Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Maar, hoe zit het nou met dat wereldrecord? http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/quote:We zijn best opgeschoten en nu begonnen met de oversteek van de golf van Biskaje.
Eindelijk is het lekker weer en de zon schijnt het is bijna windstil en we hebben de spinaker gehesen en hebben een topsnelheid van wel 1,9 knoop haha.
De zee is prachtig blauw en ik heb voor papa macaroni klaar gemaakt en hij vind het erg lekker.
Ook ben ik blij met de groetjes van opa en oma met Spot gaat het gelukkig ook erg goed verder heb ik ook al wat aan mijn school gedaan.
Via de iridium sateliet telefoon kan ik gelukkig contact houden met het team en mijn familie.
We hebben nu 526 mijl gevaren en de koers is nu 190 graden.
Doei Laura
Speculeer en discussieer hier verder!quote:Onder luid applaus ontving Mike Perham het felbegeerde certificaat verbonden aan een notering in het Guinness World Records Book. De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
yupquote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Nee hoor, moet veel sneller kunnen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:31 schreef Braddie het volgende:
Dat zegt al genoeg feitelijk!.
Alhoewel, ze is ook alweer 17 als ze de solo tocht heeft volbracht.
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:20 schreef dylany het volgende:
[..]
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.
Onder begeleiding?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:39 schreef dylany het volgende:
[..]
Onder begeleiding?
Tuurlijk is het geen echte solotocht.
Inderdaad. Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
er zullen zo nu en dan wel bootjes mee varen maar ze zal toch alleen zijn.
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:10 schreef LinkseVriend het volgende:
Ze kan dus terug naar huis keren. Alle commotie voor niets geweest.![]()
Eigenlijk onzin dat GWRB nu vindt dat het te gevaarlijk is. Volgens mij zit er aan veel meer records wel een beetje gevaar. Als men het record hamburger of taart eten wil verbreken kan men daardoor ook zo instorten. En net zoiets als het record paalzitten gaan verbeteren en dan geraakt worden door de bliksem, want ja op het weer heb je geen invloed.
Dat is idd zo, er is een team dat naar een aantal havens gaat, of zoals in haar reisplan staat:quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.
Zie hier het hele reisplan met alle stops: http://www.lauradekker.nl(...)De_Passaat_Route.pdfquote:Bij de langere tussenstops is het team ter plekke aanwezig. Deze pauzes worden benut om Laura te
helpen met haar werk voor school en haar te laten bijkomen. Het team controleert daar haar fysieke
en geestelijke toestand en er is tijd en ruimte om haar boot te onderhouden als daar hulp bij nodig zou
zijn.
Ik zeg het eerlijk: ik werd een beetje emotioneel van jouw verhaalquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.
Toen ik klein was heb ik ook een keer een poging gedaan om in het GBoR te komen. Ik had piepkleine bootjes gevouwen van papiertjes van een halve centimeter. En daar was ik heel trots op en ik was vast nu wereldkampioen kleine bootjes vouwen. Kreeg ik een brief terug: "heel knap hoor maar helaas, als we hier aan beginnen dan wordt het boek veel te dik."
Het vouwen van papieren mini-bootjes zou ik niet als heel gevaarlijk bestempelen...
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja.Zowel op zee als op binnenwater, en ik heb ook zeilles gegeven.
Een wereldreis hoeft van mij overigens niet. Ik moet er niet aan denken langer dan 3 dagen alleen maar water te zien, kustvaren is veel leuker.
![]()
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.htmlquote:Begeleiden
Een zogeheten walteam gaat haar op haar twee jaar durende reis begeleiden om onder meer de informatie over Laura op peil te houden.
Over de hele wereld is er veel belangstelling voor het 14-jarige meisje. Alle nieuwsfeiten zijn volgens haar woordvoerder de komende tijd op haar website lauradekker.nl te volgen.
Lees nou gewoon ff mijn postquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:59 schreef dylany het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.
[..]
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.html
Als je begeleid wordt zeil je niet alleen, toch?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:9 augustus 2010
Wat een geweldige dag vandaag we hebben nog steeds goed weer en ik heb dolfijnen gezien en een walvis echt vet gaaf en super cool om te zien.
We schieten goed op en zijn al ruim over de helft in de golf van Biskaje. Stefan, mijn geheime vriendje, kanoode een stukje mee.
Al 685 mijl gevaren, koers nu 235 graden en snelheid 3 knoop.
Doei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |