Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Speculeer en discussieer hier verder!quote:28-8-2010
Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
Laura
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is gewoon niet netjes handelen van een bedrijf dat eerst zelf zit te verklaren in de media dat het geen BB gaat worden, en twee maanden later afhaakt omdat ze toch BB willen en als je er niet mee akkoord gaat moet je op stel en sprong uit de haven vertrekken. Dat zou het al niet zijn als het om een volwassenen zou gaan, bij een 15-jarige is het gewoon, tja .. heb er niet echt een woord voor .. erg min.
Vanaf 21+ mag je ook universiteit toelatings examen doenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:13 schreef harcoi het volgende:
laura het schijtmeisje zit al 2 maanden met haar luie reet op een eiland nou nou wat een prestatie wanneer begint ze nou met zeilen. Met dit tempo is ze pas terug als ze 21 is en dat is wel erg oud om je vmbo-examen te doen
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipenquote:
Maar aanvaringen met autoriteiten en sponsors zijn geen probleemquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipen
Ik heb daar eens naar geluisterd, en zo heb ik oma nu horen vertellen dat Laura zich vorig jaar (kind was toen amper 14) ieder weekend met vrienden van haar "peergroep" op straat rondhing en zich klem zoop en vervolgens de bierflesjes op straat stuk gooide.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie daar niets van terug op hun website. Wel is er een interview met haar oma te beluisteren.
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVGDkBZmrwW
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:09 schreef DjinN het volgende:
Welke LauraKnuffelaar heeft de TT weer aangepast ?
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodjequote:Op maandag 18 oktober 2010 22:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?
Als ze liefkozend 'zeilmeisje' genoemd mag worden, mag een satirische variant ook. Maar ja, een forum heeft niet dezelfde regels als een rechtstaat, met recht op vrije meningsuiting enzoiets, dus heel veel zin heeft het niet om er moeilijk over te gaan doen.
Ik snap het wel hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodje
(dit is ironie)
Rijmt ook goed met elkaar hequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:14 schreef TheFamousMan het volgende:
aandachtsgeil kind![]()
het spijt me, maar ik vind dit meisje geen 11 delen waard, het is een mooi idee, maar veel te opgeblazen door de media etc...
hihi, best slecht nu ik het zo bekijk iddquote:
Als dat waar is, dan geeft dat prima aan waar de prioriteiten van Jeugdzorg en andere officiële instanties liggen. Vandalisme is prima, een droom naleven mag niet, dat is slecht voor kinderen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb daar eens naar geluisterd, en zo heb ik oma nu horen vertellen dat Laura zich vorig jaar (kind was toen amper 14) ieder weekend met vrienden van haar "peergroep" op straat rondhing en zich klem zoop en vervolgens de bierflesjes op straat stuk gooide.
Ik kan me ook nog herinneren dat er hier mensen waren die haar fel verdedigden met teksten dat er inderdaad zulke kinderen bestaan, maar niet die "brave" Laura! Nee, Laura had alleen maar een droom die haar op brute wijze werd ontnomen en die ze vervolgens toch maar heeft afgedwongen op kosten van anderen. Lekker losbandig leven!
We hebben dus te maken met een kind dat zich op haar 14e iedere weekend klem zuipt op straat, en daarbij ook nog eens flesjes op straat stukgooit, die zich in de polsen gaat snijden als ze haar zin niet onmiddellijk krijgt, die veel spijbelt en als gevolg daarvan ook heel veel strafwerk krijgt, die lekker losbandig wil leven, en die óók nog eens vindt (en haar hele familie erbij) dat anderen daar de kosten maar voor moeten dragen.
Kortom: een KUTkind.
Het waren Laura haar eigen woorden, die oma in het boekje heeft opgeschreven en daar in dat interview voorlas... dus dan zal het wel zo zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als dat waar is, dan geeft dat prima aan waar de prioriteiten van Jeugdzorg en andere officiële instanties liggen. Vandalisme is prima, een droom naleven mag niet, dat is slecht voor kinderen.
En pa gaat pas het tweede weekend eens met haar praten, als ze weer eens totaal verboemeld thuiskomt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het waren Laura haar eigen woorden, die oma in het boekje heeft opgeschreven en daar in dat interview voorlas... dus dan zal het wel zo zijn.
Een meisje van 14 die ieder weekend bij haar vriendje blijft slapen (vind ik al zorgwekkend), maar dan ook nog eens ieder weekend bier zuipen op straat en met bierflesjes gooien, jezelf in je polsen snijden en de hele rambam er nog verder omheen, dat alles bij elkaar schetst bij mij nu niet bepaald het beeld van een bijzonder intelligent kind dat zo stevig in haar schoenen staat dat ze best in haar eentje 2 jaar lang de wereldzeeën kan trotseren. Ze lijkt al moeite te hebben om het normale leven te kunnen hanteren. Het is gewoon precies zoals Laura het zelf al aangaf in dat allereerste interview wat ze gaf voor het jeugdjournaal. De verslaggever vroeg haar daar namelijk naar haar motivatie waarom ze die zeiltocht van 2 jaar wilde maken. Laura's antwoord: "Nou eh, gewoon... lekker losbandig leven".
En dat is ook precies wat ze nu aan het doen is. Niets meer, en ook niets minder dan dat alleen.
Alleen als ze zich zelf in alle bochten wringen om weer in de media terecht te komen. Ik snap nu wel waarom Laura niet 24/7 die camera aan wil hebben op haar bootje. Waar moet je dan nog heen met je vriendjes, en je kratten pils als je in de ochtend met een kater uit je kooi rolt terwijl je eigenlijk wel 2 uur lang(!!!) aan je schoolwerk zou moeten zitten. Weet je wel hoe vervelend dat is? Dan komt er van lekker losbandig leven geen bal meer terecht, en wordt het weer tijd voor scheermesjes.quote:
Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vanmorgen waren opa en oma Dekker wéér op de buis, dit keer bij "Tijd voor Max". Het moet toch ook wel ver-schrik-ke-lijk voor ze zijn, al die aandacht in de media
Hier kun je die uitzending bekijken, met weer een hoop "opmerkelijke" uitspraken:
http://player.omroep.nl/?aflID=11565485
Het is idd wel behoorlijk genant. Vooral als je in in zo'n boekje schrijft dat je kleindkind van 13 ieder weekend bij een verkering in bed ligt, zich klem zuipt, vandalisme pleegt, spijbelt, niet meer weet hoe al het strafwerk nog ooit af moet komen, dan maar met scheermesjes gaat spelen, en vervolgens nog een heel land op stelten weet te zetten omdat haar een "droom" van losbandig leven dreigt te worden ontnomen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze vinden het zo afschuwelijk dat ze vol trots vertellen dat ze weten wat Laura allemaal wel kan en dat ze net zo ondernemend en avontuurlijk is als hun zoon, spontaan het boek promoten zodat we haar allemaal beter kunnen leren kennen en en passant vermelden hoe geweldig de andere kleindochter wel niet is.
Ze komen nog net niet spontaan klaar.
quote:"me" moeder en "me" zusje22-10-2010
Sinds gister liggen Guppy en ik in Puerto de Mogan. Ik was net gewend aan het schommelen van de boot tijdens het voor anker liggen. Nu ligt de boot weer nagenoeg stil. Het is ook wel lekker om weer even in een haven te liggen, kan ik de boot weer eventjes helemaal met zoet water afspoelen en heb ik weer stroom om de koelkast aan te zetten. Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.
Verder gaat alles prima hier, Guppy heeft het naar haar zin en ik ook, het weer is over het algemeen goed, weinig regen en bijna nooit koud. Ik heb het wel eens koud maarja ik ben ook een koukleum. Ik heb in Mogan niet zulk goed internet, dus om elke dag wat te schrijven gaat denk ik niet lukken. Maar ik zal mijn best doen.
Laura
quote:Hoe oud ben jij eigenlijk?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze lieve Laura krijgt volgende week bezoek
[..]
Ik had zo graag met Laura meegegaan, ik heb het ook altijd koud, kunnen we lekker tegen elkaar aankruipen
quote:Ik dacht dat ze naar de vierde zou gaan! Ze is toch 15 geworden!?Op woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
(In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
quote:Geboortedatum: 01-08-1998Op woensdag 27 oktober 2010 15:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe oud ben jij eigenlijk?
En volg je Laura vanwege haar zeilavontuur of omdat je 'gewoon lekker tegen haar aan wilt kruipen" ?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, mevrouw is op een boot geboren. Misschien komt ze ook wel met baby terug, als ik al die verhalen hier lees. (Maar dan telt het niet, hč? Is niet meer solo)
quote:Stom kind.Op woensdag 27 oktober 2010 14:53 schreef IHVK het volgende:
Maandag komen me moeder en me zusje me opzoeken. Dus dan word mijn leventje op de boot weer verstoord. Het is altijd raar als er weer iemand komt. het is heerlijk om zo alleen op de boot te leven. Maar het is ook wel even leuk dat ze langskomen hoor.
Ondankbaar
quote:Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholenOp woensdag 27 oktober 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jaaa, er is weer een update!
Ze heeft een hangmat gekregen en moeders is komen poetsen. Ze heeft het nu over 'm'n moeder'en zusje'. Haar Nederlands wordt steeds beter! (In de tweede van de Havo zit ze toch? En dan nog fouten maken met bezittelijke voornaanwoorden.. Maar ok.. )
Ze is meegeweest naar een wrak duiken ook nog, mbv. een duikboot.
Lees meer: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
quote:Wat een jaloezie allemaal weer..Op woensdag 20 oktober 2010 17:19 schreef spuitje het volgende:
Maar hoe je het ook draait of keert: dat verwende nest heeft het momenteel goed voor elkaar! Twee uurtjes per dag schoolwerk doen en voor de rest leuke uitstapjes maken op kosten van derden! Wie wil dat nu niet? Op haar site staat zelfs een link naar een email adres waar je aan kunt geven of je haar wilt sponsoren en hoe! Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken geld in haar vakantie te steken! En ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt met het vinden van een sponsor: juffertje Laura wil eigenlijk geen media aandacht maar wel geld voor haar twee jaar durend reisje. En sponsoren willen nu eenmaal wel media aandacht.
En dat boek??? Ligt over een paar maanden voor 2 euro in de graaibak bij diverse winkels
quote:Ja, maar om nou gewoon niet te kunnen schrijven.. Ik vind het al maf dat kinderen de basisschool verlaten zonder de d en dt regel te kennen.Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je schat de Havo veel te hoog in, zeker het gat met het VWO is idioot groot op sommige scholen
quote:Laura heeft een nieuwe hoed!24-10-2010
Ik lig nu alweer een paar dagen in Mogan maar heb me nog geen moment verveeld. Er zijn nu vrienden uit Nederland en morgen komen m'n moeder en m'n zusje hierheen. Ze willen me allemaal nog even zien voordat ik verder ga. Want naar hier vliegen gaat wat makkelijker als naar de Kaapverden of de Caribic. IK heb een vouwfiets gekregen en hoef nu gelukkig niet meer te lopen naar de andere kant van de haven, de supermarkt of wat dan ook, want aan lopen heb ik echt een hekel.
Het waaide vandaag nogal hard, dus gingen we naar het strand om te bodyboarden. Na eerst het hele eiland afgereden te hebben op zoek naar surfplanken. Die hebben we dus uiteindelijk niet gevonden. Maar al met al hebben we enorm veel lol gehad. Het is apart dat ik meer van het eiland weet dan mijn vrienden. Ik kan ze van alles laten zien en de weg weet ik ook al aardig te vinden hier. Helaas ga ik over 2 weekjes al deze aardige mensen weer verlaten en weer nieuwe mensen leren kennen op het volgende eiland. Het afscheid nemen is denk ik nog een van de moeilijkste dingen van de hele wereldreis.
Laura
quote:26-10-2010
Sinds gisteren zijn m'n moeder en zusje hier, echt super leuk om ze weer even te zien. En zoals ik al dacht gebruikt mijn zusje de hele boot als klimrek. Ik heb een hangmat gekregen, maar tot nu toe heeft zij er meer in gehangen dan ik. Vandaag zijn we met de yellow submarine mee geweest een duikboot die naar een wrak toe duikt. Echt apart, heel anders dan duiken. Dat ga ik morgen samen met mijn moeder doen. ze is ook de halve dag bezig geweest om de boot schoon te maken!!! Terwijl die hartstikke netjes is.
Moeders........, Maar ik ben blij ze weer even te zien, en het wordt vast een te gekke week.
Laura
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |