abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:22:40 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87191609
Het vorige deel: Slank #1196 - Altijd honger.

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:22:59 #2
236335 neen
schone schijn
pi_87191621
Juist ^O^
het lijkt niet wat het is
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:23:56 #3
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87191665
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Cali, jij bent lief :)
is dit omdat je een slaapplek nodig hebt O-) ?

(nee hoor, vind ik lief dat je dat zegt, maar waar heb ik 't aan verdiend?)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:26:29 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87191748
Eens met Uniek! Als ik heel erg tegen een feestje aanhikte en ik kon niet met iemand samen gaan dan ging ik hoogst waarschijnlijk niet.

Maarja ik ben sowieso een Sjaak Verzaak :') Heb al moeite met opdraven bij dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het leuk ga hebben :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:28:26 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87191810
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:23 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

is dit omdat je een slaapplek nodig hebt O-) ?

(nee hoor, vind ik lief dat je dat zegt, maar waar heb ik 't aan verdiend?)
Omdat je lief bent!
Jij hebt zo;n een goede instelling,dat is tof
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_87191860
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat je lief bent!
O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:31:30 #7
236335 neen
schone schijn
pi_87191912
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Eens met Uniek! Als ik heel erg tegen een feestje aanhikte en ik kon niet met iemand samen gaan dan ging ik hoogst waarschijnlijk niet.

Maarja ik ben sowieso een Sjaak Verzaak :') Heb al moeite met opdraven bij dingen waarvan ik bijna zeker weet dat ik het leuk ga hebben :')
O, ik ga meestal wel maar met afspraken ben ik ook een sjaak verzaak. Tenzij er duidelijk tijd + datum + plek is, anders is een afspraak geen afspraak en dan hoor je vaak wel van: "Hee, je zou toch langskomen?" Maar geen duidelijkheid is vrijheid. Dus.
Maar goed, ik ben sowieso wel een lul want ik ben ook selectief met opnemen. Als ik geen zin heb dan neem ik niet op. Nadeel van de telefoon die ik nu heb is dat ik niet weet hoe ik mensen moet wegdrukken.
pi_87191966
Aaah, net de wekker om 6.15 gezet.. bah.. dat ben ik echt niet meer gewend :@
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:36:48 #9
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87192126
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Omdat je lief bent!
O+ :@

jij bent ook lief, uniekje!

En met dit warme wollige gevoel ga ik lekker slapen 8-)

Truste slankerds!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:00:21 #10
236335 neen
schone schijn
pi_87193028
Wat een heerlijke dag om te gaan slapen O+ :W
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:00:51 #11
70532 loveli
N
pi_87193042
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:40 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa,

Ik vroeg me af of dit topic ook wellicht iets voor mij is...
174 cm, 70 kg, 23 BMI en ik kan maar niet bedenken waarom ik alleen maar dikker wordt (nee, ben niet zwanger) klinkt stom maar wellicht doe ik gewoon iets heel erg stoms ofzo ??
Welkom. Leeftijd kan een rol spelen, zo rond je dertigste gaat het toch allemaal minder makkelijk dan ervoor.
quote:
ongeveer mijn eet patroon (wellicht hebben jullie tips)

O = 2 boterhammen pindakaas of yogurt met cruesli
T = fruit / sultana / muesli reep
L = 4 boterhammen vlees/kaas
D = dat is wel een probleem, ik eet vaak alleen en aardappels groenten, vlees schiet er echt bij in meestal wordt het pasta, maaltijd salades (voorverpakt), botterhammen
S = momenteel niets, we zijn een huis aan het verbouwen (valt dat ook onder sport ?) ik reis tussen werk, nieuwe huis, oude huis heen en weer...

Oke ik zie nu wel in dat het avond eten beter kan maar voor de rest eet ik toch niet zo achterlijk veel ?? Ben nu sinds een week gestopt met snoepen wat ik eigenlijk al niet veel deed...zucht als ik zo bezig ben voel ik me weer bagger...
Verbouwen is sporten,maar ook stress. Stress heeft de nare eigenschap om toch een beetje extra rond je middel te blijven hangen. Sport is goed tegen stress (en depressies, diabetes, dik worden, hm... waarom sport ik niet meer?)

Enniewee... je eetlijstje. Op zich redelijk, kan zo hier end aar wat verbeterd worden. Ik zou de sultana's mueslirepen schrappen als tussendoortjes, maar kan me voorstellen dat het nu met klussen erg makkelijk is om zo'n verpakking open te terkken.

Vlees hoeft niet elke dag, maar met enige regelmaat eiwitten binnenkrijgen is wel goed. Ook voor je ijzer is vlees goed. Gezonde vetten mogen er ook bij, lust je vis? Zalm, makreel, haring... allemaal gezonde vetten + eiwitten.

De pasta in je D mag van mij weg, want pasta is witmeel is suiker is niet echt nuttig voor je lijf. Vezels zijn wel prima, dus als je iets van pasta eet, wat dacht je van volkoren? En zoveel groente als je kunt wegkrijgen. Gezond enzo.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:02:14 #12
70532 loveli
N
pi_87193093
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx voor de uitleg! Heb wel eens aan zo'n groente-abonnement zitten denken, maar ik wéét gewoon dat 80% in de vuilnisbak zou belanden omdat ik of niet zou weten hoe ik het klaar zou moeten maken of het me te lang zou duren om klaar te maken :').
Je kunt ook een combi-abonnement nemen, da's half groente half fruit. En er zit altijd een recept bij voor de groente, dus "geen idee wat ik ermee kan" is not an option.
crap in = crap out
pi_87193122
TVP! Ik zag net dat mijn spinazie bijna over de datum was, dus wordt mijn avondeten spinaziestamppot. :9 Komt eigenlijk wel goed uit, want het is hier koud!

Nieuw lijstje:
O: havermout, koffie met melk
T: non-fat pumpkin spice latte (waar ik de halve dag mee gedaan heb, zoet! :o)
L: half volkorenbroodje met roomboter en kaas
T: andere helft van het broodje met roomboter en kaas
D: flinke portie spinaziestamppot met spekjes en ketchup
T: kiwi
T: Reese's peanut butter cup :9 (44kcals volgens het pakje)

Ik probeer rond de 1200kcal uit te komen want ik ben maar klein en ik doe op moment helemaal niks aan sport. Zou dit dan te weinig zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mini_rulez op 05-10-2010 04:44:15 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:03:35 #14
70532 loveli
N
pi_87193129
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:43 schreef sigme het volgende:
Tink, ik hoop dat je geluid de dag nog goed maakt ;).
Ik ook!
quote:
En een auto geleend, want ik moet morgenochtend op 25km afstand van hier verschijnen met nuchtere maag. Dat zag ik fietsend niet zitten.
Alles goed met je?
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:05:18 #15
70532 loveli
N
pi_87193181
En kusjekroel met die klefbekken hierboven.
crap in = crap out
pi_87193380
Hoi. Over een uur of 2 zal mijn huiswerk wel af zijn (hoop ik toch), dag nachtrust :W.

En ik vind iedereen hier ook heel erg lief hoor :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:24:23 #17
236335 neen
schone schijn
pi_87193747
Zaterdag O+ daar heb ik zin in O+

Succes nog even chicolate! Wel vaak laat nog bezig jij zeg. Ik kruip nu echt onder de wol, lekker koesse straks weest wel.
pi_87193947
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:24 schreef neen het volgende:
Zaterdag O+ daar heb ik zin in O+

Succes nog even chicolate! Wel vaak laat nog bezig jij zeg. Ik kruip nu echt onder de wol, lekker koesse straks weest wel.
Dit is de derde opeenvolgende nacht. Ik vergeet opeens dat ik huiswerk heb, of op de verkeerde dag. Ik denk dat mijn hoofd een beetje te druk is om overzicht te houden. Nu overweeg ik om te gaan slapen en morgenochtend verder te gaan. Maar daar komt normaal niets van. Dus ik zal wel even doorwerken tot half 2 ofzo en dan alsnog vroeg opstaan. Maar ik ben dan donderdag en vrijdag wel vrij, dus extra lang weekend O+ en volgende week elke dag 9-5 practica.
pi_87194937
Chico, je bent echt niet de enige! Was altijd diegene die z'n werk op het laatste moment inleverde. Wel door een weekend door te pakken terwijl de rest het deed tijdens een semester. (Sorry klasgenoten :') )
Gewoon even doorzetten, kun je zat!

Bijlezen doe ik morgen! Net weer van avondje biljarten :') (nee, geen pool)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87194950
ik mag morgen uitslapen tot half acht O+ en heb vandaag keihard gewerkt voor school, en ik vond t nog leuk ook. jammer dat ik de drie miljoen andere dingen die ik moest doen niet heb afgekregen...
Kwak
pi_87195069
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 01:05 schreef kwakz0r het volgende:
ik mag morgen uitslapen tot half acht O+ en heb vandaag keihard gewerkt voor school, en ik vond t nog leuk ook. jammer dat ik de drie miljoen andere dingen die ik moest doen niet heb afgekregen...
Wel fijn dat je werk op school lekker gaat! :)
Met het vriendje ook nog steeds alles goed?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87195155
quote:
"Zolang a'j wat om hand'n hebt, he'j geen tied om uut de tied te goan! En nu soep et'n!" - Opa :P

Kortom: Wees blij dat je nuttig bent! En geniet van het leven!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87195353
Sorry kwak! Was een bericht om te zeggen dat je goed bezig bent!
Teruglezend komt het verkeerd over.
pi_87195656
quote:
Wat leuk om te horen dat het zo leuk is op je werk O+ en met vriendje enzo.

Huiswerk af :D. Ik kan gaan slapen *O*. Uur eerder klaar dan verwacht/zou moeten volgens de tijdsindicatie op het huiswerk, en mn antwoorden klinken nog logisch ook :o.
pi_87196155
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pief: meende je het dan niet? Je veralgemeeniseerde zo dat je niet aangesproken voelen lastig word!
[..]

Ja weet ik wel. Het maakt me wel blij met mn toekomstige baan, toch minder van dit soort momenten en ook niet rond deze tijd nog in de tram naar huis zitten.
Vonden de kindjes het erg?
Nee. Want ik heb jullie. Maar als ik in een dipje zit vergeet ik dat even.

[ Bericht 10% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 05-10-2010 03:17:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')