Nou ja, je kan altijd ongepland zwanger raken tijdens of vlak na zo'n onderzoek. De stoffen zijn waarschijnlijk niet direct uit je lichaam.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch?
Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden, maar leek me niet het goede antwoord want in dat geval hoeven ze alleen zwangere vrouwen uit te sluiten. Toch?
eerst maar 's zorgen dat die mensen me ook willen hebben, twijfelen tussen 2 dingen waarvan ik niet weet of ze me willen hebben ga ik niet meer doenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gaat lekker Mo!![]()
Twijfelen geblazen?
Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop. Veiligheid enzo. Zo moet je bij gebruik van Roaccutane minstens een maand wachten voor je zwanger wordt. Medicijnen hebben een halfwaardetijd. Het kan even duren voor alles uit je systeem is. En geen enkele fabrikant van een geneesmiddel wil de claim aan z'n broek hebben dat een vrouw die zwanger werd na een test met zijn geneesmiddel, een kind met afwijkingen heeft gekregen.
Ah, dus de beschrijving in de wiki is niet volledig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Afwijkingen bij een kind door toxische stoffen inderdaad. Sommige middelen hebben een lange tijd nodig om uit je lichaam te geraken en de effecten kunnen dan lang naijlen.
DES en ook softenon zijn duidelijke voorbeelden.
Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan wordenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ja, dat is precies waarom ik zei dat de wikipedia-uitleg voor teratogeniciteit waarschijnlijk niet is wat mevr. Puff bedoelt.![]()
Volgens wiki wordt de vrucht tijdens de zwangerschap beschadigd, niet daarna of daarvoor.
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:52 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, dit is een van de redenen dat ik geen tegenstander ben van dierproeven.
Zo bedoel ik het ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's ook wel logisch, omdat er voor en na de zwangerschap geen vrucht is die beschadigd kan worden
Nou, begin dit jaar was het heel erg, ik hoop niet dat er nu weer zo'n golf komtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:05 schreef loveli het volgende:
Bwuh. Het regent de laatste tijd met dat soort verhalen, lijkt het.
Ow, heb je verjaardag helemaal gemist. Alsnog gefeliquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Syrena het volgende:
Oh en danki voor de felicitatieswas idd gisteren jarig. Ben 's avonds met twee vriendinnen gaan uiteten (rest was ziek of kon niet) en het was echt zooooo lekker. Ik knapte bijna, heb geen toetje genomen
![]()
(voor: aardappel-knoflooksoep met reepjes parmaham en crostini's, hoofd: barramundi op een bedje van spinazie met kappertjessaus. En frietjes. Die we niet opkregen).
En morgen naar Den Haag, diplomauitreiking en dan weer uit etenBij de Paraplu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |