Niemand?quote:Op donderdag 4 november 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe zit dat met internationale wateren? Wie controleert die?
Dat onopvallend de havens in en uitvaren, dat werkt dus niet. Dat wist Laura al, toen ze onopvallend naar Engeland is gevaren en daar meteen en direct werd vastgehouden. Haar vader weigerde vervolgens zijn dochter op te komen halen, met als gevolg dat Laura in een kindertehuis werd gezet en de autoriteiten in Nederland op de hoogte werden gesteld (waaronder de Raad voor de Kinderbescherming). Pas na 3 dagen, kwam pa Dekker naar Engeland om zijn dochter uit het kindertehuis te halen. En liet haar vervolgens doodleuk alleen terugzeilen.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Niemand?
Laura had, als ze de publiciteit niet had gezocht, misschien nog een kansje gehad om onopvallend de havens in en uit te zeilen. Nu heeft ze alle aandacht op zichzelf gevestigd. Het is goed mogelijk dat ze het inmiddels, met al dat gejank en geschreeuw om aandacht, voor zichzelf heeft verpest.
Een paar jongens uit Somalië. Als Laura door deze mensen geëscorteerd wordt, komt ze alsnog in het Guinness Book of Records; nieuw wereldrecord paalzitten.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe zit dat met internationale wateren? Wie controleert die?
Jawel, ik neem aan dat het kosten bespaard.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
BTW... is het niemand opgevallen dat Laura meteen na het vertrek van haar moeder niet meer in de haven ligt, maar weer voor anker?
Waarom zou dat nou toch zijn... 3 keer raden wie dat bootje de haven heeft uitgevaren
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jawel, ik neem aan dat het kosten bespaard.
Dat zal ze zelf wel gedaan hebben? Hoezo dan?
Daar zeg je wat. Zo zijn ze wel idd. Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat haar moeder wellicht ook de benodigde papieren heeftquote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.
Natuurlijk heeft die de benodigde papieren!quote:Op donderdag 4 november 2010 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Zo zijn ze wel idd. Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat haar moeder wellicht ook de benodigde papieren heeft
En ze had ook al boodschapjes gedaan voor onderweg toch? Dus hoeft ze niet meer de haven in...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft die de benodigde papieren!
Volgens mij, moest ze nog wel wat proviand (volgens Laura spel je dat als proviantquote:Op donderdag 4 november 2010 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En ze had ook al boodschapjes gedaan voor onderweg toch? Dus hoeft ze niet meer de haven in...
Betekent dat geen berichtjes meer over interessante uitjes op de vaste wal, tot haar vertrek?
Ps... ze heeft inmiddels de spelfouten gecorrigeerd. Of zou ook dat iemand anders voor haar doen?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens mij, moest ze nog wel wat proviand (volgens Laura spel je dat als proviant) inslaan. Ze zal vast wel een Zodiac aan boord hebben, waarmee ze naar de wal kan varen en weer terug.
En dat wisten Laura en haar vader en oma niet toe ze aan de reis begon?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren.
http://www.vaarwijzer.info/2010/08/laura-dekker-vertrokken.htmlquote:Het oorspronkelijke plan was om vanuit Portugal te vertrekken, maar daar gaf de Portugese marine geen toestemming om aan haar zeilreis te beginnen. Laura heeft namelijk niet de juiste papieren hebben om met haar zeilboot Guppy in Portugal te varen.
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.quote:
Wat een kenners hier danquote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.![]()
Voor een ontkenning of bevestiging zul je op zoek moeten.
Jawel, dat wordt gecontroleerd bij het verlaten van de haven. Eenmaal de haven verlaten, is er geen controle meer.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:02 schreef dylany het volgende:
[..]
Heb ik niet. Vandaar dat vraagteken.![]()
Voor een ontkenning of bevestiging zul je op zoek moeten.
Ach ja, verzin jij eens wat beters dan wat WOLF spelt?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een kenners hier dan![]()
Verneukeratieve titel trouwens van de stichting die de reis voor LD moet financieren: World Ocean Life Foundation. Net alsof de ocean er beter van wordt![]()
Ik neem aan, dat die boodschap na dat Engeland avontuur, toch wel duidelijk geweest moest zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:43 schreef dylany het volgende:
En dat wisten Laura en haar vader en oma niet toe ze aan de reis begon?![]()
En hoe komt moeder dan weer terug aan wal? Zwemmend?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat je geen enkele haven zelfstandig mag uitvaren, zonder de benodigde papieren te overleveren. En zoals we allen weten, heeft Laura die papieren niet (gezien haar leeftijd). Iemand anders die wel in het bezit is van die papieren zal daarom die boot voor haar de haven moeten uitvaren. In dit geval was dat haar moeder, de vorige keren was dat haar vader.
Jij hebt duidelijk nooit gezeildquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En hoe komt moeder dan weer terug aan wal? Zwemmend?
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:41 schreef spuitje het volgende:
Het kind gaat dan toch eindelijk weer een stukje varen, maar zoals op haar site te lezen valt blijft ze ook op de Kaapverden voor anker liggen. Ben toch wel benieuwd wat daar de reden van is. Heb wel een idee, maar geen idee of dat de redenen zijn.
- het ontbreken van de benodigde papieren
- zoals vader aangaf financiele problemen
- of allebei
Begin het steeds vreemder te vinden.
Zoiets dacht ik ook al, maar ze schrijft ook dat ze nog voor twee maanden brandstof, water en voedsel in moet slaan. Hoe gaat ze dat nu doen dan? Of zou er een bevoorradingsboot langszij komen? Want als waar is wat sommigen hier schrijven kan ze dus nu ook niet alleen de haven uitvaren?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.
Maar ze ligt nu ook voor anker en niet in een haven. En hier werd gesuggereerd dat mama de boot naar buiten had gevaren en daarna is vertrokken, dit vanwege het feit dat LD geen vaarbewijs heeft? En dus iemand met een vaarbewijs nodig heeft om de boot naar buiten te varen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:41 schreef roomba het volgende:
Die inkopen zal ze waarschijnlijk doen waar ze nu is omdat het op de kaapverden een probleem kan worden.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat de Kaapverden Portugees grondgebied is. Daar mocht ze eerder niet vertrekken vanwegen het ontbreken van de benodigde papieren.
Ik weet het wel:quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
Morgen de volgende trip! Ik zou niet weten waarom Laura niet in een haven kan liggen. Beter kan ze meteen verder, tegen de tijd dat ze in de Caraïben aankomt is het orkaanseizoen voorbij.
Je loopt een eeuw achterquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:10 schreef roomba het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |