quote:Op donderdag 16 september 2010 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ziet hij er vrolijk uit op de fiets, Meimeltje! Heerlijk kereltje. En wat ben jij een knappe vrouw!
Woohoo, Ivan kan eindelijk klappen!
quote:Op donderdag 16 september 2010 16:50 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een pretbekkie, Meimel!![]()
Applaus voor Ivan! Whoei!Lief, he, in de handjes klappen? Lente kan nu 'op je boze bolletje' er achteraan. Liefst met jamhanden.
![]()
Ze zit trouwens tijdens het eten sowieso altijd achter d'r oren te krabbelen. Na het eten heeft ze dan ook altijd twee vieze plukken haar daar zitten. Geen idee hoe het komt. Misschien jeukt het door het kauwen?![]()
quote:Op donderdag 16 september 2010 17:12 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rienk doet het ook, maar volgens mij is hij dan moe
En Ivan klapt!![]()
![]()
![]()
En er zitten ook geen plekjes? Ik heb eigenlijk geen idee danquote:Op donderdag 16 september 2010 17:29 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, Lente doet het niet alleen als ze moe is. Dat dacht ik eerst wel.
Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Emma.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:37 schreef Keshet het volgende:
Vlindur, dat mag hoor!
Ymme, gaat het al iets beter? Als Mart al verkouden is zal hij het toch al wel onder de leden hebben. Beterschap voor jullie alletwee!
Ivan klapt! Wat knap!![]()
Emma komt voorlopig nog niet overeind heb ik het idee, dus wij mogen ook nog niet fietsen. Nou vind ik dat persoonlijk ook niet zo'n opgave. Alhoewel het soms wel makkelijk zou zijn! Ik pak bijna nooit de auto maar soms zijn dingen lopend eigenlijk net te ver en zou het op de fiets prima te doen zijn.
Emma knapt gelukkig flink op. Na een slaapje vanmiddag werd ze wakker met 37,0 als temp en helemaal vrolijk. Vanochtend vroeg had ze nog 39,6! Ze drinkt sinds vanmiddag ook weer als een dolle dus volgens mij hebben we het ergste gehad!![]()
Ik ga haar zo even door een badje slingeren, daar is ze inmiddels ook wel aan toe.
Sinds vandaag produceert ze ook een nieuwe gil waar ze zelf steeds heel erg van schrikt. Echt te komisch!
quote:Op donderdag 16 september 2010 20:06 schreef Stiemie het volgende:
Dag Lotte, Lente, 'Rocker','Driekus', 'Xeentje', Alexa, Sem Yesse, 'Mini-sproetje', Isabeau, Jamie, Niels, Mette, Ivan, Thomas, Emma, Stef, Ties, Evie Wolf, Elyas, Rienk, Dyon, Fabian, Minke, Isa, Aviva Dijon, Tirza, 'Teigetje', Tessa, Laura, 'Harry', Hannah, Dyr, Robin, Ravi, Daan, Mart, Thomas en Morris!Tot ziens in het volgende topic!
Maar eigenlijk zou je een paar dagen A moeten uitproberen om te zien of het effect heeft. Want het gekke is dat je dus wel volhoudt op één avond terwijl je kind in eerste instantie blijft krijsen en je ook niet weet of deze methode effect heeft (op het moment dat je iets aan het proberen bent dan hèquote:Op donderdag 16 september 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het niet helemaal overeenkomt met de opvoedpraktijk. Als een baby 's nachts wakker blijft worden als je A doet, dan probeer je de volgende dag B. Werkt B niet, ga je op C over. Lijkt C gunstig uit te pakken, doe je dat de volgende dag weer. Ik heb ook geklooid met blijven zitten tot hij sliep, net iets eerder weggaan, misschien een nachtlampje erbij, toch maar een schone luier, wat Dentinox en een zetpil, wel of geen muziekdoosje, een warmere slaapzak, slaapjes anders indelen.
Dat hangt allemaal samen met het grote zoeken naar wat er in vredesnaam aan de hand is. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat het volgens mij inherent is aan het feit dat een kind niet kan zeggen wat er is en je dus alleen je giswerk hebt en het uitproberen van verschillende dingen.
Maar mijn vraag is dan: wat maakte dat je nu wel volhield om haar 2 avonden te laten huilen? Waarom dacht je niet na avond 1: wat doe ik mijn kind aan? Hoe wist je dat het zou gaan werken?quote:Op donderdag 16 september 2010 11:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kon het ook echt echt echt niet. Isabeau ging zó over de rooie, dat sneed ook bij mij door mijn ziel. Ondertussen bleven we avond aan avond maar aan de slag met Isabeau. Soms sliep ze pas om 1 uur! We werden er stapelgek van. En toen heb ik ten einde raad alsnog controlled crying toegepast. Ik heb mezelf echt gedwongen volgehouden en de rest is geschiedenis. Ze heeft twee avonden stampij gemaakt (maar niet langer dan 20/25 minuten) en sindsdien gaat ze gewoon altijd meteen slapen. Ik dnek dat ze net als Ivan een knop-om-baby is. Ik begrijp heel goed dat dit het niet voor iedereen is en je moet ook vooral, hoe zweef 't ook klinkt, je gevoel volgen. Ik kon Isabeau pas laten huilen toen ik begreep dat ze alleen maar huilde omdat ze beneden wilde spelen en niet omdat er iets vreselijks met haar aan de hand was.
Wat lief!quote:Op donderdag 16 september 2010 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en dit klinkt ontzettend mushy, maar ik kan me bij Niels niemand anders voorstellen dan een Twinkly, bij Harry niemand anders dan een Asyniur en bij Isabeau niemand anders dan een Sorbo. En ik geniet ervan om over jullie eigen dingen met jullie kinderen te lezen: Harry die al uit een beker drinkt en in een potje poept, eigenwijze Isabeau die heus niet slimmer is dan haar moeder en temperamentvolle Niels die zich gelukkig mag prijzen dat hij een lieve moeder heeft die zo bewust omgaat met het ouderschap.
Is dat dan 'het criterium'? Ik dacht dat het was 'enige tijd los kunnen zitten' en het vermogen hebben het evenwicht te hervinden als je een duwtje geeft.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:00 schreef freecell het volgende:
Florian zit al meer dan een maand stabiel zelf, maar hij gaat pas mee op de fiets als hij zelf gaat zitten. Ook als dat bij 9+ maanden is
Dat lijkt me best even schrikken!quote:Op donderdag 16 september 2010 20:43 schreef Takkembah het volgende:
Enne OMGWe kregen Alexa vandaag terug van het KDV compleet met ei op haar hoofd en half dicht oog
. Ze was op een klimtoestel geklommen en gevallen, ze heeft er gelukkig niet veel last van. Kleine ondernemer. Maar toch
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |