hihi, ik vond het juist wel fijne afleidingquote:Op donderdag 23 september 2010 14:52 schreef Poppejans het volgende:
Ik lees dit nu pas Twinkly, kom ik aan met mn naai-gezeur in PMs![]()
![]()
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef mefke79 het volgende:
En wat was ik jaloers op je destijds
Inderdaad heel leuk om te lezen, ik had dat dus met Incantrix! Die was na mij uitgerekend en beviel eerder. Toen was ik helemaal extra nieuwsgierig hoe mijn zoon zou zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
Mijn man kan er ook moeilijk mee omgaan hoor. DIe heeft hem van de week toen ik niet thuis was, gewoon overstuur laten brullen totdat hij in slaap gevallen is. Geen idee hoe lang want meneer heeft niet op de klok gekeken. Ik kan er nu nog om huilen als ik dit typ.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hihi, ik vond het juist wel fijne afleiding![]()
![]()
Ergens laten logeren of zelf ergens anders slapen daar ben ik nog niet aan toe eerlijk gezegd... ik zou de hele nacht wakker zal liggen, denkende aan een Niels die zich overstuur huilt.
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Maar het zal wel een fase zijn dat hij nu slecht slaapt. Vandaag gaat het overdag erg goed met naar bed brengen trouwens
Nou normaal ben ik daar helemaal niet bang voor. Toen ik laatst zei dat Harry alleen maar aan het zeuren was in zijn bedje (dus niet echt huilen) en dat hij minstens nog 5 minuten moest wachten met hem uit bed halen (in de hoop dat hij nog in slaap zou vallen), haalde hij hem na 1 minuut al uit bed want 'hij klonk zo sneu'...quote:Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef octopussy het volgende:
Dat is niet tof AsyIk was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat
![]()
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt
Oh, Mocht ik iemand hebben gekwetst dan spijt me dat oprechtquote:Op donderdag 23 september 2010 23:40 schreef RockabeIIa het volgende:
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zoNa wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.
Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer
Maar zo'n uitspraak zegt toch meer over de ander dan over jezelf?quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede. Een koninglijke bevallen.
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...quote:Op donderdag 23 september 2010 21:40 schreef freecell het volgende:
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen![]()
Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was
Als je dat van binnen heel goed weet, dan kunnen ze je ook niet zo diep raken dat je er wakker van ligt. Klinkt eerder alsof je zelf nog niet klaar bent met het verwerken van je bevallingquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:05 schreef ymme het volgende:
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
Maar oma heeft tonnen energie omdat zij goed geslapen heeft, dus kan ze lekker de hele dag zwaankleefaan met Stef doen en morgen voelt mama zich ook weer at beter omdat ze goed geslapen heeft en dan heb jij tonnen met energie om je ventje helemaal plat te knuffelen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennigHij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama
Maar je bent toch niet alleen een goede moeder voor Stef als je hem alles geeft waar hij op dat moment om vraagt? Ik vond een van de vorige postings van Groofsken heel goed: soms doe je dingen die over het geheel genomen in het bestwil zijn van je kind. Het is juist jouw taak als moeder om het grote geheel voor ogen te houden. Nu is de logeerpartij vooral praktisch van aard, maar als je het deed voor jezelf en voor Stef dan zou ik dat juist heel begrijpelijk vinden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama
pfffff.... wat een fucking onzin. niks van aantrekken hoor! volgende keer als iemand zoiets zegt ga je gewoon uitgebreid die uren voor de keizersnee uitleggen (in detail. veel detail) en daarna die eerste dagen na de keizersnee. die dagen waar je niet eens overeind kan komen zonder hulp. daarna kan je beginnen over naweeen die inwerken op die grote jaap in je buik waar geen morfine tegenop kan gevolgd door een uitleg over hoelang je nog last kan hebben van een keizersneequote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
precies mijn ideequote:Op vrijdag 24 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
Haha, aardig van jequote:
ja hehquote:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:17 schreef lily het volgende:
[..]
ja heh![]()
haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel)
Ja, dit heb ik dus ook en dat is zo vermoeiend. Ik heb steeds het gevoel tegelijkertijd hem te moeten steunen en Niels te moeten troosten.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:19 schreef lily het volgende:
[..]
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn
Hoe gaat het nu met je, Rocka? en met de boys?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Pfoeh, dat kan ik me voorstellen. Hoe is het met je nu? Hoe gaat het met je lijf?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Sectio is snijden, ceasar is keizerquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:06 schreef lily het volgende:
[..]
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.
tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor
en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
even opgezocht:quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Sectio is snijden, ceasar is keizermega spuit 11
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef lily het volgende:
[..]
even opgezocht:
caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver)
en secare = snijden
maar je begrijpt mijn punt
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.
nee, die heet dus Julius de keizer.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:03 schreef lily het volgende:
[..]
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
was dat niet de amazone kruipslagquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag.
Is dat niet een goed argument om je schoonouders voor te leggen? Dat het voor Harry duidelijk en consequent moet gebeuren, en dat ze daarvoor even over hun eigen 'oh jee hij huilt'-angst heen moeten stappen. In Harry's belang.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is.
Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...
Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig!quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging![]()
![]()
![]()
Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
Zoiets?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef wickie het volgende:
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijdquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig!En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt
Ja zoiets, alleen dan echt op haar knie en dan met het andere been dus gestrekt. Maar deze sleepvariant komt ook weleens voorbij. Zal eens kijken of ik het morgen kan filmen (heb geen camera op mn foon, jammergenoeg)quote:
Ja dat realiseer ik me ook. En ik realiseer me ook dat de jongste van de drie nog maar 8 is (bijna 9) en dat hij dus nog voor genoeg zorgen kan zorgen, maar dta verwacht ik eigenlijk niet. Da's zo'n zachtaardige jongenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd![]()
aah dat filmpje van IsabeauDat stemmetje, die knotjes
![]()
hihi ik ook, minstens kaalgeschorenquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Poppejans het volgende:
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over hadhij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |