abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86664867
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 51

20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86664953
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Misschien word Niels ziek en voelt hij dit nu. Of puur en alleen de tanden.
Konden ze af en toe alleen maar even zeggen wat er aan de hand is. Dat zou wel erg gemakkelijk zijn :D

Van het CB mogen we fietsen met Mart. Omdat hij gewoon echt al stevig zit.Maar voor mijn gevoel wacht ik hier nog even 2 á 3 weken mee. Morgen komt de fietsstoel binnen. Deze gaat dan al wel vast bevestigd worden op mijn fiets. Kan ik alvast wennen aan het opstappen en afstappen. Geen idee hoe ik dat allemaal ga flikken haha.

Iemand nog tips? :D
pi_86665014
FF in de herhaling!

Hellow!

Haha, die Tirza, knap hoor! *O*

Trix, balen van die tandjes, zeg! Maar wat schattig dat ie in die loopkar ging zitten! Dat is eigenlijk wel filmpjeswaardig, toch? O-)

Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.

Wauw, Isabeau! :o Ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel woordjes ze al kan, Sorbo. Echt ongelooflijk!

Aaaah, arme Niels. Misschien heeft ie wel last van z’n oor, Twink. Gaat vaak samen met verkoudheid.

Lente is gister weer goedgekeurd en heeft d'r prikjes gehad (de herhaling van de laatste vaccinatie). Maakte ik me eerst nog een beetje zorgen om d'r groei, vooral omdat ze niet zo'n grote eter is, dat is weer helemaal bijgetrokken!

pi_86665034
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Haha die Alexa, wel lekker duidelijk! _O-

Wat heeft Tirza een knappe show gegeven! Wat kun je je dat trots voelen hè Elmo?

Verder GOEDEMORGEN ALLEMAAL :D

Ik heb gisteren zo gelachen om Isabeau (what else is new?). B. had me samen met haar uit LWD gehaald en toen we thuiskwamen wees ze naar een schilderij dat in onze hal hangt. Er staat een koe op, maar niet bijster herkenbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze begon te roepen BOE BOE BOE! Dat heb ik haar dus echt niet geleerd en B. ook niet. Vervolgens kroop ze naar haar little people boerderij en ze pakte feiloos de koe en riep weer boe boe :o O+
Misschien iets wat ze op het KDV heeft geleerd.. Ik vond het knap!
Sowieso, volgens mij ligt haar focus momenteel heel erg op taalontwikkeling, want het lijkt wel of ze er elke week weer een paar woordjes bijleert. Ze zegt nu papa, mama, poes, poesje, poetse poetse, boe, opa, baby... ik kan bijna niet geloven dat ze al zo groot wordt, maar ik vind het zó mooi!

Pff...als ik nog iets trotser wordt schoppen jullie me het topic uit :P
En ik wilde nog even juichen voor de prachtige lijntjes van Lente *O* Fijn dat ze weer goed groeit!
pi_86665050
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.
Ik heb precies hetzelfde :D

Ja, oorpijn heb ik ook aan gedacht. Maar ik mag wel gewoon aan zijn oortjes komen, heb ik net even getest. Zijn er nog meer manieren om uit te vinden of het oorpijn is?

Wat volgt Lente de curve precies zeg! Wow :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665061
dan doe ik de last post ook ff in de herhaling :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
ben er weer :)
boel zieke kindjes hier ook al.

ik constateer hier een megagroot verschil tussen ravi en selene! selene kan niet goed tegen drukte. die is net vannacht pas neergeklomen van de drukte en slaapt weer. ravi ging zaterdag letterlijk van schoot naar schoot en..... kan daar gewoon tegen. vindtie leuk! eerlijk waar geen dol mee gehad. toen de mensen weg waren ging hij gewoon lekker slapen (dit itt zn zus dus ;( ) en ik heb er niks bijzonders aan gemerkt sindsdien! ventje vindt al die aandacht megagaaf. ik zweer het je, ik kan hem bij iedereen in diens handen duwen (hier, hou eens vast!) en hij vindt het leuk.

ben ik niet gewend :o
pi_86665074
Wat gaat Isabeau snel met d'r taalontwikkeling!! :o O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665215
Simmu, heerlijk toch, dat hij daar zo makkelijk in is? :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:00 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665240
ymme, lekker fietsen met Mart! Echt heerlijk is dat. In het begin was Alexa na vijf minuten al echt moe, maar toch is dat super gezellig en fijn!

ssserpente, ik ben ab-so-luut geen baby-mama ook....Ik vind ze gewoon saai.

Niels :*... niet fijn als je ergens last van hebt...

Hmmzz Isabeau en haar taalontwikkeling gaan echt hard. Binnenkort een mooi filmpje???
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86665279
Dat herken ik heel erg Twinkly en Ssserpente. Die interactie is het leukste wat er is! Daar heb ik in de eerste maanden echt naar verlangd!

Twinkly, ik sta er zelf ook van te kijken hoe snel dat gaat. Geen idee of het zo is, maar misschien heeft ze het taalgevoel van haar vader. B. heeft een enorme talenknobbel. Die spreekt 7 of 8 talen vloeiend. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn...
pi_86665352
Takkembah, ik probeer het al dagen te filmen, maar zodra ze de camera ziet of hoort gaat ze gek doen en komt er geen zinnig woord meer uit, maar ik blijf proberen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:37 #12
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665372
7 of 8 talen :o

Holy crap!!!!!

Nou ja, blijkbaar pikt Isabeau wel heel snel taal/klanken op!
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665437
Ja ik vind dat ook wel een beetje overdreven van hem :D Ik heb geteld en als ik nederlands niet meereken spreekt hij 8 talen goed en een beetje Russisch. Uitslover.

Wel handig op vakantie
pi_86665501
8 talen :D Ben al blij met mijn 2 talen. Ned en Eng. En dan woon je al je hele leven naast de Duitse grens.
pi_86665525
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:58:50 #16
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665638
Meimeltje werk ze!

8 talen is inderdaad handig op vakantie. Zit je over 5 jaar dat ze samen Spaans praten en dat jij er niks van snapt _O- ;)

Hier houdt onze dame het op het begin van het woord. Sok=ssssssooo Eten=eeeeeettttt.

Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665649
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Je linkerbeen op de trapper zetten en steppen met je rechterbeen, als je vaart gemaakt hebt je rechterbeen tussen het zitje en zadel door naar de trapper brengen en fietsen. Je kunt ook je rechterbeen over je zadel zwaaien (zoals een man).
Ik heb een fiets met een terugtraprem, dat is net even lastiger, ik moet eerst de linkertrapper in de goede stand brengen voor ik kan gaan steppen. Erg handig als je voor een stoplicht staat wat te snel op groen springt }:|
pi_86665676
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:58 schreef Takkembah het volgende:
Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
O+ O+
Toevallig beet Niels me gisteren steeds in mijn neus }:|
pi_86665710
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
Ja alleen voorzitje. Maar ik stap normaal nogal 'krom' op. Ga eerst zo staan dat de fiets zich tussen mijn benen bevind. Dan ga ik met een voet op de trapper staan en dan hup op het zadel. Tja en dat kan niet meer met stoeltje. Dus moet ik eerst oefenen met het been achterlangs overheen gooien. :D
pi_86665736
Ik kan 3 talen O-) Nederlands, Fries en wat Engels. En als ik lang genoeg in Duitsland ben kan ik Duits :Y

Lente wat een mooi lijntje! *O*

Isabeau! Ik ga je gauw mijn naam leren als ik je weer zie! Knappe meid! O+

Simmu, wat fijn dat Ravi zo makkelijk is zeg! Rienk is het niet. Die vind ter plekke alles wel best, maar als het dan weer rustig is is hij van slag. :{

Ymme, je moet je zadel even naar achteren laten zetten. Dat scheelt weer 4 cm ;)

Hier alles goed. Rienk slaapt :Z Heeft vanochtend tot 06:40 geslapen en dat vond ik te vroeg, dus speen er in en muziekding weer aan en toen was het 07:15 Scheelt toch een half uur aan brakheid :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:56 #21
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86665830
Lente! ^O^ Heeft ze geen last gehad van de prikjes Ssserpente?

Nielsje toch! Kon je maar vertellen wat je dwars zat kereltje.

Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.

Ymme, fijn dat het met Mart zo goed gaat! Blijf je, ondanks/dankzij het advies van het CB, wel je gezonde verstand volgen met betrekking tot het fietsen? Alleen doen als meneertje er klaar voor is he. ;)

Simmu: Emma is ook zo makkelijk met het vastgehouden worden door andere mensen. Mijn theorie is dat dat een overblijfsel is uit de couveusetijd; toen is zo door zoveel verschillende mensen verzorgd dat ze wat dat betreft niet echt eenkennig is en ook veel gewend is.

Emma is dwars momenteel. }:|
álles is interessanter dan een fles leegdrinken. Heel hard lachen bijvoorbeeld, of naar je buik draaien en dan proberen te tijgeren/wurmen/iets wat daar op lijkt. Of de lamp bekijken, aan mama's haar trekken, kraaien, verzin het maar. Hetzelfde geldt trouwens voor slapen.
Heb je, omdat ze zo hard gilt van de honger dat je denkt dat het wel echt, echt, echt erg moet zijn een fles gemaakt, drinkt ze 30 cc en vervolgens gaat ze haar eigen ding doen. Om na een half uur weer tot de ontdekking te komen dat ze honger heeft etc.
Ach, als ze honger heeft eet ze vanzelf wel denk ik dan maar. Maar irritant is het wel! :D
A grand adventure has begun.
pi_86665858
Fijn dat Rienk goed geslapen heeft :)

En zadel naar achteren laten zetten. Kan dat met elke fiets dan? Nog nooit van gehoord :D Maar klinkt inderdaad super zeg!
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:09:10 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86665872
mijn baby'tje is ziekjes ;( voor de eerste keer in dr leventje heeft ze koorts ;(
en keiharde ontlasting. doet haar echt zeer...
dus maar weer ff op dieet van bv. hadden we van het weekend ook gedaan, maar nu maar ff wat langer volhouden. jammer van de bijvoeding, komt wel weer.

en ze gaat hier ook los op taal, zo leuk! ieder laatste woordje wat je zegt wordt nageaapt O+
aviva grijpt naar dr voet
"ja dat is je voetje!"
"boe"
"en daar zitten je teentjes"
"tee"

keischattig O+

enneh, sorbo, leuk toch, zo trots! is alleemaar fijn om te lezen. :)

verder zal ik binnenkort weer eens bijlezen :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86666017
Eviva, beterschap meisje :*

Niels, neusbijter :D Is vast ook bedoeld als een kusje. :)

Emma, netjes je flesje opdrinken hoor :)
Mart heeft dat hier ook een poosje gedaan. Toen hebben we speen 4 van avent erop gedaan en sindsdien gaat het wel weer goed. Maar Mart drinkt dan ook erg snel enzo. En verder, zelf proberen rustig te blijven ;) Is lastig.
pi_86666090
Ik stap altijd op dezelfde manier op mijn fiets, ymme. Als ik normale proporties zou hebben zou het me nu nog wel lukken, maar de zwangere buik gooit roet in het eten. Met een beetje oefenen lukt het je wel. Heb je een moederfiets? Ik vind het wel fijn dat die zo ontzettend stabiel voelt.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.
Nee, dat ga ik niet doen. Mijn ouders spraken ook een dialect, hebben mij er niets van geleerd en ik ben er geen moment rouwig om geweest. Sterker nog, ik ben ze er dankbaar om. :+ Ik zou Ivan bovendien het dialect niet eens kúnnen leren omdat ik het zelf niet beheers. De vriend van mijn moeder gaat misschien wel Limburgs tegen hem spreken en dat maakt me niet zo uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86666190
Hier nog geen moederfiets.
Deze zit in de planning voor as zomer :)
pi_86666196
Keshet, dat slecht drinken is een periode, hebben wij ook gehad en nog wel meer hier :) Het gaat weer over! *O*

Wij voeden Rienk Fries op ja, Hij krijgt genoeg Nederlands mee van de omgeven en straks van school. Ik ben zelf Nederlandstalig opgevoed en praat soms ook Nederlands tegen hem, ik wissel het gewoon wat af ^O^

Rienk hapt ook ja, soms ook in mn tepel, dwars door mn kleren heen, dan valt ie me gewoon aan :X Eng kind en dan ook helemaal in een deuk liggen als ie me te pakken heeft he _O-
pi_86666209
Ivans taalontwikkeling is momenteel gereduceerd tot een onbegrijpelijke klankenbrij waarbij hij zijn tong heen en weer beweegt tussen zijn lippen. We vermaken ons prima met ons eigen taaltje. O+

Vanochtend zei hij wel weer 'daa' (dag).
pi_86666220
Qua ''aanleren'' van dialect speelt de omgeving denk ik ook een grote rol.Ik ben in Enschede geboren waar mijn beide ouders (en gehele familie) ook geboren zijn.Op mijn tweede verhuisd naar het midden van het land en ik spreek totaal geen enkel woord Twents maar geheel abn

Niels de neusbiijter :D Wolf doet dat ook vaak als ik zn gezicht dichtbij het mijne heb

Ymme, ik herken het opstappen/afstappen van de fiets, wat een ramp! :X ik lijk wel een gevaar op de weg als ik af en weer op moet stappen.Heb het nog niet echt onder de knie.Afstappem gaat nog wel redelijk maar ik kom echt moeilijk in een goede beweging tussen het zadel en voorzitje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86666256
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:
Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?

Wij spreken geen Fries thuis, omdat we geen Friezen zijn. B. spreekt wel goed Fries, maar dat heeft hij geleerd toen hij hier ging wonen. Ik heb wel een cursus gedaan en kan het goed lezen en verstaan, maar spreken niet echt. Moet er te lang over nadenken. Isabeau zal wel Fries leren op school en op het KDV spreken ze 50-50 Fries en Nederlands. De boekjes van Tomke lees ik in mijn beste Frysk voor. :)

Zelf kom ik uit Drenthe en mijn vader sprak altijd drents tegen ons. Simpelweg omdat hij veel beter Drents spreekt dan Nederlands. Mijn moeder sprak altijd gewoon Nederlands. Ik heb tot de brugklas met een zwaar accent gesproken en toen vond ik het welletjes. Nu hoor ik vaak dat je niet aan mij kunt koren dat ik uit Drenthe kom, maar ik kan het nog steeds wel, lekker drents praten met mijn vader O+

Grappig trouwens dat Emma zo lekker aan het puberen is O+
pi_86666263
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Poppejans het volgende:
Qua ''aanleren'' van dialect speelt de omgeving denk ik ook een grote rol.Ik ben in Enschede geboren waar mijn beide ouders (en gehele familie) ook geboren zijn.Op mijn tweede verhuisd naar het midden van het land en ik spreek totaal geen enkel woord Twents maar geheel abn
Is het erg als mijn eerste gedachte hierbij is: god-zij-dank?
pi_86666301
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Neeuh hoaaar :P
mijn moeder praat echt heel erg zo :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86666319
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ivans taalontwikkeling is momenteel gereduceerd tot een onbegrijpelijke klankenbrij waarbij hij zijn tong heen en weer beweegt tussen zijn lippen. We vermaken ons prima met ons eigen taaltje. O+

Vanochtend zei hij wel weer 'daa' (dag).
Onze kinderen spreken gewoon Arabisch zonder dat wij het doorhebben! :D

Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
pi_86666335
Oh, dat praten... wat superschattig... O+ Daar wacht ik echt met smart op hoor, lijkt me helemaal geweldig. Hoe snel Minke dan ook is motorisch, met praten is het niet echt een snelle nog (meer dan dadadadadadaDADA! komt er niet uit)
Even voor de zieken (kindjes en ouders) een dikke :* !
Lente mooie curves voor je verjaardag gekregen... nog eventjes en je bent gewoon een echt dreumes! *O*
Mefke, wat een leuk filmpje van Driekus! O+ Hij stapt lekker door hoor, geweldig!
Ymme, inderdaad je been over de bagagedrager slingeren, dat werkt vast wel! Effe oefenen zonder Mart, dan komt het goed! ^O^
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:31:03 #35
265732 Keshet
pi_86666442
Op de basisschool zat ik bij kinderen in de klas die echt alleen maar dialect spraken. Dat vond ik persoonlijk best sneu.
Ik zou zelf het dialect best graag willen spreken, stukje nostalgie. Desondanks ben ik erg blij dat ik geen Veluws accent heb voor zover ik weet.
Ik flap er alleen af en toe wat vreemde zinsconstructies uit die ik dan wel weer meegekregen heb. Dat de deur los is in plaats van open, dat soort dingen. ;)
pi_86666459
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
hoytekoytekoytekoy O+ :D

als er ineens ergens 'mediamarkt' in te herkennen is dan weet je dat t echt arabisch is :+

En accenten haha :D B. en ik spreken redelijk normaal Nederlands. Er is heus te horen uit welke streek we allebei komen daar niet van, maar echt dialect spreken we geen van beiden.
Ik moet dan altijd denken aan twee van B.'s huisgenootjes die plat Drents met elkaar spraken. Blóedmooie meiden om te zien, en leuke types ook enzo, echt heel. Tót ze met elkaar in gesprek gingen :') Mijn hemel. Illegible I tell you! Alsof je bij oma Mien in de kuuken van de boerdrie zit :D
Zo grappig, zo in contrast met wat je zou verwachten zeg maar haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666465
Mijn ouders spreken goed Nederlands, maar ook heel goed Gronings (nee, niet stadjers, woldstreek :P )Dat doen ze ook tegen de kleinkinderen. We spreken gewoon Nederlands met ze :)

Bij CB geweest, Florian is gekrompen :+ (wrs foutmeting lengte vorige keer)
pi_86666494
Ivan heeft momenteel drie manieren van praten:

- het nabootsen van woordjes (maar dat doet hij nu al een tijdje heel weinig)
- het heen en weer bewegen van zijn tong (maar da's meer grapjes maken dan communiceren, al is het wel interactief)
- een heel luide en schelle brabbeltaal zoals in het begin van dit filmpje:

Oh, en ik vind het heel leuk om aan mensen te kunnen horen waar ze vandaan komen. Ik begrijp goed dat je je dialect beschouwt als cultureel erfgoed! Laat ik dit nog even toevoegen aan mijn vorige opmerking. :+
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:33:10 #39
265732 Keshet
pi_86666502
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!
pi_86666542
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef Keshet het volgende:

[..]

Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!
oebliebleu!! O+ _O-
hahaha

een van mn favoriete afleveringen :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666746
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:31 schreef Keshet het volgende:
Op de basisschool zat ik bij kinderen in de klas die echt alleen maar dialect spraken. Dat vond ik persoonlijk best sneu.
Ik zou zelf het dialect best graag willen spreken, stukje nostalgie. Desondanks ben ik erg blij dat ik geen Veluws accent heb voor zover ik weet.
Ik flap er alleen af en toe wat vreemde zinsconstructies uit die ik dan wel weer meegekregen heb. Dat de deur los is in plaats van open, dat soort dingen. ;)
Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los! _O-

Of:
'Waar kom je weg?" Ik heb nog best lang gedacht dat dat normaal was :o
pi_86666847
Ik heb die rare zinsconstructies ook! En soms gebruik ik woorden die anderen maar vreemd vinden ('reupen' bijvoorbeeld). Dat zijn heel subtiele signalen waaruit je zou kunnen afleiden waar ik ben opgegroeid, maar ik ben er vrij zeker van dat niemand dat aan mijn uitspraak kan horen.
pi_86666853
Ik spreek ook geen dialect (moeder komt uit Heerhugowaard) maar aangezien ik al mijn hele leven in Limburg woon heb ik wel een accent (zachte g dus) en mijn kinderen uiteraard ook.
Ik weet dat veel mensen dit afschuwelijk vinden maar daar kan ik niet mee zitten verder :P
pi_86666874
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:40 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los! _O-

Of:
'Waar kom je weg?" Ik heb nog best lang gedacht dat dat normaal was :o
:D

beter dan toen k nog in R'dam woonde :')

Seau we sein dr weâh, vuggee je scheaunmoeder nie en wel thuis.

:+
hoewel ik altijd wel erg vrolijk werd van conducteurs met humor :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666949
Volgens mij heb ik een dramatisch accent :@
Ik had het nooit, ook doordat op mijn scholen niemand dialect sprak. Maar nu woon ik in de stad en begin ik langzamerhand mee te doen :@
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:49:39 #46
265732 Keshet
pi_86666991
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.

En zo heeft elke streek z'n eigen onhebbelijkheden. :+
pi_86667018
Laatst waren we bij mijn broer in A'dam Noord en oudste was buiten op een veldje aan het spelen. Er waren toen ook een paar surinaamse meisjes aanwezig.
Toen ik hem ging halen vroegen ze of het mijn zoon was en of wij dan uit Turkije kwamen want hij praatte zo vreemd _O-
pi_86667023
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.

hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.

Gaat t goed met de kleine ja? we eten vanavond pakchoy ja. Gaan nu naar de supermarkt ja.
Echt om gestoord van te worden hahahha, maar als ik een uur met haar in dezelfde ruimte heb gezeten doe ik het ook ja :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86667065
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef lily het volgende:
Laatst waren we bij mijn broer in A'dam Noord en oudste was buiten op een veldje aan het spelen. Er waren toen ook een paar surinaamse meisjes aanwezig.
Toen ik hem ging halen vroegen ze of het mijn zoon was en of wij dan uit Turkije kwamen want hij praatte zo vreemd _O-
Dat vraagt men aan mij ook regelmatig ;(
en dan heb k mn achternaam ook niet mee eigk. Daar word ik altijd heel onzeker van haha.
Ik praat toch geen Chinees? :o ohnee wacht :7 :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86667081
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:

Wat een schatje ja!
Leuk ja!
Of nog erger: Dat moet je ja nog doen (ja betekent hier 'immers')

Maar goed, zoals wel vaker heeft het niet zo vreselijk veel meer met baby'tjes te maken...ja
pi_86667179
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.

Gaat t goed met de kleine ja? we eten vanavond pakchoy ja. Gaan nu naar de supermarkt ja.
Echt om gestoord van te worden hahahha, maar als ik een uur met haar in dezelfde ruimte heb gezeten doe ik het ook ja :+
Ik gooi ook overal ja achter :') Het bekt gewoon zo lekker :@

Freecell, je praat normaal nederlands hoor ^O^ Ik vind Limburgs raarder klinken _O-
pi_86667615
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik gooi ook overal ja achter :') Het bekt gewoon zo lekker :@

Freecell, je praat normaal nederlands hoor ^O^
Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell. :D
pi_86667656
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell. :D
_O- _O-
pi_86667727
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn gedachte ja :+
pi_86667747
Ik vind die dialecten altijd wel schattig om te horen :D

Kyllian had in de vakantie in Turkije een Fries vriendje. Die riep dus steeds....Heitieeee naar zn papa. Op een gegeven moment nam Kyllian dat dus over :D
pi_86668300
Ik hoorde mezelf laatst op tape en ik heb me toch een accent :@ _O-

Maar we waren laatst in Limburg op een trouwerij en ik vind persoonlijk dat de meesten maar slecht Nederlands kunnen. Maar das wel heel offtopic. w/

Rienk is weer wakker, vrolijk en wel. Zn handje zit weer in de zalf en ik heb er een krabwantje omheen gedaan zodat het wat kan intrekken. Ben benieuwd hoelang hij het laat zitten :+
pi_86669941
heyhey

even over de talen en dialecten; ik ben ook geboren en getogen Drent, maar praat niet Drents; vind het zelf niet mooi; en praat gewoon ABN.
Wat ik alleen wel soms doe; is de N inslkken. en dat Ja herken ik ook wel iets;

En Evie leert dus gewoon nederlands, zonder dialect. Mijn schoonfamilie is Fries en die praten Fries tegen Evie, dus dat zal ze ook snel genoeg leren denk ik...

:Y

en Evie slaapt de laatste tijd veel! is dat normaal omdat ze zoveel energie verbruikt door alle nieuwe ontwikkelingen? kruipen, staan etc?
zo beredeneer ik het zelf namelijk, maar misschien slaat het wel helemaal nergens op... :@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86669997
Het klinkt logisch, BJ. Ivan slaapt de laatste tijd overdag juist minder. Hij heeft vaak aan twee slaapjes van een uur al genoeg, maar kan ook nog wel een ruk van 2-2,5 uur maken.
pi_86670155
Evie heet vanacht geslapen van 20:30 tot 9:15 uur, en ligt er nu alweer in vanaf 11:15 uur...
gister net zo; na 2 uur is ze helemaal kapot; maar ze zit ook echt geen moment stil als ze wakker is...
:@
pi_86670270
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt logisch, BJ. Ivan slaapt de laatste tijd overdag juist minder. Hij heeft vaak aan twee slaapjes van een uur al genoeg, maar kan ook nog wel een ruk van 2-2,5 uur maken.
Hier net zo... soms kan ze heerlijk 2-2,5 uur slapen overdag, maar soms ook echt niet meer dan een uur, dan moet en zal ze ook echt weer de boel gaan verkennen... Dan merk ik 's avonds ook echt wel dat ze eerder op is en gaat ze ook wat eerder naar bed.
pi_86671308
Rienk slaapt ook weer 3 keer per dag. 1 keer in de ochtend en 2 keer in de middag :Y Rienk zit ook nooit stil! En slaapt van ±8 tot ±7
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:42:18 #62
265732 Keshet
pi_86672492
Emma slaapt ook vrij veel, net hoe het uitkomt! Als ze in haar wakkere periodes erg druk is is ze ook minder lang wakker.
Ik vind je theorie over veel nieuwe dingen leren = veel slapen erg plausibel. Dat geldt voor volwassenen ook zo hoor. ;)

Pfff, ik heb donderdag een terugkomavond op de IC. Het verzoek is om foto's mee te nemen aan de hand waarvan je jouw verhaal kan vertellen vanaf de geboorte van je kindje tot nu.
Erg fijn en moeilijk tegelijk om sommige foto's terug te zien. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen dat Emma zo klein was!
pi_86672657
Hier ook een grote slaapkop :) Meestal 2 uur wakker 1,5 uur slapen En 's avonds van 19u00 tot de volgende morgen 07u00.

Keshet. Ik bijf het bijzonder vinden hoe klein Emma was. Zó klein. En ik heb het dan alleen via foto's gezien. Die terugkomavond lijkt me leuk, afsluitend maar ook wel emotioneel.
pi_86672661
:W

Dank jullie wel voor de felicitaties! Gisteren zijn we eerst met z'n 3en wezen ontbijten/trakteren op het KDV, daarna thuis een stukje taart gegeten en 's middags door de dierentuin gestruind. Zaterdag is het " echte" feest. Mn mams komt vrijdag, dus die is er ook bij O+

Zal vanavond nog een paar foto's spammen en dan ben ik weg hier. Op naar de dreumessen ;(

Over taal, Lotte wordt natuurlijk Duits en Nederlands opgevoed en als ik dan hoor wat Isabeau bijv. al kan zeggen, loopt ze heel erg achter. Dat is logisch en was ik me ook bewust, maar vind het wel best jammer. Ze kan mama zeggen en heeft haar eigen woordje voor de poes, maar verder niet. Ze snapt wel dingetjes als " waar is je bal" "krijgt mama een kusje" en "waar is papa". Komt vanzelf wel...hopelijk :P
Lotte!
Noah!
pi_86678941
Hier 2x overdag een slaapje. Een grote slaper overdag is het nooit geweest, hij lijkt gewoon overal bij te willen zijn en niks te willen missen.
s' nachts wel goede slaper, hij sliep door toen hij nog geen week oud was.

Oh, bijna vergeten: gefeliciteerd met je kleine grote meisje Linda! *O* *O* *O* Lotte alweer 1 jaar O+
pi_86680263
Lente heeft in de vakantie elke dag maar één dut gedaan. En nu is ze ineens weer terug naar twee slaapjes. Eén van 11:00 tot 13:00 en één van 17:00 tot 18:00. Vooral die laatste is fijn. :')
pi_86680562
aha dan doet Lente ongeveer hetzelfde als Evie; die slaapt ook tussen de middag en om etenstijd. Dus wij eten de laatste tijd lekker rustig, daarna halen we Evie uit bed en kan die lekker eten.
Onze intentie is echter wel om straks gewoon samen met Evie te eten, zodat ze eraan went om gezellig samen aan tafel te eten. (ik zit wel met Evie aan tafel te eten, maar niet als wij ook eten..).
pi_86680575
Dan wel niet mijn baby, wel van mijn broer. Ik vind hem serieus zonder twijfel een van de mooiste baby die ik ooit heb gezien.

Half Afghaans-Amerikaans
lol?
pi_86681706
Mooi ventje hoor, Nass. Gelukkig maar, worden er toch nog foto's geplaatst van knappe mensen op Fok. ^O^

Mensen op fok.
pi_86681793
O wacht, verkeerde topic.
pi_86684830
Morgen is Leah 9 maanden!

dus... :P
even lang buiten buik dan erin
pi_86685635
Linda, om je gerust te stellen: Driekus zegt niet eens papa en mama (ja, mamamamama en papapapap) en ook geen koe of poes. Hebbuh is nog het meest duidelijke wat er uit komt. En die die die (compleet met wijzend vingertje).

Ymme, ik heb een gewone fiets met voorzitje en zolang ik niet zwanger raak gaat dat prima lukken. Ik ga eerst zo staan dat de fiets tussen mijn benen staat en dan zet ik 1 been op de trapper, zet af en hijs mezelf omhoog. Prima te doen. Afstappen gaat zo ook prima. En mijn fiets heeft een gewone standaard en daarop blijft ie ook gewoon staan. Ik heb toen enorm getwijfeld over een mamafiets, maar ik vind ze zo duur en ik had toen net een nieuwe fiets. Dus ik hou het nog effe hierbij.

Ik spreek geen dialect. TEnminste niet in de zin van echt anders spreken. Wel hoor je heel goed mijn zachte g en brabantse tongval. Ik ben dialectloos opgevoed, kan het wel verstaan, maar spreek het niet. HIer in de wijk wonen weinig echte Hellemonders, dus hopelijk leert Driekus dat niet. Ik vind dat toch een zeurtaaltje :X Maar goed, houdoe gaat ie wel leren en die zachte g neemt ie vast ook over.

Driekus heeft prima geslapen vannacht. Wel gekreund, maar bij het eerste geluidje heb ik oordopjes ingedaan, me omgedraaid en nog even verder getukt. Mijn man had ' dienst' en heeft em ook even laten aanmodderen en toen is ie weer in slaap gevallen. Wat wordt je dan lekker wakker zeg, uitgeslapen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86685723
Linda, dat komt vanzelf hoor. Isabeau is dan misschien snel met woordjes, ik zie haar voorlopig nog niet lopen bijvoorbeeld. Alles op z'n tijd!
pi_86687031
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Was doar mis met?? ;) Haha! Ik ben in Twente geboren, maar woon er nu zo'n 8 jaar niet meer. Gelukkig heb ik ook geen duidelijk Twents accent. De meeste mensen horen inderdaad niet dat ik daar vandaan kom. Pfieuuww! :)
pi_86687861
Niks mis met een Twents accentje, ik vind het gezellig klinken, heb er gestudeerd. Maar een accentje of een dialect maakt nogal wat uit...
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:48:28 #76
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86688176
Jongens, zolang het maar geen Limburgs is :{w .
En ik mag het zeggen O-)

Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn :'(... Pffffff.
pi_86688593
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn :'(... Pffffff.
Groofsken :* Ja, ze zullen met vaderdag geen cadeautje hoeven te maken voor hun papa, maar misschien wel een extra cadeautje voor jou want jij bent immmers papa én mama O+ Overigens zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet de enige zijn. Lesbi stellen kunnen er zijn en het aantal één-ouder gezinnen neemt ook toe waar regelmatig de vader ook uit beeld is.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:02:30 #78
313287 Groofsken3
pi_86688741
I know. En waarschijnlijk zal iedereen wel eens huilen om iets dat voor hun kind anders of moeilijker zal zijn dan voor anderen.
pi_86688990
Groofsken :*
pi_86688996
Een Twents accent is O+. Mijn oma kwam uit Nijverdal. Nostalgie. ;(

Ik ben op m'n 8e in Zeeland komen wonen. Ik praat gewoon ABN, maar merk wel dat ik bepaalde Zeeuwse uitdrukkingen heb overgenomen, zoals: 'Ik kom wel even om je' (ik kom je wel even halen) of: 'ik ga even om boodschappen', of: 'Laat maar doen' (laat maar zitten).

Vooral de laatste kan voor erg veel verwarring zorgen. :')
pi_86689037
quote:
En ik mag het zeggen O-)

Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje! *O*
pi_86689349
ach ja, ik rijd ook aan of loop aan, hoezo brabants?!
Offtopic: op de onze taal linkedin groep loopt daar een heerlijke discussie over...
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:22:34 #83
313287 Groofsken3
pi_86689577
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje! *O*
Dat doet mijn dochter nu al op het kdv O+ . Maar goed, ze zullen toch uitzonderlijk zijn herdoor en ze zullen zich daar op dat soort momenten meer (en soms vast ook pijnlijk) bewust van zijn. Nou ja, tis hoe het is.
pi_86689883
quote:
:{w

oh, en ymme, wat een beer is Mart..wow!

Over slapen: Leah slaapt trouwens ook best nog wel wat. Sowieso van 19.00 tot 07.30 en overdag ook nog 2 keer flink.
Zij beweegt niet zo veel verder..(als in ontwikkelingen enzo).

[ Bericht 4% gewijzigd door lily op 21-09-2010 21:37:40 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:38 #85
313287 Groofsken3
pi_86690167
Lily, je weet toch waar ik vandaan kom hé? :P
pi_86690244
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Lily, je weet toch waar ik vandaan kom hé? :P
nee
maar PI toegevoegd
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:39:10 #87
313287 Groofsken3
pi_86690294
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:38 schreef lily het volgende:

[..]

nee
maar PI toegevoegd
PI toegevoegd :?

Ik ben een echte Blerickse *O* .
pi_86691356
Ordinaire verjaardag-foto-spam en dan zijn we echtechtecht weg ;(

oooooh, ballonnen

Het cadeau

Op het KDV, ontbijten en trakteren

Aapjes kijken in de dierentuin

En nog een vergelijk-foto:
1 jaar geleden:

Nu:

Dag lieve allemaal! Tot snel! :W :*
Lotte!
Noah!
pi_86691505
daaaag Lieve Linda en Lotte!!

zo te zien hebben jullie een heerlijke verjaardag gehad!!! tot over een poosje bij de dreumesjes!
:*
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:02:38 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86691513
Ik wou nog even zeggen: Rienk, wat erg van je handjes vent! :o

Lotte is verjaard! Van harte meissie! *O*

Gillen tot mama's oren er van tuten: check :Y

En wat gaan alle kinders hier goed zeg! Ieder zijn eigen ding/tempo O+

Keshet, wij spreken gewoon dialect. Nederlands komt vanzelf wel goed. Is met mijn man en mij ook goed gekomen (mijn man spreekt zelf verschillende dialecten).

Aviva, beterschap! :*

Heuj Vlindur: Limburgs klinkt helemaal niet raar! o|O :6

En verder kan ik even niet meer bijlezen want Harry huilt dus ik ga er even naartoe.
Wel korte mini-update: volgens mijn man kruipt hij O+
Hij had het op willen nemen maar vergat de camera aan te zetten 8)7
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:16:48 #91
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86692178
Awwww Linda, wat een leuke foto's van Lotte en je man. Leuk zo onder elkaar.

Thomas zegt trouwens ook nog niet echt duidelijk iets hoor. Mamamamama en papapapa, mama (vooral als hij boos is: Brul! Mama! wuwuwuwu! Brul!) of papa/baba (tegen vanalles en nog wat) of oooooooopa. Maar echt praten is het in mijn ogen nog niet.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:26:02 #92
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86692664
Woehoew, Harry kruipt!! Goedzo!! *O*

En Limburgs klinkt idd niet raar! (voor mij iig niet, gehehehe) :N

Heyy Ca.ra, leuk dat je nog eens even komt buurten!! :W
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_86692803
En nu met het nodige bewijsmateriaal

De foto die ik jullie nog allemaal ontzegd had: 4 maart 2010, 20u56, 16u voor de geboorte van Thomas

Onze eigen mini-mens

Die al vrij vlug zijn hoofd recht kon houden

En na 16 weken al de meest ondeugende blik kon opzetten

Maar soms ook zo rustig kan slapen :z

En ondertussen gaat het allemaal zo vlug: eten, lachen, brabbelen, rechtop zitten (liggen is volgens Thomas enkel voor kleine baby's, niet meer voor hem), zich recht duwen op onze schoot, maar wat genieten we er zo van O+ Ik had eerlijk waar nooit durven denken dat ook de afgelopen periode zo leuk zou zijn want tot net voor de bevalling had ik toch maar schrik of ik het wel allemaal zou kunnen. Maar we kunnen ons eigenlijk niet meer voorstellen dat hij er niet meer zou zijn. Hij hoort helemaal bij ons *;
En hieronder nog wat foto's van de laatste weken:

En de badfoto's ;)

Hé wat is dat?

Raar ding :D

We zijn zo verliefd O+
pi_86692842
haha Ca.ra dat is herkenbaar! Evie 'praat'ook veel meer als ze in de moppermodus zit;
en dan vaak papaapapaa maamamamamama en als Evie verdrietig is; noemt ze mij Mawa...;)
ach het is een begin natuurlijk. :Y

en aaaaah Leoniek mooie spam en wat klink je heerijk! ik herken dat verliefde gevoel ook helemaal..

en jeeeeujjj voor kruipende Harry *O* *O* *O*
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:34:32 #95
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86693109
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:26 schreef Elmo76 het volgende:
Woehoew, Harry kruipt!! Goedzo!! *O*

En Limburgs klinkt idd niet raar! (voor mij iig niet, gehehehe) :N

Heyy Ca.ra, leuk dat je nog eens even komt buurten!! :W
Ik ben van goede wil, maar helaas komt het er meestal niet van om hier ook bijgelezen te blijven. Of ik lees bij, maar als ik dan aan reageren toe ben wordt er iemand wakker, of wil de man even aandacht.
Maar deze week heb ik vrij, dus ik probeer mijn leven tijdelijk te beteren!

Doen we nog een keer een limbo-meet? Dan kunnen we onze rare accenten vergelijken? (nouja, ik doe niet mee dan, ik accent in het brabants)

Ahhh en Thomas van Leonieke O+
Had ik dat al gezegd? Ik was ten tijde van 'mijn' Thomas' eerste verjaardag terug aan het lezen en zag jouw reactie dat het een HELE leuke naam was ineens in een ander licht :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86693461
Ca.ra :D Ik roep al heel mijn leven (of toch voor zover ik het me kan herinneren) dat ik een Thomas en een Emma zou hebben (en toen ik zwanger was begon ik opeens te twijfelen tussen Thomas en Ruben :') ). En nu ligt onze Thomas heerlijk in zijn bedje te slapen.
Ah, ik voel me zo melig de laatste tijd. Ik zit op het werk niet helemaal goed in mijn vel, maar, hoe cliché het ook allemaal is, als ik thuis ben, kan het me echt allemaal gestolen worden en is het Thomas-tijd :Y Maar man, wat zwijmel ik weg als ik 's avonds net voor het slapen gaan nog eventjes in zijn kamer binnen ga en boven zijn bedje kijk naar hoe hij ligt te slapen.

Ik ben trouwens zeker de enige die in het West-Vlaams accent? :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:50:21 #97
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86693845
Ik had een tijdje terug een collega'tje met een west-vlaams accent, en ik ben dan ook zo'n druif dat ik ga meedoen. En nog steeds gooi ik er zo nu en dan een Lieve-opmerking tussendoor. Maar volgens mij is dat nogal verwarrend voor mensen die Lieve niet kennen, of klinkt het alsof ik Belgen voor gek wil zetten ofzo....

Hoe ver zit jij van NL Limburg vandaan? Op een meet-bare afstand?
pi_86694013
Ik woon nu in Ninove (Oost-Vlaanderen). Ninove - Maastricht is een 160-tal km. Al ben ik toen ik nog bij mijn ex was regelmatig in Maastricht geweest. Maar die woonde dan ook in Genk.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:06:27 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86694575
Oh nee dat is nog best een endje rijden dan. Jammer.
pi_86694955
Jammer idd, ik zou het zo fijn vinden om jullie eens irl te zien :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:25:36 #101
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86695264
Is Bokrijk voor jou te doen? Daar is een hele leuke grote speeltuin (gratis). Maar meer iets voor volgend jaar, als de kindjes allemaal iets groter zijn.
pi_86700187
Goedemorgen allemaal! Hier prima geslapen alleen was Daan om half 6 wakker. Nu moeten we er toch om 6.15 uur uit, maar die 3 kwartier had ik nog wel graag geslapen. Anyway... nu alles klaargemaakt om te gaan zwemmen met Daan. Dat neem ik me ruim 3 maanden voor, maar er kwam steeds iets tussen. Nu ga ik toch echt een poging doen.....

Linda, gave verjaardags-spam :Y
pi_86700206
Lotte het ziet eruit alsof je een super leuke verjaardag hebt gehad! O+ Heel veel plezier zaterdag!
Wat een leuke foto's Linda!

Wat een mooie foto's van jullie prachtige mannetje Leonieke, wat heerlijk dat jullie zo genieten O+

Ik kom uit Tukkerland, maar we spraken thuis gewoon Nederlands. Nu mijn moeder al een tijdje in Losser werkt krijgt zij een steeds zwaarder accent. En die treinconducteuren, dat ken ik _O-

Niels is snipverkouden, de snottebellen hangen erbij :')
Gisteravond was het nog erger dan de avond ervoor. Ik vind het niet normaal hoe hysterisch hij deed :'( Ik begon me echt zorgen te maken omdat hij er gewoon niet meer uit kwam.
Het begon met dat hij niet kon drinken omdat zijn neus dichtzat; neusspray, een gesneden ui en Luuf hielpen niet dus ik ging kolven omdat moedermelk erg goed schijnt te werken. Neuspeertje heb ik maar niet geprobeerd, hij was te erg over zijn toeren. Mijn lief had Niels op de arm en liep rond terwijl hij aan een stuk door krijste. Toen kwam hij op het idee hem in het gezicht te blazen... hoe hij toen begon te huilen was echt heel eng. Het leek wel of hij een paniekaanval kreeg :'(
De rest van de nacht ging redelijk. Hij werd vaak wakker maar ik kreeg hem ook wel weer in slaap. Maar om 6 uur was hij klaar met slapen, dus we zijn allemaal heel moe. Gisteren heeft Niels overdag ook heel weinig geslapen.
En dit is "maar" een verkoudheidje :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 22-09-2010 08:29:15 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86700581
Noh, arme NIels ;(
Wat kan je dan medelijden hebben met zo'n kleintje hè? Begrijpt nog helemaal niet waarom hij zich zo vervelend voelt...
pi_86700596
Zo zie je maar weer Twinkly, mannen zijn watjes! :P

Wat sneu zeg! Heeft hij niet ook last van zijn keeltje ofzo? Heb je vandaag kans om even een tukkie te doen als (ik zeg áls) hij slaapt?

Linda, wat een leuke foto's! Tot over iets minder dan 3 weken!

Leonieke, wat een mooi open gezichtje heeft Thomas O+
pi_86700644
Hier een baby die niet wil vandaag :? Wat verkouden, maar niet dramatisch.
En wij hebben vandaag een trouwerij en zijn daggast enzo, dus hij moet vandaag logeren bij mijn mama :o Spannend wel stiekem :@
pi_86700678
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:40 schreef Sorbootje het volgende:
Zo zie je maar weer Twinkly, mannen zijn watjes! :P

Wat sneu zeg! Heeft hij niet ook last van zijn keeltje ofzo? Heb je vandaag kans om even een tukkie te doen als (ik zeg áls) hij slaapt?
Hehe, dat zei ik ook al tegen mijn man :P
Nou, als hij niet al keelpijn had heeft hij het nu wel 8)7 Hij ging bijna overgeven van het krijsen...

Spannend Free, hopelijk slaapt hij goed bij je moeder thuis. Kun je hem anders niet gewoon meenemen in de doek?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86700687
Maar probeer ook een beetje te genieten van de dag Freecell :)

Niels ook al een beetje ziekjes. Snel beter worden hoor :* Ziek zijn én slecht slapen is niet leuk, voor jouw niet en voor je ouders ook. Hoop op betere nachtrust voor jullie allen.

Leo, wat een mooie zoon hebben jullie :)
pi_86700692
och niels, snel beter worden!
Happy, die drie kwartier die je mist voelen als uuuren, tenminste, vind ik dan. Bij ons ging het kreunen rond die tijd over in huilen en toen ik naast zijn bed stond met de fles in krijsen. Water wilde ie niet, echt wakker was ie ook niet. Bleek dat ie zichzelf natgeplast had. Verschoont en toen was het weer goed. Mijn man is toen maar opgestaan, voor 20 minuten je bed weer in werkt niet.
Wat is thomas een mooi kereltje!
  woensdag 22 september 2010 @ 08:47:32 #110
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_86700708
Och Leonieke en Linda O+ Jullie foto's O+

Goodmornings, ook tevens!

En Niels, arme ziel, wat vreselijk dat je zo moest huilen :'( Ook voor je arme mama en papa trouwens.. Twinks, ik weet nauwelijks nog hóe ik je een hart onder de riem kan steken.. :* :*

Sorbo, haha, Isabeau is zo'n pretletter he? O+ En wat hip dat ze zo bezig is met taal/brabbelen/kletsen O+ Ik vind dat echt zo leuk! Stef kwebbelt ook best veel, en begint echt specifieke 'brabbels' voor specifieke situaties te ontwikkelen. Tatatá is verongelijkt, mamamamama is 'ik zoek troost' papapa of bababa is spelen/leuk/blij O+ Zo cute!

Verder heb ik echt drie keer niks onthouden, sorry! :*

Hiero is het feest: Stef's tandje is eindelijk door *O* Pfff, wat duurt dat lang bij Stef zeg, zo naar -O- Helaas is kindlief op het moment dóódmoe, maar als ik hem in bed leg gaat hij huilen en houdt gewoonweg niet meer op. Ook leuk: hij trekt ineens zijn broek uit. Cónstant. En sinds aankleden al een tijdje schier onmogelijk is ben ik daar héél erg blij mee :')
3!
pi_86700757
Och Twinkly, wat een verdriet van Niels... kan me heel goed voorstellen dat je op het laatst zo bang/onzeker wordt van je eigen troosten, dat je gewoon echt niet meer weet wat je moet doen. Hopelijk is zijn verkoudheid nu over het ergste heen en kan hij snel weer een opknappen. :* voor jullie alle 3!

Free, spannend inderdaad, gaan Leander wel mee, of gaat hij ook mee logeren bij oma? Geniet ervan effe lekker een dagje feest!

Leo, wat een leuk mannetje is Thomas toch, je moet echt meer foto's plaatsen hoor, hij is zo lief!

Linda, ziet er uit alsof het een geslaagd feestje was! *O*

Daan hield het dus ook al vroeg voor gezien met slapen?! Dat zijn toch geen tijden vent, lekker slapen... is goed voor je, dan kun je nog meer straks als je lekker wakker bent.

Minke is morgen alweer 9 maanden... en vrijdag dus even lang in als uit de buiik... wat gaat het weer hard allemaal... :@ Morgen gaan we gezellig met mijn moeder naar mijn stiefzus en kleintje, ben weer benieuwd om de 2 meiden bij elkaar te zien op hun 9-maandig jubileum hier op de wereld... O+ Wordt vast weer gezellig en veel foto's maken ;)
Nu eerst weer werken (of aanwezig zijn)...
pi_86700812
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
Minke is morgen alweer 9 maanden... en vrijdag dus even lang in als uit de buiik... wat gaat het weer hard allemaal... :@ Morgen gaan we gezellig met mijn moeder naar mijn stiefzus en kleintje, ben weer benieuwd om de 2 meiden bij elkaar te zien op hun 9-maandig jubileum hier op de wereld... O+ Wordt vast weer gezellig en veel foto's maken ;)
Nu eerst weer werken (of aanwezig zijn)...
Ooh gefeliciteerd :D Wat een grappige gewaarwording is dat he? Leuk dat haar nichtje vrijwel even oud is, kun je lekker vergelijken.

That reminds me. Niels is vandaag 11 maanden oud :o *O* Tjeeeeeeeeeeee!!!
  woensdag 22 september 2010 @ 09:10:59 #113
95408 Incantrix
pi_86701156
Oh, jeetje! 9 en 11 maanden alweer?? *O*

Stef is overmorgen trouwens 10 maanden, mooi ertussenin, niet? :D
3!
pi_86701369
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vanmorgen pakte ik de koe van little people en ik zei tegen Isabeau: "Wat zegt de koe" Isabeau: "BOE"

Toen pakte ik voor de grap de boer die erbij zit en zei: "Dit is de BOER"
Isabeau: "BOEA"

Dat leek me een vergissing en gewoon een nieuwe poging tot BOE, maar iedere keer als ik de koe pakte zei ze BOE en als ik de boer pakte BOEA :o

Dat moet wel toeval zijn ofzo... maar ik vond het wel frappant.
pi_86701537
Ach Twinkly wat vervelend zeg! :*

Isabeau!! :D Wat goed zeg!
pi_86701699
Dit is trouwens Isa haar favoriete bezigheid op dit moment. Rondneuzen in de tijdschriftenmand. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 september 2010 @ 09:45:57 #117
95408 Incantrix
pi_86701928
Sorbo, haha, wat COOL!

En NU, ze eet de boekjes niet eens op?? :o
3!
pi_86701935
Isabeau is een spraakwonder! Leuk heh :Y Mijn oudste was/is er ook een. Met anderhalf sprak hij al hele zinnen.

Happy; zwemmen! Leuk :) Bij mij is het er nog steeds niet van gekomen (nu heeft het zwembad hier ook wel hele vreemde openingstijden hoor)

Niels ook al verkouden? Leah ook (snotteren en sinds vandaag hoesten erbij)

en Leah is vandaag 9 maanden :)
pi_86702133
Leah ook 9 maanden vandaag... gefeliciteerd!
Niels alweer 11... het laatste maandje als baby... Hij gaat snel!

Sorbootje, wat ontzettend tof dat Isabeau al zo goed die verbanden legt in taal... BOEA!
NU, ik vind het schattig hoe Isa zo met die tijdschriften bezig is, maar wat Trix ook al zegt, laat ze ze gewoon staan? Die bak zou hier al binnen een minuut over de hele vloer liggen en deels afgesabbeld...
pi_86702168
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Sorbo, haha, wat COOL!

En NU, ze eet de boekjes niet eens op?? :o
Je begrijpt het verkeer Trix, je moet er éérst confetti van maken en dán pas opeten.

En ja, cool hè?! Maar ik ga dan echt denken dat ik het mezelf wijs heb gemaakt. Maar ze zei het echt echt echt 8)7
pi_86702320
Woah Isabeau! Wat knap dat ze zo'n klein verschil in uitspraak bemerkt. Echt zo leuk Sorbo! O+

NU hier zouden de tijdschriften het ook neit overleven :D

Stef ook alweer (bijna) 10 maanden *O* Hij is ook echt al hard op weg een echt dreumesje te zijn!
  woensdag 22 september 2010 @ 10:08:07 #122
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86702512
Oh super dat geklets van Isabeau! ^O^

En inderdaad, eerst confetti maken (in kleine snippertjes of sliertjes) en dan opeten! Da's ook Tirza's volgorde! :Y

Ik zag voorbij komen dat Leah vandaag 9 maanden is, Niels 11 maanden, MInke morgen 9 en Stef overmorgen 10 maanden! Hieperdepiep hoera! *O*
Dan gooi ik er nog ff eentje bij ........Tirza is vandaag 8 maanden!!! O+ *O*
pi_86702599
De boekjes zijn al wel aangevreten. ;) Maar voornamelijk gaat ze met haar vingertje over alle bladzijden heen. Ze haalt ze er nog niet uit, maar als ze folders ofzoiets op de grond heeft liggen overleven deze het ook niet.

Wat een vermaanddagen hier allemaal! *O*
pi_86702661
Ik ben morgen 374 maanden :D :P

Isabeau was gisteren lekker bezig. Ik had haar uitgekleed om in bad te gaan en op de grond in de badkamer gezet. Ik pakte nog even badschuim en toen ik weer omkeek stond ze rechtop tegen het bad te plassen. Halve kerel!
pi_86702738
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:12 schreef Sorbootje het volgende:

Isabeau was gisteren lekker bezig. Ik had haar uitgekleed om in bad te gaan en op de grond in de badkamer gezet. Ik pakte nog even badschuim en toen ik weer omkeek stond ze rechtop tegen het bad te plassen. Halve kerel!
:D :D :D

Ik was gisteren 341 maanden! :P
  woensdag 22 september 2010 @ 10:17:35 #126
95408 Incantrix
pi_86702789
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:55 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Je begrijpt het verkeer Trix, je moet er éérst confetti van maken en dán pas opeten.

En ja, cool hè?! Maar ik ga dan echt denken dat ik het mezelf wijs heb gemaakt. Maar ze zei het echt echt echt 8)7
??

Nee hoor, hiero worden er gewoon happen uitgenomen en opgevreten als ik het niet tijdig uit zijn mond peuter :')

Ik vind het helemaal niet zo raar hoor :) Gewoon trots zijn jij, hup! o|O

En Twinks, nou he? Wat gaat het hard he? We gaan van het weekend waarschijnlijk zijn verjaardagscadeau en uitdeelcadeautjes bestellen :o (Kweenie hoe lang dat duurt enzo, maar ik ben er vast veels te vroeg mee enzo ;))
3!
  woensdag 22 september 2010 @ 10:19:32 #127
95408 Incantrix
pi_86702844
Oh, en Elmo! *O* 8 maanden!

Sobo, whahaha, hoe droog nat :D _O-
3!
pi_86702909
gefeliciteerd allemaal met de maandmijlpalen! en Sorboo alvast met je verjaardag?

En uhhh die van Lijnloos vind ik mooi; even lang uit de buik als in de buik; die gaat hier alleen niet op...
:o

aaaahhh Arme Niels wat zielig dat je zo verkouden bent! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Freecell een fijne dag gewenst! lekker genieten O+

Jemig Isabeau snellerd! :o jij hebt vast een talenknobbel hoor O+

NU; zo'n tijdschriftenliefhebster heb ik ook:
gistermorgen in dr pyama:

Ik heb straks late dienst; dus ga zo onder Evie dr dutje ook nog even slapen... :z

[ Bericht 8% gewijzigd door Beessie-Jen op 22-09-2010 10:27:20 ]
pi_86702965
Dank je BJ, maar dat duurt nog een maand of tien :P
pi_86702988
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:12 schreef Sorbootje het volgende:

He, dan schelen jij en Minke precies 365 maanden ;)
En Isaboertje... _O-

Tirza ook al aan het vermaanddagen *O*
Confetti maken wordt hier ook regelmatig gedaan... maar toch liever meteen de mond in hoor. :Y)
pi_86703111
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:23 schreef Sorbootje het volgende:
Dank je BJ, maar dat duurt nog een maand of tien :P
:+ :o
haha dan ben ik mooi op tijd toch??
_O-
pi_86703224
Tirza 8 maanden!! *O*

Wahha Isabeau, meisjes kunnen ook best staand plassen ^O^

Lol Niels kreeg daarnet zijn eerste verjaardagskaart _O-
pi_86703363
Jeetje wat is er al weer veel gekletst vanmorgen :o

Ik vergat in mijn vorige post even de O+ -spam van Thomas. Leo, wat een heerlijk blij ventje heb je! Fijn dat het allemaal zo lekker gaat. En wat is het dan heerlijk thuiskomen uit je werk hè?!! Herkenbaar hoor!

Agossie, Niels snipverkouden. Zo sneu altijd als die kleintjes ziek zijn. En jeetje Twinkly, klinkt vreselijk zoals Niels over zijn toeren was. Gelukkig redelijk geslapen, maar hoop dat het snel beter gaat zodat jullie allerdrie kunnen bijkomen :Z Maar wel alweer 11 maanden :o *O*

Isabeau het talenwonder :D Knap hoor dat ze zo goed woordjes zegt maar ook goed de relatie legt. En één keer kan toeval zijn, maar toch niet steeds? ;)

Spannend Free, hopen dat het goed gaat dat logeren bij je ouders :P

Mef, jullie ook al :O

Inca, *O* voor het tandje van Stef!! Eindelijk. En wat vervelend dat hij niet wil slapen terwijl hij toch erg moe is. Toch maar steeds troosten en hopen dat hij zich overgeeft ? En die broek uittrekken is zeker niet tof. Riem of bretels een idee ;)

Minke al weer 9 maanden. Wat gaat het toch snel. Veel plezier bij je stiefzus!

NU, wat zit ze zoet te spelen met die boekjes :D Hier hadden de boekjes al vervrommeld/gescheurd/opgegeten zijn :Y)

Tirza ook al weer 8 maanden vandaag *O*

Wij zijn dus inmiddels weer terug van het zwemmen. Daan ligt inmiddels uitgeteld in bed. Heeft heerlijk gepoedeld en hij is ook 3 keer onderwater geweest :o 8-) Vond ik best spannend om te doen, maar hij ging niet huilen. Hij keek de eerste keer wel verschrikt maar dat trok snel bij. We hebben er allebei echt van genoten. Volgende week dus weer!

Nu ga ik ECHT aan het werk. :+
pi_86703399
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:33 schreef Twinkly het volgende:

Lol Niels kreeg daarnet zijn eerste verjaardagskaart _O-
Dat is wel erg op tijd :+ Wolf en ik kunnen en komen op zn feest hoor! Kadootjes al binnen *O*
Wat zielig dat hij zo verkouden is. En dat helemaal over de toeren huilen is erg zeg :o vooral als niks dus lijkt te helpen. Hopelijk is hij gauw weer zichzelf
en hoera 11 maanden vandaag *O*

Stef bijna 10 maanden *O* fijn dat de tand die dwars zat eindelijk door is gekomen

Veel plezier Freecell! en hopelijk gaat het logeren hartstikke goed

Minke 9 maanden *O*

Tirza 8 maanden *O*

Sorbootje 300zoveel maanden *O* :P
en Isabeau is een halve kerel joh hahaha

Klinkt echt leuk dat zwemmen Happy! moet ik ook gauw weer eens gaan doen
pi_86703535
Vermaandagen! *O* *O*

De dag dat Rienk evenlang in als uit de buik heeft gezeten zijn we mooi vergeten. Ik heb het even terug gezocht, dat was 10 september namelijk, toen was Rienk 8 maanden en een dag O+ Inmiddels is hij morgen 40 weken oud :Y Morgen zou dus de uitgerekende dag zijn, 30 december :o Vrijdag de uitgerekende datum voor Evie :Y

Och arme Niels, vind het zo sneu voor hem en jullie, beterschap met hem :* :*

Tijdschriften hebben we niet, dus die laat Rienk met rust, de afstandsbedieningen, lepels, kabels en telefoons blijven onveilig. En de suikerpot! Die stond altijd gewoon op de salontafel, maar die flikkert hij omver als we niet uitkijken. Dus die staat nu veilig :6

We zijn op controle geweest voor zijn handje. Het ziet er mooi uit. De blaren op zijn vingertoppen zijn open want die velletjes zijn er helemaal af, maar het is wel opgedroogd en ziet er mooi uit (voor zover dat kan :') ) de meeste blaren op zn handpalm zijn stuk, maar zit het losse vel er nog overheen als beschermlaagje en de grootste blaar aan de zijkant is nog intact. Ik heb er geen crème en verbandjes meer omheen, pulkt ie toch los. Hij kruipt er ook gewoon mee en hij doet verder weer net zo wild als eerst. Mocht de grote blaar open gaan moeten we weer even zalf en verband er om doen, want dan kan de zalf even eventuele bacteriën er uit halen. Gewoon als hij slaapt, dan ligt ie tenminste stil ;)

Oh en Isabeau, knap joh! En staand plassen _O- You go girl! O+

En Stef had eindelijk zn tandje! *O*

En freecell een bruiloft, have fun! w/
pi_86703738
Twinkly heb je de aspirator van Otrivin al eens geprobeerd om zijn neusje uit te zuigen? En lang douchen werkt hier ook altijd heel goed, hele neusje loopt dan leeg en dan heeft ze weer eventjes lucht. Als ze zo verstopt zit doen we vaak eerst lekker douchen en dan hup meteen flesje erin c_/
En mijn Hongaarse collega stuurde me nog een tip van een ding wat in Hongarije door 60% van de mensen met baby's gebruikt schijnt te worden... een asprirator die op de stofzuiger wordt aangesloten :o Volgens haar helemaal veilig en geweldig, maar ik zelf hou het voorlopig toch maar bij die van Otrivin.

Xeentje is volgende week jarig. Niet normaal hoe hard zo'n jaar gaat.

Gisteren de uitnodigingen verstuurd en de taart besteld bij de Hema.

Ze krijgt er ook nog een 'sla-taartje' van slagroom bij. :9
pi_86703794
Haha Evie! Leuk hè, die tijdschriften!

Fijn dat het al beter gaat met zijn handje, Vlindur!
pi_86703863
Wat een schattig meisje heb jij, Xenia
O+
pi_86703974
Wat een poppetje Xenia!
pi_86704625
Vlindur, wat fijn dat het relatief goed gaat met de handjes van rienk. Hopelijk is het snel over en houdt hij er niet erge litekens aan over
pi_86704660
Dank O+ Tis inderdaad een ubercute snoepje die dol is op kusjes en knuffelen en lekker kroelen en liefst de hele dag achter je aan kruipt. Kwa taalontwikkeling is ze lang zo snel niet als Isabeau. Eigenlijk is haar woordenschat exact hetzelfde als die van Stef: "Tatatá is verongelijkt, mamamamama is 'ik zoek troost' papapa of bababa is spelen/leuk/blij".

Vlindur fijn dat zijn handje mooi aan het helen is :*
pi_86707968
Noh, wat een cutie O+

En die tijdschriftenmandfoto's O+

Fijn dat Rienk zijn handje mooi heelt :)

Kinderen zijn beide bij mijn ouders. Het is écht geen bruiloft waar je kinderen mee heen neemt zeg maar :D Veel studenten, jonge mensen, ze zijn bijna de eerste in hun omgeving die trouwen :)
Kinderen waren ook niet uitgenodigd trouwens :D

Florian lag heerlijk te pitten toen wij weggingen,mijn mama heeft 7 kinderen groot gekregen zonder dat ik er bij was (ik ben nr 7) dus zal vast goed komen ;)

En wij gaan uitslapen morgen O+

En toch voelt het raar :P
pi_86708318
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef freecell het volgende:
Florian lag heerlijk te pitten toen wij weggingen,mijn mama heeft 7 kinderen groot gekregen zonder dat ik er bij was (ik ben nr 7) dus zal vast goed komen ;)
haha, dat zou ik dan wel denken ja.

Wel lekker zeg, even een feestje met jullie tweeen (en alle anderen natuurlijk :+ ). Het blijft raar, vind ik ook altijd.
Wij hebben sinds Leah er is niets meer samen gedaan en gaan dit komend weekend weer voor het eerst doen (samen weekendje weg).
Voor het eerst een nacht zonder Leah.

Ik verheug me erop maar ik verheug me nu ook alweer op de terugkomst (kan er niks aan doen maar het voelt gewoon het fijnste als ze bij mij/ons zijn).
pi_86708387
Juist dat ja Lily :D
Ik heb erg veel zin in vandaag en ik ga me heus vermaken :Y
Maar een stukje van jezelf is toch altijd een beetje bij de kinderen.

En rond 19:30 wéét ik dat ze allebei hoe dan ook slapen, dan zal ik vast iets rustiger worden in mijn hoofd :)

En Leander uit logeren is geen enkel punt. Hij vindt zijn opa en oma geweldig en is helemaal blij. Dat helpt ook wel :)
pi_86708442
Dat gevoel kan ik me wel voorstellen Lily, alhoewel wij sinds de geboorte van Isa niet samen weggeweest zijn eigenlijk. Wel alleen een avond, maar nog geen nacht. Toch lijkt mij dat ook wel lekker om binnenkort een keertje te doen. Beetje dubbel is het he!?

En Freecell, geniet van je dag! :)
pi_86710739
Isabeau is al een paar keer uit logeren geweest en dat ging prima.. Maar wat ik dan heb, dan ga ik ontzettend op stap en dan zóu ik lekker kunnen uitslapen... Maar nee hoor, dan lig ik gewoon om 7 uur naar het plafond te staren }:|
pi_86720646
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:25 schreef Ca.ra het volgende:
Is Bokrijk voor jou te doen? Daar is een hele leuke grote speeltuin (gratis). Maar meer iets voor volgend jaar, als de kindjes allemaal iets groter zijn.
Dat zou wel leuk zijn :Y Is ook wel 130km (ik woon echt in the middle of nowhere :') ) maar het zou me zo leuk lijken om jullie eens irl te ontmoeten :)

En bedankt allemaal voor de complimenten. Daar word ik natuurlijk übertrots door O+
pi_86723750
Toen ik vanmiddag Isabeau opgehaald had klapte buiten de buggy ineens in...met Isabeau er nog in! Er was een of ander moertje losgegaan. Gelukkig heeft een aardige meneer me geholpen én vond ik het moertje terug. Isabeau was not amused!

Daarna heeft ze werkelijk als een bouwvakker pasta zitten eten vreten en nu ligt ze heerlijk te slapen. Lekker ding!
pi_86724842
Oh oh opvouwisabeau :{

Hannah is noodgedwongen een week bij mijn ouders geweest toen ik in het ziekenhuis in België lag. Gelukkig heeft ze het naar haar zin gehad, dus ik durf haar voortaan wel uit logeren te laten gaan (beetje afhankelijk van het logeeradres natuurlijk).

Ze had vandaag trouwens een poepluier waar ik van moest kokhalzen :r Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt (en nee ik ben niet zwanger :+ ). Ik heb haar denk ik een beetje te veel nieuwe dingetjes laten eten de laatste paar dagen.
pi_86724847
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:55 schreef Sorbootje het volgende:
Toen ik vanmiddag Isabeau opgehaald had klapte buiten de buggy ineens in...met Isabeau er nog in! Er was een of ander moertje losgegaan. Gelukkig heeft een aardige meneer me geholpen én vond ik het moertje terug. Isabeau was not amused!

Daarna heeft ze werkelijk als een bouwvakker pasta zitten eten vreten en nu ligt ze heerlijk te slapen. Lekker ding!
:o Arm kind! Buggy weer veilig heel nu?

Rienk wilde niet eten. 3 happen en toen ging de mond op slot. Fruit met yoghurt gemengd was ook geen succes. Mopperen en zeuren was alles wat er vanaf kwam. Om 19:00 lag ie er in en om 19:30 was ie er al weer uit. Hij heeft wel van mn niet kindvriendelijke zuurkool met worst mee gegeten, dát ging er dan weer wel in :') Nu zit hij met een koker met pitjes te spelen. Doet alsof hij nog niet moe is. Maar dat is hij wel. Dus we houden hem nog even op en dan gaat hij er in. Of ie nou wil of niet.

Edit, *nu* dus
pi_86728570
Meuh, ik val even binnen, hoor. Heb zoiets raars. :{

Kreeg gisteravond ineens een branderig gevoel op het puntje van m'n tong. Omdat ik 's middags een halve zak Old Dutch salmiakdrop had gegeten :9, besteedde ik er verder geen aandacht aan. Maar vanmiddag op m'n werk had ik er nog steeds last van. Het werd zelfs zo erg dat ik eerder naar huis ben gegaan. Het leek wel of iemand een aansteker onder m'n tong hield. Hetzelfde gevoel als een verbrandde tong, maar dan honderd keer erger. Het breidde zich ook uit over het hele uiteinde van m'n tong. (Waaraan trouwens echt helemaal niets te zien is.)

Ik Lente opgehaald van het kdv. Die had heerlijk gespeeld, d'r verjaardagsfeestje gevierd en lekker gegeten en geslapen. Niks aan het handje dus. Tot we thuiskwamen... :{ Toen begon ze zo onbedaarlijk en ontroostbaar te huilen, zeker een uur lang, dat ik de HAP heb gebeld. Ik het verhaal gedaan over mijn tong en gezegd dat als Lente hetzelfde had als ik, ik het niet gek vond dat ze zo huilde.

Afijn, ik mocht langskomen. Het was inmiddels 19:15 uur en we hadden nog niets gegeten, de hond was aan het piepen en Nils zit in Engeland. Voordat ik in de auto stapte heb ik 'r nog een zetpil pcm gegeven. De hele weg in de auto heeft ze het uitgeschreeuwd. Tot we in de wachtkamer van de HAP kwamen... Inééns was er niets meer aan de hand. Ze liep als een kievit heen en weer, slaakte vreugdekreetjes en was druk aan het puzzelen.

Leg dan maar eens uit wat er nou zo dringend was... :') "Euh, ik heb een zere tong en ik dacht mijn dochter ook, maar nu lijkt ze nergens last meer van te hebben."

We zijn dus naar huis gegaan met de tip om Lente maar pcm te geven en zelf een gekneusde kruidnagel op m'n tong te leggen, dat zou namelijk pijnstillend werken. Het kon een virus zijn, dacht ie, dat de hand-, voet- en mondziekte veroorzaakt, hoewel we daar nauwelijk symptomen van hebben, voegde ie er zelf aan toe. Oftewel: hij wist het ook niet.

Lente heeft thuis alsnog lekker gegeten en ik heb nog steeds een onmenselijk zere tong.

:')
pi_86728912
hmmm das zeker een opmerkelijk en bijzonder verhaal Ssserpente... heb je al ff gegoogled???

en ik ben aan het werk; dus heb geen Eviegerelateerde dingen te melden; hoop dat ze lekker ligt te slapen...
:o
pi_86729173
Jups. Heel veel mensen schijnen er last van te hebben en ik ben nog niet hét middel tegengekomen.

http://www.allergieplein.(...)n-tong-t6774-25.html

Hoop zo dat Lente er geen last van krijgt/houdt. Ze is morgen jarig...
pi_86729876
Ik heb het ook al een paar dagen Ssserpente. Om stapelgek van te worden. PCM helpt ook voor jezelf! Bij mij wordt het nu beter, maar het is echt héél naar!

Wel toevallig zeg!
pi_86730143
Da's idd wel erg toevallig. 't Is maar goed dat je de schoentjes nog niet binnenhebt, anders had ik vast gedacht je daarmee besmet te hebben. :')
pi_86730828
Mhh das gek Sorbootje en Serpente... :P !

Maar vervelend is het wel zeg! Ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord! Hopelijk hebben jullie er morgen geen las van en kunnen jullie heerlijk haar verjaardag vieren! Fijne dag alvast! :)
pi_86731725
De baby van vrienden van ons (die hier om de hoek wonen) heeft dus hand-voet-mondziekte hoorde ik gisteren. En vandaag ben ik bij mijn neefje geweest die afgelopen nacht ook naar de HAP is geweest omdat hij zo ontroostbaar aan het krijsen was. Die was ook weer helemaal rustig toen ze daar eenmaal waren.
Vandaag had hij allemaal blaasjes rond zijn mond. Maar best kans dat het dezelfde ziekte is.

Schijnt wel iets te zijn wat in de nazomer heerst.
  donderdag 23 september 2010 @ 08:37:38 #158
95408 Incantrix
pi_86738373
Goodmornings :) Hoe is het hier?

Ssserpente, wat naar :X Ik heb wel eens gehoord dat die ziekte rondwaart, maar wist niet dat je tong daar zo'n pijn van zou kunnen gaan doen. Beterschap joh! :*

Hiero even een hele dikike *O* : ik heb gisteren één van de beste aankopen uit mijn carrière als mama gedaan! We hadden een tripptrapp gekocht voor Stef en daar zat hij altijd in als hij eten kreeg. Hardstikke leuk verder, alleen is Stef nogal een wriemel en hij wurmde zich dus cónstant uit die stoel. Om gék van te worden, geen 2 minuten zat hij goed, dan ging hij weer staan, klimmen, zichzelf klemdraaien en al dat soort grappen. Gisteren ben ik, helemaal klaar met het hele verhaal, naar de ikea gereden en heb er voor 12 euro zo'n el cheapo plastic kinderstoel gekocht.. En hij zít gewoon! Hij eet, hij drinkt, probeert zich héél soms nog een beetje om te draaien en that's it! *O* Verdorie zeg, toen ik hem gisteren eten aan het geven was kwam lief kijken of het allemaal wel goed ging: het was minutenlang achter elkaar STIL i.p.v. constant "Stef, ga eens zitten... Stef, nee! Stef, op je bíllen, ga eens zi...NEE! Stef, geef eens teru-neenee, terug in je stoel! Stehef! Nee, dat is niet om te spelen, dat is - ARGH!" *Yoghurt, bakjes en allerhande etenswaren vliegen rond en baby spartelt op buik op de eettafel*

Dus :D *O* _O_
3!
pi_86738395
Sssserpente, klinkt zeer pijnlijk. Hopelijk is het vandaag al weer wat minder.

Die stef toch :D
Mijn ouders hebben ook de Ikea stoel en ik moet zeggen, Mart zit er ook heel goed in. :)
Fijn ding wel.
pi_86738625
Die IKEA stoel is briljant! ^O^

Goedemorgen trouwens!
  donderdag 23 september 2010 @ 08:55:57 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86738705
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:37 schreef Incantrix het volgende:
*Yoghurt, bakjes en allerhande etenswaren vliegen rond en baby spartelt op buik op de eettafel*

Dus :D *O* _O_

Wij hebben eentje van Geuther gekregen maar Harry schoof er steeds in weg en ging helemaal opzij hangen enzo, ook IKEA aangeschaft en dat gaat ook super. En ik vind hem makkelijker schoonhouden :Y

Ssserpente wat naar! Heb je er nog veel last van nu?

TWinks, hopelijk heb je vannacht een betere nacht gehad :Y
  donderdag 23 september 2010 @ 08:57:37 #162
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86738751
Ssserpente en Sorbo beterschap met jullie :P !

Fijn dat Stef nu rustig zit met eten! *O*
Ik hoor wel vaker dat die stoel echt fijn is! Je ziet 'm ook steeds vaker. :Y
Wij hebben zelf die meegroeistoel van de prenatal (ben ff de naam kwijt) :@ en tot nu toe blijft Tirza er goed in zitten, ondanks dat ze ook niet zo'n rustig kind is! Het enige wat ze altijd doet en dan vooral als ze net een hap in haar mond heeft natuurlijk, is lebberen aan de zijkant! Kunnen we daarna weer lekker de etensresten uit de rand pulken!! :Y) We gaan wel zo'n Ikea stoel bij mijn zus neerzetten, voor de keren dat we daar blijven eten. Eerst zetten we Tirza dan altijd op schoot, maar daar vindt ze nu niet veel meer aan, da's voor babies! :+
pi_86738993
Mart word echt steeds meer 'mens'. Hoe hij kijkt. Hoe hij doet.
Hij gaat nu in de kruipstand zitten (knieen onder de billen en op ellebogen) en dan maar heen en weer schommelen. :D Ik vind hem zo geweldig. En elke dag word dit een beetje meer :)
pi_86739013
Hier een eet stoel van Chicco. Die kan ook in ligstand. Was dus vooral in het begin heel handig met aan tafal zitten als wij gingen eten :)
pi_86739120
Stef _O-

En dames met mond en klauwzeer ( 8-) ) dat klinktpijnlijk :X Arme jullie!
pi_86739182
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:06 schreef ymme het volgende:
Mart word echt steeds meer 'mens'.
Want eerst was hij natuurlijk een konijn :P
pi_86739187
We hebben thuis een triptrap en in de auto ligt een Ikea stoel voor als we die onderweg ergens nodig hebben. Maar in de triptrap blijft ze heel goed zitten want daar heeft ze geen ruimte om te draaien, maar juist in die van Ikea gaat ze staan en draaien en twee beentjes door 1 kant enzo.

Wij hebben afgelopen winter ook hand-, voet- en mondziekte gehad. Ik had alleen 1 plekje in mijn mond en Xeentje had er een paar op haar handjes, maar ze leek er niet veel last van te hebben gelukkig. En voor dat plekje in mijn mond hielp spoelen met Act heel goed Serpente. Pijn was toen meteen weg, misschien ook iets voor jou om te proberen.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:16:38 #168
265732 Keshet
pi_86739203
Lente van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! *O* *O* *O*

Ssserpente, hoe gaat het nu met jullie?

Enne, Freecell, daar moest ik dus ook aan denken! Maar goed dat er bij de menselijke variant niet 'preventief geruimd' wordt...
Die hand/mond/voetzeer heerst hier trouwens ook op het KDV. -O-

Fijn dat jullie nieuwe stoel zo goed bevalt Incantrix!

Wanneer zet je een kind nou eigenlijk voor het eerst in een kinderstoel? Pas als ze zelf goed kunnen zitten toch?
pi_86739230
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:06 schreef ymme het volgende:
Hij gaat nu in de kruipstand zitten (knieen onder de billen en op ellebogen) en dan maar heen en weer schommelen. :D Ik vind hem zo geweldig. En elke dag word dit een beetje meer :)
Dat schommelen deed Xeentje ook een tijdje als voorbode van het echte kruipen. Ziet er zo schattig uit O+
Als we dan zeiden: "Ga je oefenen?" dan ging ze meteen in kruipstand en als een dolle heen en weer schommelen O+
  donderdag 23 september 2010 @ 09:18:11 #170
265732 Keshet
pi_86739233
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:15 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Want eerst was hij natuurlijk een konijn :P
Zo beginnen ze toch allemaal? :D
pi_86739367
Och allemachtig!! Vergeet ik helemaal Lente en Ssserpente te feliciteren! En dat terwijl het sérieus het eerste was waar in vanochtend aan dacht toen ik wakker werd.

Gefeliciteerd dames! *O* *O* *O* Wat gaan jullie doen vandaag? En wat heeft Lente gekregen? En ook aan jou vraag ik Ssserpente; hoe voelt dat nou?!
pi_86739372
mijn schoonmoeder had voor ons ook een triptrapkrengonding gekocht (ook al zei ik dat ik die niet moet). dus nu staat er bij haar een triptrap. al twee jaar :) en wij hebben een ikea stoeltje en 2 stapelblokstoeltjes :) die zijn ook fijn!

beterschap voor de zieken!
pi_86739424
Keshet :* Wist niet dat ik je hiermee raakte.
Ik bedoel er alleen mee te zeggen je ziet steeds meer dingen van jezelf. Het willen gaan staan, zitten en proberen te kruipen. En dat vind ik gewoon super!
pi_86739445
Lente, gefeliciteerd met je 1ste verjaardag :*
En natuurlijk ook gefeliciteerd voor papa en mama. :)
  donderdag 23 september 2010 @ 09:27:18 #175
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86739461
Jaaaaa, Lente en Ssserpente!!!!!!!!!!! *O* Van harte gefeliciteerd!!!! *O*

Heel veel plezier vandaag met wat jullie gaan doen!
pi_86739486
een jarige! gefeliciteerd en dat jullie maar een fijne (niet-zieke) dag mogen hebben!
pi_86739570
Joo! Lente is 1! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gefelciteerd! w/
  donderdag 23 september 2010 @ 09:31:57 #178
265732 Keshet
pi_86739585
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:25 schreef ymme het volgende:
Keshet :* Wist niet dat ik je hiermee raakte.
Ik bedoel er alleen mee te zeggen je ziet steeds meer dingen van jezelf. Het willen gaan staan, zitten en proberen te kruipen. En dat vind ik gewoon super!
Dat is toch ook super om te zien!

Ik vind het prachtig om te zien dat een baby, hoe klein dan ook, al meteen een eigen karakter en wil heeft en dat deze naar mate er tijd verstrijkt steeds duidelijker zichtbaar worden. O+

Ik heb me ook zitten verbazen over de foto's van de vorige High Tea meet in Utrecht. Hoe je daar Kobus al ziet zitten als de onderzoeker die hij is, Ivan die alles bekijkt en volgens mij echt leert door te kijken, etc.
Als je ze dan nu ziet, een aantal maanden (?) verder zijn ze al zoveel groter en kunnen zoveel meer.

O+ O+ O+
pi_86739614
Lente is 1 jaar vandaag *O* , van harte meid :*

donderdag 23 september 2010 @ 09:34:07 #180
95408 Incantrix
pi_86739629
Oh! Lente! Hoe kan ik jóu toch vergeten? o|O Meisje, enórm gefeliciteerd met je eerste verjaardag!! *O* *O* *O*

Ssserpente, ik wens jullie een fijne, niet-zieke eerste verjaardag toe :* :* En jij natuurlijk ook gefeliciteerd ;)

Xenia, haha, wat grappig dat het bij Xeentje juist andersom werkt :D

En thnx allen, ik ben zó blij met die stoel! Ik zit er zelfs serieus over te denken om de tripptrapp op MP te zetten, al denk ik dat ik daar spijt van ga krijgen als Stef wat groter is.

Keshet, Stef kon nog niet helemaal goed zitten toen we hem in de kinderstoel deden, dan gebruikten we een zitverkleiner en hielden we hem goed vast. Ohja, en we lieten hem er niet langer dan een paar minuten inzitten. We vonden dat toch handiger toen hij eenmaal vaste voeding kreeg. (Nouja, vast.. Als ik nu die 4+-potjes zie is het net pap i.p.v. vaste voeding :P)
3!
  donderdag 23 september 2010 @ 09:36:39 #181
265732 Keshet
pi_86739683
Wij hebben ook een Tripp Trapp, ik ga hem binnenkort gewoon eens in elkaar zetten. Ben benieuwd of Emma al over 't tafelblad heen kan kijken. :D
pi_86739744
Lente is dreumes!! Ze is 1 jaar!! Wat een mijlpaal Ssserpente! Hoop dat jullie een geweldige dag hebben!

pi_86739755
Wij hebben een nep tripp trapp en hij staat sinds eergisteravond aan de tafel (stond nog op zolder). Leah heeft er gisteren voor het eerst in gezeten.
Echt leuk, zo bij ons vieren aan de tafel. Mijn man zei ook echt toen hij haar zag zitten: Leah O+ welkom bij ons aan tafel _O-
pi_86740852
w/ *O* LENTE IS 1 JAAR!!! *O* w/

Een hele fijne dag vandaag en tot gauw bij de dreumesjes!! O+

Leah bij de rest van de familie aan tafel O+ Geweldig is dat he.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:18 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dat schommelen deed Xeentje ook een tijdje als voorbode van het echte kruipen. Ziet er zo schattig uit O+
Als we dan zeiden: "Ga je oefenen?" dan ging ze meteen in kruipstand en als een dolle heen en weer schommelen O+
Owhh! wat schattig! O+ O+

Haha Stef, dan maar vastklemmen :D

Mond en voet/klauwzeer, wat akelig!! :X Beterschap Ssserpente en Sorbootje, hopelijk krijgt Lente er geen last van, en Isabeau ook nite hoor :P

Nou, Niels ging op zich redelijk slapen, al was ik er ruim een uur mee bezig voor hij sliep. Maar na 2 uur werd hij weer wakker en hij was weer ontroostbaar, net als de twee avonden/nachten hiervoor. Drinken wilde hi jniet, rondlopen, zitten en wiegen, voorlezen, liedjes zingen, erbij blijven terwijl hij in bed lag, niets hielp. Het enige waar hij wel even rustig van werd was naar YouTube filmpjes kijken op mijn telefoon. Hij zat zichzelf ongelooflijk in de weg, maar slapen wilde hij niet. Uiteindelijk heeft hij zichzelf om 2 uur 's nachts in slaap gehuild... Ok, het duurde 5 minuten, hij was zo moe, maar ik had buikpijn en voel me nog steeds k.u.t.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 23-09-2010 10:25:59 ]
pi_86740866
Evie heeft ook een tripptrapp en dat gaat eigenlijk best ok... maar Evie is ook altijd druk onder het eten, rondkijken etc etc, maar dat doet ze ook in de ikeastoel (die ik overal verder bijna tegenkom, wel een fantastisch ding voor 12 euro!).

Lente van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! een hele fijne dag gewenst!
*O* *O* *O*
hoe is het nu met je mond SSSerpente??
pi_86741074
Ik ben heel blij met onze tripptrapp. Deze komt van MP en is zo oud dat de rugleuning verknipt moest worden om te passen, dus voor een volgend kindje komt er een nieuwe. Dit is toch wel zo lelijk. De stoel zelf is ook helemaal niet mooi. Eigenlijk moet ik hem even schuren en opnieuw verven/lakken. Maar ja, dat is ook weer zoveel werk en Rienk merkt toch niet dat het lelijk is. Maar ook hij zit ook steeds te draaien.. Ik denk dat ik een tuigje haal.

Ook haal ik de Ikea stoel, maar die is dat gewoon voor in de auto zodat hij bij anderen ook in zn stoel kan zitten. Ik gaf hem nu steeds eten in de maxicosi, maar dat is eigenlijk ook een gedoe van niks.

Ik ben een filmpje aan het uploaden. Rienk krijgt zn fles soms in de wipstoel, erg handig, want daar kan hij zelf uitklimmen! Hier kun je zien hoe hij dat doet en ook dat hij al los gaat staan! Heel kort, heel even, maar hij doet het steeds vaker!
pi_86741105
Oh twinkly wat naar toch -O- :* :*
pi_86741230
Ssserpente, gefeliciteerd met Lente! *O*
pi_86741254
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:23 schreef Vlindur het volgende:
Oh twinkly wat naar toch -O- :* :*
Ik krijg er ook een knoop in m'n maag van.
pi_86741450
Lente *O* :* 1 jaar! *O*
Wat heb je voor je verjaardag gekregen van papa en mama? O+

quote:
[b]Op donderdag 23 september 2010 10:14 Nou, Niels ging op zich redelijk slapen, al was ik er ruim een uur mee bezig voor hij sliep. Maar na 2 uur werd hij weer wakker en hij was weer ontroostbaar, net als de twee avonden/nachten hiervoor. Drinken wilde hi jniet, rondlopen, zitten en wiegen, voorlezen, liedjes zingen, erbij blijven terwijl hij in bed lag, niets hielp. Het enige waar hij wel even rustig van werd was naar YouTube filmpjes kijken op mijn telefoon. Hij zat zichzelf ongelooflijk in de weg, maar slapen wilde hij niet. Uiteindelijk heeft hij zichzelf om 2 uur 's nachts in slaap gehuild... Ok, het duurde 5 minuten, hij was zo moe, maar ik had buikpijn en voel me nog steeds k.u.t.
Awww Twinkly wat naar. Is het nog door de verkoudheid dat hij zo ontroostbaar was?

Het heeft bij ons even geduurd (zeg maar gerust bijna een jaar) voor we hadden uitgevogeld hoe we Xeentje zonder huilen binnen enkele minuten op een redelijk tijdstip (om ong. 8 uur) in slaap krijgen. Als het bedtijd is, gaat papa of ik (of allebei) met haar in ons eigen bed liggen. Daar voelt ze zich zo fijn en geborgen dat ze meteen lekker gaat liggen. Licht uit, even over rugje wrijven en binnen een paar minuutjes slaapt ze. Dan hup in haar eigen bedje en ze slaapt door tot de volgende ochtend (of ze wordt 's nachts wakker voor een fles, dat gebeurt de laatste week weer iedere nacht, maar goed dat hoort erbij en gaat wel weer over). Dit ritueel werkt echt heel goed, in tegenstelling tot als we proberen haar wakker in haar eigen bedje leggen. Dan is het geheid groot drama. Voordat we dit zo deden wilde ze eigenlijk alleen maar op schoot in slaap vallen na een fles. De huidige oplossing is niet het ideaalbeeld van een baby die je in bed legt en lekker gaat slapen, maar we vinden het een fijn compromis zo O+
pi_86741477
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik krijg er ook een knoop in m'n maag van.
Ja, dat ja echt een knoop, omdat het me raakt :{ Echt Twinks, ik hoop dat het gauw weer beter zal gaan :Y :*

Hier is het filmpje van Rienk. Let niet op zn pyjama :') En die piep is de magnetron, mn melk voor mn brinta was warm :9

[ Bericht 10% gewijzigd door Vlinder op 23-09-2010 10:39:53 (Nu met link :)) ]
pi_86741707
Twinkly :{ ;( :*
  donderdag 23 september 2010 @ 10:50:42 #193
95408 Incantrix
pi_86741790
Oh Twinkly :* :* Wat ontzettend naar, bah.. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik heb al wel eens gezegd dat ik me soms zorgen om jou maak en dat is nu ook weer even. Als er wat is weet je me te vinden toch? :*
3!
pi_86742191
Jullie zijn lief :* :'( Ik vind het fijn dat ik het hier van me af kan schrijven.

Hij is niet meer verkouden gelukkig. Ik weet niet wat het is, misschien een patroon, dat hij op een een of andere manier nu gewend is door de verkoudheid en tandjes om rond die tijd wakker te worden en dan heel boos wordt ofzo? Maar waarom? En waarom kan ik hem niet troosten op mijn arm?

Wat een lief ritueel hebben jullie Xenia O+
Dit heb ik ook een aantal dagen geprobeerd van de week, maar Niels wil echt niet slapen naast mij helaas. Anders had ik hem allang in ons bed gelegd op momenten dat hij wakker wordt 's nachts en ontroostbaar is.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:24:11 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86742765
Twinkly ;(
ik wou dat ik kon helpen...

:o helemaal Lentes verjaardag vergeten! Van harte meissie! maak er een mooie dag van! w/
pi_86742998
Twinkly zou hij niet honger kunnen hebben, maar te zeer over de zeik zijn om te drinken?
pi_86743044
Twinkely en Niels, hopelijk is het snel weer over. Wat het ook is. :*

En dat filmpje van Rienk. Lief, leuk en zeker lekker ondernemend. Erg leuk om naar te kijken.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:42:10 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86745407
Niet veel tijd vandaag, maar even snel een *O* voor Lente en Ssssssssserpente en een hele dikke :* voor Niels en Twinkly.... wat rottig zeg.....ik zou willen dat ik iets kon doen of zeggen waardoor het allemaal minder wordt....

En Rienk O+ O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_86745587
Ik kan hier geen filmpjes kijken }:|
pi_86745765
Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen je kan zeggen, Twinkly. Ik heb geen tips en vind het vooral een nare situatie voor jullie allemaal. Ik kan je nog wel een goedbedoeld advies geven waar je misschien niet op zit te wachten. Wat ik in jouw positie zou doen is er even tussenuit gaan. Aan de ene kant zou dat zijn vanuit lijfsbehoud, en aan de andere kant zou ik hopen dat hij daarmee uit zijn gebruikelijke routines gehaald wordt opdat je met een 'schone lei' kunt beginnen. Zie het als een harde reset, of zo. Ik zou Ivan in die situatie één of twee nachten naar opa en oma brengen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet wilt of kunt, hoor. Uit alles wat je schrijft blijkt dat Niels niet makkelijk 'overdraagbaar' is en je je daar ook niet fijn bij zou voelen. Toch wilde ik het even gezegd hebben. Ik maak me net als Icantrix ook een beetje zorgen om je. :*
pi_86749957
Ik lees dit nu pas Twinkly, kom ik aan met mn naai-gezeur in PMs :@ :@
Dikke :* en Claudia verwoord weer eens heel mooi mijn gedachten.
Denk je wel echt aan jezelf? Er komt binnen nu en korte tijd vast een moment dat je/jullie dit niet meer trek(ken).
Ik weet dat je vertelde dat Niels ergens anders absoluut niet slapen wil, maar zou een oma/opa niet een keer 1 of 2 nachtjes anders in jullie huis een weekendje willen oppassen?
Gaan jullie er lekker even tussenuit en kun je er wellicht toch weer met iets ''frissere moed'' instappen thuis
Fijn dat het je iig wel ietsje helpt om je verhaal hier te doen :*
pi_86752192
Lente, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag *O*

Twinkly :*

Ik heb ook de ikea kinderstoel gekocht toen bleek dat Hannah nauwelijks boven het blad uit kwam van de kinderstoel die we al hadden. In de ikea variant zit ze perfect en we hebben er op vakantie ook veel gebruik van gemaakt in de restaurants.
pi_86752286
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef Poppejans het volgende:
Ik lees dit nu pas Twinkly, kom ik aan met mn naai-gezeur in PMs :@ :@
hihi, ik vond het juist wel fijne afleiding :P :*

Ergens laten logeren of zelf ergens anders slapen daar ben ik nog niet aan toe eerlijk gezegd... ik zou de hele nacht wakker zal liggen, denkende aan een Niels die zich overstuur huilt.
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Maar het zal wel een fase zijn dat hij nu slecht slaapt. Vandaag gaat het overdag erg goed met naar bed brengen trouwens *O*
pi_86754331
Het wordt absoluut beter, Twinkly. Ivan ging vandaag en gister voor het eerst sinds heel lange tijd in bed liggen zonder te spartelen en woelen en schreeuwen en zeuren. Ik wist niet wat ik meemaakte! Hij was zo rustig. Ik heb me het uur dat hij sliep ontzettend zorgen gemaakt. :+

En ik begrijp je man wel, maar het maakt het voor jou niet makkelijker erop en iemand moet het doen...
pi_86759223
Twinkly het klinkt heel bekend en ik heb het op een gegeven moment wel gedaan.
Eén nacht weg. Ik heb niet heel goed geslapen en inderdaad het idee dat hij dan daar overstuur was (en ik wilde het eigenlijk niemand aandoen voor een nacht :@ ) maar het voordeel was: hij gilde niet in MIJN oor en ik kreeg hem ook niet stil, dus qua huilen maakte het weinig uit.

Ik heb het overigens maar één keer gedaan, dus was er inderdaad ook heel terughoudend mee. Snap je heel goed hierin :*
pi_86760258
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn

Maar het is zeker een fase, Twinkly.
pi_86760795
Allereerst: Twinkly :* En beter verwoorden dan dat Freecell het doet, kan ik eigenlijk niet. Pas goed op jezelf!

Lente: Gefeliciteerd met je allereerste verjaardag! *O* *O* *O*
Ssserpente: jij gefeliciteerd met je mooie dochter. Al weer een jaar geleden. En wat was ik jaloers op je destijds :X Leuke dag gehad? Hopelijk niet te veel last van je tong. Ik heb dat virus niet gehad * klop af * maar wel een enorme aft laatst. Heb gewoon twee dagen op vloeibaar voedsel geleefd.

Driekus is ondeugend. Hij helpt tegenwoordig met eten, hij wil de lepel zelf vasthouden. Prima, hij moet het toch een keer leren en ach, dan knoeit ie maar wat meer. Maar vandaag had hij zijn dolle vijf minuten toen ie de lepel vast had. Het eten belande zo een meter verderop. En lachen, echt dubbel gewoon. Dan maak je mij dus niet meer wijs dat ie niet weet wat ie doet. Dat weet ie dus heeel goed.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:31:40 #208
313287 Groofsken3
pi_86760819
Pffff, Twinkly.

Wat in mij opkomt is toch de manier die Sorbo heeft toegepast. Het huilen klinkt mij meer als vermoeidheid in de oren. Ik denk dat je misschien niet moet proberen te troosten, maar dat je zou kunnen denken "ik ben de volwassene, en ik weet wat het beste is voor jou nu, slapen. Dus ik leg je in je bed. Ik kom af en toe mijn neus laten zien, maar ik pak je niet op en geef je nauwelijks aandacht, want slapen is nu echt het beste. Maar ik ben er wel voor je. Ik ga ervoor zorgen dat je over een paar nachten weer lekker kunt slapen. Want ik ben je mama en ik weet wat het beste is voor jou." :'( :*

Ik zou er écht op proberen te vertrouwen dat het inderdaad met twee of drie nachten voor mekaar is.
pi_86761054
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef mefke79 het volgende:
En wat was ik jaloers op je destijds :X
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
pi_86762804
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
Inderdaad heel leuk om te lezen, ik had dat dus met Incantrix! Die was na mij uitgerekend en beviel eerder. Toen was ik helemaal extra nieuwsgierig hoe mijn zoon zou zijn

Gefeliciteerd lieve Lente, hoop dat je een hele leuke dag gehad hebt *O* *O* *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 20:13:58 #211
313287 Groofsken3
pi_86762944
Gefeliciteerd Lente :o *O*. Groot klein lopend meisje O+ .
  donderdag 23 september 2010 @ 20:20:30 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86763259
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi, ik vond het juist wel fijne afleiding :P :*

Ergens laten logeren of zelf ergens anders slapen daar ben ik nog niet aan toe eerlijk gezegd... ik zou de hele nacht wakker zal liggen, denkende aan een Niels die zich overstuur huilt.
Maar het zal wel een fase zijn dat hij nu slecht slaapt. Vandaag gaat het overdag erg goed met naar bed brengen trouwens *O*
Mijn man kan er ook moeilijk mee omgaan hoor. DIe heeft hem van de week toen ik niet thuis was, gewoon overstuur laten brullen totdat hij in slaap gevallen is. Geen idee hoe lang want meneer heeft niet op de klok gekeken. Ik kan er nu nog om huilen als ik dit typ.
We hadden sámen afgesproken dat wij dat niet zouden doen. Denk dat me dat nog het meest irriteert.
zeker omdat het kind gewoon oververmoeid is om meerdere redenen, daarnaast nog verkouden en opeens kan hij kruipen en trekt zich op. Normaal gaat hij hartstikke lief slapen
pi_86765196
Dat is niet tof Asy -O- Ik was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat :@
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt :')
  donderdag 23 september 2010 @ 21:02:32 #214
313287 Groofsken3
pi_86765410
Twinkly, ik bedoelde mijn reactie niet belerend of vervelend ofzo. Ik denk nu dat de toon heel evrvelend kan overkomen.

Ik bedoelde het meer als advies en dan met een manier om ernaar te kijken zodat je je misschien minder ellendig erbij voelt.

Ik zit nu een beetje met mijn dochter in dat schuitje en als ik dan strenger ben dan ik in eerste instantie zou willen zijn dan helpt het mij om zo te denken om toch door te zetten. :Y

donderdag 23 september 2010 @ 21:06:53 #215
313287 Groofsken3
pi_86765630
En over dat ergens anders slapen... Die van mij doen dat ook niet zomaar (behalve op Aruba), maar ik denk wel eens dat dat ook komt doordat ík ze dan ergens anders in bed probeer te leggen. Ik denk dat ze zich misschien wèl ergens anders door anderen in bed laten leggen, als ik er helemaal niet bij ben zeg maar. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me wel een reële mogelijkheid. Misschien dat Niels ook wèl gaat slapen als hij bij opa en oma is en jullie zijn al weg en zij leggen hem in bed? En dan zou het inderdaad goed patroondoorbrekend kunnen werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 23-09-2010 21:17:51 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 21:12:12 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86765899
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef octopussy het volgende:
Dat is niet tof Asy -O- Ik was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat :@
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt :')
Nou normaal ben ik daar helemaal niet bang voor. Toen ik laatst zei dat Harry alleen maar aan het zeuren was in zijn bedje (dus niet echt huilen) en dat hij minstens nog 5 minuten moest wachten met hem uit bed halen (in de hoop dat hij nog in slaap zou vallen), haalde hij hem na 1 minuut al uit bed want 'hij klonk zo sneu'...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 23-09-2010 21:17:22 ]
pi_86767476
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen :{w

Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was :Y
pi_86769618
Ik moet eerlijk bekennen dat het bij ons geholpen heeft om Thomas een aantal keer te laten wenen in zijn bed. Hij gaat nu eigenlijk veel makkelijker slapen.
We zaten hier allebei met pijn in het hart naar elkaar te kijken en te hopen dat het vlug zou afgelopen zijn, maar hem een aantal keer een tijdje laten wenen, heeft hier enorm geholpen.

Leuk is het helemaal niet, maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen dat doen. Ik zou er dan ook wel begrip voor hebben.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:25:23 #219
95408 Incantrix
pi_86769955
Oh Poppejans! Ik vond het toen ook echt een soort van naar van mezelf dat ik voorgedrongen was, haha! Bij jouw felicitatie had ik ook een soort van -O- gevoel, omdat ik eigenlijk hoopte dat we tegelijk waren :)

Moeten jullie ook zo aan Twinkly denken nu?

Asy :'( Wat naar joh, daar zou ik ook heel verdrietig van zijn.. Hopelijk was het een foutje ofzo..
3!
pi_86770794
Oh Asy daar zou ik echt woest om kunnen worden, bah wat rot...
Kan me indenken dat je daar effe mee gezeten hebt, wij hebben nl hier dezelfde ''afspraak'' en ik ben daar heel stellig in.
Moet ik wel zeggen dat hier hij vooralsnog nooit ontroostbaar is in bed en als hij huilt is het omdat hij zn speentje kwijt is.En juist weer omdat we dus naar hem toe gaan als hij huilt ben ik ervan overtuigd dat hij zich daardoor veilig voelt en het goed met hem gaat zo.

Inca haha doe niet zo gek, een bevalling dient zich vanzelf aan hoor.Jij kan er niks aan doen dat ik bijna een olifantendracht had :+

Twinkly, ik hoop op een rustige nacht :*
pi_86770961
Ik hoop zo dat Twinkly een rustige nacht heeft.

We hebben hier ook een periode gehad dat we uren nodig hadden om Hannah in slaap te krijgen. Ze werd boos als je haar in bed legde, ondanks het volle buikje en de knuffels en het slaapliedjes zingen. Soms waren we van 8 uur tot 11 uur bezig. Op een gegeven moment leek ze te snappen wat de bedoeling was en sindsdien gaat ze zonder morren slapen ^O^
Ons ritueeltje: zodra ik merk dat ze moe is (wrijven in de ogen, gapen of mopperen) verschonen we haar, doen de pyjama aan en geven in haar kamer met gedimd licht een fles warme melk. Even boertje doen en dan in haar slaapzak in bed leggen. Ik zing altijd een slaapliedje en leg een lakentje over haar heen waar ze mee knuffelt. Meestal wil ze haar speentje. Ik heb in het hoekje van het bed een spooklampje liggen.
Dan wens ik haar goedenacht en loop de kamer uit.

Het in slaap komen gaat nu dus goed. Volgende wat we nu kunnen wensen is dat ze lekker doorslaapt tot 7-8 uur :P
pi_86773024
Lente, meisje, heel erg gefeliciteerd met je eerste verjaardag *O* *O*

Twinkly :*
Zoals velen hier al hebben gezegd en ook al eerder mijn zorg om je uitgesproken, doe ik nu toch weer.
Ik heb jammergenoeg geen tips of het antwoord. Ik heb alleen mijn virtuele steun die ik met al mijn hart naar je wil doorstralen.

Ik begrijp helemaal dat je er nog niet aan toe bent om Niels voor een nacht ergens anders te laten slapen. Maar wat Claudia zegt, misschien kan het een reset zijn. Een begin van een nieuwe weg. Het is het proberen waard. Misschien is het voor Niels wel een manier om uit deze cirkel te raken. Jammer dat je lief er zo veel moeite mee heeft, anders had je ervoor kunnen kiezen om zelf ergens anders te gaan slapen (bijv. bij je ouders).

Denk eens na over de opties, bespreek met je meest dierbare mensen om je heen wat misschien opties zouden kunnen zijn. Misschien toch eens naar de huisarts (of heb je geen fijne huisarts?) om dit te bespreken. Huisartsen zijn er niet alleen voor de lichamelijke zaken hoor.
Sorry als ik te ver doordraaf. Al heb ik je nog nooit ontmoet, Niels en jij zijn gewoon speciaal voor mij.
Dus een hele erge :* en virtuele knuffel van mij voor jullie.

En blijf vooral je verhaal doen hier, krop het niet op maar gooi het er hier gewoon lekker uit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 23 september 2010 @ 23:40:23 #223
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86773157
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zo ;) Na wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.

Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer :P
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86773888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:40 schreef RockabeIIa het volgende:
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zo ;) Na wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.

Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer :P
Oh, Mocht ik iemand hebben gekwetst dan spijt me dat oprecht :@

Twinkly, ik hoop dat je nu een betere nacht hebt! :*

Rienk gaat huilend op bed, maar zodra de speen er in zit en hij knien in zijn handen heeft is het meestal goed. De laatste tijd gaat hij niet slapen of wordt hij wakker van een poepbroek -O- Dat komt denk ik bij de luieruitslag vandaan. Vandaag had hij een mopperdag. Niet te geloven zeg, kleine mopperkont. Wilde alleen maar hangen en vermaakt worden. Heeft 3 keer geslapen, maar steeds maar heel kort.

Ik drink nog even mn wijntje op en dan duik ik er in. Morgen om 10:30 gaan we in ondertrouw ^)
pi_86777700
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:02:27 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86777823
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
Maar zo'n uitspraak zegt toch meer over de ander dan over jezelf?
Kortom: niet van wakker liggen en die ander in zijn sop laten gaar koken...
pi_86777868
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
pi_86777873
quote:
Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede. Een koninglijke bevallen.
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.

tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor ;(

en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
pi_86777925
Ik gun niemand z'n bevalling als ik heb gehad met Mart. Maar ik klaag dan ook niet. Ja soms tegen mijn man. Maar verder niet :D En dan nog z'n opmerking krijgen.

Maar goed. Ik moet het naast me neer leggen. En flink genieten van mijn prachtige zoon!
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:15:47 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86777982
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:40 schreef freecell het volgende:
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen :{w

Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was :Y
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is. ;)

Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...

Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:20:23 #231
95408 Incantrix
pi_86778046
Goedemorgen :) Hoe is het met u allen? Twinks, hoe was het vannacht?

Ssserpente, was het leuk gisteren?? *O*

Vlindur, whaaaa, leuk!! Alvast gefeliciteerd! :*

Ymme, mensen die zo oordelen kunnen je zeker raken, ookal weet je heus wel dat ze ongelijk hebben. En dat aan veel keizersneden de hel op aarde is voorafgegaan hoor je ook maar zelden vallen.. Maar weet je, als mensen zoiets zeggen, kijk dan maar gewoon eens naar dat mooie kleine ventje van je, want die heb jíj gemaakt! Hoe de bevalling ook was, een grotere prestatie kan ik me niet bedenken :)

Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennig :') Hij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen :'( Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
3!
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:21:06 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86778058
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:05 schreef ymme het volgende:
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
Als je dat van binnen heel goed weet, dan kunnen ze je ook niet zo diep raken dat je er wakker van ligt. Klinkt eerder alsof je zelf nog niet klaar bent met het verwerken van je bevalling :)

De volgende keer zeg je gewoon: tuurlijk joh, gewoon bevallen is véél zwaarder dan een operatie waarbij je opengesneden wordt en een flinke buikwond aan over houdt. :{w Volgende keer doe ik lekker weer een ks :Y)
pi_86778089
Inca :* je BENT geen rotmama. Zeer zeker niet.
Wat zielig voor kleine Stef. Hopelijk gaat het slapen snel weer goed! :*
pi_86778130
Ik heb geen idee, ik ben nog nooit opengesneden. Houd ik ook liever zo moet ik zeggen ;)

Inca: logeren om dit soort dingen is toch heel logisch? Ik zou zeggen: geniet lekker van je nacht :@
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:30:17 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86778167
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:

Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennig :') Hij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen :'( Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
Maar oma heeft tonnen energie omdat zij goed geslapen heeft, dus kan ze lekker de hele dag zwaankleefaan met Stef doen en morgen voelt mama zich ook weer at beter omdat ze goed geslapen heeft en dan heb jij tonnen met energie om je ventje helemaal plat te knuffelen. O+
maar ik snap het wel hoor, dat had ik maandagavond :Y
pi_86778224
Dat lijkt me heel vervelend, Asyniur, als je niet op één lijn zit. Of eigenlijk is het nog vervelender, want je dacht dat jullie op één lijn zaten en hij doet iets anders.

Wij hebben veelal dezelfde manier van omgaan met Ivan, maar er zijn wel eens wat ergernissen over en weer. Ik vind dat hij Ivan soms te lang laat wachten en te veel met andere dingen bezig is. Als ik in een andere ruimte zit en ik hoor Ivan mopperen, dan denk ik: doe iets! Geef hem wat water! Geef hem een boterham! Doe hem naar bed! Knuffel hem even! Maar ach, zo dramatisch is het allemaal ook weer niet. Ik probeer ook niet te veel mijn manier aan hem op te leggen (probéér, hè?). Het lijkt me van een heel andere orde als je ziet dat je kind eronder gebukt gaat.

Octopussy, ik moest lachen om jullie nachtelijke laconisme! Heel herkenbaar! We hebben vaak geen zin om (meteen) uit bed te gaan en het blijkt dat Ivan meestal alweer heel gauw in slaap valt.

Twinkly, ik hoop dat jullie een betere nacht hebben gehad. En voel je niet bezwaard om je gevoelens te blijven spuien, hè? Ook (of misschien wel juist!) als je niets doet met de adviezen die je krijgt. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we die geven omdat we zo graag iets voor je zouden willen betekenen, maar we begrijpen heel goed dat je je eigen weg moet vinden. :*
pi_86778277
Claudia, dat heb ik ook, maar als ik hem dan (voor mijn gevoel) gewoon aan laat prutsen met de kinderen, blijkt het op zijn manier ook allemaal prima te werken en zijn beide kinderen ook gewoon happy....
Want de keerzijde van dat langzaamaan gedoe is hier wel dat hij ook meer geduld heeft :Y En dat voelen de kinderen haarfijn aan!

Oeh en ik had gisteravond een sollicitatiegesprek (deel 2, met andere mensen) en na een half uurtje vroeg ze wanneer ik ging beginnen 8-) en het is maar 1x per maand, dus geen probleem met opvang!
pi_86778347
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
Maar je bent toch niet alleen een goede moeder voor Stef als je hem alles geeft waar hij op dat moment om vraagt? Ik vond een van de vorige postings van Groofsken heel goed: soms doe je dingen die over het geheel genomen in het bestwil zijn van je kind. Het is juist jouw taak als moeder om het grote geheel voor ogen te houden. Nu is de logeerpartij vooral praktisch van aard, maar als je het deed voor jezelf en voor Stef dan zou ik dat juist heel begrijpelijk vinden.
pi_86778509
Smogges...

Allereerst even een *O* voor Lente en haar lieve mama! Hopelijk hebben jullie een gezellige verjaardag gehad gisteren...Van harte alledrie!

Ymme, laat je niet op de kast jagen joh, volgens mij is er geen enkele (of in elk geval vrij weinig) bevalling die met gekriebel gepaard gaat, zoiets doet nou eenmaal pijn, of het nou een keizersnee is (waar je volgens mij vooral ook nadien veel last van hebt) of een natuurlijke. :* voor je!

Twinkly, jeetje meis, wat een rottig gevoel moet jij soms hebben als Niels niet kan slapen en zo de boel bij elkaar krijst, maar onthou wel dat je ondanks alles echt een fantastisch lieve moeder bent voor Niels... hij had zich niks beters kunnen wensen! :* voor jou en ook je lief, want ik heb echt respect voor hoe jullie met die kleine man omgaan.

En algemeen over huilen en zo, mijn man is er veel makkelijker dan ik in om Minke soms te laten huilen, en 's nachts hoort hij haar gewoon ook echt niet, hij wordt er niet wakker van. Dus dan ben ik gewoon standaard de sjaak... vind ik niet erg hoor, meestal is het effe speentje erin en weer verder tukken. (inmiddels heb ik ook gewoon 3 spenen in haar bedje gelegd, dan kan ze er 's nachts altijd wel een vinden... :@ )
Gisteren dachten we ook dat ze gewoon geen zin had om te slapen, steeds mopperen en af en toe echt huilen met dikke tranen... tot ik bedacht dat we haar laatste flesje nog niet hadden gegeven... o|O Daarna was het snel gebeurd... oeps!

Trix, veel plezier vanavond, rust lekker uit! Stef vermaakt zich echt wel hoor en je bent er zeker geen rotmama om! :*

Vlindur, heel veel plezier vandaag! Ondertrouw = feestje waard hoor ;)
pi_86778586
Julie reacties doen een mens goed :* Thanks meiden!
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:09:58 #241
95408 Incantrix
pi_86778731
:) Sure Ymme, dat is ook fijn van hier he? :)

En ook van mij thnx :* Ik weet ook best dat het gewoon ff zo is en dat Stef er heus niet getraumatiseerd van raakt ofzo, maar ipv hem dan morgenochtend te gaan halen ga ik naar een vakbeurs en dan zie ik hem pas laat weer enzo.. Maar nouja, een nachtje slapen is ook wel fijn, haha! Gisteren bij het lenzen aanmeten riep iemand iets over uitgerust zijn.. Ik kon nog net mijn grimas verbuigen tot een soort van semi-glimlach, haha ;)
3!
pi_86779124
quote:
Zonder bij te lezen.
pfffff.... wat een fucking onzin. niks van aantrekken hoor! volgende keer als iemand zoiets zegt ga je gewoon uitgebreid die uren voor de keizersnee uitleggen (in detail. veel detail) en daarna die eerste dagen na de keizersnee. die dagen waar je niet eens overeind kan komen zonder hulp. daarna kan je beginnen over naweeen die inwerken op die grote jaap in je buik waar geen morfine tegenop kan gevolgd door een uitleg over hoelang je nog last kan hebben van een keizersnee :*

stelletje mutsen soms ook. ik heb hier eenmaal gewoon en eenmaal met keizersnee geworpen, nou, ik heb gejammerd als een klein jong bij de gewone, maar doe mij die maar vergeleken met die keizersnee hoor!
pi_86779228
en een te prtoberen tip voor de dames met kleefkindjes: hier hielp het bij selene geweldig goed om zingend weg te lopen. geen idee waar dat vandaan komt, maar het werkt als een speer! bij ravi doe ik het dus eigenlijk standaard altijd. maar die vertoont niks geen eenkennigheid.
pi_86779394
Gos Ymme wat een trut zeg. Ik zou net als Simmu lekker alle *ranzige* details gaan vertellen en natuurlijk ook dat je het hebt geprobeerd maar dat het gewoon echt niet lukte. :*

Incantrix, succes met je lenzen! En lekker slapen hoor zonder Stef, weet ie over een week toch niks meer van ;)

En mijn vent is ook heel makkelijk met Rienk. Wacht net zolang tot ik het doe :') Net als wat Claudia zegt, Rienk moppert en hij doet niks. Of hij valt en dan wacht hij te lang met oppakken :( (Rienk kukelt wel vaker om, en we wachten met kijken/oppakken/troosten tot we weten hoe erg is), soms valt hij en geeft geen kik, maar soms valt hij wel serieus en dan ben ik er als de kippen bij, terwijl J. nog even de zin afkijkt aftiept of eerst de afstandsbediening pakt en de tv op pauze zet. Daar kan ik me ook heel kwaad om maken :Y En net met slapen. Hij wordt er niet wakker van, dus ik ben de lul. En hij heeft ook GEEN geduld. Als het hem niet lukt gooit ie zo de handdoek in de ring -O-

Rienk ligt zonder ontbijt alweer op bed :@ Hij werd om 07:30 wakker en we hebben toen boven een uur rond gehangen, J, is thuis aan het werk en ik heb gedouched en Rienk struint dat wat rond en toen ik hem om 08:30 zn kleren aan wilde doen was hij alweer moe. Dus die mag nu tot 09:50 slapen, dan gauw een papfles en dan naar het stadhuis :Y Moet kunnen voor een keertje hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 24-09-2010 10:09:55 (Wel goeie zinnen maken he..) ]
pi_86779508
Ik moet een beetje lachen om het contrast in je posting, Vlindur. Eerst mopperen op je aanstaande en daarna in ondertrouw gaan. :D O+ Veel plezier gewenst alvast!
pi_86779562
Mijn man is ook niet zo goed met baby's (althans in mijn ogen dan heh, is ook weer een andere invalshoek :P ). Maar wel met grotere kinderen. En dat worden ze vanzelf :Y)

veel plezier, Vlindur :)
pi_86779637
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
pi_86779672
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
precies mijn idee
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:59:40 #249
95408 Incantrix
pi_86779869
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:52 schreef lily het volgende:

[..]

precies mijn idee
Haha, aardig van je ;)

Bwuh, die cursusdag heb ik verkeerd onthouden ;( Alleen nu nog mijn moeder afzeggen gaat niet, die verheugt zich altijd zo op oppasdagjes..

Ow, en Poppejans, ik vergeet het al de hele tijd te posten, maar ik voelde dat vooral zo toen ik net was bevallen, in het kader van de hormonen enzo :D ;)
3!
pi_86780248
Whaha, ja. Ach ik hou wel van hem en ik ben ook gewoon soms te panisch. Maar ook soms doet hij het echt niet goed. Maar ok. Hoort er gewoon bij toch? :) We kunnen niet alles 100% perfect doen. We doen beiden ons best en ook wij maken fouten. Leer je alleen maar van :Y

Rienk werd zelf wakker om .45 en zit nu op blokjes te kauwen. :Y) De fles heeft ie zelf weer opgedronken in de wipstoel O+

Wij gaan, tot straks! :W

Inca :* :*
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:13:07 #251
190853 RockabeIIa
pi_86780255
Dank voor je reactie, Vlindur :)
pi_86780348
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:59 schreef Incantrix het volgende:
Haha, aardig van je ;)
ja heh :7

haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel :+ )
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:29:24 #253
265732 Keshet
pi_86780689
Ik vind sowieso niet dat je je hoeft te schamen voor wat dan ook dus zeker niet voor een accent. Wat ik aangaf is dat ik het altijd heel sneu vindt als iemand alleen maar dialect kan spreken, wat in mijn ogen weer heel iets anders is dan een accent.
Anders bespreken we het een keer onder het genot van een coooooooola Rocks! 8-)

Vlindur heel veel plezier bij het in ondertrouw gaan! ^)

D. heeft ook andere gewoontes en manieren bij het omgaan met Emma. Zijn manier is minstens net zo goed als de mijne maar vaak gewoon iets anders. We zijn ook andere mensen dus dat is ook logisch. Dat 't me soms frustreert is een ander verhaal maar dat moet ik gewoon gaan accepteren. :D

Over de keizersnee kan ik kort zijn. Ik ben om half 2 's middags opengesneden en de volgende ochtend heb ik zelf gedoucht. Een uur daarna ben ik zelf naar de ic (Emma) gestrompeld omdat er geen verpleegkundige beschikbaar was om me te brengen op het moment dat ik dat wilde. Niet dat ik nou zo'n bikkel ben; ik ben mezelf compleet voorbijgelopen toen omdat ik alleen maar bij Emma wilde zijn. Het morfine-infuus sneuvelde 's middags en ondanks dat ik verging van de pijn wilde ik geen nieuwe, zonder was ik een stuk mobieler.
Na een dag of twee heb ik nauwelijks pijn meer gehad. Ik zou een keizersnede serieus zo weer doen maar dat is mijn ervaring en ik weet dat iedereen het op zijn of haar eigen manier beleeft. Vergeet ook niet dat ik van te voren eigenlijk topfit was, ik had geen buik, geen bekkenklachten, ik had heerlijk geslapen. Ik had alleen maar honger omdat ik de avond ervoor voor het laatst wat gegeten had. M'n drinkontbijtje zat nog in m'n tas, die zou ik na de CTG nemen. :')
pi_86780747
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:17 schreef lily het volgende:

[..]

ja heh :7

haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel :+ )

Zo had ik het niet eens geïnterpreteerd. Maar ik kan wel een stootje hebben, hoor. 8-)
pi_86780954
Jullie zijn lieverds! :* :* Over mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Het is voor mij minder erg dan voor mijn man en voor Niels op zo'n moment. Alleen kom ik door de vermoeidheid niet echt ana het schrijven van sollicitatiebrieven toe, geen concentratievermogen, en dat is wel erg frustrerend.

Wickie :*

quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:19 schreef lily het volgende:

[..]

Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn
Ja, dit heb ik dus ook en dat is zo vermoeiend. Ik heb steeds het gevoel tegelijkertijd hem te moeten steunen en Niels te moeten troosten.
En wat Vlindur en Asy ook schrijven, mijn man heeft ook nog eens heel weinig geduld: hij geeft het heel snel op en wordt dan boos.

Ik denk dat het voor ons juist zou helpen wanneer mijn man ergens anders gaat logeren, zodat hij een nacht of desnoods een paar nachten door kan slapen. Hij moet tenslotte werken overdag en ik denk dat hij ook veel beter om kan gaan met het huilen wanneer hij uitgeruster is. Helaas heb ik een eigenwijze man ;)

Asy wat verschrikkelijk, ik zou er ook van gaan huilen en heel boos zijn. Het is een kwestie van vertrouwen; je hebt samen die afspraak gemaakt! :( :*

Wij hebben het samen vaak over opvoeden en hoe we omgaan met huilen, maar als het puntje bij paaltje komt is mijn man het er ineens niet meer mee eens en is het allemaal de schuld van "mijn methode". Het vervelende is dat ik veel over dit soort zaken lees, ik ben er erg in geïnteresseerd, terwijl mijn man dat niet doet.

Niels gaat op precies dezelfde manier slapen als Harry en wij moeten er ook precies zo mee omgaan: duidelijk zijn en weggaan, dan houdt hij binnen een paar minuutjes op met huilen en gaat spelen in bed om daarna te gaan slapen. Als hij niet kan slapen dat gaat hij op een bepaalde manier huilen, dan troost ik hem en gaat het vaak wel goed.
Maar door de verkoudheid werkte dit anders, ik ging sneller naar hem toe omdat hij zich rot voelde en daardoor hysterisch ging huilen, daardoor raakte hij juist oververmoeid.
Wat jij zegt dus Groosken (jouw post was helemaal niet belerend en kwam lief over hoor :* Sowieso probeert iedereen hier elkaar te helpen en zit niemand anderen te commanderen wat ze moeten doen). En inderdaad ging hij op dat moment alleen maar slapen toen ik hem alleen liet. Maar ik moet wel zeggen dat ik na een paar minuten mijn spijkerbroek al aan had en bezig was mijn schoenen aan te trekken om hem dan maar in de doek te doen en buiten te gaan lopen. Dan zou hij in ieder geval wel slapen. Maar toen hield hij al op met huilen. Maar wat vond ik het vreselijk, mijn arme ventje zo overstuur omdat hij zich naar voelt en dan kan ik hem ook nog eens niet troosten.

Gisteravond moest ik hem drie keer opnieuw troosten, daarna heeft hij een lange ruk gemaakt en werd vannacht maar twee keer wakker waarna hij weer vlug ging slapen. Dus het is weer als vanouds :)

Icantrix wat rot dat je ventje overdag niet wil slapen en 's nachts zo kreunt. Komt dat door tandjes? -O- Wat vermoeiend ook voor jullie zeg :* Hopelijk voelt hij zich snel beter zodat jullie allemaal weer wat uit kunnen rusten.

Vlindur hoe is het nu met Rienks handje en met de luieruitslag?
Heeeeeeeel veel plezier vandaag met in ondertrouw gaan *O* Gaan jullie nog een taartje eten daarna? ^)

Sorbootje is de luieruitslag van Isabeau al weg?

Claudia ik kan me goed voorstellen dat je wat jaloers was!! En je moest nog zooo lang wachten :D Ivan vond het veel te lekker knus bij jou in de buik! Ik had hetzelfde een beetje toen Jochem van Troel gehaald werd door alle complicaties. Ik dacht dat ik nu vast nog wel 4 weken zou moeten wachten op Niels. En toen kwam hij twee dagen later :D

Ymme wat een domme ):O Na een normaal verlopen vaginale bevalling kun je vrijwel direct weer uit bed, voor je kindje zorgen, borstvoeding geven. Bij een keizersnede is dat allemaal een stuk moeilijker en pijnlijker. En aan een keizersnede gaat heel vaak een helse poging tot vaginaal bevallen vooraf.
Ene oor in andere oor uit dus bij zo'n bewering :*

Rocka ik weet niet meer wat ik precies schreef, maar ik wilde niemand kwetsen hoor. Zelf vind ik het accent van Friezen die NL spreken het mooist, vooral de "R", dat komt vast doordat mijn opa en oma Fries waren O+
En van het tukkerse accent krijg ik een soort heimwee gevoel :D Maar toch woon ik liever in het midden van het land hoor :Y

Niels kan sinds een paar dagen de ringen van zijn stapeltoren precies eromheen leggen, ik geef ze nog wel aan voor de juiste volgorde *O* En, heel lief, als ik vraag "wil je een boekje lezen?" pakt hij een boek uit de kast O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 24-09-2010 10:53:17 ]
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:38:37 #256
190853 RockabeIIa
pi_86780964
Vlindur, je kunt nog terug hoor! :p maar klinkt alsof je wel een goeie getroffen hebt <3
pi_86780978
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Dank voor je reactie, Vlindur :)
welke reactie?
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:40:52 #258
190853 RockabeIIa
pi_86781025
Keshet, daar sluit ik me ook bij aan hoor.
Gaat niet echt veel ontopic vandaag hè?

For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:43:29 #259
265732 Keshet
pi_86781103
Ik vind het wel ontopic hoor Rockabella!

Juist nu de mini's wat groter aan het worden zijn en je er (meestal) wat ritme en regelmaat in hebt gekregen begint het grote verwerken van de afgelopen periode!
Dat kan best heftig zijn, al zeg ik het zelf.

Fijn om wat van je te horen Twinkly! :*
pi_86781104
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef lily het volgende:

[..]

welke reactie?
ik snap het al...de kleine lettertjes...over accenten...oke
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:43:39 #261
190853 RockabeIIa
pi_86781112
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef lily het volgende:

[..]

welke reactie?
Op mijn opmerking over accenten/dialecten
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:45:02 #262
190853 RockabeIIa
pi_86781155
Keshet, ik begin ook steeds vaker terug te denken aan vorig jaar nu zo voor zijn eerste verjaardag....
pi_86781177
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Hoe gaat het nu met je, Rocka? en met de boys?
pi_86781253
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:

Pfoeh, dat kan ik me voorstellen. Hoe is het met je nu? Hoe gaat het met je lijf? :*
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:54:05 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781490
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:06 schreef lily het volgende:

[..]

Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.

tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor ;(

en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
Sectio is snijden, ceasar is keizer :@ mega spuit 11

http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=526

Maakt dat het een grote operatie is die nog wéken last geeft. Nooit de easy way out. wie dat zegt heeft écht geen idee, of is nog nooit geopereerd.

*weer wegsluipt* :@ :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86781632
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Sectio is snijden, ceasar is keizer :@ mega spuit 11
even opgezocht:

caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver :+ )
en secare = snijden

en hier vind ik weer dit

Deze noodverlossing, waarbij het leven van de moeder werd opgegeven ten voordele van het leven van het kind: de keizerlijke wet

maar je begrijpt mijn punt
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:01:13 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781689
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef lily het volgende:

[..]

even opgezocht:

caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver :+ )
en secare = snijden

maar je begrijpt mijn punt
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.

Nu ja, waar heb ik het over, met mijn Mavo. :@ zoonlief moest woordjes leren, en daar zat Ceasar tussen, vandaar dat ik dat weet. :P )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86781741
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:

ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:03:53 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781758
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:03 schreef lily het volgende:

[..]

Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
nee, die heet dus Julius de keizer. ;)
pi_86782138
Ymme, beetje spuit 11 reactie van mij, maar een keizersnede lijkt me vooral ook geestelijk heel erg zwaar. Omdat het na de geboorte allemaal zo anders loopt dan je hoopt en verwacht.
Maar ik denk dat elke soort bevalling zijn voor en nadelen heeft. En elke bevalling is gewoon heftig.
Dus belachelijk dat iemand zoiets durft te zeggen.

Hier gaat alles goed, het is nogal druk en hectisch geweest de afgelopen weken. Veel knopen doorgehakt enzo (positieve knopen hoor )
Maar met Mette gaat het gewoon z'n gangetje. Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag. Ze kletst heel erg veel, bijna continu, maar er is nog niet veel van te maken. Ook niet echt gericht naar iets ofzo. Ze kletst wel echt tegen haar knuffels, dat is heel erg grappig om te zien.
Boekjes lezen is hier nog geen optie, die worden mishandelt en in haar mond gepropt. Eigenlijk propt ze alles in haar mond. Afgelopen woensdag wilde ik graag nog even wat in de tuin doen, maar ze bleef elk blaadje wat ze tegenkwam in haar mond stoppen.. Dat vind ik wel echt heel vervelend. Een speen indoen helpt, maar we zijn net zo goed op weg die overdag helemaal uit te bannen...
Maar ja, eigenlijk weinig nieuws hier.

Oja mijn vriend kan echt niet multitasken. Dat breekt hem soms wel op met de opvoeding. Maar voor de rest doet hij het wel goed hoor. Soms wel dingen op zijn manier, die ik net wat anders zou doen.
Het is een geluk bij een ongeluk geweest dat hij in de eerste maanden eigenlijk de hoofdzorg heeft gehad over Mette, daar heeft hij heel veel van geleerd en ook veel vertrouwen uit gehaald.
pi_86782407
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag.
was dat niet de amazone kruipslag :7
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:41:15 #272
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86783001
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:15 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is. ;)

Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...

Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
Is dat niet een goed argument om je schoonouders voor te leggen? Dat het voor Harry duidelijk en consequent moet gebeuren, en dat ze daarvoor even over hun eigen 'oh jee hij huilt'-angst heen moeten stappen. In Harry's belang.

Voor mij en mijn man was het op een gegeven moment een vallend kwartje: kindjes moeten leren te gaan slapen, en als ouders moet je ze daarbij helpen.
Op de een of andere manier (vanwege het zinnetje: ze kunnen eten, poepen en slapen?) dachten wij dat het slapen al ingebakken zat, maar het is echt iets waar we Thomas bij hebben moeten helpen en daar hoorde in ons geval ook bij dat we hem een paar keer hebben laten brullen (uitproberen of we nog komen?). Maar pas nadat we alle andere dingen ook geprobeerd hadden hoor. Erbij blijven zitten met of zonder lichaamscontact, de hele mikmak. Alleen dat werkte voor Thomas niet. Het laten brullen heeft twee of drie avonden geduurd, en toen waren we erdoor. Sinds dien gaat hij braaf slapen, soms meteen en soms na een minuutje of vijf protesteren. (overigens gaat het in slaap komen bij nachtelijk wakker worden sinds dien ook beter, dan kan hij nu 9 van de 10 keer zelf)
pi_86783023
Hai :W

Ymme, wat een domme opmerking zeg! En erg jammer dat je ervan wakker hebt gelegen. Te veel eer voor de persoon in kwestie :(

Vlinduuuuur nu ben je ondergetrouwd! *O* *O* Ik was gisteren nog even in je hometown, maar was werk, dus kon niet langswippen }:|

Wat jullie schrijven over partners en wel of niet op één lijn zitten... Ik geloof dat B. en ik wel behoorlijk op één lijn zitten. B. zet Isabeau misschien iets sneller in de box als hij zijn handen vrij wil hebben, maar da's ook wel het enige dat ik kan bedenken. En ik zat te denken wie er 's nachts het vaakst uitgaat en toen kwam ik tot de conclusie dat we dat al meer dan een maand niet meer hoeven :o ^O^ *O* Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat we in één klap van een toch wel problematische slaapster naar een voorbeeld slaapster zijn gegaan. Maar ik prijs me gelukkig, ook omdat ik weet hoe slopend slechte avonden en nachten zijn.

Vandaag zijn Isabeau en ik met z'n tweetjes thuis. Lekker een tutdagje. Veel knuffelen en spelen. Heerlijk! Eind van de dag is het uit met de rust, want dan komen de zussen en broer van Isabeau weer, maar daar kijk ik ook erg naar uit. Gezellige drukte!

Vreselijk off topic, maar ik ben gisteren door in wesp gestoken en ik wist niet meer hoeveel pijn dat deed. Nou nu wel. En het gaat maar niet over :( Ik ben voor afschaffing van wespen!
pi_86783064
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef lily het volgende:

[..]

was dat niet de amazone kruipslag :7
*check* :)
pi_86783384
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging *O* *O* *O*

Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
pi_86783399
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
pi_86783806
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging *O* *O* *O*

Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig! ^O^ En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt O+
pi_86783872
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef wickie het volgende:
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
Zoiets?

pi_86784105
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig! ^O^ En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt O+
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd :X
aah dat filmpje van Isabeau O+ Dat stemmetje, die knotjes O+
pi_86784115
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Zoiets?

Ja zoiets, alleen dan echt op haar knie en dan met het andere been dus gestrekt. Maar deze sleepvariant komt ook weleens voorbij. Zal eens kijken of ik het morgen kan filmen (heb geen camera op mn foon, jammergenoeg)
pi_86784271
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd :X
aah dat filmpje van Isabeau O+ Dat stemmetje, die knotjes O+
Ja dat realiseer ik me ook. En ik realiseer me ook dat de jongste van de drie nog maar 8 is (bijna 9) en dat hij dus nog voor genoeg zorgen kan zorgen, maar dta verwacht ik eigenlijk niet. Da's zo'n zachtaardige jongen O+

Ja lief he, die Isabeau, da's al weer flink wat weekjes geleden! Ik vind haar nu alweer zó anders!

Wicky ik ben heel benieuwd!!
pi_86786545
Het is gelukt! O+ ^)
We gaan trouwen in een hele hippe zaal :o En er staat een webcam die alles opneemt en die dvd krijgen we mee naar huis O+

Ongeveer een week tot 2 weken van te voren komt de ambtenaar bij ons thuis voor een mooi verhaal over ons en verder is alles klaar en geregeld. Morgen gaan we naar het restaurant om het eten te bespreken en J en ik gaan samen kijken voor een jurk. En 2 oktober ga ik met mn moeder en zus voor een definitieve jurk. Morgen gaan we ook nog even naar Groningen om daar te kijken voor ringen. Die we nu willen zijn zó mooi maar ook iets te duur. Dus ff kijken of we ook goedkopere kunnen vinden waar we verliefd op kunnen worden :Y

Tot zover de offtopic. Rienk heeft zich voorbeeldig gedragen en iedereen was weer aan het kirren tegen hem. Iedereen vindt hem zo leuk! O+ We hebben vis gehaald en Rienk ligt na een cracotte op bed. Ik hoop dat ie even een uur of 2+ slaapt, want het is hier een rommeltje :X Kan ik ff goed opruimen. J. Is boven aan het werk. Maar nu eerst koffie en bijlezen! :*
pi_86786960
Kinky zaaltje Vlindur! O+

En nogmaals gefeliciteerd!
pi_86787279
Gefeliciteerd met jullie ondertrouw Vlindur.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:22:06 #285
313287 Groofsken3
pi_86788981
Twinkly wat fijn ^O^ .

En Vlindur, gefelciiteerd *O* .

Ik heb mijn zoons haren geknipt, helemaal en overal. Ik dacht, ik doe het één keer, ik knip het helemaal netjes bij, dan zijn we voor eens en voor goed van al die gekke piekjes af en dan kan het nu verder groeien. Ik kan niet wachten tot over twee maanden. Ik wil mijn langharig jongetje terug. :{
pi_86790246
Groofs, pics or it didn't happen!
pi_86790478
Gefeliciteerd Vlindur *O* Wat een coole trouwzaal!!

Oh, nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar een foto van R's nieuwe coupe Groofsken! Je hebt zijn haar toch wel bewaard voor Niels hoop ik?
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:02:31 #288
313287 Groofsken3
pi_86790622
Ik was er al mee bezig. Komtie.

Ik weet niet, het zit me veel te netjes, te braaf en te kort gewoon. Ik vond het zo jammer dat het overal zulke ongelijke gekke plukjes waren, maar ik mis de sprietjes nu al :{ .

En van opzij/achteren:
pi_86790654
Oooh ik vind het superschattig staan! O+ O+ O+
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:04:52 #290
313287 Groofsken3
pi_86790702
Ik moet echt wennen, heel erg :') .

Mijn dochter wordt wakker, dus ik ben vanavond weer terug. laterrr :W .
pi_86790931
R O+ Ik vind het een super leuk model Groofsken, wat knap dat je dat kunt. Het zit nu nog netjes door het kammen, morgen is het alweer beter :Y
pi_86791055
Ik snap het hoor Groofs. Ik vond het ook moeilijk om de lokken van Isabeau te knippen. ;(
pi_86791521
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over had :D hij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes

Gefeliciteerd met de ondertrouw Vlindur *O*
pi_86791719
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Poppejans het volgende:
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over had :D hij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes
hihi ik ook, minstens kaalgeschoren ;)

Maar uh, je stuurt het haar gewoon op voor Niels? O-)
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:40:46 #295
313287 Groofsken3
pi_86792221
Haha, zo kort als nodig was om alles een beetje gelijk te krijgen. Geloof het of niet, er is echt veel vanaf. Er lag een volwassen hoeveelheid haar op de grond. Achter is er meer dan 3 cm vanaf. :Y

Ik dacht dat Amaranta ook al een haarstukje voor Fabian wenste, dus als die daarvan afziet dan is het voor Niels. :P
pi_86792804
Ik vind het juist helemaal leuk zo dat haar O+
pi_86793115
Leuk dat haar voor R! O+ Mocht je nog een plukje haar over hebben wil Rienk dat graag!

Wij gaan zo traphekken halen bij de IKEA en een kinderstoel! *O*
En we gaan dus ook gelijk 'uit eten' _O- ^O^ :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 24-09-2010 16:34:36 (Nu zonder 'af'! ) ]
pi_86793259
Ha, altijd lekker :D
pi_86793291
Oeh zweedse balletjes! O+
pi_86793311
hmm gehaktballetjes :Y)

weer een zinvolle bijdrage he? :+

Ik vind R.'s haar mooi hoor Groofs en Evie is net als Rienk stikjaloers op die beeldige haardos..
(net als het haar van Isabeau, met die superleuke staarten, Amelie etc...).

en ik wilde Twinkly nog ff een dikke :* geven..
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:11:59 #301
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86793371
asd
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: