Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar moeder vaart er mee terug naar de wal. Is er dan nog een tweede zodiac aan boord? Want deze komt niet meer terug.
Of mag Laura wel met een Zodiac die haven uitvaren? Dan varen ze uit, gooien de boot voor anker ,Laura brengt moeder naar de wal en vaart weer terug. Dan zou het kunnen.
Mag ze dan wel in een opblaasbootje de haven uitvaren?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt, dat je met een zodiac heen en weer kunt varen, om iemand ergens af te zetten.
En nee, niet vanuit de haven natuurlijk! Punt is nu juist, dat haar moeder die boot voor haar de haven heeft moeten uitvaren, omdat Laura dat zelf niet mag (geen ICC papieren immers). Dus dan ga je voor anker liggen buiten de haven, en vaar je netjes mama met een zodiacje naar de wal, en ga je zelf in hetzelfde zodiacje weer terug naar je eigen boot. Hoe moeilijk wil je het maken?
En misschien is het niet eens met haar eigen zodiac gebeurd, ieder ander heeft mama ook vanaf de boot naar de wal kunnen varen.
Een ding is zeker: mama heeft niet naar de wal hoeven zwemmen
Waarom zou ze in een zodiac een haven uit willen varen? Wat is het nut daarvan? Mgoed... stel dat ze dat zou willen, dan mag dat inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mag ze dan wel in een opblaasbootje de haven uitvaren?
Ze waren toch ook samen aan het duiken geweest? Weet jij veel hoe ze naar de wal is gekomen..
Zonder vaarbewijs mag je dus in een opblaasbootje het ruime sop kiezen?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waarom zou ze in een zodiac een haven uit willen varen? Wat is het nut daarvan? Mgoed... stel dat ze dat zou willen, dan mag dat inderdaad.
En ja hoor, als jij wil denken dat mama haar duikpak heeft aangetrokken en naar de wal is gesnorkeld, dan vind ik dat ook prima
Ja. Je mag dat zelfs al zwemmend doenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zonder vaarbewijs mag je dus in een opblaasbootje het ruime sop kiezen?
Nou ja, het zou kunnen, toch?![]()
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..quote:Op woensdag 10 november 2010 12:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja. Je mag dat zelfs al zwemmend doen
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjequote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..
Ah zo, dus de vergunning wordt gegeven voor de vaardigheid met een bepaald voertuig, niet voor de vaardigheid van het varen op zee. Tja, daar sta je niet bij stil als landrot, he?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjeEn nee, je hebt daar geen vaarbewijs voor nodig.
Je mag ook een fiets vervoeren in een auto, en vervolgens op die fiets gaan rijden zonder in het bezit te zijn van een autorijbewijsAls je dat autorijbewijs maar wel kunt tonen op het moment dat je achter het stuur van de auto kruipt
Er stond eerst dat moeder haar de haven uit gevaren heeft waarna ze zelf (moeder dus) met een zodiac terugvoer. Ik ben bekend met een zodiac en volgens mij heb je die over het algemeen maar één aan boord. Dus, ja, dan moet Laura haar moeder weer teruggebracht hebben.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
Rijd jij auto? Heb je misschien wel eens iemand ergens afgezet? Of had je daar 2 auto's voor nodig, want anders was je meteen je auto kwijt?
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt, dat je met een zodiac heen en weer kunt varen, om iemand ergens af te zetten.
En nee, niet vanuit de haven natuurlijk! Punt is nu juist, dat haar moeder die boot voor haar de haven heeft moeten uitvaren, omdat Laura dat zelf niet mag (geen ICC papieren immers). Dus dan ga je voor anker liggen buiten de haven, en vaar je netjes mama met een zodiacje naar de wal, en ga je zelf in hetzelfde zodiacje weer terug naar je eigen boot. Hoe moeilijk wil je het maken?
En misschien is het niet eens met haar eigen zodiac gebeurd, ieder ander heeft mama ook vanaf de boot naar de wal kunnen varen.
Een ding is zeker: mama heeft niet naar de wal hoeven zwemmen
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ok, ik dacht dat dat met een niet-zeewaardig vaartuig gewoon niet zou mogen en met een geschikte boot alleen met de nodige papieren..
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Een zodiac is een zeewaardig bijbootjeEn nee, je hebt daar geen vaarbewijs voor nodig.
Dat zal dan ook vast een andere zodiac zijn, dan die een plezierjachtje bij zich heeft.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.
In Nederland is een vaarbewijs verplicht als de boot groter is dan 15 meter en/of harder kan dan 20 kilometer. De reddingsbrigade gaat veel harder en daarom is voor hem een vaarbewijs nodig.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon zit bij een reddingsbrigade en die heeft toch wel degelijk een vaarbewijs nodig voor een zodiac.
In de haven is controle, door de havenpolitie.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Er stond eerst dat moeder haar de haven uit gevaren heeft waarna ze zelf (moeder dus) met een zodiac terugvoer. Ik ben bekend met een zodiac en volgens mij heb je die over het algemeen maar één aan boord. Dus, ja, dan moet Laura haar moeder weer teruggebracht hebben.
Maar dan snap ik niet waarom ze daarna wel met de zodiac de haven uit mag varen, de volle zee op. Is daar geen controle op, dan?
Maar goed, ook dat doet er feitelijk niet toe, omdat een eventueel record toch niet wordt opgenomen in het GBWR.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wat er wel toe doet, is hoe Laura die haven in en uit komt, en dat ze daartoe dus niet zelfstandig (en helemaal niet solo) in staat is.
Dat doet er wel degelijk toe!quote:Op woensdag 10 november 2010 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, ook dat doet er feitelijk niet toe, omdat een eventueel record toch niet wordt opgenomen in het GBWR.
Bottomline is dat een en ander niet zo goed is voorbereid als wenselijk was geweest.
Denk dat ze nog wel een paar keer haar neus zal stoten.
Maar je hebt verder gelijk hoor. Solo is solo. Schepen die meevaren, familie in elke haven die je binnenloodst en weer buitenloodst. Als je dat nodig hebt, ben je toch nog niet zo'n grote meid als je claimt te zijn.
Och, daar hoeven wij ons toch niet druk om te maken. Er rijden ook genoeg mensen auto zonder rijbewijs en zonder verzekering. Eigen verantwoording.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat doet er wel degelijk toe!
Het betekent namelijk, dat wat Laura doet, verboden is. Strafbaar zelfs! Het betekent ook, dat iedereen die dat financiert, in feite medeplichtig is.
Het kan problemen opleveren voor haarzelf (geen ICC papieren, is ook geen verzekering!) igv een reddingsactie, maar het kan ook problemen opleveren voor anderen wanneer er schade wordt veroorzaakt. Je hoeft niet per sé tegen een tanker op te varen (zoals Jessica Watson deed), om schade op te lopen of die bij een ander te veroorzaken. En wie gaat dat dan betalen? De sponsors? Of de familie Dekker die bij voorbaat al piept dat ze geen cent te makken hebben...
Ohw really?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, daar hoeven wij ons toch niet druk om te maken. Er rijden ook genoeg mensen auto zonder rijbewijs en zonder verzekering. Eigen verantwoording.
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale waterenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat doet er wel degelijk toe!
Het betekent namelijk, dat wat Laura doet, verboden is. Strafbaar zelfs! Het betekent ook, dat iedereen die dat financiert, in feite medeplichtig is.
Het kan problemen opleveren voor haarzelf (geen ICC papieren, is ook geen verzekering!) igv een reddingsactie, maar het kan ook problemen opleveren voor anderen wanneer er schade wordt veroorzaakt. Je hoeft niet per sé tegen een tanker op te varen (zoals Jessica Watson deed), om schade op te lopen of die bij een ander te veroorzaken. En wie gaat dat dan betalen? De sponsors? Of de familie Dekker die bij voorbaat al piept dat ze geen cent te makken hebben...
Goeie vraag!!quote:Op woensdag 10 november 2010 18:15 schreef roomba het volgende:
[..]
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale wateren
Dat is wel zo, maar er bestaan dan ook geen havens buiten de kustwaterenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:15 schreef roomba het volgende:
[..]
Volgens mij geld een ICC alleen in binnenwateren en kustwater van een land. Maar hoe zou dit geregeld zijn op "open zee" dus buiten territoriale wateren
Haha ja idd!quote:Op woensdag 10 november 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wie overhoort haar eigenlijk? Gaat dat online? Lekker makkelijk spieken dan....
Ergens op haar site staat dat ze binnenkort haar eerste proefwerken moet maken. Die heeft ze op cd/dvd. Ze zegt zelfs dat ze die proefwerken kan maken met de boeken er naast, maar dat spieken niet leuk is "als het mag" Bovendien volgt ze, als ik het goed heb onthouden, momenteel maar 4 vakken. Wedden dat ze hele goede cijfers gaat halen?? Allemaal bereikt met twee uur per dag school!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haha ja idd!
Daarom is het ook zo (volgens de wereldschool zelf) dat er tenminste 1 volwassene aanwezig moet zijn om het kind te assisteren bij de lessen, en toezicht te houden daarop.
"In het voortgezet onderwijs via de Wereldschool studeert de leerling zelfstandig met behulp van een lesmap en leerboeken. Daarbij wordt de leerling voor elk vak door een vakdocent op afstand begeleid, zodat inhoudelijk alles aan bod komt en de leerling feedback ontvangt op zijn huiswerk en toetsen. De ouder heeft een coachende rol. U helpt uw kind een goede studiehouding aan te nemen en houdt in de gaten of uw kind regelmatig huiswerk maakt. Volgt een leerling een volledig pakket, dan wordt ook een mentor toegewezen die vakoverstijgend de leerling waar nodig begeleidt."
http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=1564
Maarja, dat geldt natuurlijk niet voor Laura-op-vakantie. Die is héél bijzonder en héél speciaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |