abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88287612
Wacht even hoor, is er wederom iets naar voren gekomen waaruit blijkt dat de reis toch niet zo goed voorbereid is als gedacht? Hoe verrassend.
pi_88288795
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:47 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even hoor, is er wederom iets naar voren gekomen waaruit blijkt dat de reis toch niet zo goed voorbereid is als gedacht? Hoe verrassend.
Wereldschool, eerste hulp, slaapmanagement, Guinness Book of Records, te weinig training, radar + andere electronische speeltjes.. Iets zegt me dat deze opsomming niet compleet is..
En nu heeft ze er niet bij stilgestaan dat ze een ICC nodig heeft.

Tel daarbij op de halve waarheden en leugens (van haar vader), over de reis naar Engeland, de prijzenkast die toch niet zo erg uit bleek te puilen, de reden van het vertrek vanaf Gibraltar ipv. Portugal, en het feit dat ze aan boord geboren zou zijn. (Ze is feitelijk geboren in een geboortekliniek aan vaste wal.)

Dan vraag je je af wat er overblijft van ons wonderkind. Ze is hoe dan ook niet de Nederlandse versie van Jessica Watson.

Misschien is ze toch alleen maar een verwende puber die in alles haar zin krijgt van haar vader, omdat ze anders wegloopt. Haar moeder durfde ook al geen' nee' te zeggen en ze dreigde al eens eerder weg te lopen, maar dan op de fiets (typisch voor een zeilmeisje, maar ja).
Of misschien ook niet. De tijd zal het leren.
pi_88294359
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze heeft het niet omdat ze te jong is. En ze is vooralsnog Nederlandse. Duh..
Nederlandse verantwoordelijkheid dus, en cq kan je niet zeggen dat de Portugezen 'hun verantwoordelijkheid taz van jongeren hebben genomen', hun eigen wetgeving taz van vaarbewijzen heeft er namelijk helemaal niets mee te maken. Sterker nog, ze zouden een Engelse jongere van 16 met ICC uit moeten laten varen terwijl een Portugese jongere minimaal 20 is voor die zijn vaarbewijs klasse 4 op zak heeft en buiten de 25 mijlzone mag komen.
http://onauta.com/Inf_cursos.html
pleased to meet you
pi_88294878
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef moussie het volgende:

Het is dus niet zo dat 'de Portugese autoriteiten hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van jongeren', zoals dylany stelde.
quote:
Dat ze niet vanuit Portugal is vertrokken heeft ook te maken met de wetten van dat land. De Portugese wet staat niet toe dat kinderen van haar leeftijd vertrekken zonder volwassene(n) aan boord.
http://nieuws-uitgelicht.(...)een-jong-meisje.html

@ Moussie,

Steek van wal. c_/ Ik ben weer reuze benieuwd naar je commentaar. ):O
  woensdag 3 november 2010 @ 18:04:26 #130
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88294938
Moussie, ben jij de oma van Laura Dekker?
pi_88295099
De Portugese autoriteiten hebben wel degelijk de verantwoording genomen....en natuurlijk bij Laura omdat ze de vereiste papieren heeft en minderjarig is.
Erger vind ik inderdaad de halve waarheden (in de volksmond....leugens). En niet te vergeten...ze heeft ook een sponser bedonderd..hij was in Portugal omdat ze daar zou vertrekken...en ze heeft niet eens het fatsoen gehad de sponsors op de hoogte te stellen.
Dan nu het beklag van vader Dekker in de krant dat ze " knijp zitten". Het hele verhaal klopt niet meer...temeer nu Laura al drie maanden geniet van een vakantie.
En ja Moussie ik weet dat ze schoolwerk doet...maar wat is twee uur per dag. Dat is toch een luxe leven....en bij voorkeur op kosten van sponsoren omdat familie Dekker, al in de eerste drie maanden waar weinig noemenswaardig gebeurt is, knijp zit.
pi_88295116
sorry...ik bedoelde "de vereiste papieren niet heeft
pi_88295196
Wat is nou precies het probleem?
Ze gaat een dezer dagen gewoon op weg van de Canarische Eilanden naar de Kaapverden.
  woensdag 3 november 2010 @ 18:18:47 #134
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88295432
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:04 schreef Nibb-it het volgende:
Moussie, ben jij de oma van Laura Dekker?
Nee, dat is Babewatcher
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 3 november 2010 @ 18:19:43 #135
124676 RobertoCarlos
pi_88295476
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:12 schreef petertje2 het volgende:
Wat is nou precies het probleem?
Ze gaat een dezer dagen gewoon op weg van de Canarische Eilanden naar de Kaapverden.
Hoe zit het nou eigenlijk met dat record?
pi_88295596
Dat komt er niet omdat het Guiness Book of Records al heeft laten weten risicovolle recordpogingen niet meer te honoreren
  woensdag 3 november 2010 @ 19:37:42 #137
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_88298695
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2010 16:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is ze nog niet "verzopen"?
je zou het haast gaan hopen, ja
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:21:33 #138
124676 RobertoCarlos
pi_88300665
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:23 schreef roomba het volgende:
Dat komt er niet omdat het Guiness Book of Records al heeft laten weten risicovolle recordpogingen niet meer te honoreren
Maar ze heeft zelf altijd gezegd dat ze het record van de jongste zeilster solo over de wereld zou gaan verbeteren. Lijkt me dat ze het iets beter weet dan jij...
  woensdag 3 november 2010 @ 20:59:26 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88302502
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar ze heeft zelf altijd gezegd dat ze het record van de jongste zeilster solo over de wereld zou gaan verbeteren. Lijkt me dat ze het iets beter weet dan jij...
Dat record wordt niet meer geregistreerd inmiddels, maar dat weerhoud haar er blijkbaar niet van.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:12:03 #140
124676 RobertoCarlos
pi_88303129
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat record wordt niet meer geregistreerd inmiddels, maar dat weerhoud haar er blijkbaar niet van.
Heb je daar bewijs van dan? :{w
  woensdag 3 november 2010 @ 21:51:31 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_88305280
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik meende zoiets in het vorige topic te hebben gelezen.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2010 13:24 schreef spuitje het volgende:
If Laura completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness' World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts.

bron
pi_88307750
Is dit niet een bericht van jou waar je verteld dat het record niet geldig is en zelfs navraag hebt gedaan.

quote:
Hun reactie was:

quote:
Hi Roberto,

Thank you for your inquiry to Guinness World Records.

We do not recognize a record category for youngest sailor. We follow the same guidelines and standards as the WSSRC.

Best,

S.W.
PR and Marketing Assistant
Guinness World Records
45 West 45th Street, Suite 902
New York, NY 10036
  woensdag 3 november 2010 @ 22:36:21 #143
124676 RobertoCarlos
pi_88307849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:34 schreef roomba het volgende:
Is dit niet een bericht van jou waar je verteld dat het record niet geldig is en zelfs navraag hebt gedaan.

[..]

O ja! Dat waren goeie tijden!. Wat was ik toen goed bezig, he?
pi_88308715
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

O ja! Dat waren goeie tijden!. Wat was ik toen goed bezig, he?
^O^
pi_88314273
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je zelf navraag hebt gedaan, snap ik niet waar deze opmerking op slaat, eigenlijk?
  donderdag 4 november 2010 @ 08:12:42 #146
124676 RobertoCarlos
pi_88314930
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 04:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je zelf navraag hebt gedaan, snap ik niet waar deze opmerking op slaat, eigenlijk?
Hoe bedoel je dat?
pi_88315127
quote:
Op donderdag 4 november 2010 08:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Geen idee :P
  donderdag 4 november 2010 @ 08:35:16 #148
3542 Gia
User under construction
pi_88315186
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:10 schreef roomba het volgende:
sorry...ik bedoelde "de vereiste papieren niet heeft
Je kunt een fout in een post herstellen met de editknop. Die zit naast de quote-knop.
pi_88320714
quote:
Op woensdag 3 november 2010 18:02 schreef dylany het volgende:

[..]

[..]

http://nieuws-uitgelicht.(...)een-jong-meisje.html

@ Moussie,

Steek van wal. c_/ Ik ben weer reuze benieuwd naar je commentaar. ):O
Als je even op die link klikt in de vorige post kom je er vanzelf achter dat dat onzin is, een kind van 14 kan in Portugal een vaarbewijs voor beginners halen. Dat is dan weliswaar voor kleinere boten en dicht bij de kust moeten blijven, maar er hoeft dus geen volwassene aan boord te zijn.

En dan heb je natuurlijk ook nog de verklaring van de Portugese marine zelf
http://www.marinha.pt/PT/(...)gadoraholandesa.aspx

In dat stuk lees je toch een paar keer dat zij de papieren niet had om dit type boot alleen te mogen besturen, er wordt met geen woord gerept over: ze is te jong en daarom mag het niet.
Ik citeer uit de google-vertaling (naar het Engels, Nederlands wordt helemaal koeterwaals)
* The August 16, two agents of the Maritime Police (PM) conducted the inspection of the craft, and identified as skipper of the vessel Mr. Dick Dekker (father of the young) with documentation that enables him to drive the boat and is also aboard the daughter of 14 years, Laura Deckker without qualification that will allow the conduct of the craft.
pleased to meet you
pi_88321265
ze heeft het niet omdat ze te jong wordt gevonden. Hoe kun je dan zeggen dat haar leeftijd er niets mee te maken heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')