Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.quote:Kinderen zijn vanuit zichzelf heel leergierig, maar om ze zo te houden heb je wel goed onderwijs en goede leerkrachten nodig .. iedere dag minstens twee tussenuurtjes, boeken die maanden te laat komen, een of meer vermoeide leraren die alleen de tijd lijken uit te zingen tot hun pensioen, zo krijg je het meest leergierige kind wel ongeïnteresseerd en verveeld/vervelend.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging hun anders niet om haar leeftijd maar om de benodigde papieren
quote:23 augustus, 20:17
Laura Dekker mocht van de Portugese marine niet aan haar wereldreis beginnen. Het Nederlandse zeilmeisje zou namelijk niet de juiste papieren hebben om met haar zeilboot Guppy te varen.
http://www.vandaag.be/bui(...)vanuit-portugal.htmlquote:Alleen Dick Dekker, de vader van het meisje, zou de bewijzen hebben gehad om het vaartuig te besturen.
Ben je er ook achter?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:45 schreef roomba het volgende:
[..]
Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.
Vinger wijzen naar iedereen en niet voor de spiegel staan.
Huh? Wat is dat nou voor onzin? Dat kinderen zich vervelen omdat ze het zoveelste tussenuurtje in een drukke en rumoerige ruimte moeten doorbrengen, zich uit verveling vervelend gaan gedragen en ongeïnteresseerd raken in school ligt aan mij? Daar kan ik iets aan veranderen door voor de spiegel te gaan staan en naar mezelf te kijken? Ik vind de benodigde invalkrachten, de inspiratie voor de vermoeide leraar in die spiegel of zo?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:45 schreef roomba het volgende:
[..]
Moussie ... nu begrijp ik waarom je een grote Laura fan bent.
Vinger wijzen naar iedereen en niet voor de spiegel staan.
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal. En geen idee ze in Portugal een andere minimumleeftijd hebben voor de vaarbewijzen, goed mogelijk. In andere landen gelden ook andere leeftijden voor rijbewijzen, dus waarom zou dat bij vaarbewijzen niet mogelijk zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:36 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.vandaag.be/bui(...)vanuit-portugal.html
Je bedoelt dat er in Portugal geen minimum leeftijd geldt voor het varen met een vaarbewijs?
Waarom hielden ze haar dan tegen?
Nee Moussie dat is geen ander verhaal. Ze had de papieren niet omdat ze te jong was en het logische gevolg daarvan was dat ze niet uit mocht varen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal.
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:17 schreef dylany het volgende:
[..]
Nee Moussie dat is geen ander verhaal. Ze had de papieren niet omdat ze te jong was en het logische gevolg daarvan was dat ze niet uit mocht varen.
De Portugese autoriteiten laten jonge kinderen niet alleen met een boot uitvaren, net als de Engelsen Laura oppakten en pa belden om haar te komen halen. Zo hebben we ook gezien dat Jeugdzorg/Kinderbescherming optrad.
Allemaal mensen die wel hun verantwoordelijkheid ten opzichte van kinderen kennen en nemen.
Stel dat dit zo is...dan nog is dit geen excuus dat kinderen zich vervelend gaan gedragen. Hier ligt een taak voor de ouders. Ondanks de tussenuren die ik vroeger had...of de leerkrachten die ik destijds echt te oubollig voor woorden vond, ben ik me niet vervelend gaan opstellen of gaan gedragen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh? Wat is dat nou voor onzin? Dat kinderen zich vervelen omdat ze het zoveelste tussenuurtje in een drukke en rumoerige ruimte moeten doorbrengen, zich uit verveling vervelend gaan gedragen en ongeïnteresseerd raken in school ligt aan mij? Daar kan ik iets aan veranderen door voor de spiegel te gaan staan en naar mezelf te kijken? Ik vind de benodigde invalkrachten, de inspiratie voor de vermoeide leraar in die spiegel of zo?
Het is maar wat je grappig noemt. Ik vind het triest en zielig voor Laura.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..
http://www.yachtconsult.com/cursus/nieuws/bericht/26
http://www.wuz.nl/artikel(...)20uit%20voogdij.htmlquote:Het meisje in kwestie heeft 2 jaar zeilervaring en ja hoor, ervaring, dat heeft ze. Ze heeft zelfs een keer de o zo rustige wateren van het IJselmeer overgestoken. En wat te denken van de overtocht van Laura naar Engeland waarna ze van de Engelse autoriteiten niet terug mocht varen naar Nederland. De pa van Laura, Laura is toegewezen aan vader na de scheiding met ma, vertikte het om Laura op te komen halen in Engeland. Laura moest maar op eigen benen, hoe dan ook, terugkomen naar Nederland.
Om de pers te 'omzeilen', was dat toch?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat grappig dan, want ze vertrok vanuit Gibraltar, en dat is, juist ja, Engels ..
http://www.yachtconsult.com/cursus/nieuws/bericht/26
Wat een leuke sneer naar Jeugdzorg, 'de vorige keer dat ik daar (Sint-Maarten) was'quote:1-11-2010
Sinds zaterdag zijn Kim en m'n moeder weer terug in het koude Nederland . Tijdens mijn verblijf in Mogan mocht ik gebruik maken van het zwembad en het ontbijt in het hotel Club de Mar in Mogan. De een na laatste dag dat mijn moeder en mijn zusje er waren zijn we wezen eten in het restaurant La Cicala in Mogan, dat was erg gezellig en lekker.
Gisteren heb ik Guppy weer naar Anfi toegevaren en nu liggen we weer voor anker, heerlijk om weer een beetje heen en weer te schommelen. In een haven heb je dat niet zo. En dan heb ik soms het gevoel alsof ik gewoon in een huis slaap. Ik ben van plan om vanaf hier over te steken naar de Kaapverden. Ik moet natuurlijk nog wel even veel eten inslaan, diesel tanken, water tanken en de rest van de voorbereiding voor de Atlantische oversteek. Want dat zal in de Kaapverden lastiger worden. Ik denk dat ik rond de 10de hier zal vertrekken richting de Kaapverden. En eind november wil ik dan beginnen aan de oversteek richting Sint Maarten. Daar ken ik nog wat mensen van de vorige keer dat ik daar was (!)
Nu nog even genieten van al het moois en de lieve mensen op Gran Canaria en dan over 9 dagen weer lekker de zee op.
Laura
Stel dat het zo is? Wat was de inzet ook alweer van het grote protest niet al te lang geleden, waren dat niet de scholieren zelf die massaal in opstand kwamen tegen onder meer het immense aantal tussenuren?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:18 schreef roomba het volgende:
[..]
Stel dat dit zo is...dan nog is dit geen excuus dat kinderen zich vervelend gaan gedragen. Hier ligt een taak voor de ouders. Ondanks de tussenuren die ik vroeger had...of de leerkrachten die ik destijds echt te oubollig voor woorden vond, ben ik me niet vervelend gaan opstellen of gaan gedragen.
Misschien zou jij dat ook eens wat vaker moeten doen, googelen nadat je bij jezelf te rade bent gegaan .. heb je wel gelijk, kan je jouw visie staven met wetenschappelijke artikelen, kennis, onderzoeken .. of poneer je hier alleen maar je mening en de rest doet niet ter zake?quote:Het spiegelen heeft betrekking op het vinger wijzen...eerst bij jezelf te rade gaan voordat je, in een betoog of gegoogled artikel, de schuld legt bij een ander.
Want iedereen die pro-Laura is heet Dekker? Of iedereen die een andere mening heeft en die nog kan onderbouwen ook?quote:Het valt me ook op dat je op alles een antwoord hebt...altijd pro Laura.
Heet je ook Dekker?
quote:Maar van mijn zijde voldoende nu. Ik ga weer on topic.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien zou jij dat ook eens wat vaker moeten doen, googelen nadat je bij jezelf te rade bent gegaan .. heb je wel gelijk, kan je jouw visie staven met wetenschappelijke artikelen, kennis, onderzoeken .. of poneer je hier alleen maar je mening en de rest doet niet ter zake?
[..]
*kuch*quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze had de papieren niet dus zij mocht niet uitvaren, dat ze de papieren hier niet kan halen omdat ze te jong is is weer een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
*kuch*
"Zij heeft met succes examen gedaan voor het klein vaarbewijs, maar omdat zij geen 18 is kan zij nog geen klein vaarbewijs krijgen en dus ook geen ICC."
Hey, ze mag ook niet autorijden omdat ze geen rijbewijs heeft. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken hoor!
Me dunkt dat het er juist alles mee te maken heeft, als ze het om die reden niet heeft. Sterker nog: Dat is het enige dat er wat mee te maken heeft. Haar leeftijd was immers de reden?
Ik geloof wel dat je je bronnen nagaat. Hoe je ze gebruikt is weer een heel ander verhaal
Maar ga vooral door. Je hebt me al menig vermakelijk moment bezorgd.
Dus Roomba, neem een voorbeeld aan Muisje, die alles staaft en eerst bij zichzelf te rade gaat met de vraag of ze wel gelijk heeft .
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
*kuch*
"Zij heeft met succes examen gedaan voor het klein vaarbewijs, maar omdat zij geen 18 is kan zij nog geen klein vaarbewijs krijgen en dus ook geen ICC."
Hey, ze mag ook niet autorijden omdat ze geen rijbewijs heeft. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken hoor!
Me dunkt dat het er juist alles mee te maken heeft, als ze het om die reden niet heeft. Sterker nog: Dat is het enige dat er wat mee te maken heeft. Haar leeftijd was immers de reden?
Ik geloof wel dat je je bronnen nagaat. Hoe je ze gebruikt is weer een heel ander verhaal
Maar ga vooral door. Je hebt me al menig vermakelijk moment bezorgd.
Dus Roomba, neem een voorbeeld aan Muisje, die alles staaft en eerst bij zichzelf te rade gaat met de vraag of ze wel gelijk heeft .
On-ge-loof-lijkquote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?
Haar leeftijd was niet de reden om niet vanuit Portugal uit te mogen varen, maar het feit dat ze de papieren niet heeft, niet waar? Want al was ze 35 geweest, zonder deze papieren mag je niet uitvaren vanuit Portugal!! Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde. Ze willen daar geen mensen zonder vaarbewijs in hun wateren, daarin nemen zij hun verantwoordelijkheid. En daarbij is de leeftijd dus volkomen irrelevant, doet niet ter zake. En tja, of je die papieren wel of niet kan halen, dat is afhankelijk van de wetgeving in je land van herkomst.
Moussiequote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:
Ben jij ook al slachtoffer van het slechte onderwijs of zo, dat je niet kan lezen?
Haar leeftijd was niet de reden om niet vanuit Portugal uit te mogen varen, maar het feit dat ze de papieren niet heeft, niet waar? Want al was ze 35 geweest, zonder deze papieren mag je niet uitvaren vanuit Portugal!! Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde. Ze willen daar geen mensen zonder vaarbewijs in hun wateren, daarin nemen zij hun verantwoordelijkheid. En daarbij is de leeftijd dus volkomen irrelevant, doet niet ter zake. En tja, of je die papieren wel of niet kan halen, dat is afhankelijk van de wetgeving in je land van herkomst.
Want de regels voor het behalen van een internationaal vaarbewijs kunnen niet per land verschillen?quote:
Duh, omdat ze te jong is, om die papieren hier in Nederland te krijgen, dat zei ik dan ook van begin af aan. Maar dat is dus onze wetgeving, niet de gestelde verantwoordelijkheid taz van jongeren die de Portugezen zouden nemen .. het gaat hun puur om de papieren.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Moussie
Waaróm heeft Laura die benodigde papieren niet?
Is dat omdat ze de vaardigheden niet beheerst?
Of is dat omdat er een minimum leeftijd geldt voor het behalen van die papieren?
Wat de oorzaak ook is...met een gedegen voorbereiding hadden ze daarvan op de hoogte geweest.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Want de regels voor het behalen van een internationaal vaarbewijs kunnen niet per land verschillen?
Hier in Nederland moet je 18 zijn voor de ICC, in Engeland en Ierland 16, geen idee hoe oud je moet zijn in Portugal, jij wel?
Dus ja, zij is volgens de Nederlandse wet te jong, maar nee, de Portugezen hebben niet de verantwoordelijkheid genomen ten aanzien van jongeren .. is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Als Pa geen vaarbewijs had gehad hadden ze helemaal niet mogen vertrekken ..
Ze heeft het niet omdat ze te jong is. En ze is vooralsnog Nederlandse. Duh..quote:Op woensdag 3 november 2010 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, omdat ze te jong is, om die papieren hier in Nederland te krijgen, dat zei ik dan ook van begin af aan. Maar dat is dus onze wetgeving, niet de gestelde verantwoordelijkheid taz van jongeren die de Portugezen zouden nemen .. het gaat hun puur om de papieren.
Mazzel dat ie dat wel had dan.. Ben je jarenlang bezig met je reis voorbereiden, vergeet je ook nog aan je vaarbewijs te denken.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Als Pa geen vaarbewijs had gehad hadden ze helemaal niet mogen vertrekken ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |