zit. Dat ik er alweer zo snel klaar voor was!
35 weken, mooie termijn! Echt zo'n 'stilte voor de storm'-fase.
Ik vond de eerste zwangerschap zelfs helemaal niet leuk.quote:Op maandag 1 november 2010 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Verliep de eerste zwangerschap zo makkelijk of vergat je door het hele kindgeluk dat het eigenlijk best wel heel zwaar was?
Of welke andere optie dan ook natuurlijk..
Wat leuk om te horen! Ik raak er gewoon een beetje geëmotioneerd van.quote:Op maandag 1 november 2010 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat scheelt idd ook, dat je al heel ver zwanger (weer) binnenkwam, maar ik heb vorig jaar zo meegeleefd met de bevalling van Ivan, al was het alleen maar omdat hij een dag na mijn zoon jarig is.... oh, en ik realiseer me nu net dat ik vorig jaar op B. z'n verjaardag een positieve test had, dus eigenlijk was Ivan de eerste geboorte die ik hier als zwangere "meemaakte".
En daar raak ik nou weer geëmotioneerd van.... enfin, maandagmorgen 09.37 uur en er zitten een paar dames erg zwanger te zijnquote:Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat leuk om te horen! Ik raak er gewoon een beetje geëmotioneerd van.
Bah wat naar, succes vanmiddag.quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
vanmiddag om half 5 naar verloskundige, vanacht leek het meer op bloed dan eerst. Hoeft niets te betekenen natuurlijk maar ben zooo bang !!!!
Zo ben ik heel blij dat ze weer zijn afgestapt van 'het zal wel fors eerder komen'. Ik wil eigenlijk überhaupt niet in december ivm de feestdagen.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Van mij mag onze kleine nog wat langer blijven zitten, puur om de reden dat ik over die Sinterklaasperiode heen wil, stom he? Zometeen heb ik een intake van de kraamzorg, wat kan ik verwachten naast het feit dat ze het kamertje willen zien?
quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
vanmiddag om half 5 naar verloskundige, vanacht leek het meer op bloed dan eerst. Hoeft niets te betekenen natuurlijk maar ben zooo bang !!!!
Hier wilden ze het kamertje niet zien. Maar meer praktische vragen: heb je een droger/vaatwasser/huisdieren. Hoe je je bed op kan maken tijdens de bevalling en wat je van hun mag verwachten.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Van mij mag onze kleine nog wat langer blijven zitten, puur om de reden dat ik over die Sinterklaasperiode heen wil, stom he? Zometeen heb ik een intake van de kraamzorg, wat kan ik verwachten naast het feit dat ze het kamertje willen zien?
Hoop dat het allemaal goed is. Sterkte met afwachtenquote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
Ienemini wat naar en onzeker makend (ik ken het rotgevoel). Hopelijk vanmiddag snel geruststelling bij de vk!quote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
Goed dat je gebeld hebt zfs! Hopelijk krijg je iets waardoor die vreselijke misselijkheid overgaat of in elk geval een heel stuk minder wordt!!quote:Op maandag 1 november 2010 10:27 schreef zfs het volgende:
Ik mag vanmiddag na 14:00 de HA terug bellen de assistente gaat met hem overleggen of ik iets mag krijgen.
Succes Ieneminiquote:Op maandag 1 november 2010 10:16 schreef Ienemini het volgende:
grote kans dat ze het kamertje helemaal niet wil zien. Ligt aan het kraambureau.quote:Op maandag 1 november 2010 10:11 schreef Shirley het volgende:
Laat die kraamverzorgster wel schoonmaken hoor! Ik had 3 uur en ze gingen de laatste 4 dagen eerder weg omdat er niks meer te doen was en dan baal je ineens dat je haar die mand met was niet hebt laten opvouwen, dat soort dingen schelen zoveel.quote:Op maandag 1 november 2010 11:59 schreef Shirley het volgende:
Ienemini, sterkte met afwachten!
Net de intake gehad, heb voor 5 uur per dag kraamzorg gevraagd. van mij hoeft een vreemde niet al het schoonmaakwerk te doen, daar heb ik m'n moeder of zus voor dan. Kraamzorg mag het belangrijkste doen.
quote:Op maandag 1 november 2010 14:39 schreef zfs het volgende:
Ik krijg niets van de HA in dit stadium is het nog te vroeg.
Er schijnt wel iets homeopathisch te zijn dus ik moest maar naar de etos gaan.
Nu heb ik echt zin om te gaan huilen
Te vroeg omdat het in dit stadium je baby nog kan schaden of te vroeg omdat de HA vindt dat je nog niet genoeg hebt afgezien om het te verdienen?quote:Op maandag 1 november 2010 14:39 schreef zfs het volgende:
Ik krijg niets van de HA in dit stadium is het nog te vroeg.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik weet dat ze hier met inleiden zullen willen beginnen rond de 41 weken. Ik weet ook dat ik het zwanger-zijn tegen die tijd behoorlijk zat zal zijn, maar het idee van de boel weer forceren staat me erg tegen.quote:Op maandag 1 november 2010 09:56 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant zit ik helemaal niet op een inleiding te wachten, al was het alleen maar omdat ik er heilig in geloof dat het allemaal het soepelst gaat als het gebeurt als het lichaam dat zelf aangeeft...
wat fijn Ienemini!!quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
en het viel heeel erg mee. Hartje klopt, en het klopte goed. Dus nu zijn wij heeeel blij...![]()
![]()
![]()
Donderdag intake gesprek bij de verloskundige dus dan zien we het wel verder.
Vanacht kan ik lekker slapen. Dankjewel voor jullie steun.... Hartverwarmend !!!!!
Wat fijn zeg, dat alles goed is.quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
en het viel heeel erg mee. Hartje klopt, en het klopte goed. Dus nu zijn wij heeeel blij...![]()
![]()
![]()
Vanacht kan ik lekker slapen. Dankjewel voor jullie steun.... Hartverwarmend !!!!!
oh wat fijn!!quote:Op maandag 1 november 2010 18:25 schreef Ienemini het volgende:
![]()
![]()
misschien juist geen drinkontbijt drinken s ochtendsquote:Op maandag 1 november 2010 14:53 schreef zfs het volgende:
Ik slik van dagravit al de mama plus capsules.
En drinkontbijt drink ik 's morgens ook al
Ik zie het echt even niet meer zo zitten. Komt wel weer goed maar zie zo op tegen morgen.
Grin, dat denk ik ook wel ja....quote:Op maandag 1 november 2010 21:20 schreef mefke79 het volgende:
Juud, ik denk ook dat ik ergens een virusje heb opgepikt. Of, waarschijnlijker, Driekus heeft iets opgepikt op het kdv en ik mag er last van hebben, ach ja, kans is groot dat ik het overleef.
Ik zou geen hormonen nodig hebben om daar ruzie over te krijgen/maken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:53 schreef rotsje het volgende:
We hebben een geloofsmeningsverschil. Zij is zo kinderachtig om dan de webcam uit te klikken en dan tot nu niet te praten, dit is al de zoveelste keer in 4 maanden.
Normaal zou ik het ene oor in andere eruit maar ik reageer heel heftig nu en vooral op dingen die mijn niet aanstaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou geen hormonen nodig hebben om daar ruzie over te krijgen/maken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Over fruit tevoorschijn toveren gesproken: dat doet me verdacht veel denken aan het tevoorschijn toveren van vis en brood door Jezus himself.
Helemaal mee eens. Dikke knuffel voor rotsje, lijkt me moeilijk om hiermee om te gaan, zeker omdat het toch je moeder is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:
Rotsje, vervelend zo'n meningsverschil, vooral omdat het over iets fundamenteels gaat...
Het is jammer voor je moeder dat jullie je kinderen niet zo gelovig opvoeden als zij graag gewild zou hebben, maar ik vind dat ze wel heel ver gaat als ze al drama maakt van het tevoorschijn toveren van wat fruit op een KDV.
Ik snap wel dat het in haar ogen zo ongeveer duivels is, dat "toveren", maar het is niet alsof het KDV aan Wicca doet.
Ze zal toch op een bepaald moment moeten gaan accepteren dat dingen bij jullie thuis beduidend losser gaan dan zij graag zou zien, en als je iets onschuldigs als "toveren" op het KDV al niet meer kunt vertellen zonder dat ze daar drama van maakt, dan moet ze misschien eens voor de keuze gesteld worden of ze überhaupt wel zo uitgebreid op de hoogte wil worden gehouden van het wel en wee van haar kleinkind(eren)... want ik kan me voorstellen dat je ertoe neigt weinig meer te vertellen als zoiets onschuldigs al tot drama leidt.
Ik kan me ook voorstellen dat het vanavond zomaar heel emotioneel gaat zijn (ik moest ook al wat brokken in mijn keel wegslikken bij eerdere echo'squote:Op dinsdag 2 november 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Suzanna, ik heb met je te doen, hoor. Ik duim dat het nu echt snel gaat beginnen.
TM, wat gaaf, de geslachtsbepaling! Geniet er maar van. Het was een van de meest emotionele momenten in mijn zwangerschap tot nu toe. Ik weet niet precies waarom, maar opeens stond het gewoon vast, hoe mijn gezinnetje eruit zou zien: vader, moeder, grote broer en klein zusje. Het is de enige echo geweest waar ik een traantje bij heb weggepinkt.
Weet je moeder dat je zwanger bent, rotsje?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Over fruit tevoorschijn toveren gesproken: dat doet me verdacht veel denken aan het tevoorschijn toveren van vis en brood door Jezus himself.
Ik ga er vanuit dat mijn moeder deze keer niet weer even eigenhandig gaat beslissen wie, wat, waar.... maar ze heeft Jr. op een gegeven moment de waarheid over Sinterklaas verteldquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:46 schreef Suzanna het volgende:
Rotsje... moeders
af en toe... (die van mij is een schat hoor, maar het lijkt me zo moeilijk als je moeder zich gaat bemoeien met de opvoeding... die van mij probeert het weleens maar gelukkig kan ik haar gauw afremmen en zegt ze dan niks meer...)
Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me goed!terug aan jullie
quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:52 schreef Leandra het volgende:
Ik ga er vanuit dat mijn moeder deze keer niet weer even eigenhandig gaat beslissen wie, wat, waar.... maar ze heeft Jr. op een gegeven moment de waarheid over Sinterklaas verteld![]()
![]()
quote:Tsja, ze vond dat hij er oud genoeg voor was... en omdat hij om het weekend bij mijn ouders was vond ze kennelijk ook dat ze daar rechten aan kon ontlenen over het vertellen van dat soort dingen.Op dinsdag 2 november 2010 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dit is dan nog relatief klein vergeleken met het boos zijn over toveren op de psz.
Ik hou maar niet op met redenen vinden waarom religie en ik geen vrienden zijn.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef The_Tankgirl het volgende:
Volgens mij heb je gewoon een hele comfortabele buik/baarmoeder Suzanna![]()
Laten we maar hopen dat je toch snel je kindje in je armen mag nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |