abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86759223
Twinkly het klinkt heel bekend en ik heb het op een gegeven moment wel gedaan.
Eén nacht weg. Ik heb niet heel goed geslapen en inderdaad het idee dat hij dan daar overstuur was (en ik wilde het eigenlijk niemand aandoen voor een nacht :@ ) maar het voordeel was: hij gilde niet in MIJN oor en ik kreeg hem ook niet stil, dus qua huilen maakte het weinig uit.

Ik heb het overigens maar één keer gedaan, dus was er inderdaad ook heel terughoudend mee. Snap je heel goed hierin :*
pi_86760258
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn

Maar het is zeker een fase, Twinkly.
pi_86760795
Allereerst: Twinkly :* En beter verwoorden dan dat Freecell het doet, kan ik eigenlijk niet. Pas goed op jezelf!

Lente: Gefeliciteerd met je allereerste verjaardag! *O* *O* *O*
Ssserpente: jij gefeliciteerd met je mooie dochter. Al weer een jaar geleden. En wat was ik jaloers op je destijds :X Leuke dag gehad? Hopelijk niet te veel last van je tong. Ik heb dat virus niet gehad * klop af * maar wel een enorme aft laatst. Heb gewoon twee dagen op vloeibaar voedsel geleefd.

Driekus is ondeugend. Hij helpt tegenwoordig met eten, hij wil de lepel zelf vasthouden. Prima, hij moet het toch een keer leren en ach, dan knoeit ie maar wat meer. Maar vandaag had hij zijn dolle vijf minuten toen ie de lepel vast had. Het eten belande zo een meter verderop. En lachen, echt dubbel gewoon. Dan maak je mij dus niet meer wijs dat ie niet weet wat ie doet. Dat weet ie dus heeel goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 23 september 2010 @ 19:31:40 #208
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86760819
Pffff, Twinkly.

Wat in mij opkomt is toch de manier die Sorbo heeft toegepast. Het huilen klinkt mij meer als vermoeidheid in de oren. Ik denk dat je misschien niet moet proberen te troosten, maar dat je zou kunnen denken "ik ben de volwassene, en ik weet wat het beste is voor jou nu, slapen. Dus ik leg je in je bed. Ik kom af en toe mijn neus laten zien, maar ik pak je niet op en geef je nauwelijks aandacht, want slapen is nu echt het beste. Maar ik ben er wel voor je. Ik ga ervoor zorgen dat je over een paar nachten weer lekker kunt slapen. Want ik ben je mama en ik weet wat het beste is voor jou." :'( :*

Ik zou er écht op proberen te vertrouwen dat het inderdaad met twee of drie nachten voor mekaar is.
pi_86761054
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef mefke79 het volgende:
En wat was ik jaloers op je destijds :X
Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86762804
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grappig is het om dat achteraf te lezen! Ik was indertijd een beetje jaloers op Twinkly. Heel ongeduldig was ik niet, maar ik was zó benieuwd hoe een zoon van mij eruit zou zien en zou voelen en klinken.
Inderdaad heel leuk om te lezen, ik had dat dus met Incantrix! Die was na mij uitgerekend en beviel eerder. Toen was ik helemaal extra nieuwsgierig hoe mijn zoon zou zijn

Gefeliciteerd lieve Lente, hoop dat je een hele leuke dag gehad hebt *O* *O* *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 23 september 2010 @ 20:13:58 #211
313287 Groofsken3
pi_86762944
Gefeliciteerd Lente :o *O*. Groot klein lopend meisje O+ .
  donderdag 23 september 2010 @ 20:20:30 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86763259
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi, ik vond het juist wel fijne afleiding :P :*

Ergens laten logeren of zelf ergens anders slapen daar ben ik nog niet aan toe eerlijk gezegd... ik zou de hele nacht wakker zal liggen, denkende aan een Niels die zich overstuur huilt.
Wat ik het moeilijkste vind is dat mijn man er slecht me om kan gaan wanneer Niels slecht inslaapt en veel huilt.
Maar het zal wel een fase zijn dat hij nu slecht slaapt. Vandaag gaat het overdag erg goed met naar bed brengen trouwens *O*
Mijn man kan er ook moeilijk mee omgaan hoor. DIe heeft hem van de week toen ik niet thuis was, gewoon overstuur laten brullen totdat hij in slaap gevallen is. Geen idee hoe lang want meneer heeft niet op de klok gekeken. Ik kan er nu nog om huilen als ik dit typ.
We hadden sámen afgesproken dat wij dat niet zouden doen. Denk dat me dat nog het meest irriteert.
zeker omdat het kind gewoon oververmoeid is om meerdere redenen, daarnaast nog verkouden en opeens kan hij kruipen en trekt zich op. Normaal gaat hij hartstikke lief slapen
pi_86765196
Dat is niet tof Asy -O- Ik was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat :@
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt :')
  donderdag 23 september 2010 @ 21:02:32 #214
313287 Groofsken3
pi_86765410
Twinkly, ik bedoelde mijn reactie niet belerend of vervelend ofzo. Ik denk nu dat de toon heel evrvelend kan overkomen.

Ik bedoelde het meer als advies en dan met een manier om ernaar te kijken zodat je je misschien minder ellendig erbij voelt.

Ik zit nu een beetje met mijn dochter in dat schuitje en als ik dan strenger ben dan ik in eerste instantie zou willen zijn dan helpt het mij om zo te denken om toch door te zetten. :Y

:*
  donderdag 23 september 2010 @ 21:06:53 #215
313287 Groofsken3
pi_86765630
En over dat ergens anders slapen... Die van mij doen dat ook niet zomaar (behalve op Aruba), maar ik denk wel eens dat dat ook komt doordat ík ze dan ergens anders in bed probeer te leggen. Ik denk dat ze zich misschien wèl ergens anders door anderen in bed laten leggen, als ik er helemaal niet bij ben zeg maar. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me wel een reële mogelijkheid. Misschien dat Niels ook wèl gaat slapen als hij bij opa en oma is en jullie zijn al weg en zij leggen hem in bed? En dan zou het inderdaad goed patroondoorbrekend kunnen werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 23-09-2010 21:17:51 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 21:12:12 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86765899
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef octopussy het volgende:
Dat is niet tof Asy -O- Ik was bang dat mijn man dat ook zou doen wanneer ik er niet was, maar ik merk dat hij best snel 'ingrijpt'. Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat we allebei steeds trager reageren wanneer Hannah 's nachts wakker wordt. We wachten dan allebei tot de ander opstaat :@
En als ze dan bedenkt dat ze toch echt wel honger heeft en het op een krijsen zet, gaan we er alsnog allebei uit zodat de 1 het flesje klaarmaakt en de ander haar uit bed haalt :')
Nou normaal ben ik daar helemaal niet bang voor. Toen ik laatst zei dat Harry alleen maar aan het zeuren was in zijn bedje (dus niet echt huilen) en dat hij minstens nog 5 minuten moest wachten met hem uit bed halen (in de hoop dat hij nog in slaap zou vallen), haalde hij hem na 1 minuut al uit bed want 'hij klonk zo sneu'...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 23-09-2010 21:17:22 ]
pi_86767476
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen :{w

Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was :Y
pi_86769618
Ik moet eerlijk bekennen dat het bij ons geholpen heeft om Thomas een aantal keer te laten wenen in zijn bed. Hij gaat nu eigenlijk veel makkelijker slapen.
We zaten hier allebei met pijn in het hart naar elkaar te kijken en te hopen dat het vlug zou afgelopen zijn, maar hem een aantal keer een tijdje laten wenen, heeft hier enorm geholpen.

Leuk is het helemaal niet, maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen dat doen. Ik zou er dan ook wel begrip voor hebben.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:25:23 #219
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_86769955
Oh Poppejans! Ik vond het toen ook echt een soort van naar van mezelf dat ik voorgedrongen was, haha! Bij jouw felicitatie had ik ook een soort van -O- gevoel, omdat ik eigenlijk hoopte dat we tegelijk waren :)

Moeten jullie ook zo aan Twinkly denken nu?

Asy :'( Wat naar joh, daar zou ik ook heel verdrietig van zijn.. Hopelijk was het een foutje ofzo..
3!
pi_86770794
Oh Asy daar zou ik echt woest om kunnen worden, bah wat rot...
Kan me indenken dat je daar effe mee gezeten hebt, wij hebben nl hier dezelfde ''afspraak'' en ik ben daar heel stellig in.
Moet ik wel zeggen dat hier hij vooralsnog nooit ontroostbaar is in bed en als hij huilt is het omdat hij zn speentje kwijt is.En juist weer omdat we dus naar hem toe gaan als hij huilt ben ik ervan overtuigd dat hij zich daardoor veilig voelt en het goed met hem gaat zo.

Inca haha doe niet zo gek, een bevalling dient zich vanzelf aan hoor.Jij kan er niks aan doen dat ik bijna een olifantendracht had :+

Twinkly, ik hoop op een rustige nacht :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86770961
Ik hoop zo dat Twinkly een rustige nacht heeft.

We hebben hier ook een periode gehad dat we uren nodig hadden om Hannah in slaap te krijgen. Ze werd boos als je haar in bed legde, ondanks het volle buikje en de knuffels en het slaapliedjes zingen. Soms waren we van 8 uur tot 11 uur bezig. Op een gegeven moment leek ze te snappen wat de bedoeling was en sindsdien gaat ze zonder morren slapen ^O^
Ons ritueeltje: zodra ik merk dat ze moe is (wrijven in de ogen, gapen of mopperen) verschonen we haar, doen de pyjama aan en geven in haar kamer met gedimd licht een fles warme melk. Even boertje doen en dan in haar slaapzak in bed leggen. Ik zing altijd een slaapliedje en leg een lakentje over haar heen waar ze mee knuffelt. Meestal wil ze haar speentje. Ik heb in het hoekje van het bed een spooklampje liggen.
Dan wens ik haar goedenacht en loop de kamer uit.

Het in slaap komen gaat nu dus goed. Volgende wat we nu kunnen wensen is dat ze lekker doorslaapt tot 7-8 uur :P
pi_86773024
Lente, meisje, heel erg gefeliciteerd met je eerste verjaardag *O* *O*

Twinkly :*
Zoals velen hier al hebben gezegd en ook al eerder mijn zorg om je uitgesproken, doe ik nu toch weer.
Ik heb jammergenoeg geen tips of het antwoord. Ik heb alleen mijn virtuele steun die ik met al mijn hart naar je wil doorstralen.

Ik begrijp helemaal dat je er nog niet aan toe bent om Niels voor een nacht ergens anders te laten slapen. Maar wat Claudia zegt, misschien kan het een reset zijn. Een begin van een nieuwe weg. Het is het proberen waard. Misschien is het voor Niels wel een manier om uit deze cirkel te raken. Jammer dat je lief er zo veel moeite mee heeft, anders had je ervoor kunnen kiezen om zelf ergens anders te gaan slapen (bijv. bij je ouders).

Denk eens na over de opties, bespreek met je meest dierbare mensen om je heen wat misschien opties zouden kunnen zijn. Misschien toch eens naar de huisarts (of heb je geen fijne huisarts?) om dit te bespreken. Huisartsen zijn er niet alleen voor de lichamelijke zaken hoor.
Sorry als ik te ver doordraaf. Al heb ik je nog nooit ontmoet, Niels en jij zijn gewoon speciaal voor mij.
Dus een hele erge :* en virtuele knuffel van mij voor jullie.

En blijf vooral je verhaal doen hier, krop het niet op maar gooi het er hier gewoon lekker uit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 23 september 2010 @ 23:40:23 #223
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86773157
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zo ;) Na wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.

Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer :P
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86773888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:40 schreef RockabeIIa het volgende:
<offtopic> Ik zag een stukje voorbij komen over tukkers en accenten... Ik heb er geen probleem mee als iemand een accent heeft. Ik kan zelf ABN, heb dat ook nodig in mijn werk maar in goed gezelschap verval ik zo ;) Na wat ik lees hier lijkt het wel of het iets is waar je je voor dient te schamen. Dat vind ik op zijn minst gezegd een beetje vreemd en kwetsend.

Mijn 'baby' praat nog maar weinig. Wel veel tonen en klanken maar veel meer als Dat, dah (dag) is het nog niet. Ik ontdek ook nog geen twentse tongval, ook niet bij zijn broer :P
Oh, Mocht ik iemand hebben gekwetst dan spijt me dat oprecht :@

Twinkly, ik hoop dat je nu een betere nacht hebt! :*

Rienk gaat huilend op bed, maar zodra de speen er in zit en hij knien in zijn handen heeft is het meestal goed. De laatste tijd gaat hij niet slapen of wordt hij wakker van een poepbroek -O- Dat komt denk ik bij de luieruitslag vandaan. Vandaag had hij een mopperdag. Niet te geloven zeg, kleine mopperkont. Wilde alleen maar hangen en vermaakt worden. Heeft 3 keer geslapen, maar steeds maar heel kort.

Ik drink nog even mn wijntje op en dan duik ik er in. Morgen om 10:30 gaan we in ondertrouw ^)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86777700
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:02:27 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86777823
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef ymme het volgende:
Zonder bij te lezen.
Kreeg gisteren te horen. Ach jij moet niet zeuren. Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede.
Een koninglijke bevallen. Dat stelt niets voor. Gewoon bevallen dat is pas pijnlijk. Zo heb de hele nacht wakker gelegen.
Maar zo'n uitspraak zegt toch meer over de ander dan over jezelf?
Kortom: niet van wakker liggen en die ander in zijn sop laten gaar koken...
pi_86777868
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
pi_86777873
quote:
Een keizersnede heet niet voor niets keizersnede. Een koninglijke bevallen.
Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.

tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor ;(

en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
pi_86777925
Ik gun niemand z'n bevalling als ik heb gehad met Mart. Maar ik klaag dan ook niet. Ja soms tegen mijn man. Maar verder niet :D En dan nog z'n opmerking krijgen.

Maar goed. Ik moet het naast me neer leggen. En flink genieten van mijn prachtige zoon!
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:15:47 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86777982
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:40 schreef freecell het volgende:
Wrs had hij dan gewoon zijn dag niet Asy?
TARA kan normaal beter tegen gil en brul kinderen dan ik, maar ik heb hem ook wel eens horen zeggen: Nou, succes dan maar met brullen :{w

Maakt het niet minder vervelend, wel begrijpelijker. Maar logisch dat je er verdrietig om was :Y
Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is. ;)

Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...

Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:20:23 #231
95408 Incantrix
pi_86778046
Goedemorgen :) Hoe is het met u allen? Twinks, hoe was het vannacht?

Ssserpente, was het leuk gisteren?? *O*

Vlindur, whaaaa, leuk!! Alvast gefeliciteerd! :*

Ymme, mensen die zo oordelen kunnen je zeker raken, ookal weet je heus wel dat ze ongelijk hebben. En dat aan veel keizersneden de hel op aarde is voorafgegaan hoor je ook maar zelden vallen.. Maar weet je, als mensen zoiets zeggen, kijk dan maar gewoon eens naar dat mooie kleine ventje van je, want die heb jíj gemaakt! Hoe de bevalling ook was, een grotere prestatie kan ik me niet bedenken :)

Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennig :') Hij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen :'( Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
3!
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:21:06 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86778058
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:05 schreef ymme het volgende:
En dan weet ik van binnen heel goed. Maar op z'n moment weet ik ineens niets meer te zeggen.
Het heeft me echt geraakt.
Als je dat van binnen heel goed weet, dan kunnen ze je ook niet zo diep raken dat je er wakker van ligt. Klinkt eerder alsof je zelf nog niet klaar bent met het verwerken van je bevalling :)

De volgende keer zeg je gewoon: tuurlijk joh, gewoon bevallen is véél zwaarder dan een operatie waarbij je opengesneden wordt en een flinke buikwond aan over houdt. :{w Volgende keer doe ik lekker weer een ks :Y)
pi_86778089
Inca :* je BENT geen rotmama. Zeer zeker niet.
Wat zielig voor kleine Stef. Hopelijk gaat het slapen snel weer goed! :*
pi_86778130
Ik heb geen idee, ik ben nog nooit opengesneden. Houd ik ook liever zo moet ik zeggen ;)

Inca: logeren om dit soort dingen is toch heel logisch? Ik zou zeggen: geniet lekker van je nacht :@
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:30:17 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86778167
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:

Wij hebben ondertussen een beetje een nare nacht gehad, Stef heeft de hele nacht door liggen kermen in zijn slaap en dan slapen wij natuurlijk ook niet zo best.. Overdag wil hij ook de hele week al niet slapen, dus hij is heel moe, huilerig en ENORM eenkennig :') Hij kan nauwelijks nog zelf spelen, hangt constant aan me en als ik ook maar lijk weg te lopen gaat hij zó zielig huilen :'( Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
Maar oma heeft tonnen energie omdat zij goed geslapen heeft, dus kan ze lekker de hele dag zwaankleefaan met Stef doen en morgen voelt mama zich ook weer at beter omdat ze goed geslapen heeft en dan heb jij tonnen met energie om je ventje helemaal plat te knuffelen. O+
maar ik snap het wel hoor, dat had ik maandagavond :Y
pi_86778224
Dat lijkt me heel vervelend, Asyniur, als je niet op één lijn zit. Of eigenlijk is het nog vervelender, want je dacht dat jullie op één lijn zaten en hij doet iets anders.

Wij hebben veelal dezelfde manier van omgaan met Ivan, maar er zijn wel eens wat ergernissen over en weer. Ik vind dat hij Ivan soms te lang laat wachten en te veel met andere dingen bezig is. Als ik in een andere ruimte zit en ik hoor Ivan mopperen, dan denk ik: doe iets! Geef hem wat water! Geef hem een boterham! Doe hem naar bed! Knuffel hem even! Maar ach, zo dramatisch is het allemaal ook weer niet. Ik probeer ook niet te veel mijn manier aan hem op te leggen (probéér, hè?). Het lijkt me van een heel andere orde als je ziet dat je kind eronder gebukt gaat.

Octopussy, ik moest lachen om jullie nachtelijke laconisme! Heel herkenbaar! We hebben vaak geen zin om (meteen) uit bed te gaan en het blijkt dat Ivan meestal alweer heel gauw in slaap valt.

Twinkly, ik hoop dat jullie een betere nacht hebben gehad. En voel je niet bezwaard om je gevoelens te blijven spuien, hè? Ook (of misschien wel juist!) als je niets doet met de adviezen die je krijgt. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we die geven omdat we zo graag iets voor je zouden willen betekenen, maar we begrijpen heel goed dat je je eigen weg moet vinden. :*
pi_86778277
Claudia, dat heb ik ook, maar als ik hem dan (voor mijn gevoel) gewoon aan laat prutsen met de kinderen, blijkt het op zijn manier ook allemaal prima te werken en zijn beide kinderen ook gewoon happy....
Want de keerzijde van dat langzaamaan gedoe is hier wel dat hij ook meer geduld heeft :Y En dat voelen de kinderen haarfijn aan!

Oeh en ik had gisteravond een sollicitatiegesprek (deel 2, met andere mensen) en na een half uurtje vroeg ze wanneer ik ging beginnen 8-) en het is maar 1x per maand, dus geen probleem met opvang!
pi_86778347
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:20 schreef Incantrix het volgende:
Nu logeert hij vanavond bij mijn moeder omdat ik laat thuisben ivm cursus en lief een bedrijfsfeest heeft, dus ik zie hem morgenmiddag pas weer en stiekum voel ik me dan toch een beetje een rotmama :')
Maar je bent toch niet alleen een goede moeder voor Stef als je hem alles geeft waar hij op dat moment om vraagt? Ik vond een van de vorige postings van Groofsken heel goed: soms doe je dingen die over het geheel genomen in het bestwil zijn van je kind. Het is juist jouw taak als moeder om het grote geheel voor ogen te houden. Nu is de logeerpartij vooral praktisch van aard, maar als je het deed voor jezelf en voor Stef dan zou ik dat juist heel begrijpelijk vinden.
pi_86778509
Smogges...

Allereerst even een *O* voor Lente en haar lieve mama! Hopelijk hebben jullie een gezellige verjaardag gehad gisteren...Van harte alledrie!

Ymme, laat je niet op de kast jagen joh, volgens mij is er geen enkele (of in elk geval vrij weinig) bevalling die met gekriebel gepaard gaat, zoiets doet nou eenmaal pijn, of het nou een keizersnee is (waar je volgens mij vooral ook nadien veel last van hebt) of een natuurlijke. :* voor je!

Twinkly, jeetje meis, wat een rottig gevoel moet jij soms hebben als Niels niet kan slapen en zo de boel bij elkaar krijst, maar onthou wel dat je ondanks alles echt een fantastisch lieve moeder bent voor Niels... hij had zich niks beters kunnen wensen! :* voor jou en ook je lief, want ik heb echt respect voor hoe jullie met die kleine man omgaan.

En algemeen over huilen en zo, mijn man is er veel makkelijker dan ik in om Minke soms te laten huilen, en 's nachts hoort hij haar gewoon ook echt niet, hij wordt er niet wakker van. Dus dan ben ik gewoon standaard de sjaak... vind ik niet erg hoor, meestal is het effe speentje erin en weer verder tukken. (inmiddels heb ik ook gewoon 3 spenen in haar bedje gelegd, dan kan ze er 's nachts altijd wel een vinden... :@ )
Gisteren dachten we ook dat ze gewoon geen zin had om te slapen, steeds mopperen en af en toe echt huilen met dikke tranen... tot ik bedacht dat we haar laatste flesje nog niet hadden gegeven... o|O Daarna was het snel gebeurd... oeps!

Trix, veel plezier vanavond, rust lekker uit! Stef vermaakt zich echt wel hoor en je bent er zeker geen rotmama om! :*

Vlindur, heel veel plezier vandaag! Ondertrouw = feestje waard hoor ;)
pi_86778586
Julie reacties doen een mens goed :* Thanks meiden!
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:09:58 #241
95408 Incantrix
pi_86778731
:) Sure Ymme, dat is ook fijn van hier he? :)

En ook van mij thnx :* Ik weet ook best dat het gewoon ff zo is en dat Stef er heus niet getraumatiseerd van raakt ofzo, maar ipv hem dan morgenochtend te gaan halen ga ik naar een vakbeurs en dan zie ik hem pas laat weer enzo.. Maar nouja, een nachtje slapen is ook wel fijn, haha! Gisteren bij het lenzen aanmeten riep iemand iets over uitgerust zijn.. Ik kon nog net mijn grimas verbuigen tot een soort van semi-glimlach, haha ;)
3!
pi_86779124
quote:
Zonder bij te lezen.
pfffff.... wat een fucking onzin. niks van aantrekken hoor! volgende keer als iemand zoiets zegt ga je gewoon uitgebreid die uren voor de keizersnee uitleggen (in detail. veel detail) en daarna die eerste dagen na de keizersnee. die dagen waar je niet eens overeind kan komen zonder hulp. daarna kan je beginnen over naweeen die inwerken op die grote jaap in je buik waar geen morfine tegenop kan gevolgd door een uitleg over hoelang je nog last kan hebben van een keizersnee :*

stelletje mutsen soms ook. ik heb hier eenmaal gewoon en eenmaal met keizersnee geworpen, nou, ik heb gejammerd als een klein jong bij de gewone, maar doe mij die maar vergeleken met die keizersnee hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86779228
en een te prtoberen tip voor de dames met kleefkindjes: hier hielp het bij selene geweldig goed om zingend weg te lopen. geen idee waar dat vandaan komt, maar het werkt als een speer! bij ravi doe ik het dus eigenlijk standaard altijd. maar die vertoont niks geen eenkennigheid.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86779394
Gos Ymme wat een trut zeg. Ik zou net als Simmu lekker alle *ranzige* details gaan vertellen en natuurlijk ook dat je het hebt geprobeerd maar dat het gewoon echt niet lukte. :*

Incantrix, succes met je lenzen! En lekker slapen hoor zonder Stef, weet ie over een week toch niks meer van ;)

En mijn vent is ook heel makkelijk met Rienk. Wacht net zolang tot ik het doe :') Net als wat Claudia zegt, Rienk moppert en hij doet niks. Of hij valt en dan wacht hij te lang met oppakken :( (Rienk kukelt wel vaker om, en we wachten met kijken/oppakken/troosten tot we weten hoe erg is), soms valt hij en geeft geen kik, maar soms valt hij wel serieus en dan ben ik er als de kippen bij, terwijl J. nog even de zin afkijkt aftiept of eerst de afstandsbediening pakt en de tv op pauze zet. Daar kan ik me ook heel kwaad om maken :Y En net met slapen. Hij wordt er niet wakker van, dus ik ben de lul. En hij heeft ook GEEN geduld. Als het hem niet lukt gooit ie zo de handdoek in de ring -O-

Rienk ligt zonder ontbijt alweer op bed :@ Hij werd om 07:30 wakker en we hebben toen boven een uur rond gehangen, J, is thuis aan het werk en ik heb gedouched en Rienk struint dat wat rond en toen ik hem om 08:30 zn kleren aan wilde doen was hij alweer moe. Dus die mag nu tot 09:50 slapen, dan gauw een papfles en dan naar het stadhuis :Y Moet kunnen voor een keertje hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 24-09-2010 10:09:55 (Wel goeie zinnen maken he..) ]
pi_86779508
Ik moet een beetje lachen om het contrast in je posting, Vlindur. Eerst mopperen op je aanstaande en daarna in ondertrouw gaan. :D O+ Veel plezier gewenst alvast!
pi_86779562
Mijn man is ook niet zo goed met baby's (althans in mijn ogen dan heh, is ook weer een andere invalshoek :P ). Maar wel met grotere kinderen. En dat worden ze vanzelf :Y)

veel plezier, Vlindur :)
pi_86779637
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
pi_86779672
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om af te geven op mijn vriend, hoor, want hij is heel goed met Ivan! Ik wilde alleen duidelijk maken dat zijn manier niet een slechtere manier is. Ik denk dat ik eerder soms een beetje doordraaf. Een beetje dan. Heel soms.
precies mijn idee
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:59:40 #249
95408 Incantrix
pi_86779869
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:52 schreef lily het volgende:

[..]

precies mijn idee
Haha, aardig van je ;)

Bwuh, die cursusdag heb ik verkeerd onthouden ;( Alleen nu nog mijn moeder afzeggen gaat niet, die verheugt zich altijd zo op oppasdagjes..

Ow, en Poppejans, ik vergeet het al de hele tijd te posten, maar ik voelde dat vooral zo toen ik net was bevallen, in het kader van de hormonen enzo :D ;)
3!
pi_86780248
Whaha, ja. Ach ik hou wel van hem en ik ben ook gewoon soms te panisch. Maar ook soms doet hij het echt niet goed. Maar ok. Hoort er gewoon bij toch? :) We kunnen niet alles 100% perfect doen. We doen beiden ons best en ook wij maken fouten. Leer je alleen maar van :Y

Rienk werd zelf wakker om .45 en zit nu op blokjes te kauwen. :Y) De fles heeft ie zelf weer opgedronken in de wipstoel O+

Wij gaan, tot straks! :W

Inca :* :*
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:13:07 #251
190853 RockabeIIa
pi_86780255
Dank voor je reactie, Vlindur :)
pi_86780348
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:59 schreef Incantrix het volgende:
Haha, aardig van je ;)
ja heh :7

haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel :+ )
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:29:24 #253
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86780689
Ik vind sowieso niet dat je je hoeft te schamen voor wat dan ook dus zeker niet voor een accent. Wat ik aangaf is dat ik het altijd heel sneu vindt als iemand alleen maar dialect kan spreken, wat in mijn ogen weer heel iets anders is dan een accent.
Anders bespreken we het een keer onder het genot van een coooooooola Rocks! 8-)

Vlindur heel veel plezier bij het in ondertrouw gaan! ^)

D. heeft ook andere gewoontes en manieren bij het omgaan met Emma. Zijn manier is minstens net zo goed als de mijne maar vaak gewoon iets anders. We zijn ook andere mensen dus dat is ook logisch. Dat 't me soms frustreert is een ander verhaal maar dat moet ik gewoon gaan accepteren. :D

Over de keizersnee kan ik kort zijn. Ik ben om half 2 's middags opengesneden en de volgende ochtend heb ik zelf gedoucht. Een uur daarna ben ik zelf naar de ic (Emma) gestrompeld omdat er geen verpleegkundige beschikbaar was om me te brengen op het moment dat ik dat wilde. Niet dat ik nou zo'n bikkel ben; ik ben mezelf compleet voorbijgelopen toen omdat ik alleen maar bij Emma wilde zijn. Het morfine-infuus sneuvelde 's middags en ondanks dat ik verging van de pijn wilde ik geen nieuwe, zonder was ik een stuk mobieler.
Na een dag of twee heb ik nauwelijks pijn meer gehad. Ik zou een keizersnede serieus zo weer doen maar dat is mijn ervaring en ik weet dat iedereen het op zijn of haar eigen manier beleeft. Vergeet ook niet dat ik van te voren eigenlijk topfit was, ik had geen buik, geen bekkenklachten, ik had heerlijk geslapen. Ik had alleen maar honger omdat ik de avond ervoor voor het laatst wat gegeten had. M'n drinkontbijtje zat nog in m'n tas, die zou ik na de CTG nemen. :')
A grand adventure has begun.
pi_86780747
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:17 schreef lily het volgende:

[..]

ja heh :7

haha, met doordraven bedoel ik "wij" als moeders en niet Claudia alleen (maar dat wist je wel :+ )
:D

Zo had ik het niet eens geïnterpreteerd. Maar ik kan wel een stootje hebben, hoor. 8-)
pi_86780954
Jullie zijn lieverds! :* :* Over mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Het is voor mij minder erg dan voor mijn man en voor Niels op zo'n moment. Alleen kom ik door de vermoeidheid niet echt ana het schrijven van sollicitatiebrieven toe, geen concentratievermogen, en dat is wel erg frustrerend.

Wickie :*

quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:19 schreef lily het volgende:

[..]

Ik herken dit gevoel. Niet het moeilijk slapen van Niels maar mijn echtgenoot heeft veeeel minder geduld dan ik. En als de kinderen dan wat drukker zijn dan normaal (ik noem eens een zijstraat) ga ik me meer druk maken om zijn humeur dan puur om het feit dat de kinderen druk zijn.
Niet fijn
Ja, dit heb ik dus ook en dat is zo vermoeiend. Ik heb steeds het gevoel tegelijkertijd hem te moeten steunen en Niels te moeten troosten.
En wat Vlindur en Asy ook schrijven, mijn man heeft ook nog eens heel weinig geduld: hij geeft het heel snel op en wordt dan boos.

Ik denk dat het voor ons juist zou helpen wanneer mijn man ergens anders gaat logeren, zodat hij een nacht of desnoods een paar nachten door kan slapen. Hij moet tenslotte werken overdag en ik denk dat hij ook veel beter om kan gaan met het huilen wanneer hij uitgeruster is. Helaas heb ik een eigenwijze man ;)

Asy wat verschrikkelijk, ik zou er ook van gaan huilen en heel boos zijn. Het is een kwestie van vertrouwen; je hebt samen die afspraak gemaakt! :( :*

Wij hebben het samen vaak over opvoeden en hoe we omgaan met huilen, maar als het puntje bij paaltje komt is mijn man het er ineens niet meer mee eens en is het allemaal de schuld van "mijn methode". Het vervelende is dat ik veel over dit soort zaken lees, ik ben er erg in geïnteresseerd, terwijl mijn man dat niet doet.

Niels gaat op precies dezelfde manier slapen als Harry en wij moeten er ook precies zo mee omgaan: duidelijk zijn en weggaan, dan houdt hij binnen een paar minuutjes op met huilen en gaat spelen in bed om daarna te gaan slapen. Als hij niet kan slapen dat gaat hij op een bepaalde manier huilen, dan troost ik hem en gaat het vaak wel goed.
Maar door de verkoudheid werkte dit anders, ik ging sneller naar hem toe omdat hij zich rot voelde en daardoor hysterisch ging huilen, daardoor raakte hij juist oververmoeid.
Wat jij zegt dus Groosken (jouw post was helemaal niet belerend en kwam lief over hoor :* Sowieso probeert iedereen hier elkaar te helpen en zit niemand anderen te commanderen wat ze moeten doen). En inderdaad ging hij op dat moment alleen maar slapen toen ik hem alleen liet. Maar ik moet wel zeggen dat ik na een paar minuten mijn spijkerbroek al aan had en bezig was mijn schoenen aan te trekken om hem dan maar in de doek te doen en buiten te gaan lopen. Dan zou hij in ieder geval wel slapen. Maar toen hield hij al op met huilen. Maar wat vond ik het vreselijk, mijn arme ventje zo overstuur omdat hij zich naar voelt en dan kan ik hem ook nog eens niet troosten.

Gisteravond moest ik hem drie keer opnieuw troosten, daarna heeft hij een lange ruk gemaakt en werd vannacht maar twee keer wakker waarna hij weer vlug ging slapen. Dus het is weer als vanouds :)

Icantrix wat rot dat je ventje overdag niet wil slapen en 's nachts zo kreunt. Komt dat door tandjes? -O- Wat vermoeiend ook voor jullie zeg :* Hopelijk voelt hij zich snel beter zodat jullie allemaal weer wat uit kunnen rusten.

Vlindur hoe is het nu met Rienks handje en met de luieruitslag?
Heeeeeeeel veel plezier vandaag met in ondertrouw gaan *O* Gaan jullie nog een taartje eten daarna? ^)

Sorbootje is de luieruitslag van Isabeau al weg?

Claudia ik kan me goed voorstellen dat je wat jaloers was!! En je moest nog zooo lang wachten :D Ivan vond het veel te lekker knus bij jou in de buik! Ik had hetzelfde een beetje toen Jochem van Troel gehaald werd door alle complicaties. Ik dacht dat ik nu vast nog wel 4 weken zou moeten wachten op Niels. En toen kwam hij twee dagen later :D

Ymme wat een domme ):O Na een normaal verlopen vaginale bevalling kun je vrijwel direct weer uit bed, voor je kindje zorgen, borstvoeding geven. Bij een keizersnede is dat allemaal een stuk moeilijker en pijnlijker. En aan een keizersnede gaat heel vaak een helse poging tot vaginaal bevallen vooraf.
Ene oor in andere oor uit dus bij zo'n bewering :*

Rocka ik weet niet meer wat ik precies schreef, maar ik wilde niemand kwetsen hoor. Zelf vind ik het accent van Friezen die NL spreken het mooist, vooral de "R", dat komt vast doordat mijn opa en oma Fries waren O+
En van het tukkerse accent krijg ik een soort heimwee gevoel :D Maar toch woon ik liever in het midden van het land hoor :Y

Niels kan sinds een paar dagen de ringen van zijn stapeltoren precies eromheen leggen, ik geef ze nog wel aan voor de juiste volgorde *O* En, heel lief, als ik vraag "wil je een boekje lezen?" pakt hij een boek uit de kast O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 24-09-2010 10:53:17 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:38:37 #256
190853 RockabeIIa
pi_86780964
Vlindur, je kunt nog terug hoor! :p maar klinkt alsof je wel een goeie getroffen hebt <3
pi_86780978
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Dank voor je reactie, Vlindur :)
welke reactie?
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:40:52 #258
190853 RockabeIIa
pi_86781025
Keshet, daar sluit ik me ook bij aan hoor.
Gaat niet echt veel ontopic vandaag hè?

For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:43:29 #259
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86781103
Ik vind het wel ontopic hoor Rockabella!

Juist nu de mini's wat groter aan het worden zijn en je er (meestal) wat ritme en regelmaat in hebt gekregen begint het grote verwerken van de afgelopen periode!
Dat kan best heftig zijn, al zeg ik het zelf.

Fijn om wat van je te horen Twinkly! :*
A grand adventure has begun.
pi_86781104
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef lily het volgende:

[..]

welke reactie?
ik snap het al...de kleine lettertjes...over accenten...oke
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:43:39 #261
190853 RockabeIIa
pi_86781112
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:39 schreef lily het volgende:

[..]

welke reactie?
Op mijn opmerking over accenten/dialecten
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:45:02 #262
190853 RockabeIIa
pi_86781155
Keshet, ik begin ook steeds vaker terug te denken aan vorig jaar nu zo voor zijn eerste verjaardag....
pi_86781177
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
For the records: ik had graag een keizersnede gehad. Kun je toch niks meer aan doen achteraf behalve ermee proberen te leven en te accepteren dat het zo gegaan is...
Hoe gaat het nu met je, Rocka? en met de boys?
pi_86781253
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:

Pfoeh, dat kan ik me voorstellen. Hoe is het met je nu? Hoe gaat het met je lijf? :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:54:05 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781490
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:06 schreef lily het volgende:

[..]

Keizersnede, of in het latijn sectio caesarea.
Caesare, snijden in het Latijn.

tot zover het koninklijk bevallen...en hee..snijden doet best pijn hoor ;(

en for what its worth, ik vond de ks mijn meest rot bevalling
Sectio is snijden, ceasar is keizer :@ mega spuit 11

http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=526

Maakt dat het een grote operatie is die nog wéken last geeft. Nooit de easy way out. wie dat zegt heeft écht geen idee, of is nog nooit geopereerd.

*weer wegsluipt* :@ :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86781632
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Sectio is snijden, ceasar is keizer :@ mega spuit 11
even opgezocht:

caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver :+ )
en secare = snijden

en hier vind ik weer dit

Deze noodverlossing, waarbij het leven van de moeder werd opgegeven ten voordele van het leven van het kind: de keizerlijke wet

maar je begrijpt mijn punt
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:01:13 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781689
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef lily het volgende:

[..]

even opgezocht:

caedere = hakken, (dat gaat ook weer wat ver :+ )
en secare = snijden

maar je begrijpt mijn punt
ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.

Nu ja, waar heb ik het over, met mijn Mavo. :@ zoonlief moest woordjes leren, en daar zat Ceasar tussen, vandaar dat ik dat weet. :P )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86781741
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:

ja precies, maar ceasare is dus wel keizerlijk... Secare, snijden, vervoeging Sectio.
Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:03:53 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86781758
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:03 schreef lily het volgende:

[..]

Julius Caesar heeft er zelf niets mee te maken (schijnt).
nee, die heet dus Julius de keizer. ;)
pi_86782138
Ymme, beetje spuit 11 reactie van mij, maar een keizersnede lijkt me vooral ook geestelijk heel erg zwaar. Omdat het na de geboorte allemaal zo anders loopt dan je hoopt en verwacht.
Maar ik denk dat elke soort bevalling zijn voor en nadelen heeft. En elke bevalling is gewoon heftig.
Dus belachelijk dat iemand zoiets durft te zeggen.

Hier gaat alles goed, het is nogal druk en hectisch geweest de afgelopen weken. Veel knopen doorgehakt enzo (positieve knopen hoor )
Maar met Mette gaat het gewoon z'n gangetje. Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag. Ze kletst heel erg veel, bijna continu, maar er is nog niet veel van te maken. Ook niet echt gericht naar iets ofzo. Ze kletst wel echt tegen haar knuffels, dat is heel erg grappig om te zien.
Boekjes lezen is hier nog geen optie, die worden mishandelt en in haar mond gepropt. Eigenlijk propt ze alles in haar mond. Afgelopen woensdag wilde ik graag nog even wat in de tuin doen, maar ze bleef elk blaadje wat ze tegenkwam in haar mond stoppen.. Dat vind ik wel echt heel vervelend. Een speen indoen helpt, maar we zijn net zo goed op weg die overdag helemaal uit te bannen...
Maar ja, eigenlijk weinig nieuws hier.

Oja mijn vriend kan echt niet multitasken. Dat breekt hem soms wel op met de opvoeding. Maar voor de rest doet hij het wel goed hoor. Soms wel dingen op zijn manier, die ik net wat anders zou doen.
Het is een geluk bij een ongeluk geweest dat hij in de eerste maanden eigenlijk de hoofdzorg heeft gehad over Mette, daar heeft hij heel veel van geleerd en ook veel vertrouwen uit gehaald.
pi_86782407
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Ze sjeest het hele huis door met haar vreemde kruipslag.
was dat niet de amazone kruipslag :7
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:41:15 #272
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86783001
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:15 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mja, hij was gewoon het gebrul moe: wat ik ook doe, het help toch niet...
Nou moet ik wel zeggen dat mijn man ook niet de meest geduldige persoon is. ;)

Het moeilijkste is gewoon dat mijn schoonouders (die dus 2 dagen oppassen) Harry bij elke piep uit bed halen. Harry doet altijd even moord en brand bij naar bed brengen maar als je dan wegloopt en de deur dicht doet, dan is hij al stil voordat je beneden bent. Ik krijg het die mensen niet duidelijk gemaakt. Met als gevolg dat Harry na een druk weekend (onze schuld) op maandag 3x een half uur en dinsdag 2x een half uur heeft geslapen. Zit ik de hele avond met een brullend kind te kijken. En dan laat mijn man hem op woensdag gewoon brullen. Kind snapt er toch niks meer van...

Ik ga maar weer een gebruiksaanwijzing schrijven... *sucht*
Is dat niet een goed argument om je schoonouders voor te leggen? Dat het voor Harry duidelijk en consequent moet gebeuren, en dat ze daarvoor even over hun eigen 'oh jee hij huilt'-angst heen moeten stappen. In Harry's belang.

Voor mij en mijn man was het op een gegeven moment een vallend kwartje: kindjes moeten leren te gaan slapen, en als ouders moet je ze daarbij helpen.
Op de een of andere manier (vanwege het zinnetje: ze kunnen eten, poepen en slapen?) dachten wij dat het slapen al ingebakken zat, maar het is echt iets waar we Thomas bij hebben moeten helpen en daar hoorde in ons geval ook bij dat we hem een paar keer hebben laten brullen (uitproberen of we nog komen?). Maar pas nadat we alle andere dingen ook geprobeerd hadden hoor. Erbij blijven zitten met of zonder lichaamscontact, de hele mikmak. Alleen dat werkte voor Thomas niet. Het laten brullen heeft twee of drie avonden geduurd, en toen waren we erdoor. Sinds dien gaat hij braaf slapen, soms meteen en soms na een minuutje of vijf protesteren. (overigens gaat het in slaap komen bij nachtelijk wakker worden sinds dien ook beter, dan kan hij nu 9 van de 10 keer zelf)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86783023
Hai :W

Ymme, wat een domme opmerking zeg! En erg jammer dat je ervan wakker hebt gelegen. Te veel eer voor de persoon in kwestie :(

Vlinduuuuur nu ben je ondergetrouwd! *O* *O* Ik was gisteren nog even in je hometown, maar was werk, dus kon niet langswippen }:|

Wat jullie schrijven over partners en wel of niet op één lijn zitten... Ik geloof dat B. en ik wel behoorlijk op één lijn zitten. B. zet Isabeau misschien iets sneller in de box als hij zijn handen vrij wil hebben, maar da's ook wel het enige dat ik kan bedenken. En ik zat te denken wie er 's nachts het vaakst uitgaat en toen kwam ik tot de conclusie dat we dat al meer dan een maand niet meer hoeven :o ^O^ *O* Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat we in één klap van een toch wel problematische slaapster naar een voorbeeld slaapster zijn gegaan. Maar ik prijs me gelukkig, ook omdat ik weet hoe slopend slechte avonden en nachten zijn.

Vandaag zijn Isabeau en ik met z'n tweetjes thuis. Lekker een tutdagje. Veel knuffelen en spelen. Heerlijk! Eind van de dag is het uit met de rust, want dan komen de zussen en broer van Isabeau weer, maar daar kijk ik ook erg naar uit. Gezellige drukte!

Vreselijk off topic, maar ik ben gisteren door in wesp gestoken en ik wist niet meer hoeveel pijn dat deed. Nou nu wel. En het gaat maar niet over :( Ik ben voor afschaffing van wespen!
pi_86783064
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef lily het volgende:

[..]

was dat niet de amazone kruipslag :7
*check* :)
pi_86783384
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging *O* *O* *O*

Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
pi_86783399
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
pi_86783806
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:51 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly wat heerlijk dat het vannacht goed ging *O* *O* *O*

Sorbootje vrij, geniet ervan vandaag! Maar dat doe je wel zo te lezen. En op foto's/wat je soms vertelt zijn jullie volgens mij een heel leuk gezin, komen de kinderen van je man om de weekenden bij jullie?
mijn zwager heeft 2 kinderen bij zn exvriendin en nu sinds een maand een kindje bij zn nieuwe vriendin, ik vraag me echt zo vaak af hoe ik dat zou vinden of mee om zou gaan als mijn man kind(eren) bij een ander zou hebben
Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig! ^O^ En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt O+
pi_86783872
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef wickie het volgende:
Kruiptechniek op 1 knie en met een uitgestrekt been zijdelings afzetten met de voet. Wij noemen het de 'Sven Kramer Kruip'.
Zoiets?

pi_86784105
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ze zijn om het weekend bij ons een de helft van de vakanties ongeveer. Toen ik B. leerde kennen vond ik het wel even slikken, drie kinderen. Ik was toen ook nog maar 22. Nu vind ik het gewoon leuk! Ze horen ook zo bij ons, ook bij mij. Ik heb ook wel geluk met ze hoor. Het zijn helemaal geen moeilijke pubers ofzo en ik heb nooit echt problemen met ze gehad. En met de meiden heb ik ook echt van die dingetjes die echt van ons zijn. Zo gaan we in zo'n weekend vaak uitgebreid koken met z'n drieën. Ik vertel ze dan van alles over kooktechnieken en ingredienten en samen maken we dan iets lekkers. Da's beregezellig! ^O^ En ze kunnen het inmiddels al best goed! Toen ik weeën had hebben ze samen pasta met zelfgemaakte pesto gekookt O+
Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd :X
aah dat filmpje van Isabeau O+ Dat stemmetje, die knotjes O+
pi_86784115
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Zoiets?

Ja zoiets, alleen dan echt op haar knie en dan met het andere been dus gestrekt. Maar deze sleepvariant komt ook weleens voorbij. Zal eens kijken of ik het morgen kan filmen (heb geen camera op mn foon, jammergenoeg)
pi_86784271
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wat gaaf! Kan me zo voorstellen dat dat ook heel anders had kunnen zijn met kids op die leeftijd :X
aah dat filmpje van Isabeau O+ Dat stemmetje, die knotjes O+
Ja dat realiseer ik me ook. En ik realiseer me ook dat de jongste van de drie nog maar 8 is (bijna 9) en dat hij dus nog voor genoeg zorgen kan zorgen, maar dta verwacht ik eigenlijk niet. Da's zo'n zachtaardige jongen O+

Ja lief he, die Isabeau, da's al weer flink wat weekjes geleden! Ik vind haar nu alweer zó anders!

Wicky ik ben heel benieuwd!!
pi_86786545
Het is gelukt! O+ ^)
We gaan trouwen in een hele hippe zaal :o En er staat een webcam die alles opneemt en die dvd krijgen we mee naar huis O+

Ongeveer een week tot 2 weken van te voren komt de ambtenaar bij ons thuis voor een mooi verhaal over ons en verder is alles klaar en geregeld. Morgen gaan we naar het restaurant om het eten te bespreken en J en ik gaan samen kijken voor een jurk. En 2 oktober ga ik met mn moeder en zus voor een definitieve jurk. Morgen gaan we ook nog even naar Groningen om daar te kijken voor ringen. Die we nu willen zijn zó mooi maar ook iets te duur. Dus ff kijken of we ook goedkopere kunnen vinden waar we verliefd op kunnen worden :Y

Tot zover de offtopic. Rienk heeft zich voorbeeldig gedragen en iedereen was weer aan het kirren tegen hem. Iedereen vindt hem zo leuk! O+ We hebben vis gehaald en Rienk ligt na een cracotte op bed. Ik hoop dat ie even een uur of 2+ slaapt, want het is hier een rommeltje :X Kan ik ff goed opruimen. J. Is boven aan het werk. Maar nu eerst koffie en bijlezen! :*
pi_86786960
Kinky zaaltje Vlindur! O+

En nogmaals gefeliciteerd!
pi_86787279
Gefeliciteerd met jullie ondertrouw Vlindur.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:22:06 #285
313287 Groofsken3
pi_86788981
Twinkly wat fijn ^O^ .

En Vlindur, gefelciiteerd *O* .

Ik heb mijn zoons haren geknipt, helemaal en overal. Ik dacht, ik doe het één keer, ik knip het helemaal netjes bij, dan zijn we voor eens en voor goed van al die gekke piekjes af en dan kan het nu verder groeien. Ik kan niet wachten tot over twee maanden. Ik wil mijn langharig jongetje terug. :{
pi_86790246
Groofs, pics or it didn't happen!
pi_86790478
Gefeliciteerd Vlindur *O* Wat een coole trouwzaal!!

Oh, nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar een foto van R's nieuwe coupe Groofsken! Je hebt zijn haar toch wel bewaard voor Niels hoop ik?
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:02:31 #288
313287 Groofsken3
pi_86790622
Ik was er al mee bezig. Komtie.

Ik weet niet, het zit me veel te netjes, te braaf en te kort gewoon. Ik vond het zo jammer dat het overal zulke ongelijke gekke plukjes waren, maar ik mis de sprietjes nu al :{ .

En van opzij/achteren:
pi_86790654
Oooh ik vind het superschattig staan! O+ O+ O+
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:04:52 #290
313287 Groofsken3
pi_86790702
Ik moet echt wennen, heel erg :') .

Mijn dochter wordt wakker, dus ik ben vanavond weer terug. laterrr :W .
pi_86790931
R O+ Ik vind het een super leuk model Groofsken, wat knap dat je dat kunt. Het zit nu nog netjes door het kammen, morgen is het alweer beter :Y
pi_86791055
Ik snap het hoor Groofs. Ik vond het ook moeilijk om de lokken van Isabeau te knippen. ;(
pi_86791521
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over had :D hij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes

Gefeliciteerd met de ondertrouw Vlindur *O*
pi_86791719
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:23 schreef Poppejans het volgende:
Wat heb je dat netjes gedaan Groofsken! Staat hem hartstikke goed hoor, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu echt nog heel weinig haar over had :D hij heeft gewoon nog steeds een hoofd vol krulletjes
hihi ik ook, minstens kaalgeschoren ;)

Maar uh, je stuurt het haar gewoon op voor Niels? O-)
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:40:46 #295
313287 Groofsken3
pi_86792221
Haha, zo kort als nodig was om alles een beetje gelijk te krijgen. Geloof het of niet, er is echt veel vanaf. Er lag een volwassen hoeveelheid haar op de grond. Achter is er meer dan 3 cm vanaf. :Y

Ik dacht dat Amaranta ook al een haarstukje voor Fabian wenste, dus als die daarvan afziet dan is het voor Niels. :P
pi_86792804
Ik vind het juist helemaal leuk zo dat haar O+
pi_86793115
Leuk dat haar voor R! O+ Mocht je nog een plukje haar over hebben wil Rienk dat graag!

Wij gaan zo traphekken halen bij de IKEA en een kinderstoel! *O*
En we gaan dus ook gelijk 'uit eten' _O- ^O^ :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 24-09-2010 16:34:36 (Nu zonder 'af'! ) ]
pi_86793259
Ha, altijd lekker :D
pi_86793291
Oeh zweedse balletjes! O+
pi_86793311
hmm gehaktballetjes :Y)

weer een zinvolle bijdrage he? :+

Ik vind R.'s haar mooi hoor Groofs en Evie is net als Rienk stikjaloers op die beeldige haardos..
(net als het haar van Isabeau, met die superleuke staarten, Amelie etc...).

en ik wilde Twinkly nog ff een dikke :* geven..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:11:59 #301
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86793371
asd
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: