abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:22:40 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87191609
Het vorige deel: Slank #1196 - Altijd honger.

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:22:59 #2
236335 neen
schone schijn
pi_87191621
Juist ^O^
het lijkt niet wat het is
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:23:56 #3
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87191665
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Cali, jij bent lief :)
is dit omdat je een slaapplek nodig hebt O-) ?

(nee hoor, vind ik lief dat je dat zegt, maar waar heb ik 't aan verdiend?)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:26:29 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87191748
Eens met Uniek! Als ik heel erg tegen een feestje aanhikte en ik kon niet met iemand samen gaan dan ging ik hoogst waarschijnlijk niet.

Maarja ik ben sowieso een Sjaak Verzaak :') Heb al moeite met opdraven bij dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het leuk ga hebben :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:28:26 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87191810
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:23 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

is dit omdat je een slaapplek nodig hebt O-) ?

(nee hoor, vind ik lief dat je dat zegt, maar waar heb ik 't aan verdiend?)
Omdat je lief bent!
Jij hebt zo;n een goede instelling,dat is tof
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_87191860
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat je lief bent!
O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:31:30 #7
236335 neen
schone schijn
pi_87191912
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Eens met Uniek! Als ik heel erg tegen een feestje aanhikte en ik kon niet met iemand samen gaan dan ging ik hoogst waarschijnlijk niet.

Maarja ik ben sowieso een Sjaak Verzaak :') Heb al moeite met opdraven bij dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het leuk ga hebben :')
O, ik ga meestal wel maar met afspraken ben ik ook een sjaak verzaak. Tenzij er duidelijk tijd + datum + plek is, anders is een afspraak geen afspraak en dan hoor je vaak wel van: "Hee, je zou toch langskomen?" Maar geen duidelijkheid is vrijheid. Dus.
Maar goed, ik ben sowieso wel een lul want ik ben ook selectief met opnemen. Als ik geen zin heb dan neem ik niet op. Nadeel van de telefoon die ik nu heb is dat ik niet weet hoe ik mensen moet wegdrukken.
pi_87191966
Aaah, net de wekker om 6.15 gezet.. bah.. dat ben ik echt niet meer gewend :@
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:36:48 #9
277802 _Calimero_
pi_87192126
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat je lief bent!
O+ :@

jij bent ook lief, uniekje!

En met dit warme wollige gevoel ga ik lekker slapen 8-)

Truste slankerds!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:00:21 #10
236335 neen
schone schijn
pi_87193028
Wat een heerlijke dag om te gaan slapen O+ :W
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:00:51 #11
70532 loveli
N
pi_87193042
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:40 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa,

Ik vroeg me af of dit topic ook wellicht iets voor mij is...
174 cm, 70 kg, 23 BMI en ik kan maar niet bedenken waarom ik alleen maar dikker wordt (nee, ben niet zwanger) klinkt stom maar wellicht doe ik gewoon iets heel erg stoms ofzo ??
Welkom. Leeftijd kan een rol spelen, zo rond je dertigste gaat het toch allemaal minder makkelijk dan ervoor.
quote:
ongeveer mijn eet patroon (wellicht hebben jullie tips)

O = 2 boterhammen pindakaas of yogurt met cruesli
T = fruit / sultana / muesli reep
L = 4 boterhammen vlees/kaas
D = dat is wel een probleem, ik eet vaak alleen en aardappels groenten, vlees schiet er echt bij in meestal wordt het pasta, maaltijd salades (voorverpakt), botterhammen
S = momenteel niets, we zijn een huis aan het verbouwen (valt dat ook onder sport ?) ik reis tussen werk, nieuwe huis, oude huis heen en weer...

Oke ik zie nu wel in dat het avond eten beter kan maar voor de rest eet ik toch niet zo achterlijk veel ?? Ben nu sinds een week gestopt met snoepen wat ik eigenlijk al niet veel deed...zucht als ik zo bezig ben voel ik me weer bagger...
Verbouwen is sporten,maar ook stress. Stress heeft de nare eigenschap om toch een beetje extra rond je middel te blijven hangen. Sport is goed tegen stress (en depressies, diabetes, dik worden, hm... waarom sport ik niet meer?)

Enniewee... je eetlijstje. Op zich redelijk, kan zo hier end aar wat verbeterd worden. Ik zou de sultana's mueslirepen schrappen als tussendoortjes, maar kan me voorstellen dat het nu met klussen erg makkelijk is om zo'n verpakking open te terkken.

Vlees hoeft niet elke dag, maar met enige regelmaat eiwitten binnenkrijgen is wel goed. Ook voor je ijzer is vlees goed. Gezonde vetten mogen er ook bij, lust je vis? Zalm, makreel, haring... allemaal gezonde vetten + eiwitten.

De pasta in je D mag van mij weg, want pasta is witmeel is suiker is niet echt nuttig voor je lijf. Vezels zijn wel prima, dus als je iets van pasta eet, wat dacht je van volkoren? En zoveel groente als je kunt wegkrijgen. Gezond enzo.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:02:14 #12
70532 loveli
N
pi_87193093
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx voor de uitleg! Heb wel eens aan zo'n groente-abonnement zitten denken, maar ik wéét gewoon dat 80% in de vuilnisbak zou belanden omdat ik of niet zou weten hoe ik het klaar zou moeten maken of het me te lang zou duren om klaar te maken :').
Je kunt ook een combi-abonnement nemen, da's half groente half fruit. En er zit altijd een recept bij voor de groente, dus "geen idee wat ik ermee kan" is not an option.
crap in = crap out
pi_87193122
TVP! Ik zag net dat mijn spinazie bijna over de datum was, dus wordt mijn avondeten spinaziestamppot. :9 Komt eigenlijk wel goed uit, want het is hier koud!

Nieuw lijstje:
O: havermout, koffie met melk
T: non-fat pumpkin spice latte (waar ik de halve dag mee gedaan heb, zoet! :o)
L: half volkorenbroodje met roomboter en kaas
T: andere helft van het broodje met roomboter en kaas
D: flinke portie spinaziestamppot met spekjes en ketchup
T: kiwi
T: Reese's peanut butter cup :9 (44kcals volgens het pakje)

Ik probeer rond de 1200kcal uit te komen want ik ben maar klein en ik doe op moment helemaal niks aan sport. Zou dit dan te weinig zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mini_rulez op 05-10-2010 04:44:15 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:03:35 #14
70532 loveli
N
pi_87193129
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:43 schreef sigme het volgende:
Tink, ik hoop dat je geluid de dag nog goed maakt ;).
Ik ook!
quote:
En een auto geleend, want ik moet morgenochtend op 25km afstand van hier verschijnen met nuchtere maag. Dat zag ik fietsend niet zitten.
Alles goed met je?
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:05:18 #15
70532 loveli
N
pi_87193181
En kusjekroel met die klefbekken hierboven.
crap in = crap out
pi_87193380
Hoi. Over een uur of 2 zal mijn huiswerk wel af zijn (hoop ik toch), dag nachtrust :W.

En ik vind iedereen hier ook heel erg lief hoor :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:24:23 #17
236335 neen
schone schijn
pi_87193747
Zaterdag O+ daar heb ik zin in O+

Succes nog even chicolate! Wel vaak laat nog bezig jij zeg. Ik kruip nu echt onder de wol, lekker koesse straks weest wel.
pi_87193947
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:24 schreef neen het volgende:
Zaterdag O+ daar heb ik zin in O+

Succes nog even chicolate! Wel vaak laat nog bezig jij zeg. Ik kruip nu echt onder de wol, lekker koesse straks weest wel.
Dit is de derde opeenvolgende nacht. Ik vergeet opeens dat ik huiswerk heb, of op de verkeerde dag. Ik denk dat mijn hoofd een beetje te druk is om overzicht te houden. Nu overweeg ik om te gaan slapen en morgenochtend verder te gaan. Maar daar komt normaal niets van. Dus ik zal wel even doorwerken tot half 2 ofzo en dan alsnog vroeg opstaan. Maar ik ben dan donderdag en vrijdag wel vrij, dus extra lang weekend O+ en volgende week elke dag 9-5 practica.
pi_87194937
Chico, je bent echt niet de enige! Was altijd diegene die z'n werk op het laatste moment inleverde. Wel door een weekend door te pakken terwijl de rest het deed tijdens een semester. (Sorry klasgenoten :') )
Gewoon even doorzetten, kun je zat!

Bijlezen doe ik morgen! Net weer van avondje biljarten :') (nee, geen pool)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87194950
ik mag morgen uitslapen tot half acht O+ en heb vandaag keihard gewerkt voor school, en ik vond t nog leuk ook. jammer dat ik de drie miljoen andere dingen die ik moest doen niet heb afgekregen...
Kwak
pi_87195069
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 01:05 schreef kwakz0r het volgende:
ik mag morgen uitslapen tot half acht O+ en heb vandaag keihard gewerkt voor school, en ik vond t nog leuk ook. jammer dat ik de drie miljoen andere dingen die ik moest doen niet heb afgekregen...
Wel fijn dat je werk op school lekker gaat! :)
Met het vriendje ook nog steeds alles goed?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87195155
quote:
"Zolang a'j wat om hand'n hebt, he'j geen tied om uut de tied te goan! En nu soep et'n!" - Opa :P

Kortom: Wees blij dat je nuttig bent! En geniet van het leven!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87195353
Sorry kwak! Was een bericht om te zeggen dat je goed bezig bent!
Teruglezend komt het verkeerd over.
pi_87195656
quote:
Wat leuk om te horen dat het zo leuk is op je werk O+ en met vriendje enzo.

Huiswerk af :D. Ik kan gaan slapen *O*. Uur eerder klaar dan verwacht/zou moeten volgens de tijdsindicatie op het huiswerk, en mn antwoorden klinken nog logisch ook :o.
pi_87196155
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pief: meende je het dan niet? Je veralgemeeniseerde zo dat je niet aangesproken voelen lastig word!
[..]

Ja weet ik wel. Het maakt me wel blij met mn toekomstige baan, toch minder van dit soort momenten en ook niet rond deze tijd nog in de tram naar huis zitten.
Vonden de kindjes het erg?
Nee. Want ik heb jullie. Maar als ik in een dipje zit vergeet ik dat even.

[ Bericht 10% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 05-10-2010 03:17:42 ]
pi_87196593
Mogge!
Ontbijt met brood met pure vlokken van de Ruiter :9 , zo lekker dat de slechtheid niet uitmaakt :s) !
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 02:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee. Want ik heb jullie. Maar als ik in een dipje zit vergeet ik dat even.
Geen zware gevoelens, het is goed, we waren allebei chagrijnig.
Vandaag weer een goede dag, voor iedereen oké?
pi_87196712
Ja, vandaag wordt goed. *O*. En ik zie gelukkig helemaal niet op tegen die lastige 3Havo waaraan ik straks les moet geven. ;( .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_87196730
Mogguh
pi_87196751
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Ontbijt met brood met pure vlokken van de Ruiter :9 , zo lekker dat de slechtheid niet uitmaakt :s) !
[..]

Geen zware gevoelens, het is goed, we waren allebei chagrijnig.
Vandaag weer een goede dag, voor iedereen oké?
Dat is een mooie deal! *O*

Helaas begint bij mij de dag met keelpijn, niet echt een goed voorteken :+ .

Tink, hoe is het nu met je?
Sigme, veel succes, hopelijk niets ernstigs?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87196839
Goeie dag... nou....
pi_87196866
O my gaga mijn overbuurmeisje is huiswerk aan het maken. Op dit tijdstip!!! Thuis!!!
pi_87196924
Nog snel een werkstuk in elkaar flansen! Handig hoor.
pi_87196930
Nou ze zag er niet eens gehaast uit. Ik ga dat wel doen trouwens nu :P!
pi_87196992
Succes!
Kleine dikke jongetjes van een jaar of 10 die 5 haltes met de tram naar school gaan, dat snap ik nou niet. Ies toch geldverspilling!
pi_87197022
goedemorgen :z

vandaag in een ruk een essay schrijven én m'n tweede gesprek! :9 8-) en hardlopen en prosecco drinken als ik word aangenomen... druk dagje O-)
Ja doei.
pi_87197085
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Succes!
Kleine dikke jongetjes van een jaar of 10 die 5 haltes met de tram naar school gaan, dat snap ik nou niet. Ies toch geldverspilling!
Betalen ze wel dan? In A'dam is het op bepaalde trajecten nog steeds mogelijk om zwart te rijden...

Succes Mo!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:04:49 #37
277802 _Calimero_
pi_87197124
Morning!
En weer een nacht waarin het 3 uur duurt voordat ik slaap omdat ik iedereen binnen een straal van 14 km wakker lig te hoesten ;(

Maar nu douchen en naar de ikea! *O*
pi_87197159
Ikea O+ op dinsdagochtend O+ zonder kinderen O+ ik wil ook! :+

Los van het feit dat ik de laatste tijd érg positief ben en zulks (ik voel me echt goed!) ben/blijf ik maar moe.. hoe laat ik ook ga slapen, 's ochtends ben ik een wrak :X ik hoop maar dat dat beter wordt als ik straks werk en meer ritme heb.... :') :z
Ja doei.
pi_87197173
Ik ontbijt met een soy latte :D
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:08:48 #40
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87197182
mogge! ik doe mee met een goede dag vandaag!

@Maria: mede-Sjaak Verzaak hier! ik moet mezelf vaak dwingen om te gaan naar dingen die ik wél leuk vind :? Net als gisteren, had bijna afgezegd want geen zin en blegh, maar uiteindelijk was het supergezellig O+

succes met je gesprek Mo :s)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:09:23 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87197191
Goeiemorgen :W.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, vandaag wordt goed. *O*. En ik zie gelukkig helemaal niet op tegen die lastige 3Havo waaraan ik straks les moet geven. ;( .
Hier ook een lastige 3Havo. Het eerste uur en het laatste uur. Maar het laatste uur gaan we ons met poëzie bezig houden (het zijn vier jongens, dus ik ben benieuwd of ze dat wel willen :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_87197203
Succes Mo ^O^
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Betalen ze wel dan? In A'dam is het op bepaalde trajecten nog steeds mogelijk om zwart te rijden...

Succes Mo!
Ja hoor netjes in- en uitchecken. Het was 38 cent, dus idioot dat je dat niet loopt of fietst.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:10:23 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87197208
Good luck Mo!
Niet meer actief op Fok!
pi_87197230
thanks all O+
Ja doei.
pi_87197238
Mo you can do it!
pi_87197250
Ik moet ook solliciteren maar ik durf niet! Niet zo veel werkervaring en ik zie er helemaal niet zo uit als 23.. Dus dan ben ik bang dat ze denken JEEJ en dan o zo oud NEEN
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:15:17 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87197279
Ik word op school ook consequent op 22/23 geschat door de leerlingen ("26? Huh? Zo oud al?!"). Grappig, want vroeger schatte men mij altijd veel ouder. En zo jong zie ik er niet uit vind ik zelf :?. Aan m'n kleren kan het ook niet liggen.
Niet meer actief op Fok!
pi_87197293
ik ben gewoon 25 *) gewoon :P da's wel fijn O-)

om 9 uur ga ik beginnen met m'n essay 8-) hij moet dan ook vandaag af komen (vind ik), morgen 16.00uur moet hij ingeleverd, maar ik heb geen zin om weer te haasten, dus komt 't gewoon goed vandaag.. over The Rape of the Lock (voor de geinteresseeden) :+
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:18:51 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87197317
In het kinderdagverblijf hiernaast maakt elke ochtend een schoonmaakster schoon en die is nu al een kwartier aan het bellen ipv aan het schoonmaken :'). Dus die kinderen moeten straks spelen op een behagelslagde vloer :'(.
Niet meer actief op Fok!
pi_87197341
Goeiemorgen :O. Ik vrees voor vandaag, 8 uur colleges en toch wel iets te weinig geslapen.

Niemand denkt dat ik 20 ben (behalve een dement dametje in het verzorgingstehuis) en zelfs al lijk ik even oud als mn leerlingen, ze namen me toch aan als docent. Niet opgeven omdat je te jong lijkt PF! En anders wat extra make up ofzo voor een ouder lijkend hoofd? :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:33:15 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87197534
Mogge!

@uniek: je bent welkom hoor :)

@loveli: hmz, dan ga ik eens informeren of ze hier in de buurt zoiets hebben.

Mijn dag wordt niet zo goed denk ik. Vervelend overleg voor de boeg. Over uurtje de auto in richting Nijmegen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87197619
Nijmegen! :W

waar moet je heen?
Ja doei.
pi_87197707
dan zit je écht dicht bij! Als je zin hebt in koffie of thee of vis ( :') we eten pasta met zalm vanavond) moet je maar smsen :+
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:46:29 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87197744
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
dan zit je écht dicht bij! Als je zin hebt in koffie of thee of vis ( :') we eten pasta met zalm vanavond) moet je maar smsen :+
Lijkt me gezellig, maar tegen de tijd dat ik uitgeblaat ben, zit jij in je 2e gesprek vrees ik -O-.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87197752
owh -O- hoef je maar zo kort hier te zijn? :o
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:49:06 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87197785
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
owh -O- hoef je maar zo kort hier te zijn? :o
Weet niet hoe laat jij je gesprek hebt? Ik moet er om 11:00 zijn. Denk dat ik rond een uur of 14:00 uitgebabbeld ben. Hoop ik.
pi_87197801
jammer -O- 14.00uur begint m'n gesprek in Arnhem..
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:51:39 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87197829
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
jammer -O- 14.00uur begint m'n gesprek in Arnhem..
Ja, daarom... Maar mocht het nou later worden, dan sms ik wel ff. Maar denk het niet. Ik moet het hele teringeind ook nog terug en als dat me voor de spits lukt, is dat wel zo prettig :Y.
pi_87197831
begrijpelijk! :+

de A50 is een bitch op 't moment... :o of ga je via de A15? :9
Ja doei.
pi_87197843
ik moest mezelf laatst in Boston legitimeren toen ik een kroeg in wilde :')
Mijn vriend mocht doorlopen, maar ik dus niet :')

ik ben 30...
pi_87197896
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Succes Mo ^O^
[..]

Ja hoor netjes in- en uitchecken. Het was 38 cent, dus idioot dat je dat niet loopt of fietst.
Maar dan zijn ze al ergens overgestapt :Y . Het instaptarief ligt namelijk al hoger dan dat (70 cent ofzo?), en na overstappen hoef je dat niet nog een keer te betalen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:59:27 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87197970
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:51 schreef motorbloempje het volgende:
begrijpelijk! :+

de A50 is een bitch op 't moment... :o of ga je via de A15? :9
Nee, A12 / A2 / A59. Ook beroerd, maar het is echt om om eerst naar R'dam te tuffen en dan die hele A15 nog.
pi_87198274
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Maar dan zijn ze al ergens overgestapt :Y . Het instaptarief ligt namelijk al hoger dan dat (70 cent ofzo?), en na overstappen hoef je dat niet nog een keer te betalen.
Voor kindjes ook?
Maar dan nog, beweging is gezond!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:21:12 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87198362
Ik ga de auto in :W. Mo, succes vandaag als ik je niet meer spreek!
pi_87198386
jij ook succes!!! :*
Ja doei.
pi_87198401
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga de auto in :W. Mo, succes vandaag als ik je niet meer spreek!
bedenk me net dat je eerder weg had kunnen gaan en nu hier thee had kunnen drinken ;(
Ja doei.
pi_87198420
Heeft er iemand hier ervaring met eczeem :@ ?
Ik heb vermoedelijk eczeem aan de binnenkant van mijn elleboog en het is na twee weken nog niets verbeterd, behalve dat het nauwelijks meer jeukt. Het is echt kapot, met blaasjes en schilfers en wondjes en het ziet er niet uit :{ Vette crème helpt niet. Wat moet ik hiermee? Naar de dokter of kan het wel vanzelf overgaan? Sowieso gaat mijn huid echt heel erg snel kapot de laatste tijd -O-

Gisteren heb ik het overigens netjes gehouden met 1 cocktail en wat crackers guacemole :)
pi_87198423
Oh succes met je tweede gesprek Mo! :)
pi_87198426
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Voor kindjes ook?
Kinderen krijgen 34% korting, maar er staat niet dat dat ook op het instaptarief zou gelden. Maar dan nog zou je rond 50 cent uitkomen.

En natuurlijk, ik zou ook de voorkeur geven aan fietsen/lopen :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87198484
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:23 schreef Sts het volgende:
Ik heb vermoedelijk eczeem aan de binnenkant van mijn elleboog en het is na twee weken nog niets verbeterd, behalve dat het nauwelijks meer jeukt. Het is echt kapot, met blaasjes en schilfers en wondjes en het ziet er niet uit :{ Vette crème helpt niet. Wat moet ik hiermee? Naar de dokter of kan het wel vanzelf overgaan? Sowieso gaat mijn huid echt heel erg snel kapot de laatste tijd -O-

Gisteren heb ik het overigens netjes gehouden met 1 cocktail en wat crackers guacemole :)
Naar de dokter gaan, dan krijg je waarschijnlijk hormoonzalf mee. Dat is niet vrij verkrijgbaar en werkt vaak heel goed bij eczeem. Niet te lang gebruiken. En eventueel vragen om een allergietest? Gebruik je nu ander wasmiddel dan anders?

En naast vethouden kan je ook talkpoeder strooien tegen de jeuk geloof ik. Maar dat ziet er niet echt mooi uit :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87198648
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Naar de dokter gaan, dan krijg je waarschijnlijk hormoonzalf mee. Dat is niet vrij verkrijgbaar en werkt vaak heel goed bij eczeem. Niet te lang gebruiken. En eventueel vragen om een allergietest? Gebruik je nu ander wasmiddel dan anders?

En naast vethouden kan je ook talkpoeder strooien tegen de jeuk geloof ik. Maar dat ziet er niet echt mooi uit :+ .
Ik ben er alleen niet zo gek op om naar de dokter te gaan in het buitenland :{ Maar als het niet vanzelf overgaat moet ik wel denk ik. Nee, geen ander wasmiddel of wat dan ook. Het is ook alleen maar op dat plekje :? Ik geloof dat ik er eerst gewoon wat jeuk had en dat echt daarna pas eruit begon te zien als eczeem. Het lijkt wel alsof mijn hele huid van streek is, een paar keer krabben over bijvoorbeeld een muggenbult en het is kapot, ik word er een beetje wanhopig van.
pi_87198821
Sts, misschien is het gewoon een stukje droge huid ofzo? Insmeren met vaseline? Als dat niet helpt zou ik toch even naar een dokter gaan voordat het overal zit. :P
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:57:10 #73
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87199147
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Sommige dingen zou je kunnen vervangen door gezondere producten, zoals de Sultana/mueslireep en de cruesli, op het eerste gezicht lijkt het inderdaad niet veel te veel Heb je al eens berekend hoeveel calorieën erin zitten?
Nee, dat heb ik nog nooit gedaan, zal vanaf vandaag is even opschrijven...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:00:18 #74
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87199230
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Welkom. Leeftijd kan een rol spelen, zo rond je dertigste gaat het toch allemaal minder makkelijk dan ervoor.
[..]

Verbouwen is sporten,maar ook stress. Stress heeft de nare eigenschap om toch een beetje extra rond je middel te blijven hangen. Sport is goed tegen stress (en depressies, diabetes, dik worden, hm... waarom sport ik niet meer?)

Enniewee... je eetlijstje. Op zich redelijk, kan zo hier end aar wat verbeterd worden. Ik zou de sultana's mueslirepen schrappen als tussendoortjes, maar kan me voorstellen dat het nu met klussen erg makkelijk is om zo'n verpakking open te terkken.

Vlees hoeft niet elke dag, maar met enige regelmaat eiwitten binnenkrijgen is wel goed. Ook voor je ijzer is vlees goed. Gezonde vetten mogen er ook bij, lust je vis? Zalm, makreel, haring... allemaal gezonde vetten + eiwitten.

De pasta in je D mag van mij weg, want pasta is witmeel is suiker is niet echt nuttig voor je lijf. Vezels zijn wel prima, dus als je iets van pasta eet, wat dacht je van volkoren? En zoveel groente als je kunt wegkrijgen. Gezond enzo.
Ik ben 27...

hmm stress en dikker worden wie weet, heb geloof nog nooit stress gehad geen idee hoe me lichaam daarop reageerd...

Wat eten jullie dan als tussendoortje op je werk bijvoorbeeld ?? Fruit ?? Gezonder iets ?? Heb nu van de snack a jacks onder me bureau liggen...

Pasta met zalm ?? HiHi nee ik snap hem zal toch is verder kijken, rijst is dat beter dan pasta ??
pi_87199236
Lijstje:

O: 500 gram kwark
T: banaan
L: 4 boterhammen met kaas (misschien getostificeerd)
T: appel
S: hardlopen
D: pasta met zalm en spinazie
Ja doei.
pi_87199333
Succes vanmiddag MoBlo!

Is het bij VHV trouwens?
pi_87199346
ik weet niet wat VHV is, dus euhm, nee :+

maar bedankt! :*

nu echt aan de slag voor essay trouwens :') zit al wel met boeken voor me, maar FOK! leidt af ;(
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:06:39 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87199360
Wat een zuigerds, die Havo 3 en nu ben ik op een punt dat ik niet goed meer weet wat ik moet. Net de mentor even gemaild.
Niet meer actief op Fok!
pi_87199365
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Voor kindjes ook?
Maar de stad is best eng natuurlijk :)
Mijn broertje van 12 gaat nu fietsend van Amsterdam-West naar Museumplein door de drukke ochtendspits naar school, of als hij gym heeft naar Buitenveldert. En dat is ook nog maar een ventje (O+). Dus ik begrijp 't best.
pi_87199387
pfff Viking, vermoeid allemaal hoor... succes :*

En Moblo succes met je gesprek vanmiddag!! En je essay natuurlijk ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:09:43 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87199424
Ja constant flesje aan de mond: "Maar ik drink niet, hoor!" en dat soort dingen de hele tijd.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:10:39 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87199440
Oplossing is natuurlijk: wegsturen zodra ze een flesje of eten pakken, want ze weten wel dat het niet mag. Hoef ik niet elke les een hele toestand van te maken.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:19:45 #83
70532 loveli
N
pi_87199635
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:04 schreef _Calimero_ het volgende:
Morning!
En weer een nacht waarin het 3 uur duurt voordat ik slaap omdat ik iedereen binnen een straal van 14 km wakker lig te hoesten ;(

Maar nu douchen en naar de ikea! *O*
Dat hoesten duurt nu al 2 weken? Not good...
crap in = crap out
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:19:56 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87199640
Hoi :W

Weekendje weg geweest en gisteren voor ziek vriendje gezorgd... nu loop ik hier achter!
Anyway, het weekend was rijk aan brownies en wijntjes, dus deze week weer netjes eten :o
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:23:42 #85
70532 loveli
N
pi_87199735
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, A12 / A2 / A59. Ook beroerd, maar het is echt om om eerst naar R'dam te tuffen en dan die hele A15 nog.
Yup, ik woon net wat strategischer en neem als het kan liever de A15, stukken rustiger. Voor jou is er niet echt winst te halen als je onderlangs rijdt.
crap in = crap out
pi_87199755
waarom mogen ze geen flesje water hebben tijdens de les Vik? :@
geen frisdrank ofzo, ok, maar water?
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:26:50 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87199803
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
waarom mogen ze geen flesje water hebben tijdens de les Vik? :@
geen frisdrank ofzo, ok, maar water?
Er staat in de regels dat ze geen drinken mogen hebben en zolang ik niet heb gecheckt of dat ook voor water geldt, mag het niet. Maar goed, daar gaat het niet om natuurlijk. Het gaat erom dat ik 'nee' zeg en dat zij me vervolgens aan het uitdagen zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_87199810
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik weet niet wat VHV is, dus euhm, nee :+
Volkshuisvesting.
Jammer, want die is tien minuten lopen vanaf het station, dus dan hoef je de file niet in. :)
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:27:34 #89
70532 loveli
N
pi_87199821
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:23 schreef Sts het volgende:

Van binnenuit kun je er evt vitamine A en E op loslaten, die zijn goed voor je huid. Eerst maar kijken wat de huisarts zegt. Oh, je zit in het buitenland. Last van iets wat je normaal niet gebruikt? Voedsel, wasmiddel, douchespul?
crap in = crap out
pi_87199853
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er staat in de regels dat ze geen drinken mogen hebben en zolang ik niet heb gecheckt of dat ook voor water geldt, mag het niet. Maar goed, daar gaat het niet om natuurlijk. Het gaat erom dat ik 'nee' zeg en dat zij me vervolgens aan het uitdagen zijn.
nou ja, als zij weten dat water wel mag, is 't natuurlijk raar als jij ineens nee zegt :+
Ja doei.
pi_87199872
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Volkshuisvesting.
Jammer, want die is tien minuten lopen vanaf het station, dus dan hoef je de file niet in. :)
ga niet bij een corporatie solliciteren, maar bedrijf zit wel dichtbij een ander station ;) :)
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:39:38 #92
236335 neen
schone schijn
pi_87200135
Succes straks met je sollicitatie!
pi_87200237
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:00 schreef BuupWerk het volgende:

[..]

Ik ben 27...

hmm stress en dikker worden wie weet, heb geloof nog nooit stress gehad geen idee hoe me lichaam daarop reageerd...

Wat eten jullie dan als tussendoortje op je werk bijvoorbeeld ?? Fruit ?? Gezonder iets ?? Heb nu van de snack a jacks onder me bureau liggen...

Pasta met zalm ?? HiHi nee ik snap hem zal toch is verder kijken, rijst is dat beter dan pasta ??
Ik eet als tussendoortje op het werk:
1-persoonsyoghurtjes (kan best een ochtend buiten de koeling)
nootjes (cashew/pecan/amandel)
fruit
rauwkost (cherrytomaatjes/stuk komkommer/reepjes paprika) eventueel aangevuld met stukjes oude kaas/feta
extra boterham

Rijst is alleen beter als je zilvervlies, rode of zwarte rijst neemt. Disclaimer: zelf heb ik nog nooit rode of zwarte rijst gegeten, dus of het ook lekker is weet ik niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87200289
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

ga niet bij een corporatie solliciteren, maar bedrijf zit wel dichtbij een ander station ;) :)
Oh, ik dacht dat het bij een corporatie was.
Wel fijn dat je met de trein kunt!
Ga je dat ook doen of ga je met de motor?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:50:34 #95
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87200443
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik eet als tussendoortje op het werk:
1-persoonsyoghurtjes (kan best een ochtend buiten de koeling)
nootjes (cashew/pecan/amandel)
fruit
rauwkost (cherrytomaatjes/stuk komkommer/reepjes paprika) eventueel aangevuld met stukjes oude kaas/feta
extra boterham

Rijst is alleen beter als je zilvervlies, rode of zwarte rijst neemt. Disclaimer: zelf heb ik nog nooit rode of zwarte rijst gegeten, dus of het ook lekker is weet ik niet.
thanks voor de tip !! zal dr aan denken als ik in de suup ben !!
pi_87200460
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:00 schreef BuupWerk het volgende:
Ik eet vooral brood als tussendoortjes. :)

Mijn dagelijkse lijstjes zijn als volgt:
O: witlofsalade met ei
T: volkoren boterham met smeerkaas, houmous of vegavlees
L: tomaten met mozzarella en zwarte olijven
T: volkoren boterham met smeerkaas, houmous of vegavlees
T: volle yoghurt
D: avondeten met veel groente, soms een vleesvervanger, aardappels, rijst, pasta of deeg.

Bij Halfords heb ik een koelcontainer gekocht (¤ 10,=) en daar gaan de salade en de yoghurt in.
De boterhammen blijven buiten de koelkast nog prima.
pi_87200461
vandaag ga ik lekker op de motor :9 maar ik moet nog even zien wat de tijden doen en zulks met de trein :+ en of ik reiskostenvergoeding krijg... :)
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:58:00 #98
70532 loveli
N
pi_87200670
En nog een :* voor PF.
crap in = crap out
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:14:13 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87201158
OHMYGOSHIES

Het lijkt erop dat ik toch werk heb :o En nog best flexibel ook! En ik had me er al helemaal op voorbereid dat ik gewoon zuinig moest gaan zijn en verder alle tijd zou hebben voor vrije-tijds-dingen _O-

Zo eerst maar even naar de les en even rustig alles op een rijtje, dan terugmailen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87201217
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
OHMYGOSHIES

Het lijkt erop dat ik toch werk heb :o En nog best flexibel ook! En ik had me er al helemaal op voorbereid dat ik gewoon zuinig moest gaan zijn en verder alle tijd zou hebben voor vrije-tijds-dingen _O-

Zo eerst maar even naar de les en even rustig alles op een rijtje, dan terugmailen!
*O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')