abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86477551
Oh, sorry, ik dacht idd dat jij dat postte, Lil. :D
pi_86477555
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:45 schreef DaviniaHR het volgende:
hoe bedoel je dat?
Ik denk dat ik de vraag van Ssserpente verkeerd opgevat heb dan..
(ik dacht dat ze aan jouw vroeg of Leah niet graag op buik lag)
pi_86477584
oh, toch niet verkeerd dus :+
  woensdag 15 september 2010 @ 21:51:01 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86477722
ah, op die fiets :)

kijk, dit is de mijne :)
op haar buik :P

tsja, zo'n uitnodiging om te spammen laat ik niet gaan, natuurlijk :D

nu nog een foto van Leah op dr buik, en we kunnen weer over tot de orde van de dag, trouwjurken :P
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:54:24 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86477907
Isa ziek -O- Beterschap meissie!

Jippie, Carla en J gaan trouwen *O*
En ze hebben een geweldig bruidsjonkertje O+

Inca, fijn dat het zo goed gaat bij jullie! *O*

Sorbo, vervelend dat je katten moet wegdoen :*

Stiemie, lukt het met roze balonnen blazen?

Hier ook flessen en gewone bekers :Y

Lente stapt O+

Aviva O+
pi_86478177
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
nu nog een foto van Leah op dr buik, en we kunnen weer over tot de orde van de dag, trouwjurken :P
  woensdag 15 september 2010 @ 22:00:04 #211
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86478236
Ooh Aviva! O+ Sweetie!
En Leah! O+ Cute!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 15 september 2010 @ 22:03:04 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86478365
lily *;
pi_86478429
Ze lijkt echt op haar broer, Aviva :Y
  woensdag 15 september 2010 @ 22:07:09 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86478606
:Y
dat noemen ze "kopiëren" :P

oké, nu ga ik echt ophouden hier :o
#twexit en zo :P
pi_86478608
Vlinder, van harte gefeliciteerd met je verloving *;
Ik vond mijn trouwdag helemaal geweldig! Was (bijna) elke cent waard. Ik ben getrouwd in het oude stadhuis in O+ Delft O+ Het is nu iets meer dan 2 jaar geleden maar ik denk er regelmatig aan terug. Ik had ook geen witte jurk aan want ik ben er niet het type voor. Zo zag ik er uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder, wat Asy allemaal zegt :P :*

Wat een schattepatatjes worden er toch weer gepost hier O+
pi_86478839
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:07 schreef octopussy het volgende:
Vlinder, van harte gefeliciteerd met je verloving *;
Ik vond mijn trouwdag helemaal geweldig! Was (bijna) elke cent waard. Ik ben getrouwd in het oude stadhuis in O+ Delft O+ Het is nu iets meer dan 2 jaar geleden maar ik denk er regelmatig aan terug. Ik had ook geen witte jurk aan want ik ben er niet het type voor. Zo zag ik er uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder, wat Asy allemaal zegt :P :*

Wat een schattepatatjes worden er toch weer gepost hier O+
:{w Die foto heb je gewoon uit de folder gescheurd!

Allemachtig! Mooi zeg! O+
pi_86479116
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:11 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

:{w Die foto heb je gewoon uit de folder gescheurd!

Allemachtig! Mooi zeg! O+
Yppy, Jojogirl, Pandorah, Liejannuh, Isabeau, Faithy, Teigan en Coldfeet kunnen allemaal bevestigen dat ik het was :6
pi_86479475
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:16 schreef octopussy het volgende:

[..]

Yppy, Jojogirl, Pandorah, Liejannuh, Isabeau, Faithy, Teigan en Coldfeet kunnen allemaal bevestigen dat ik het was :6
Goed dan vraag ik het mijn dochter wel even morgen. :)
pi_86479516
Leah en Aviva O+ O+ wat zijn jullie leuk!

Octo, hou es op joh... da's toch supermooi! _O_ (*maar nu ga ik echt niet meer een foto van mezelf opsnorren van een jaartje terug, in het gebroken wit... :{w )
  woensdag 15 september 2010 @ 22:32:43 #220
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86479930
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:24 schreef Lijnloos het volgende:

Octo, hou es op joh... da's toch supermooi! _O_ (*maar nu ga ik echt niet meer een foto van mezelf opsnorren van een jaartje terug, in het gebroken wit... :{w )
Zekers wel Lijnloos! :Y Je hebt mij nu iig wel errug nieuwsgierig gemaakt! *O*
Foto! Foto! Foto!
pi_86480634
Lijnloos, ik ben wel heel benieuwd hoor!
pi_86480846
Nou vooruit dan maar....
SPOILER
  woensdag 15 september 2010 @ 23:03:13 #223
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86481290
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:52 schreef Lijnloos het volgende:
Nou vooruit dan maar....
SPOILER
^O^ *O* ^O^ *O*
Mooi hoor!!
pi_86482276
Lijnloos, prachtige jurk en draagster hoor _O_
Grappig trouwens, ik had jou niet voor het type gehouden voor een witte trouwjurk omdat Minke altijd van die stoere kleertjes aan heeft.
pi_86486414
zit ik wel in het goede topic :) :+ :o allemaal jurken ;)

ahhhh Aviva en Leah; wat een mooie schatjes zijn jullie zeg!! O+

hoe is het bij jullie van8 gegaan?? Evie heeft perfect geslapen, alleen mama niet.. (papa snurkt veeeeel de laatste tijd.)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86486551
Oh Lijnloos, mooi!! O+ O+

Oktopussy wat een gave kleur! Ik ben er al uit dat ik niet in een echte trouwjurk zal gaan, maar in een galajurk. Ik zou willen dat ik nu al kon kijken en passen ipv van 2 oktober :o

Leah en Aviva, poppies O+

Nou. Hier ging het tot 01:30 goed! *O* En daarna werd ie weer wakker -O- Eerste keer speen er in en slapen. 10 minuten later weer wakker. "heeft ie het niet koud?" hm, mja. Zo warm is het nou ook weer niet. Hij lag al in een pyjama uit een stuk mét voetjes. Maar idd. Hij voelde koud aan. Dus in het dikke deel van de puckabag. Luier verschoont (dikke plasluier) en weer in bed. *brullen* Nou, laat maar brullen.
Maar na 10 minuten brulde hij nog. Dus er toch maar heen. Speen er in en hij ging slapen.
en om 04:30 werd hij wéér wakker -O- Heb hem tot 2 keer toe ingestopt en toen was het klaar.

Heeft iemand enig idee wat we fout doen? Waarom slaapt hij niet gewoon door? Hij werd net ook huilend wakker, maar zodra we hem uit bed halen is het goed. Overdag is er niks aan de hand? Hij sliep gister 2 keer heel lang. Van 9 tot half 12 en van half 2 tot half 5. Daarna hebben we hem wakker gehouden tot de fles van 20:00 en hij lag dus om 20:15 op bed. Ik ben op :O

Ik duik ook straks mooi weer met hem het bed in. :z

Verder zien we niks raars aan hem. Zn billen zijn weer heel en verder is hij heel lief :Y O+

En O, sinds maandag kan hij in zijn handjes klappen O+ O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86486589
Ik weet het niet Vlindur, maar zwaar is het wel! Sterkte vandaag :*

Ik zal mijn trouwjurk ook even onder een spoiler stoppen

SPOILER
pi_86486616
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ik weet het niet Vlindur, maar zwaar is het wel! Sterkte vandaag :*

Ik zal mijn trouwjurk ook even onder een spoiler stoppen

SPOILER
Dank je!

Mooi! O+ :Y
pi_86486775
Oooooh Sorbo! O+ O+ t is echt een sisi-jurk :D
Lijnloos en Octo O+ wat gaaf Octo! Heel anders dan wat je normaal ziet maar toch heel trouw-waardig.
Lijnloos is met Guus Meeuwis getrouwd :D O+ :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86486956
Vervelend dat het weer zo is gegaan vannacht, Vlindur. Ik zou precies doen wat je nu doet en heb ook niet echt tips verder. Nou ja, misschien één vraag: heb je al eens een nachtlampje geprobeerd? Het enige wat ik kan bedenken is dat het wakker worden een gewoonte is geworden na de moeilijke nachten door de kou of pijn aan de billen.

Dat filmpje van Lente is zó geweldig! :o O+ Wat loopt ze al goed!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86487146
Sorboooo O+

Ik had de mijne zelf ontworpen en héél goedkoop laten maken :+ Voordeel: hij zat als een zomerjurkje O+ Ik wilde hem gewoon bijna aanhouden 's avonds :P

SPOILER
pi_86487156
Ik denk dat ik het moedersvoormoedersnachtlampje er dan maar weer in stop :Y

En hij doet dit sinds hij de kapotte billen heeft inderdaad, dus wij gokten ook al wat op gewoonte. Maar ik zie gewoon dat hij bekaf is, maar hij geeft gewoon niet toe :N En was ook heel vervelend is, als hij ook maar een beetje dwars is gaat hij gelijk zitten. Als hij nou gewoon blijft liggen valt hij toch ook veel sneller weer in slaap :?

Ik zit een beetje te denken aan echt laten huilen, al niet eens meer komen voor een speen oid. Maar echt.. Dat zou ik niet eens kunnen.. Ik hield het gister 10 minuten vol omdat ik naar de wc moest :')
pi_86487187
Mart werd ook al een paar nachten achter elkaar huilend wakker. Zelfs zo erg dat hij 2 nachten bij ons geslapen heeft. Dit kan natuurlijk ook door zijn verkoudheid komen. Maar gisteravond om 21u00 begon hij alweer. Heb toen het nachtlampje van de gang bij hem op de kamer gedaan. En toen heb ik hem niet meer gehoord tot 06u15, speen en toen tot 07u30 geslapen. :)

Dus wellicht dat het misschien bij jouw ook zinvol is z'n nachtlampje Vlindur? Proberen kan nooit kwaad. Zulke nachten zijn ook niet fijn voor jullie niet en voor Rienk ook niet natuurlijk.
pi_86487214
Die MvM lampjes zijn handig :+ Wij gebruiken hem hier nu voor die grote kleine!
Maar het is het proberen waard natuurlijk! Ik zou het gewoon testen Vlindur!
EN heus, er komt een leeftijd dat ze ook zelf weer gaan liggen :Y

Hier was het vanmorgen ook vroeg... Hele nacht niet gehoord en daarna allebei explosief vroeg wakker :X
pi_86487280
Ik weet niet hoeveel tijd je hem geeft om zelf weer in slaap te vallen? Het is immers normaal dat kinderen 's nachts wakker worden, alleen het vermogen om zelf in slaap te vallen hebben ze niet allemaal. Als hij niet zelf weer in slaap valt zou ik wel naar hem toelopen, even snel ruiken of hij in zijn luier heeft gepoept, een aai over de bol geven, neerleggen, toestoppen en weer weglopen (dus allemaal zonder iets te zeggen en zonder het licht aan te doen). Dan even laten huilen en het ritueel eventueel herhalen (a la controlled crying dus). Als het goed is, heb je deze methode niet vaak nodig.

Maar het blijft lastig advies geven op afstand, hoor. Ivan slaapt sinds die ene keer laten huilen goed in en ik begin me zelfs een beetje schuldig te voelen omdat ik me afvraag of hij het niet koud had. Uiteindelijk moet je gewoon doen wat voor jezelf goed voelt. Maar ik kan me levendig voorstellen dat je het op een bepaald moment zelf zo zat bent dat je methodes toepast waar je eerder niet toe bereid zou zijn. Ja, goh, hij kan niet zeggen wat er mis is, dus je gist en je probeert en je doet dat met allemaal goede intenties. Je kunt er best eens naast zitten, dat hoort er ook allemaal bij. :*
pi_86487316
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:31 schreef freecell het volgende:

EN heus, er komt een leeftijd dat ze ook zelf weer gaan liggen :Y

Kan ik dat zwart op wit krijgen? :D
Mijn dochter is 7 maanden en als ze wakker word gaat ze gelijk staan, en ik had ook bedacht dat ze vanzelf wel weer ging liggen maar dit is nog even teveel hoop ;)
We houden ons nu aan het vast schema met tijden vaste tijd naar bed en dan een jank/troost schema (10 minuten janken, 10 minuten troosten etc. etc etc etc)
Dus wie weet word het ooit eens wat.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_86487321
Ivan gaat trouwens ook in bed staan als hij wakker wordt of als hij niet wil of kan slapen. Als hij dat doet terwijl ik weet dat hij slaap nodig heeft loop ik terug, leg ik hem neer, leg ik hem op zijn zij (dat werkt gek genoeg vaak) en druk ik zijn knuffelpopje tussen de armen). Vaak gaat hij meteen weer staan, maar ik heb ook gemerkt dat hij bij die ene keer laten huilen zelf weer ging liggen.
pi_86487357
Ik ga pas naar hem toen als hij echt huilt, en dan idd neerleggen, speen erin, instoppen en een aai over de bol. En dat werkt ook wel, Maar 2/3/4 uur later is hij gewoon weer wakker -O-
pi_86487423
Oja, das inderdaad goed lastig -O- Lekker warm aankleden en zorgen dat hij vlak voor het naar bed gaa goed gegeten heeft deed hier de truc... Maar vervelend is het wel....

Lamstraal: das ook wel erg jong om het al zelf te kunnen hoor ;) Ook jong om te gaan staan trouwens :D
pi_86487440
Ohja, wat ik ook nog wilde zeggen: ik heb zelf ook periodes dat ik 's nachts wakker word en me even heel angstig voel, bijvoorbeeld door een nachtmerrie. Ik voel me op die momenten heel eenzaam en heb moeite om weer in slaap te vallen. Wat ik mezelf probeer voor te houden is dat baby's geen robots zijn en ook zulke nachten door kunnen maken. Daarom lijkt het me helemaal niet gek om je kind in ieder geval te laten weten dat je er bent.

Maar daarnaast is het óók belangrijk om de gewoonte te doorbreken, denk ik. Ik ben groot genoeg om dat zelf te doen, meer een kindje heeft daar meer begeleiding bij nodig.
pi_86487460
Rienk moet meestal juist niet op zn zij. Dan rolt ie gauw door op zn buik en kruipt ie snel onder de dekens uit }:|
Ik leg hem op zn rug met knien tegen zn gezicht aan. En dan maken dat ik uit zn kamer kom :Y
pi_86487495
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:44 schreef freecell het volgende:
Oja, das inderdaad goed lastig -O- Lekker warm aankleden en zorgen dat hij vlak voor het naar bed gaa goed gegeten heeft deed hier de truc... Maar vervelend is het wel....
Ja precies, dat is alles wat je kunt doen. Zorgen dat hij het comfortabel heeft (desnoods eens een zetpil proberen?) en met zo minimaal mogelijke aandacht weer in slaap te laten vallen.

Het komt wel goed, Vlindur, het klinkt alsof je het heel verstandig aanpakt en het lijkt me een kwestie van afwachten tot hij jou niet meer nodig heeft om weer in slaap te vallen.
pi_86487517
quote:

Lamstraal: das ook wel erg jong om het al zelf te kunnen hoor ;) Ook jong om te gaan staan trouwens :D
Voor hij op bed gaat krijgt hij een papfles :Y Niet dat hij dat helemaal opdrinkt. Maar dat is zijn keuze.
En ja joh. Hij loopt al aan de hand en kan de eerste traptrede al opkomen! We waren bij McLaura en Thijs lag op bed en het traphekje stond open en toen opeens stond Rienk op de eerste trap :o

Ja, een nachtmerrie kan, maar elke paar uur? En dan zou hij toch ook wel anders huilen?
pi_86487543
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja precies, dat is alles wat je kunt doen. Zorgen dat hij het comfortabel heeft (desnoods eens een zetpil proberen?) en met zo minimaal mogelijke aandacht weer in slaap te laten vallen.

Het komt wel goed, Vlindur, het klinkt alsof je het heel verstandig aanpakt en het lijkt me een kwestie van afwachten tot hij jou niet meer nodig heeft om weer in slaap te vallen.
Mag dat morgen? Ik wil weer es een nacht doorslapen :Y :O ;)

Maar ja, ik doe mn best. Ik hou zielsveel van dat ventje, maar die nachten breken me op hoor.. :@
pi_86487561
Waarom niet elke paar uur? Maar het kan ook gewoon zijn dat hij een slaapcyclus heeft afgerond, wakker wordt en gaat huilen om welke reden dan ook (help, ik ben alleen! help, het is donker!).

Oh, en eet hij overdag ook genoeg? Ik zou namelijk niet alleen naar die laatste papfles kijken.

En als het je opbreekt: het is écht niet gek om te kijken of het werkt als je hem laat huilen zonder naar hem toe te gaan! Dat gaat even heel moeilijk zijn, maar wie weet werkt het.

-Edit- Wat ik ook nog bedacht - kan hij niet dorst hebben? Is het niet zo dat sommige ouders een beker water in bed laten staan? Misschien even aan de dreumesmoeders vragen?
pi_86487681
Lastig Vlindur en heel herkenbaar. Niels wordt sowieso altijd nog rond die tijdstippen wakker maar gisternacht werd hij minstens 10 keer wakker en vannacht kwam hij om 3 uur moeilijk weer in slaap en om 6 uur was hij klaar met slapen. Dus: :O + wallen tot mijn knieën en Niels zit er ook zo bij.
Hier werkt het juist niet om zo weinig mogelijk aandacht aan hem te besteden wanneer ik hem troost 's nachts. Ik moet hem juist even uit de situatie halen, bijvoorbeeld door hem aan zijn maantje te laten voelen, anders raakt hij hysterisch.
Ik vermoed dat er weer tandjes op doorkomen staan, maar ik voel een richel bij de bovenste hoektanden en die "horen" nog niet door te komen :P Hij heeft nog maar twee ondertanden, maar daarnaast voel ik niets.

Wat is dat voor lampje Free? Vast niet van Moeders voor Moeders ;)
Niels heeft in zijn kamer geen plek voor een nachtlampje wat in het stopcontact moet, ik ben eigenlijk op zoek naar een (LED)lampje op batterijen.
Zijn maantje uitdoen werkt hier ook niet, hij is dan helemaal bang als hi jwakker wordt.

Wat een prachtige trouwjurken komen er voorbij!! Als ik niet in een zwangerschapsoutfit getrouwd was, dan had ik in zo'n rode jurk willen trouwen O+ Ik vond het trouwens een heel geslaagde actie van ons om gratis te trouwen en daarna gezellig zelfgebakken gebak te eten aan picknicktafels bij een schattig eettentje hier. Ik hou niet zo van grote feesten en al helemaal niet van in de belangstelling staan.

edit:
En nu is hij na 3 kwartier al weer wakker :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86487717
Godver. tiep ik een heel verhaal, verkeerde vinger beweging -O-

Magoe eeh. Hij eet goed genoeg. Hij eet zn bordjes meestal niet helemaal op, dus extra tussendoortjes geef ik niet.

Hij krijgt ' ochtends 180/6 pap uit een bord
als hij wakker is om 10:00 een fruithap
12:00 brood (eet hij nooit allemaal op)
Tussen 12 en 15:00 een 180/6 of 210/7 fles
15:00 als hij wakker is een cracotte of soepstengel
om 18:00 warm eten. Gaat ook lang niet altijd op
Als hij het opheeft krijgt hij een toetje en soms als ik denk dat hij het gewoon niet lustte. (Hij krijgt niet altijd een toetje, als hij voldaan is krijgt hij vaak geen toetje) Toetje = joghurt met wat brinta om te verdikken zodat het op de lepel blijft.
om 20:00 een papfles 210/7 of een pyjama papje

En dorst hebben we een keer gedaan om 11:00 toen hij toen wakker werd, maar toen werd hij om 2 uur evengoed weer wakker. En ik wil eigenlijk niet dat hij 's avonds drinken krijgt. Straks wordt het een gewoonte dat hij steeds wil drinken?
pi_86487729
Wij hebben een lampje van de Ikea (zo'n spookje), maar ik vind dat er wel heel veel licht vanaf komt.

Jemig, Twinkly, dat klinkt héél zwaar. Ik wou dat ik het even van je over kon nemen. :*
pi_86487735
Vlindur, wat Claudia zegt was hier voor doorslapen dé oplossing. Meer eten overdag. 's Ochtends een graanmaaltijd (ik doe een papfles, want lekker snel :@ ), tussendoor fruit, lunch met een boterham en een cracker, tussendoor nog een cracker en een flinke avondmaaltijd. Maar dat werkt pas als hij ook daadwerkelijk goed wil eten. Doet hij dat?

En verder... ik had de hoop dat Isabeau ooit door zou slapen al min of meer opgegeven en toch kwam het met 10 maanden goed...

:*
pi_86487758
oh, ik kwam weer met mosterd na de maaltijd zie ik }:|
pi_86487787
Wij hebben ook een spookje en ik vind ze ook vrij fel. (Het spookje kan 5 uur zonder stroom branden)

Sorbo, Rienk eet dus zn normale eten al niet eens allemaal op, dan kan ik er toch moeilijk nóg meer instoppen? *Edit, oh. Je had het nog niet gelezen dus :) :*

Oh hemel Twinkly, nog minder slaap -O- Ik geef het je te doen zeg :* :* Enne, foto van jou in de jurk graag! O-) *O* *O*
pi_86487813
Het ziet er inderdaad uit als een keurig eetschema.

Ivan is trouwens echt een 'knop om'-kind. Toen hij als kleine baby vaak wakker werd 's nachts was één keer genoeg om hem te laten huilen. Ineens had hij door hoe het moest, zelf weer in slaap vallen. Maarja, dat hoort bij hém.
pi_86487848
quote:
Dat kleine monstertje wou al heel vroeg zelf gaan zitten.
Nu kruipt ze ergens heen om zich daar aan op te trekken.
We horen al maanden van het CB dat het niet goed is dat ze zo jong al zelf wilde zitten en staan, maar ik kan haar moeilijk vastbinden.

Meer mensen met een kind wat eigenlijk alleen borstvoeding wil? een paar hapjes normaal eten gaat wel maar veel meer dan een paar hapjes is het niet.
Fles is geen optie (speen trouwens ook niet)
Dus een zwaardere maaltijd voor het slapen wil niet echt lukken.
Iedereen zegt dat het vanzelf wel een keer gaat lukken, dus we blijven iedere dag maar weer hopen dat ze ineens wel goed eten en slapen gaat :D
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_86487912
Ik had het inderdaad nog niet gelezen.

Ik kan niks anders bedenken dan toch echt gecontroleerd huilen toepassen en niet druk maken over dat ie gaat staan of zitten. Hij gaat echt wel weer liggen. En doorbijten, hoe moeilijk het ook is. Het is verdomde moeilijk! Isabeau krijste alsof ik zonder verdoving haar tanden aan het trekken was, maar het werkte echt!
En zet gewoon een kookwekker, dus als hij wakker wordt wel gelijk naar hem toe, instoppen, aai over bol en wegwezen. Tien minuten wachten, indien nodig neerleggen, aai over bol en wegwezen, dan 15 minuten en waarschijnlijk hoef je dan al niet meer terug.

Ik denk dat die methode zwaarder voor jou is dan voor Rienk. Hoewel hij meer herrie zal maken.

(je weet wel dat ik je alleen maar wil vertellen hoe ik dénk dat 't opgelost zou kúnnen worden hè?, Rienk inschattende, hij lijkt in sommige dingen best veel op die smurf van mij)
pi_86487914
Ik zie dat Esmee morgen alweer jarig is!
  donderdag 16 september 2010 @ 09:32:47 #256
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86488340
:W Hoi!

Het blijft hier maar snel gaan zeg!

Ik zag een heleboel prachtige vrouwen (en mannen!) voorbijkomen op trouwfoto's. O+
Lente stapt *O*, Rienk, Leander, Florian en Mart slapen niet door of zijn te vroeg wakker. :'(
Stef ontdekt de wereld op turbosnelheid, Aviva schuift op haar billen, Leah is nog steeds haar relaxte zelfje...

Ik vergeet vast heel erg belangrijke dingen, sorry. :*

Hier gaat het eigenlijk erg goed! Emma 'doet haar ding' op haar manier. Ik kreeg gisteren een mailtje van de neonatoloog (was een mailtje voor een andere arts met mij in de CC) met daarin de volgende quote: 'Emma ontwikkelt zich wat vertraagd maar gestaag. Erg bijzonder voor een kindje als Emma!'
Twee dagen nadat we bij die arts op controle geweest waren besloot Emma dat ze écht wel speeltjes over kon pakken en kon rollen van rug naar buik. :')
Haar groeiachterstand is ze flink aan het inlopen; van -4SD naar -2,5 SD. Qua lengte is ze van-3SD naar -2,5 SD gegaan en haar koppie zit al tijden netjes op de -1,5 SD.

Sinds dinsdag echter is ze ziekjes. Dinsdag begon ze met 38,6 en gisteren en vandaag schommelt het tussen de 39 en de 40. Na een paracetamol is ze een uurtje blij daarna is het vrijwel non-stop huilen. :'( Volgens de HA is het een flinke verkoudheid en moet ze het gewoon uitzieken. Het drinken gaat gelukkig nog goed en ze is vooral niet suf. Ik maak me nog niet echt zorgen maar fijn is anders.
Ze is ook gewoon vooral zo sneu. :'(

SPOILER
EDIT: En als ik dan eens niet 2 uur over een post zou doen met allerlei pauzes tussendoor, dan had ik ook alle suggesties voor Rienk kunnen lezen. :)
Emma is natuurlijk nog veel kleiner, maar ik kan het duidelijk merken wanneer ze een dag niet goed gegeten heeft. Dan wordt ze 's nachts namelijk tussen 4 en 5 wakker voor een fles. Eet ze wel voldoende dan slaapt ze tot een uurtje of 7. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat Rienk niet voldoende binnenkrijgt he!
Als je wilt dat Rienk meer eet, zou je dan niet kunnen proberen om hem vaker op een dag kleinere maaltijden te geven? Misschien dat dat nog een beetje helpt? :*

[ Bericht 14% gewijzigd door Keshet op 16-09-2010 09:38:15 ]
A grand adventure has begun.
pi_86488501
Ah Emma :* Snel beter worden hoor!
pi_86488701
Aggos, zie die lieve Emma nou O+ ;(

Beterschap voor je meisje! En het ís natuurlijk ook bijzonder hoe ze het doet. Ik kan er, als ik haar zie, gewoon niet bij dat zij dat iniminie-meisje was!
pi_86488785
Awhgoshie arme zieke Emma, ze kijkt echt zielig :{ :* :* Snel beter worden hoor!!!!
Wat super dat ze zich goed ontwikkeld en zo goed groeit Keshet! *O*

Vlindur ik was helemaal vergeten je te feliciteren. Wat super leuk dat jullie gaan trouwen!! *O* O+ ^) En jullie hebben het allerleukste bruidsjonkertje O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 16 september 2010 @ 09:53:04 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86488864
Vlindur, rienk heeft de afgelopen tijd superveel geleerd, hè? Zijn wereld is ineens een stuk groter.
Dat is best een wereldschok voor o'n klein ding. Is dus ergens helemaal niet gek dat hij 's nachts dan een beetje paniekerig is.
Ik weet niet of het bij je past, maar je kan natuurlijk ook proberen bij het nachtritueel een soort dagbespreking te doen. Vertellen wat hij allemaal gedaan heeft, ff rustig quality time en benoemen dat hij een heftige dag heeft gehad. Beetje zweverig mss, maar voor mijn Kids werkt het.

Andere gedachte: slaapt hij voldoende overdg? Als ze overdag onvoldoende Alpen, ijm e 's avonds te overprikkeld om goed te slapen...

Ach, emma, arm grutje zo! Wel fijn dat de curves o aan het bijtrekken zijn!

Twinkly ook zulke gebroken nachten... Heftig, hoor! :*

[ Bericht 95% gewijzigd door DaviniaHR op 16-09-2010 09:59:49 ]
  donderdag 16 september 2010 @ 09:57:57 #261
265732 Keshet
pi_86489021
Het werkt Davinia! *O*
  donderdag 16 september 2010 @ 10:00:54 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86489097
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:57 schreef Keshet het volgende:
Het werkt Davinia! *O*
:P

Ti's iedere keer een gok o ik m'n wachtwoord nog weet. Vandaar. Heel verhaal typen en dn "error" is ook weer zoiets ;)
pi_86489103
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:47 schreef Sorbootje het volgende:
Beterschap voor je meisje! En het ís natuurlijk ook bijzonder hoe ze het doet. Ik kan er, als ik haar zie, gewoon niet bij dat zij dat iniminie-meisje was!
Inderdaad! Ik heb hetzelfde. Ook bij Evie heb ik dat heel sterk. Op de wbw-nederland website staat een foto van een pasgeboren ieniemienie Evie en dan kun je je haast niet voorstellen dat ze nu een stevige bijna dreumes is van 72 cm (net zo lang als Niels!) :o
(Leuk trouwens dat je ook naar de wbw-dag gaat BJ!)

Ik zag er gewoon uit als een zwangere fatty :P
pi_86489297
Ik vond jou juist heel mooi zwanger, Twinkly. Dat heb ik indertijd nooit gezegd omdat ik niet meepostte, maar ik bewonderde wel op afstand. :+

Emma is inderdaad een heel bijzonder meisje. Ik krijg vaak een brok in m'n keel als ik foto's van haar zie. Nu ikzelf de termijn nader waarop Emma is geboren ben ik me er nog meer bewust van wat zij (samen met jullie, haar ouders, Keshet) heeft doorgemaakt en hoe dapper ze is geweest en nog steeds is.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:30:28 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86489889
En als ik geen Minke krijg, dan wil ik een Leah O+

En al die jurken O+
nou kan ik niet achterblijven natuurlijk
SPOILER
Vlindur, als Harry zo'n periode heeft, ga ik er even bij zitten en help hem in slaap (zingen, aaien, met zachte dwang op zijn buik houden). Harry heeft soms ook de neiging om zich weer om te draaien en met armen tegen het bed te slaan (om zich wakker te houden? :? ), terwijl ik gewoon zie dat hij moe is. Uiteindelijk valt hij dan altijd wel weer in slaap. In principe haal ik hem nooit uit bed. Maar ik moet zeggen dat Harry (behoudens de 2 voedingen) 's nachts eigenlijk prima slaapt. Overdag gaat de laatste tijd ook vrij aardig...
en natuurlijk moet ik nu tijdens het typen van dit stuk naar boven }:|

Ow en als je niet kan laten huilen, dan moet je het niet doen want dan blijf je niet consequent. En interval belonen is de sterkste bekrachtiger die er is.
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:09 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

We horen al maanden van het CB dat het niet goed is dat ze zo jong al zelf wilde zitten en staan, maar ik kan haar moeilijk vastbinden.

Meer mensen met een kind wat eigenlijk alleen borstvoeding wil? een paar hapjes normaal eten gaat wel maar veel meer dan een paar hapjes is het niet.
Fles is geen optie (speen trouwens ook niet)
Dus een zwaardere maaltijd voor het slapen wil niet echt lukken.
Iedereen zegt dat het vanzelf wel een keer gaat lukken, dus we blijven iedere dag maar weer hopen dat ze ineens wel goed eten en slapen gaat :D
Schrijf je over mijn zoon?
Die gaat nu al zelfstandig zitten :D
En hij wil ook alleen bv. Een paar hapjes pap wil hij wel of groenten/fruit a la Rapley, maar een fruithap (Olvarit/Friso) krijg ik er echt niet in. :N

Laat staan een ritme in slaapjes/voedingen :X
pi_86489995
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:30 schreef Asyniur het volgende:
En interval belonen is de sterkste bekrachtiger die er is.
Wat bedoel je daarmee? Dat 'controlled crying' averechts werkt?

Ik merk juist dat erbij blijven zitten bij Ivan slecht werkt. Dat wil zeggen, na 1,5 uur valt hij eindelijk in slaap en de dag erop verlangt hij weer hetzelfde. Ik moet vooral niet met hem bezig gaan, want dan gaat zijn gezichtje op lachstand en wordt hij héél wakker. (Hey, leuk! Nu gaat ze nog zingen ook!)
pi_86490171
Heel herkenbaar hoor dat je zoontje nog weinig vast voedsel wil, maar maak je geen zorgen, het is nog tot een jaar bijvoeding en zelfs na het eerste jaar is borstvoeding nog een heel belangrijke bron van voedingsstoffen. Het komt vanzelf dat hij meer vast voedsel gaat eten. En bovendien heb ik hier nog nooit een relatie gemerkt tussen een volle buik en 's nachts wakker worden, helaas -O-

Niels bonkt, maar hij doet dat geloof ik juist om in slaap te vallen.

Asy wat een prachtige jurk O+ wat zag je er mooi uit!1

Dankje Claudia :@ Maar ik heb de echte fatty foto's nooit gepost :')

Ik ben niet voor laten huilen. Maar inderdaad, als je niet wilt laten huilen kun je het beter ook niet proberen. Anders leert je kind alleen maar dat lang en hard huilen helpt. Uit een onderzoek blijkt trouwens dat kinderen die altijd getroost worden in het eerste jaar meer huilen maar in het tweede jaar minder dan kinderen die men laat huilen.

Zo ziet de enorm gezellige Niels eruit na te weinig slaap :')
  donderdag 16 september 2010 @ 10:43:15 #268
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86490303
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:09 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Ons meisje is nu bijna 8 maanden en ze besloot ongeveer 4 weken geleden dat het tijd werd om zelf te gaan zitten! Een paar dagen later vond ze het erg nodig om te kruipen en een week ofzo later ging ze staan! De afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook pasjes kan zetten langs de tafel of in de box. Tsja vroeg?! :? Ze zal er wel aan toe zijn denk ik dan. Ik ga 'r iig niet vastbinden! Morgen op het CB zullen ze er wel wat van zeggen.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:45:27 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86490388
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Dat 'controlled crying' averechts werkt?

Ik merk juist dat erbij blijven zitten bij Ivan slecht werkt. Dat wil zeggen, na 1,5 uur valt hij eindelijk in slaap en de dag erop verlangt hij weer hetzelfde. Ik moet vooral niet met hem bezig gaan, want dan gaat zijn gezichtje op lachstand en wordt hij héél wakker. (Hey, leuk! Nu gaat ze nog zingen ook!)
Nee, wat ik er mee wil zeggen is als je de ene keer meteen gaat kijken, de andere keer een paar minuten wacht etc (kortom steeds iets anders doet), dat je dan een interval beloning geeft en dat houdt gedrag langer in stand.
Je leert je kind dan: de aanhouder wint.
Ik heb het hier overigens niet over uitzonderingen (dus als er echt iets aan de hand is).

Iedereen moet doen wat voor zichzelf én voor zijn/haar kind werkt.
Harry blijft gewoon krijsen tot hij helemaal over de rooie gaat. Bovendien kan ik het gekrijs niet horen want het snijdt mij door mijn ziel. Ik zing voor Harry altijd hetzelfde liedje, hou hem op zijn buik en aai hem over rug of zijn bolletje. Hij krijst dan ook wel, maar minder lang en hij kalmeert uiteindelijk en ook niet onbelangrijk: ík voel me er beter bij dan als ik beneden zit en hem hoor krijsen.
En ik zit echt niet bij alle slaapjes zo bij hem. Soms dagen niet en soms heeft hij het even nodig zoals zojuist maar nooit bij alle slaapjes op een dag.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:47:07 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86490447
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:43 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Ons meisje is nu bijna 8 maanden en ze besloot ongeveer 4 weken geleden dat het tijd werd om zelf te gaan zitten! Een paar dagen later vond ze het erg nodig om te kruipen en een week ofzo later ging ze staan! De afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook pasjes kan zetten langs de tafel of in de box. Tsja vroeg?! :? Ze zal er wel aan toe zijn denk ik dan. Ik ga 'r iig niet vastbinden! Morgen op het CB zullen ze er wel wat van zeggen.
Opschepster! :6

Niels, wat zie je er gezellig uit! }:|
pi_86490467
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:39 schreef Twinkly het volgende:

Ik ben niet voor laten huilen. Maar inderdaad, als je niet wilt laten huilen kun je het beter ook niet proberen.
Ik heb moeite met dat advies omdat het veronderstelt dat je een opvoedkeuze moet maken en je eraan moet houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen grenzen moet bewaken, dat je keuzes moet maken waar je zelf (emotioneel) achter staat en dat het altijd het beste is om consequent te zijn. Maarja, ik kan me zó goed voorstellen dat je op een bepaald moment radeloos raakt en je dingen gaat proberen die eerder geen optie waren. Flexibel zijn, improviseren en niet te hard voor jezelf zijn, zijn wat mij betreft óók belangrijk.

En tja, wat is het effect van je opvoedkeuze op je kind? Het is lastig om daarachter te komen. Misschien is troosten in het algemeen wel het beste, maar ten koste van wat? Hoe vrolijk ben je overdag als ouder? Hoe groot is de kans op een burn-out waardoor je er vrijwel niet meer voor je kind kunt zijn? En wat doet het met de relatie met je geliefde? Een kind heeft ook behoefte aan ouders die het fijn hebben met elkaar.

Het is gewoon verdomd lastig allemaal. Ik vind het wel héél fijn om hier te lezen over een variëteit aan methodes zodat een ieder eruit kan pikken wat bij haar past. En de kindjes verschillen ook erg van elkaar, dat blijkt wel weer!
pi_86490469
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen (wat Asy schreef dus).

Het gaat hier trouwens net zo als bij jullie Asy, Niels gaat echt echt echt niet slapen als hij op zo'n manier huilt, die maakt zichzelf alleen maar wakkerder. Ik geloof dat onze mannetjes wel op elkaar lijken :D
pi_86490581
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb moeite met dat advies omdat het veronderstelt dat je een opvoedkeuze moet maken en je eraan moet houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen grenzen moet bewaken, dat je keuzes moet maken waar je zelf (emotioneel) achter staat en dat het altijd het beste is om consequent te zijn. Maarja, ik kan me zó goed voorstellen dat je op een bepaald moment radeloos raakt en je dingen gaat proberen die eerder geen optie waren. Flexibel zijn, improviseren en niet te hard voor jezelf zijn, zijn wat mij betreft óók belangrijk.

En tja, wat is het effect van je opvoedkeuze op je kind? Het is lastig om daarachter te komen. Misschien is troosten in het algemeen wel het beste, maar ten koste van wat? Hoe vrolijk ben je overdag als ouder? Hoe groot is de kans op een burn-out waardoor je er vrijwel niet meer voor je kind kunt zijn? En wat doet het met de relatie met je geliefde? Een kind heeft ook behoefte aan ouders die het fijn hebben met elkaar.

Het is gewoon verdomd lastig allemaal. Ik vind het wel héél fijn om hier te lezen over een variëteit aan methodes zodat een ieder eruit kan pikken wat bij haar past. En de kindjes verschillen ook erg van elkaar, dat blijkt wel weer!
Ik vermoed ook wel dat het per kind verschilt. Je vertelt dat Ivan bij de "controlled crying"-methode best snel in slaap valt en het daarna ook "weet". Dan kan ik me voorstellen dat het voor Ivan minder hard aankomt dat hij niet getroost wordt dan voor een kind wat helemaal over zijn toeren raakt.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:54:09 #274
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86490683
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:47 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Opschepster! :6

o|O :P ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 10:55:49 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86490745
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je het consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.
Natuurlijk pas je in de loop van de tijd misschien wel je opvoedmethode aan omdat je ontdekt dat iets anders beter werkt. Maar je moet het wel een tijdje vol (kunnen) houden want anders werkt het alleen maar tegen je.

Snap je wat ik bedoel?
pi_86491075
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:45 schreef Asyniur het volgende:

Bovendien kan ik het gekrijs niet horen want het snijdt mij door mijn ziel.
Niemand kiest er denk ik voor om haar kind stelselmatig te laten huilen. De hoop is dat één, twee of drie keer genoeg is om het patroon te doorbreken.

Maar ik herken je gevoel héél erg. Ik vind gekrijs ook zo verschrikkelijk. Sterker nog, ik kan zelfs slecht tegen gemopper. Ik smeer bijvoorbeeld een boterham voor Ivan voordat ik hem uit bed haal zodat hij niet de hele tijd ongeduldig zit te mopperen. Mijn vriend doet dat niet en ik kan dat maar moeilijk aanhoren.
pi_86491086
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je niet consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.
:Y
pi_86491233
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Claudia, ik geloof dat Twinkly bedoelt dat als je het consequent kan blijven (een tijd lang) dan kun je het beter laten. Want anders krijg je dus dat je steeds wisselend toch naar je kind gaat en dan creeër je dus dat interval belonen.
Natuurlijk pas je in de loop van de tijd misschien wel je opvoedmethode aan omdat je ontdekt dat iets anders beter werkt. Maar je moet het wel een tijdje vol (kunnen) houden want anders werkt het alleen maar tegen je.

Snap je wat ik bedoel?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat het niet helemaal overeenkomt met de opvoedpraktijk. Als een baby 's nachts wakker blijft worden als je A doet, dan probeer je de volgende dag B. Werkt B niet, ga je op C over. Lijkt C gunstig uit te pakken, doe je dat de volgende dag weer. Ik heb ook geklooid met blijven zitten tot hij sliep, net iets eerder weggaan, misschien een nachtlampje erbij, toch maar een schone luier, wat Dentinox en een zetpil, wel of geen muziekdoosje, een warmere slaapzak, slaapjes anders indelen.

Dat hangt allemaal samen met het grote zoeken naar wat er in vredesnaam aan de hand is. Ik bedoel er maar mee te zeggen dat het volgens mij inherent is aan het feit dat een kind niet kan zeggen wat er is en je dus alleen je giswerk hebt en het uitproberen van verschillende dingen.
pi_86491330
Ik kon het ook echt echt echt niet. Isabeau ging zó over de rooie, dat sneed ook bij mij door mijn ziel. Ondertussen bleven we avond aan avond maar aan de slag met Isabeau. Soms sliep ze pas om 1 uur! We werden er stapelgek van. En toen heb ik ten einde raad alsnog controlled crying toegepast. Ik heb mezelf echt gedwongen volgehouden en de rest is geschiedenis. Ze heeft twee avonden stampij gemaakt (maar niet langer dan 20/25 minuten) en sindsdien gaat ze gewoon altijd meteen slapen. Ik dnek dat ze net als Ivan een knop-om-baby is. Ik begrijp heel goed dat dit het niet voor iedereen is en je moet ook vooral, hoe zweef 't ook klinkt, je gevoel volgen. Ik kon Isabeau pas laten huilen toen ik begreep dat ze alleen maar huilde omdat ze beneden wilde spelen en niet omdat er iets vreselijks met haar aan de hand was.

Twinkly, mooie fatty! O+
pi_86491529
Ik vind het ook zo'n mythe 'dat je als moeder wel weet wat er met je kind is'. Ik ervaar het meer als een leerproces. Er zijn nog regelmatig dingen die ik over Ivan leer. Als ik het ene moment hier zeg dat hij zo'n gemoedelijk mannetje is dan blijkt hij de week erop ook zo zijn Exorcisttrekjes te hebben. :Y)
pi_86491775
Oh, en dit klinkt ontzettend mushy, maar ik kan me bij Niels niemand anders voorstellen dan een Twinkly, bij Harry niemand anders dan een Asyniur en bij Isabeau niemand anders dan een Sorbo. En ik geniet ervan om over jullie eigen dingen met jullie kinderen te lezen: Harry die al uit een beker drinkt en in een potje poept, eigenwijze Isabeau die heus niet slimmer is dan haar moeder en temperamentvolle Niels die zich gelukkig mag prijzen dat hij een lieve moeder heeft die zo bewust omgaat met het ouderschap.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:27:18 #282
265732 Keshet
pi_86491776
Misschien moet je dan zeggen dat jij de knop-om-mama bent Sorbo. ;)

Sowieso is het allemaal best lastig vind ik. Je wordt tegenwoordig overspoeld met informatie, adviezen, etc. Als je zelf op zoek gaat naar informatie dan vind je nog veel en veel meer. Ieder kind is anders, iedere moeder is anders en toch doen we veel hetzelfde, met kleine tot grote nuances daarin die onze manier van opvoeden bepalen.
Toch merk ik, onder familie, vrienden, collega's etc., dat mensen vaak 'hun' manier proberen op te dringen. Volgens mij vaak vanuit onzekerheid. Want als jouw manier niet de beste is dan doe je zelf ook iets niet goed, nietwaar?

Wat ik aan mezelf merk is dat ik (een overkill aan :') ) informatie verzamel, die filter en gebruik en toepas op een manier die mij het beste lijkt. Het beste voor mij en Emma, dus zonder een waardeoordeel te vellen over de manier van anderen.
Tot nu toe werkt dat voor ons maar nu is ze natuurlijk ook nog niet zo moeilijk. :D

Ik ben trouwens erg blij met de baby'tjestopics hier. Ik heb het gevoel dat iedereen z'n best doet een ander in zijn waarde te laten en dat men ook durft te posten over twijfels, onzekerheden, fouten, trots, blijdschap, verdriet. Het hele menselijke scala aan emoties zeg maar. Ook de adviezen die gegeven worden, de vragen die gesteld worden komen op mij oprecht over!
Ik heb er in ieder geval veel aan gehad tot nu toe! :*

/einde filosofische dagboekpost. :@

EDIT: En kunnen we dan nu afspreken dat iedereen maximaal 1 keer per uur post zodat mijn posts niet elke keer als spuit 11 overkomen. }:| _O-
pi_86491854
Mart is zojuist door schoonmoeder opgehaald.
Ik trok het echt niet meer. Word maar zieker en zieker lijkt wel.
En wil hem niet aansteken omdat hij zelf ook nog verkouden is.

Bah :(
pi_86492019
We zijn weer wakker :+

Bedankt allemaal, echt waar heus! Ik pas controlled crying dus ook toe en ik denk dat ik maar de kookwekker ga zetten, want mijn wekker doet een half uur over 5 minuten :{w :') Ik kan het echt niet om zijn gehuil aan te horen.

Maar Sorbo heeft gelijk, Rienk is net Isabeau :Y Mocht het nou vanavond weer drama zijn ga ik het toe passen. J. slaapt al met oordoppen, dus het moet wel lukken om hem te laten huilen.

Nu ga ik even fruit geven. Heeft ie gister ook niet gehad omdat hij sliep, maar nu eten we maar wat later hoor :)
pi_86492145
Nou hup ymme, je bed in! :*
  donderdag 16 september 2010 @ 11:39:25 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86492245
vlindur, wat ik me nog bedacht, was rienk niet ineens van 4 naar 2 slaapjes gegaan? mss is dat toch echt te weinig?

en claudia, controlled crying werkt voor jou. niet voor iedereen.
nit kiezen voor controlled crying is wel degelijk een heel basale opvoedkeuze. de een doet het wel, de ander niet.

ben nu trouwens filmpjes aan het kijken van jackie evancho. mijn hemel, wat een stem heeft dat kind! :o
pi_86492461
Davinia, dat zegt Claudia toch juist ook?! :)

Vlindur, als je het niet meer trekt bel je mij maar. Ik lul je d'r wel door!
pi_86492561
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:36 schreef Sorbootje het volgende:
Nou hup ymme, je bed in! :*
:@ Dat kan ik dus echt niet.
Veel te stil, saai etc. Zit nu lekker beneden op de bank. Zo dadelijk maar eens een soepje eten.

Thanks anyway. :*
pi_86494200
Davinia, Rienk is na de zomervakantie 's avonds eerder op bed gegaan en kwam er daarna om 23:00 niet meer uit voor een fles. Zijn schema was voorheen als volgt:

07:00 fles
08:30 -09:45 slapen
10:00 fruit
11:00 - 13:00 slapen
daarna fles (tenzij hij rond 12 wakker was, want 12:00 was officieel fles tijd)
14:00 - 16:00 slapen
daarna iets eten
18:00 fles en wat groente
19:00 23:00 slapen
23:00 papfles
00:00 - 07:00 slapen

Na de vakantie wilde hij na ' ochtends niet meer slapen. Tegenwoordig is was het zo:

07:00 pap
09:00 - 11:00 slapen
12:00 brood met roosvicee
Tussen 12:00 en 15:00 een 180/6 of 210/7 fles (hij vraagt daar zelf om.)
14:00 - 16:00 slapen
16:00 De fruit die hij niet heeft gehad die ochtend of een knaagachtig iets (rijstwafel, soepstengel of een cracotte)
Soms doet hij van 17:00 tot 18:30 nog even een powernap. Gister heb ik hem wakker gehouden
18:00 Eten
20:00 papfles of pyjamapapje
20:30 - 07:00 SLAPEN

Dit was het, nu gaat overdag gewoon goed. Ik maak hem niet wakker (Tenzij we wegmoeten, wat amper gebeurd) dus slaap krijgt hij overdag genoeg.
Ik hield hem gister wakker om te kijken of hij dan wel goed sliep. En dat deed hij, tot 01:30 -O-

Dus het was goed en prima. Maar sinds de luieruitslag en de bijbehorende nachten is het drama -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 16-09-2010 12:43:54 ]
pi_86496513
Twinkly we hebben voor Linde zo'n spookje en die kan in verschillende standen. De kunst is om 'm net 'vast' te zetten als ie niet zo fel is :+ Maar ja dat kost soms wel even want hij gaat best snel

Esmee krijgt morgen deze voor haar verjaardag. Opladen op dat onderdingetje en daarna kan ie ook mee naar bed. Ook in blauw verkrijgbaar

pi_86497540
Ik ben even op internet aan het kijken voor leuke fietsstoelen. En wat een leuke printjes allemaal zeg :D

En een baby mag dus in de fietsstoel als ze zelfstandig kunnen zitten. Tja dat kan Mart (nu 6,5 maand).
Maar om hem nu al in een fietsstoelje te zetten :?
Natuurlijk is het wel zo dat hij wat 'groter' is dan gemiddeld en ook wat steviger. Maar denk toch dat ik (als ik binnenkort al een stoel koop, want wil ook wel graag een moederfiets maar daar het geld nog niet voor) nog eventjes wacht met het fietsen.

Wel lijkt het me helemaal super. Vooral omdat ik nog niet over een rijbewijs beschik :)

[ Bericht 28% gewijzigd door ymme op 16-09-2010 14:36:50 ]
pi_86498627
Officieel mag je pas fietsen als je kindje 9 maanden is. Wij zijn met Rienk gaan fietsen toen hij ZELF ging zitten. Dit was geloof ik met 7.5 maand? (ik weet het niet eens meer :@ ) We hebben toen een stoeltje gekocht en geen apart ook nog nieuwe fietsen. We hebben beide een goeie fiets en mijn zadel is naar achteren gezet zodat ik nog steeds (een soort van) normaal kan op en afstappen.

En eerst 5 minuutjes, alleen een rondje in de wijk en daarna een groter rondje door de wijk. Nu fietsen we ook naar de winkel toe en kunnen we wel verder. Maar het is steeds geen mooi weer en voor verre afstanden pak ik de auto wel.

En we hebben deze
O+

Ik wilde deze trouwens, maar die hadden ze niet }:| Maar ben nu erg blij met mn stippen!
pi_86498647
Ymme: officieel zeggen ze geloof ik dat ze zelfstandig moeten kunnen gaan zitten. Wij zijn deze week voor het eerste even kort naar de winkel gefietst. Voor mezelf heb een beetje de 9 maanden aangehouden, dat is hij nu over 2 dagen.

Leuk cadeautje voor Esmee dat barbapapa lampje! :)
pi_86498780
Leuk vond hij het trouwens wel op de fiets :)

pi_86498815
Oh Vlindur dat is een mooie kinderstoel. Die had ik ook al gezien :)
Ik ga denk ik ook maar netjes de 9 maanden aanhouden :) Of als Mart zelf gaat zitten maar niet eerder hoor. Hij moet nog langer met zijn rug doen ;)
pi_86498991
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:49 schreef Meimeltje het volgende:
Leuk vond hij het trouwens wel op de fiets :)

[ afbeelding ]
Mooie foto O+

Ymme, als jij denkt dat hij stabiel genoeg is is het aan jou. Om nou gelijk tot 9 maanden te wachten doe je toch niet ;) Maar 6.5 maanden is wel wat vroeg ja :Y

oh Gosh! Rienk is morgen al 9 maanden! :o
pi_86499124
Mooi stoeltje Vlindur!
Hier ook een Bobike, alleen wat saaier (zwart/grijs). Is van de oudste geweest en toen hadden ze niet al die leuke kleurtjes geloof ik.
pi_86502342
Wat ziet hij er vrolijk uit op de fiets, Meimeltje! Heerlijk kereltje. En wat ben jij een knappe vrouw!

Woohoo, Ivan kan eindelijk klappen! *O*
pi_86503500
Wat een pretbekkie, Meimel! :D

Applaus voor Ivan! Whoei! *O* Lief, he, in de handjes klappen? Lente kan nu 'op je boze bolletje' er achteraan. Liefst met jamhanden. :Y)

Ze zit trouwens tijdens het eten sowieso altijd achter d'r oren te krabbelen. Na het eten heeft ze dan ook altijd twee vieze plukken haar daar zitten. Geen idee hoe het komt. Misschien jeukt het door het kauwen? :?

[ Bericht 24% gewijzigd door Ssserpente op 16-09-2010 17:04:34 ]
pi_86503942
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ziet hij er vrolijk uit op de fiets, Meimeltje! Heerlijk kereltje. En wat ben jij een knappe vrouw!

Woohoo, Ivan kan eindelijk klappen! *O*
Ivan! *O*
pi_86504364
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:50 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een pretbekkie, Meimel! :D

Applaus voor Ivan! Whoei! *O* Lief, he, in de handjes klappen? Lente kan nu 'op je boze bolletje' er achteraan. Liefst met jamhanden. :Y)

Ze zit trouwens tijdens het eten sowieso altijd achter d'r oren te krabbelen. Na het eten heeft ze dan ook altijd twee vieze plukken haar daar zitten. Geen idee hoe het komt. Misschien jeukt het door het kauwen? :?
Rienk doet het ook, maar volgens mij is hij dan moe :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')