Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Speculeer en discussieer hier verder!quote:28-8-2010
Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
Laura
De rechter kan zich niet meer bedenken, na een uitspraak. En ik meen dat de termijn voor een hoger beroep ook al verstreken is. Daarbij zou het vrij zinloos zijn, tenzij ze iets nieuws aan de zaak toe te voegen hebben.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Straks bedenkt de rechter zich, of gaat Jeugdzorg in hoger beroep. Laura heeft groot gelijk om meteen weg te gaan. De volgende rit gaat van Madeira naar Gran Canaria, vanaf daar gaat ze de Atlantische over.
Het enige waarom ze terug zou moeten komen isquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De rechter kan zich niet meer bedenken, na een uitspraak. En ik meen dat de termijn voor een hoger beroep ook al verstreken is. Daarbij zou het vrij zinloos zijn, tenzij ze iets nieuws aan de zaak toe te voegen hebben.
Dus daarom had ze het niet hoeven doen.
Welnee. Haar familie zal (terecht) alles op alles zetten om het te laten slagen. Bovendien zal er wel wat sponsorgeld en geld van magazines/ TV-zenders etc binnenkomen.quote:
Ik kan me niet voorstellen dat ze blijft wachten tot het orkaanseizoen voorbij is. Ze kan veilig alle Canarische eilandjes + Kaapverdië bezoeken, alhoewel het niet in haar reisschema staat.quote:
Ze heeft geen Nederlandse leerplicht meer, omdat ze uitgeschreven is uit het Nederlandse bevolkingsregister, da's een hiaat in de wet mijn inziens.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:26 schreef BeSimple het volgende:
Ik vind het schandelijk dat ze gewoon op deze manier niet naar school hoeft te gaan. De leerplichtigheidsambenaar staat aan de deur 1 dag voor een willekeurige vakantie om te controleren of je als gezin niet op vakantie bent. Maar zo'n meid mag wel even maanden op zee vertoefen. Schandelijk die rechter zou zich moeten schamen!
quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:53 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze blijft wachten tot het orkaanseizoen voorbij is. Ze kan veilig alle Canarische eilandjes + Kaapverdië bezoeken, alhoewel het niet in haar reisschema staat.
http://www.rtvoost.nl/anp(...)60810-209&anpcat=BINquote:Zeilmeisje op Canarische eilanden
26-8-2010 14:36:45
RIJSWIJK (ANP) - Zeilmeisje Laura Dekker is aangekomen op de Canarische Eilanden. Dat heeft haar woordvoerder donderdag laten weten. Hij wil niet zeggen in welke haven de puber precies ligt.
De 14-jarige Dekker vertrok zaterdag vanuit Gibraltar voor de korte eerste etappe van haar wereldreis. Zij wacht nu op de Canarische Eilanden tot het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan voorbij is. Dit zal ongeveer twee maanden duren.
Volgens haar zegsman gaat het goed met Laura, al was zij de eerste dag ,,een beetje zeeziek''. Het meisje gaat de komende twee maanden vooral besteden aan haar schoolwerk, stelt hij. Dekker wil graag de jongste zeiler ooit worden die onafgebroken rond de wereld zeilt.
Onafgebroken????quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
http://www.rtvoost.nl/anp(...)60810-209&anpcat=BIN
Beetje simpel inderdaad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:26 schreef BeSimple het volgende:
Ik vind het schandelijk dat ze gewoon op deze manier niet naar school hoeft te gaan. De leerplichtigheidsambenaar staat aan de deur 1 dag voor een willekeurige vakantie om te controleren of je als gezin niet op vakantie bent. Maar zo'n meid mag wel even maanden op zee vertoefen. Schandelijk die rechter zou zich moeten schamen!
Je kent haar persoonlijk?quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef barthol het volgende:
[..]
Beetje simpel inderdaad.
Ze doet toch school via de wereldschool, heeft toch ook huiswerk en proefwerken. Haar voortgang op school wordt toch ook in de gaten gehouden. Ik denk eigenlijk, vermoed eigenlijk, dat ze haar schoolstudie wat sneller zal afronden dan anderen. Ze heeft de dicipline om te leren en doelstellingen te behalen. Heeft al buiten school ook veel extra geleerd om alle maritieme kennis te verwerven. Bovendien zal de reis haar ook vormen, want haar toekomst ligt op zee. Zij zal niet later in een huis aan de wal gaan wonen. Ze is dat niet gewend en daar zal ze niet aan wennen. Na deze reis blijft ze gewoon doorvaren, en wat zij later zal doen zal met de zee, of met het zeilen te maken hebben.
Eigenlijk regelt zij haar eigen opleiding, heel gericht op haar toekomst op zee.
Wat betreft dat leren... dat komt wel goed met haar.
Haar voorgeschiedenis spreekt het eea. tegen. En ik ben mijn kristallen bol kwijt, dus wat ze later zal gaan doen, daar kan ik niet over debatterenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef barthol het volgende:
[..]
Beetje simpel inderdaad.
Ze doet toch school via de wereldschool, heeft toch ook huiswerk en proefwerken. Haar voortgang op school wordt toch ook in de gaten gehouden. Ik denk eigenlijk, vermoed eigenlijk, dat ze haar schoolstudie wat sneller zal afronden dan anderen. Ze heeft de dicipline om te leren en doelstellingen te behalen. Heeft al buiten school ook veel extra geleerd om alle maritieme kennis te verwerven. Bovendien zal de reis haar ook vormen, want haar toekomst ligt op zee. Zij zal niet later in een huis aan de wal gaan wonen. Ze is dat niet gewend en daar zal ze niet aan wennen. Na deze reis blijft ze gewoon doorvaren, en wat zij later zal doen zal met de zee, of met het zeilen te maken hebben.
Eigenlijk regelt zij haar eigen opleiding, heel gericht op haar toekomst op zee.
Wat betreft dat leren... dat komt wel goed met haar.
De "Wanneer-wordt-zeilmeisje-laura-verkracht-door-somalische-piraten?" pool loopt als een treinquote:Op maandag 30 augustus 2010 09:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Hebben jullie al een pool gemaakt wanneer ze verdwijnt op zee?
Maar dat duurt nog lang.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:06 schreef DeTolk het volgende:
[..]
De "Wanneer-wordt-zeilmeisje-laura-verkracht-door-somalische-piraten?" pool loopt als een trein
Nou nou wat een zeiltocht... Het is heus geen verkapte vakantie hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:09 schreef speknek het volgende:
Ze lijkt hier net Julia Roberts
[ afbeelding ]
Wat is het dan, als ik vragen mag?quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:13 schreef Cassero het volgende:
Nou nou wat een zeiltocht... Het is heus geen verkapte vakantie hoor.
En als ze het niet succesvol afrondt dan hoeft ze sowieso niet meer naar school.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:28 schreef SeLang het volgende:
Dat geouwehoer over school....
Als ze dit project succesvol afrondt heeft ze een heel wat beter startpunt in de maatschappij dan met een of ander kansloos MAVO diploma. Ze heeft dan naamsbekendheid en ervaring. Kan zo een zeilschool o.i.d. beginnen, PR werk gaan doen, etc etc.
Sarcasme is u vreemd?quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is het dan, als ik vragen mag?
Het is geen baan, het is geen school, ze is vrij om haar dag naar believen in te delen....klinkt toch meer als een verkapte actieve vakantie als iets anders.
In het geheel niet, het is alleen soms lastig om sarcasme op het Internet naar behoren te detecterenquote:
quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En als ze het niet succesvol afrondt dan hoeft ze sowieso niet meer naar school.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:09 schreef speknek het volgende:
Ze lijkt hier net Julia Roberts
[ afbeelding ]
Die is op de rots van Gibraltar. Twee dagen na deze foto is ze vertrokken naar Gran Canaria.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:13 schreef Cassero het volgende:
[..]
Nou nou wat een zeiltocht... Het is heus geen verkapte vakantie hoor.
Ik zei al eerder: Laura leert meer op haar wereldreis dan ze op school zou leren tussen allemaal leerplichtige pubers die helemaal geen zin hebben om op school te zitten.quote:Gisteren ben ik naar het strand geweest samen met nog een vrouw van het eiland, die ik hier heb leren kennen. Ze heeft me veel laten zien van het eiland, en toen ik zei dat ik nog nooit een vulkaan had gezien zijn we op de terugweg langs de vulkanen gereden 'waarvan sommige' vertelde ze me nog actief zijn. Vooral de enorme velden met uitgeharde lava om de vulkanen heen waren mooi om te zien. Zeker 1/4 van het eiland is vulkaan en steen op sommige plekken mag je ook niet lopen omdat je in de modder weg kan zakken en er niet meer uit komt. Het was wel heel erg mooi om te zien.
