Dankjequote:
Als ik wil afvallen probeer ik rond de 1200 te blijven. Dat is wel als ik niet sport, anders mag het wel wat meer zijn natuurlijk. Met zo weinig kcals is het vaak puzzelen om alle voedingsstoffen wel binnen te krijgen. Het ging wel steeds makkelijker want op den duur had ik gewoon een vast programmaatje van dingen die ik regelmatig at. Misschien moet jij zoiets ook doen, gewoon elke dag hetzelfde basisschema aanhouden en vooruit plannen? Dan ga je minder snel denken aan alle ongezonde dingen die je zou kunnen eten en hoef je niet steeds opnieuw te kiezen om toch maar iets gezonds te nemen, omdat je dat van tevoren al gepland/meegenomen had.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:05 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik snap je zo goed!!! Dat probleem heb ik dus ook!! Rond de hoeveel kcal eet jij gemiddeld?
Groente zonder rijst is ook best lekkerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh gnorf! Had ik besloten om ubergezond groenten met rijst te eten, is mn rijst bedorvenDus toch maar tonijnsalade
oeh is dat ook weer begonnen??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:46 schreef _aurum_ het volgende:
eet ze Progje!
Army wives maakt een hoop goed![]()
Het is nog niet zo laat! De AH is nog open!quote:
seizoen 4 is al voorbijquote:
oeh heerlijk.. geniet er van..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:02 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
seizoen 4 is al voorbijIk had nog wat in te halen
Van een gevulde koek krijg je honger. Dat leidt tot de rest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:09 schreef mango_cream het volgende:
Mijn lijstje is weer slecht, ik schijn blijkbaar heel veel moeite te hebben om het
lijnen goed op te pakken:
- twee boterhammen met kaas
- een gevulde koek![]()
- twee (!) croissants
- chocolade
- avondeten, ik denk dat het aardappelpurree met groente wordt, geen zin om vlees klaar te maken..
He bah, ik baal echt van mezelf! Ik heb eerder wel gelijnd maar nu lijkt het wel
of ik mijn slechte gewoontes niet kan loslaten, het begint goed maar eindigt dramatisch
Altruistisch nuchter? Is dat een medisch begrip?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, je wist vantevoren niet dat je altruistisch nuchter moest laten prikken? Wel een
beetje zuur dan, maar ja weet je ook weer of je gezond bent.
Ik bedoel gewoon voor de wetenschap!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Altruistisch nuchter? Is dat een medisch begrip?
Ik wist wel dat ik nuchter moest zijn, maar niet waarom, en ik wist ook niet dat ze bloed gingen prikken. Maar niks zuurs hoor, 't was prima.
QFT!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:53 schreef Mini_rulez het volgende:
gewoon elke dag hetzelfde basisschema aanhouden en vooruit plannen? Dan ga je minder snel denken aan alle ongezonde dingen die je zou kunnen eten en hoef je niet steeds opnieuw te kiezen om toch maar iets gezonds te nemen, omdat je dat van tevoren al gepland/meegenomen had.
is dat een leuke serie? Ik zoek nog een leuke!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:02 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
seizoen 4 is al voorbijIk had nog wat in te halen
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:19 schreef AKnynke het volgende:
[..]
is dat een leuke serie? Ik zoek nog een leuke!
Ja, die volg ik! Vind ik inderdaad ook erg leuk!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:20 schreef _aurum_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Ken je brothers en sisters al? Da's ook een leuke
haha, als ik iets heel goed kan, dan is het poepen, dus nee.quote:
Nou idd, onvoldoende gegeten daarvoor, ik had niks meegenomen naar school omdat ik dachtquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Van een gevulde koek krijg je honger. Dat leidt tot de rest.
De vraag is: waarom nam je een gevulde koek? Had je onvoldoende gegeten daarvoor? Ontbijt dan wat zwaarder!
(En dan ben je dus niet goed begonnen!)
Ik ken 'm, maar heb 'm nooit helemaal gekeken. Op de todo lijst zetquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:21 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, die volg ik! Vind ik inderdaad ook erg leuk!
Oh, ken je the west wing? Dat is echt m'n favoriete show ooit!
Ja lijkt me een goed idee!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als ik wil afvallen probeer ik rond de 1200 te blijven. Dat is wel als ik niet sport, anders mag het wel wat meer zijn natuurlijk. Met zo weinig kcals is het vaak puzzelen om alle voedingsstoffen wel binnen te krijgen. Het ging wel steeds makkelijker want op den duur had ik gewoon een vast programmaatje van dingen die ik regelmatig at. Misschien moet jij zoiets ook doen, gewoon elke dag hetzelfde basisschema aanhouden en vooruit plannen? Dan ga je minder snel denken aan alle ongezonde dingen die je zou kunnen eten en hoef je niet steeds opnieuw te kiezen om toch maar iets gezonds te nemen, omdat je dat van tevoren al gepland/meegenomen had.
Haha, gelukkig maar, dat is namelijk heel naarquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:22 schreef j.t het volgende:
[..]
haha, als ik iets heel goed kan, dan is het poepen, dus nee.![]()
Heb net 20 min gefietst en erna gerekt![]()
voor het eerst sinds 4 weken weer op mn fiets. Ik vind het nogal wat
Dus toch zwangerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:22 schreef j.t het volgende:
[..]
haha, als ik iets heel goed kan, dan is het poepen, dus nee.![]()
Heb net 20 min gefietst en erna gerekt![]()
voor het eerst sinds 4 weken weer op mn fiets. Ik vind het nogal wat
Als je nu een handje ongezouten nootjes neemt en nog een stukje fruit dan is het best ok..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:27 schreef Swietje het volgende:
Boh. Ik heb veel te weinig gegeten maar ik post toch maar een lijstje voor de vorm ofzo![]()
O: 1 boterham met filet american + halfvolle melk
L: meergranen bolletje met ham, ei, rauwkost + bekertje milk&fruit
A: 1 opschepl. hutspot + stukje draadjesvlees
T: verse sinaasappelsap
Eh.. wat is er zo slecht aan biogarde, muesli, een appel, twee pistoletjes (lunch werd voor mij verzorgd), roerbakgroenten, quinoa? Ok, het toetje is slecht, de ikea-balletjes zijn slecht, maar voor de rest valt het toch wel mee?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:28 schreef uniekhoorn het volgende:
XM...
Wat je aan calorieen eet is alleen rotzooi en troep.
Niet goed voor je, dat weet je!
Je MOET je leven omgooien, zo gaat het niet langer.
Groente, volkorenprodukten, please?
Ik denk dat het vooral meer moet zijn. Je mag best toetjes eten en ikea balletjes en koekjes en ijs enzo, maar het zou natuurlijk veel beter zijn als je ten eerste vooral meer eet en ten tweede meer groente.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eh.. wat is er zo slecht aan biogarde, muesli, een appel, twee pistoletjes (lunch werd voor mij verzorgd), roerbakgroenten, quinoa? Ok, het toetje is slecht, de ikea-balletjes zijn slecht, maar voor de rest valt het toch wel mee?
stonden er erg veel 'foute' zaken in?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
Gotver de gotver (sorry christenen onder ons); heb net een mail gestuurd aan een lead die eigenljk bedoeld was voor een collegaEn het lukt me niet de mail te cancelen
Ojee... was het een normaal collega-mailtje of een wel beetje fout collega-mailtje?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
Gotver de gotver (sorry christenen onder ons); heb net een mail gestuurd aan een lead die eigenljk bedoeld was voor een collegaEn het lukt me niet de mail te cancelen
Mwoh, het ging. Eigenlijk vooral dat ik er even over na wilde denken en dat ik me afvroeg wie de concurrentie was. Maar toch....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:41 schreef AKnynke het volgende:
[..]
stonden er erg veel 'foute' zaken in?
Meestal was het zoiets als dit:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:25 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja lijkt me een goed idee!!
Mag ik vragen wat jouw basisprogramma is/was?
Ik ga het nu toch even voor XM opnemen: het moet natuurlijk wel realistisch bijven. Als jullie tegen mij zouden zeggen dat ik geen calvados meer mag drinken en geen ijsjes meer mag eten gooi ik mijn kont ook in de krib. Ik denk dat meer groente eten én geen koekjes te veel van het goede is voor XM.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:43 schreef uniekhoorn het volgende:
XM, élke dag goed eten en dan koekjes enzo even eruit gooien... doe eens proberen
Oeps Tink!
Haha neequote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ga het nu toch even voor XM opnemen: het moet natuurlijk wel realistisch bijven. Als jullie tegen mij zouden zeggen dat ik geen calvados meer mag drinken en geen ijsjes meer mag eten gooi ik mijn kont ook in de krib. Ik denk dat meer groente eten én geen koekjes te veel van het goede is voor XM.
mjaah, ze weten nu iig dat je goed beslagen ten ijs wil komenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mwoh, het ging. Eigenlijk vooral dat ik er even over na wilde denken en dat ik me afvroeg wie de concurrentie was. Maar toch....
We hebben geen nootjes, wat zou ik dan kunnen nemen? Een appel hebben we wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als je nu een handje ongezouten nootjes neemt en nog een stukje fruit dan is het best ok..
Of een boterham pindakaas en wat fruit
Nee niks aan da hand, hoogstens dat ik me nu een olifantje voelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Het is nog niet zo laat! De AH is nog open!
Niets naars aan de hand hoop ik?![]()
Waarom zijn saaie lijstjes eigenlijk belangrijk? Het zou mijn hele lol in eten verpestenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Is ook zo Tink maar een ritme en saaie lijstjes zijn zo belangrijk.
Trouwens, kom niet aan mijn cola-berenburg...
ja, dat weet ik nog! pijnlijke dingen he, zulke acties.. Van Tink ook, gelukkig stonds er niet echt iets schokkends in...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:52 schreef AKnynke het volgende:
ik weet niet of ik het hier verteld had, maar ik had laatst ook zoiets, Tink! Ik heb een aanbevelingsbrief nodig voor een sollicitatie waar ik mee bezig ben. Oude scriptiebegeleider (En tegenwoordig baas) gevraagd, gene probleem, maar ik moest hem eerst zelf opstellen. Gedaan, ge-emailed: stuur ik hem naar al m'n collega's. Nu denken die dat ik na 3 weken al opzoek ben naar wat anders (funcite begint pas over een jaar), en zien ze wat redelijk privés, hoe ik over m'n eigen kunnen denk...
Ik kon wel door de grond zakken...
Kan ik me goed voorstellen. Zo flapte ik er vandaag uit dat ik ook overwogen had op een vacature te solliciteren bij een concurrentquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:52 schreef AKnynke het volgende:
ik weet niet of ik het hier verteld had, maar ik had laatst ook zoiets, Tink! Ik heb een aanbevelingsbrief nodig voor een sollicitatie waar ik mee bezig ben. Oude scriptiebegeleider (En tegenwoordig baas) gevraagd, gene probleem, maar ik moest hem eerst zelf opstellen. Gedaan, ge-emailed: stuur ik hem naar al m'n collega's. Nu denken die dat ik na 3 weken al opzoek ben naar wat anders (funcite begint pas over een jaar), en zien ze wat redelijk privés, hoe ik over m'n eigen kunnen denk...
Ik kon wel door de grond zakken...
ik kan dat ook niet, elke dag hetzelfde eten, dan word ik echt,nou ja blugh, dat houd ik gewoon niet eens 2 dagen vol..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom zijn saaie lijstjes eigenlijk belangrijk? Het zou mijn hele lol in eten verpesten
Is wel een goed idee, maar ik stuur de hele dag door belangrijke mails (is mijn werkquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:55 schreef Swietje het volgende:
Ik typ belangrijke mails eerst in Word.. dan kan ik ze niet zomaar naar de verkeerde personen sturen, nou ja kan wel, maar de kans dat je dan overhaast iets verstuurd is kleiner.
Saaie lijstjes ritmequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom zijn saaie lijstjes eigenlijk belangrijk? Het zou mijn hele lol in eten verpesten
Tsja, ik had de tekst van het mailtje wel gecheckt..maar ik dacht dat ik op antwoorden aan gedrukt had op een mailtje dat hij naar de hele groep had gestuurd. Had ik ook gedaan, maar blijkbaar als je een maitlje aan de hele server-lijst stuurt, verandert hij het antwoorden aan adres ook in de hele serverlijst.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef _aurum_ het volgende:
wat ik heeeel vaak doe met belangrijke mailtjes. Mailtje typen en opslaan als draft.
Dan even wat anders doen en later herlezen, alles checken en als ik zeker ben dat alles ok is, op verzenden drukken
Ik vind het makkelijker om gezonde keuzes te maken als ik het van tevoren bedenk dan wanneer ik al honger heb, en als ik weinig tijd heb om te plannen wat ik ga eten val ik gewoon terug op dat basislijstje zodat ik in elk geval niet in de verleiding kom om iets ongezonders te kopen ofzo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oh daaromquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:58 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Saaie lijstjes ritme
Nee, een basislijst is het gewoon...
Zodat je na een vreetbuiweekend weer gewoon verder kan gaan en dat je wel weet dat het wel weer goed komt
Dan eerst mail typen en dan pas e-mailadres typen? Of maak je dan nog steeds die fout?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is wel een goed idee, maar ik stuur de hele dag door belangrijke mails (is mijn werk) en het zou echt te veel moeite zijn iedere mail eerst in Word te schrijven. Zeker als het alleen maar een reactie is. Typ ze net zo snel als een reply op fok.
Heb ik ook. Het liefst eet ik iedere dag van de week iets anders. Heel gezond m.i.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan echt niet iedere ochtend hetzelfde ontbijten, ik móet dat gewoon variëren. Kweetniet. Kan ook niet helemaal uitleggen waarom. Dwangneurose ofzo.
Ik moet altijd droge kleren aantrekken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waarom, als ik afwas, moet ik daarna altijd dweilen!
Ja! Herkenbaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb ik ook. Het liefst eet ik iedere dag van de week iets anders. Heel gezond m.i.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Ewelina het volgende:
Aaaaargh, ik weet alweer waarom ik de eerste fase van een onderzoek zo vervelend vind. Ik voel me dan altijd zo dom.![]()
Hmm, oke, hier kan ik wel wat mee, mijn probleem is vooral het er aan beginnen en het feit dat ik niet zon zin heb in het avondeten koken. Ik ga me wel hieraan proberen te houden alleen dan geen brinta maar brood sochtends en ipv wijn enzo tussendoor op school toch milkbreak, merk dat dat bij mij toch wel werktquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Meestal was het zoiets als dit:
O: Brinta of yoghurt met een klein beetje cruesli (eigenlijk slecht, simpele muesli zonder troep is veel beter)
T: snee volkorenbrood met mager beleg, fruit
L: 2 sneetjes volkorenbrood met mager beleg
T: 2x knackebrod of een snee volkorenbrood (of 2) met cup-a-soup
D: dat wisselde
T: koffie met magere melk met een blokje chocolade of een glaasje wijn, in elk geval nog iets lekkers
Over avondeten: ik deed een tijdlang Weight Watchers, dus punten tellen voor wat je eet, en daarbij mag je bepaalde soorten groente en fruit onbeperkt eten dus at ik tussendoor veel fruit en 's avonds veel groente. Je mag dan ook voor een vast aantal punten een onbeperkte portie aardappels of pasta, en daar nam ik dan soms best veel van maar dat is nog altijd beter dan honger lijden en daardoor gaan snaaien. Dat doe ik eigenlijk nog steeds, gisteren nog twee borden stamppot op.Gewoon aardappel met groente en een scheutje melk, daar is volgens mij nog nooit iemand dik van geworden. Verder probeerde ik meestal toch wel een ons vlees/vis/vleesvervanger te eten want dat heb je gewoon nodig, maar dan wel iets magers.
Geen idee, maar kudo's dat je afwast. De eerste keer dat ik echt alleen woonde, deed ik dat pas toen alle borden en lepels op waren (sociale dwang van huisgenoten was weg). En aangezien ik een 12-persoons servies had met soep- ontbijt- en dinerborden èn een bestekcassette met 6 couverts en nog wat restbestekspullen....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waarom, als ik afwas, moet ik daarna altijd dweilen!
mjaah, niemand is perfectquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
[quote]Op dinsdag 5 oktober 2010 20:55 schreef Tinkepink het volgende:
Sowieso een heel ongeconcentreerde dag. Ook nog een persbericht met een JOEKEL van een taalfout verstuurd
Ik maak mijn aanrecht altijd droog met een trekkerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik moet altijd droge kleren aantrekken.
*boks*
Ik heb vandaag 2x afgewassen omdat het sneller gaat als het nog vers isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen idee, maar kudo's dat je afwast. De eerste keer dat ik echt alleen woonde, deed ik dat pas toen alle borden en lepels op waren (sociale dwang van huisgenoten was weg). En aangezien ik een 12-persoons servies had met soep- ontbijt- en dinerborden èn een bestekcassette met 6 couverts en nog wat restbestekspullen....
Bedankt, nu heb ik zin in pizza én friet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn broertje kwam eten en ik heb hem verleid met pizza met daarop friet![]()
! En bier!!!!
Bright side en Louis Couperus zijn in mijn hoofd niet met elkaar te combineren. Maar als het jouw ding is, veel plezier met het verwende kreng Elinequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:55 schreef Viking84 het volgende:
Anyway. On the bright side: ik ben morgen vrij, ik heb het verzameld werk van Couperus in mijn bezit en ik ga donderdag en vrijdag lekker verven met de onderbouw.
Mannenquote:
Da's dus wel een aardappellepel en geen groentelepel.quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Eens met Tink! Het moet wel leuk blijven, en een patroon wat voor je hele leven kan werken.
Met een wat?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik maak mijn aanrecht altijd droog met een trekkerAnders is het altijd zo soppig
Hahaha omg ik was de kraan vergeten maar ik snap niet waarom hij overstroomde?!!
en salades dan??? Je zou eventueel gewoon een koeltasje mee kunnen nemenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Herkenbaar.
Ik vind het ook vreselijk dat ik eigenlijk alleen brood mee kan nemen als lunch omdat er 0,0 voorzieningen zijn verder om dingen te bewaren / bereiden. Echt kak.
Ja ik kan wel mijn best doen maar dit waardeert hij meerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bedankt, nu heb ik zin in pizza én friet.
Dat is dus zo'n moment waarop het handig is dat de stamppot al gepland en gekookt is.
Oh, en wat ik nog wou zeggen: variëren gaat makkelijker als je eenmaal een beetje in je systeem hebt zitten wat gezonde mogelijkheden zijn, en dat heeft wat tijd nodig.
Ooooh. Dat moet ik zien.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
OMG, puberruil op ned.3. Hardcore Feyenoordergezin krijgt Joods meisje en vice versa. OMG!!!
Ik bedoel een wisserquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met een wat?
Bedoel je zo'n ding met een zeempje eraan? Daarmee trek ik de plassen water in de badkamer richting doucheputje. We hebben echt een idiote badkamer. Geen wonder dat ze de boel plat willen gooien.
Die gebruik ik idd ook in de badkamerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik bedoel een wisser
[ afbeelding ]
We hebben ook nog havermout en bedorven gebroken lijnzaadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
We gaan een leuk experiment doen, het heet het geen-boodschappen-experiment. Boodschappen doen is een hel. Na je werk wurm je je langs de door de overdag-tijd-zat-hebbende huisvrouwen leeggeroofde schappen. Maar nu dus niet meer. We gaan zo lang mogelijk teren op onze voorraden. En dat zijn: diverse potgroenten, een kwart zak diepvriesgehaktballen van IKEA, een doos met nog zeven eieren, afbakstokbroden, een kilo aardappelen, een paar plakken kaas, pepercervelaat, ingeblikte zalm en tonijn (als het nog goed is), pannenkoekenmix, divers ingeblikt fruit, aangevreten zakken pasta, rijst, quinoa, amarant (die gooien we weer weg na het koken), een zak uiensoep en anderhalf brood in de diepvries. Steun ons.
Jippie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
We hebben ook nog havermout en bedorven gebroken lijnzaad.
Tja het probleem is, dat hij onze beste programmeur is op dit moment...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:32 schreef Ewelina het volgende:
Kun je hem niet op het beoordelingsgesprek dan een negatieve beoordeling geven? Contract niet verlengen?
Ik steun jullie misschien als er meer diepvriesgroenten bijkomen en m,isschien een multivitamine. Ingeblikt fruit is suikersuikersuikersuiker want meestal op siroop.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
We gaan een leuk experiment doen, het heet het geen-boodschappen-experiment. Boodschappen doen is een hel. Na je werk wurm je je langs de door de overdag-tijd-zat-hebbende huisvrouwen leeggeroofde schappen. Maar nu dus niet meer. We gaan zo lang mogelijk teren op onze voorraden. En dat zijn: diverse potgroenten, een kwart zak diepvriesgehaktballen van IKEA, een doos met nog zeven eieren, afbakstokbroden, een kilo aardappelen, een paar plakken kaas, pepercervelaat, ingeblikte zalm en tonijn (als het nog goed is), pannenkoekenmix, divers ingeblikt fruit, aangevreten zakken pasta, rijst, quinoa, amarant (die gooien we weer weg na het koken), een zak uiensoep en anderhalf brood in de diepvries. Steun ons.
Ah dat moet ik ook zien.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
OMG, puberruil op ned.3. Hardcore Feyenoordergezin krijgt Joods meisje en vice versa. OMG!!!
Nee, we doen nu dit experiment. Dat experiment met boodschappen in de avonduren is even geweest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik steun jullie misschien als er meer diepvriesgroenten bijkomen en m,isschien een multivitamine. Ingeblikt fruit is suikersuikersuikersuiker want meestal op siroop.
Of je doet een ander experiment: weekmenu's met meer vers spul en een of twee keer in de week boodschappen doen in de avonduren.
Niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:38 schreef Duvel het volgende:
Je denkt trouwens toch niet dat we gewoon een blik fruit gaan zitten leeglepelen?
tussentijdse beoordeling? Of een keer gaan zitten en zijn workflow met hem doornemen en kijken wat er te verbeteren valt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:31 schreef progje het volgende:
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr echt.. ik word soms dood moe van een collega (en ik ben zijn Manager...)
Maar omdat meneer erg goed is in zichzelf zo belangrijk vinden zijn eigen uren in te mogen delen, zit ik nu nog 2 uur met hem te msn'en omdat hij niks snapt!!!!!!!!!!
GRRRR en ik had al vanaf 8 tot 17:45 gewerkt
Maar ik kan het wel niet doen en dan haalt meneer zijn deadline WEER niet en dan heeft alleen de klant er nadeel van..
Ik haat verantwoordelijkheden soms
Die vader heeft 't wiel ook niet uitgevonden hoor!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik bedoel er verder niks mee ofzo maar dat meisje uit Rotterdam is best dom
vaker evalueren? Zet je de afspraken op papier?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:35 schreef progje het volgende:
Tja het probleem is, dat hij onze beste programmeur is op dit moment...
En het is zo moeilijk om goede mensen te vinden en dan moeten ze ons product nog gaan begrijpen.
Maar ik heb er al zoveel gesprekken met hem over gehad en iedere keer geeft hij me ook gelijk en spreken we af er wat aan te doen en dan gaat het weer een tijdje goed... en dan gaat het weer de verkeerde kant op..
allemaal al gedaan...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:42 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
tussentijdse beoordeling? Of een keer gaan zitten en zijn workflow met hem doornemen en kijken wat er te verbeteren valt?
goeie mededeling!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil dit van de IKEA.
NYSNO [ afbeelding ] SLITBAR [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] KNUBBIG [ afbeelding ] EN DE GROTE MAAR DIE ZIE IK NIET MEER
Einde mededeling.
Neequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die vader heeft 't wiel ook niet uitgevonden hoor!
Jawel, maar dat zetten we dan in de lijstjes als "twee perziken".quote:
Mooi! Zijn die een beetje dik?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
goeie mededeling!
Ik ben vooral blij met mijn nieuwe gordijnen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90160249
Mooi!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
goeie mededeling!
Ik ben vooral blij met mijn nieuwe gordijnen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90160249
Ze zijn heel dik ja! En er zit een motiefje in, dat vind ik leuk!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Mooi! Zijn die een beetje dik?
Welke kleur?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik moet nog furfen in mijn kamertje
Kan het niet zijn dat hij die vrijheid nodig heeft om tot goede resultaten te komen? Ik zou hem die vrijheid geven, maar wel binnen bepaalde kaders. Dus niet van jou verwachten dat je hem nog begeleid buiten jouw werktijden, maar wel de vrijheid om flexibel te werken. Geven en nemen dus.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:35 schreef progje het volgende:
[..]
Tja het probleem is, dat hij onze beste programmeur is op dit moment...
En het is zo moeilijk om goede mensen te vinden en dan moeten ze ons product nog gaan begrijpen.
Maar ik heb er al zoveel gesprekken met hem over gehad en iedere keer geeft hij me ook gelijk en spreken we af er wat aan te doen en dan gaat het weer een tijdje goed... en dan gaat het weer de verkeerde kant op..
nee, ze hangen nog niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Heb je een eigen foto cali?
Ja en ik heb er het komende half jaar in Nederland zo'n 4 nodigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:14 schreef Tinkepink het volgende:
Oke, dan houdt het op inderdaad. En goede programmeurs zijn inderdaad moeilijk te vinden
Ja, nogal. En beroerd geslapen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:20 schreef _aurum_ het volgende:
Tink, hoe voel je je vandaag? Nog pijnlijke ledematen?
Daar ga ik helaas overheenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:16 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik er maar eens een fout daglijstje ingooien![]()
o. roggebrood met kaas
t. magnum classic
t. 3 bokkenpootjes
l. krentenbol + boterham krabsalade + boterham pindakaas
t. stuk taart
d. döner
t. calippo cola
Zo, dat was met voorsprong het slechtste lijstje van vandaag
Leem is mooi, dat ken ik wel!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
O ja ik zou nog foto's laten zien he? Ik wil nog wel een muur verven.... En ik vind die donkere bank/meubels/boxen/tafel niet zo leuk dus die zou ik nog wel wit willen maken of zo.
En ik moet nog echte stoelen!
Wel vind ik het tof dat al mijn keuken spullies zilver zijn! Alleen nog een vaatwasserO en de deur heb ik zilver gemaakt
O ja en ik wil nog ergens twee witte orchideeën op de grond in witte vaas.. Dit idee maar dan beter. [ afbeelding ]
Oja.. Ik wil het hier denk ik leem verven? Zo iets is leem, maar leem is iets warmer
[ afbeelding ]
-edit-
de rest van de foto's wil niet!!!
Nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Daar ga ik helaas overheen![]()
O: stroopwafels
L; 3x gekookt ei, sultana
D: m&m's
Wat houdt de detoxkuur nog meer in?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omg, ik ga een detox kuur doen 2 weken maar dan mag ik geen koffie/alcohol. Alcohol, okee kan. maar koffie: neen. Bijna tentamens en zo!
die ampullen plus creme doe je dus 1 week. op dag 1 en op dag 8 wegen. en die creme smeer je daarna nóg een week, 2 keer per dagquote:
lekker warm douchen voor je je bed instaptquote:
kan je niet 1 van die begeleiders apart trekken en even duidelijk kenbaar maken waar je je zorgen over maakt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:30 schreef Sts het volgende:
BlahIk maak me een beetje zorgen om mijn project. Ik bedoel, leuk dat ik kan meekijken, maar ik wil iets dóen. Ik moet ook iets doen, anders krijg ik geen studiepunten. Mijn begeleiders wuiven het een beetje weg en dat het wel goed komt, maar ik moet gewoon een project doen wat ook echt 3 maanden aan studiepunten waard is. Het was wel pas mijn derde dag, maar ik zit me de halve dag te vervelen...
oh 2 maar! het waren 2 eieren geen 3, foutjequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
NietJIj hebt 3x iets gezonds gegeten (ei,ei en ei) en ik maar 2 x (roggebrood en pindakaas)
Wat heb je vandaag dan gedaan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zoooo morgen de slaapkamer!
dat is niet wat je net postte toch?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Foto's gemaakt? Iemand vroeg er om, chico geloof ik!
Het is denk ik een beetje de mentaliteit hierquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
kan je niet 1 van die begeleiders apart trekken en even duidelijk kenbaar maken waar je je zorgen over maakt?
Enneuh
maltbier bestellen als niemand kijkt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoe hou je verborgen dat je ff niet drinkt?
Ooh, je doet het voor je huid! Of niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
die ampullen plus creme doe je dus 1 week. op dag 1 en op dag 8 wegen. en die creme smeer je daarna nóg een week, 2 keer per dag
kreeg ik te horen
Gewoon zeggen dat je aan de lijn bent. Doe ik ook altijd. Altijd leuk, de reacties.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mij maakt de mening niet uit, maarr als ik op stap ben wil ik op stap zijn en geen vragen beantwoorden van 'waarom drink je niet'. 'waarom eet je geen vlees' hoor ik namelijk al vaak genoeg!!
Nee voor een testpanel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:52 schreef Sts het volgende:
[..]
Ooh, je doet het voor je huid! Of niet?
Wat voor baantje is het? Iets wat mogelijk leuk is?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zooo terug!
Betreft baantje hier: weegschaal zegt: ik neig nu weer naar proberen (1 dag per week ofzo) en als het dan blijkt te zuigen stoppen![]()
Knopen en doorhakken, meh.
Wat vervelend.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:30 schreef Sts het volgende:
BlahIk maak me een beetje zorgen om mijn project. Ik bedoel, leuk dat ik kan meekijken, maar ik wil iets dóen. Ik moet ook iets doen, anders krijg ik geen studiepunten. Mijn begeleiders wuiven het een beetje weg en dat het wel goed komt, maar ik moet gewoon een project doen wat ook echt 3 maanden aan studiepunten waard is. Het was wel pas mijn derde dag, maar ik zit me de halve dag te vervelen...
Beetje laat maar ik ben nu pas aan het bijlezen dus alsnog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:13 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Thanks voor alle felicitaties!
maria gefeli ook!!
Mo, heb je de baan nou gekregen? *niet bijgelezen heeft
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Knoop doorgehakt! Ik ga het proberen! Als het leuk is, mooiBlijkt het ècht niet leuk te zijn of teveel energie te kosten, kan ik altijd nog stoppen neem ik aan! En dan heb ik wel iets moois erbij op mn CV. Voornemen: sowieso niet toezeggen meer te werken dan handig.
Excuses voor mijn vele gemekker en gewik en geweeg in het topique! Hier blijft het bij voor nu, echt waar!
En bedankt voor de vele meningen / adviezenIk ben het geloof ik met jullie allemaal eens
Luxe-probleem, zeg!
In dat geval, jij ook gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Knoop doorgehakt! Ik ga het proberen! Als het leuk is, mooiBlijkt het ècht niet leuk te zijn of teveel energie te kosten, kan ik altijd nog stoppen neem ik aan! En dan heb ik wel iets moois erbij op mn CV. Voornemen: sowieso niet toezeggen meer te werken dan handig.
Excuses voor mijn vele gemekker en gewik en geweeg in het topique! Hier blijft het bij voor nu, echt waar!
En bedankt voor de vele meningen / adviezenIk ben het geloof ik met jullie allemaal eens
Luxe-probleem, zeg!
Als dat zo is op de valreep nog gefeli!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:35 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft Syrena eigenljk al gepost vandaag? Volgens mij is ze jarig
Ga je nou nu wel of geen koffie drinken? Geen idee hoeveel jij drinkt maar ik lust wel een kopjequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omg, ik ga een detox kuur doen 2 weken maar dan mag ik geen koffie/alcohol. Alcohol, okee kan. maar koffie: neen. Bijna tentamens en zo!
NIETS is groter dan dat ENE woordquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:36 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ah dat moet ik ook zien.
Feyenoord
Mijn ouders doen gewoon 1x in de week op zaterdag boodschappen, die hebben sowieso een dikke voorraad in de vriezers enzo maar toch. Extra aanvullen enzo en in principe hoeven ze niet nog een keer naar de winkel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:23 schreef Duvel het volgende:
Dondersquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn broertje kwam eten en ik heb hem verleid met pizza met daarop friet![]()
! En bier!!!!
Ja klopt, leuk om een beetje van je kamer te zienquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Foto's gemaakt? Iemand vroeg er om, chico geloof ik!
Maar nu ben ik iig niet de laatste vanwege huiswerkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Om Chico een keertje niet de laatste te laten zijn:![]()
Jammer, maar andere keer wel dan?Ik faalde ook wat, wou morgen Zumbaën maar was vergeten te boeken (moet online), en nu zit ie al vol! Wel meteen Latin Vibes geboekt voor donderdag, doe ik iig iets
En nu ga ik apies doen! Waarbij ik het risico loop dat Chico alsnog de laatste is
De waarheid als een koei!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:52 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar nu ben ik iig niet de laatste vanwege huiswerk. Dat is al een vooruitgang.
*neemt stokje over*quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Om Chico een keertje niet de laatste te laten zijn:![]()
Jammer, maar andere keer wel dan?Ik faalde ook wat, wou morgen Zumbaën maar was vergeten te boeken (moet online), en nu zit ie al vol! Wel meteen Latin Vibes geboekt voor donderdag, doe ik iig iets
En nu ga ik apies doen! Waarbij ik het risico loop dat Chico alsnog de laatste is
Slaap lekker!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 02:09 schreef loveli het volgende:
Klinkt naar en weet zo 1 2 3 geen tips ofzoIk ga eens kijken of het mij wel lukt als ik onder het dons kruip.
volgens mij moet je eerder leren een beslissing te nemen en er achter te blijven staanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Loveli: ik PM je de beschrijving die de meneer heeft getypt wel even!
Ik vond het wel okay klinken, het is iig een veld waarin ik nog niks heb gedaan![]()
Oh en sorry dat ik er wéér over begin![]()
Het houdt me nogal bezig. Ik moet écht leren beslissingen nemen. En erachter te staan.
![]()
Eens met Merel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:17 schreef Merel het volgende:
Oh ik las trouwens over het niet-meer-boodschappen-doen-plan van XM en Duvel en dat vind ik — sorry dat ik het zeg — dus echt een dom idee. Als je zoals XM al niet van koken houdt (weet niet hoe Duvel daarover denkt) en nu al nauwelijks gevarieerd genoeg eet, moet je het jezelf niet nog moeilijker maken door je te beperken tot het blikvoer dat je toevallig nog in huis hebt. Dan moet je juist lekker en goed en gevarieerd eten! Is de AH-bezorgservice niet iets voor jullie? Of grote supermarkten vermijden en alles halen bij leuke kleine buurtwinkeltjes?
Geeft toch niks joh! Het lijkt me ook echt een lastige beslissing! Maar dit is toch een mooi compromisquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Luxe-probleem, zeg!
Jullie humorspier is ernstig stuk.quote:
Dit zou echt een nachtmerrie van me kunnen zijnquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:17 schreef Merel het volgende:
.. alles halen bij leuke kleine buurtwinkeltjes?
klinkt goed!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:22 schreef Perruche het volgende:
Morning!
PF, ben je nog wel heelhuids thuisgekomen?
Mo, heb je nu wel een goed onderwerp enzo voor je essay? Even doorbikkelen![]()
Vandaag ga ik shoppennu met een baan in het vooruitzicht heb ik ineen allemaal dingen nodig; een agenda, nette kleding, iets voor m'n haar (clip ofzo) thermosfles om soep/thee mee te nemen (en omdat ie gewoon mooi is!!). Ook een nette tas en moet m'n fiets laten fixen zodat ik erop naar het werk kan fietsen.
Heb er eigenlijk best wel zin in
Vragen ze expliciet om een vrouw? Dan zou ik toch wat voorzichtig zijnquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:33 schreef LadyBlack het volgende:
Heerlijk vooruitzicht Perruche![]()
Ik ga zometeen een autobedrijf bellen, die hebben een koerierster nodig om auto-onderdelen bij garages langs te brengenBeste vriend van lief is automonteur en het leek m wel wat voor mij
ik weet t zo net nog niet, maar autorijden is tof dus ik wil het wel proberen!
Verder ben ik nog steeds snipverkouden en heb ik vannacht elk uur van de klok gezienzo naar...
Ja!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vragen ze expliciet om een vrouw? Dan zou ik toch wat voorzichtig zijn![]()
.
he? wat?quote:
bang? Waarvan? dat klinkt niet zo goedquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:02 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja!![]()
En de vorige sollicitantes waren te dom of te bang geweestik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten.
Voor die enge botte monteurs natuurlijk!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:07 schreef Perruche het volgende:
bang? Waarvan? dat klinkt niet zo goedwanneer ga je erheen? als je gaat?
Of zequote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Voor die enge botte monteurs natuurlijk!
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet altijd zo gevat ben, dus ze zullen me vast een gansje vinden in het begin, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend en ik weet dat het snel beter wordt
wanneer begin je? Tof zeg, het klinkt goed!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef Perruche het volgende:
o boeiend is het allemaal niet hoor trouwens, ik ben gewoon bij dat ik na 2 jaar eindelijk weer geld op 'n bankrekening ga krijgen in plaats van dat het er allemaal afgaat![]()
En ik kan op de fiets naar het werk
En ik ga lekker burgerlijk zijn en thermosflessen meenemen
En ik heb een reden om te shoppen
En ik heb ein-de-lijk weer eens wat structuur in m'n leven![]()
Jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 02:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Chicooo kom je nog op de koffie binnenkort?
Meer sport (minstens 2x per week) en geen koek/snoep. Heb het nu ook niet meer in huis, dus zou moeten kunnen. Maar baal welquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef Perruche het volgende:
Chicoplan de campagne?
Ik heb zowaar het idee dat ik weer wat dunner ben, maar dat kan ook illusie zijn. Als ik straks elke dag een uur fiets (een merel doe) gaat het vast rapido.
Wat ik trouwens ook leuk (ik schreef 3x luek) vind aan m'n baan : volgens mij werken er leuke mensen. Geen "ballen" zeg maar, wat je bij dat soort functies toch snel hebt. Gewoon relaxed. Goh, hoe meer ik erover typ hoe meer zin ik erin krijg!
Nee hoor, ik krijg er niks voorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:36 schreef LadyBlack het volgende:
Is dat toevallig onderzoek van de PRA sigme?
Ik had daar laatst ook naar gekeken maar durf toch niet zo goed medicijnen te testen enzo
Ik ben nu tweemaal voor wat onderzoeken geweest en nu ben ik voorlopig klaar (afgezien van opnieuw piesen dan). Komende jaren jaarlijks een vragenlijst en over een jaar of 5 weer lichamelijke onderzoeken.quote:In 2006 is in Noord-Nederland (Groningen, Friesland en Drenthe) een grootschalig bevolkingsonderzoek van start gegaan: LifeLines. In dit onderzoek worden (gezonde én zieke) deelnemers uit drie generaties gedurende ten minste dertig jaar gevolgd om inzicht te krijgen in de factoren die van belang zijn bij het ontstaan en verloop van chronische ziekten.
Vaak moet je toch best lang beschikbaar zijn ook voor die onderzoeken. Omgerekend is het uurloon niet eens zo hoog, bij meer betaling is er meer risico. Sowieso wordt er amper onderzoek gedaan bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd, kans op teratogeniciteit hè...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef LadyBlack het volgende:
5 jaar geleden had ik het misschien wel gedaan, 4000 euro is best verleidelijken naalden vind ik sowieso niet eng...
Maar nu wil ik liever zeker zijn van mn eigen gezondheid en kinderen krijgen
En meestal zoeken ze niet rokende mannen tussen de 18 en 50 jaar of vrouwen die door de menopause of gesteriliseerd zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:54 schreef LadyBlack het volgende:
5 jaar geleden had ik het misschien wel gedaan, 4000 euro is best verleidelijken naalden vind ik sowieso niet eng...
Maar nu wil ik liever zeker zijn van mn eigen gezondheid en kinderen krijgen
Dat woord ken ik nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vaak moet je toch best lang beschikbaar zijn ook voor die onderzoeken. Omgerekend is het uurloon niet eens zo hoog, bij meer betaling is er meer risico. Sowieso wordt er amper onderzoek gedaan bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd, kans op teratogeniciteit hè...
Laatst was er bij de faculteit psychologie hier ook een onderzoek, maar een paar vrienden en ik vielen allemaal om verschillende redenen af.... de criteria zijn ook best streng jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:06 schreef loveli het volgende:
[..]
En meestal zoeken ze niet rokende mannen tussen de 18 en 50 jaar of vrouwen die door de menopause of gesteriliseerd zijn.
Ik gok op onvruchtbaarheid.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat woord ken ik nietWat betekent het?
Maar je moet inderdaad een flinke tijd beschikbaar zijn op locatie, eerst een hele week, en dan nog elke week een dag ofzo. Maar toch, ik heb die tijd nu wel, en als het geen medicijntesten waren wilde ik het wel doen
quote:Sommige stoffen zoals ethanol (alcoholische dranken), sigarettenbestanddelen of virussen worden niet tegengehouden [door de placentabarrière] en kunnen, afhankelijk van het tijdstip in de zwangerschap, de vrucht blijvend beschadigen; dit wordt teratogeniciteit genoemd.
Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch?quote:
Ja, dat is niet te volgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef LadyBlack het volgende:
Nou ik ging nog wat googlen, maar je komt dan op allerhande medische pagina's en ik vind dat echt onleesbaar Nederlands![]()
Wachten tot mw puff het uitlegt dus maar
Gaat lekker Mo!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
en toen kreeg ik nog een baanaanbod![]()
soortgelijke functie als optie 1, zelfde verhaal, in Den Bosch, maar dan voor 5 maanden..
Nou ja, je kan altijd ongepland zwanger raken tijdens of vlak na zo'n onderzoek. De stoffen zijn waarschijnlijk niet direct uit je lichaam.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch?
Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch?
eerst maar 's zorgen dat die mensen me ook willen hebben, twijfelen tussen 2 dingen waarvan ik niet weet of ze me willen hebben ga ik niet meer doenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gaat lekker Mo!![]()
Twijfelen geblazen?
Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.
Ah, dus de beschrijving in de wiki is niet volledig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Afwijkingen bij een kind door toxische stoffen inderdaad. Sommige middelen hebben een lange tijd nodig om uit je lichaam te geraken en de effecten kunnen dan lang naijlen.
DES en ook softenon zijn duidelijke voorbeelden.
Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan wordenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt.![]()
Volgens wiki wordt de vrucht tijdens de zwangerschap beschadigd, niet daarna of daarvoor.
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:52 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, dit is een van de redenen dat ik geen tegenstander ben van dierproeven.
Zo bedoel ik het ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan worden
Nou, begin dit jaar was het heel erg, ik hoop niet dat er nu weer zo'n golf komtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:05 schreef loveli het volgende:
Bwuh. Het regent de laatste tijd met dat soort verhalen, lijkt het.
Ow, heb je verjaardag helemaal gemist. Alsnog gefeliquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Syrena het volgende:
Oh en danki voor de felicitatieswas idd gisteren jarig. Ben 's avonds met twee vriendinnen gaan uiteten (rest was ziek of kon niet) en het was echt zooooo lekker. Ik knapte bijna, heb geen toetje genomen
![]()
(voor: aardappel-knoflooksoep met reepjes parmaham en crostini's, hoofd: barramundi op een bedje van spinazie met kappertjessaus. En frietjes. Die we niet opkregen).
En morgen naar Den Haag, diplomauitreiking en dan weer uit etenBij de Paraplu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |