abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87239728
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch? :?
Nou ja, je kan altijd ongepland zwanger raken tijdens of vlak na zo'n onderzoek. De stoffen zijn waarschijnlijk niet direct uit je lichaam.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87239748
Ik denk omdat het woord genetica erin zit en het woord terato, het betekent dat er kans is op ernstige misvorming. (zoals bij DES in de jaren 60) En omdat vrouwen altijd zwanger kunnen zijn zonder dat ze het al weten, denk ik dat ze daarom het risico niet willen lopen.

Dat van dat terato heb ik gegoogeld, mijn Grieks is niet wat het ooit geweest is en dat was al niet best. :+
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 11:29:55 #278
70532 loveli
N
pi_87239791
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch? :?
Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 11:30:25 #279
70532 loveli
N
pi_87239804
DES is idd een goed voorbeeld.
crap in = crap out
pi_87239816
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Gaat lekker Mo! :D ^O^

Twijfelen geblazen?
eerst maar 's zorgen dat die mensen me ook willen hebben, twijfelen tussen 2 dingen waarvan ik niet weet of ze me willen hebben ga ik niet meer doen :+
Ja doei.
pi_87240197
Afwijkingen bij een kind door toxische stoffen inderdaad. Sommige middelen hebben een lange tijd nodig om uit je lichaam te geraken en de effecten kunnen dan lang naijlen.
DES en ook softenon zijn duidelijke voorbeelden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:45:10 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87240223
Ik heb volgens mij een inhaaldagje :Y)

Lijst gisteren:
O: bak kwark met jam en nootjes
L: halve krentenbol met jam
T: bakje yoghurt met rozijntjes
D: lasagne (goedgevuld met groenten!) en toe een bakje vanillevla

Vandaag:
O: bakje yoghurt met rozijntjes
T: 3 boterhammen, 2 pindakaas, 1 kaas
L: bakje yoghurt met jam en nootjes
T: druifjes? misschien ook nog brinta ofzo, heb hongerrrr
D: rode kool met gebakken aardappeltjes
pi_87240347
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.
Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt. ;)
Volgens wiki wordt de vrucht tijdens de zwangerschap beschadigd, niet daarna of daarvoor.
pi_87240384
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Afwijkingen bij een kind door toxische stoffen inderdaad. Sommige middelen hebben een lange tijd nodig om uit je lichaam te geraken en de effecten kunnen dan lang naijlen.
DES en ook softenon zijn duidelijke voorbeelden.
Ah, dus de beschrijving in de wiki is niet volledig.
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 11:51:02 #285
70532 loveli
N
pi_87240387
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt. ;)
Volgens wiki wordt de vrucht tijdens de zwangerschap beschadigd, niet daarna of daarvoor.
Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan worden ;)
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 11:52:05 #286
70532 loveli
N
pi_87240411
Bij de weg, dit is een van de redenen dat ik geen tegenstander ben van dierproeven.
crap in = crap out
pi_87240435
Helleu!

Mo, nog een baan? Toe maar :D

Ik heb nu even 'niks' tot 14u, dus ga even wat te eten fixen. :)
pi_87240464
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:52 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, dit is een van de redenen dat ik geen tegenstander ben van dierproeven.
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 11:57:04 #289
70532 loveli
N
pi_87240549
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
Zo bedoel ik het ook.
crap in = crap out
pi_87240578
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan worden ;)
:D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:59:18 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87240623
Godver.... ik krijg net een email van een vriendin dat zij en haar man uit elkaar gaan ;(
Bijna 3 jaar getrouwd, net een nieuw huis.... en zij waren destijds notabene de eye-opener waardoor ik mijn slechte relatie verbrak :o

Vind het altijd zo heftig ;( en hoe reageer je daar nou op? Ze mailt dat bellen te pijnlijk is, nou dat snap ik wel... maar schrijvend reageren is best moeilijk.
pi_87240797
:o LB dat lijkt me inderdaad vervelend! Ik ken nog niemand die getrouwd is, maar bah bah. Maa goed, meer dan haar vertellen dat je d'r voor har bent kan je niet doen nu, denk ik... :)
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:05:07 #293
70532 loveli
N
pi_87240849
Bwuh. Het regent de laatste tijd met dat soort verhalen, lijkt het.
crap in = crap out
pi_87241050
Whehe, collega net over de lessen die ze in januari moet gaan geven (eerst heel verhaal over hoeveel groepen etc.): Ja, ik heb eigenlijk een assistent nodig....

JA DAAG! :D :W Doe dat maar lekker zelluf. Ik heb op m'n andere werkplek in februari weer lessen te geven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_87241131
Oh en danki voor de felicitaties ;) was idd gisteren jarig. Ben 's avonds met twee vriendinnen gaan uiteten (rest was ziek of kon niet) en het was echt zooooo lekker. Ik knapte bijna, heb geen toetje genomen :'(
(voor: aardappel-knoflooksoep met reepjes parmaham en crostini's, hoofd: barramundi op een bedje van spinazie met kappertjessaus. En frietjes. Die we niet opkregen oO< ).

En morgen naar Den Haag, diplomauitreiking en dan weer uit eten :Y) Bij de Paraplu?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:13:51 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87241181
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:05 schreef loveli het volgende:
Bwuh. Het regent de laatste tijd met dat soort verhalen, lijkt het.
Nou, begin dit jaar was het heel erg, ik hoop niet dat er nu weer zo'n golf komt ;(

Ik word er altijd plaatsvervangend ellendig van, zeker als het een echt goede relatie leek...
pi_87241238
*O* syrena ik wist niet dat je jarig was!! gefeli!! En fijn dat het zo leuk was :s)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:16:18 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87241266
Nog gefeliciteerd dan Syrena!

En morgen diplomauitreiking? Van joe?
pi_87241464
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Syrena het volgende:
Oh en danki voor de felicitaties ;) was idd gisteren jarig. Ben 's avonds met twee vriendinnen gaan uiteten (rest was ziek of kon niet) en het was echt zooooo lekker. Ik knapte bijna, heb geen toetje genomen :'(
(voor: aardappel-knoflooksoep met reepjes parmaham en crostini's, hoofd: barramundi op een bedje van spinazie met kappertjessaus. En frietjes. Die we niet opkregen oO< ).

En morgen naar Den Haag, diplomauitreiking en dan weer uit eten :Y) Bij de Paraplu?
Ow, heb je verjaardag helemaal gemist. Alsnog gefeli *O* :* x 3
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:22:26 #300
70532 loveli
N
pi_87241480
Feli Syrena *O*
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')