Ze vertelde me nog veel meer over het eiland en over de bewoners, en iets wat heel erg opviel was dat alle huizen wit zijn met in het binnenland groene kozijnen en deuren en aan de zee blauwe kozijnen en deuren. Ook zijn de huizen niet hoger als 2 verdiepingen. Dat allemaal omdat het anders je uitzicht zou verpesten vertelde ze.
Het is erg apart om te zien, maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Als je nu naar een stadje kijkt kun je de omgeving nog prima zien en het is gewoon een egaal witte plek.
Gisteren ondekte ik ook dat het stuurwiel erg zwaar liep Ik ga nu de hele achterkajuit maar weer leeg halen om bij de katrollen te komen.
Ik denk dat een van de stuurkabels ernaast gelopen is, dus voorlopig heb ik weer even wat te doen.
Laura
Ik we. Jaloers in ieder geval. Maar als ik ooit weg zeil hoef ik gelukkig mij schoolboeken niet mee te nemen!quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
![]()
![]()
(nu ben jij waarschijnlijk ook een jaloerse linkse)
Ik ben links en ben ervoor dat dit moet kunnen. Maar dan moet het wel voor iedereen kunnen. Maar dat is nogal selectief in dit land. Je moet ten eerste al geld hebben voor een goeie advocaat in plaats van een toegewezen pro deo. Kortom, je kop moet een waarde vertegenwoordigen, anders wordt ie gewoon afgemaaid.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:08 schreef SeLang het volgende:
Al die linksen hier in dit topic die meteen in de stress schieten als er weer eens iemand d'r kop boven het maaiveld uitsteekt
quote:Gisteren ondekte ik ook dat het stuurwiel erg zwaar liep Ik ga nu de hele achterkajuit maar weer leeg halen om bij de katrollen te komen.
Ik denk dat een van de stuurkabels ernaast gelopen is, dus voorlopig heb ik weer even wat te doen.
Ben jij lesbisch?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:53 schreef BabeWatcher het volgende:
Met wederom een prachtige foto van Laura bij haar blog.
Wil je nu horen dat Jan met de Pet dit niet kan betalen? En dat Laura derhalve een over het paard getild rijkeluiskind is?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand of dit normale prijzen zijn voor een 2e klas Havo/VWO?
http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=2022
Pfff, hoe kom je daar nu bij!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wil je nu horen dat Jan met de Pet dit niet kan betalen? En dat Laura derhalve een over het paard getild rijkeluiskind is?
quote:
Jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pfff, hoe kom je daar nu bij!Je bent zeker jaloers of zo...
Linkse rakker dat je dr bent.quote:
En als je de puberfase bent ontgroeid en dat hele zeilen je eigenlijk geen moer meer interesseert, kun je altijd nog naar de avondschoolquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:28 schreef SeLang het volgende:
Dat geouwehoer over school....
Als ze dit project succesvol afrondt heeft ze een heel wat beter startpunt in de maatschappij dan met een of ander kansloos MAVO diploma. Ze heeft dan naamsbekendheid en ervaring. Kan zo een zeilschool o.i.d. beginnen, PR werk gaan doen, etc etc.
Echt zo slim meisje hč? Ze kan niet alleen de boot besturen, ze weet ook nog alles van de techniek! Ik hoop maar dat ze Guppy snel weer kunnen repareren.quote:31/8/2010
Nadat ik gister de hele achterkajuit leeggehaald had alle katrollen en de stuurkabels nagekeken en de stuurautomaat eraf gehaald had en niets kon vinden begon ik me een beetje zorgen te maken dat het misschien iets in de lagering van het roer zelf is, en toen ik na nog wat geploeter de stuurkabels los had van de as, en het roer nog niet kon bewegen wist ik dat zeker. We zijn nu aan het kijken hoe het het beste opgelost kan worden.
Vandaag heb ik met een zeilschool meegevaren in een Laser, Het was leuk weer eens in een open boot te varen. Dat is toch weer heel anders als een kajuitjacht. Er stond een lekker windje dus ik kon mooi halfwinds heen en weer planeren.
Het water is zo helder hier dat je bodem met gemak kan zien ook al is het er toch erg diep. Dat bracht me wel een beetje in verwarring, het lijkt namelijk alsof je de bodem kan aanraken. En als ik tijdens het zeilen in het water keek kon ik de schaduw van de boot over de bodem zien glijden. Echt heel apart, maar ontzettend mooi.
Laura
...je een pedo bentquote:Op woensdag 1 september 2010 20:19 schreef Cassero het volgende:
Dat "prinsesje" is 14 en je praat erover alsof...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |