abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87740427
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vanmorgen waren opa en oma Dekker wéér op de buis, dit keer bij "Tijd voor Max". Het moet toch ook wel ver-schrik-ke-lijk voor ze zijn, al die aandacht in de media ;)

Hier kun je die uitzending bekijken, met weer een hoop "opmerkelijke" uitspraken:

http://player.omroep.nl/?aflID=11565485
Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.
Ze komen nog net niet spontaan klaar.
pi_87740540
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 03:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.
Ze komen nog net niet spontaan klaar.
Het is idd wel behoorlijk genant. Vooral als je in in zo'n boekje schrijft dat je kleindkind van 13 ieder weekend bij een verkering in bed ligt, zich klem zuipt, vandalisme pleegt, spijbelt, niet meer weet hoe al het strafwerk nog ooit af moet komen, dan maar met scheermesjes gaat spelen, en vervolgens nog een heel land op stelten weet te zetten omdat haar een "droom" van losbandig leven dreigt te worden ontnomen.

En dat dan nog glunderend van trots weten te vertellen ook. Ik zou me er er dood voor schamen, als het mijn kind zou zijn. En als ik Laura was, zou ik me over enkele jaren doodschamen over het bestaan van dat boekje, waar al die narigheid ook nog eens in opgetekend staat. Zo'n boekje kan je maar achtervolgen tot ver in je volwassen leven.
pi_87759892
Maar hoe je het ook draait of keert: dat verwende nest heeft het momenteel goed voor elkaar! Twee uurtjes per dag schoolwerk doen en voor de rest leuke uitstapjes maken op kosten van derden! Wie wil dat nu niet? Op haar site staat zelfs een link naar een email adres waar je aan kunt geven of je haar wilt sponsoren en hoe! Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken geld in haar vakantie te steken! En ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt met het vinden van een sponsor: juffertje Laura wil eigenlijk geen media aandacht maar wel geld voor haar twee jaar durend reisje. En sponsoren willen nu eenmaal wel media aandacht.

En dat boek??? Ligt over een paar maanden voor 2 euro in de graaibak bij diverse winkels :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:35:50 #36
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87760434
Kan dat kind niet even in of andere draaikolk in varen of zo :r
pi_87842112
Onze lieve Laura krijgt volgende week bezoek *O*

quote:
22-10-2010

Sinds gister liggen Guppy en ik in Puerto de Mogan. Ik was net gewend aan het schommelen van de boot tijdens het voor anker liggen. Nu ligt de boot weer nagenoeg stil. Het is ook wel lekker om weer even in een haven te liggen, kan ik de boot weer eventjes helemaal met zoet water afspoelen en heb ik weer stroom om de koelkast aan te zetten. Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.
Verder gaat alles prima hier, Guppy heeft het naar haar zin en ik ook, het weer is over het algemeen goed, weinig regen en bijna nooit koud. Ik heb het wel eens koud maarja ik ben ook een koukleum. Ik heb in Mogan niet zulk goed internet, dus om elke dag wat te schrijven gaat denk ik niet lukken. Maar ik zal mijn best doen.

Laura
"me" moeder en "me" zusje :') , de lieve schat.
Toch wel prettig om weer in een haven te liggen, maar het is alvast een voorproefje als ze straks de oceaan overgaat, dan zit ze wekenlang zonder stroom, of ze moet een generator aan boord hebben.
Ik had zo graag met Laura meegegaan, ik heb het ook altijd koud, kunnen we lekker tegen elkaar aankruipen *;
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_88021559
Jaaa, er is weer een update!
Ze heeft een hangmat gekregen en moeders is komen poetsen. Ze heeft het nu over 'm'n moeder'en zusje'. Haar Nederlands wordt steeds beter! (In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
Ze is meegeweest naar een wrak duiken ook nog, mbv. een duikboot.
Lees meer: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
pi_88023351
Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.

Ondankbaar :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:43:19 #40
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88025155
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 19:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze lieve Laura krijgt volgende week bezoek *O*
[..]
Ik had zo graag met Laura meegegaan, ik heb het ook altijd koud, kunnen we lekker tegen elkaar aankruipen *;
Hoe oud ben jij eigenlijk?
En volg je Laura vanwege haar zeilavontuur of omdat je 'gewoon lekker tegen haar aan wilt kruipen" ?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:00:54 #41
3542 Gia
User under construction
pi_88025909
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
(In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
Ik dacht dat ze naar de vierde zou gaan! Ze is toch 15 geworden!?

Maar goed, mevrouw is op een boot geboren. Misschien komt ze ook wel met baby terug, als ik al die verhalen hier lees. (Maar dan telt het niet, hč? Is niet meer solo)

Als ze een bezoekje van haar moeder al betitelt als: "Wordt mijn leventje op de boot weer verstoord", dan weet ik niet wat ze allemaal uitvreet op die schuit.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 16:02:19 #42
135305 beequeen
Lost.
pi_88025949
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

Hoe oud ben jij eigenlijk?
En volg je Laura vanwege haar zeilavontuur of omdat je 'gewoon lekker tegen haar aan wilt kruipen" ?
Geboortedatum: 01-08-1998
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:37:30 #43
124676 RobertoCarlos
pi_88027339
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar goed, mevrouw is op een boot geboren. Misschien komt ze ook wel met baby terug, als ik al die verhalen hier lees. (Maar dan telt het niet, hč? Is niet meer solo)
_O- _O-
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:30:04 #44
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88029719
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:53 schreef IHVK het volgende:
Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.

Ondankbaar :')
Stom kind. :') :r
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:44:47 #45
124676 RobertoCarlos
pi_88030335
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:02 schreef beequeen het volgende:

[..]

Geboortedatum: 01-08-1998
Ja, en ik heb sixpacks 8)7
pi_88030577
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jaaa, er is weer een update!
Ze heeft een hangmat gekregen en moeders is komen poetsen. Ze heeft het nu over 'm'n moeder'en zusje'. Haar Nederlands wordt steeds beter! (In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
Ze is meegeweest naar een wrak duiken ook nog, mbv. een duikboot.
Lees meer: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholen :X
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:01:08 #47
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88031048
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:19 schreef spuitje het volgende:
Maar hoe je het ook draait of keert: dat verwende nest heeft het momenteel goed voor elkaar! Twee uurtjes per dag schoolwerk doen en voor de rest leuke uitstapjes maken op kosten van derden! Wie wil dat nu niet? Op haar site staat zelfs een link naar een email adres waar je aan kunt geven of je haar wilt sponsoren en hoe! Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken geld in haar vakantie te steken! En ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt met het vinden van een sponsor: juffertje Laura wil eigenlijk geen media aandacht maar wel geld voor haar twee jaar durend reisje. En sponsoren willen nu eenmaal wel media aandacht.

En dat boek??? Ligt over een paar maanden voor 2 euro in de graaibak bij diverse winkels :)
Wat een jaloezie allemaal weer.. :P

Ben zelf ook wel jaloers..
pi_88035211
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef Rookert het volgende:

[..]

Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholen :X
Ja, maar om nou gewoon niet te kunnen schrijven.. Ik vind het al maf dat kinderen de basisschool verlaten zonder de d en dt regel te kennen.
pi_88035329
:@ alweer een paar dagen niet online geweest.

quote:
24-10-2010

Ik lig nu alweer een paar dagen in Mogan maar heb me nog geen moment verveeld. Er zijn nu vrienden uit Nederland en morgen komen m'n moeder en m'n zusje hierheen. Ze willen me allemaal nog even zien voordat ik verder ga. Want naar hier vliegen gaat wat makkelijker als naar de Kaapverden of de Caribic. IK heb een vouwfiets gekregen en hoef nu gelukkig niet meer te lopen naar de andere kant van de haven, de supermarkt of wat dan ook, want aan lopen heb ik echt een hekel.

Het waaide vandaag nogal hard, dus gingen we naar het strand om te bodyboarden. Na eerst het hele eiland afgereden te hebben op zoek naar surfplanken. Die hebben we dus uiteindelijk niet gevonden. Maar al met al hebben we enorm veel lol gehad. Het is apart dat ik meer van het eiland weet dan mijn vrienden. Ik kan ze van alles laten zien en de weg weet ik ook al aardig te vinden hier. Helaas ga ik over 2 weekjes al deze aardige mensen weer verlaten en weer nieuwe mensen leren kennen op het volgende eiland. Het afscheid nemen is denk ik nog een van de moeilijkste dingen van de hele wereldreis.

Laura
Laura heeft een nieuwe hoed!

Wel naar haar hoed kijken hč ? o|O
en ze heeft ook een fiets, zoals in haar dagboek

En gisteren schreef zij:
quote:
26-10-2010

Sinds gisteren zijn m'n moeder en zusje hier, echt super leuk om ze weer even te zien. En zoals ik al dacht gebruikt mijn zusje de hele boot als klimrek. Ik heb een hangmat gekregen, maar tot nu toe heeft zij er meer in gehangen dan ik. Vandaag zijn we met de yellow submarine mee geweest een duikboot die naar een wrak toe duikt. Echt apart, heel anders dan duiken. Dat ga ik morgen samen met mijn moeder doen. ze is ook de halve dag bezig geweest om de boot schoon te maken!!! Terwijl die hartstikke netjes is.
Moeders........, Maar ik ben blij ze weer even te zien, en het wordt vast een te gekke week.

Laura
:D moeders ........ _O-
Ik denk dat Laura straks ook wel weer blij zal zijn als ze is opgehoepeld.
Was Laura's zusje bezig met een circusschool? Leuk om Guppy als klimrek te gebruiken!
pi_88035470
Ze heeft ook een vouwfiets gekregen :D

Dat vind ik dan wel weer humor :D Je schreeuwt van alle daken dat je een recordpoging wilt doen om de wereld rond te zeilen en wat neem je dan mee aan boord? Juist: een fiets! :D
pi_88035776
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze heeft ook een vouwfiets gekregen :D

Dat vind ik dan wel weer humor :D Je schreeuwt van alle daken dat je een recordpoging wilt doen om de wereld rond te zeilen en wat neem je dan mee aan boord? Juist: een fiets! :D
Dat kan heel handig zijn. Te voet kom je niet ver, een auto kan zij nog niet huren, dan ben je al snel aangewezen op een fiets.
pi_88036100
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:47 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat kan heel handig zijn. Te voet kom je niet ver, een auto kan zij nog niet huren, dan ben je al snel aangewezen op een fiets.
Ja, ik had uit voorafgaande posts al begrepen dat die zeeroutes net als fietspaden zijn... maar zo letterlijk had ik dat toen nog niet genomen :D

Het kind wilde de wereld rond gaan zeilen, remember?

Dit is niet de wereld rondzeilen, dit is 2 jaar lanterfanten en losbandig leven, en nu en dan ook ff de zeilen hijsen. Er is een verschil.
pi_88040922
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 03:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is idd wel behoorlijk genant. Vooral als je in in zo'n boekje schrijft dat je kleindkind van 13 ieder weekend bij een verkering in bed ligt, zich klem zuipt, vandalisme pleegt, spijbelt, niet meer weet hoe al het strafwerk nog ooit af moet komen, dan maar met scheermesjes gaat spelen, en vervolgens nog een heel land op stelten weet te zetten omdat haar een "droom" van losbandig leven dreigt te worden ontnomen.

En dat dan nog glunderend van trots weten te vertellen ook. Ik zou me er er dood voor schamen, als het mijn kind zou zijn. En als ik Laura was, zou ik me over enkele jaren doodschamen over het bestaan van dat boekje, waar al die narigheid ook nog eens in opgetekend staat. Zo'n boekje kan je maar achtervolgen tot ver in je volwassen leven.
Misschien moet je eens wat beter luisteren naar wat er echt gezegd wordt? Oma verteld over een puber, op dat moment al 14 trouwens, die zich uit protest zo gedraagt, want zo horen pubers zich toch te gedragen volgens jeugdzorg, op stap met de leeftijdsgenoten ipv alleen te gaan zeilen?

Nogmaals, na al die ellende tussen augustus en december is jeugdzorg op de vingers getikt door de rechter, niet Laura uit huis geplaatst omdat ze weg was gelopen! De rechter heeft zelfs de moeite genomen om alle afspraken stuk voor stuk door te spreken om onduidelijkheden weg te nemen, en heeft jeugdzorg opgedragen actief te helpen bij het verwezenlijken van haar plannen
pleased to meet you
pi_88042983
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat beter luisteren naar wat er echt gezegd wordt? Oma verteld over een puber, op dat moment al 14 trouwens, die zich uit protest zo gedraagt, want zo horen pubers zich toch te gedragen volgens jeugdzorg, op stap met de leeftijdsgenoten ipv alleen te gaan zeilen?

Nogmaals, na al die ellende tussen augustus en december is jeugdzorg op de vingers getikt door de rechter, niet Laura uit huis geplaatst omdat ze weg was gelopen! De rechter heeft zelfs de moeite genomen om alle afspraken stuk voor stuk door te spreken om onduidelijkheden weg te nemen, en heeft jeugdzorg opgedragen actief te helpen bij het verwezenlijken van haar plannen
Moussie, misschien moet jij eens beter lezen en nadenken, voor je je weer in een belachelijk verweer stort. En misschien, moet je net als Laura, ook eens een beetje aandacht schenken aan grammatica :D (Oma verteld = Oma vertelt)

Pubers horen zich zo te gedragen volgens Jeugdzorg? Toen ze nog 13 amper 14 was, ieder weekend bij een verkering in bed liggen? Op straat bier zuipen en dronken bierflesjes kapot gooien? Met scheermesjes in de verkeerde richting in je polsen gaan snijden voor het gewenste dramaqueen effect? Dat is normaal gedrag volgens jou, en dus ook wel voor Jeugdzorg? In mijn beleving, omschrijft Jeugdzorg dit soort gevallen als "schrijnend".

Jeugdzorg is niet opgedragen om haar vakantie te realiseren.

De rechter heeft ook geen toestemming gegeven voor deze vakantie. De rechter heeft slechts gesteld, dat de verantwoordelijkheid daarvan, nu op het konto van de ouders valt.

De rechter heeft dus niets anders gedaan, dan de handen ervan af getrokken. Zodat, als het fout zal gaan, op welke wijze dan ook, justitie niets te verwijten valt.

Dat is laf inderdaad.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:20:36 #55
124676 RobertoCarlos
pi_88044005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
:D moeders ........ _O-
Ik denk dat Laura straks ook wel weer blij zal zijn als ze is opgehoepeld.
Was Laura's zusje bezig met een circusschool? Leuk om Guppy als klimrek te gebruiken!
Of ben jij de moeder van Laura die nu ook via Fok! aandacht nodig heeft? :?
pi_88049114
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Moussie, misschien moet je je inderdaad beter inlezen voor je je in een verweer stort. Jeugdzorg wilde dat de OTS werd opgeheven. Kinderbescherming lag dwars.
Hoeveel topics lang ga je nou al tekeer tegen Jeugdzorg? Daarom heb ik me weleens afgevraagd of het niet een om een persoonlijke vete tussen jou en Jeugdzorg gaat.

Ook dat 'op de vingers tikken' blijf ik een dubieuze interpretatie vinden. De rechter heeft bepaald dat Laura niet weerhouden mag worden van haar onderneming omdat aan de voorwaarden is voldaan.
Wel heeft de rechtbank bedenkingen omdat er sprake is van emotionele scheefgroei, die versterkt kan worden door de reis.
pi_88050714
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Moussie, misschien moet jij eens beter lezen en nadenken, voor je je weer in een belachelijk verweer stort. En misschien, moet je net als Laura, ook eens een beetje aandacht schenken aan grammatica :D (Oma verteld = Oma vertelt)
Gut gut, kon je niets beters bedenken dan een taalfout als tegenargument? Fyi, ik heb Nederlands geleerd uit een Donald Duck, ooit eens, en dat idiote gedoe, die rare kronkel met de d en t en dt's, ik krijg het er gewoon niet in. Maar ja, ik ben zeker de enige niet, zelfs geboren en getogen autochtonen hebben er problemen mee.

quote:
Pubers horen zich zo te gedragen volgens Jeugdzorg? Toen ze nog 13 amper 14 was, ieder weekend bij een verkering in bed liggen? Op straat bier zuipen en dronken bierflesjes kapot gooien? Met scheermesjes in de verkeerde richting in je polsen gaan snijden voor het gewenste dramaqueen effect? Dat is normaal gedrag volgens jou, en dus ook wel voor Jeugdzorg? In mijn beleving, omschrijft Jeugdzorg dit soort gevallen als "schrijnend".
Pubers horen met hun peers op stap te gaan, niet alleen te gaan zeilen, volgens Jeugdzorg. Nou dat deed ze dan, met peers stappen, en zich net zo gedragen als hun het doen. Waar je die verkering vandaan haalt is mij een raadsel, bij een vriendje slapen is iets anders dan met je verkering in bed liggen volgens mij. Maar dat zal dan wel aan mijn slechte grammatica liggen, dat ik dat niet begrijp?
En nee, het is volgens mij geen normaal gedrag, het is het gedrag van een puber in problemen, een puber die klem zit .. en deze puber is klem gezet door jeugdzorg, door enerzijds eisen te stellen en anderzijds onmogelijk te maken om aan die eisen te voldoen. Of kan jij mij vertellen hoe je aan de benodigde solo-zeilervaring kan komen als je boot aan de ketting ligt voor de gehele periode OTS?

quote:
Jeugdzorg is niet opgedragen om haar vakantie te realiseren.
Klopt, het is namelijk geen vakantie. Jeugdzorg is wel opgedragen om haar actief te helpen bij het realiseren van de doelen, bvb door 'de expertise in te roepen van een ervaren zeezeiler'.

quote:
De rechter heeft ook geen toestemming gegeven voor deze vakantie. De rechter heeft slechts gesteld, dat de verantwoordelijkheid daarvan, nu op het konto van de ouders valt.

De rechter heeft dus niets anders gedaan, dan de handen ervan af getrokken. Zodat, als het fout zal gaan, op welke wijze dan ook, justitie niets te verwijten valt.

Dat is laf inderdaad.
Oh, heeft die het gedaan zodat justitie niets te verwijten valt? En ik maar denken dat het was omdat het kind aan alle gestelde voorwaarden heeft voldaan.

Trouwens, om even in de sfeer te blijven, je mag ook eens een beetje aandacht schenken aan spelling, conto wordt al jaren met een C geschreven.
pleased to meet you
pi_88051201
.

[ Bericht 49% gewijzigd door Banjerkanjer op 28-10-2010 00:33:31 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:41:09 #59
3542 Gia
User under construction
pi_88051576
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, maar om nou gewoon niet te kunnen schrijven.. Ik vind het al maf dat kinderen de basisschool verlaten zonder de d en dt regel te kennen.
Tja, als ze anders niet van de basisschool af mogen, zitten sommige er op hun 20ste nog. Of langer!
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura heeft een nieuwe hoed!
[ afbeelding ]
Wel naar haar hoed kijken hč ? o|O
Waar anders naar???
pi_88052295
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moussie, misschien moet je je inderdaad beter inlezen voor je je in een verweer stort. Jeugdzorg wilde dat de OTS werd opgeheven. Kinderbescherming lag dwars.
Euhm. hou je wel even het tijdverloop in de gaten? Jeugdzorg heeft het verzoek om verlenging ingetrokken in juli dit jaar. In december vorig jaar was het nog 'Bureau Jeugdzorg Utrecht heeft op 21 december 2009 verzocht een machtiging tot uithuisplaatsing te verlenen.'

quote:
Hoeveel topics lang ga je nou al tekeer tegen Jeugdzorg? Daarom heb ik me weleens afgevraagd of het niet een om een persoonlijke vete tussen jou en Jeugdzorg gaat.
En daarop had ik al eerder geantwoord dat ik het te vaak mis heb zien gaan

quote:
Ook dat 'op de vingers tikken' blijf ik een dubieuze interpretatie vinden. De rechter heeft bepaald dat Laura niet weerhouden mag worden van haar onderneming omdat aan de voorwaarden is voldaan.
Mwah, gezien in de context van de verschillende verhalen deed Jeugdzorg er alles aan om haar plannen te boycotten, de boot aan de ketting leggen terwijl solo-ervaring opdoen een van de voorwaarden was bvb.
En volgens mij zag de rechter dat dus ook zo, die heeft de tiener, ondanks het herhaalde verzoek, niet uit huis geplaatst, ondanks strafwerk, spijbelen, weglopen en wat er nog meer bekend was op dat moment. In tegendeel, hij/zij is gan zitten met de partijen, heeft puntje voor puntje doorgesproken, heeft Jeugdzorg op pad gestuurd 'om de expertise' in te roepen.

quote:
Wel heeft de rechtbank bedenkingen omdat er sprake is van emotionele scheefgroei, die versterkt kan worden door de reis.
Beter lezen, dat was de Raad die daar problemen voorzag
Dit staat in de uitspraak
quote:
Het ligt naar het oordeel van de rechtbank voor de hand dat de sterke kanten van [kind], haar wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen tijdens de tocht zullen worden versterkt en dat de gevoelsmatige kant minder zal worden aangesproken. Dat daardoor de ontwikkeling zo eenzijdig wordt als de Raad veronderstelt, kan echter niet uit de rapportage van Moonen worden afgeleid. Het is bovendien, zoals ook de psychologe rapporteert, de vraag of die scheefgroei waarvan nu in enige mate sprake is, kan of zal worden omgebogen als [kind] afziet van de solozeiltocht. In haar dagelijkse leven ervaart noch [kind] zelf noch haar omgeving, inclusief haar moeder, namelijk op dit punt problemen.
pleased to meet you
pi_88057708
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Euhm. hou je wel even het tijdverloop in de gaten? Jeugdzorg heeft het verzoek om verlenging ingetrokken in juli dit jaar. In december vorig jaar was het nog 'Bureau Jeugdzorg Utrecht heeft op 21 december 2009 verzocht een machtiging tot uithuisplaatsing te verlenen.'
[..]
Ík wel.

quote:
En daarop had ik al eerder geantwoord dat ik het te vaak mis heb zien gaan
[..]
Het heeft je mening duidelijk gevormd.

quote:
Mwah, gezien in de context van de verschillende verhalen deed Jeugdzorg er alles aan om haar plannen te boycotten, de boot aan de ketting leggen terwijl solo-ervaring opdoen een van de voorwaarden was bvb.
En volgens mij zag de rechter dat dus ook zo, die heeft de tiener, ondanks het herhaalde verzoek, niet uit huis geplaatst, ondanks strafwerk, spijbelen, weglopen en wat er nog meer bekend was op dat moment. In tegendeel, hij/zij is gan zitten met de partijen, heeft puntje voor puntje doorgesproken, heeft Jeugdzorg op pad gestuurd 'om de expertise' in te roepen.
[..]
Verhalen.. van de Dekkers?
De veronderstelling dat ze weg zou lopen, bleek gegrond. Zeker nadat ze zelf had verklaard dat ze toch gewoon zou gaan. De rechter heeft een plan gemaakt en dit opgelegd, ja. Dat is genoegzaam bekend.

quote:
Beter lezen, dat was de Raad die daar problemen voorzag
Dit staat in de uitspraak
[..]

Daar staat feitelijk alleen dat ze het met die ontwikkeling zo net nog niet weten, dat er idd. sprake is van emotionele scheefgroei en dat zij en haar moeder er geen been in zien.
Je punt?
pi_88060533
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ík wel.
Hoe kom je dan aan het verhaal dat Jeugdzorg het verzoek zou hebben ingetrokken? In de periode waarin het zo misging met haar, vanaf het najaar tot eind december, wou Jeugdzorg haar dus wel uit huis hebben.

quote:
Het heeft je mening duidelijk gevormd.
hehe, captain obvious ..

quote:
Verhalen.. van de Dekkers?
De veronderstelling dat ze weg zou lopen, bleek gegrond. Zeker nadat ze zelf had verklaard dat ze toch gewoon zou gaan. De rechter heeft een plan gemaakt en dit opgelegd, ja. Dat is genoegzaam bekend.
oa de verhalen van de Dekkers. En die worden dus, mi, bevestigd door zowel de uitspraak eind december, alsook door het gaan zitten en alles doorspreken met Jeugdzorg. Dat zou een rechter echt niet hebben gedaan als het alleen aan Laura/haar vader had gelegen.

quote:
Daar staat feitelijk alleen dat ze het met die ontwikkeling zo net nog niet weten, dat er idd. sprake is van emotionele scheefgroei en dat zij en haar moeder er geen been in zien.
Je punt?
Mijn punt? Dat het de Raad was en niet de rechtbank, zoals jij stelde, die bedenkingen had over de scheefgroei en dat die zich zou ontwikkelen tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling. En van die 'enige mate scheefgroei' waarvan sprake was had niemand last, zij niet en haar omgeving niet, inclusief haar moeder. Dat is dus iets totaal anders dan 'zij en haar moeder zagen er geen been in'.

Ergens vind ik het best grappig, de meeste ouders van pubers zouden een gat in de lucht springen voor deze 'enige mate scheefgroei', wat minder emotioneel en wat meer 'wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen'.
pleased to meet you
pi_88062600
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe kom je dan aan het verhaal dat Jeugdzorg het verzoek zou hebben ingetrokken? In de periode waarin het zo misging met haar, vanaf het najaar tot eind december, wou Jeugdzorg haar dus wel uit huis hebben.
[..]

hehe, captain obvious ..
[..]
In de eerste instantie wel ja. Het was dan ook een rare thuissituatie, waardoor emotionele scheefgroei bij het kind ontstond.
quote:
oa de verhalen van de Dekkers. En die worden dus, mi, bevestigd door zowel de uitspraak eind december, alsook door het gaan zitten en alles doorspreken met Jeugdzorg. Dat zou een rechter echt niet hebben gedaan als het alleen aan Laura/haar vader had gelegen.
[..]
jouw veronderstellingen kennen we zo langzamerhand wel.
quote:
Mijn punt? Dat het de Raad was en niet de rechtbank, zoals jij stelde, die bedenkingen had over de scheefgroei en dat die zich zou ontwikkelen tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling. En van die 'enige mate scheefgroei' waarvan sprake was had niemand last, zij niet en haar omgeving niet, inclusief haar moeder. Dat is dus iets totaal anders dan 'zij en haar moeder zagen er geen been in'.
De rechtbank heeft die bedenkingen ook, maar verbindt daar geen consequenties aan omdat niet duidelijk is dat die scheefgroei opgelost zou worden als de reis verboden zou worden.
quote:
Ergens vind ik het best grappig, de meeste ouders van pubers zouden een gat in de lucht springen voor deze 'enige mate scheefgroei', wat minder emotioneel en wat meer 'wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen'.
Ik ben verdomd blij dat ik niet zo'n dochter heb. En ik zou geen gat in de lucht springen als ze emotioneel scheef zou groeien of haar emoties minder zou uiten. Sommige mensen hebben last van verantwoordelijkheidsgevoel.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:21:18 #64
124676 RobertoCarlos
pi_88063678
hebben jullie niets te doen of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')