Nou ja die paar calorieën zijn juist wel goed. Heb de afgelopen week zwaar onder het gemiddelde gegeten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:26 schreef Chicolate het volgende:
Nou, pindakaas is relatief zo slecht nog niet. De goede vetten. Maar wel kcal-rijk.
Dank.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank
Oke, nou ja ik zal er altijd wel ergens bovenin zittenquote:
Kipfilet zit wel weer tamelijk veel suiker in. Ander mager beleg: rookvlees, fricandeau, kalkoenfilet (idem als kipfilet), filet americain.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nou ja die paar calorieën zijn juist wel goed. Heb de afgelopen week zwaar onder het gemiddelde gegeten.
Tussendoortjes doe ik op fruit na sowieso weinig laatste tijd. Al het beleg is op lange termijn zoveel duurder dan een pot pindakaas.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:34 schreef Syrena het volgende:
[..]
Kipfilet zit wel weer tamelijk veel suiker in. Ander mager beleg: rookvlees, fricandeau, kalkoenfilet (idem als kipfilet), filet americain.
Ik eet ook gerust grillworst en gebraden gehaktmaar dan kijk ik wel eerst even met wegen hoeveel ik op 1 snee doe, dan kan ik eventueel rekening houden met de tussendoortjes of avondeten.
Patsen met je slanke buik.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic. Wij zijn allemaal al dun
oh wat vervelend... voel je je nu wel weer goed?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:40 schreef Perruche het volgende:
Ik heb m'n ontbijt van net er trouwens weer uitgegooid, volgens mij was er iets over de datum
Waarom een sukkel?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef neen het volgende:
Ik ben wel dik, een sukkel ook trouwens wat een fantastische dag weer dit.
ik maak weleens een shake van kokosmelk en banaan (ipv gewone melk) maar volgens mij stond die pas 2 dagen in de koelkast? nou ja, nu nog een beetje pijn maar het gaat wel weer.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:28 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb buikpijn, eigenlijk altijd op maandag. Omdat ik altijd zenuwachtig ben over hoe mijn buik gaat doen met 6 uur hoorcollege. Eigenlijk is het dus best een vicieuze cirkel. Naja.
Perruche, dat klinkt niet fijn! Wat had je gegeten dan?
Is het wel lekkere taart? En is de rest van je lijstje wel ok? niet gaan overcompenseren of niets meer eten hequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik eet taart als lunch! Ben ik ff goed bezig!
Ja hier ook goed, alleen beetje zorgen over of ik wel een baan krijg zo ooit... m'n geld raakt opquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:18 schreef Swietje het volgende:
Hoi PerrucheIk heb een heel fijn weekend achter de rug
En hoe is 't met jou? Helaas heb ik vandaag echt een rotdag
![]()
Het is wel lekkere taart ja, volgens de site: "Luxe gistdeegbodem met een lekkere vulling van gele room met amandel en mandarijn met daarop heerlijke speculaaskruimels en amandelschaafsel."quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:22 schreef Perruche het volgende:
[..]
Is het wel lekkere taart? En is de rest van je lijstje wel ok? niet gaan overcompenseren of niets meer eten he
Heeft het er ook mee te maken dat het vandaag weer zo anders is dan afgelopen weekend? Dat heb ik wel eens, zo'n soort kater na een leuk weekend.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:25 schreef Swietje het volgende:
Geldzorgen zijn nooit tofBen je veel aan het solliciteren?
Ach, m'n lijf wil niet wat ik wil en er lukt gewoon niks en ik haat het dat ik zo afhankelijk ben. Vandaag is gewoonmaar dat is morgen vast weer over
dit is weer een belachelijk lijstje, XM! Je gaat sporten op een appel en een banaan....Gooi er alsjeblieft nog 2 boterhammen in!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is wel lekkere taart ja, volgens de site: "Luxe gistdeegbodem met een lekkere vulling van gele room met amandel en mandarijn met daarop heerlijke speculaaskruimels en amandelschaafsel."
En de rest van m'n lijst is ook poep:
O: banaan
T: krentenbol
L: die taart dus
T: appel
S: RPM
D: ?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is wel lekkere taart ja, volgens de site: "Luxe gistdeegbodem met een lekkere vulling van gele room met amandel en mandarijn met daarop heerlijke speculaaskruimels en amandelschaafsel."
En de rest van m'n lijst is ook poep:
O: banaan
T: krentenbol
L: die taart dus
T: appel
S: RPM
Wie? Jij?quote:
Maar wel netjes 2 stuks fruit vandaag!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
zonder avondeten is dat iets van 75+200+500+50-500=325 kcal netto
Zou ik ook niet hebben, zonder fatsoenlijk voer.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar wel netjes 2 stuks fruit vandaag!![]()
Ik heb even niet de puf er wat aan te doen.
Massagequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:57 schreef Ewelina het volgende:
Wie weet er een middel tegen spierpijn? Heb het al sinds gister van het schilderen en ik voel me een oud wijf. Vooral mijn rug en bovenbenen
tijgerbalsem!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:57 schreef Ewelina het volgende:
Wie weet er een middel tegen spierpijn? Heb het al sinds gister van het schilderen en ik voel me een oud wijf. Vooral mijn rug en bovenbenen
Ik ken niemand die dat even voor me wil doen... of iig iemand waarvan ik wil dat die het doet.quote:
en:quote:Onderwijsvisie 2012
De christelijke uitgangspunten van de school
Op onze school:
• belijden wij samen te willen buigen onder het Woord van God;
• aanvaarden wij dat de Bijbel en de daarop gegronde belijdenisgeschriften de basis voor alle handelen vormen;
• aanvaarden wij dat God als scheppingsopdracht voor de mens gegeven heeft God lief te hebben
boven alles en de naaste als zichzelf;
• beseffen wij dat wij totaal verdorven zijn door de zondeval en alleen uit genade, door de werking van Gods Geest, tot het geloof in de Heere Jezus gebracht kunnen worden;
• willen wij uitdragen dat het ware geluk voor ons en onze leerlingen alleen te vinden is in het geloof in de Heere Jezus als onze persoonlijke Zaligmaker;
• zien wij het ten diepste als onze opdracht leerlingen op te voeden in de ‘vreze des Heeren’ om straks
persoonlijk en in maatschappelijke verbanden God te kunnen dienen en dienstbaar te kunnen zijn aan de naaste en de schepping;
• willen wij leerlingen leren verantwoording af te leggen aan God over de invulling van hun christelijke
levensovertuiging en over hun relatie met de medemens en de schepping;
• willen wij leerlingen kennis bijbrengen van de Bijbel, de kerkgeschiedenis en de cultuur waarin wij leven;
• willen wij leerlingen leren hun standpunt te bepalen en dat authentiek te kunnen uitdragen in een steeds verder seculariserende en individualiserende multiculturele samenleving;
• willen wij leerlingen een veilige haven bieden waar in principe aangesloten wordt bij het reformatorische gedachtegoed vanuit gezin en kerk, waarbij school, kerk en gezin elk een eigen verantwoordelijkheid behouden;
• zijn we ons ervan bewust dat alle personeelsleden een belangrijke taak hebben bij het uitdragen van de christelijke identiteit, elk op zijn of haar eigen plaats en verantwoordelijkheid en alle personeelsleden in deze zin identificatiefiguur zijn;
• belijden we zowel rentmeester als vreemdeling te zijn, we geven nauwgezet invulling aan onze goddelijke roeping op aarde in de wetenschap dat onze definitieve bestemming elders ligt;
• zien we de vrijheid van onderwijs, zoals verwoord in art. 23 van de Grondwet, als een bijzonder groot goed, want daarin kunnen we onze opvoedingsopdracht gestalte geven.
Een ieder moet natuurlijk doen en laten wat 'ie wil, maar ik vind het met alle respect, tegen het sektarische aan.quote:Kledingregels/taalgebruik
Van onze leerlingen verwachten wij dat zij zich zullen gedragen in overeenstemming met de waarden en normen die gebaseerd zijn op de bijbel. Uitgaande van de visie van onze school dat er harmonie dient te zijn tussen school, kerk en thuis schept dat ook voorwaarden voor een verantwoord opvoedingsklimaat dat daarbij aansluit. Dat geldt dus ook voor de wijze waarop jongens en meisjes zich kleden. Zo dragen jongens geen oorbel en hebben geen lang haar, meisjes dragen geen lange broek en zorgen dat de roklengte rond de knie is. Voor zowel jongens en meisjes geldt dat zij geen piercings dragen en geen kleding met opdrukken die in strijd zijn met de bijbelse waarden en normen. Kleding van dubieuze merken wordt ook niet toegestaan. Evenmin dragen zij vakantie- of sportkleding, ook al wordt het warmer weer. In alle gebouwen zijn voor meisjes voorzieningen getroffen om zich i.v.m. de kledingvoorschriften te kunnen omkleden. De regel daarbij geldt dat de leerling bij aankomst zich direct omkleedt en na het beëindigen van de lessen, na omkleding, direct eer vertrekt. Eveneens vanuit de uitgangspunten van de school maar nog meer vanuit de innerlijke betrokkenheid van de leerling op Gods Woord verwachten wij van onze leerlingen dat zij geen schuttingtaal of andere krachttermen gebruiken.
Dat is zo. En morgen, overmorgen, de dag erna en de dag na de dag erna eet je weer beter, toch?quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
On the bright side, ik zie al wel in dat het geen goed lijstje is. Dat was een jaar geleden ook wel anders.
Zelf op zo'n school gezeten en bij maatschappijleer en godsdienst de gebruikelijke discussies over dat onderwerp gehad.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een ieder moet natuurlijk doen en laten wat 'ie wil, maar ik vind het met alle respect, tegen het sektarische aan.
Eiwitten!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:57 schreef Ewelina het volgende:
Goed eten en slapenquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:57 schreef Ewelina het volgende:
Zaligquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
Zo, en nu ga ik mijn administratie in mappen doen![]()
Oh man, wat haat ik opruimen.
Veel te weinig. Doe normaal, eet meer, veel meer...quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:07 schreef mille-feuille het volgende:
Goedemiddag!
Mijn prachtige lijstje van gisteren:
O: koffie
T: flesje peer/kersensap
L: 2 bagels
T: pakje tuc
D: groentesoep met 2 meergranenbroodjes
Vandaag:
L: 2 gebakken eieren met 2 meergranenbroodjes
T: appel + ?
Ja, dat ken ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:28 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb buikpijn, eigenlijk altijd op maandag. Omdat ik altijd zenuwachtig ben over hoe mijn buik gaat doen met 6 uur hoorcollege. Eigenlijk is het dus best een vicieuze cirkel. Naja.
Perruche, dat klinkt niet fijn! Wat had je gegeten dan?
Vetgedrukte dingen zijn positief. Denk niet dat ik hoef te zeggen dat dit niet echt ergens op slaat... Meer vers, meer voedignsstoffen aub. Voer is niet omdat het moet of omdat het lekker is, maar omdat je daar je lichaam mee onderhoudt. En met dat lichaam moet je de komende ***tig jaar nog alles mee kunnen doen. Je takelt toch wel sneller af dan je zou willen, waarom meehelpen afbreken?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:07 schreef mille-feuille het volgende:
Goedemiddag!
Mijn prachtige lijstje van gisteren:
T: flesje peer/kersensap
L: 2 bagels
T: pakje tuc
D: groentesoep met 2 meergranenbroodjes
Vandaag:
L: 2 gebakken eieren met 2 meergranenbroodjes
T: appel + ?
Sabotage!quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:43 schreef loveli het volgende:
Last van zelfsabottage, anyone?
ik ook hoor
Mooi complimentquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Voor Swietje:![]()
En egopost: na afloop zei een student tegen me dat hij nog nooit zo goed les had gekregen![]()
Nu ga ik weer verder, moet hoorcollege nog even wat extra voorbereidenTot laters!
Mea culpa enzo, schaamrood op de kaken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sabotage!
Ha, ik heb loveli betrapt op een taalfout.
Mijn lessen zitten er weer op. Straks komt nog iemand een toets inhalen en verder ga ik bezig met nakijkwerk en boek lezen tot 17:30.
Ben jij mij?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, dat ken ikIk moet bijvoorbeeld altijd plassen als ik in de bios zit (ook al ben ik al 6x geweest, vlak daarvoor)
En ik krijg altijd buikpijn op het moment dat ik thuis wegrijd en langer dan een kwartier in de auto moet
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:49 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een boutdag. En wat een achterlijkheid dat kinderen in Duitsland met 6 en 7 jaar al zoveel huiswerk ophebben. En wat ongelooflijk irritant dat mijn dochter een dromer is en dat dat niet goed samengaat met huiswerk maken
quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]dat is een lastige combi idd.
Hier ook echt een boutdag. Heb het nu al helemaal gehad voor deze week en morgen zit ik in regio Nijmegen voor een vervelend overleg. Bah.
Dan is de regio Nijmegen natuurlijk weer een hoogtepuntjequote:Op maandag 4 oktober 2010 15:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]dat is een lastige combi idd.
Hier ook echt een boutdag. Heb het nu al helemaal gehad voor deze week en morgen zit ik in regio Nijmegen voor een vervelend overleg. Bah.
Berlijnquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou er zo graag in de herfstvakantie even tussenuit willen... Idee voor een stedentripje, anyone?.
quote:
Hamburg/Kopenhagenquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ben ik al geweest! Was wel onwijs tof.
Ik vind in de herfst London erg tof. Vooral Camden en dan de heuvel opquote:
De zon schijnt hier nu volop, en de bomen zijn prachtig herfstig....Maar, je hebt inderdaad geen mooi weer garantie. In Praag ook niet lijkt me, trouwens!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Praag noemde Baardmans ook!
London ben ik net geweest, Rome ben ik al geweest, Barcelona klinkt ook tof! Het moet wel een beetje mooi weer nog kunnen zijn, dus Scandinavië zie ik niet zo zitten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |