Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Speculeer en discussieer hier verder!quote:28-8-2010
Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
Laura
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is gewoon niet netjes handelen van een bedrijf dat eerst zelf zit te verklaren in de media dat het geen BB gaat worden, en twee maanden later afhaakt omdat ze toch BB willen en als je er niet mee akkoord gaat moet je op stel en sprong uit de haven vertrekken. Dat zou het al niet zijn als het om een volwassenen zou gaan, bij een 15-jarige is het gewoon, tja .. heb er niet echt een woord voor .. erg min.
Vanaf 21+ mag je ook universiteit toelatings examen doenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:13 schreef harcoi het volgende:
laura het schijtmeisje zit al 2 maanden met haar luie reet op een eiland nou nou wat een prestatie wanneer begint ze nou met zeilen. Met dit tempo is ze pas terug als ze 21 is en dat is wel erg oud om je vmbo-examen te doen
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipenquote:
Maar aanvaringen met autoriteiten en sponsors zijn geen probleemquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipen
Ik heb daar eens naar geluisterd, en zo heb ik oma nu horen vertellen dat Laura zich vorig jaar (kind was toen amper 14) ieder weekend met vrienden van haar "peergroep" op straat rondhing en zich klem zoop en vervolgens de bierflesjes op straat stuk gooide.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie daar niets van terug op hun website. Wel is er een interview met haar oma te beluisteren.
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVGDkBZmrwW
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:09 schreef DjinN het volgende:
Welke LauraKnuffelaar heeft de TT weer aangepast ?
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodjequote:Op maandag 18 oktober 2010 22:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?
Als ze liefkozend 'zeilmeisje' genoemd mag worden, mag een satirische variant ook. Maar ja, een forum heeft niet dezelfde regels als een rechtstaat, met recht op vrije meningsuiting enzoiets, dus heel veel zin heeft het niet om er moeilijk over te gaan doen.
Ik snap het wel hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodje
(dit is ironie)
Rijmt ook goed met elkaar hequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:14 schreef TheFamousMan het volgende:
aandachtsgeil kind![]()
het spijt me, maar ik vind dit meisje geen 11 delen waard, het is een mooi idee, maar veel te opgeblazen door de media etc...
hihi, best slecht nu ik het zo bekijk iddquote:
Als dat waar is, dan geeft dat prima aan waar de prioriteiten van Jeugdzorg en andere officiële instanties liggen. Vandalisme is prima, een droom naleven mag niet, dat is slecht voor kinderen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb daar eens naar geluisterd, en zo heb ik oma nu horen vertellen dat Laura zich vorig jaar (kind was toen amper 14) ieder weekend met vrienden van haar "peergroep" op straat rondhing en zich klem zoop en vervolgens de bierflesjes op straat stuk gooide.
Ik kan me ook nog herinneren dat er hier mensen waren die haar fel verdedigden met teksten dat er inderdaad zulke kinderen bestaan, maar niet die "brave" Laura! Nee, Laura had alleen maar een droom die haar op brute wijze werd ontnomen en die ze vervolgens toch maar heeft afgedwongen op kosten van anderen. Lekker losbandig leven!
We hebben dus te maken met een kind dat zich op haar 14e iedere weekend klem zuipt op straat, en daarbij ook nog eens flesjes op straat stukgooit, die zich in de polsen gaat snijden als ze haar zin niet onmiddellijk krijgt, die veel spijbelt en als gevolg daarvan ook heel veel strafwerk krijgt, die lekker losbandig wil leven, en die óók nog eens vindt (en haar hele familie erbij) dat anderen daar de kosten maar voor moeten dragen.
Kortom: een KUTkind.
Het waren Laura haar eigen woorden, die oma in het boekje heeft opgeschreven en daar in dat interview voorlas... dus dan zal het wel zo zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als dat waar is, dan geeft dat prima aan waar de prioriteiten van Jeugdzorg en andere officiële instanties liggen. Vandalisme is prima, een droom naleven mag niet, dat is slecht voor kinderen.
En pa gaat pas het tweede weekend eens met haar praten, als ze weer eens totaal verboemeld thuiskomt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het waren Laura haar eigen woorden, die oma in het boekje heeft opgeschreven en daar in dat interview voorlas... dus dan zal het wel zo zijn.
Een meisje van 14 die ieder weekend bij haar vriendje blijft slapen (vind ik al zorgwekkend), maar dan ook nog eens ieder weekend bier zuipen op straat en met bierflesjes gooien, jezelf in je polsen snijden en de hele rambam er nog verder omheen, dat alles bij elkaar schetst bij mij nu niet bepaald het beeld van een bijzonder intelligent kind dat zo stevig in haar schoenen staat dat ze best in haar eentje 2 jaar lang de wereldzeeën kan trotseren. Ze lijkt al moeite te hebben om het normale leven te kunnen hanteren. Het is gewoon precies zoals Laura het zelf al aangaf in dat allereerste interview wat ze gaf voor het jeugdjournaal. De verslaggever vroeg haar daar namelijk naar haar motivatie waarom ze die zeiltocht van 2 jaar wilde maken. Laura's antwoord: "Nou eh, gewoon... lekker losbandig leven".
En dat is ook precies wat ze nu aan het doen is. Niets meer, en ook niets minder dan dat alleen.
Alleen als ze zich zelf in alle bochten wringen om weer in de media terecht te komen. Ik snap nu wel waarom Laura niet 24/7 die camera aan wil hebben op haar bootje. Waar moet je dan nog heen met je vriendjes, en je kratten pils als je in de ochtend met een kater uit je kooi rolt terwijl je eigenlijk wel 2 uur lang(!!!) aan je schoolwerk zou moeten zitten. Weet je wel hoe vervelend dat is? Dan komt er van lekker losbandig leven geen bal meer terecht, en wordt het weer tijd voor scheermesjes.quote:
Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vanmorgen waren opa en oma Dekker wéér op de buis, dit keer bij "Tijd voor Max". Het moet toch ook wel ver-schrik-ke-lijk voor ze zijn, al die aandacht in de media
Hier kun je die uitzending bekijken, met weer een hoop "opmerkelijke" uitspraken:
http://player.omroep.nl/?aflID=11565485
Het is idd wel behoorlijk genant. Vooral als je in in zo'n boekje schrijft dat je kleindkind van 13 ieder weekend bij een verkering in bed ligt, zich klem zuipt, vandalisme pleegt, spijbelt, niet meer weet hoe al het strafwerk nog ooit af moet komen, dan maar met scheermesjes gaat spelen, en vervolgens nog een heel land op stelten weet te zetten omdat haar een "droom" van losbandig leven dreigt te worden ontnomen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.
Ze komen nog net niet spontaan klaar.
quote:"me" moeder en "me" zusje22-10-2010
Sinds gister liggen Guppy en ik in Puerto de Mogan. Ik was net gewend aan het schommelen van de boot tijdens het voor anker liggen. Nu ligt de boot weer nagenoeg stil. Het is ook wel lekker om weer even in een haven te liggen, kan ik de boot weer eventjes helemaal met zoet water afspoelen en heb ik weer stroom om de koelkast aan te zetten. Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.
Verder gaat alles prima hier, Guppy heeft het naar haar zin en ik ook, het weer is over het algemeen goed, weinig regen en bijna nooit koud. Ik heb het wel eens koud maarja ik ben ook een koukleum. Ik heb in Mogan niet zulk goed internet, dus om elke dag wat te schrijven gaat denk ik niet lukken. Maar ik zal mijn best doen.
Laura
quote:Hoe oud ben jij eigenlijk?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze lieve Laura krijgt volgende week bezoek
[..]
Ik had zo graag met Laura meegegaan, ik heb het ook altijd koud, kunnen we lekker tegen elkaar aankruipen
quote:Ik dacht dat ze naar de vierde zou gaan! Ze is toch 15 geworden!?Op woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
(In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
quote:Geboortedatum: 01-08-1998Op woensdag 27 oktober 2010 15:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe oud ben jij eigenlijk?
En volg je Laura vanwege haar zeilavontuur of omdat je 'gewoon lekker tegen haar aan wilt kruipen" ?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, mevrouw is op een boot geboren. Misschien komt ze ook wel met baby terug, als ik al die verhalen hier lees. (Maar dan telt het niet, hè? Is niet meer solo)
quote:Stom kind.Op woensdag 27 oktober 2010 14:53 schreef IHVK het volgende:
Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.
Ondankbaar
quote:Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholenOp woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jaaa, er is weer een update!
Ze heeft een hangmat gekregen en moeders is komen poetsen. Ze heeft het nu over 'm'n moeder'en zusje'. Haar Nederlands wordt steeds beter! (In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
Ze is meegeweest naar een wrak duiken ook nog, mbv. een duikboot.
Lees meer: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
quote:Wat een jaloezie allemaal weer..Op woensdag 20 oktober 2010 17:19 schreef spuitje het volgende:
Maar hoe je het ook draait of keert: dat verwende nest heeft het momenteel goed voor elkaar! Twee uurtjes per dag schoolwerk doen en voor de rest leuke uitstapjes maken op kosten van derden! Wie wil dat nu niet? Op haar site staat zelfs een link naar een email adres waar je aan kunt geven of je haar wilt sponsoren en hoe! Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken geld in haar vakantie te steken! En ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt met het vinden van een sponsor: juffertje Laura wil eigenlijk geen media aandacht maar wel geld voor haar twee jaar durend reisje. En sponsoren willen nu eenmaal wel media aandacht.
En dat boek??? Ligt over een paar maanden voor 2 euro in de graaibak bij diverse winkels
quote:Ja, maar om nou gewoon niet te kunnen schrijven.. Ik vind het al maf dat kinderen de basisschool verlaten zonder de d en dt regel te kennen.Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholen
quote:Laura heeft een nieuwe hoed!24-10-2010
Ik lig nu alweer een paar dagen in Mogan maar heb me nog geen moment verveeld. Er zijn nu vrienden uit Nederland en morgen komen m'n moeder en m'n zusje hierheen. Ze willen me allemaal nog even zien voordat ik verder ga. Want naar hier vliegen gaat wat makkelijker als naar de Kaapverden of de Caribic. IK heb een vouwfiets gekregen en hoef nu gelukkig niet meer te lopen naar de andere kant van de haven, de supermarkt of wat dan ook, want aan lopen heb ik echt een hekel.
Het waaide vandaag nogal hard, dus gingen we naar het strand om te bodyboarden. Na eerst het hele eiland afgereden te hebben op zoek naar surfplanken. Die hebben we dus uiteindelijk niet gevonden. Maar al met al hebben we enorm veel lol gehad. Het is apart dat ik meer van het eiland weet dan mijn vrienden. Ik kan ze van alles laten zien en de weg weet ik ook al aardig te vinden hier. Helaas ga ik over 2 weekjes al deze aardige mensen weer verlaten en weer nieuwe mensen leren kennen op het volgende eiland. Het afscheid nemen is denk ik nog een van de moeilijkste dingen van de hele wereldreis.
Laura
quote:26-10-2010
Sinds gisteren zijn m'n moeder en zusje hier, echt super leuk om ze weer even te zien. En zoals ik al dacht gebruikt mijn zusje de hele boot als klimrek. Ik heb een hangmat gekregen, maar tot nu toe heeft zij er meer in gehangen dan ik. Vandaag zijn we met de yellow submarine mee geweest een duikboot die naar een wrak toe duikt. Echt apart, heel anders dan duiken. Dat ga ik morgen samen met mijn moeder doen. ze is ook de halve dag bezig geweest om de boot schoon te maken!!! Terwijl die hartstikke netjes is.
Moeders........, Maar ik ben blij ze weer even te zien, en het wordt vast een te gekke week.
Laura
quote:Dat kan heel handig zijn. Te voet kom je niet ver, een auto kan zij nog niet huren, dan ben je al snel aangewezen op een fiets.Op woensdag 27 oktober 2010 19:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze heeft ook een vouwfiets gekregen
Dat vind ik dan wel weer humorJe schreeuwt van alle daken dat je een recordpoging wilt doen om de wereld rond te zeilen en wat neem je dan mee aan boord? Juist: een fiets!
quote:Ja, ik had uit voorafgaande posts al begrepen dat die zeeroutes net als fietspaden zijn... maar zo letterlijk had ik dat toen nog niet genomenOp woensdag 27 oktober 2010 19:47 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat kan heel handig zijn. Te voet kom je niet ver, een auto kan zij nog niet huren, dan ben je al snel aangewezen op een fiets.
quote:Misschien moet je eens wat beter luisteren naar wat er echt gezegd wordt? Oma verteld over een puber, op dat moment al 14 trouwens, die zich uit protest zo gedraagt, want zo horen pubers zich toch te gedragen volgens jeugdzorg, op stap met de leeftijdsgenoten ipv alleen te gaan zeilen?Op woensdag 20 oktober 2010 03:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is idd wel behoorlijk genant. Vooral als je in in zo'n boekje schrijft dat je kleindkind van 13 ieder weekend bij een verkering in bed ligt, zich klem zuipt, vandalisme pleegt, spijbelt, niet meer weet hoe al het strafwerk nog ooit af moet komen, dan maar met scheermesjes gaat spelen, en vervolgens nog een heel land op stelten weet te zetten omdat haar een "droom" van losbandig leven dreigt te worden ontnomen.
En dat dan nog glunderend van trots weten te vertellen ook. Ik zou me er er dood voor schamen, als het mijn kind zou zijn. En als ik Laura was, zou ik me over enkele jaren doodschamen over het bestaan van dat boekje, waar al die narigheid ook nog eens in opgetekend staat. Zo'n boekje kan je maar achtervolgen tot ver in je volwassen leven.
quote:Moussie, misschien moet jij eens beter lezen en nadenken, voor je je weer in een belachelijk verweer stort. En misschien, moet je net als Laura, ook eens een beetje aandacht schenken aan grammaticaOp woensdag 27 oktober 2010 21:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat beter luisteren naar wat er echt gezegd wordt? Oma verteld over een puber, op dat moment al 14 trouwens, die zich uit protest zo gedraagt, want zo horen pubers zich toch te gedragen volgens jeugdzorg, op stap met de leeftijdsgenoten ipv alleen te gaan zeilen?
Nogmaals, na al die ellende tussen augustus en december is jeugdzorg op de vingers getikt door de rechter, niet Laura uit huis geplaatst omdat ze weg was gelopen! De rechter heeft zelfs de moeite genomen om alle afspraken stuk voor stuk door te spreken om onduidelijkheden weg te nemen, en heeft jeugdzorg opgedragen actief te helpen bij het verwezenlijken van haar plannen
quote:Of ben jij de moeder van Laura die nu ook via Fok! aandacht nodig heeft?Op woensdag 27 oktober 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
moeders ........
Ik denk dat Laura straks ook wel weer blij zal zijn als ze is opgehoepeld.
Was Laura's zusje bezig met een circusschool? Leuk om Guppy als klimrek te gebruiken!
quote:Moussie, misschien moet je je inderdaad beter inlezen voor je je in een verweer stort. Jeugdzorg wilde dat de OTS werd opgeheven. Kinderbescherming lag dwars.Op woensdag 27 oktober 2010 21:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat beter luisteren naar wat er echt gezegd wordt? Oma verteld over een puber, op dat moment al 14 trouwens, die zich uit protest zo gedraagt, want zo horen pubers zich toch te gedragen volgens jeugdzorg, op stap met de leeftijdsgenoten ipv alleen te gaan zeilen?
Nogmaals, na al die ellende tussen augustus en december is jeugdzorg op de vingers getikt door de rechter, niet Laura uit huis geplaatst omdat ze weg was gelopen! De rechter heeft zelfs de moeite genomen om alle afspraken stuk voor stuk door te spreken om onduidelijkheden weg te nemen, en heeft jeugdzorg opgedragen actief te helpen bij het verwezenlijken van haar plannen
quote:Gut gut, kon je niets beters bedenken dan een taalfout als tegenargument? Fyi, ik heb Nederlands geleerd uit een Donald Duck, ooit eens, en dat idiote gedoe, die rare kronkel met de d en t en dt's, ik krijg het er gewoon niet in. Maar ja, ik ben zeker de enige niet, zelfs geboren en getogen autochtonen hebben er problemen mee.Op woensdag 27 oktober 2010 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Moussie, misschien moet jij eens beter lezen en nadenken, voor je je weer in een belachelijk verweer stort. En misschien, moet je net als Laura, ook eens een beetje aandacht schenken aan grammatica(Oma verteld = Oma vertelt)
quote:Pubers horen met hun peers op stap te gaan, niet alleen te gaan zeilen, volgens Jeugdzorg. Nou dat deed ze dan, met peers stappen, en zich net zo gedragen als hun het doen. Waar je die verkering vandaan haalt is mij een raadsel, bij een vriendje slapen is iets anders dan met je verkering in bed liggen volgens mij. Maar dat zal dan wel aan mijn slechte grammatica liggen, dat ik dat niet begrijp?Pubers horen zich zo te gedragen volgens Jeugdzorg? Toen ze nog 13 amper 14 was, ieder weekend bij een verkering in bed liggen? Op straat bier zuipen en dronken bierflesjes kapot gooien? Met scheermesjes in de verkeerde richting in je polsen gaan snijden voor het gewenste dramaqueen effect? Dat is normaal gedrag volgens jou, en dus ook wel voor Jeugdzorg? In mijn beleving, omschrijft Jeugdzorg dit soort gevallen als "schrijnend".
quote:Klopt, het is namelijk geen vakantie. Jeugdzorg is wel opgedragen om haar actief te helpen bij het realiseren van de doelen, bvb door 'de expertise in te roepen van een ervaren zeezeiler'.Jeugdzorg is niet opgedragen om haar vakantie te realiseren.
quote:Oh, heeft die het gedaan zodat justitie niets te verwijten valt? En ik maar denken dat het was omdat het kind aan alle gestelde voorwaarden heeft voldaan.De rechter heeft ook geen toestemming gegeven voor deze vakantie. De rechter heeft slechts gesteld, dat de verantwoordelijkheid daarvan, nu op het konto van de ouders valt.
De rechter heeft dus niets anders gedaan, dan de handen ervan af getrokken. Zodat, als het fout zal gaan, op welke wijze dan ook, justitie niets te verwijten valt.
Dat is laf inderdaad.
quote:Tja, als ze anders niet van de basisschool af mogen, zitten sommige er op hun 20ste nog. Of langer!Op woensdag 27 oktober 2010 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, maar om nou gewoon niet te kunnen schrijven.. Ik vind het al maf dat kinderen de basisschool verlaten zonder de d en dt regel te kennen.
quote:Waar anders naar???Op woensdag 27 oktober 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft een nieuwe hoed!
[ afbeelding ]
Wel naar haar hoed kijken hè ?![]()
quote:Euhm. hou je wel even het tijdverloop in de gaten? Jeugdzorg heeft het verzoek om verlenging ingetrokken in juli dit jaar. In december vorig jaar was het nog 'Bureau Jeugdzorg Utrecht heeft op 21 december 2009 verzocht een machtiging tot uithuisplaatsing te verlenen.'Op woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moussie, misschien moet je je inderdaad beter inlezen voor je je in een verweer stort. Jeugdzorg wilde dat de OTS werd opgeheven. Kinderbescherming lag dwars.
quote:En daarop had ik al eerder geantwoord dat ik het te vaak mis heb zien gaanHoeveel topics lang ga je nou al tekeer tegen Jeugdzorg? Daarom heb ik me weleens afgevraagd of het niet een om een persoonlijke vete tussen jou en Jeugdzorg gaat.
quote:Mwah, gezien in de context van de verschillende verhalen deed Jeugdzorg er alles aan om haar plannen te boycotten, de boot aan de ketting leggen terwijl solo-ervaring opdoen een van de voorwaarden was bvb.Ook dat 'op de vingers tikken' blijf ik een dubieuze interpretatie vinden. De rechter heeft bepaald dat Laura niet weerhouden mag worden van haar onderneming omdat aan de voorwaarden is voldaan.
quote:Beter lezen, dat was de Raad die daar problemen voorzagWel heeft de rechtbank bedenkingen omdat er sprake is van emotionele scheefgroei, die versterkt kan worden door de reis.
quote:Het ligt naar het oordeel van de rechtbank voor de hand dat de sterke kanten van [kind], haar wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen tijdens de tocht zullen worden versterkt en dat de gevoelsmatige kant minder zal worden aangesproken. Dat daardoor de ontwikkeling zo eenzijdig wordt als de Raad veronderstelt, kan echter niet uit de rapportage van Moonen worden afgeleid. Het is bovendien, zoals ook de psychologe rapporteert, de vraag of die scheefgroei waarvan nu in enige mate sprake is, kan of zal worden omgebogen als [kind] afziet van de solozeiltocht. In haar dagelijkse leven ervaart noch [kind] zelf noch haar omgeving, inclusief haar moeder, namelijk op dit punt problemen.
quote:Ík wel.Op donderdag 28 oktober 2010 01:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm. hou je wel even het tijdverloop in de gaten? Jeugdzorg heeft het verzoek om verlenging ingetrokken in juli dit jaar. In december vorig jaar was het nog 'Bureau Jeugdzorg Utrecht heeft op 21 december 2009 verzocht een machtiging tot uithuisplaatsing te verlenen.'
[..]
quote:Het heeft je mening duidelijk gevormd.En daarop had ik al eerder geantwoord dat ik het te vaak mis heb zien gaan
[..]
quote:Verhalen.. van de Dekkers?Mwah, gezien in de context van de verschillende verhalen deed Jeugdzorg er alles aan om haar plannen te boycotten, de boot aan de ketting leggen terwijl solo-ervaring opdoen een van de voorwaarden was bvb.
En volgens mij zag de rechter dat dus ook zo, die heeft de tiener, ondanks het herhaalde verzoek, niet uit huis geplaatst, ondanks strafwerk, spijbelen, weglopen en wat er nog meer bekend was op dat moment. In tegendeel, hij/zij is gan zitten met de partijen, heeft puntje voor puntje doorgesproken, heeft Jeugdzorg op pad gestuurd 'om de expertise' in te roepen.
[..]
quote:Daar staat feitelijk alleen dat ze het met die ontwikkeling zo net nog niet weten, dat er idd. sprake is van emotionele scheefgroei en dat zij en haar moeder er geen been in zien.Beter lezen, dat was de Raad die daar problemen voorzag
Dit staat in de uitspraak
[..]
quote:Hoe kom je dan aan het verhaal dat Jeugdzorg het verzoek zou hebben ingetrokken? In de periode waarin het zo misging met haar, vanaf het najaar tot eind december, wou Jeugdzorg haar dus wel uit huis hebben.
quote:hehe, captain obvious ..Het heeft je mening duidelijk gevormd.
quote:oa de verhalen van de Dekkers. En die worden dus, mi, bevestigd door zowel de uitspraak eind december, alsook door het gaan zitten en alles doorspreken met Jeugdzorg. Dat zou een rechter echt niet hebben gedaan als het alleen aan Laura/haar vader had gelegen.Verhalen.. van de Dekkers?
De veronderstelling dat ze weg zou lopen, bleek gegrond. Zeker nadat ze zelf had verklaard dat ze toch gewoon zou gaan. De rechter heeft een plan gemaakt en dit opgelegd, ja. Dat is genoegzaam bekend.
quote:Mijn punt? Dat het de Raad was en niet de rechtbank, zoals jij stelde, die bedenkingen had over de scheefgroei en dat die zich zou ontwikkelen tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling. En van die 'enige mate scheefgroei' waarvan sprake was had niemand last, zij niet en haar omgeving niet, inclusief haar moeder. Dat is dus iets totaal anders dan 'zij en haar moeder zagen er geen been in'.Daar staat feitelijk alleen dat ze het met die ontwikkeling zo net nog niet weten, dat er idd. sprake is van emotionele scheefgroei en dat zij en haar moeder er geen been in zien.
Je punt?
quote:In de eerste instantie wel ja. Het was dan ook een rare thuissituatie, waardoor emotionele scheefgroei bij het kind ontstond.Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan het verhaal dat Jeugdzorg het verzoek zou hebben ingetrokken? In de periode waarin het zo misging met haar, vanaf het najaar tot eind december, wou Jeugdzorg haar dus wel uit huis hebben.
[..]
hehe, captain obvious ..
[..]
quote:jouw veronderstellingen kennen we zo langzamerhand wel.oa de verhalen van de Dekkers. En die worden dus, mi, bevestigd door zowel de uitspraak eind december, alsook door het gaan zitten en alles doorspreken met Jeugdzorg. Dat zou een rechter echt niet hebben gedaan als het alleen aan Laura/haar vader had gelegen.
[..]
quote:De rechtbank heeft die bedenkingen ook, maar verbindt daar geen consequenties aan omdat niet duidelijk is dat die scheefgroei opgelost zou worden als de reis verboden zou worden.Mijn punt? Dat het de Raad was en niet de rechtbank, zoals jij stelde, die bedenkingen had over de scheefgroei en dat die zich zou ontwikkelen tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling. En van die 'enige mate scheefgroei' waarvan sprake was had niemand last, zij niet en haar omgeving niet, inclusief haar moeder. Dat is dus iets totaal anders dan 'zij en haar moeder zagen er geen been in'.
quote:Ik ben verdomd blij dat ik niet zo'n dochter heb. En ik zou geen gat in de lucht springen als ze emotioneel scheef zou groeien of haar emoties minder zou uiten. Sommige mensen hebben last van verantwoordelijkheidsgevoel.Ergens vind ik het best grappig, de meeste ouders van pubers zouden een gat in de lucht springen voor deze 'enige mate scheefgroei', wat minder emotioneel en wat meer 'wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen'.
quote:Moussie en ik beschouwen het als onze roeping om Laura topics in leven te houden.Op donderdag 28 oktober 2010 13:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
hebben jullie niets te doen of zo?
quote:Ik slinger dit topic ook twee keer per week omhoog. Het staat ook helemaal in het verkeerde subforum. Het past in GC of TRV (waar ik nog nooit gepost heb), maar nieuws is Laura al lang niet meer.Op donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moussie en ik beschouwen het als onze roeping om Laura topics in leven te houden.
quote:Daar kun je jeugdzorg in zo een korte tijd niet voor verantwoordelijk houden.ondanks strafwerk, spijbelen, weglopen en wat er nog meer bekend was op dat moment
quote:Groot gelijk. En op stap gaan is misschien een groot woord maar contact met leeftijd genoten zie ik wel als belangrijkPubers horen met hun peers op stap te gaan, niet alleen te gaan zeilen, volgens Jeugdzorg
quote:Een scheefgroei zie ik niet noodzakelijk als ernstig, daar heeft menig mens "last" van.En van die 'enige mate scheefgroei' waarvan sprake was had niemand last, zij niet en haar omgeving niet, inclusief haar moeder
quote:Tuurlijk joh, kind is haar uitlaatklep kwijt en kan niet aan de voorwaarden voldoen omdat de boot aan de ketting ligt, en in plaats van cursussen te volgen ed om aan de voorwaarden te kunnen voldoen moet ze iedere week een paar uur therapeutisch komen babbelen, of anders .. hoe maak je iemand gek.Op donderdag 28 oktober 2010 20:37 schreef roomba het volgende:
Met belangstelling volg ik al een tijd dit topic en natuurlijk met een eigen mening
[..]
Daar kun je jeugdzorg in zo een korte tijd niet voor verantwoordelijk houden.
Ze kregen een taak "toegewezen" omdat de Raad en de Rechtbank dit wenselijk achtte.
Als Laura zo stabiel was en de copingsvaardigheden had gehad, hadden die paar maanden, met mijns inziens nuttige gesprekken, met jeugdzorg geen probleem geweest.
quote:De functionaliteit, dat 'what's in it for me', is anders een heel normale fase in de pubertijd.Groot gelijk. En op stap gaan is misschien een groot woord maar contact met leeftijd genoten zie ik wel als belangrijk
[..]
Een scheefgroei zie ik niet noodzakelijk als ernstig, daar heeft menig mens "last" van.
Wat hier nog niet aangehaald word, vind ik veel ernstiger
kind lijkt onafhankelijk te opereren en haar eigen gang te gaan, waardoor vriendschappen een wat functioneel karakter krijgen en niet geheel op wederkerigheid (op basis van wederzijdse interesses) lijken te berusten.
Nu kan onafhankelijk opereren ook positief en als sterk ervaren worden. Maar als je op die leeftijd ( 13 of 14 toen) vriendschappen al als functioneel gebruikt dan zie ik dat als ernstige bedreiging.
quote:http://www.kennislink.nl/(...)iet-meer-dan-normaalDe puber vindt dat hij prima voor zichzelf kan zorgen; niemand kan hem of haar wat maken. Tijdens deze periode is de puber egocentrisch. Alles wat er om de puber heen gebeurt, staat in het teken van hem of haar. Relaties met anderen zijn ook alleen van belang als er iets voor de puber te halen is. Recalcitrant, brutaal gedrag en het zoeken naar de grens van wat wel en niet mag is in deze fase niet ongebruikelijk.
quote:Ze was niet onvoorbereid, ze was onvoldoende voorbereid, dat is nogal een verschil.Naar mijn idee is ze volledig terecht tegengehouden (immers ze was onvoorbereid) en heeft Laura bewezen niet met stress om te kunnen gaan, gezien de acties van een opstandig puber die er op volgden.
quote:Zeg je nu dat Laura de pers op heeft gezocht?De problemen die Laura kreeg onder "druk" van jeugdzorg hadden voorkomen kunnen worden door de ouderes. Je kunt verwachten, op die leeftijd, als je de pers opzoekt dat dit inderdaad nieuws word. Als je 13 bent kun je dit niet overzien maar daar is een rol voor de ouders...die hadden haar kunnen tegenhouden of één en ander in andere banen kunnen leiden.
quote:Ja Laura ( lees haar vader) heeft in het blad zeilen zelf de publiciteit gezocht.Zeg je nu dat Laura de pers op heeft gezocht?
quote:niet onvoorbereid of onvoldoende voorbereid...doet niets af aan het feit dat ze terecht tegengehouden is. Als je zulke grootscheepse plannen hebt, moet je met stress overweg kunnen...zeker als je dit openbaar maakt. Als ze de stress aan kan van twee jaar zelfstandig leven...dan is toch zeker een aantal maanden niet teveel tegenover instanties die haar weerhouden van een fout. Overigens was het niet een aantal uren per week...maar in al die maanden acht keer (volgens oma).Ze was niet onvoorbereid, ze was onvoldoende voorbereid, dat is nogal een verschil.
En tja, als je zo klem wordt gezet als Laura toen, daarvan zouden zelfs volwassenen in de stress schieten.
quote:Het feit dat een puber egocentrisch kan zijn is iets anders dan een kind / puber / volwassene die een contact c.q. vriendschap functioneel gebruikt. Dit is een gebrek aan inleving en emotie.De functionaliteit, dat 'what's in it for me', is anders een heel normale fase in de pubertijd.
quote:Dat was Laura, die schreef al columns voor zeilen voor zij haar plan bekendmaakte. En woei, een vakblad met een oplage van 26.808 exemplaren, echt wel mainstream-media/de publiciteit zoeken ..Op donderdag 28 oktober 2010 23:04 schreef roomba het volgende:
[..]
Ja Laura ( lees haar vader) heeft in het blad zeilen zelf de publiciteit gezocht.
quote:Heeft zij toen een interview gegeven of zat een journalist gewoon te herhalen wat die bij toeval in Zeilen had gelezen?Een aantal maanden later is dit nog een dunnetjes overgedaan in het AD waar Laura nu haar wekelijkse column schrijft.
quote:Waarbij nu het belangrijkste woord is. Nu worden er interviews gegeven, columns geschreven in het AD, verschijnt oma op de TV. Toen heeft Laura een (1) interview gegeven aan het jeugdjournaal, toegestemd om in het AD een aantal FAQ's te beantwoorden en that's it. Pa heeft dacht ik een interview gegeven op TV, direct na de zitting in oktober als ik het goed herinner. Moeders heeft toen een brief aan de krant geschreven, en nu, kort voor de laatste zitting. En van oma hebben we voor het eerst in december gehoord, nadat Laura was weggelopen. Nou nou, wat hebben ze de publiciteit gezocht.Voorts blijven ze nu de publiciteit opzoeken omdat het ontbreekt aan financiën. Ze doet interviews met jeugdjournaal, verschijnt in Knevel en uhhh? Oma verschijnt op televisie en ze zoeken een betalende partij voor de beelden. Sorry dan zoek je m.i. de publibiteit op.
quote:Neemt niet weg dat het een reusachtig verschil is en heel wat uitmaakt in de beeldvorming.niet onvoorbereid of onvoldoende voorbereid...doet niets af aan het feit dat ze terecht tegengehouden is.
quote:Als je voor een probleem gesteld wordt dat je niet kan oplossen, zoals je boot gedurende de hele OTS aan de ketting waardoor je onmogelijk voldoende solo-ervaring kan opdoen, dat is een even ander verhaal dan 'niet met stress om kunnen gaan'.Als je zulke grootscheepse plannen hebt, moet je met stress overweg kunnen...zeker als je dit openbaar maakt. Als ze de stress aan kan van twee jaar zelfstandig leven...dan is toch zeker een aantal maanden niet teveel tegenover instanties die haar weerhouden van een fout. Overigens was het niet een aantal uren per week...maar in al die maanden acht keer (volgens oma).
quote:Je leest maar de helft omdat het beter uitkomt of zo, 'Relaties met anderen zijn ook alleen van belang als er iets voor de puber te halen is' sla je gewoon over? Of snap je niet dat dat hetzelfde is als 'functioneel gebruik'? Voor een kind of een volwassene is dat niet normaal, klopt, maar voor een puber is dat normaal gedrag!Het feit dat een puber egocentrisch kan zijn is iets anders dan een kind / puber / volwassene die een contact c.q. vriendschap functioneel gebruikt. Dit is een gebrek aan inleving en emotie.
Een wereld van verschil met hetgeen je gegoogled hebt.
quote:Dan verbaast haar slechte Nederlands me nog veel meer..Op vrijdag 29 oktober 2010 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was Laura, die schreef al columns voor zeilen voor zij haar plan bekendmaakte. En woei, een vakblad met een oplage van 26.808 exemplaren, echt wel mainstream-media/de publiciteit zoeken ..
[..]
quote:Ze hebben toch echt zelf een website gelanceerd en sponsors gezocht. Toen ze geen toestemming kreeg van de onderwijsinspectie om te vertrekken, ivm. de leerplicht kwam de discussie los en werd de publiciteit ineens niet meer leuk gevonden.Heeft zij toen een interview gegeven of zat een journalist gewoon te herhalen wat die bij toeval in Zeilen had gelezen?
quote:En promoot oma een boek dat ze geschreven heeft in die interviews, om iets te verdienen aan het gedrag en de ellende van haar kleinkind..Waarbij nu het belangrijkste woord is. Nu worden er interviews gegeven, columns geschreven in het AD, verschijnt oma op de TV. Toen heeft Laura een (1) interview gegeven aan het jeugdjournaal, toegestemd om in het AD een aantal FAQ's te beantwoorden en that's it. Pa heeft dacht ik een interview gegeven op TV, direct na de zitting in oktober als ik het goed herinner. Moeders heeft toen een brief aan de krant geschreven, en nu, kort voor de laatste zitting. En van oma hebben we voor het eerst in december gehoord, nadat Laura was weggelopen. Nou nou, wat hebben ze de publiciteit gezocht.
Dat de media zich op het verhaal storten en alles napluizen en uitdiepen, speculeren en verbanden leggen die er niet zijn, tja, maar dat betekend toch niet dat hun het opgezocht hebben.
quote:Zeg dan maar dat de reis gewoon niet is voorbereid. Pretenderen er al jaren mee bezig te zijn en dan geen afspraken maken met de wereldschool, geen duidelijk reisplan hebben en nog geeneens kennis van eerstehulpverlening en nog nooit gehoord hebben van dingen zoals slaapmanagement, betekent mi. dat er gewoon niet over is nagedacht en het plan snel uit de grond gestampt is.Neemt niet weg dat het een reusachtig verschil is en heel wat uitmaakt in de beeldvorming.
quote:En waarom werd de boot dan aan de ketting gelegd? En waarom is ze niet gaan oefenen op een andere boot? Waarom is daarover de publiciteit niet eerder gezocht? Waarom is daarover niet bij de rechter geklaagd? Waarom hebben ze daarvoor geen advocaat ingeschakeld?Als je voor een probleem gesteld wordt dat je niet kan oplossen, zoals je boot gedurende de hele OTS aan de ketting waardoor je onmogelijk voldoende solo-ervaring kan opdoen, dat is een even ander verhaal dan 'niet met stress om kunnen gaan'.
quote:Wil je beweren dat de psycholoog en de kinderrechter even over het hoofd hebben gezien dat ze een puber is?Je leest maar de helft omdat het beter uitkomt of zo, 'Relaties met anderen zijn ook alleen van belang als er iets voor de puber te halen is' sla je gewoon over? Of snap je niet dat dat hetzelfde is als 'functioneel gebruik'? Voor een kind of een volwassene is dat niet normaal, klopt, maar voor een puber is dat normaal gedrag!
quote:Mwah, valt reuze mee hoor, ze is nogal slordig, dat wel, maar ik zie geen SMS-taal/spelling.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan verbaast haar slechte Nederlands me nog veel meer..
quote:Lol, ja, die haastig uit de grond gestampte website toen de publiciteit losbarstte .. was jij het niet die toen vond dat het getuigde van haar slechte voorbereiding, ze had nog niet eens een goede en werkende website, zeker vergeleken met Jessica Watson? En dat was dus nadat de discussie los was gebarsten en journalisten begonnen maar wat te verzinnen uit gebrek aan interviews ed.Ze hebben toch echt zelf een website gelanceerd en sponsors gezocht. Toen ze geen toestemming kreeg van de onderwijsinspectie om te vertrekken, ivm. de leerplicht kwam de discussie los en werd de publiciteit ineens niet meer leuk gevonden.
quote:Dat doet oma nu, ja, en als ik het goed heb begrepen op aandringen van Laura zelf.En promoot oma een boek dat ze geschreven heeft in die interviews, om iets te verdienen aan het gedrag en de ellende van haar kleinkind..
quote:Probleemgezin? Pa zag het nut niet in van het ophalen in Engeland, klopt, maar ben je daarom meteen een probleemgezin? En dat ze in haar eentje heen en terug is gezeild was geen onwaarheid, niet waar?De aandacht die ze niet wilden, nl. dat Laura uit een probleemgezin kwam en helemaal niet zo'n wonderkind was en dat pa onwaarheden heeft lopen vertellen, hebben ze niet gezocht nee.
quote:Oa dat pa haar zou pushen, om geld te verdienen voor zijn eigen boot. Hele conspiratietheorieën met wazige luchtfoto's van zijn boot in aanbouw ed.Welke onjuiste verbanden en speculaties bedoel je eigenlijk?
quote:Want navigeren/zeilen leer je gewoon overnacht? Ze had een afspraak met de wereldschool, die was zelfs sponsor, weet je nog, maar dat kon dus niet definitief afgesproken worden zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. Het reisplan is overigens nog steeds hetzelfde, alleen dat de afspraken met de mensen die haar aan land opvangen niet alleen met een symbolische handdruk bevestigd zijn maar schriftelijk vastgelegd voor de rechter. Dus hoezo niet voorbereid? Of zij het slaapmanagement idd nodig heeft is nog maar de vraag en ze wist niet hoe ze haar arm moet zetten, mocht die onderweg breken, dat is zij inderdaad vergeten. Uit het totaalpakket van wat je allemaal moet kunnen is zij dus hooguit twee dingen vergeten, dat is wel even iets anders dan 'gewoon niet voorbereid'.Zeg dan maar dat de reis gewoon niet is voorbereid. Pretenderen er al jaren mee bezig te zijn en dan geen afspraken maken met de wereldschool, geen duidelijk reisplan hebben en nog geeneens kennis van eerstehulpverlening en nog nooit gehoord hebben van dingen zoals slaapmanagement, betekent mi. dat er gewoon niet over is nagedacht en het plan snel uit de grond gestampt is.
quote:Ze mocht helemaal niet gaan uitzeilen in haar eentje toch? Want op andermans boot kan je natuurlijk net zo goed 'verdwijnen'En waarom werd de boot dan aan de ketting gelegd? En waarom is ze niet gaan oefenen op een andere boot?
quote:Turlijk was er meer aan de hand, zeilen is haar lust, leven en uitlaatklep, weet je nog? En dat werd haar dus ook afgenomen, naast het feit dat het haar onmogelijk wordt gemaakt om aan de gestelde voorwaarden te voldoen. Wat zou het nut zijn om daarvoor de publiciteit te zoeken, zou jeugdzorg de boot van de ketting halen dankzij de publieke opinie? En wie weet, hebben ze wel overwogen om daarmee naar de rechter te gaan, maar wanneer zou dat voorgekomen zijn dan, maanden later pas, te laat om nog op tijd aan de gestelde voorwaarden te voldoen?Waarom is daarover de publiciteit niet eerder gezocht? Waarom is daarover niet bij de rechter geklaagd? Waarom hebben ze daarvoor geen advocaat ingeschakeld?
Dat verhaal kwam pas naar voren na haar stupide wegloopactie. Duidelijk dat er meer aan de hand was, toch? Zeker nu we weten dat er vaker niet de (hele) waarheid is verteld door die familie.
quote:Nee hoor, dat beweer ik helemaal niet, ik beweer wel dat de raad het negeert door van 'enige mate' een ernstige bedreiging te maken.Wil je beweren dat de psycholoog en de kinderrechter even over het hoofd hebben gezien dat ze een puber is?
Stuur ze gauw even die link, Moussie. Ze kunnen niet zonder jouw expertise.
quote:Zij is haar leeftijdgenoten qua wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen ver vooruit, ja. De 'normale' puber wil de ene week dit en de volgende week dat, terwijl zij al jaren naar een doel toewerkt, dat is zeker uitzonderlijk. Maar voor de rest ontwikkeld zij zich nog steeds als een gewone puber.Heb je ook niet beweerd, tig topics geleden, dat ze heel volwassen was voor haar leeftijd en haar tijd ver vooruit? Nu is ze opeens toch een puber en wordt haar afwijkende gedrag afgedaan als 'normaal pubergedrag'. Right.
quote:Lol...sorry hoor maar ik heb 3 "normale" pubers zoals jij het noemt en ja die wisselen wel eens van gedachten maar als jij "zin doordrijven" ziet als doorzettingsvermogen dan vraag ik me af of je, behalve google en kennislink, uberhaupt weet wat er bij pubers speelt.Zij is haar leeftijdgenoten qua wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen ver vooruit, ja. De 'normale' puber wil de ene week dit en de volgende week dat, terwijl zij al jaren naar een doel toewerkt, dat is zeker uitzonderlijk. Maar voor de rest ontwikkeld zij zich nog steeds als een gewone puber.
quote:Slordig? Iemand die regelmatig schrijft?Op vrijdag 29 oktober 2010 19:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, valt reuze mee hoor, ze is nogal slordig, dat wel, maar ik zie geen SMS-taal/spelling.
quote:Ik weet niet wanneer die website precies in de lucht is gegaan en wanneer de publiciteit losbarstte.Lol, ja, die haastig uit de grond gestampte website toen de publiciteit losbarstte .. was jij het niet die toen vond dat het getuigde van haar slechte voorbereiding, ze had nog niet eens een goede en werkende website, zeker vergeleken met Jessica Watson? En dat was dus nadat de discussie los was gebarsten en journalisten begonnen maar wat te verzinnen uit gebrek aan interviews ed.
quote:Ze kunnen zoveel roepen.. Het overtuigt me niet meer. Teveel contradicties. Ze dringt aan op dat boek, maar ze wilde geen aandacht..Dat doet oma nu, ja, en als ik het goed heb begrepen op aandringen van Laura zelf.
quote:Hij had erover gelogen. Maar dat zal niet de scheefgroei hebben veroorzaakt.Probleemgezin? Pa zag het nut niet in van het ophalen in Engeland, klopt, maar ben je daarom meteen een probleemgezin? En dat ze in haar eentje heen en terug is gezeild was geen onwaarheid, niet waar?
quote:Welke theorieën? Over dat de bouw al een tijd stillag wegens geldgebrek? En dat die onderneming hem wel erg goed uitkwam? Dat klopt toch gewoon. En ik heb maar één foto gezien, volgens mij was ie gewoon scherp.Oa dat pa haar zou pushen, om geld te verdienen voor zijn eigen boot. Hele conspiratietheorieën met wazige luchtfoto's van zijn boot in aanbouw ed.
quote:Waar beweer ik dat? En wat heeft dat met een wereldreis te maken?Want navigeren/zeilen leer je gewoon overnacht?
quote:Slechte afspraken dus omtrent het leerplan. Je zegt het NB. zelf.Ze had een afspraak met de wereldschool, die was zelfs sponsor, weet je nog, maar dat kon dus niet definitief afgesproken worden zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. Het reisplan is overigens nog steeds hetzelfde, alleen dat de afspraken met de mensen die haar aan land opvangen niet alleen met een symbolische handdruk bevestigd zijn maar schriftelijk vastgelegd voor de rechter. Dus hoezo niet voorbereid?
quote:Vergeten wat je moet doen in een noodsituatie als je een onderneming gaat uitvoeren die voor zeer ervaren solozeilers nog riskant is. Ja, dat is begrijpelijk.Of zij het slaapmanagement idd nodig heeft is nog maar de vraag en ze wist niet hoe ze haar arm moet zetten, mocht die onderweg breken, dat is zij inderdaad vergeten. Uit het totaalpakket van wat je allemaal moet kunnen is zij dus hooguit twee dingen vergeten, dat is wel even iets anders dan 'gewoon niet voorbereid'.
quote:Dan was het toch een prima maatregel?Ze mocht helemaal niet gaan uitzeilen in haar eentje toch? Want op andermans boot kan je natuurlijk net zo goed 'verdwijnen'
quote:Dat is dus aangetoonde onzin.Turlijk was er meer aan de hand, zeilen is haar lust, leven en uitlaatklep, weet je nog? En dat werd haar dus ook afgenomen, naast het feit dat het haar onmogelijk wordt gemaakt om aan de gestelde voorwaarden te voldoen.
quote:Ja. Als ze fout zaten zeer zeker.Wat zou het nut zijn om daarvoor de publiciteit te zoeken, zou jeugdzorg de boot van de ketting halen dankzij de publieke opinie?
quote:Kort geding.. En dan nog. Natuurlijk had ze in de tussentijd die EHBO cursus kunnen doen, en zeilervaring op kunnen doen, slaapmanagement, etc.En wie weet, hebben ze wel overwogen om daarmee naar de rechter te gaan, maar wanneer zou dat voorgekomen zijn dan, maanden later pas, te laat om nog op tijd aan de gestelde voorwaarden te voldoen?
quote:En ik maar denken dat je beweerde dat het volkomen normaal gedrag is voor een puber.Nee hoor, dat beweer ik helemaal niet, ik beweer wel dat de raad het negeert door van 'enige mate' een ernstige bedreiging te maken.
quote:Nou, dat was terug te zien in de voorbereiding..Zij is haar leeftijdgenoten qua wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen ver vooruit, ja. De 'normale' puber wil de ene week dit en de volgende week dat, terwijl zij al jaren naar een doel toewerkt, dat is zeker uitzonderlijk. Maar voor de rest ontwikkeld zij zich nog steeds als een gewone puber.
quote:Als jouw puber vandaag iets bedenkt en het morgen, of op z'n laatst overmorgen wil gaan uitvoeren, anders loopt die weg oid, dat is je zin doordrijven. Als je puber iets bedacht heeft, en werkt daarna geen dagen, weken of maanden maar jaren naar dat doel toe, dat is doorzettingsvermogen. En dat is dus, voor die leeftijd, uitzonderlijkOp vrijdag 29 oktober 2010 19:31 schreef roomba het volgende:
[..]
Lol...sorry hoor maar ik heb 3 "normale" pubers zoals jij het noemt en ja die wisselen wel eens van gedachten maar als jij "zin doordrijven" ziet als doorzettingsvermogen dan vraag ik me af of je, behalve google en kennislink, uberhaupt weet wat er bij pubers speelt.
quote:In veel opzichten, klopt, dat heb ik ook nooit anders beweerd. Alleen in sommige opzichten is zij dus verder dan haar leeftijdsgenoten, namelijk in wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen. Dat zijn overigens niet mijn woorden maar hetgeen de rechtbank haar sterke kanten noemt. Leuk trouwens, even de subtiele kat erachteraan, het zal vast komen omdat zij van jongs af aan op zichzelf aangewezen was.Dit is een quote uit het rapport over Laura
meisje dat in veel opzichten functioneert als een gemiddelde 14-jarige. Zo beschikt zij over gemiddelde cognitieve capaciteiten
Ze is niet verder of wijzer dan een gemiddeld kind van die leeftijd.
wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen zoals jij het noemt kunnen ook voorkomen bij kinderen die zich normaal ontwikkelen maar van jongs af aan op zich zelf aangewezen zijn.
quote:Waaruit blijkt dan dat die hele actie zolang al is voorbereid? Het is toch alleen maar haar woord? En haar moeder zei erover dat ze het allang had zien aankomen, toen ze redelijk kort voor het hele verhaal erover had gebeld. Ze durfde toen geen 'nee' te zeggen, uit angst dat ze haar kind niet weer zou zien.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Als jouw puber vandaag iets bedenkt en het morgen, of op z'n laatst overmorgen wil gaan uitvoeren, anders loopt die weg oid, dat is je zin doordrijven. Als je puber iets bedacht heeft, en werkt daarna geen dagen, weken of maanden maar jaren naar dat doel toe, dat is doorzettingsvermogen. En dat is dus, voor die leeftijd, uitzonderlijk
quote:Dat zijn toch karaktereigenschappen? Hoe kun je daar nou je tijd meer - of minder mee vooruit zijn?In veel opzichten, klopt, dat heb ik ook nooit anders beweerd. Alleen in sommige opzichten is zij dus verder dan haar leeftijdsgenoten, namelijk in wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen. Dat zijn overigens niet mijn woorden maar hetgeen de rechtbank haar sterke kanten noemt. Leuk trouwens, even de subtiele kat erachteraan, het zal vast komen omdat zij van jongs af aan op zichzelf aangewezen was.
quote:Hehe, vraag maar eens een jongere secretaresse (25-) een brief te schrijven zonder spellingcontrole. je schrikt je het apelazarus.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Slordig? Iemand die regelmatig schrijft?
Nou ja, slordig dan.
En Nederlands is pas slecht als ze SMS-taal ofzoiets gebruikt? Stel je de norm tegenwoordig? En waar haal je dat vandaan?
quote:You're damned if you do and you're damned if you don't ..Ik weet niet wanneer die website precies in de lucht is gegaan en wanneer de publiciteit losbarstte.
Maar het getuigt zeker van slechte voorbereiding ja.
En dan nog, die site was er voor de publiciteit, om haar onderneming te promoten. Wanneer die precies werd gelanceerd doet daar niets aan af.
quote:Je verhaal willen vertellen is van een totaal ander kaliber dan je verhaal moeten vertellen aan een kudde journalisten die liefst voor je deur zouden bivakkeren lijkt mijZe kunnen zoveel roepen.. Het overtuigt me niet meer. Teveel contradicties. Ze dringt aan op dat boek, maar ze wilde geen aandacht..
quote:Zij zat niet solo te zeilen, op en neer naar Engeland? Dat hij er niet bij heeft verteld dat dat solo terug de Engelsen een beetje boos heeft gemaakt maakt het geen leugen, een incompleet verhaal, dat wel, maar geen leugen.Hij had erover gelogen. Maar dat zal niet de scheefgroei hebben veroorzaakt.
quote:Ja, die theorieën. Die rekenden met geld van sponsors die er niet zijn, toen niet en nu niet .. on hindsight: het contract met het dikke geld is twee keer afgeketst omdat het anders BB zou worden, met 24/7 de camera's aan. Dus dat aansturen door pa met als oogpunt het dikke geld voor zijn bootje, klopt niet echt hé?Welke theorieën? Over dat de bouw al een tijd stillag wegens geldgebrek? En dat die onderneming hem wel erg goed uitkwam? Dat klopt toch gewoon. En ik heb maar één foto gezien, volgens mij was ie gewoon scherp.
quote:Dat impliceer je door te zeggen dat zij 'gewoon niet voorbereid was'. En kunnen navigeren is nogal belangrijk als je een wereldreis wil maken, als je apparatuur uitvalt ergens midden op de oceaan moet je wel je weg kunnen vinden op de ouderwetse manier.Waar beweer ik dat? En wat heeft dat met een wereldreis te maken?
quote:Het zijn anders nog steeds dezelfde afspraken als vorig jaar, alleen dat de leerplichtambtenaar nu wel toestemming heeft gegeven dat zij dat traject mag volgen zonder constant fysiek toezicht van een volwassene.Slechte afspraken dus omtrent het leerplan. Je zegt het NB. zelf.
quote:Je was even vergeten dat die zeer ervaren solozeilers wedstrijdzeilers waren die hun eigen uitspraken zaten te ontkrachten door toe te voegen 'ik weet niet of het voor haar van toepassing is want .. ?Vergeten wat je moet doen in een noodsituatie als je een onderneming gaat uitvoeren die voor zeer ervaren solozeilers nog riskant is. Ja, dat is begrijpelijk.
quote:Blijkbaar weinig, naast de EHBO en dat slaapmanagement wou de rechter handjeklap afspraken op papier bevestigd zien, en nadat er toestemming was verleend voor het volgen van de wereldschool zonder aanwezige volwassene kon zij vertrekken. Wat het slaapmanagement aangaat, geen eigen ervaring maar die van mensen die de gehele 'pretroute' of gedeelten ervan gezeild hebben .. volgens hun heb je dat op die route niet echt nodig. Daarnaast zijn ze er unaniem in dat hazenslaapjes niet droog kunnen worden geoefend, te vergelijken met leren zwemmen met je buik op een stoelIk ben niet op de hoogte van het 'totaalpakket' en ik weet niet wat ze nog meer is vergeten. Jij wel?
Slaapmanagement werd zeker wel nodig gevonden. Wie ben jij om te beweren dat dat helemaal niet zo noodzakelijk is?
quote:Als je niet alleen bent ben je niet solo, cq geen solo zeilervaring?Dan was het toch een prima maatregel?
En als je niet alleen mag uitzeilen, kun je nog steeds uitzeilen en dus ervaring opdoen. Wat is het probleem?
quote:Aangetoonde onzin? Als je niet alleen op de boot bent ben je niet solo, dus als je al iets aangetoond hebt dan is het dat je niet weet wat solo is.Dat is dus aangetoonde onzin.
quote:Omg, begrijp je alle implicaties van wat je hier propageert? Trek het even door tot het extreem, krijg je telegraaf/geenstijl die bepaald door welke hoepel je springt.Ja. Als ze fout zaten zeer zeker.
quote:Die solo-zeilervaring kon dus niet. EHBO-cursussen beginnen meestal op een bepaald datum, als je dat hebt gemist zal je op de volgende bups moeten wachten. En dan is het nog maar de vraag wat zij heeft aan een 'normale'EHBO-cursus, die is immers gericht op het verlenen van hulp aan anderen, niet op jezelf.Kort geding.. En dan nog. Natuurlijk had ze in de tussentijd die EHBO cursus kunnen doen, en zeilervaring op kunnen doen, slaapmanagement, etc.
quote:Ze maken van 'waardoor vriendschappen een wat functioneel karakter krijgen en niet geheel op wederkerigheid (op basis van wederzijdse interesses) lijken te berusten' een ernstige bedreiging, terwijl dat dus een heel normale fase isEn ik maar denken dat je beweerde dat het volkomen normaal gedrag is voor een puber.
quote:Goh, de 'normale' puber komt nog niet eens toe aan een kwart van wat die meid heeft gedaan aan voorbereiding, voor die het interesse verliest en iets anders wil.Nou, dat was terug te zien in de voorbereiding..
Wie speculeert er hier en legt er verbanden die er niet zijn, eigenlijk?
quote:Valse voorstelling van zaken. Die actie had geen bal te maken met een voorbereiding voor wat dan ook. Pure zwendel.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:51 schreef moussie het volgende:
Zij zat niet solo te zeilen, op en neer naar Engeland? Dat hij er niet bij heeft verteld dat dat solo terug de Engelsen een beetje boos heeft gemaakt maakt het geen leugen, een incompleet verhaal, dat wel, maar geen leugen.
quote:Ook dit is een valse voorstelling van zaken. Het contract werd afgeketst omdat ze plotseling meer geld vroegen. Waarom het contract met Masmedia plotseling werd opgezegd is niet bekend... on hindsight: het contract met het dikke geld is twee keer afgeketst omdat het anders BB zou worden, met 24/7 de camera's aan. Dus dat aansturen door pa met als oogpunt het dikke geld voor zijn bootje, klopt niet echt hé?
quote:Dat je je droom niet hebt kunnen waarmaken vind ik oprecht jammer. Maar ik zie dat je vooral excuses zoekt en geen oplossingen. Althans niet als je het over Laura hebt. Dan zijn het alleen maar anderen die het gedaan hebben en je stelt zaken onjuist voor.Verbanden die er niet zijn, mwah, na een flink stukje soulsearching over de gehele periode heen, ruim 1 jaar inmiddels, ben ik retrospectief best jaloers op het feit dat haar droom wel gesteund werd, in tegenstelling tot de mijne destijds. Ik weet uit eigen ervaring wat het met je kan doen als je niet gesteund wordt in je ambitie, je talenten, als je beknot wordt door regels en drogredenen.
Maar ja, mocht ik verbanden zien die er niet zijn, mijn verbanden veronderstellen een kind met een talent dat haar dromen wil verwezenlijken, ik veronderstel geen duistere manipulaties van een vader die zijn kind wil gebruiken en misschien zelfs de dood injagen, als die zijn boot maar kan afbouwen.
Onder de streep is zij nog steeds alleen op en neer gezeild naar Engeland, wat pa deed. er in eerste instantie niet naar toe willen en haar daarna, tegen de zin van de autoriteiten in, alsnog alleen terug laten zeilen verandert daar helemaal niets aan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Valse voorstelling van zaken. Die actie had geen bal te maken met een voorbereiding voor wat dan ook. Pure zwendel.
En jij laat hier ook weg dat ze was opgepakt en dat hij weigerde naar zijn dochter om te zien. Toch werd het verkocht als voorbereiding. Dat is een pure, aperte leugen.
Dat was wat Eyeworks zei, wat de zaakwaarnemer van Laura zei is dat het een wurgcontract werd, zo zou ze oa geen foto's meer kunnen plaatsen bij haar blog en zou Eyeworks bepalen wanneer de camera's aan boord aan gingen. En toen kwam Masmedia met het verhaal dat ze dat dus nooit zouden doen, een BigBrother-achtig iets, zij mocht zelf bepalen wanneer ze de camera's zou aanzetten. En daar is Masmedia dus op terug gekomen, hun wilden het wel bepalen.quote:Ook dit is een valse voorstelling van zaken. Het contract werd afgeketst omdat ze plotseling meer geld vroegen. Waarom het contract met Masmedia plotseling werd opgezegd is niet bekend.
Omdat dit typerend is voor jouw manier van antwoorden, volsta ik ermee in te gaan op dit stukje.
Haar boot werd niet aan de ketting gelegd gedurende de gehele OTS? Zij mocht wel alleen uitzeilen? Dat was een impasse die het haar onmogelijk maakte om aan de voorwaarde solo-zeilervaring opdoen te voldoen, dus wat stel ik onjuist voor?quote:Dat je je droom niet hebt kunnen waarmaken vind ik oprecht jammer. Maar ik zie dat je vooral excuses zoekt en geen oplossingen. Althans niet als je het over Laura hebt. Dan zijn het alleen maar anderen die het gedaan hebben en je stelt zaken onjuist voor.
Dus wat toevallige feitjes die je goed uitkomen heel anders uitleggen is volkomen ok?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Onder de streep is zij nog steeds alleen op en neer gezeild naar Engeland, wat pa deed. er in eerste instantie niet naar toe willen en haar daarna, tegen de zin van de autoriteiten in, alsnog alleen terug laten zeilen verandert daar helemaal niets aan.
Zeggen zij.. Dus is het waar.quote:Dat was wat Eyeworks zei, wat de zaakwaarnemer van Laura zei is dat het een wurgcontract werd, zo zou ze oa geen foto's meer kunnen plaatsen bij haar blog en zou Eyeworks bepalen wanneer de camera's aan boord aan gingen.
Zeggen zij.. Dus is het waar.quote:En toen kwam Masmedia met het verhaal dat ze dat dus nooit zouden doen, een BigBrother-achtig iets, zij mocht zelf bepalen wanneer ze de camera's zou aanzetten. En daar is Masmedia dus op terug gekomen, hun wilden het wel bepalen.
Hou toch eens op met je 'haar boot werd aan de ketting gelegd'. Is dat een mantra, ofzo? Ik heb al een paar keer uitgelegd dat ze zeker wel heeft kunnen oefenen en andere voorbereidingen had kunnen treffen.quote:Haar boot werd niet aan de ketting gelegd gedurende de gehele OTS? Zij mocht wel alleen uitzeilen? Dat was een impasse die het haar onmogelijk maakte om aan de voorwaarde solo-zeilervaring opdoen te voldoen, dus wat stel ik onjuist voor?
Een gemiddelde secretaresse heeft dan ook geen vwo-opleiding.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 00:51 schreef moussie het volgende:
Hehe, vraag maar eens een jongere secretaresse (25-) een brief te schrijven zonder spellingcontrole. je schrikt je het apelazarus.
Dat zou je verwachten, klopt, maar de feiten spreken dat tegenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Een gemiddelde secretaresse heeft dan ook geen vwo-opleiding.
Je mag van iemand die op havo/vwo zit, zeker een vierdeklasser, toch wel verwachten dat ze kunnen spellen.
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1446228.ecequote:Bij een taaltoets onder pabo-studenten, die net iets uitkwam boven het niveau van de basisschool, slaagde slechts 32 procent. Bij een brede toets onder Rotterdamse rechtenstudenten bleek 45 procent van de eerstejaars een onvoldoende te scoren. Daarbij ging het niet alleen over spelling, maar ook over kennis van de taal in het algemeen, over grammatica, zinsconstructies en een juist woordgebruik.
Op de tiende volgens haar weblog, en dan eind november de oversteek.quote:Op maandag 1 november 2010 13:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ze nog niet vertrokken naar de Kaapverdische Eilanden, eigenlijk?
Mag toch wel tijd worden .... al bijna 3 maanden op vakantie..quote:Op maandag 1 november 2010 13:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Op de tiende volgens haar weblog, en dan eind november de oversteek.
Het gaat overigens nog spannend worden of ze haar van daar wel alleen laten vertrekken .. de eilanden zijn Portugees
Dat zij niet op school zit betekent niet dat zij geen schoolwerk doet, en wou je soms zeggen dat je geen plezier mag maken als je schoolwerk voor de dag klaar is?quote:Op maandag 1 november 2010 20:15 schreef roomba het volgende:
[..]
Mag toch wel tijd worden .... al bijna 3 maanden op vakantie..
De regels in Portugal zijn blijkbaar strenger, zoals we gezien hebben bij de start van haar reis, en ik vermoed dat zij de papieren die de Portugezen willen zien nog steeds niet heeft, daarvoor is zij namelijk te jong.quote:En die Portugese eilanden moet toch geen probleem zijn....ze hebben zoveel tijd gehad om de goede voorbereidingen te treffen.
Nou ja, als dat zo is nemen de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid ten opzichte van jongeren, iets wat de autoriteiten van Engeland en Nederland terecht al eerder deden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 00:04 schreef moussie het volgende:
De regels in Portugal zijn blijkbaar strenger, zoals we gezien hebben bij de start van haar reis, en ik vermoed dat zij de papieren die de Portugezen willen zien nog steeds niet heeft, daarvoor is zij namelijk te jong.
Ik ben wel benieuwd naar haar rapport, eigenlijkquote:Op dinsdag 2 november 2010 00:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zij niet op school zit betekent niet dat zij geen schoolwerk doet, en wou je soms zeggen dat je geen plezier mag maken als je schoolwerk voor de dag klaar is?
[..]
Het ging hun anders niet om haar leeftijd maar om de benodigde papierenquote:Op dinsdag 2 november 2010 07:16 schreef dylany het volgende:
[..]
Nou ja, als dat zo is nemen de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid ten opzichte van jongeren, iets wat de autoriteiten van Engeland en Nederland terecht al eerder deden.![]()
Ik ook wel. Want zoals je eerder al, heel terecht, stelde: de decennia bezuinigingen hebben het onderwijs geen goed gedaan. Nou weet ik van mijn eigen kinderen dat het niet aan de boeken zelf ligt maar dat menig ongeïnteresseerde leraar de lol aan het leren behoorlijk kan bederven, ik ben dus benieuwd naar de resultaten als je die factoor weg laat.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar haar rapport, eigenlijk
Of er nou een leraar voor de klas staat die niks doet, waardoor de leerlingen niks doen, of er is geen leraar. Denk dat het resultaat even bedroevend zal zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ook wel. Want zoals je eerder al, heel terecht, stelde: de decennia bezuinigingen hebben het onderwijs geen goed gedaan. Nou weet ik van mijn eigen kinderen dat het niet aan de boeken zelf ligt maar dat menig ongeïnteresseerde leraar de lol aan het leren behoorlijk kan bederven, ik ben dus benieuwd naar de resultaten als je die factoor weg laat.
quote:De meeste leraren die ik ken zijn wel gemotiveerd, maar ze hebben het erg druk en hebben daarom weinig aandacht voor leerlingen die dat veel nodig hebben.Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ook wel. Want zoals je eerder al, heel terecht, stelde: de decennia bezuinigingen hebben het onderwijs geen goed gedaan. Nou weet ik van mijn eigen kinderen dat het niet aan de boeken zelf ligt maar dat menig ongeïnteresseerde leraar de lol aan het leren behoorlijk kan bederven, ik ben dus benieuwd naar de resultaten als je die factoor weg laat.
Tsjah, het ligt natuuuurlijk niet aan de ongeinteresseerde en vervelende kids zelf!quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen zijn vanuit zichzelf heel leergierig, maar om ze zo te houden heb je wel goed onderwijs en goede leerkrachten nodig .. iedere dag minstens twee tussenuurtjes, boeken die maanden te laat komen, een of meer vermoeide leraren die alleen de tijd lijken uit te zingen tot hun pensioen, zo krijg je het meest leergierige kind wel ongeïnteresseerd en verveeld/vervelend.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:48 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Tsjah, het ligt natuuuurlijk niet aan de ongeinteresseerde en vervelende kids zelf!
Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.quote:Kinderen zijn vanuit zichzelf heel leergierig, maar om ze zo te houden heb je wel goed onderwijs en goede leerkrachten nodig .. iedere dag minstens twee tussenuurtjes, boeken die maanden te laat komen, een of meer vermoeide leraren die alleen de tijd lijken uit te zingen tot hun pensioen, zo krijg je het meest leergierige kind wel ongeïnteresseerd en verveeld/vervelend.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging hun anders niet om haar leeftijd maar om de benodigde papieren
quote:23 augustus, 20:17
Laura Dekker mocht van de Portugese marine niet aan haar wereldreis beginnen. Het Nederlandse zeilmeisje zou namelijk niet de juiste papieren hebben om met haar zeilboot Guppy te varen.
http://www.vandaag.be/bui(...)vanuit-portugal.htmlquote:Alleen Dick Dekker, de vader van het meisje, zou de bewijzen hebben gehad om het vaartuig te besturen.
Ben je er ook achter?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:45 schreef roomba het volgende:
[..]
Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.
Vinger wijzen naar iedereen en niet voor de spiegel staan.
Huh? Wat is dat nou voor onzin? Dat kinderen zich vervelen omdat ze het zoveelste tussenuurtje in een drukke en rumoerige ruimte moeten doorbrengen, zich uit verveling vervelend gaan gedragen en ongeïnteresseerd raken in school ligt aan mij? Daar kan ik iets aan veranderen door voor de spiegel te gaan staan en naar mezelf te kijken? Ik vind de benodigde invalkrachten, de inspiratie voor de vermoeide leraar in die spiegel of zo?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:45 schreef roomba het volgende:
[..]
Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.
Vinger wijzen naar iedereen en niet voor de spiegel staan.
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal. En geen idee ze in Portugal een andere minimumleeftijd hebben voor de vaarbewijzen, goed mogelijk. In andere landen gelden ook andere leeftijden voor rijbewijzen, dus waarom zou dat bij vaarbewijzen niet mogelijk zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:36 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.vandaag.be/bui(...)vanuit-portugal.html
Je bedoelt dat er in Portugal geen minimum leeftijd geldt voor het varen met een vaarbewijs?
Waarom hielden ze haar dan tegen?
Nee Moussie dat is geen ander verhaal. Ze had de papieren niet omdat ze te jong was en het logische gevolg daarvan was dat ze niet uit mocht varen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal.
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:17 schreef dylany het volgende:
[..]
Nee Moussie dat is geen ander verhaal. Ze had de papieren niet omdat ze te jong was en het logische gevolg daarvan was dat ze niet uit mocht varen.
De Portugese autoriteiten laten jonge kinderen niet alleen met een boot uitvaren, net als de Engelsen Laura oppakten en pa belden om haar te komen halen. Zo hebben we ook gezien dat Jeugdzorg/Kinderbescherming optrad.
Allemaal mensen die wel hun verantwoordelijkheid ten opzichte van kinderen kennen en nemen.
Stel dat dit zo is...dan nog is dit geen excuus dat kinderen zich vervelend gaan gedragen. Hier ligt een taak voor de ouders. Ondanks de tussenuren die ik vroeger had...of de leerkrachten die ik destijds echt te oubollig voor woorden vond, ben ik me niet vervelend gaan opstellen of gaan gedragen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh? Wat is dat nou voor onzin? Dat kinderen zich vervelen omdat ze het zoveelste tussenuurtje in een drukke en rumoerige ruimte moeten doorbrengen, zich uit verveling vervelend gaan gedragen en ongeïnteresseerd raken in school ligt aan mij? Daar kan ik iets aan veranderen door voor de spiegel te gaan staan en naar mezelf te kijken? Ik vind de benodigde invalkrachten, de inspiratie voor de vermoeide leraar in die spiegel of zo?
Het is maar wat je grappig noemt. Ik vind het triest en zielig voor Laura.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..
http://www.yachtconsult.com/cursus/nieuws/bericht/26
http://www.wuz.nl/artikel(...)20uit%20voogdij.htmlquote:Het meisje in kwestie heeft 2 jaar zeilervaring en ja hoor, ervaring, dat heeft ze. Ze heeft zelfs een keer de o zo rustige wateren van het IJselmeer overgestoken. En wat te denken van de overtocht van Laura naar Engeland waarna ze van de Engelse autoriteiten niet terug mocht varen naar Nederland. De pa van Laura, Laura is toegewezen aan vader na de scheiding met ma, vertikte het om Laura op te komen halen in Engeland. Laura moest maar op eigen benen, hoe dan ook, terugkomen naar Nederland.
Om de pers te 'omzeilen', was dat toch?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..
http://www.yachtconsult.com/cursus/nieuws/bericht/26
Wat een leuke sneer naar Jeugdzorg, 'de vorige keer dat ik daar (Sint-Maarten) was'quote:1-11-2010
Sinds zaterdag zijn Kim en m'n moeder weer terug in het koude Nederland . Tijdens mijn verblijf in Mogan mocht ik gebruik maken van het zwembad en het ontbijt in het hotel Club de Mar in Mogan. De een na laatste dag dat mijn moeder en mijn zusje er waren zijn we wezen eten in het restaurant La Cicala in Mogan, dat was erg gezellig en lekker.
Gisteren heb ik Guppy weer naar Anfi toegevaren en nu liggen we weer voor anker, heerlijk om weer een beetje heen en weer te schommelen. In een haven heb je dat niet zo. En dan heb ik soms het gevoel alsof ik gewoon in een huis slaap. Ik ben van plan om vanaf hier over te steken naar de Kaapverden. Ik moet natuurlijk nog wel even veel eten inslaan, diesel tanken, water tanken en de rest van de voorbereiding voor de Atlantische oversteek. Want dat zal in de Kaapverden lastiger worden. Ik denk dat ik rond de 10de hier zal vertrekken richting de Kaapverden. En eind november wil ik dan beginnen aan de oversteek richting Sint Maarten. Daar ken ik nog wat mensen van de vorige keer dat ik daar was (!)
Nu nog even genieten van al het moois en de lieve mensen op Gran Canaria en dan over 9 dagen weer lekker de zee op.
Laura
Stel dat het zo is? Wat was de inzet ook alweer van het grote protest niet al te lang geleden, waren dat niet de scholieren zelf die massaal in opstand kwamen tegen onder meer het immense aantal tussenuren?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:18 schreef roomba het volgende:
[..]
Stel dat dit zo is...dan nog is dit geen excuus dat kinderen zich vervelend gaan gedragen. Hier ligt een taak voor de ouders. Ondanks de tussenuren die ik vroeger had...of de leerkrachten die ik destijds echt te oubollig voor woorden vond, ben ik me niet vervelend gaan opstellen of gaan gedragen.
Misschien zou jij dat ook eens wat vaker moeten doen, googelen nadat je bij jezelf te rade bent gegaan .. heb je wel gelijk, kan je jouw visie staven met wetenschappelijke artikelen, kennis, onderzoeken .. of poneer je hier alleen maar je mening en de rest doet niet ter zake?quote:Het spiegelen heeft betrekking op het vinger wijzen...eerst bij jezelf te rade gaan voordat je, in een betoog of gegoogled artikel, de schuld legt bij een ander.
Want iedereen die pro-Laura is heet Dekker? Of iedereen die een andere mening heeft en die nog kan onderbouwen ook?quote:Het valt me ook op dat je op alles een antwoord hebt...altijd pro Laura.
Heet je ook Dekker?
quote:Maar van mijn zijde voldoende nu. Ik ga weer on topic.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien zou jij dat ook eens wat vaker moeten doen, googelen nadat je bij jezelf te rade bent gegaan .. heb je wel gelijk, kan je jouw visie staven met wetenschappelijke artikelen, kennis, onderzoeken .. of poneer je hier alleen maar je mening en de rest doet niet ter zake?
[..]
*kuch*quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
*kuch*
"Zij heeft met succes examen gedaan voor het klein vaarbewijs, maar omdat zij geen 18 is kan zij nog geen klein vaarbewijs krijgen en dus ook geen ICC."
Hey, ze mag ook niet autorijden omdat ze geen rijbewijs heeft. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken hoor!
Me dunkt dat het er juist alles mee te maken heeft, als ze het om die reden niet heeft. Sterker nog: Dat is het enige dat er wat mee te maken heeft. Haar leeftijd was immers de reden?
Ik geloof wel dat je je bronnen nagaat. Hoe je ze gebruikt is weer een heel ander verhaal
Maar ga vooral door. Je hebt me al menig vermakelijk moment bezorgd.
Dus Roomba, neem een voorbeeld aan Muisje, die alles staaft en eerst bij zichzelf te rade gaat met de vraag of ze wel gelijk heeft .
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
*kuch*
"Zij heeft met succes examen gedaan voor het klein vaarbewijs, maar omdat zij geen 18 is kan zij nog geen klein vaarbewijs krijgen en dus ook geen ICC."
Hey, ze mag ook niet autorijden omdat ze geen rijbewijs heeft. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken hoor!
Me dunkt dat het er juist alles mee te maken heeft, als ze het om die reden niet heeft. Sterker nog: Dat is het enige dat er wat mee te maken heeft. Haar leeftijd was immers de reden?
Ik geloof wel dat je je bronnen nagaat. Hoe je ze gebruikt is weer een heel ander verhaal
Maar ga vooral door. Je hebt me al menig vermakelijk moment bezorgd.
Dus Roomba, neem een voorbeeld aan Muisje, die alles staaft en eerst bij zichzelf te rade gaat met de vraag of ze wel gelijk heeft .
On-ge-loof-lijkquote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?
Haar leeftijd was niet de reden om niet vanuit Portugal uit te mogen varen, maar het feit dat ze de papieren niet heeft, niet waar? Want al was ze 35 geweest, zonder deze papieren mag je niet uitvaren vanuit Portugal!! Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde. Ze willen daar geen mensen zonder vaarbewijs in hun wateren, daarin nemen zij hun verantwoordelijkheid. En daarbij is de leeftijd dus volkomen irrelevant, doet niet ter zake. En tja, of je die papieren wel of niet kan halen, dat is afhankelijk van de wetgeving in je land van herkomst.
Moussiequote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?
Haar leeftijd was niet de reden om niet vanuit Portugal uit te mogen varen, maar het feit dat ze de papieren niet heeft, niet waar? Want al was ze 35 geweest, zonder deze papieren mag je niet uitvaren vanuit Portugal!! Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde. Ze willen daar geen mensen zonder vaarbewijs in hun wateren, daarin nemen zij hun verantwoordelijkheid. En daarbij is de leeftijd dus volkomen irrelevant, doet niet ter zake. En tja, of je die papieren wel of niet kan halen, dat is afhankelijk van de wetgeving in je land van herkomst.
Want de regels voor het behalen van een internationaal vaarbewijs kunnen niet per land verschillen?quote:
Duh, omdat ze te jong is, om die papieren hier in Nederland te krijgen, dat zei ik dan ook van begin af aan. Maar dat is dus onze wetgeving, niet de gestelde verantwoordelijkheid taz van jongeren die de Portugezen zouden nemen .. het gaat hun puur om de papieren.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Moussie
Waaróm heeft Laura die benodigde papieren niet?
Is dat omdat ze de vaardigheden niet beheerst?
Of is dat omdat er een minimum leeftijd geldt voor het behalen van die papieren?
Wat de oorzaak ook is...met een gedegen voorbereiding hadden ze daarvan op de hoogte geweest.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Want de regels voor het behalen van een internationaal vaarbewijs kunnen niet per land verschillen?
Hier in Nederland moet je 18 zijn voor de ICC, in Engeland en Ierland 16, geen idee hoe oud je moet zijn in Portugal, jij wel?
Dus ja, zij is volgens de Nederlandse wet te jong, maar nee, de Portugezen hebben niet de verantwoordelijkheid genomen ten aanzien van jongeren .. is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Als Pa geen vaarbewijs had gehad hadden ze helemaal niet mogen vertrekken ..
Ze heeft het niet omdat ze te jong is. En ze is vooralsnog Nederlandse. Duh..quote:Op woensdag 3 november 2010 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, omdat ze te jong is, om die papieren hier in Nederland te krijgen, dat zei ik dan ook van begin af aan. Maar dat is dus onze wetgeving, niet de gestelde verantwoordelijkheid taz van jongeren die de Portugezen zouden nemen .. het gaat hun puur om de papieren.
Mazzel dat ie dat wel had dan.. Ben je jarenlang bezig met je reis voorbereiden, vergeet je ook nog aan je vaarbewijs te denken.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Als Pa geen vaarbewijs had gehad hadden ze helemaal niet mogen vertrekken ..
Wereldschool, eerste hulp, slaapmanagement, Guinness Book of Records, te weinig training, radar + andere electronische speeltjes.. Iets zegt me dat deze opsomming niet compleet is..quote:Op woensdag 3 november 2010 14:47 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even hoor, is er wederom iets naar voren gekomen waaruit blijkt dat de reis toch niet zo goed voorbereid is als gedacht? Hoe verrassend.
Nederlandse verantwoordelijkheid dus, en cq kan je niet zeggen dat de Portugezen 'hun verantwoordelijkheid taz van jongeren hebben genomen', hun eigen wetgeving taz van vaarbewijzen heeft er namelijk helemaal niets mee te maken. Sterker nog, ze zouden een Engelse jongere van 16 met ICC uit moeten laten varen terwijl een Portugese jongere minimaal 20 is voor die zijn vaarbewijs klasse 4 op zak heeft en buiten de 25 mijlzone mag komen.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze heeft het niet omdat ze te jong is. En ze is vooralsnog Nederlandse. Duh..
quote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:
Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde.
http://nieuws-uitgelicht.(...)een-jong-meisje.htmlquote:Dat ze niet vanuit Portugal is vertrokken heeft ook te maken met de wetten van dat land. De Portugese wet staat niet toe dat kinderen van haar leeftijd vertrekken zonder volwassene(n) aan boord.
Nee, dat is Babewatcherquote:Op woensdag 3 november 2010 18:04 schreef Nibb-it het volgende:
Moussie, ben jij de oma van Laura Dekker?
Hoe zit het nou eigenlijk met dat record?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:12 schreef petertje2 het volgende:
Wat is nou precies het probleem?
Ze gaat een dezer dagen gewoon op weg van de Canarische Eilanden naar de Kaapverden.
Maar ze heeft zelf altijd gezegd dat ze het record van de jongste zeilster solo over de wereld zou gaan verbeteren. Lijkt me dat ze het iets beter weet dan jij...quote:Op woensdag 3 november 2010 18:23 schreef roomba het volgende:
Dat komt er niet omdat het Guiness Book of Records al heeft laten weten risicovolle recordpogingen niet meer te honoreren
Dat record wordt niet meer geregistreerd inmiddels, maar dat weerhoud haar er blijkbaar niet van.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar ze heeft zelf altijd gezegd dat ze het record van de jongste zeilster solo over de wereld zou gaan verbeteren. Lijkt me dat ze het iets beter weet dan jij...
Heb je daar bewijs van dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat record wordt niet meer geregistreerd inmiddels, maar dat weerhoud haar er blijkbaar niet van.
Ik meende zoiets in het vorige topic te hebben gelezen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van dan?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:24 schreef spuitje het volgende:
If Laura completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness' World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts.
bron
quote:Hun reactie was:
quote:
Hi Roberto,
Thank you for your inquiry to Guinness World Records.
We do not recognize a record category for youngest sailor. We follow the same guidelines and standards as the WSSRC.
Best,
S.W.
PR and Marketing Assistant
Guinness World Records
45 West 45th Street, Suite 902
New York, NY 10036
O ja! Dat waren goeie tijden!. Wat was ik toen goed bezig, he?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:34 schreef roomba het volgende:
Is dit niet een bericht van jou waar je verteld dat het record niet geldig is en zelfs navraag hebt gedaan.
[..]
quote:Op woensdag 3 november 2010 22:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja! Dat waren goeie tijden!. Wat was ik toen goed bezig, he?
Als je zelf navraag hebt gedaan, snap ik niet waar deze opmerking op slaat, eigenlijk?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van dan?
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 4 november 2010 04:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je zelf navraag hebt gedaan, snap ik niet waar deze opmerking op slaat, eigenlijk?
Je kunt een fout in een post herstellen met de editknop. Die zit naast de quote-knop.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:10 schreef roomba het volgende:
sorry...ik bedoelde "de vereiste papieren niet heeft
Als je even op die link klikt in de vorige post kom je er vanzelf achter dat dat onzin is, een kind van 14 kan in Portugal een vaarbewijs voor beginners halen. Dat is dan weliswaar voor kleinere boten en dicht bij de kust moeten blijven, maar er hoeft dus geen volwassene aan boord te zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:02 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
http://nieuws-uitgelicht.(...)een-jong-meisje.html
@ Moussie,
Steek van wal.Ik ben weer reuze benieuwd naar je commentaar.
In welk land mag je op je 15de die papieren al halen?quote:Op donderdag 4 november 2010 11:57 schreef moussie het volgende:
Als je even op die link klikt in de vorige post kom je er vanzelf achter dat dat onzin is, een kind van 14 kan in Portugal een vaarbewijs voor beginners halen. Dat is dan weliswaar voor kleinere boten en dicht bij de kust moeten blijven, maar er hoeft dus geen volwassene aan boord te zijn.
En dan heb je natuurlijk ook nog de verklaring van de Portugese marine zelf
http://www.marinha.pt/PT/(...)gadoraholandesa.aspx
In dat stuk lees je toch een paar keer dat zij de papieren niet had om dit type boot alleen te mogen besturen, er wordt met geen woord gerept over: ze is te jong en daarom mag het niet.
Ze is samen met pappie uit NL vertrokken. Dezelfde truc hebben ze in Portugal moeten uithalen. (Bovendien met een smoes to. de pers)quote:Op donderdag 4 november 2010 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
In welk land mag je op je 15de die papieren al halen?
Dat Nederland haar heeft laten gaan, wil niet zeggen dat alle landen in de wereld hun wetgeving maar opzij moeten zetten voor de nuk van een puber.
Ze heeft de papieren niet, kan er ook niet aankomen. Alleen voor een kleiner bootje en dichter bij de kust. Maar ja, dan kom je de wereld niet rond.
Dit.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze is samen met pappie uit NL vertrokken. Dezelfde truc hebben ze in Portugal moeten uithalen. (Bovendien met een smoes to. de pers)
Dat wordt een lekker record 'solo'zeilen zo, zou het iets te maken met het afhaken van Masmedia, omdat ze zwendel ruiken?
Waarom is er eigenlijk nog geen nieuwe sponsor? Ze staan niet echt te trappelen geloof ik..
Eerlijk gezegd had ik een beetje gehoopt dat, toen Laura één keer op weg was, ze zou bewijzen dat we allemaal ongelijk hadden met onze kritiek, en dat we met het schaamrood op onze kaken moesten toegeven dat we haar veel te hard beoordeeld hadden en dat het allemaal de schuld van de autoriteiten was en onze onwetendheid over fietspaden in de oceaan en volkomen veilige routes.
Tot nu toe word ik alleen maar gesterkt in het tegendeel. Nu ze weg is uit Nederland zijn er weer problemen met sponsors en onlangs met de Portugese autoriteiten.
Het begint echt steeds meer op zwendel te lijken. Het zou me niet verbazen als Laura straks met stille trom terugkeert.
Ik geef haar vooralsnog het voordeel van de twijfel en wederom hoop ik dat ik ongelijk heb..
Het ging om de stelling dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid ten opzichte van jongeren nemen'. Maar zoals gezegd, het ging niet om haar leeftijd, het ging om het papiertje. Dat zij het papiertje niet kan halen, of beter gezegd nog niet uitgereikt kan krijgen, heeft te maken met de Nederlandse wetgeving.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ze heeft het niet omdat ze te jong wordt gevonden. Hoe kun je dan zeggen dat haar leeftijd er niets mee te maken heeft?
Het gaat toch om het ZEILEN, dacht ik?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:37 schreef moussie het volgende:
Overigens, hier in Nederland hoefde geen truukje te worden uitgehaald, de boot is onder de 15 meter en haalt iets van 18 km/h met de motor (ergens gelezen), en daarvoor is, zover mij bekend, geen vaarbewijs nodig.
Ik reageerde anders hierop:quote:Op donderdag 4 november 2010 14:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging om de stelling dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid ten opzichte van jongeren nemen'. Maar zoals gezegd, het ging niet om haar leeftijd, het ging om het papiertje. Dat zij het papiertje niet kan halen, of beter gezegd nog niet uitgereikt kan krijgen, heeft te maken met de Nederlandse wetgeving.
Hoe kun je beweren dat haar leeftijd er niets mee te maken heeft?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, de leeftijd speelt voor de Portugezen geen rol, klopt, dat is wat ik zeg, het gaat hun puur om de papieren. En of je die papieren hebt wordt idd bepaald door de wetgeving in het land van herkomst.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik reageerde anders hierop:
[..]
Hoe kun je beweren dat haar leeftijd er niets mee te maken heeft?
Oh wacht, nu komt het weer door de Nederlandse wetgeving, die die norm heeft gesteld natuurlijk. Je bent in staat om werkelijk alles om te draaien, of niet?
Als je struikelt over een drempel, ga je dan ook de drempel de schuld geven?
Heeft iemand je wel eens verteld dat je echt ontzettend kunt drammen?
Moussie, het gaat wel degelijk om de leeftijd.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, de leeftijd speelt voor de Portugezen geen rol, klopt, dat is wat ik zeg, het gaat hun puur om de papieren. En of je die papieren hebt wordt idd bepaald door de wetgeving in het land van herkomst.
Als je de info bekijkt op die Portugese zeilschool, dan blijkt dat een Portugese jongere minstens 20 is voor die richting oceaan mag vertrekken. Toch is de 16-jarige Milke Perham alleen uit Lissabon vertrokken, want in Engeland kan je je ICC al met 16 ophalen. Oftewel, het gaat hun niet om de leeftijd maar om de papieren.
In Nederland kan dat ook. Alleen..... dat betekent voor kinderen nog niet dat ze mogen varen in zeehavens en op zee.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je even op die link klikt in de vorige post kom je er vanzelf achter dat dat onzin is, een kind van 14 kan in Portugal een vaarbewijs voor beginners halen.
http://www.vaarbewijs.nl/index.php?id=7%2C0%2C0%2C1%2C0%2C0quote:De minimum leeftijd voor het Vaarbewijs is 18 jaar.
Het is mogelijk om onder de 18 jaar examen te doen.
Bent u geslaagd dan krijgt u een uitslag brief.
Hiermee mag u nog niet met een vaarbewijs plichtig schip zoals een snelle motorboot varen.
Vanaf uw 18e jaar kunt u de uitslag brief inwisselen voor het echte Vaarbewijs pasje. Dan pas mag u met een vaarbewijs plichtig schip varen.
Niemand?quote:Op donderdag 4 november 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe zit dat met internationale wateren? Wie controleert die?
Dat onopvallend de havens in en uitvaren, dat werkt dus niet. Dat wist Laura al, toen ze onopvallend naar Engeland is gevaren en daar meteen en direct werd vastgehouden. Haar vader weigerde vervolgens zijn dochter op te komen halen, met als gevolg dat Laura in een kindertehuis werd gezet en de autoriteiten in Nederland op de hoogte werden gesteld (waaronder de Raad voor de Kinderbescherming). Pas na 3 dagen, kwam pa Dekker naar Engeland om zijn dochter uit het kindertehuis te halen. En liet haar vervolgens doodleuk alleen terugzeilen.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Niemand?
Laura had, als ze de publiciteit niet had gezocht, misschien nog een kansje gehad om onopvallend de havens in en uit te zeilen. Nu heeft ze alle aandacht op zichzelf gevestigd. Het is goed mogelijk dat ze het inmiddels, met al dat gejank en geschreeuw om aandacht, voor zichzelf heeft verpest.
Een paar jongens uit Somalië. Als Laura door deze mensen geëscorteerd wordt, komt ze alsnog in het Guinness Book of Records; nieuw wereldrecord paalzitten.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe zit dat met internationale wateren? Wie controleert die?
Jawel, ik neem aan dat het kosten bespaard.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
BTW... is het niemand opgevallen dat Laura meteen na het vertrek van haar moeder niet meer in de haven ligt, maar weer voor anker?
Waarom zou dat nou toch zijn... 3 keer raden wie dat bootje de haven heeft uitgevaren
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jawel, ik neem aan dat het kosten bespaard.
Dat zal ze zelf wel gedaan hebben? Hoezo dan?
Daar zeg je wat. Zo zijn ze wel idd. Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat haar moeder wellicht ook de benodigde papieren heeftquote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.
Natuurlijk heeft die de benodigde papieren!quote:Op donderdag 4 november 2010 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Zo zijn ze wel idd. Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat haar moeder wellicht ook de benodigde papieren heeft
En ze had ook al boodschapjes gedaan voor onderweg toch? Dus hoeft ze niet meer de haven in...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft die de benodigde papieren!
Volgens mij, moest ze nog wel wat proviand (volgens Laura spel je dat als proviantquote:Op donderdag 4 november 2010 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En ze had ook al boodschapjes gedaan voor onderweg toch? Dus hoeft ze niet meer de haven in...
Betekent dat geen berichtjes meer over interessante uitjes op de vaste wal, tot haar vertrek?
Ps... ze heeft inmiddels de spelfouten gecorrigeerd. Of zou ook dat iemand anders voor haar doen?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens mij, moest ze nog wel wat proviand (volgens Laura spel je dat als proviant) inslaan. Ze zal vast wel een Zodiac aan boord hebben, waarmee ze naar de wal kan varen en weer terug.
En dat wisten Laura en haar vader en oma niet toe ze aan de reis begon?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren.
http://www.vaarwijzer.info/2010/08/laura-dekker-vertrokken.htmlquote:Het oorspronkelijke plan was om vanuit Portugal te vertrekken, maar daar gaf de Portugese marine geen toestemming om aan haar zeilreis te beginnen. Laura heeft namelijk niet de juiste papieren hebben om met haar zeilboot Guppy in Portugal te varen.
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.quote:
Wat een kenners hier danquote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.![]()
Voor een ontkenning of bevestiging zul je op zoek moeten.
Jawel, dat wordt gecontroleerd bij het verlaten van de haven. Eenmaal de haven verlaten, is er geen controle meer.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.![]()
Voor een ontkenning of bevestiging zul je op zoek moeten.
Ach ja, verzin jij eens wat beters dan wat WOLF spelt?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een kenners hier dan![]()
Verneukeratieve titel trouwens van de stichting die de reis voor LD moet financieren: World Ocean Life Foundation. Net alsof de ocean er beter van wordt![]()
Ik neem aan, dat die boodschap na dat Engeland avontuur, toch wel duidelijk geweest moest zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:43 schreef dylany het volgende:
En dat wisten Laura en haar vader en oma niet toe ze aan de reis begon?![]()
En hoe komt moeder dan weer terug aan wal? Zwemmend?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.
Jij hebt duidelijk nooit gezeildquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe komt moeder dan weer terug aan wal? Zwemmend?
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:41 schreef spuitje het volgende:
Het kind gaat dan toch eindelijk weer een stukje varen, maar zoals op haar site te lezen valt blijft ze ook op de Kaapverden voor anker liggen. Ben toch wel benieuwd wat daar de reden van is. Heb wel een idee, maar geen idee of dat de redenen zijn.
- het ontbreken van de benodigde papieren
- zoals vader aangaf financiele problemen
- of allebei
Begin het steeds vreemder te vinden.
Zoiets dacht ik ook al, maar ze schrijft ook dat ze nog voor twee maanden brandstof, water en voedsel in moet slaan. Hoe gaat ze dat nu doen dan? Of zou er een bevoorradingsboot langszij komen? Want als waar is wat sommigen hier schrijven kan ze dus nu ook niet alleen de haven uitvaren?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.
Maar ze ligt nu ook voor anker en niet in een haven. En hier werd gesuggereerd dat mama de boot naar buiten had gevaren en daarna is vertrokken, dit vanwege het feit dat LD geen vaarbewijs heeft? En dus iemand met een vaarbewijs nodig heeft om de boot naar buiten te varen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:41 schreef roomba het volgende:
Die inkopen zal ze waarschijnlijk doen waar ze nu is omdat het op de kaapverden een probleem kan worden.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.
Ik weet het wel:quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
Morgen de volgende trip! Ik zou niet weten waarom Laura niet in een haven kan liggen. Beter kan ze meteen verder, tegen de tijd dat ze in de Caraïben aankomt is het orkaanseizoen voorbij.
Je loopt een eeuw achterquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
Toch een beetje jong en onervaren.quote:
"Jong en onervaren" kun je een kind van amper 15 dan ook niet verwijten. Haar ouders daarentegen wel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toch een beetje jong en onervaren.
Jij schijnt het allemaal zo goed te weten maar leg me dan eens uit waarom ze wanneer er geen familie of vrienden zijn ze met haar boot buiten een haven ligt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
Morgen de volgende trip! Ik zou niet weten waarom Laura niet in een haven kan liggen. Beter kan ze meteen verder, tegen de tijd dat ze in de Caraïben aankomt is het orkaanseizoen voorbij.
Moet die zodiac niet bij de zeilboot blijven?quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nooit gezeild
Met een zodiacje natuurlijk!
Andere boten hebben ook zodiacjes bij zich.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet die zodiac niet bij de zeilboot blijven?
Hoe gaat Laura dan elders weer aan land, als ze de haven niet in wil varen?
Of liggen er twee zodiacs aan zo'n zeilbootje?
Klopt, maar moeder vaart er mee terug naar de wal. Is er dan nog een tweede zodiac aan boord? Want deze komt niet meer terug.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
Andere boten hebben ook zodiacjes bij zich.
Een zodiac kun je oppompen.
Om heen en weer te varen, heb je maar 1 zodiac nodig.
Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar moeder vaart er mee terug naar de wal. Is er dan nog een tweede zodiac aan boord? Want deze komt niet meer terug.
Of mag Laura wel met een Zodiac die haven uitvaren? Dan varen ze uit, gooien de boot voor anker ,Laura brengt moeder naar de wal en vaart weer terug. Dan zou het kunnen.
Mag ze dan wel in een opblaasbootje de haven uitvaren?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt, dat je met een zodiac heen en weer kunt varen, om iemand ergens af te zetten.
En nee, niet vanuit de haven natuurlijk! Punt is nu juist, dat haar moeder die boot voor haar de haven heeft moeten uitvaren, omdat Laura dat zelf niet mag (geen ICC papieren immers). Dus dan ga je voor anker liggen buiten de haven, en vaar je netjes mama met een zodiacje naar de wal, en ga je zelf in hetzelfde zodiacje weer terug naar je eigen boot. Hoe moeilijk wil je het maken?
En misschien is het niet eens met haar eigen zodiac gebeurd, ieder ander heeft mama ook vanaf de boot naar de wal kunnen varen.
Een ding is zeker: mama heeft niet naar de wal hoeven zwemmen
Waarom zou ze in een zodiac een haven uit willen varen? Wat is het nut daarvan? Mgoed... stel dat ze dat zou willen, dan mag dat inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mag ze dan wel in een opblaasbootje de haven uitvaren?
Ze waren toch ook samen aan het duiken geweest? Weet jij veel hoe ze naar de wal is gekomen..
Zonder vaarbewijs mag je dus in een opblaasbootje het ruime sop kiezen?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waarom zou ze in een zodiac een haven uit willen varen? Wat is het nut daarvan? Mgoed... stel dat ze dat zou willen, dan mag dat inderdaad.
En ja hoor, als jij wil denken dat mama haar duikpak heeft aangetrokken en naar de wal is gesnorkeld, dan vind ik dat ook prima
Ja. Je mag dat zelfs al zwemmend doenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zonder vaarbewijs mag je dus in een opblaasbootje het ruime sop kiezen?
Nou ja, het zou kunnen, toch?![]()
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..quote:Op woensdag 10 november 2010 12:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja. Je mag dat zelfs al zwemmend doen
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjequote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..
Ah zo, dus de vergunning wordt gegeven voor de vaardigheid met een bepaald voertuig, niet voor de vaardigheid van het varen op zee. Tja, daar sta je niet bij stil als landrot, he?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjeEn nee, je hebt daar geen vaarbewijs voor nodig.
Je mag ook een fiets vervoeren in een auto, en vervolgens op die fiets gaan rijden zonder in het bezit te zijn van een autorijbewijsAls je dat autorijbewijs maar wel kunt tonen op het moment dat je achter het stuur van de auto kruipt
Er stond eerst dat moeder haar de haven uit gevaren heeft waarna ze zelf (moeder dus) met een zodiac terugvoer. Ik ben bekend met een zodiac en volgens mij heb je die over het algemeen maar één aan boord. Dus, ja, dan moet Laura haar moeder weer teruggebracht hebben.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt, dat je met een zodiac heen en weer kunt varen, om iemand ergens af te zetten.
En nee, niet vanuit de haven natuurlijk! Punt is nu juist, dat haar moeder die boot voor haar de haven heeft moeten uitvaren, omdat Laura dat zelf niet mag (geen ICC papieren immers). Dus dan ga je voor anker liggen buiten de haven, en vaar je netjes mama met een zodiacje naar de wal, en ga je zelf in hetzelfde zodiacje weer terug naar je eigen boot. Hoe moeilijk wil je het maken?
En misschien is het niet eens met haar eigen zodiac gebeurd, ieder ander heeft mama ook vanaf de boot naar de wal kunnen varen.
Een ding is zeker: mama heeft niet naar de wal hoeven zwemmen
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjeEn nee, je hebt daar geen vaarbewijs voor nodig.
Dat zal dan ook vast een andere zodiac zijn, dan die een plezierjachtje bij zich heeft.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.
In Nederland is een vaarbewijs verplicht als de boot groter is dan 15 meter en/of harder kan dan 20 kilometer. De reddingsbrigade gaat veel harder en daarom is voor hem een vaarbewijs nodig.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.
In de haven is controle, door de havenpolitie.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Er stond eerst dat moeder haar de haven uit gevaren heeft waarna ze zelf (moeder dus) met een zodiac terugvoer. Ik ben bekend met een zodiac en volgens mij heb je die over het algemeen maar één aan boord. Dus, ja, dan moet Laura haar moeder weer teruggebracht hebben.
Maar dan snap ik niet waarom ze daarna wel met de zodiac de haven uit mag varen, de volle zee op. Is daar geen controle op, dan?
Maar goed, ook dat doet er feitelijk niet toe, omdat een eventueel record toch niet wordt opgenomen in het GBWR.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wat er wel toe doet, is hoe Laura die haven in en uit komt, en dat ze daartoe dus niet zelfstandig (en helemaal niet solo) in staat is.
Dat doet er wel degelijk toe!quote:Op woensdag 10 november 2010 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, ook dat doet er feitelijk niet toe, omdat een eventueel record toch niet wordt opgenomen in het GBWR.
Bottomline is dat een en ander niet zo goed is voorbereid als wenselijk was geweest.
Denk dat ze nog wel een paar keer haar neus zal stoten.
Maar je hebt verder gelijk hoor. Solo is solo. Schepen die meevaren, familie in elke haven die je binnenloodst en weer buitenloodst. Als je dat nodig hebt, ben je toch nog niet zo'n grote meid als je claimt te zijn.
Och, daar hoeven wij ons toch niet druk om te maken. Er rijden ook genoeg mensen auto zonder rijbewijs en zonder verzekering. Eigen verantwoording.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat doet er wel degelijk toe!
Het betekent namelijk, dat wat Laura doet, verboden is. Strafbaar zelfs! Het betekent ook, dat iedereen die dat financiert, in feite medeplichtig is.
Het kan problemen opleveren voor haarzelf (geen ICC papieren, is ook geen verzekering!) igv een reddingsactie, maar het kan ook problemen opleveren voor anderen wanneer er schade wordt veroorzaakt. Je hoeft niet per sé tegen een tanker op te varen (zoals Jessica Watson deed), om schade op te lopen of die bij een ander te veroorzaken. En wie gaat dat dan betalen? De sponsors? Of de familie Dekker die bij voorbaat al piept dat ze geen cent te makken hebben...
Ohw really?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, daar hoeven wij ons toch niet druk om te maken. Er rijden ook genoeg mensen auto zonder rijbewijs en zonder verzekering. Eigen verantwoording.
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale waterenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat doet er wel degelijk toe!
Het betekent namelijk, dat wat Laura doet, verboden is. Strafbaar zelfs! Het betekent ook, dat iedereen die dat financiert, in feite medeplichtig is.
Het kan problemen opleveren voor haarzelf (geen ICC papieren, is ook geen verzekering!) igv een reddingsactie, maar het kan ook problemen opleveren voor anderen wanneer er schade wordt veroorzaakt. Je hoeft niet per sé tegen een tanker op te varen (zoals Jessica Watson deed), om schade op te lopen of die bij een ander te veroorzaken. En wie gaat dat dan betalen? De sponsors? Of de familie Dekker die bij voorbaat al piept dat ze geen cent te makken hebben...
Goeie vraag!!quote:Op woensdag 10 november 2010 18:15 schreef roomba het volgende:
[..]
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale wateren
Dat is wel zo, maar er bestaan dan ook geen havens buiten de kustwaterenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:15 schreef roomba het volgende:
[..]
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale wateren
Haha ja idd!quote:Op woensdag 10 november 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wie overhoort haar eigenlijk? Gaat dat online? Lekker makkelijk spieken dan....
Ergens op haar site staat dat ze binnenkort haar eerste proefwerken moet maken. Die heeft ze op cd/dvd. Ze zegt zelfs dat ze die proefwerken kan maken met de boeken er naast, maar dat spieken niet leuk is "als het mag" Bovendien volgt ze, als ik het goed heb onthouden, momenteel maar 4 vakken. Wedden dat ze hele goede cijfers gaat halen?? Allemaal bereikt met twee uur per dag school!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haha ja idd!
Daarom is het ook zo (volgens de wereldschool zelf) dat er tenminste 1 volwassene aanwezig moet zijn om het kind te assisteren bij de lessen, en toezicht te houden daarop.
"In het voortgezet onderwijs via de Wereldschool studeert de leerling zelfstandig met behulp van een lesmap en leerboeken. Daarbij wordt de leerling voor elk vak door een vakdocent op afstand begeleid, zodat inhoudelijk alles aan bod komt en de leerling feedback ontvangt op zijn huiswerk en toetsen. De ouder heeft een coachende rol. U helpt uw kind een goede studiehouding aan te nemen en houdt in de gaten of uw kind regelmatig huiswerk maakt. Volgt een leerling een volledig pakket, dan wordt ook een mentor toegewezen die vakoverstijgend de leerling waar nodig begeleidt."
http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=1564
Maarja, dat geldt natuurlijk niet voor Laura-op-vakantie. Die is héél bijzonder en héél speciaal.
Dus als ze die weken de Oceaan 'solo' over gaat zeilen, heeft ze vakantie? Of anders zit er stiekem een volwassene in het vooronder...quote:Op woensdag 10 november 2010 19:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haha ja idd!
Daarom is het ook zo (volgens de wereldschool zelf) dat er tenminste 1 volwassene aanwezig moet zijn om het kind te assisteren bij de lessen, en toezicht te houden daarop.
Vier vakken maar? En waarom nu pas haar eerste proefwerken?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ergens op haar site staat dat ze binnenkort haar eerste proefwerken moet maken. Die heeft ze op cd/dvd. Ze zegt zelfs dat ze die proefwerken kan maken met de boeken er naast, maar dat spieken niet leuk is "als het mag" Bovendien volgt ze, als ik het goed heb onthouden, momenteel maar 4 vakken. Wedden dat ze hele goede cijfers gaat halen?? Allemaal bereikt met twee uur per dag school!
Hallo zeg! Ze moet ook nog zeilen he! Je denk cker dat ze daar voor haar lol zit of zo?quote:Op donderdag 11 november 2010 00:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vier vakken maar? En waarom nu pas haar eerste proefwerken?
Ik had op zijn minst verwacht dat ze vol trots haar rapport zou publiceren om te laten zien dat ze het zo veel beter doet dan op een reguliere school.
Zeiken? Oh zeilen, bedoel je!quote:Op donderdag 11 november 2010 01:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hallo zeg! Ze moet ook nog zeilen he! Je denk cker dat ze daar voor haar lol zit of zo?
Ik bedoel daarmee 'eigen risico'. Als je gepakt wordt, zijn de consequenties voor jezelf. Geldt ook voor Laura en haar ouders. Als ze een ongeluk krijgt met veel schade aan derden, en ze is niet verzekerd, draaien de ouders daar voor op, want ze is minderjarig.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ohw really?
Politieagent: Mag ik uw rijbewijs even zien?
bestuurder zonder rijbewijs: Sorry oom agent, ik heb geen rijbewijs
Politieagent: Geeft niks hoor! Veel succes verder! Jaaaaaaa dat is je eigen verantwoordelijkheid, he? Doe je wel nog even je gordels om? Dan ga ik me weer bezig houden met de dingen waar ik me druk om moet maken... een kop koffie ofzo.
Zoiets?
Mag ze de examens volgend jaar ook aan boord maken? Met de boeken erbij?quote:Op donderdag 11 november 2010 00:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vier vakken maar? En waarom nu pas haar eerste proefwerken?
Ik had op zijn minst verwacht dat ze vol trots haar rapport zou publiceren om te laten zien dat ze het zo veel beter doet dan op een reguliere school.
Ze is 15 geworden in september. Dat is de leeftijd om in de vierde klas van het middelbaar onderwijs te zitten. Naar wat ik begrepen heb zit ze inderdaad in havo 4. Maar goed, ze is nog jong, dus geen ramp om er een jaar langer over te doen. Alleen vrees ik dat op deze manier dat 2 jaar gaan worden.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgend jaar? Ik heb begrepen dat ze, als ze terugkomt over twee jaar, zelfs nog een stuk middelbare school moet afmaken. Dus zo vlot gaat het niet, als je het zonder het benauwende keurslijf van dagonderwijs en leeftijdgenoten die in de buurt wonen ontmoeten, moet stellen.
Daarom had ik niet gedacht dat ze al in havo 4 zat..
Dan heeft ze wel het wereldrecord langspijbelen..quote:Op donderdag 11 november 2010 12:58 schreef beeer het volgende:
Gewoon een kwestie van tot haar 17e of 18e "op wereldreis" blijven. Weg leerplicht
Dikke kans dat ze daar volgend jaar nog steeds in zit.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgend jaar? Ik heb begrepen dat ze, als ze terugkomt over twee jaar, zelfs nog een stuk middelbare school moet afmaken. Dus zo vlot gaat het niet, als je het zonder het benauwende keurslijf van dagonderwijs en leeftijdgenoten die in de buurt wonen ontmoeten, moet stellen.
Daarom had ik niet gedacht dat ze al in havo 4 zat..
Weg startkwalificatie, ook.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:58 schreef beeer het volgende:
Gewoon een kwestie van tot haar 17e of 18e "op wereldreis" blijven. Weg leerplicht
Goh, ik wist niet eens dat ze ook nog moet zeilen ipv van slap lullen en media aandacht zoeken. Ik vindt het prachtig. Ik wacht met spanning af wanneer we daarna een 10 jarige krijgen. Want ja de koters van tegenwoordig moeten presteren. Sterker nog er moet gepresteerd worden. Die dat niet doet krijgt van mij persoonlijk straf. Iemand die op 12 jarige leeftijd hutten bouwt heeft maar een IQ van 70 en daar hebben we natuurlijk niets meer aan in deze tijd. Misschien dat we straks met DNA de ultieme koters kunnen creeren.quote:Op donderdag 11 november 2010 08:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeiken? Oh zeilen, bedoel je!
Ja het is godgeklaagd dat dat jonge genie zo lang is tegengewerkt door logge instanties en dorre bureaucraten. En dan het commentaar van fatsoensrakkers die vinden dat ze gewoon dagonderwijs moet volgen, alleen maar omdat zij dat ook moesten.
En dan noemen nóg sommige mensen het een vakantie! Het is toch overduidelijk dat ze keihard werkt, bezig is met een gewaagde onderneming, een formidabele recordpoging en dat de sponsors staan te trappelen om de exclusieve rechten voor veel geld te kopen?
Van een kale kip kun je niet plukken...quote:Op donderdag 11 november 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee 'eigen risico'. Als je gepakt wordt, zijn de consequenties voor jezelf. Geldt ook voor Laura en haar ouders. Als ze een ongeluk krijgt met veel schade aan derden, en ze is niet verzekerd, draaien de ouders daar voor op, want ze is minderjarig.
Oh, jawel hoor. Ik ken iemand die meer dan 20 jaar lang loonbeslag heeft gehad op een bijstandsuitkering en zelfs nu nog op zijn AOW. Er valt altijd wel wat te halen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
Van een kale kip kun je niet plukken...
Daar ben je dan blij mee, als zo'n onverzekerde puber je boot aan gort vaart, en je vervolgens 20 jaar lang mag gaan procederen en je handje ophouden om stukje bij beetje die onkosten vergoed te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, jawel hoor. Ik ken iemand die meer dan 20 jaar lang loonbeslag heeft gehad op een bijstandsuitkering en zelfs nu nog op zijn AOW. Er valt altijd wel wat te halen.
En anders verkopen ze toch gewoon de boten.![]()
De Dekkertjes hebben toch bezittingen. Daar wordt heus wel beslag op gelegd.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Daar ben je dan blij mee, als zo'n onverzekerde puber je boot aan gort vaart, en je vervolgens 20 jaar lang mag gaan procederen en je handje ophouden om stukje bij beetje die onkosten vergoed te kunnen krijgen.
Daar word je blij van man!
Ga d'r achteraan, heldinquote:Op donderdag 11 november 2010 17:20 schreef Gia het volgende:
Maar goed, eigenlijk zou ze gestopt moeten worden, inderdaad. Dat gebeurt ook als bekend is dat iemand zonder rijbewijs en verzekering in een auto rijdt.
Bezittingen?quote:Op donderdag 11 november 2010 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De Dekkertjes hebben toch bezittingen. Daar wordt heus wel beslag op gelegd.
Maar goed, eigenlijk zou ze gestopt moeten worden, inderdaad. Dat gebeurt ook als bekend is dat iemand zonder rijbewijs en verzekering in een auto rijdt.
Je snapt het nog niet he?quote:Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Goh, ik wist niet eens dat ze ook nog moet zeilen ipv van slap lullen en media aandacht zoeken. Ik vindt het prachtig. Ik wacht met spanning af wanneer we daarna een 10 jarige krijgen. Want ja de koters van tegenwoordig moeten presteren. Sterker nog er moet gepresteerd worden.
Dat is haar goed recht! En er is meer dan genoeg vraag naar een zeilmeisje dat er goed uitziet. Laura is gewoon erg handig en praktisch en benut haar kansen gewoon hardstikke goedquote:Op donderdag 11 november 2010 19:07 schreef Cherna het volgende:
Die American dream is mooi, maar daar heb je de media niet voor nodig. Wat iedereen doet zal mij uiteindelijk een zorg zijn. Waar het mij om gaat is de media die ze steeds opzoekt en de strijd om media rechten etc.
Dream on!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Onderweg naar Cabo heeft ze toch haar log bijgehouden. Ik denk dat het eerder met locale regelgeving dan met geld te maken heeft dat Laura niet in de haven aanlegt. Een beetje havenmeester zou vereerd zijn met het bezoek van Laura en laat haar gratis aanleggen.
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Onderweg naar Cabo heeft ze toch haar log bijgehouden. Ik denk dat het eerder met locale regelgeving dan met geld te maken heeft dat Laura niet in de haven aanlegt. Een beetje havenmeester zou vereerd zijn met het bezoek van Laura en laat haar gratis aanleggen.
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik zou haar flink vooruit laten betalen..quote:Op donderdag 11 november 2010 20:18 schreef roomba het volgende:
[..]
whaha....gratis omdat het een held is...of omdat het zielig is dat het geld na al "twee" maanden bijna op is.
lol...sorry bij gebrek aan (ook de) financiele voorbereiding moet ik even een sponsor zoeken om te vragen of dit goed isquote:Op donderdag 11 november 2010 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou haar flink vooruit laten betalen..
'The American Dream' gaat over geld verdienen. Je van helemaal niets opwerken naar stinkend rijke patser.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je snapt het nog niet he?Ze heeft een American Dream en die gaat ze verwezenlijken! Ik ben zooo trots op Laura, dat ze dit allemaal durft terwijl andere mensen allerlei onaardige dingen over haar zeggen! Laura hou vol he!
Wat een zure reactie toch weer over iemand die haar droom probeert waar te maken. Nou, ik heb diep respect voor iemand die weet wat ze wilt en die het gewoon doetquote:Op donderdag 11 november 2010 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'The American Dream' gaat over geld verdienen. Je van helemaal niets opwerken naar stinkend rijke patser.
Ik wil niet uitsluiten dat dat inderdaad een groter doel is dan dat zg. record solozeilen.. Gezien de problemen met de sponsors.
Ze krijgen alleen wel het deksel op hun neus. Sponsors staan niet bepaald in de rij. Als ze schade vaart en paps en babs moeten flink betalen, zal die stoere Noorse kotter van pappie wel niet meer afkomen, voorlopig.
Ik denk dat het vooral gaat om wat iemand niet wil, en zich in alle bochten wringt om zich daaraan te onttrekken: school!quote:Op donderdag 11 november 2010 21:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een zure reactie toch weer over iemand die haar droom probeert waar te maken. Nou, ik heb diep respect voor iemand die weet wat ze wilt en die het gewoon doet
Punt is dat ze niet gewoon doet en dat jij niet inhoudelijk op reacties ingaat.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een zure reactie toch weer over iemand die haar droom probeert waar te maken. Nou, ik heb diep respect voor iemand die weet wat ze wilt en die het gewoon doet
Ook nergens voor nodigquote:Op donderdag 11 november 2010 22:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Punt is dat ze niet gewoon doet en dat jij niet inhoudelijk op reacties ingaat.
Klopt maar zoek dan ook niet de media op en ga om geld zeuren. De Laura show daar is waar de muziek speelt. Nogmaals er zijn zoveel records gebroken door mensen die niet eens de media opgezocht hebben. Voor velen was het hun werkquote:Op donderdag 11 november 2010 22:42 schreef beeer het volgende:
[..]
Ook nergens voor nodig
Als ik lekker een pan bitterballen naar binnen zit te werken en jij komt aan mijn oor miepen dat het ongezond is dan hoef ik ook geen inhoudelijke argumenten te geven waarom ik toch zou doorgaan met eten
Maar dit gaat dus niet om een record. Want dit record wordt niet erkend wanneer je start onder de leeftijd van 16 jaar, en wanneer je niet in bezit bent van alle vereiste papieren.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt maar zoek dan ook niet de media op en ga om geld zeuren. De Laura show daar is waar de muziek speelt. Nogmaals er zijn zoveel records gebroken door mensen die niet eens de media opgezocht hebben. Voor velen was het hun werk
Tja dan heeft de fam. misschien geld nodig hun hobby's te kunnen financieren. Daar lijkt het dan inderdaad op. Ik vindt het ook vreemd dat een zeiler niet de juiste papieren bezit. Is de voorbereiding toch niet zo goed geweest.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dit gaat dus niet om een record. Want dit record wordt niet erkend wanneer je start onder de leeftijd van 16 jaar, en wanneer je niet in bezit bent van alle vereiste papieren.
Dit is gewoon een gesponsorde vakantie.
Niets meer of minder dan dat alleen.
Denk dat het gewoon mensen zijn die het niet zo ophebben met regeltjes en bureaucratiequote:Op donderdag 11 november 2010 22:55 schreef Cherna het volgende:
Tja dan heeft de fam. misschien geld nodig hun hobby's te kunnen financieren. Daar lijkt het dan inderdaad op. Ik vindt het ook vreemd dat een zeiler niet de juiste papieren bezit. Is de voorbereiding toch niet zo goed geweest.
Klinkt als een timmerman die zonder hamer naar het werk gaat.
Je meent hetquote:Op donderdag 11 november 2010 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Het gaat niet eens meer om de leeftijd van 16 jaar. Zowel het GBR als de internationale zeilbond (of zoiets) hebben besloten dat ze geen steun meer geven aan jongeren die proberen het record van "jongste solo zeiler/zeilster..........." te verbreken.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dit gaat dus niet om een record. Want dit record wordt niet erkend wanneer je start onder de leeftijd van 16 jaar, en wanneer je niet in bezit bent van alle vereiste papieren.
Dit is gewoon een gesponsorde vakantie.
Niets meer of minder dan dat alleen.
Dat is niet helemaal juist.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het gaat niet eens meer om de leeftijd van 16 jaar. Zowel het GBR als de internationale zeilbond (of zoiets) hebben besloten dat ze geen steun meer geven aan jongeren die proberen het record van "jongste solo zeiler/zeilster..........." te verbreken.
En daar hebben ze hele goede redenen voor die ik volkomen begrijp! Ergens ligt een grens natuurlijk, en die grens was bereikt toen de commotie rond LD ontstond. En terecht mijns inziens. Stel dat haar poging wel zou worden erkend, dan zou dit natuurlijk weer overtroffen moeten worden, want laten we wel zijn: records zijn er om te worden verbroken!! En wat zou dan het gevolg zijn? Een 11 jarige die zo nodig een zogenaamde solo zeilreis rond de wereld moet maken? En daarna?................
LD kan geen record meer vestigen, althans niet officieel en dat wisten zij en haar ouders voor ze vertrok. Dat wist ook haar oma die een tranentrekkend boekje over het mormeltje schreef. Want een mormel blijf ik haar vinden!
Ergens verwacht ik dat ze binnen een paar maanden terug is wegens gebrek aan sponsorgelden. En ook dat begrijp ik dan
Dat is mss wel de beste vergelijking met deze zg. recordpoging.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:42 schreef beeer het volgende:
[..]
Ook nergens voor nodig
Als ik lekker een pan bitterballen naar binnen zit te werken en jij komt aan mijn oor miepen dat het ongezond is dan hoef ik ook geen inhoudelijke argumenten te geven waarom ik toch zou doorgaan met eten
quote:Laura Dekker naar Kaapverdië na twee maanden rust
Laura Dekker heeft haar solozeiltocht rond de wereld hervat. Het 15-jarige zeilmeisje begon in augustus aan haar recordpoging om als jongste ooit alleen rond de wereld te varen, maar lag de afgelopen maanden bij de Canarische Eilanden voor anker in afwachting van het einde van het stormseizoen.
Laura Dekker naar Kaapverdië na twee maanden rust
Woensdag gooide Dekker de trossen los voor het vervolg van haar omstreden reis. Ze is nu op weg naar Kaapverdië om van daaruit na een korte stop richting Sint Maarten te varen.
Ze laat op haar website weten veel voedsel, water en brandstof in te hebben geslagen. Op Kaapverdië verwacht ze niet veel meer te kunnen kopen dus heeft ze flink ingekocht voor de oversteek over de Atlantische Oceaan.
Volgens het zeilmeisje was het moeilijk om na een verblijf van ruim twee maanden op de Canarische Eilanden afscheid te nemen, maar ze put troost uit de dolfijnen die met haar boot mee zwemmen. Ook is het zeilen volgens haar heerlijk, maar is het 'even wennen' aan de stilte. Zo kwam ze donderdag maar één ander schip tegen.
Over haar zeiltocht is veel te doen geweest. Ze kon lange tijd niet vertrekken, omdat ze onder toezicht van Bureau Jeugdzorg was geplaatst. Er werden aan getwijfeld of het wel verantwoordelijk was om zo'n jong meisje alleen rond de wereld te laten varen. Uiteindelijk kreeg ze in juli groen licht.
Heeft ze een paar weekjes vrij van school dan?quote:Op zondag 14 november 2010 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Nog maar 270 mijl te gaan.
Geweldig, die Laura, toch nog tijd vinden om haar log bij te houden, ondanks dat ze nu 24/7 aan het zeilen is. Ik had toch zo graag met haar mee gegaan.
Had eigenlijk ook best gekund he? Een solo zeiltocht is het toch allang niet meerquote:Op zondag 14 november 2010 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Nog maar 270 mijl te gaan.
Geweldig, die Laura, toch nog tijd vinden om haar log bij te houden, ondanks dat ze nu 24/7 aan het zeilen is. Ik had toch zo graag met haar mee gegaan.
Ach, zoveel 13/14 jarigen hebben een vriendje/vriendinnetje, moet je niet al te serieus nemen denk ik. Was misschien meer om het bij een groep horen, want dat vond Jeugdzorg belangrijk volgens omaquote:Op maandag 15 november 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze had toch een vriendje trouwens? Is die niet meer in beeld?
Ik wacht op haar tot ze terug is.quote:Op maandag 15 november 2010 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze had toch een vriendje trouwens? Is die niet meer in beeld?
Nou, 42 is veeel te oud voor haarquote:Op maandag 15 november 2010 18:54 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik wacht op haar tot ze terug is.
Zo oud ben ik nog niet. Ook nog niet als ze terug is.quote:Op maandag 15 november 2010 19:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, 42 is veeel te oud voor haar
Maar wel oud genoeg om "eng" idolaat te zijn van een jong tienermeisjequote:Op maandag 15 november 2010 19:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zo oud ben ik nog niet. Ook nog niet als ze terug is.
Dus ze sliep ieder weekend bij een niet serieus vriendje?quote:Op maandag 15 november 2010 14:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ach, zoveel 13/14 jarigen hebben een vriendje/vriendinnetje, moet je niet al te serieus nemen denk ik. Was misschien meer om het bij een groep horen, want dat vond Jeugdzorg belangrijk volgens oma
Ach, iedereen mag zijn (dag)dromen hebben, toch? Zolang het daar maar blijft..quote:Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef roomba het volgende:
[..]
Maar wel oud genoeg om "eng" idolaat te zijn van een jong tienermeisje
Precies. En dat gebeurt nietquote:Op maandag 15 november 2010 23:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach, iedereen mag zijn (dag)dromen hebben, toch? Zolang het daar maar blijft..
Je slaat de spijker op zijn kopquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Precies. En dat gebeurt niet
wtfquote:15-11-2010
Weer een heerlijke zonnige dag, en ik ben na mijn schoolwerk in de kuip een boek gaan lezen. Er staat niet zo veel wind dus heb ik maar de halfwinder er op gezet. Daarbij ben ik ergens tegen aan gestoten waardoor het dek nu allemaal stippen heeft met dezelfde kleur als de romp...Vraag me niet waardoor maar er zit nu een pleister op en ik heb er verder niet veel last van. Vandaag ook veel vliegende vissen gezien. 'S nachts had het een paar keer een bons gegeven. Ze waren op dek beland en toen ik ze 's ochtends tegenkwam waren ze al half geroosterd door de zon. Ik loop niet zo hard meer, zo'n 4 knoop, maar ik ga wel een prachtige heldere sterrennacht tegemoet.
Laura
Ik zou eens een tijdje meelopen met een leraar op de middelbare school om je oogjes te openen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen zijn vanuit zichzelf heel leergierig, maar om ze zo te houden heb je wel goed onderwijs en goede leerkrachten nodig .. iedere dag minstens twee tussenuurtjes, boeken die maanden te laat komen, een of meer vermoeide leraren die alleen de tijd lijken uit te zingen tot hun pensioen, zo krijg je het meest leergierige kind wel ongeïnteresseerd en verveeld/vervelend.
Dat is toch wat ik zeg, dat is het resultaat, verveelde en vervelende pubers? Dat is wat al die tussenuren, boeken die ieder jaar weken tot maanden te laat komen en vermoeide leraren die hun tijd volmaken doen met de leergierigheid van kinderen ..quote:Op woensdag 17 november 2010 08:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou eens een tijdje meelopen met een leraar op de middelbare school om je oogjes te openen.
Och, ook wij hadden tussenuren, maar dan gingen we gewoon een potje kaarten in de aula.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vroeger, voordat het onderwijs kapot was bezuinigd, waren alle leerlingen zeer gemotiveerd.
Niemand had ooit gehoord van van verveelde pubers.
Dan zijn tussenuren toch ideaal. De school denkt gewoon mee en geeft de jeugd tijd om te mijmeren over 'later'.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Je kunt als ouder de agenda van je puber zo volplempen (met sportles, met muziekles, met studie-uren en klusjes) dat er geen tijd voor verveling overblijft, maar daarmee ontneem je je puber ook de mogelijkheid om eindeloos over al die zaken te kunnen mijmeren.
Ik heb heel die tussenuren nooit genoemd. Tussenuren waren er altijd al.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zijn tussenuren toch ideaal. De school denkt gewoon mee en geeft de jeugd tijd om te mijmeren over 'later'.
Blijkbaar heeft ze daar geen enkel probleem mee.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wedden dat Laura zich straks nog meer dan welke puber dan ook verveelt, als ze daar bij de Kaapverdische eilanden voor anker ligt? Anders dan bij de Canarische eilanden, kent ze daar niemand en zal ze ook geen haven aandoen. Daar lig je dan met land in zicht... Gelukkig heeft ze wel een dinghy (een zodiacje) bij zich waar ze mee naar de wal kan varen. Of ze dat ook zal doen is een ander ding.
quote:Na een nacht met weinig wind,en nog wat vliegende vissen van dek geveegd te hebben, kwam er vanmiddag land in zicht. De eerste contouren van Sal kwamen achter de horizon te voorschijn en rond 4 uur( Canarische tijd.....)liep ik binnen in een volle ankerbaai.
Een vrolijke Kaapverdiaan kwam meteen naar me toe en hielp me met het ankeren. Daarna liet hij mij meteen zien waar de immigratie zit om in te klaren, dit moet altijd als je met een boot aankomt. Je moet dan je scheepspapieren laten zien waar dan weer stempels in moeten komen. Toen ik aan wal stapte, stapte ik echt Afrika binnen, hier gaat echt alles tranquillo. De straten liggen half uit elkaar en de meeste huizen zijn gewoon vier betonnen muren met een plank als deur. Als je door de straat loopt zie je overal mensen zitten die rustig met elkaar praten en wat drinken. De lokale policia heeft er 1 uur over gedaan om een stempel in mijn paspoort te zetten. Het politiegebouw bestaat ook uit 4 betonnen muren, en een gat...(de deur). In de ruimte stond een tafel een stoel en een antieke televisie waar voetbal op te zien was. Echt geweldig. Vanavond ben ik al weer uitgenodigd op een ander Nederlands jacht om te komen eten. En morgenmiddag denk ik hier weer te vertrekken naar het volgende eiland, Sao Nicolau.
Blijkbaar heeft ze wel een probleem om zelfstandig te kunnen ankeren?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:51 schreef beequeen het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ze daar geen enkel probleem mee.
[..]
Jaha, solo rond de wereld. Alleen op volle zee is ze solo, voor de rest heeft ze overal hulp bij nodig.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Blijkbaar heeft ze wel een probleem om zelfstandig te kunnen ankeren?
Goed dat ze leert te socializen en samenwerken. Dat was eerst een klacht (van jou waarschijnlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 15:34 schreef Gia het volgende:
Jaha, solo rond de wereld. Alleen op volle zee is ze solo, voor de rest heeft ze overal hulp bij nodig.
Jah, en het is nog een ouwe bok ook.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:36 schreef Marrije het volgende:
De eerste loverboy heeft zich ook al aangediend zo te lezen?
Huh, ze hebben een tussenuurtje omdat er geen leerkracht is, en ze mogen zonder leerkracht nou echt niet in het computerlokaal.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ook wij hadden tussenuren, maar dan gingen we gewoon een potje kaarten in de aula.
Tegenwoordig is een tussenuur 'zonde van hun tijd' die ze beter aan de pc kunnen besteden.
Veel scholen werken anders, daar worden de boeken door school besteld en betaal je aan het boekenfonds, dus niets 'altijd een begeleidend briefje' en 'eigen schuld'.quote:En boeken te laat, moussie? Hoe vaak komt het ook niet voor dat mensen te lang wachten met boeken bestellen? Er is altijd een begeleidende brief waarin staat dat je vóór een bepaalde datum moet bestellen om zeker te zijn dat je de leermiddelen op tijd hebt. En dan toch zijn er van die mensen die menen dat het ook best wel effe kan wachten, of gewoon te laks zijn.
En tja, dan zijn die boeken te laat en dan is het iedereen z'n schuld, behalve de eigen schuld.
Dat zijn dan jouw ervaringen, de mijne zijn anders. En gezien het scholierenprotest van een jaartje of 2-3 geleden sta ik niet alleen, zowel het grote aantal tussenuren alsook boeken die te laat komen stonden hoog op de agenda bij dat landelijke protest.quote:Ik heb slechts één keer boeken later gekregen, omdat ze er nog niet waren, maar die hadden ze ook pas halverwege het leerjaar nodig. Die zijn toen keurig op school uitgereikt.
Omdat iemand haar wil helpen, waarschijnlijk in de hoop wat centjes te verdienen, kan zij het zelf niet?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is normaal dat mensen elkaar in zo'n ankergebied helpen of aanwijzen waar de bodem goed is om te ankeren, ook voor je eigen nachtrust dat je buurboot niet gaat liggen spoken.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, gewoon goodwill en dus beetje eigenbelang, niet zo cynisch zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat iemand haar wil helpen, waarschijnlijk in de hoop wat centjes te verdienen, kan zij het zelf niet?
Voor vakantiegangers en reizigers is dat normaal idd. Maar Laura ging niet op vakantie. Laura ging een solo wereldrecord vestigen, want zij had van niemand hulp nodig. Zij kan alles alleen, en is haar leeftijdgenoten en al het gepeupel erbij vér vooruit.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:43 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het is normaal dat mensen elkaar in zo'n ankergebied helpen of aanwijzen waar de bodem goed is om te ankeren, ook voor je eigen nachtrust dat je buurboot niet gaat liggen spoken.
quote:Na afgelopen nacht weer heerlijk aan een stuk doorgeslapen te hebben, zit ik weer op zee, op weg naar het volgende Kaapverdiaanse eiland, Sao Nicolau. Vandaag heb ik de laatste inklarings stempel gehaald, en wat schoolwerk van de afgelopen tijd ingehaald.Toen ik vertrok kwam die vrolijke Kaapverdiaan me weer helpen met het anker, handig want dan hoef ik niet de hele tijd van voor naar achter te rennen. Als dank heb ik hem een zak echt Nederlandse drop gegeven, ben benieuwd wat ze daar van vinden, want in het buitenland kennen ze Nederlandse producten zoals drop of hagelslag niet. Ik vaar op dit moment 6 knoop en verwacht morgenmiddag mijn anker weer uit te kunnen gooien voor de kust van Sao Nicolau.
Laura
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |