abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86664867
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 51

20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86664953
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Misschien word Niels ziek en voelt hij dit nu. Of puur en alleen de tanden.
Konden ze af en toe alleen maar even zeggen wat er aan de hand is. Dat zou wel erg gemakkelijk zijn :D

Van het CB mogen we fietsen met Mart. Omdat hij gewoon echt al stevig zit.Maar voor mijn gevoel wacht ik hier nog even 2 á 3 weken mee. Morgen komt de fietsstoel binnen. Deze gaat dan al wel vast bevestigd worden op mijn fiets. Kan ik alvast wennen aan het opstappen en afstappen. Geen idee hoe ik dat allemaal ga flikken haha.

Iemand nog tips? :D
pi_86665014
FF in de herhaling!

Hellow!

Haha, die Tirza, knap hoor! *O*

Trix, balen van die tandjes, zeg! Maar wat schattig dat ie in die loopkar ging zitten! Dat is eigenlijk wel filmpjeswaardig, toch? O-)

Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.

Wauw, Isabeau! :o Ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel woordjes ze al kan, Sorbo. Echt ongelooflijk!

Aaaah, arme Niels. Misschien heeft ie wel last van z’n oor, Twink. Gaat vaak samen met verkoudheid.

Lente is gister weer goedgekeurd en heeft d'r prikjes gehad (de herhaling van de laatste vaccinatie). Maakte ik me eerst nog een beetje zorgen om d'r groei, vooral omdat ze niet zo'n grote eter is, dat is weer helemaal bijgetrokken!

pi_86665034
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Haha die Alexa, wel lekker duidelijk! _O-

Wat heeft Tirza een knappe show gegeven! Wat kun je je dat trots voelen hè Elmo?

Verder GOEDEMORGEN ALLEMAAL :D

Ik heb gisteren zo gelachen om Isabeau (what else is new?). B. had me samen met haar uit LWD gehaald en toen we thuiskwamen wees ze naar een schilderij dat in onze hal hangt. Er staat een koe op, maar niet bijster herkenbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze begon te roepen BOE BOE BOE! Dat heb ik haar dus echt niet geleerd en B. ook niet. Vervolgens kroop ze naar haar little people boerderij en ze pakte feiloos de koe en riep weer boe boe :o O+
Misschien iets wat ze op het KDV heeft geleerd.. Ik vond het knap!
Sowieso, volgens mij ligt haar focus momenteel heel erg op taalontwikkeling, want het lijkt wel of ze er elke week weer een paar woordjes bijleert. Ze zegt nu papa, mama, poes, poesje, poetse poetse, boe, opa, baby... ik kan bijna niet geloven dat ze al zo groot wordt, maar ik vind het zó mooi!

Pff...als ik nog iets trotser wordt schoppen jullie me het topic uit :P
En ik wilde nog even juichen voor de prachtige lijntjes van Lente *O* Fijn dat ze weer goed groeit!
pi_86665050
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk hè, Takkambah, die interactie? Ik had het er gister toevallig nog met een collega over, dat ik Lente steeds leuker ga vinden naarmate ze ouder wordt, juist vanwege de interactie. Toen ze nog kleiner was vond ik ‘r ook heel lief, hoor, maar ik ben geloof ik niet zo’n echte baby’tjesmama.
Ik heb precies hetzelfde :D

Ja, oorpijn heb ik ook aan gedacht. Maar ik mag wel gewoon aan zijn oortjes komen, heb ik net even getest. Zijn er nog meer manieren om uit te vinden of het oorpijn is?

Wat volgt Lente de curve precies zeg! Wow :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665061
dan doe ik de last post ook ff in de herhaling :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:24 schreef simmu het volgende:
ben er weer :)
boel zieke kindjes hier ook al.

ik constateer hier een megagroot verschil tussen ravi en selene! selene kan niet goed tegen drukte. die is net vannacht pas neergeklomen van de drukte en slaapt weer. ravi ging zaterdag letterlijk van schoot naar schoot en..... kan daar gewoon tegen. vindtie leuk! eerlijk waar geen dol mee gehad. toen de mensen weg waren ging hij gewoon lekker slapen (dit itt zn zus dus ;( ) en ik heb er niks bijzonders aan gemerkt sindsdien! ventje vindt al die aandacht megagaaf. ik zweer het je, ik kan hem bij iedereen in diens handen duwen (hier, hou eens vast!) en hij vindt het leuk.

ben ik niet gewend :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86665074
Wat gaat Isabeau snel met d'r taalontwikkeling!! :o O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86665215
Simmu, heerlijk toch, dat hij daar zo makkelijk in is? :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:00 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665240
ymme, lekker fietsen met Mart! Echt heerlijk is dat. In het begin was Alexa na vijf minuten al echt moe, maar toch is dat super gezellig en fijn!

ssserpente, ik ben ab-so-luut geen baby-mama ook....Ik vind ze gewoon saai.

Niels :*... niet fijn als je ergens last van hebt...

Hmmzz Isabeau en haar taalontwikkeling gaan echt hard. Binnenkort een mooi filmpje???
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86665279
Dat herken ik heel erg Twinkly en Ssserpente. Die interactie is het leukste wat er is! Daar heb ik in de eerste maanden echt naar verlangd!

Twinkly, ik sta er zelf ook van te kijken hoe snel dat gaat. Geen idee of het zo is, maar misschien heeft ze het taalgevoel van haar vader. B. heeft een enorme talenknobbel. Die spreekt 7 of 8 talen vloeiend. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn...
pi_86665352
Takkembah, ik probeer het al dagen te filmen, maar zodra ze de camera ziet of hoort gaat ze gek doen en komt er geen zinnig woord meer uit, maar ik blijf proberen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:37 #12
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665372
7 of 8 talen :o

Holy crap!!!!!

Nou ja, blijkbaar pikt Isabeau wel heel snel taal/klanken op!
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665437
Ja ik vind dat ook wel een beetje overdreven van hem :D Ik heb geteld en als ik nederlands niet meereken spreekt hij 8 talen goed en een beetje Russisch. Uitslover.

Wel handig op vakantie
pi_86665501
8 talen :D Ben al blij met mijn 2 talen. Ned en Eng. En dan woon je al je hele leven naast de Duitse grens.
pi_86665525
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:58:50 #16
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86665638
Meimeltje werk ze!

8 talen is inderdaad handig op vakantie. Zit je over 5 jaar dat ze samen Spaans praten en dat jij er niks van snapt _O- ;)

Hier houdt onze dame het op het begin van het woord. Sok=ssssssooo Eten=eeeeeettttt.

Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
Alexa en Seth zijn lief
pi_86665649
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:30 schreef ymme het volgende:

[..]

Je linkerbeen op de trapper zetten en steppen met je rechterbeen, als je vaart gemaakt hebt je rechterbeen tussen het zitje en zadel door naar de trapper brengen en fietsen. Je kunt ook je rechterbeen over je zadel zwaaien (zoals een man).
Ik heb een fiets met een terugtraprem, dat is net even lastiger, ik moet eerst de linkertrapper in de goede stand brengen voor ik kan gaan steppen. Erg handig als je voor een stoplicht staat wat te snel op groen springt }:|
pi_86665676
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:58 schreef Takkembah het volgende:
Oh en gisteren beet ze in mijn gezicht :') Dus ik :? , maar toen zei ze Uuuuuusssss. Dus ze wilde me een kus geven. Liefde met gevoel, enzo.
O+ O+
Toevallig beet Niels me gisteren steeds in mijn neus }:|
pi_86665710
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:54 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme, je hebt toch alleen een voorzitje? Dan kun je toch ook je been over je zadel gooien zeg maar. Ik heb er nog een achterzitje op en geen mamafiets, dus hier vond ik het wel lastig om erop te komen.

Lente wat groei je goed!! Het lijkt een klein fijn meisje, maar dat is dus niet zo? :D

Isabeau is zeker snel met het praten zeg!!
Hier komen we nog niet verder als dada, tata, baba etc :P

Kids net weggebracht naar kdv (moet voor half 10) en ik heb nog een uurtje voor mezelf voordat ik naar mn werk moet. Tot 20 uur werken, dus zie de kids helaas niet meer vandaag.
Ja alleen voorzitje. Maar ik stap normaal nogal 'krom' op. Ga eerst zo staan dat de fiets zich tussen mijn benen bevind. Dan ga ik met een voet op de trapper staan en dan hup op het zadel. Tja en dat kan niet meer met stoeltje. Dus moet ik eerst oefenen met het been achterlangs overheen gooien. :D
pi_86665736
Ik kan 3 talen O-) Nederlands, Fries en wat Engels. En als ik lang genoeg in Duitsland ben kan ik Duits :Y

Lente wat een mooi lijntje! *O*

Isabeau! Ik ga je gauw mijn naam leren als ik je weer zie! Knappe meid! O+

Simmu, wat fijn dat Ravi zo makkelijk is zeg! Rienk is het niet. Die vind ter plekke alles wel best, maar als het dan weer rustig is is hij van slag. :{

Ymme, je moet je zadel even naar achteren laten zetten. Dat scheelt weer 4 cm ;)

Hier alles goed. Rienk slaapt :Z Heeft vanochtend tot 06:40 geslapen en dat vond ik te vroeg, dus speen er in en muziekding weer aan en toen was het 07:15 Scheelt toch een half uur aan brakheid :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:56 #21
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86665830
Lente! ^O^ Heeft ze geen last gehad van de prikjes Ssserpente?

Nielsje toch! Kon je maar vertellen wat je dwars zat kereltje.

Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.

Ymme, fijn dat het met Mart zo goed gaat! Blijf je, ondanks/dankzij het advies van het CB, wel je gezonde verstand volgen met betrekking tot het fietsen? Alleen doen als meneertje er klaar voor is he. ;)

Simmu: Emma is ook zo makkelijk met het vastgehouden worden door andere mensen. Mijn theorie is dat dat een overblijfsel is uit de couveusetijd; toen is zo door zoveel verschillende mensen verzorgd dat ze wat dat betreft niet echt eenkennig is en ook veel gewend is.

Emma is dwars momenteel. }:|
álles is interessanter dan een fles leegdrinken. Heel hard lachen bijvoorbeeld, of naar je buik draaien en dan proberen te tijgeren/wurmen/iets wat daar op lijkt. Of de lamp bekijken, aan mama's haar trekken, kraaien, verzin het maar. Hetzelfde geldt trouwens voor slapen.
Heb je, omdat ze zo hard gilt van de honger dat je denkt dat het wel echt, echt, echt erg moet zijn een fles gemaakt, drinkt ze 30 cc en vervolgens gaat ze haar eigen ding doen. Om na een half uur weer tot de ontdekking te komen dat ze honger heeft etc.
Ach, als ze honger heeft eet ze vanzelf wel denk ik dan maar. Maar irritant is het wel! :D
A grand adventure has begun.
pi_86665858
Fijn dat Rienk goed geslapen heeft :)

En zadel naar achteren laten zetten. Kan dat met elke fiets dan? Nog nooit van gehoord :D Maar klinkt inderdaad super zeg!
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:09:10 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86665872
mijn baby'tje is ziekjes ;( voor de eerste keer in dr leventje heeft ze koorts ;(
en keiharde ontlasting. doet haar echt zeer...
dus maar weer ff op dieet van bv. hadden we van het weekend ook gedaan, maar nu maar ff wat langer volhouden. jammer van de bijvoeding, komt wel weer.

en ze gaat hier ook los op taal, zo leuk! ieder laatste woordje wat je zegt wordt nageaapt O+
aviva grijpt naar dr voet
"ja dat is je voetje!"
"boe"
"en daar zitten je teentjes"
"tee"

keischattig O+

enneh, sorbo, leuk toch, zo trots! is alleemaar fijn om te lezen. :)

verder zal ik binnenkort weer eens bijlezen :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86666017
Eviva, beterschap meisje :*

Niels, neusbijter :D Is vast ook bedoeld als een kusje. :)

Emma, netjes je flesje opdrinken hoor :)
Mart heeft dat hier ook een poosje gedaan. Toen hebben we speen 4 van avent erop gedaan en sindsdien gaat het wel weer goed. Maar Mart drinkt dan ook erg snel enzo. En verder, zelf proberen rustig te blijven ;) Is lastig.
pi_86666090
Ik stap altijd op dezelfde manier op mijn fiets, ymme. Als ik normale proporties zou hebben zou het me nu nog wel lukken, maar de zwangere buik gooit roet in het eten. Met een beetje oefenen lukt het je wel. Heb je een moederfiets? Ik vind het wel fijn dat die zo ontzettend stabiel voelt.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:

Voor mama's die eventueel een dialect (of Fries :D ) spreken: Gaan jullie je kindjes dat ook leren?
Mijn ouders spreken een dialect maar hebben mij dat nooit geleerd. (Oudere, zwaaaar slechthorende zus die al meer dan genoeg moeite heeft met het Nederlands, het zou voor haar te verwarrend worden om dialect te leren.) Ergens vind ik dat best jammer, het is toch onderdeel van je cultuur eigenlijk.
Nee, dat ga ik niet doen. Mijn ouders spraken ook een dialect, hebben mij er niets van geleerd en ik ben er geen moment rouwig om geweest. Sterker nog, ik ben ze er dankbaar om. :+ Ik zou Ivan bovendien het dialect niet eens kúnnen leren omdat ik het zelf niet beheers. De vriend van mijn moeder gaat misschien wel Limburgs tegen hem spreken en dat maakt me niet zo uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86666190
Hier nog geen moederfiets.
Deze zit in de planning voor as zomer :)
pi_86666196
Keshet, dat slecht drinken is een periode, hebben wij ook gehad en nog wel meer hier :) Het gaat weer over! *O*

Wij voeden Rienk Fries op ja, Hij krijgt genoeg Nederlands mee van de omgeven en straks van school. Ik ben zelf Nederlandstalig opgevoed en praat soms ook Nederlands tegen hem, ik wissel het gewoon wat af ^O^

Rienk hapt ook ja, soms ook in mn tepel, dwars door mn kleren heen, dan valt ie me gewoon aan :X Eng kind en dan ook helemaal in een deuk liggen als ie me te pakken heeft he _O-
pi_86666209
Ivans taalontwikkeling is momenteel gereduceerd tot een onbegrijpelijke klankenbrij waarbij hij zijn tong heen en weer beweegt tussen zijn lippen. We vermaken ons prima met ons eigen taaltje. O+

Vanochtend zei hij wel weer 'daa' (dag).
pi_86666220
Qua ''aanleren'' van dialect speelt de omgeving denk ik ook een grote rol.Ik ben in Enschede geboren waar mijn beide ouders (en gehele familie) ook geboren zijn.Op mijn tweede verhuisd naar het midden van het land en ik spreek totaal geen enkel woord Twents maar geheel abn

Niels de neusbiijter :D Wolf doet dat ook vaak als ik zn gezicht dichtbij het mijne heb

Ymme, ik herken het opstappen/afstappen van de fiets, wat een ramp! :X ik lijk wel een gevaar op de weg als ik af en weer op moet stappen.Heb het nog niet echt onder de knie.Afstappem gaat nog wel redelijk maar ik kom echt moeilijk in een goede beweging tussen het zadel en voorzitje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86666256
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:06 schreef Keshet het volgende:
Isabeau is lekker aan het kletsen! Ik blijf dat zoiets bijzonders vinden, het zo natuurlijk oppikken van een taal. Spreken jullie eigenlijk ook nog Fries thuis?

Wij spreken geen Fries thuis, omdat we geen Friezen zijn. B. spreekt wel goed Fries, maar dat heeft hij geleerd toen hij hier ging wonen. Ik heb wel een cursus gedaan en kan het goed lezen en verstaan, maar spreken niet echt. Moet er te lang over nadenken. Isabeau zal wel Fries leren op school en op het KDV spreken ze 50-50 Fries en Nederlands. De boekjes van Tomke lees ik in mijn beste Frysk voor. :)

Zelf kom ik uit Drenthe en mijn vader sprak altijd drents tegen ons. Simpelweg omdat hij veel beter Drents spreekt dan Nederlands. Mijn moeder sprak altijd gewoon Nederlands. Ik heb tot de brugklas met een zwaar accent gesproken en toen vond ik het welletjes. Nu hoor ik vaak dat je niet aan mij kunt koren dat ik uit Drenthe kom, maar ik kan het nog steeds wel, lekker drents praten met mijn vader O+

Grappig trouwens dat Emma zo lekker aan het puberen is O+
pi_86666263
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Poppejans het volgende:
Qua ''aanleren'' van dialect speelt de omgeving denk ik ook een grote rol.Ik ben in Enschede geboren waar mijn beide ouders (en gehele familie) ook geboren zijn.Op mijn tweede verhuisd naar het midden van het land en ik spreek totaal geen enkel woord Twents maar geheel abn
Is het erg als mijn eerste gedachte hierbij is: god-zij-dank?
pi_86666301
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Neeuh hoaaar :P
mijn moeder praat echt heel erg zo :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_86666319
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ivans taalontwikkeling is momenteel gereduceerd tot een onbegrijpelijke klankenbrij waarbij hij zijn tong heen en weer beweegt tussen zijn lippen. We vermaken ons prima met ons eigen taaltje. O+

Vanochtend zei hij wel weer 'daa' (dag).
Onze kinderen spreken gewoon Arabisch zonder dat wij het doorhebben! :D

Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
pi_86666335
Oh, dat praten... wat superschattig... O+ Daar wacht ik echt met smart op hoor, lijkt me helemaal geweldig. Hoe snel Minke dan ook is motorisch, met praten is het niet echt een snelle nog (meer dan dadadadadadaDADA! komt er niet uit)
Even voor de zieken (kindjes en ouders) een dikke :* !
Lente mooie curves voor je verjaardag gekregen... nog eventjes en je bent gewoon een echt dreumes! *O*
Mefke, wat een leuk filmpje van Driekus! O+ Hij stapt lekker door hoor, geweldig!
Ymme, inderdaad je been over de bagagedrager slingeren, dat werkt vast wel! Effe oefenen zonder Mart, dan komt het goed! ^O^
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:31:03 #35
265732 Keshet
pi_86666442
Op de basisschool zat ik bij kinderen in de klas die echt alleen maar dialect spraken. Dat vond ik persoonlijk best sneu.
Ik zou zelf het dialect best graag willen spreken, stukje nostalgie. Desondanks ben ik erg blij dat ik geen Veluws accent heb voor zover ik weet.
Ik flap er alleen af en toe wat vreemde zinsconstructies uit die ik dan wel weer meegekregen heb. Dat de deur los is in plaats van open, dat soort dingen. ;)
pi_86666459
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Vooral in de auto: oioioiooooooidaaidaaitortotototortot bieeebieeeeebieeee tooorrtooot bdoebdoebdoe ktapktapktap opioioioi
hoytekoytekoytekoy O+ :D

als er ineens ergens 'mediamarkt' in te herkennen is dan weet je dat t echt arabisch is :+

En accenten haha :D B. en ik spreken redelijk normaal Nederlands. Er is heus te horen uit welke streek we allebei komen daar niet van, maar echt dialect spreken we geen van beiden.
Ik moet dan altijd denken aan twee van B.'s huisgenootjes die plat Drents met elkaar spraken. Blóedmooie meiden om te zien, en leuke types ook enzo, echt heel. Tót ze met elkaar in gesprek gingen :') Mijn hemel. Illegible I tell you! Alsof je bij oma Mien in de kuuken van de boerdrie zit :D
Zo grappig, zo in contrast met wat je zou verwachten zeg maar haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666465
Mijn ouders spreken goed Nederlands, maar ook heel goed Gronings (nee, niet stadjers, woldstreek :P )Dat doen ze ook tegen de kleinkinderen. We spreken gewoon Nederlands met ze :)

Bij CB geweest, Florian is gekrompen :+ (wrs foutmeting lengte vorige keer)
pi_86666494
Ivan heeft momenteel drie manieren van praten:

- het nabootsen van woordjes (maar dat doet hij nu al een tijdje heel weinig)
- het heen en weer bewegen van zijn tong (maar da's meer grapjes maken dan communiceren, al is het wel interactief)
- een heel luide en schelle brabbeltaal zoals in het begin van dit filmpje:

Oh, en ik vind het heel leuk om aan mensen te kunnen horen waar ze vandaan komen. Ik begrijp goed dat je je dialect beschouwt als cultureel erfgoed! Laat ik dit nog even toevoegen aan mijn vorige opmerking. :+
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:33:10 #39
265732 Keshet
pi_86666502
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!
pi_86666542
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef Keshet het volgende:

[..]

Dat klinkt heul niet Arabisch, dat is Frans!
oebliebleu!! O+ _O-
hahaha

een van mn favoriete afleveringen :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666746
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:31 schreef Keshet het volgende:
Op de basisschool zat ik bij kinderen in de klas die echt alleen maar dialect spraken. Dat vond ik persoonlijk best sneu.
Ik zou zelf het dialect best graag willen spreken, stukje nostalgie. Desondanks ben ik erg blij dat ik geen Veluws accent heb voor zover ik weet.
Ik flap er alleen af en toe wat vreemde zinsconstructies uit die ik dan wel weer meegekregen heb. Dat de deur los is in plaats van open, dat soort dingen. ;)
Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los! _O-

Of:
'Waar kom je weg?" Ik heb nog best lang gedacht dat dat normaal was :o
pi_86666847
Ik heb die rare zinsconstructies ook! En soms gebruik ik woorden die anderen maar vreemd vinden ('reupen' bijvoorbeeld). Dat zijn heel subtiele signalen waaruit je zou kunnen afleiden waar ik ben opgegroeid, maar ik ben er vrij zeker van dat niemand dat aan mijn uitspraak kan horen.
pi_86666853
Ik spreek ook geen dialect (moeder komt uit Heerhugowaard) maar aangezien ik al mijn hele leven in Limburg woon heb ik wel een accent (zachte g dus) en mijn kinderen uiteraard ook.
Ik weet dat veel mensen dit afschuwelijk vinden maar daar kan ik niet mee zitten verder :P
pi_86666874
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:40 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat werd eens omgeroepen in de trein "Dames en Heer'n, nog eemn geduld, de deur'n gaan zo los! _O-

Of:
'Waar kom je weg?" Ik heb nog best lang gedacht dat dat normaal was :o
:D

beter dan toen k nog in R'dam woonde :')

Seau we sein dr weâh, vuggee je scheaunmoeder nie en wel thuis.

:+
hoewel ik altijd wel erg vrolijk werd van conducteurs met humor :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86666949
Volgens mij heb ik een dramatisch accent :@
Ik had het nooit, ook doordat op mijn scholen niemand dialect sprak. Maar nu woon ik in de stad en begin ik langzamerhand mee te doen :@
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:49:39 #46
265732 Keshet
pi_86666991
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.

En zo heeft elke streek z'n eigen onhebbelijkheden. :+
pi_86667018
Laatst waren we bij mijn broer in A'dam Noord en oudste was buiten op een veldje aan het spelen. Er waren toen ook een paar surinaamse meisjes aanwezig.
Toen ik hem ging halen vroegen ze of het mijn zoon was en of wij dan uit Turkije kwamen want hij praatte zo vreemd _O-
pi_86667023
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:
Een nicht van mij woont in Delfzijl. Zij gooit een 'ja' achter elke zin aan ja. Daar moet ik ook nog steeds aan wennen ja.

hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.

Gaat t goed met de kleine ja? we eten vanavond pakchoy ja. Gaan nu naar de supermarkt ja.
Echt om gestoord van te worden hahahha, maar als ik een uur met haar in dezelfde ruimte heb gezeten doe ik het ook ja :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86667065
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef lily het volgende:
Laatst waren we bij mijn broer in A'dam Noord en oudste was buiten op een veldje aan het spelen. Er waren toen ook een paar surinaamse meisjes aanwezig.
Toen ik hem ging halen vroegen ze of het mijn zoon was en of wij dan uit Turkije kwamen want hij praatte zo vreemd _O-
Dat vraagt men aan mij ook regelmatig ;(
en dan heb k mn achternaam ook niet mee eigk. Daar word ik altijd heel onzeker van haha.
Ik praat toch geen Chinees? :o ohnee wacht :7 :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86667081
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Keshet het volgende:

Wat een schatje ja!
Leuk ja!
Of nog erger: Dat moet je ja nog doen (ja betekent hier 'immers')

Maar goed, zoals wel vaker heeft het niet zo vreselijk veel meer met baby'tjes te maken...ja
pi_86667179
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha dat doet mn vriendinnetje ook, ze komt uit groningen.

Gaat t goed met de kleine ja? we eten vanavond pakchoy ja. Gaan nu naar de supermarkt ja.
Echt om gestoord van te worden hahahha, maar als ik een uur met haar in dezelfde ruimte heb gezeten doe ik het ook ja :+
Ik gooi ook overal ja achter :') Het bekt gewoon zo lekker :@

Freecell, je praat normaal nederlands hoor ^O^ Ik vind Limburgs raarder klinken _O-
pi_86667615
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik gooi ook overal ja achter :') Het bekt gewoon zo lekker :@

Freecell, je praat normaal nederlands hoor ^O^
Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell. :D
pi_86667656
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou die tweede opmerking gezien de eerste maar met een korreltje zout nemen, freecell. :D
_O- _O-
pi_86667727
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn gedachte ja :+
pi_86667747
Ik vind die dialecten altijd wel schattig om te horen :D

Kyllian had in de vakantie in Turkije een Fries vriendje. Die riep dus steeds....Heitieeee naar zn papa. Op een gegeven moment nam Kyllian dat dus over :D
pi_86668300
Ik hoorde mezelf laatst op tape en ik heb me toch een accent :@ _O-

Maar we waren laatst in Limburg op een trouwerij en ik vind persoonlijk dat de meesten maar slecht Nederlands kunnen. Maar das wel heel offtopic. w/

Rienk is weer wakker, vrolijk en wel. Zn handje zit weer in de zalf en ik heb er een krabwantje omheen gedaan zodat het wat kan intrekken. Ben benieuwd hoelang hij het laat zitten :+
pi_86669941
heyhey

even over de talen en dialecten; ik ben ook geboren en getogen Drent, maar praat niet Drents; vind het zelf niet mooi; en praat gewoon ABN.
Wat ik alleen wel soms doe; is de N inslkken. en dat Ja herken ik ook wel iets;

En Evie leert dus gewoon nederlands, zonder dialect. Mijn schoonfamilie is Fries en die praten Fries tegen Evie, dus dat zal ze ook snel genoeg leren denk ik...

:Y

en Evie slaapt de laatste tijd veel! is dat normaal omdat ze zoveel energie verbruikt door alle nieuwe ontwikkelingen? kruipen, staan etc?
zo beredeneer ik het zelf namelijk, maar misschien slaat het wel helemaal nergens op... :@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_86669997
Het klinkt logisch, BJ. Ivan slaapt de laatste tijd overdag juist minder. Hij heeft vaak aan twee slaapjes van een uur al genoeg, maar kan ook nog wel een ruk van 2-2,5 uur maken.
pi_86670155
Evie heet vanacht geslapen van 20:30 tot 9:15 uur, en ligt er nu alweer in vanaf 11:15 uur...
gister net zo; na 2 uur is ze helemaal kapot; maar ze zit ook echt geen moment stil als ze wakker is...
:@
pi_86670270
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt logisch, BJ. Ivan slaapt de laatste tijd overdag juist minder. Hij heeft vaak aan twee slaapjes van een uur al genoeg, maar kan ook nog wel een ruk van 2-2,5 uur maken.
Hier net zo... soms kan ze heerlijk 2-2,5 uur slapen overdag, maar soms ook echt niet meer dan een uur, dan moet en zal ze ook echt weer de boel gaan verkennen... Dan merk ik 's avonds ook echt wel dat ze eerder op is en gaat ze ook wat eerder naar bed.
pi_86671308
Rienk slaapt ook weer 3 keer per dag. 1 keer in de ochtend en 2 keer in de middag :Y Rienk zit ook nooit stil! En slaapt van ±8 tot ±7
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:42:18 #62
265732 Keshet
pi_86672492
Emma slaapt ook vrij veel, net hoe het uitkomt! Als ze in haar wakkere periodes erg druk is is ze ook minder lang wakker.
Ik vind je theorie over veel nieuwe dingen leren = veel slapen erg plausibel. Dat geldt voor volwassenen ook zo hoor. ;)

Pfff, ik heb donderdag een terugkomavond op de IC. Het verzoek is om foto's mee te nemen aan de hand waarvan je jouw verhaal kan vertellen vanaf de geboorte van je kindje tot nu.
Erg fijn en moeilijk tegelijk om sommige foto's terug te zien. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen dat Emma zo klein was!
pi_86672657
Hier ook een grote slaapkop :) Meestal 2 uur wakker 1,5 uur slapen En 's avonds van 19u00 tot de volgende morgen 07u00.

Keshet. Ik bijf het bijzonder vinden hoe klein Emma was. Zó klein. En ik heb het dan alleen via foto's gezien. Die terugkomavond lijkt me leuk, afsluitend maar ook wel emotioneel.
pi_86672661
:W

Dank jullie wel voor de felicitaties! Gisteren zijn we eerst met z'n 3en wezen ontbijten/trakteren op het KDV, daarna thuis een stukje taart gegeten en 's middags door de dierentuin gestruind. Zaterdag is het " echte" feest. Mn mams komt vrijdag, dus die is er ook bij O+

Zal vanavond nog een paar foto's spammen en dan ben ik weg hier. Op naar de dreumessen ;(

Over taal, Lotte wordt natuurlijk Duits en Nederlands opgevoed en als ik dan hoor wat Isabeau bijv. al kan zeggen, loopt ze heel erg achter. Dat is logisch en was ik me ook bewust, maar vind het wel best jammer. Ze kan mama zeggen en heeft haar eigen woordje voor de poes, maar verder niet. Ze snapt wel dingetjes als " waar is je bal" "krijgt mama een kusje" en "waar is papa". Komt vanzelf wel...hopelijk :P
Lotte!
Noah!
pi_86678941
Hier 2x overdag een slaapje. Een grote slaper overdag is het nooit geweest, hij lijkt gewoon overal bij te willen zijn en niks te willen missen.
s' nachts wel goede slaper, hij sliep door toen hij nog geen week oud was.

Oh, bijna vergeten: gefeliciteerd met je kleine grote meisje Linda! *O* *O* *O* Lotte alweer 1 jaar O+
pi_86680263
Lente heeft in de vakantie elke dag maar één dut gedaan. En nu is ze ineens weer terug naar twee slaapjes. Eén van 11:00 tot 13:00 en één van 17:00 tot 18:00. Vooral die laatste is fijn. :')
pi_86680562
aha dan doet Lente ongeveer hetzelfde als Evie; die slaapt ook tussen de middag en om etenstijd. Dus wij eten de laatste tijd lekker rustig, daarna halen we Evie uit bed en kan die lekker eten.
Onze intentie is echter wel om straks gewoon samen met Evie te eten, zodat ze eraan went om gezellig samen aan tafel te eten. (ik zit wel met Evie aan tafel te eten, maar niet als wij ook eten..).
pi_86680575
Dan wel niet mijn baby, wel van mijn broer. Ik vind hem serieus zonder twijfel een van de mooiste baby die ik ooit heb gezien.

Half Afghaans-Amerikaans
lol?
pi_86681706
Mooi ventje hoor, Nass. Gelukkig maar, worden er toch nog foto's geplaatst van knappe mensen op Fok. ^O^

Mensen op fok.
pi_86681793
O wacht, verkeerde topic.
pi_86684830
Morgen is Leah 9 maanden!

dus... :P
even lang buiten buik dan erin
pi_86685635
Linda, om je gerust te stellen: Driekus zegt niet eens papa en mama (ja, mamamamama en papapapap) en ook geen koe of poes. Hebbuh is nog het meest duidelijke wat er uit komt. En die die die (compleet met wijzend vingertje).

Ymme, ik heb een gewone fiets met voorzitje en zolang ik niet zwanger raak gaat dat prima lukken. Ik ga eerst zo staan dat de fiets tussen mijn benen staat en dan zet ik 1 been op de trapper, zet af en hijs mezelf omhoog. Prima te doen. Afstappen gaat zo ook prima. En mijn fiets heeft een gewone standaard en daarop blijft ie ook gewoon staan. Ik heb toen enorm getwijfeld over een mamafiets, maar ik vind ze zo duur en ik had toen net een nieuwe fiets. Dus ik hou het nog effe hierbij.

Ik spreek geen dialect. TEnminste niet in de zin van echt anders spreken. Wel hoor je heel goed mijn zachte g en brabantse tongval. Ik ben dialectloos opgevoed, kan het wel verstaan, maar spreek het niet. HIer in de wijk wonen weinig echte Hellemonders, dus hopelijk leert Driekus dat niet. Ik vind dat toch een zeurtaaltje :X Maar goed, houdoe gaat ie wel leren en die zachte g neemt ie vast ook over.

Driekus heeft prima geslapen vannacht. Wel gekreund, maar bij het eerste geluidje heb ik oordopjes ingedaan, me omgedraaid en nog even verder getukt. Mijn man had ' dienst' en heeft em ook even laten aanmodderen en toen is ie weer in slaap gevallen. Wat wordt je dan lekker wakker zeg, uitgeslapen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_86685723
Linda, dat komt vanzelf hoor. Isabeau is dan misschien snel met woordjes, ik zie haar voorlopig nog niet lopen bijvoorbeeld. Alles op z'n tijd!
pi_86687031
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Was doar mis met?? ;) Haha! Ik ben in Twente geboren, maar woon er nu zo'n 8 jaar niet meer. Gelukkig heb ik ook geen duidelijk Twents accent. De meeste mensen horen inderdaad niet dat ik daar vandaan kom. Pfieuuww! :)
pi_86687861
Niks mis met een Twents accentje, ik vind het gezellig klinken, heb er gestudeerd. Maar een accentje of een dialect maakt nogal wat uit...
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:48:28 #76
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_86688176
Jongens, zolang het maar geen Limburgs is :{w .
En ik mag het zeggen O-)

Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn :'(... Pffffff.
pi_86688593
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:48 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik bedacht me net ineens dat mijn kinderen straks als er in de klas dingen voor vaderdag gemaakt worden altijd de uitzondering zullen zijn :'(... Pffffff.
Groofsken :* Ja, ze zullen met vaderdag geen cadeautje hoeven te maken voor hun papa, maar misschien wel een extra cadeautje voor jou want jij bent immmers papa én mama O+ Overigens zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet de enige zijn. Lesbi stellen kunnen er zijn en het aantal één-ouder gezinnen neemt ook toe waar regelmatig de vader ook uit beeld is.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:02:30 #78
313287 Groofsken3
pi_86688741
I know. En waarschijnlijk zal iedereen wel eens huilen om iets dat voor hun kind anders of moeilijker zal zijn dan voor anderen.
pi_86688990
Groofsken :*
pi_86688996
Een Twents accent is O+. Mijn oma kwam uit Nijverdal. Nostalgie. ;(

Ik ben op m'n 8e in Zeeland komen wonen. Ik praat gewoon ABN, maar merk wel dat ik bepaalde Zeeuwse uitdrukkingen heb overgenomen, zoals: 'Ik kom wel even om je' (ik kom je wel even halen) of: 'ik ga even om boodschappen', of: 'Laat maar doen' (laat maar zitten).

Vooral de laatste kan voor erg veel verwarring zorgen. :')
pi_86689037
quote:
En ik mag het zeggen O-)

Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje! *O*
pi_86689349
ach ja, ik rijd ook aan of loop aan, hoezo brabants?!
Offtopic: op de onze taal linkedin groep loopt daar een heerlijke discussie over...
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:22:34 #83
313287 Groofsken3
pi_86689577
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dan maken ze toch een cadeautje voor jou? Krijg jij mooi twee keer per jaar een cadeautje! *O*
Dat doet mijn dochter nu al op het kdv O+ . Maar goed, ze zullen toch uitzonderlijk zijn herdoor en ze zullen zich daar op dat soort momenten meer (en soms vast ook pijnlijk) bewust van zijn. Nou ja, tis hoe het is.
pi_86689883
quote:
:{w

oh, en ymme, wat een beer is Mart..wow!

Over slapen: Leah slaapt trouwens ook best nog wel wat. Sowieso van 19.00 tot 07.30 en overdag ook nog 2 keer flink.
Zij beweegt niet zo veel verder..(als in ontwikkelingen enzo).

[ Bericht 4% gewijzigd door lily op 21-09-2010 21:37:40 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:38 #85
313287 Groofsken3
pi_86690167
Lily, je weet toch waar ik vandaan kom hé? :P
pi_86690244
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Lily, je weet toch waar ik vandaan kom hé? :P
nee
maar PI toegevoegd
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:39:10 #87
313287 Groofsken3
pi_86690294
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:38 schreef lily het volgende:

[..]

nee
maar PI toegevoegd
PI toegevoegd :?

Ik ben een echte Blerickse *O* .
pi_86691356
Ordinaire verjaardag-foto-spam en dan zijn we echtechtecht weg ;(

oooooh, ballonnen

Het cadeau

Op het KDV, ontbijten en trakteren

Aapjes kijken in de dierentuin

En nog een vergelijk-foto:
1 jaar geleden:

Nu:

Dag lieve allemaal! Tot snel! :W :*
Lotte!
Noah!
pi_86691505
daaaag Lieve Linda en Lotte!!

zo te zien hebben jullie een heerlijke verjaardag gehad!!! tot over een poosje bij de dreumesjes!
:*
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:02:38 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86691513
Ik wou nog even zeggen: Rienk, wat erg van je handjes vent! :o

Lotte is verjaard! Van harte meissie! *O*

Gillen tot mama's oren er van tuten: check :Y

En wat gaan alle kinders hier goed zeg! Ieder zijn eigen ding/tempo O+

Keshet, wij spreken gewoon dialect. Nederlands komt vanzelf wel goed. Is met mijn man en mij ook goed gekomen (mijn man spreekt zelf verschillende dialecten).

Aviva, beterschap! :*

Heuj Vlindur: Limburgs klinkt helemaal niet raar! o|O :6

En verder kan ik even niet meer bijlezen want Harry huilt dus ik ga er even naartoe.
Wel korte mini-update: volgens mijn man kruipt hij O+
Hij had het op willen nemen maar vergat de camera aan te zetten 8)7
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:16:48 #91
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86692178
Awwww Linda, wat een leuke foto's van Lotte en je man. Leuk zo onder elkaar.

Thomas zegt trouwens ook nog niet echt duidelijk iets hoor. Mamamamama en papapapa, mama (vooral als hij boos is: Brul! Mama! wuwuwuwu! Brul!) of papa/baba (tegen vanalles en nog wat) of oooooooopa. Maar echt praten is het in mijn ogen nog niet.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:26:02 #92
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_86692664
Woehoew, Harry kruipt!! Goedzo!! *O*

En Limburgs klinkt idd niet raar! (voor mij iig niet, gehehehe) :N

Heyy Ca.ra, leuk dat je nog eens even komt buurten!! :W
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_86692803
En nu met het nodige bewijsmateriaal

De foto die ik jullie nog allemaal ontzegd had: 4 maart 2010, 20u56, 16u voor de geboorte van Thomas

Onze eigen mini-mens

Die al vrij vlug zijn hoofd recht kon houden

En na 16 weken al de meest ondeugende blik kon opzetten

Maar soms ook zo rustig kan slapen :z

En ondertussen gaat het allemaal zo vlug: eten, lachen, brabbelen, rechtop zitten (liggen is volgens Thomas enkel voor kleine baby's, niet meer voor hem), zich recht duwen op onze schoot, maar wat genieten we er zo van O+ Ik had eerlijk waar nooit durven denken dat ook de afgelopen periode zo leuk zou zijn want tot net voor de bevalling had ik toch maar schrik of ik het wel allemaal zou kunnen. Maar we kunnen ons eigenlijk niet meer voorstellen dat hij er niet meer zou zijn. Hij hoort helemaal bij ons *;
En hieronder nog wat foto's van de laatste weken:

En de badfoto's ;)

Hé wat is dat?

Raar ding :D

We zijn zo verliefd O+
pi_86692842
haha Ca.ra dat is herkenbaar! Evie 'praat'ook veel meer als ze in de moppermodus zit;
en dan vaak papaapapaa maamamamamama en als Evie verdrietig is; noemt ze mij Mawa...;)
ach het is een begin natuurlijk. :Y

en aaaaah Leoniek mooie spam en wat klink je heerijk! ik herken dat verliefde gevoel ook helemaal..

en jeeeeujjj voor kruipende Harry *O* *O* *O*
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:34:32 #95
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86693109
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:26 schreef Elmo76 het volgende:
Woehoew, Harry kruipt!! Goedzo!! *O*

En Limburgs klinkt idd niet raar! (voor mij iig niet, gehehehe) :N

Heyy Ca.ra, leuk dat je nog eens even komt buurten!! :W
Ik ben van goede wil, maar helaas komt het er meestal niet van om hier ook bijgelezen te blijven. Of ik lees bij, maar als ik dan aan reageren toe ben wordt er iemand wakker, of wil de man even aandacht.
Maar deze week heb ik vrij, dus ik probeer mijn leven tijdelijk te beteren!

Doen we nog een keer een limbo-meet? Dan kunnen we onze rare accenten vergelijken? (nouja, ik doe niet mee dan, ik accent in het brabants)

Ahhh en Thomas van Leonieke O+
Had ik dat al gezegd? Ik was ten tijde van 'mijn' Thomas' eerste verjaardag terug aan het lezen en zag jouw reactie dat het een HELE leuke naam was ineens in een ander licht :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86693461
Ca.ra :D Ik roep al heel mijn leven (of toch voor zover ik het me kan herinneren) dat ik een Thomas en een Emma zou hebben (en toen ik zwanger was begon ik opeens te twijfelen tussen Thomas en Ruben :') ). En nu ligt onze Thomas heerlijk in zijn bedje te slapen.
Ah, ik voel me zo melig de laatste tijd. Ik zit op het werk niet helemaal goed in mijn vel, maar, hoe cliché het ook allemaal is, als ik thuis ben, kan het me echt allemaal gestolen worden en is het Thomas-tijd :Y Maar man, wat zwijmel ik weg als ik 's avonds net voor het slapen gaan nog eventjes in zijn kamer binnen ga en boven zijn bedje kijk naar hoe hij ligt te slapen.

Ik ben trouwens zeker de enige die in het West-Vlaams accent? :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:50:21 #97
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86693845
Ik had een tijdje terug een collega'tje met een west-vlaams accent, en ik ben dan ook zo'n druif dat ik ga meedoen. En nog steeds gooi ik er zo nu en dan een Lieve-opmerking tussendoor. Maar volgens mij is dat nogal verwarrend voor mensen die Lieve niet kennen, of klinkt het alsof ik Belgen voor gek wil zetten ofzo....

Hoe ver zit jij van NL Limburg vandaan? Op een meet-bare afstand?
pi_86694013
Ik woon nu in Ninove (Oost-Vlaanderen). Ninove - Maastricht is een 160-tal km. Al ben ik toen ik nog bij mijn ex was regelmatig in Maastricht geweest. Maar die woonde dan ook in Genk.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:06:27 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86694575
Oh nee dat is nog best een endje rijden dan. Jammer.
pi_86694955
Jammer idd, ik zou het zo fijn vinden om jullie eens irl te zien :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')