Heb je in ieder geval een grote kans om weer beter te wordenquote:
Hoeft niet, ze is alweer weg aangezien chase liever een vriendin heeft dan een nieuwe collega.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:28 schreef vogelkooi het volgende:
Het waren gewoon haar medicijnen.
Dat kind was prachtig.
En aan de nieuwe arts moet ik nog even wennen.
Ja duh omdat die nieuwe een psychiater was, en zij het nu 'opgelost' heeft maar alsnog weggaat. Zat niet heel sterk in elkaar, maar vond het wel logisch.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:00 schreef Orbis het volgende:
De case was... vreemd. Een beetje vreemd dat er uiteindelijk helemaal niets fysieks met haar aan de hand was. Maar het gedoe eromheen was zeer genietbaar! Chase is lekker bezig.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
En een referentie naar Seizoen 6 aflevering 2 (Epic Fail), als house die game aan het spelen is met die space monkey.
[ afbeelding ]
Seizoen 7 aflevering 4
[ afbeelding ]
Same here. Overigens zat er ook nog een verwijzing naar One Flew Over the Cuckoo's Nest in. House noemde zichzelf Nurse Ratched, of iets dergelijks. De naam viel in ieder geval in een grapquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, die viel mij ook op. Geinig.
Ik vrees het ook een beetje. De relatie zelf kan me niet echt boeien, maar als de schrijvers de relatie opblazen, kunnen ze ook moeilijk weer de goeie oude House-Cuddy-dynamiek terugbrengen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 03:56 schreef Stefan het volgende:
Hmmm, ben bang dat we met de relatie een gevalletje Jump the Shark hebben.
Damn, ik dacht al waar ken ik het van! Maar dat was idd met dat VR spel ..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
En een referentie naar Seizoen 6 aflevering 2 (Epic Fail), als house die game aan het spelen is met die space monkey.
[ afbeelding ]
De relatie irriteert me nu al. karakter ontwikkeling is prima maar House is nu House niet meer. Hij is al een jaar van de Vicodin af en kan best een relatie krijgen maar met Cuddy. De series The Nanny en Whos the Boss werden ook niet beter toen de hoofdrolspelers een relatie kregen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 07:34 schreef Orbis het volgende:
De relatie zelf kan me niet echt boeien, maar als de schrijvers de relatie opblazen, kunnen ze ook moeilijk weer de goeie oude House-Cuddy-dynamiek terugbrengen.
Whose the boss bleef leuk!!! En nee daar mag je geen andere mening over hebben, het is een vaststaand feit!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
De relatie irriteert me nu al. karakter ontwikkeling is prima maar House is nu House niet meer. Hij is al een jaar van de Vicodin af en kan best een relatie krijgen maar met Cuddy. De series The Nanny en Whos the Boss werden ook niet beter toen de hoofdrolspelers een relatie kregen.
Nee, Jump the Sharkquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:47 schreef Orbis het volgende:
Het Moonlighting-syndroom, heet het toch?
Ik was verliefd op Alysa Milano destijds, ze is van mijn leeftijd dus dat mochtquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Whose the boss bleef leuk!!! En nee daar mag je geen andere mening over hebben, het is een vaststaand feit!
Ik ook.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Leuke aflevering weer, dat stuk van die masseur was inderdaad grappig en die nieuwe intern ook. Vooral de diashow. En ik had bij de allerlaatste zin het idee dat House het meer als een belediging dan een compliment meldde..![]()
http://www.youtube.com/user/drhouseforumquote:
Nee, ik bedoel iets anders. Er was ooit een comedyserie die helemaal hing op de seksuele spanning tussen de twee hoofdpersonen. Maar toen de schrijvers besloten om die spanning te doorbreken met een relatie, stortte de hele serie in. Ik heb alleen geen idee meer hoe die serie heetquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, Jump the Shark
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jumping_the_shark
Ik denk dat je de comedy serie "Moonlighting" bedoeld. Was een serie in de jaren '80 met Bruce Willis.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:19 schreef Orbis het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel iets anders. Er was ooit een comedyserie die helemaal hing op de seksuele spanning tussen de twee hoofdpersonen. Maar toen de schrijvers besloten om die spanning te doorbreken met een relatie, stortte de hele serie in. Ik heb alleen geen idee meer hoe die serie heet. Overigens is het natuurlijk wel een vorm van de shark jumpen.
Dat is al sinds seizoen 1, toen men zich afvroeg of het Huddy, Hameron of misschien zelfs Hilson ging wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:22 schreef Stefan het volgende:
Op IMDB worden Cuddy en House al 'Huddy' genoemd
Juist! Toch Moonlighting, dusquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:43 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Ik denk dat je de comedy serie "Moonlighting" bedoeld. Was een serie in de jaren '80 met Bruce Willis.
Of anders misschien de comedy serie "Who's the boss". Maar of die 2 in die serie ook echt een relatie hebben gehad weet ik niet zeker.
Op een gegeven moment zei ik hardop "Oh ja, er was ook nog een zaak.." Beetje wankele verdeling "prive" en "werk".quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:42 schreef OMG het volgende:
De patiënt vond ik weer niet echt spannend, House + Wilson + Cuddy's dochtertje waren des te vermakelijker.
Dat telefoongesprek..
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:52 schreef PiRANiA het volgende:
Mis je Jennifer Morisson? Even hier gluren
Jennifer Morrison (dr. Allison Cameron in House)
Misschien kijk je wel teveel series en moet je daar eens wat mee minderen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:40 schreef n8n het volgende:
Ben wel een beetje cynisch, de series die ik volg dalen allen gestaag in niveau. Noem een Dexter, Weeds, Fringe, Californication dat te lang op zich laat wachten
Kijk verder totaal geen tv, misschien wel onvermijdelijk als het zo blijft jaquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Misschien kijk je wel teveel series en moet je daar eens wat mee minderen.
quote:Volgende ep komt zeOp woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef Imperfect-Angel het volgende:
House, Cuddy, Wilson en Rachel waren vermakelijk.![]()
![]()
Case en patient(en) niet zo interessant.
En ik wil NU een topwijf van een vrouw in het team!
Mehquote:Op donderdag 4 november 2010 14:02 schreef OMG het volgende:
Honkbal, dacht ik. Football wil ik nog wel kijken, maar honkbal is zo dodelijk saai...
Ik heb precies het tegenovergestelde: Bij honkbal gebeurd er nog wat. Football heeft iedere 1/5 min pauze omdat ze dan opnieuw naar de middenlijn moeten of omdat ze 2yrd zijn opgeschoten pfff. Vandaar die cheerleadersquote:
Ik bedoelde meer: meh, geen seriesquote:Op donderdag 4 november 2010 16:00 schreef Loodje het volgende:
[..]
Ik heb precies het tegenovergestelde: Bij honkbal gebeurd er nog wat. Football heeft iedere 1/5 min pauze omdat ze dan opnieuw naar de middenlijn moeten of omdat ze 2yrd zijn opgeschoten pfff. Vandaar die cheerleaders![]()
quote:
Precies. patient gered, 15 procent kans en hij leeft. House de werknemer belazerde Cuddy niet House het vriendje.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:33 schreef Merkie het volgende:
Snap niet waarom Cuddy zo boos is hoor, House redt levens omdat hij doet wat hij doet, en als een bloedtest faken daarbij hoort, so be it.
Ze moet zeker blijven. Slim en fris. Wat bedoelde Taub aan het eind eigenlijk?quote:
waarmee?quote:Op woensdag 10 november 2010 02:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ze moet zeker blijven. Slim en fris. Wat bedoelde Taub aan het eind eigenlijk?
Masters zei dat ze hem had herkend, toen stelde taub een rare vraag waar ze geen antwoord op hadquote:
Volgens mij zei hij wat onverstaanbaars over iets in de solicitatie naar boven kwam en verstond ze 't nietquote:Op woensdag 10 november 2010 02:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Masters zei dat ze hem had herkend, toen stelde taub een rare vraag waar ze geen antwoord op had
Dat, met kanttekening dat ik Wilson nogal miste.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:42 schreef TNA het volgende:
Erg toffe aflevering, interessante case, goede uitwerking van de ethische principes van onze nieuwe dokter, typische House-Cuddy uitwerking van de ethische principes van House.
Zij kan werk en prive niet zo goed scheiden, geloof ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:33 schreef Merkie het volgende:
Snap niet waarom Cuddy zo boos is hoor, House redt levens omdat hij doet wat hij doet, en als een bloedtest faken daarbij hoort, so be it. Het was altijd een beetje don't ask - don't tell, en dat weet Cuddy toch, daarom is het hypocriet dat ze nu zo dramatisch deed.
Dat is inderdaad wel eerder gebleken dit seizoen, het zou vreemd zijn geweest als ze blij had gedacht "Aaaah, wat lief, een leugen van mijn vriend om een leven te reddenquote:Op woensdag 10 november 2010 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zij kan werk en prive niet zo goed scheiden, geloof ik.
Ik snap nog steeds niet wat hij in haar ziet, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:50 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel eerder gebleken dit seizoen, het zou vreemd zijn geweest als ze blij had gedacht "Aaaah, wat lief, een leugen van mijn vriend om een leven te redden"
Ze is nu al leuker dan die 2 bij elkaar. Cameron was een zeiksnol, Thirteen ook. Wat dat betreft is het jammer dat Amber dood moest.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:52 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de nieuwe dokter moet vinden. Vind haar in ieder geval nog niet zo leuk als Cameron en Thirteen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the grease of society.
Explains a lot, tnx!quote:Op woensdag 10 november 2010 02:54 schreef Stefan het volgende:
Earlier in the episode, House was quizzing Martha on situations in which she would lie and grandma giving her or getting a tea cosy as a gift and saying she liked it was one of them. That was the only situation in which she said she'd lie.
Re: Grandma's tea cosy?
--------------------------------------------------------------------------------
And to add to that:
Taub is wondering if she is lying about remembering him because it would smooth over the situation with him, if one of the others mentioned it to her. He knows she'd be willing to lie on a personal level to make things easier.
Ik vond haar outfits weinig aantrekkelijk, maar ze zal de komende afleveringen nog wel eens iets anders aantrekken. Overigens interessant hoe de vrouwen in House (Cuddy voorop) altijd op hoge hakken lopen, schoppen ze die uit als ze ergens heen moeten rennen?quote:Op donderdag 11 november 2010 10:46 schreef Stefan het volgende:
Die kont is echt lekker ja, Cameron en 13 zijn scharminkels.
Hij is ook echt zwaar opgemaakt als je die twee foto's naast elkaar ziet.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:33 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vond haar outfits weinig aantrekkelijk, maar ze zal de komende afleveringen nog wel eens iets anders aantrekken. Overigens interessant hoe de vrouwen in House (Cuddy voorop) altijd op hoge hakken lopen, schoppen ze die uit als ze ergens heen moeten rennen?
Verder heb ik het idee dat Hugh Laurie's achterhoofd bewust nauwelijks in beeld komt, aangezien hij nephaar/haarimplantaten heeft.
[ afbeelding ]
Die kapitein was, voor mij, onverstaanbaar, de dokter en andere gasten waren stukken beter verstaanbaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:39 schreef Rianne84 het volgende:
Grappig met dat Nederlands, kon alleen geen Nederlands ontdekken op dat schip
Ik zou zeggen, optimaliseren van kijkcijfers => hogere (advertentie) inkomstenquote:Op zondag 14 november 2010 17:56 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Waarom nephaar bij House? Gemilimeterd in het vorige seizoen was toch ook cute 'n sexy? Liever kaal dan nep bij een man hoor.![]()
En wat zei ze?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:34 schreef OMG het volgende:
Die nieuwe griet is dus wel nuttig, maar ik vind haar nog steeds niks.
Wel een leuke aflevering overigens, met die Nederlandse webcam chick. "Klink ik ook zo?" vroeg ik meteen aan m'n vrouw.
.
Dat ik totaal niet zo klink.quote:
Gelukkig maarquote:
Je moet ook niet verwachten dat Hollanders uit de VOC-tijd hetzelfde Nederlands spraken als wij.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
En wat zei ze?![]()
Ik heb het beginnetje nog een keer gekeken maar haalde er echt weinig Nederlands uit. Klonk meer deens of zo. Wel geinig verder.
Nee, maar dit klonk wel heel erg vreemd, het enige woordje dat ik verstond was 'waarschuwing' en dat klonk meer Vlaamsquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat Hollanders uit de VOC-tijd hetzelfde Nederlands spraken als wij.
Ik vraag me af of de schrijvers er ook zo ver over nagedacht te hebben, maar het is vaak makkelijker oude teksten te lezen dan te verstaan. Vergelijk het met Afrikaans: dat kan vrijwel iedere Nederlander op normaal tempo lezen, maar een gemiddelde Afrikaner die in voor zijn doen normaal tempo spreekt is niet te volgen. Afrikaans is een extra mooi voorbeeld omdat het waarschijnlijk meer lijkt op het Nederlands uit die periode dan wat wij nu spreken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nee, maar dit klonk wel heel erg vreemd, het enige woordje dat ik verstond was 'waarschuwing' en dat klonk meer Vlaams. En waarom kan een of andere camgirl dan wel VOC-Nederlands lezen? Of zou dat dan weer vertaald zijn naar modern Nederlands?
Dat plaatje rechtsboven is van The Sideboob Hour in ieder geval.quote:
In een Fox-productie welquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat Hollanders uit de VOC-tijd hetzelfde Nederlands spraken als wij.
Hoord?quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:49 schreef BrainOverfloW het volgende:
Die dokter zegt: "Ik zal mijn best doen, maar blijf verankerd tot je van me hoord want het volgende schot zal geen waarschuwing zijn"
De rest kan ik ook niet verstaan.
Mwoah, zo vergezocht vind ik die vergelijking nietquote:Op woensdag 17 november 2010 09:05 schreef dapluiz het volgende:
Wel typisch dat wij nederlanders afgeschilderd worden als slaven-houders of strippers
quote:Op woensdag 17 november 2010 09:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mwoah, zo vergezocht vind ik die vergelijking niet
Het zou wel een stunt wezen als Dr. House zijn te vertalen tekst op fok had geplaatst
Vind ik van niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:05 schreef dapluiz het volgende:
Wel typisch dat wij nederlanders afgeschilderd worden als slaven-houders of strippers
Een stoute literatuurstudentequote:Op woensdag 17 november 2010 20:06 schreef Karina het volgende:
Alsof een hoertje 18 eeuws Nederlands kan lezenVoor de rest wel een leuke aflevering.
quote:Op woensdag 17 november 2010 20:06 schreef Karina het volgende:
Alsof een hoertje 18 eeuws Nederlands kan lezenVoor de rest wel een leuke aflevering.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de schrijvers er ook zo ver over nagedacht te hebben, maar het is vaak makkelijker oude teksten te lezen dan te verstaan. Vergelijk het met Afrikaans: dat kan vrijwel iedere Nederlander op normaal tempo lezen, maar een gemiddelde Afrikaner die in voor zijn doen normaal tempo spreekt is niet te volgen. Afrikaans is een extra mooi voorbeeld omdat het waarschijnlijk meer lijkt op het Nederlands uit die periode dan wat wij nu spreken.
Omdat het in die tijd is ontstaan en relatief minder invloeden van buitenaf heeft gehad sindsdien. De Afrikaanse gemeenschap is lang meer geïsoleerd geweest dan de Nederlanders 'hier', en de taalgebieden die de Afrikaners omringenden waren minder vergelijkbaar, wat het overnemen van woorden lastiger maakte.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:22 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom zou Zuid-Afrikaans meer op het 18e eeuws Nederlands lijken dan ons Nederlands?
Bron dat dit 'gewoon onzin' is? Zoals gezegd, het is makkelijk genoeg voor Nederlanders om Afrikaans te lezen, maar verstaan is erg lastig.quote:Dat is gewoon onzin. Nederlanders van 200 jaar geleden spraken misschien wat anders dan wij nu, maar we zouden elkaar gewoon kunnen verstaan hoor.
De 's' in plaats van de 'z' (zoals in 'so') is nu net iets dat het Afrikaans nog steeds heeft en het Nederlands niet meer. Overigens is Afrikaans juist wat meer op de 'volkstaal' uit die tijd gebaseerd en heeft het nogal wat dialectwoorden overgenomen. Het mooiste vind ik 'kameelpeerd', voor giraffe.quote:Te doen, toch? En lijkt in de verste verte niet op het Afrikaans.
Het hangt er dus enigszins van af welke tijd je precies neemt.quote:Wij zouden (afgezien van het onderwerp) veel makkelijker een gesprek kunnen voeren met iemand uit 1850 dan die laatste persoon met iemand uit 1700.
18e eeuws Nederlands is heel niet zo moeilijk hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 20:06 schreef Karina het volgende:
Minder invloeden van buitenaf? Wat dacht je van de Afrikaanse talen, en vooral het Engels?? En door welke talen is het Nederlands in Nederland beïnvloed in de tussentijd volgens jou?quote:Op donderdag 18 november 2010 16:53 schreef De_Hertog het volgende:
Omdat het in die tijd is ontstaan en relatief minder invloeden van buitenaf heeft gehad sindsdien.
Dan nog, de omgeving daar is zo anders, dat je toch van elkaar zaken gaat overnemen. We hebben hier bijv. niet te maken met de flora en fauna van daar. De volkeren daar wel, en dan nemen ze al snel zaken van elkaar over. Kijk bijv. naar de verschillende etnische gemeenschappen die toch heel anders zijn (native Indianen, Nederlanders, Afrikanen, Zuid-Europeanen, Indiërs, Indonesiërs, Chinezen) in Suriname die veel woorden van elkaar overnemen.quote:De Afrikaanse gemeenschap is lang meer geïsoleerd geweest dan de Nederlanders 'hier', en de taalgebieden die de Afrikaners omringenden waren minder vergelijkbaar, wat het overnemen van woorden lastiger maakte.
Bron dat het niet zo is? Het is gewoon een logische redenatie die ik hiervoor getracht heb uit te tellen, die ik aanneem.quote:Bron dat dit 'gewoon onzin' is? Zoals gezegd, het is makkelijk genoeg voor Nederlanders om Afrikaans te lezen, maar verstaan is erg lastig.
Ik weet dat niet. Waren die slavendrijvers/kolonialisatoren (of hoe ze ook genoemd dienen te worden) mensen van het volk? Lijkt me persoonlijk van niet. Maar goed, ik zit niet echt in die materie.quote:Overigens is Afrikaans juist wat meer op de 'volkstaal' uit die tijd gebaseerd en heeft het nogal wat dialectwoorden overgenomen. Het mooiste vind ik 'kameelpeerd', voor giraffe.
Vind ik ook. Die hele wisselwerking vond ik altijd wel een mooi bouwstuk in House, maar dit is nu gewoon weg. Het lijkt ook wel alsof de schrijvers het toch nog erin proberen te betrekken, maar dat dit maar moeizaam gaat.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Cuddy was altijd een stoer wijf, nu is het een zeurend vriendinnetje geworden
Relatief ten opzichte van Nederlands over diezelfde periode, ja. Zoals ik al zei neem je van een compleet vreemde taal minder makkelijk dingen over. Ja, je zult af en toe nieuwe woorden nodig hebben voor plaatsen of beesten - al hebben we allebei al laten zien dat hier meestal gewoon nieuwe Nederlandse termen werden 'uitgevonden' - maar je neemt nu eenmaal minder makkelijk woorden over van een taal waarvan het hele fundament al compleet anders is dan je eigen taal. Zeker bij de verschillende toon (of 'klik') talen in die regio.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:49 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Minder invloeden van buitenaf? Wat dacht je van de Afrikaanse talen, en vooral het Engels??
Voor de duidelijkheid: ik heb het er niet over dat Nederlands hele zinsconstructies ging overnemen of compleet veranderde of wat dan ook. Maar Nederlands is in die tijd beïnvloed door de talen van onze buren (handel, grenscontacten, grensverandering) en daarnaast door alle dialecten die hier gesproken werden.quote:En door welke talen is het Nederlands in Nederland beïnvloed in de tussentijd volgens jou?
Inderdaad een mooi voorbeeld dat Nederlands ook beïnvloed werd, en wordt, door andere talenquote:Zo hoorde ik Herman den Blijker het eens meermaals hebben over patta's. Bleek later dat hij het over schoenen had.
Nou, jaquote:Zowel de Zuid-Afrikanen als de Nederlanders hebben hun taal dus doorontwikkeld. Maar de Nederlanders hebben dit gedaan op basis van alleen Nederlands, en ook nog eens vanuit een vorming op dezelfde locatie. Daarom denk ik dat Nederlanders het 18e eeuwse Nederlands beter kunnen verstaan dan de Zuid-Afrikanen. Is dat zo onlogisch?
Op dezelfde manier verwijst 'witbier' naar de graansoort (vergelijk 'wheat') en niet naar de kleur. Veel Nederlands zijn nog wel eens verbaasd dat ze in Duitsland een Dunkele Weizen kunnen bestellenquote:Mijn favoriet is overigens niet specifiek een woord, maar het de liguïstieke ontwikkeling rondom de 'witte neushoorn' wat eigenlijk de 'wijdbek neushoorn' zou zijn, en de Engelsen vervolgens verkeerd hebben vertaald naar de 'witte neushoorn' ('wijd' werd voor hun 'white'), wat de hele wereld vervolgens heeft overgenomen. Ik weet helaas niet wat de echte Afrikaanse term ervoor is.
Bovenstaande valt heel makkelijk te verstaan. Ik snap niet waarom sommigen moeite hebben hun eigen taal te verstaanquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:49 schreef BrainOverfloW het volgende:
Die dokter zegt: "Ik zal mijn best doen, maar blijf verankerd tot je van me hoort want het volgende schot zal geen waarschuwing zijn"
De rest kan ik ook niet verstaan.
Ik raakte het topic al een beetje kwijt...quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:09 schreef TNA het volgende:
Het Housetopic transformeert in een geschiedkundige literatuurstudie.
Leuke afwisseling op de "Oh was is [insert random female actor] lekker deze week." opmerkingenquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:09 schreef TNA het volgende:
Het Housetopic transformeert in een geschiedkundige literatuurstudie.
Ze spreekt ook inderdaad Nederlands, aldus haar website.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:22 schreef VacaLoca het volgende:
Dat webcam grietje had trouwens zo'n duidelijk typisch Nederlands accent dat ik overtuigd was dat ze Nederlandse is maar ze is in Amerika geboren. Maar moet haast wel ook Nederlands spreken anders boots je zo'n accent niet zo goed na. Ik weet heel goed hoe een NL accent klinkt en dit was spot on.
Mooie meid ook.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:24 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Ze spreekt ook inderdaad Nederlands, aldus haar website.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Leuke afwisseling op de "Oh was is [insert random female actor] lekker deze week." opmerkingen
Nu die nieuwe nog.quote:
Wel knap dat een webcamslet dit zo snel kan vertalen, zonder dingen te zoeken.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:22 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom zou Zuid-Afrikaans meer op het 18e eeuws Nederlands lijken dan ons Nederlands? Dat is gewoon onzin. Nederlanders van 200 jaar geleden spraken misschien wat anders dan wij nu, maar we zouden elkaar gewoon kunnen verstaan hoor.
Ik kan helaas geen normale 18e eeuwse tekst vinden. Maar we kunnen het even doen met een reliekbriefje, dat dus niet eens in normaal volks-Nederlands geschreven is:
[ afbeelding ]
Te doen, toch? En lijkt in de verste verte niet op het Afrikaans.
Een week maand opblijven is ook wel lang...quote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef Dastan het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik opblijf voor de nieuwe aflevering. Ik denk het toch maar niet.
Ik zou opblijven, vannacht wordt echt spannend, Cuddy krijgt een infectie en raakt in coma.quote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef Dastan het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik opblijf voor de nieuwe aflevering. Ik denk het toch maar niet.
If only... Nu zou ik überhaupt blij zijn met een aflevering. Zendt Fox weer een suffige sport uit, ofzo?quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zou opblijven, vannacht wordt echt spannend, Cuddy krijgt een infectie en raakt in coma.
Feestdagenpauze. Volgende aflevering is op 10 januari.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:57 schreef Orbis het volgende:
[..]
If only... Nu zou ik überhaupt blij zijn met een aflevering. Zendt Fox weer een suffige sport uit, ofzo?
quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een week maand opblijven is ook wel lang...
Dat Wilson nierproblemen krijgt ofzo, en dat ie dan een uitbrander krijgt van House omdat ie er een heeft weggegeven.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:48 schreef wonderer het volgende:
Ik wil nog steeds een aflevering waarin Wilson ziek wordt en House hem moet redden... Dus het mag nog niet afgelopen zijn.
Ja, zoiets. Maar ik ben wel benieuwd of hij zijn methode zou aanpassen op iemand om wie hij echt geeft.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat Wilson nierproblemen krijgt ofzo, en dat ie dan een uitbrander krijgt van House omdat ie er een heeft weggegeven.
Maar idd, Wilson is nog niet ziek geweest.
Maar niet permanent.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:41 schreef Stefan het volgende:
Of House moet gewoon dood, de persoon waarop hij is gebaseerd, ging immers ook dood in de boekenserie.
Nee, hij zwichtte voor de druk van fans en bracht hem opnieuw tot levenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sherlock_Holmesquote:Wanting to devote more time to his historical novels, he killed off Holmes in "The Final Problem," which appeared in print in 1893. After resisting public pressure for eight years, the author wrote The Hound of the Baskervilles, which appeared in 1901, implicitly setting it before Holmes's "death". The public, while pleased with the story, was not satisfied with a posthumous Holmes, and so Conan Doyle revived Holmes two years later.
5×06quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:41 schreef vogelkooi het volgende:
[ afbeelding ]
Uit welke aflevering van house komt dit stukje?
Serieus? Ze verlaat House voor DAT?quote:
Nee tron, House gaat nog wel ff door. Maar en rol in Tron of en andere blockbuster komt niet elke dag voorbij, en je kunt daarna weer terug naar house. Ik verwacht dus ook dat 13 terug komt.quote:
Geloof er niks van TRON was al opgenomen voordat 13 eruitging.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Serieus? Ze verlaat House voor DAT?
Dat ook.quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:45 schreef Stefan het volgende:
Ik mis 13 trouwens helemaal niet, ze voegde niks toe. Masters geeft veel meer gewicht aan de serie.
Inderdaad, ze is ook weggegaan vanwege Cowboys & Aliensquote:Op zaterdag 11 december 2010 20:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Geloof er niks van TRON was al opgenomen voordat 13 eruitging.
Voor alle duidelijkheid: Je weet dat Amber in de serie kwam door die selectieprocedure waar uiteindelijk Kutner, Thirteen en Taub uit kwamen? Dat was haar eerste keer. Dus je verwart haar met iemand anders.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:27 schreef gnilrednoz het volgende:
Hey, ik loop nog een aardig stukje achter, ben nu bezig mn achterstand in te halen
Was ooit al eens begonnen en had toen 2 seizoenen gekeken vd 4 die er toen waren. Ben nu halverwege seizoen 4.
Vroeg me alleen 1 ding af.. misschien heb ik me dat fout herinnerd, maar, was er niet een aflevering in de eerste 2 seizoenen waar Amber ook al in zat? waarin hij hallucineerde, en dat zij hem de foute kant op probeerde te sturen in die hallucinatie? Of heb ik me dat ingedachtbegin sterk aan mezelf te twijfelen. Weet wel dat er een aflevering ergens in seizoen 5 of 6 is waarin hij er via hallucinaties achter komt dat Amber ook in de bus zat waarin hij zat die een ongeluk kreeg (die zag ik op tv langskomen). Maar die aflevering bedoel ik niet (is trouwens wel de aflevering waardoor ik nu weer ben begonnen met kijken
). Ik dacht echt van nou hij had zo'n hallucinatie in seizoen 1 of 2 ergens, en toen later kreeg Wilson een relatie met Amber en was het vet trippy omdat hij haar al eens in een hallucinatie had gezien. Maar ik begin t idee te krijgen dat ik dat zelf bedacht heb of gedroomd heb ofzo want ik kan er nergens wat over vinden
Kan iemand bevestigen dat ik gewoon heel hard in mn space zit?
http://screenrant.com/olivia-wilde-returns-to-house-aco-89016/quote:Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef Dastan het volgende:
Ik vind dat Thirteen er zeer matig is uitgeschreven.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:29 schreef Mainport het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom Taub in een slaapkamer woont
Het decor is niet groterquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:29 schreef Mainport het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom Taub in een slaapkamer woont
Nee, dat is niet raar. Maar Taub gaat dus wel al 27 jaar vreemd maar nu zijn vrouw vreemdgaat, al is het emotioneel, kan hij het niet aan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:31 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
Raar inderdaad om uit elkaar te gaan wanneer je samen niet gelukkig bent.
Klopt. Echter ging het daarvoor ook al niet goed (hij gaat niet zomaar vreemd lijkt mij)quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar. Maar Taub gaat dus wel al 27 jaar vreemd maar nu zijn vrouw vreemdgaat, al is het emotioneel, kan hij het niet aan.
Daar gaat t niet om, zij had hem 5 jaar geleden al de deur moeten uitschoppen. Het gaat erom dat Taub een hypocriete lul is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:40 schreef Dastan het volgende:
Niet inzien waarom ze uitgerekend op dit moment uit elkaar zijn gegaan.
Die heeft ie al gehad maar kwam toen terug.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:54 schreef vogelkooi het volgende:
Taub mogen ze er uit schrijven. Dat hij een betere baan ergens anders kan krijgen ofzo .
Ik ben heel blij dat je me zo midden op mijn lange werkdag nog even de kans geeft om die verschrikkelijke lekker kont nog eens te aanschouwen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
Die vrouw van Taub man.... Dat ass![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar komt dat vandaan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:22 schreef Stefan het volgende:
De kont van masters is lekkerder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je natuurlijk wel weer helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daar gaat t niet om, zij had hem 5 jaar geleden al de deur moeten uitschoppen. Het gaat erom dat Taub een hypocriete lul is.
Die kont viel mij ook op ja!quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
Die vrouw van Taub man.... Dat ass![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zat er ook op te wachten jah... Adolf Taubquote:Zat bij dat bushokje eerst wel vreemd op te kijken. Heeft ie een zwarte stift, gaat ie medische termen opschrijven, waar blijft het snorretje?! En toen kwam het snorretje!![]()
Zit al jaren te wachten op dé serieuze comeback van Matthew en dan was dit idd een anti-climax.quote:
Hoezo dat? Ik wacht nog steeds met spanning op de terugkeer van Thirteen, maar dat duurt volgens mij nog even.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:24 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Episode 11 wordt voor de mannen ook vermakelijk om naar te kijken vermoed ik
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:01 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Havoc 2: Normal Adolescent Behavior
House was baas in den beginnen, nu al menige tijd is de humor minder scherp, en de inwisselbaarheid van de afleveringen hoger. Volgens mij spelen ze te veel op veilig om een zo groot mogelijk publiek aan te sprekenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:11 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Het begint wel een wijfenserie te worden hoor... Nog ff en ze kunnen de naam veranderen in Desperate Houseman md.
De serie heeft zijn hoogtepunt inderdaad allang bereikt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:15 schreef n8n het volgende:
[..]
House was baas in den beginnen, nu al menige tijd is de humor minder scherp, en de inwisselbaarheid van de afleveringen hoger. Volgens mij spelen ze te veel op veilig om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken
Ja, hij is vorig seizoen afgekickt in de eerste 2 eps en daarna kreeg ie therapie.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:16 schreef dapluiz het volgende:
Nu je het zegt, hij gebruikt niks meer, maar hij lijkt ook helemaal geen last meer van zijn been te hebben. Was het dan toch psychisch ?
Jawel... toen hij op het einde op de grond ging zitten bij Cuddy en Rachel kon je zien dat hij voorzichtig deed met zijn been. Dus helemaal over is het niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:16 schreef dapluiz het volgende:
Nu je het zegt, hij gebruikt niks meer, maar hij lijkt ook helemaal geen last meer van zijn been te hebben. Was het dan toch psychisch ?
Ja, dat zou hij ook gedaan moeten hebben.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:36 schreef vogelkooi het volgende:
Had verwacht dat house die fotos en facebook van chase misbruikte.
Zeker! Nu moet alleen wel gezegd worden dat ze bij House nogal de neiging hebben om iedere aflevering 'the most shocking' te noemenquote:
Ja, ze hebben een psychologische spier uit zn been gesnedenquote:Op maandag 31 januari 2011 12:16 schreef dapluiz het volgende:
*sigh* ja ik weet dat ze een echte spier weg gesneden hebben, maar er werd wel vaker geopperd dat de pijn waar hij ze pillen voor slikte misschien psychische redenen kon hebben.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:06 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een psychologische spier uit zn been gesneden
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:31 schreef Tazmaniac het volgende:
Waarom regent het altijd als er iets heel dramatisch gebeurd in House iedere Amerikaanse film en serie
Nee, eerlijk gezegd niet. Ik mis Thirteenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:03 schreef gnilrednoz het volgende:
vinden jullie Masters ook zo ontzettend cute?
Die slappe chicks rondom House komen mij ook de keel uit. Eerst die suffe Taub en die Masters faalt ook al. Cuddy wordt slappe hap. Stop er een bitch in of stop ermee!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef Pollore het volgende:
Hebben niet meer mensen er last van dat House een beetje een sleur begint te worden? Ik bedoel er gebeurd eigenlijk vrij weinig meer sinds House met Cuddy heeft... niks gewaagd ofzo. Hij slikt geen pillen meer en is dus niet meer verslaafd; lijkt geen pijn meer te hebben en loopt zelfs amper nog mensen af te zeiken. Ik keek vorige seizoenen altijd met smart uit naar een nieuwe aflevering maar heb nu meerdere series die me veel meer boeien als House en ik kijk het pas wanneer ik er tijd voor heb of ben uitgekeken met de andere series.
Tevens vind ik die Masters idd echt niet boeiend, ik mis Thirteen of zelfs Cameron.
100% mee eens. Het begint echt kut te worden - totaal geen spanning meer in. De trailer van de laatste episode zag er eindelijk wat 'oldskool' House uit, maar het ging echt helemaal nergens over. Die Masters komt ook echt mijn strot uit..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:21 schreef Pollore het volgende:
Hebben niet meer mensen er last van dat House een beetje een sleur begint te worden? Ik bedoel er gebeurd eigenlijk vrij weinig meer sinds House met Cuddy heeft... niks gewaagd ofzo. Hij slikt geen pillen meer en is dus niet meer verslaafd; lijkt geen pijn meer te hebben en loopt zelfs amper nog mensen af te zeiken. Ik keek vorige seizoenen altijd met smart uit naar een nieuwe aflevering maar heb nu meerdere series die me veel meer boeien als House en ik kijk het pas wanneer ik er tijd voor heb of ben uitgekeken met de andere series.
Tevens vind ik die Masters idd echt niet boeiend, ik mis Thirteen of zelfs Cameron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |