quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Misschien word Niels ziek en voelt hij dit nu. Of puur en alleen de tanden.
Konden ze af en toe alleen maar even zeggen wat er aan de hand is. Dat zou wel erg gemakkelijk zijn
Van het CB mogen we fietsen met Mart. Omdat hij gewoon echt al stevig zit.Maar voor mijn gevoel wacht ik hier nog even 2 á 3 weken mee. Morgen komt de fietsstoel binnen. Deze gaat dan al wel vast bevestigd worden op mijn fiets. Kan ik alvast wennen aan het opstappen en afstappen. Geen idee hoe ik dat allemaal ga flikken haha.
Iemand nog tips?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Haha die Alexa, wel lekker duidelijk!![]()
Wat heeft Tirza een knappe show gegeven! Wat kun je je dat trots voelen hè Elmo?
Verder GOEDEMORGEN ALLEMAAL![]()
Ik heb gisteren zo gelachen om Isabeau (what else is new?). B. had me samen met haar uit LWD gehaald en toen we thuiskwamen wees ze naar een schilderij dat in onze hal hangt. Er staat een koe op, maar niet bijster herkenbaar.En ik wilde nog even juichen voor de prachtige lijntjes van LenteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze begon te roepen BOE BOE BOE! Dat heb ik haar dus echt niet geleerd en B. ook niet. Vervolgens kroop ze naar haar little people boerderij en ze pakte feiloos de koe en riep weer boe boe![]()
![]()
Misschien iets wat ze op het KDV heeft geleerd.. Ik vond het knap!
Sowieso, volgens mij ligt haar focus momenteel heel erg op taalontwikkeling, want het lijkt wel of ze er elke week weer een paar woordjes bijleert. Ze zegt nu papa, mama, poes, poesje, poetse poetse, boe, opa, baby... ik kan bijna niet geloven dat ze al zo groot wordt, maar ik vind het zó mooi!
Pff...als ik nog iets trotser wordt schoppen jullie me het topic uitFijn dat ze weer goed groeit!
Ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
ben er weer
boel zieke kindjes hier ook al.
ik constateer hier een megagroot verschil tussen ravi en selene! selene kan niet goed tegen drukte. die is net vannacht pas neergeklomen van de drukte en slaapt weer. ravi ging zaterdag letterlijk van schoot naar schoot en..... kan daar gewoon tegen. vindtie leuk! eerlijk waar geen dol mee gehad. toen de mensen weg waren ging hij gewoon lekker slapen (dit itt zn zus dus) en ik heb er niks bijzonders aan gemerkt sindsdien! ventje vindt al die aandacht megagaaf. ik zweer het je, ik kan hem bij iedereen in diens handen duwen (hier, hou eens vast!) en hij vindt het leuk.
ben ik niet gewend
Je linkerbeen op de trapper zetten en steppen met je rechterbeen, als je vaart gemaakt hebt je rechterbeen tussen het zitje en zadel door naar de trapper brengen en fietsen. Je kunt ook je rechterbeen over je zadel zwaaien (zoals een man).quote:
quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:58 schreef Takkembah het volgende:
Oh en gisteren beet ze in mijn gezichtDus ik
, maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
Ja alleen voorzitje. Maar ik stap normaal nogal 'krom' op. Ga eerst zo staan dat de fiets zich tussen mijn benen bevind. Dan ga ik met een voet op de trapper staan en dan hup op het zadel. Tja en dat kan niet meer met stoeltje. Dus moet ik eerst oefenen met het been achterlangs overheen gooien.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.
Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo?
Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc
Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
Nee, dat ga ik niet doen. Mijn ouders spraken ook een dialect, hebben mij er niets van geleerd en ik ben er geen moment rouwig om geweest. Sterker nog, ik ben ze er dankbaar om.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:
Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.
Wij spreken geen Fries thuis, omdat we geen Friezen zijn. B. spreekt wel goed Fries, maar dat heeft hij geleerd toen hij hier ging wonen. Ik heb wel een cursus gedaan en kan het goed lezen en verstaan, maar spreken niet echt. Moet er te lang over nadenken. Isabeau zal wel Fries leren op school en op het KDV spreken ze 50-50 Fries en Nederlands. De boekjes van Tomke lees ik in mijn beste Frysk voor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:
Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?
Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.
Is het erg als mijn eerste gedachte hierbij is: god-zij-dank?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Poppejans het volgende:
Qua ''aanleren'' van dialect speelt de omgeving denk ik ook een grote rol.Ik ben in Enschede geboren waar mijn beide ouders (en gehele familie) ook geboren zijn.Op mijn tweede verhuisd naar het midden van het land en ik spreek totaal geen enkel woord Twents maar geheel abn
Neeuh hoaaarquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is het erg als mijn eerste gedachte hierbij is: god-zij-dank?
Onze kinderen spreken gewoon Arabisch zonder dat wij het doorhebben!quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ivans taalontwikkeling is momenteel gereduceerd tot een onbegrijpelijke klankenbrij waarbij hij zijn tong heen en weer beweegt tussen zijn lippen. We vermaken ons prima met ons eigen taaltje.
Vanochtend zei hij wel weer 'daa' (dag).
hoytekoytekoytekoyquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Onze kinderen spreken gewoon Arabisch zonder dat wij het doorhebben!![]()
Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Onze kinderen spreken gewoon Arabisch zonder dat wij het doorhebben!![]()
Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
oebliebleu!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef Keshet het volgende:
[..]
Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!
Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los!quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:31 schreef Keshet het volgende:
Op de basisschool zat ik bij kinderen in de klas die echt alleen maar dialect spraken. Dat vond ik persoonlijk best sneu.
Ik zou zelf het dialect best graag willen spreken, stukje nostalgie. Desondanks ben ik erg blij dat ik geen Veluws accent heb voor zover ik weet.
Ik flap er alleen af en toe wat vreemde zinsconstructies uit die ik dan wel weer meegekregen heb. Dat de deur los is in plaats van open, dat soort dingen.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:40 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los!![]()
Of:
'Waar kom je weg?" Ik heb nog best lang gedacht dat dat normaal was
hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.
En zo heeft elke streek z'n eigen onhebbelijkheden.
Dat vraagt men aan mij ook regelmatigquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef lily het volgende:
Laatst waren we bij mijn broer in A'dam Noord en oudste was buiten op een veldje aan het spelen. Er waren toen ook een paar surinaamse meisjes aanwezig.
Toen ik hem ging halen vroegen ze of het mijn zoon was en of wij dan uit Turkije kwamen want hij praatte zo vreemd
Wat een schatje ja!quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.
En zo heeft elke streek z'n eigen onhebbelijkheden.
Ik gooi ook overal ja achterquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.
Gaat t goed met de kleine ja? we eten vanavond pakchoy ja. Gaan nu naar de supermarkt ja.
Echt om gestoord van te worden hahahha, maar als ik een uur met haar in dezelfde ruimte heb gezeten doe ik het ook ja
Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik gooi ook overal ja achterHet bekt gewoon zo lekker
![]()
Freecell, je praat normaal nederlands hoor![]()
quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell.
Mijn gedachte jaquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell.
Hier net zo... soms kan ze heerlijk 2-2,5 uur slapen overdag, maar soms ook echt niet meer dan een uur, dan moet en zal ze ook echt weer de boel gaan verkennen... Dan merk ik 's avonds ook echt wel dat ze eerder op is en gaat ze ook wat eerder naar bed.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt logisch, BJ. Ivan slaapt de laatste tijd overdag juist minder. Hij heeft vaak aan twee slaapjes van een uur al genoeg, maar kan ook nog wel een ruk van 2-2,5 uur maken.
Was doar mis met??quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is het erg als mijn eerste gedachte hierbij is: god-zij-dank?
Groofskenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn... Pffffff.
Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje!quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Groofsken3 het volgende:
Jongens, zolang het maar geen Limburgs is.
En ik mag het zeggen![]()
Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn... Pffffff.
Dat doet mijn dochter nu al op het kdvquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje!
quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Groofsken3 het volgende:
Jongens, zolang het maar geen Limburgs is.
neequote:Op dinsdag 21 september 2010 21:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Lily, je weet toch waar ik vandaan kom hé?
Ik ben van goede wil, maar helaas komt het er meestal niet van om hier ook bijgelezen te blijven. Of ik lees bij, maar als ik dan aan reageren toe ben wordt er iemand wakker, of wil de man even aandacht.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:26 schreef Elmo76 het volgende:
Woehoew, Harry kruipt!! Goedzo!!![]()
En Limburgs klinkt idd niet raar! (voor mij iig niet, gehehehe)![]()
Heyy Ca.ra, leuk dat je nog eens even komt buurten!!
Hehe, dat zei ik ook al tegen mijn manquote:Op woensdag 22 september 2010 08:40 schreef Sorbootje het volgende:
Zo zie je maar weer Twinkly, mannen zijn watjes!![]()
Wat sneu zeg! Heeft hij niet ook last van zijn keeltje ofzo? Heb je vandaag kans om even een tukkie te doen als (ik zeg áls) hij slaapt?
Ooh gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 september 2010 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Minke is morgen alweer 9 maanden... en vrijdag dus even lang in als uit de buiik... wat gaat het weer hard allemaal...Morgen gaan we gezellig met mijn moeder naar mijn stiefzus en kleintje, ben weer benieuwd om de 2 meiden bij elkaar te zien op hun 9-maandig jubileum hier op de wereld...
Wordt vast weer gezellig en veel foto's maken
![]()
Nu eerst weer werken (of aanwezig zijn)...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je begrijpt het verkeer Trix, je moet er éérst confetti van maken en dán pas opeten.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Sorbo, haha, wat COOL!
En NU, ze eet de boekjes niet eens op??
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben morgen 374 maanden![]()
Isabeau was gisteren lekker bezig. Ik had haar uitgekleed om in bad te gaan en op de grond in de badkamer gezet. Ik pakte nog even badschuim en toen ik weer omkeek stond ze rechtop tegen het bad te plassen. Halve kerel!
??quote:Op woensdag 22 september 2010 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeer Trix, je moet er éérst confetti van maken en dán pas opeten.
En ja, cool hè?! Maar ik ga dan echt denken dat ik het mezelf wijs heb gemaakt. Maar ze zei het echt echt echt
He, dan schelen jij en Minke precies 365 maandenquote:Op woensdag 22 september 2010 10:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben morgen 374 maanden![]()
Isabeau was gisteren lekker bezig. Ik had haar uitgekleed om in bad te gaan en op de grond in de badkamer gezet. Ik pakte nog even badschuim en toen ik weer omkeek stond ze rechtop tegen het bad te plassen. Halve kerel!
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:23 schreef Sorbootje het volgende:
Dank je BJ, maar dat duurt nog een maand of tien
Dat is wel erg op tijdquote:Op woensdag 22 september 2010 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Lol Niels kreeg daarnet zijn eerste verjaardagskaart
haha, dat zou ik dan wel denken ja.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef freecell het volgende:
Florian lag heerlijk te pitten toen wij weggingen,mijn mama heeft 7 kinderen groot gekregen zonder dat ik er bij was (ik ben nr 7) dus zal vast goed komen
Dat zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:25 schreef Ca.ra het volgende:
Is Bokrijk voor jou te doen? Daar is een hele leuke grote speeltuin (gratis). Maar meer iets voor volgend jaar, als de kindjes allemaal iets groter zijn.
quote:Op woensdag 22 september 2010 19:55 schreef Sorbootje het volgende:
Toen ik vanmiddag Isabeau opgehaald had klapte buiten de buggy ineens in...met Isabeau er nog in! Er was een of ander moertje losgegaan. Gelukkig heeft een aardige meneer me geholpen én vond ik het moertje terug. Isabeau was not amused!
Daarna heeft ze werkelijk als een bouwvakker pasta zitten eten vreten en nu ligt ze heerlijk te slapen. Lekker ding!
quote:Op donderdag 23 september 2010 08:37 schreef Incantrix het volgende:
*Yoghurt, bakjes en allerhande etenswaren vliegen rond en baby spartelt op buik op de eettafel*
Dus![]()
![]()
Want eerst was hij natuurlijk een konijnquote:Op donderdag 23 september 2010 09:06 schreef ymme het volgende:
Mart word echt steeds meer 'mens'.
Dat schommelen deed Xeentje ook een tijdje als voorbode van het echte kruipen. Ziet er zo schattig uitquote:Op donderdag 23 september 2010 09:06 schreef ymme het volgende:
Hij gaat nu in de kruipstand zitten (knieen onder de billen en op ellebogen) en dan maar heen en weer schommelen.Ik vind hem zo geweldig. En elke dag word dit een beetje meer
Zo beginnen ze toch allemaal?quote:Op donderdag 23 september 2010 09:15 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Want eerst was hij natuurlijk een konijn
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:25 schreef ymme het volgende:
KeshetWist niet dat ik je hiermee raakte.
Ik bedoel er alleen mee te zeggen je ziet steeds meer dingen van jezelf. Het willen gaan staan, zitten en proberen te kruipen. En dat vind ik gewoon super!
Owhh! wat schattig!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:18 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dat schommelen deed Xeentje ook een tijdje als voorbode van het echte kruipen. Ziet er zo schattig uit
Als we dan zeiden: "Ga je oefenen?" dan ging ze meteen in kruipstand en als een dolle heen en weer schommelen
Ik krijg er ook een knoop in m'n maag van.quote:
Awww Twinkly wat naar. Is het nog door de verkoudheid dat hij zo ontroostbaar was?quote:[b]Op donderdag 23 september 2010 10:14 Nou, Niels ging op zich redelijk slapen, al was ik er ruim een uur mee bezig voor hij sliep. Maar na 2 uur werd hij weer wakker en hij was weer ontroostbaar, net als de twee avonden/nachten hiervoor. Drinken wilde hi jniet, rondlopen, zitten en wiegen, voorlezen, liedjes zingen, erbij blijven terwijl hij in bed lag, niets hielp. Het enige waar hij wel even rustig van werd was naar YouTube filmpjes kijken op mijn telefoon. Hij zat zichzelf ongelooflijk in de weg, maar slapen wilde hij niet. Uiteindelijk heeft hij zichzelf om 2 uur 's nachts in slaap gehuild... Ok, het duurde 5 minuten, hij was zo moe, maar ik had buikpijn en voel me nog steeds k.u.t.
Ja, dat ja echt een knoop, omdat het me raaktquote:Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg er ook een knoop in m'n maag van.
hihi, ik vond het juist wel fijne afleidingquote:Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef Poppejans het volgende:
Ik lees dit nu pas Twinkly, kom ik aan met mn naai-gezeur in PMs![]()
![]()
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef mefke79 het volgende:
En wat was ik jaloers op je destijds
Inderdaad heel leuk om te lezen, ik had dat dus met Incantrix! Die was na mij uitgerekend en beviel eerder. Toen was ik helemaal extra nieuwsgierig hoe mijn zoon zou zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
Mijn man kan er ook moeilijk mee omgaan hoor. DIe heeft hem van de week toen ik niet thuis was, gewoon overstuur laten brullen totdat hij in slaap gevallen is. Geen idee hoe lang want meneer heeft niet op de klok gekeken. Ik kan er nu nog om huilen als ik dit typ.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hihi, ik vond het juist wel fijne afleiding![]()
![]()
Ergens laten logeren of zelf ergens anders slapen daar ben ik nog niet aan toe eerlijk gezegd... ik zou de hele nacht wakker zal liggen, denkende aan een Niels die zich overstuur huilt.
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Maar het zal wel een fase zijn dat hij nu slecht slaapt. Vandaag gaat het overdag erg goed met naar bed brengen trouwens
Nou normaal ben ik daar helemaal niet bang voor. Toen ik laatst zei dat Harry alleen maar aan het zeuren was in zijn bedje (dus niet echt huilen) en dat hij minstens nog 5 minuten moest wachten met hem uit bed halen (in de hoop dat hij nog in slaap zou vallen), haalde hij hem na 1 minuut al uit bed want 'hij klonk zo sneu'...quote:Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef octopussy het volgende:
Dat is niet tof AsyIk was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat
![]()
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt
Oh, Mocht ik iemand hebben gekwetst dan spijt me dat oprechtquote:Op donderdag 23 september 2010 23:40 schreef RockabeIIa het volgende:
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zoNa wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.
Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer
Maar zo'n uitspraak zegt toch meer over de ander dan over jezelf?quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede. Een koninglijke bevallen.
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...quote:Op donderdag 23 september 2010 21:40 schreef freecell het volgende:
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen![]()
Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was
Als je dat van binnen heel goed weet, dan kunnen ze je ook niet zo diep raken dat je er wakker van ligt. Klinkt eerder alsof je zelf nog niet klaar bent met het verwerken van je bevallingquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:05 schreef ymme het volgende:
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
Maar oma heeft tonnen energie omdat zij goed geslapen heeft, dus kan ze lekker de hele dag zwaankleefaan met Stef doen en morgen voelt mama zich ook weer at beter omdat ze goed geslapen heeft en dan heb jij tonnen met energie om je ventje helemaal plat te knuffelen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennigHij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama
Maar je bent toch niet alleen een goede moeder voor Stef als je hem alles geeft waar hij op dat moment om vraagt? Ik vond een van de vorige postings van Groofsken heel goed: soms doe je dingen die over het geheel genomen in het bestwil zijn van je kind. Het is juist jouw taak als moeder om het grote geheel voor ogen te houden. Nu is de logeerpartij vooral praktisch van aard, maar als je het deed voor jezelf en voor Stef dan zou ik dat juist heel begrijpelijk vinden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama
pfffff.... wat een fucking onzin. niks van aantrekken hoor! volgende keer als iemand zoiets zegt ga je gewoon uitgebreid die uren voor de keizersnee uitleggen (in detail. veel detail) en daarna die eerste dagen na de keizersnee. die dagen waar je niet eens overeind kan komen zonder hulp. daarna kan je beginnen over naweeen die inwerken op die grote jaap in je buik waar geen morfine tegenop kan gevolgd door een uitleg over hoelang je nog last kan hebben van een keizersneequote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
precies mijn ideequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
Haha, aardig van jequote:
ja hehquote:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:17 schreef lily het volgende:
[..]
ja heh![]()
haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel)
Ja, dit heb ik dus ook en dat is zo vermoeiend. Ik heb steeds het gevoel tegelijkertijd hem te moeten steunen en Niels te moeten troosten.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:19 schreef lily het volgende:
[..]
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn
Hoe gaat het nu met je, Rocka? en met de boys?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Pfoeh, dat kan ik me voorstellen. Hoe is het met je nu? Hoe gaat het met je lijf?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Sectio is snijden, ceasar is keizerquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:06 schreef lily het volgende:
[..]
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.
tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor
en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
even opgezocht:quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Sectio is snijden, ceasar is keizermega spuit 11
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef lily het volgende:
[..]
even opgezocht:
caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver)
en secare = snijden
maar je begrijpt mijn punt
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.
nee, die heet dus Julius de keizer.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:03 schreef lily het volgende:
[..]
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
was dat niet de amazone kruipslagquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag.
Is dat niet een goed argument om je schoonouders voor te leggen? Dat het voor Harry duidelijk en consequent moet gebeuren, en dat ze daarvoor even over hun eigen 'oh jee hij huilt'-angst heen moeten stappen. In Harry's belang.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is.
Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...
Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig!quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging![]()
![]()
![]()
Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
Zoiets?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef wickie het volgende:
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijdquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig!En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt
Ja zoiets, alleen dan echt op haar knie en dan met het andere been dus gestrekt. Maar deze sleepvariant komt ook weleens voorbij. Zal eens kijken of ik het morgen kan filmen (heb geen camera op mn foon, jammergenoeg)quote:
Ja dat realiseer ik me ook. En ik realiseer me ook dat de jongste van de drie nog maar 8 is (bijna 9) en dat hij dus nog voor genoeg zorgen kan zorgen, maar dta verwacht ik eigenlijk niet. Da's zo'n zachtaardige jongenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd![]()
aah dat filmpje van IsabeauDat stemmetje, die knotjes
![]()
hihi ik ook, minstens kaalgeschorenquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Poppejans het volgende:
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over hadhij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |