Als je een goedkoop rolmatje wil: IKEA heeft ze als placemat. Ze zijn dan wel iets groter, maar ik gebruik ze hier nu (zit een half jaar in het buitenland en geen zin om alles mee te sjouwen) en het werkt prima! 1.50 ongeveer voor zo'n ding.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:44 schreef _Loki het volgende:
Ik moet ook nog steeds langs de toko voor goedkopere sushi spullen. Jezus wat zijn die in de supermarkt beláchelijk duur! 2,50 voor 10 norivellen, 2,10 voor een rolmatje en 3,00 voor rijst
quote:Op woensdag 15 september 2010 14:25 schreef Rienie het volgende:
edit: @ loki: de silica gel verpakking er weer indoen en toch goed afsluiten.. maar ik merk zelf ook wel een beetje kwaliteitverlies
Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook sushi zonder vis/vlees of is het dan geen sushi meer?
Ik kwam hier in Tokyo 'Healthy sushi' tegen op de kaart van een sushirestaurant. Niet besteld, maar ik zag iig iets als komkommer, bieslook en ingemaakte daikon. Met japanse omelet kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook sushi zonder vis/vlees of is het dan geen sushi meer?
Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tipquote:Op woensdag 15 september 2010 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Vergeet ik verdorie de gefermenteerde sojabonen te noemen. Maar die smaken naar kots.
Hier zijn hele volksstammen er blij mee, dus je weet maar nooit.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:33 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tip
Ik plak het pakje altijd weer luchtdicht met plakband.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip.
quote:Op woensdag 15 september 2010 15:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan na een week tokyo overigens geen sushi meer zien
Als dit gaat over het goed bewaren van de nori vellen dan heb ik denk ik de oplossing... Ik heb van die hersluitbare zakjes van de Ikea, de grootste is precies het goede formaat om de norivellen in de verpakking in te kunnen bewaren! Dus het pas precies en is heel goed afgesloten.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip.
en omelet, of zeewier, of zelfs kaasquote:Op woensdag 15 september 2010 15:27 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.
shabu shabuquote:Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Desree65 het volgende:
Hoewel het al weer een tijdje geleden is dat er in dit topic geschreven is, wil ik toch wat vragen.
Vorige week zijn we wezen eten bij Shabu shabu in Rotterdam, uiteraard hebben wij met volle teuegen genoten, en omdat ik graag zelf kokkelrel lijkt het me luek om zelf eens aan de slag te gaan komend weekend.
Het meeste is al in huis, (behalve de vis uiteraard) maar nu vraag ik me iets af wij hebben daar de Salomon cheese maki gegeten, en vonden dat wel heel erg lekker.
Ik heb geprobeerd om nou vast te stellen wat daar zoal in ging, maar kwam niet veel verder dan rijst en zalm en klaas uiteraard, maar mijn vraag is hebben jullie enig idee welke kaas hierin gebruikt wordt en wat er nog meer in gaat.
(Als ik toen had geweten dat ik het zelf wou gaan proberen had ik uiteraard beter mijn best gedaan om de ingredienten te achterhalen.
Alvast bedankt
Nee, dit waren maki's met 'alles-wat-ik-nog-in-de-koelkast-vond'!quote:
Shabu Shabu is wel de beste in R'dam vind ik! Maar om op je vraag antwoord te geven.. Als ik zelf sushi maak, koop ik altijd een sushi pakket van de AH. Daar zit sowieso de rijst, matjes, stokjes en saus in die je nodig hebt. Enige wat je dan nog nodig hebt, zijn de verse ingrediënten.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Desree65 het volgende:
Hoewel het al weer een tijdje geleden is dat er in dit topic geschreven is, wil ik toch wat vragen.
Vorige week zijn we wezen eten bij Shabu shabu in Rotterdam, uiteraard hebben wij met volle teuegen genoten, en omdat ik graag zelf kokkelrel lijkt het me luek om zelf eens aan de slag te gaan komend weekend.
Het meeste is al in huis, (behalve de vis uiteraard) maar nu vraag ik me iets af wij hebben daar de Salomon cheese maki gegeten, en vonden dat wel heel erg lekker.
Ik heb geprobeerd om nou vast te stellen wat daar zoal in ging, maar kwam niet veel verder dan rijst en zalm en klaas uiteraard, maar mijn vraag is hebben jullie enig idee welke kaas hierin gebruikt wordt en wat er nog meer in gaat.
(Als ik toen had geweten dat ik het zelf wou gaan proberen had ik uiteraard beter mijn best gedaan om de ingredienten te achterhalen.
Alvast bedankt
Toko is natuurlijk goedkoper alleen in het boerendorp waar ik woon, zit het helaas niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
en het is super duur, die pakketten.. gewoon even bij de toko naar binnen stappen
oeh, ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:05 schreef RobinOok het volgende:
Voor een postje op mijn site over sushirijst wil ik verwijzen naar een uitgebreide site met meer informatie over sushi en zelf sushi maken. Hebben jullie een tip, een site waarvan je zegt "die is echt heel goed, informatief, duidelijk, uitgebreid"? Mag ook in het engels.
En verder heb ik sinds kort de susirijstballen "ontdekt". Nou ja, ik wist wel dat ze bestonden, maar vind ze heel handig als je andere gerechten sausloos zijn. Omdat ik gewoon een kommetje witte rijst zonder saus ook zo saai vind, maar die ballen blijken een hit. Gaan meestal schoon op.
[ link | afbeelding ]
gewoon sesamzaadjes, maar dan met wasabismaakquote:Op woensdag 5 januari 2011 03:35 schreef RobinOok het volgende:
Wow! Ziet er goed uit!
(wat zijn die groene "kruimeltjes"?)
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoorde laatst iemand klagen dat ze sushi hadden gegeten, en dat het zo slecht was geweest, het eten was koud en niet gaar.
Ik pieste zowat in mijn broek van het lachen, maar moest mijn mond en stijve bovenlip houden, was een klant.
Woah zwabber, dat ziet er echt vet goed uit manquote:Op woensdag 5 januari 2011 00:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
oeh, ziet er lekker uit![]()
laatst sushi gemaakt voor een avondje bij vrienden
[ afbeelding ]
Heb je geen toko in de buurt zitten? Daar is alles en goedkoper en vaak lekkerderquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:43 schreef Anne het volgende:
Moblo, aangezien jij in de buurt woont, waar haal jij je spullies?
Ik heb de Nori-vellen van de Jumbo geprobeerd en die kreeg ik niet weg gekauwd.
Ik heb alles zo in de vuilnisbak geflikkerd. Gatverdamme.
Je kunt ze ook voor het rollen even boven de vlam van je gasfornuis houden. Knappen ze erg van op. En verder natuurlijk nooit te lang van tevoren maken. En bij het rollen de glanzende kant naar buiten. Hoewel ik eigenlijk niet weet of dat laatste ook van invloed is op het resultaat of alleen op het uiterlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:43 schreef Anne het volgende:
Ik heb de Nori-vellen van de Jumbo geprobeerd en die kreeg ik niet weg gekauwd.
Ik heb alles zo in de vuilnisbak geflikkerd. Gatverdamme.
Ziet er goed uit Zwabber. Wat voor zalm heb je gebruikt?quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
oeh, ziet er lekker uit![]()
laatst sushi gemaakt voor een avondje bij vrienden
[ afbeelding ]
gewoon gerookte zalm, bij de appie gehaald, ik had niets anders voorhanden op dat momentquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Zwabber. Wat voor zalm heb je gebruikt?
Moet het officieel eigenlijk niet met 'normale' rauwe zalm?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
gewoon gerookte zalm, bij de appie gehaald, ik had niets anders voorhanden op dat moment
ja, maar de kans op parasieten in rauwe zalm is groter dan die van rauwe zeevisquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:58 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Moet het officieel eigenlijk niet met 'normale' rauwe zalm?
Invriezenquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja, maar de kans op parasieten in rauwe zalm is groter dan die van rauwe zeevis
Ik heb vandaag sushi gemaakt met gewone zalm filet en die had ik voor de zekerheid ook even ingevroren (al was het filetje waarschijnlijk al bevroren geweest voordat het in de winkel lagquote:
Ik persoonlijk vind kweekzalm echt niet lekker, heb liever makreel of tonijn, of octopusquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb vandaag sushi gemaakt met gewone zalm filet en die had ik voor de zekerheid ook even ingevroren (al was het filetje waarschijnlijk al bevroren geweest voordat het in de winkel lag). Maar dat is vele malen lekkerder dan gerookte zalm
Dus ik ga het in het vervolg alleen met zalm filet maken
Mij smaakt het gelukkig primaquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind kweekzalm echt niet lekker, heb liever makreel of tonijn, of octopus
Neuh, naar zeewier. Even wennen, maar ik vind het steeds lekkerder worden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Nori, tja, het blijft naar gras smaken.
Toko Weuroquote:
Ah, dat scheelt, binnenkort maar eens langs de visboer voor wat tonijn en sockeye zalmquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:01 schreef motorbloempje het volgende:
Nopeje kunt de sushivellen die je zo koopt gewoon meteen gebruiken
Ik ga het toch maar eens proberen. Ik vind de vellen die ik heb zo taai. Zelfs als ik de rollen net gemaakt heb en dan eet. Kijken of het helpt of dat ik toch op zoek moet naar een ander merk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:10 schreef RobinOok het volgende:
Van door een gasvlam halen worden ze wel lekkerder.![]()
Maar 't hoeft inderdaad niet.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:48 schreef Coolfool het volgende:
De foto niet zo top, maar ik wilde toch deze tweede poging sushi te maken met jullie delen
En dan ga ik het nu opeten!![]()
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt lekker uit!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Koreaanse sushi gemaakt: gimbap.
De rijst maak je niet aan met sushi-azijn, maar met sesamolie en zout.
Ik had de rijst in tweeen verdeeld, ene helft op zijn Japans, andere op zijn Koreaans, maar daarna helemaal vergeten en tijdens het eten had ik ook niet in de gaten dat er 2 verschillende soorten waren.![]()
Anyway, net als maki sushi, gewoon lekker. Zelfs die surimi vond ik lekker erin.![]()
En natuurlijk de takuan (gele rettich). Die ziet eruit als de grote broer van een Amsterdams uitje, maar smaakt totaal anders. Lekker zoetig. Zit volgens mij standaard in Koreaanse sushi.
[ link | afbeelding ]
Lekker!quote:Op maandag 6 juni 2011 15:52 schreef RobinOok het volgende:
Dank je.
Gisteren aten we sushirijst bij 't eten, ik maakte express wat extra zodat ik vanmiddag de Aziatische versie van een broodje tonijnsalade kon maken. ;-)
[ link | afbeelding ]
Ik heb ook zo'n vormpje. Stop jij daar alleen rijst in? Of eerst het "beleg" en dan rijst erop?quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef RobinOok het volgende:
Ben ik alweer. :-)
[ link | afbeelding ]
Tamago nigiri
Gemaakt met nigiri vormpje. Die zijn echt handig. Niet alleen omdat je snel mooie, gelijkvormige blokjes rijst hebt, maar het is ook een stuk minder messy. Geen plakhanden enzo.
(en weer van extra rijst van gisteravond)
quote:Op maandag 11 juni 2012 09:53 schreef RobinOok het volgende:
Komkommer, gele rettich, avocado, omelet. En daarbij gewoon een biefstukje bakken. Je gaat toch geen vieze sushies maken omdat er 1 zeikerd tussen zit?
Eerst een plakje zalm/tonijn onderin, rijst erop en aandrukken.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:16 schreef RobinOok het volgende:
Alleen de rijst. Ik zou niet weten welke "vulling" ik meegeperst zou willen hebben. Liever niet, denk ik. Maar misschien snap ik je niet?
Klopt helemaal!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:53 schreef RobinOok het volgende:
Nee, dat plakje zalm wil je er juist mooi op draperen. Toch? Ikke wel.
In Nieuwegein heb je op het industrieterrein vlakbij de A12 (Ravenswade dacht ik) ook een Chinese groothandel.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Voor de beste prijzen stap je in de auto en rijd je naar Interburgo.
Yes, een rijstkoker met veel knopjesquote:
Ik weet niet of hij praat, hij speelt wel een melodietje als de rijst klaar is geloof ikquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Gezellig! Een pratende rijstkoker! Gefeliciteerd!
Ja, de rijst die er uit komt is heerlijk, had een klein proefbatchje gemaakt. Ben alleen op dit moment bezig met het afronden van een dieet, dus mag pas over een week echt rijst etenquote:
Nu welquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
en waarom is dit topic geen reeks? ik zoek me een ongeluk naar alle delen
Of het lang houdbaar is ligt er aan wat er in zit. Rauwe vis gaat natuurlijk vrij snel achteruit (hoewel 1 nachtje koelkast het niet kapot maakt). Andere vullingen gaan wellicht langer mee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vanavond voor het eerst van mijn leven sushi gemaakt en het is naar mijn mening (en die van mij vriend) best goed gelukt. maar wat is dat spul vullend zeg! en ik heb nog over.
dat staat in de koelkast nu. zou ik dat morgen mee naar mijn werk kunnen nemen als avondeten of is het dan niet meer te eten?
ik zal zo een fotootje plaatsen. het is geen hoogstandje, maar zeker voor herhaling vatbaar.
ik had zelfs een handrol geprobeerd en ook die was heerlijk.
(ik heb me laten leiden door wat filmpjes op youtube)
Wauw, ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
fotoooo's
-snip-
niet slecht toch voor een eerste keer?t was echt heel lekker.
en ja, verse vis. vanzelfsprekend werk ik hygiënisch.
Hartstikke mooi! Bedankt voor je reactie en enthousiasme altijdquote:Op zondag 8 juli 2012 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ja hoor, in ieder geval niet minder dan Oriental of Cheung Kong of zo. Nori, rijst, gember, wasabi, kewpie, sesamzaadjes, kombu, bonito flakes, rijstazijn, gele rettich, sojasauzen en vormpjes ook.![]()
Van alles. Heeft een eigen schap, rechts naast de diepvrieskasten. En ook nog daar "om het hoekje", dus eigenlijk 2 schappen.
Zwaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb hopelijk heb je je notificatie aanquote:Op zondag 8 juli 2012 21:24 schreef DeZwabber het volgende:
Heb het al een hele tijd niet meer gedaan, maar ik kon me niet inhouden, dus voor m'n vader sushi gemaakt.
Kon er zelf nog niet van ten, nog even wachten
[ afbeelding ]
Neequote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zwaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb hopelijk heb je je notificatie aan
Waar heb je je rijstkoker vandaan en was ie duur?
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nee![]()
Rijstkokert heb ik in Engeland besteld omdat hij in Nederland niet te krijgen is, ben er incl verzenden 280 euro aan kwijt geweest.
Ja ik koop wel een blokfluit ofzoquote:
Dit is wel een van mijn wat excentriekere uitgaves geweest. De rijstkokers die je hier kan halen maken op zich ook prima rijst.quote:
Maar waarom dan die?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:02 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dit is wel een van mijn wat excentriekere uitgaves geweest. De rijstkokers die je hier kan halen maken op zich ook prima rijst.
Omdat als ik een belachelijk duur Japans rijstkookding ging kopen, ik dan wel diegene wilde hebben met de Neuro Fuzzy Logic, komt er op neer dat je dan de nauwkeurigheid hebt van computergestuurde temperatuurregeling, en dat er ook nog een stukje "intelligentie" achter zit.quote:
haal bij de groothandel(leen een pasje) is de helft goedkoper en is bijna elke week wel in de aanbieding. Wilde atlantische zalm zul jij nergens vinden of je moet grof geld betalen, al is die wel het lekkerste natuurlijk. Ik vang ze zelf wel eens in finlandquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef Xenorium het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik super verse zalm kan krijgen. Heb een aantal keer bij de visboer gehaald op de markt maar de kwaliteit varieert.
Weet iemand of de zalm over het algemeen eerst ingevroren wordt wanneer de vis is gevangen zodat de meeste wormpjes doodgaan.
Hoe roder de zalm hoe verser toch? Als hij al oranje is met een wittige glans dan neem ik aan dat het niet erg vers meer is.
Ook ben ik benieuwd wat voor zalm het beste is, echte wilde zalm of gekweekte zalm?
Bij de jumbo hadden ze eerst 2 merken sockeye zalm, beiden ongeveer even duur maar 1 verpakking zat meer zalm in... 3 keer raden welke uit het assortiment is gegaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef foxbow het volgende:
[..]
haal bij de groothandel(leen een pasje) is de helft goedkoper en is bijna elke week wel in de aanbieding. Wilde atlantische zalm zul jij nergens vinden of je moet grof geld betalen, al is die wel het lekkerste natuurlijk. Ik vang ze zelf wel eens in finlandJe kunt bij de sligro vaak wel wilde sockey zalm kopen, kost wel weer 2x zo veel als atlantische maar is een stuk roder van kleur en steviger. Vetgehalte is minder maar hij smaakt wel lekker en is eigenlijk alleen rauw of gezouten te eten, anders is hij te droog.
Ja, dat is beter dan de meeste verse, en parasietvrijquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:12 schreef Purdey het volgende:
? Ik koop weleens die pakken diepvries zalm bij Lidl. Waarin 2 stukjes apart verpakt zitten, kan ik die ontdooien en gebruiken?
Echt niet inderdaad! Alles is daar zoveel goedkoper. En buiten dat, ik had deze beleving niet willen missen. Zo ontzettend veel verschillende dingen, en zo'n uitgebreid assortiment ook. Alsof je even helemaal in Azië zit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:27 schreef RobinOok het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Cool!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu snap jij ook waarom ik nooit snap dat mensen hun sushi-spullen bij een gewone supermarkt kopen. ;-)
Hopelijk wordt je sushi ook nog lekkerder!
Die verbouwing is net 3 dagen bezig volgens mij, dacht dat ze vanaf de 10e tijdelijk een paar deuren verderop zitten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb daar eerder wel eens over gedacht en toen meende ik dat het beter was om alleen iets te schrijven als ik er zelf geweest was. Maar ja, hoe meer toko's ik bezoek, hoe meer ik merk dat het toch niet meevalt om een uniek "verhaal" erbij te schrijven. :-) Ze zijn groot of klein, hebben van alles wat of zijn vooral Indisch georienteerd. Van die dingen. Dus als jij het leuk vindt om foto's te maken, dan wil ik wel eens uitproberen of het bevalt. Een razende reporter die voor mij een toko bezoekt. :-)
Ik maak zelf altijd een heeeeleboel foto's, ook van de schappen enzo, zodat ik thuis nog terug kan zien wat ze ook alweer wel en niet hadden. Hoe groot het sushi schap is, dat ze een TRS schap hebben, welke groenten enzo, wel of niet verse tofu, van die dingen. Dat zou nu dan wel nog handiger zijn. Niet dat ik die online ga zetten (kun je erbij vertellen als ze ernaar vragen) maar puur ter orientatie/herinnering.
Maar inderdaad, op hun site staat dat ze aan het verbouwen zijn en dus ook tijdelijk verhuist? Dat schiet niet erg op!
Die ander kende ik nog niet, nu gevonden: Nirmala Stores. En heb 'm er meteen bijgezet. Thanks.
Ben je al bij Toko Rinus in Nijmegen geweest? Die bestaat al heeeel lang. Ik heb er nog gewerktquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb daar eerder wel eens over gedacht en toen meende ik dat het beter was om alleen iets te schrijven als ik er zelf geweest was. Maar ja, hoe meer toko's ik bezoek, hoe meer ik merk dat het toch niet meevalt om een uniek "verhaal" erbij te schrijven. :-) Ze zijn groot of klein, hebben van alles wat of zijn vooral Indisch georienteerd. Van die dingen. Dus als jij het leuk vindt om foto's te maken, dan wil ik wel eens uitproberen of het bevalt. Een razende reporter die voor mij een toko bezoekt. :-)
Ik maak zelf altijd een heeeeleboel foto's, ook van de schappen enzo, zodat ik thuis nog terug kan zien wat ze ook alweer wel en niet hadden. Hoe groot het sushi schap is, dat ze een TRS schap hebben, welke groenten enzo, wel of niet verse tofu, van die dingen. Dat zou nu dan wel nog handiger zijn. Niet dat ik die online ga zetten (kun je erbij vertellen als ze ernaar vragen) maar puur ter orientatie/herinnering.
Maar inderdaad, op hun site staat dat ze aan het verbouwen zijn en dus ook tijdelijk verhuist? Dat schiet niet erg op!
Die ander kende ik nog niet, nu gevonden: Nirmala Stores. En heb 'm er meteen bijgezet. Thanks.
Ik gebruik de verse(ontdooide) zalm van AH altijd. Best goed te eten hoor!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hmm misschien toch maar weer eens sushi gaan maken, is zeker een jaar geleden dat ik dat gedaan heb. Maar heb nog niet echt goede vis gevonden want vind de diepvrieszalm van de ah weinig smaak hebben en durfde de 'verse' zalm van de ah niet zo goed voor sushi te gebruiken.
Oh is dat jouw site? Mooie site hoor, veel en handige info!quote:Op zondag 22 juli 2012 23:18 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb ze alleen maar verzameld, maar zelf nul ervaring met online toko's.
Die laatste is in ieder geval betrouwbaar, want de webwinkel van de Oriental supermarkten.
Maar prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen, dat doen ze al bij de ene of de andere toko of supermarkt en dus ook per online toko.
Boodschappenlijstje maken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:38 schreef outcast_within het volgende:
Morgen wilde ik sushi maken. Moet ik daar vandaag al voorbereidingen voor treffen?
Rijst maak je maximaal 4 uur vantevoren..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:46 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Niet iets van rijst in de koelkast zetten oid.
Ik heb het weleens bij de AH zien liggen, maar ik denk dat de meeste grote supermarkten het wel hebben. Als het sushi maken je bevalt kan je de volgende keer beter de ingrediënten los halen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
Is er een winkel die doe het zelf sushi pakketten verkoopt?
Ga naar een toko en koop een rolmatje, vellen nori, een kg sushirijst, sushiazijn, sojasaus en wat wasabiquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
xenosquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
Uit t matje halen, opnieuw rollen en toen pas in folie gerold. Volgende week maar rijst en nieuwe vellen nori halenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:35 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon even wat filmpjes zoeken/kijken op youtube, dat helpt meestal wel.
Maar waarom je een matje wel meerolt en folie niet, dat snap ik niet.![]()
Verse vis gebruiken, rijst niet te nat maken als je het op de norivellen doet, en de rollen even laten rusten in de koelkast alvorens aan te snijden, dan snijdt het beterquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:00 schreef Snowbells het volgende:
Kick!
Van de week ook zelf sushi maken, nog tips?
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Verse vis gebruiken, rijst niet te nat maken als je het op de norivellen doet, en de rollen even laten rusten in de koelkast alvorens aan te snijden, dan snijdt het beter
Ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:04 schreef Apekoek het volgende:
Godverdomme wat is sushi toch een heerlijke delicatesse! Echt mijn favorite en kan ook echt niet meer zonder, zijn hier ook mensen die hetzelfde hebben? En vrijwel dagelijks het zouden kunnen eten? Ik wel, lijkt een soort verslaving ofzo.
ik koop mijn norivellen altijd bij de toko,l maar sommige supermarkten hebben ze ookw elquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?
kunnen we in elk geval de hand schudden. Hoor soms wel suffe verhalen dat er teveel metalen en chemische middelen in rauwe vis zou zitten. Maarja so be itquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ja.Ik moet elke week wel wat sushi eten. Het is gelukkig gezond
Nee he? Da's een grapje he? Om te kijken of mensen wel lezen he? Hahahaahahahaha, nee, echt, serieus, dat heb je niet gedaan he?quote:Op zondag 24 maart 2013 03:30 schreef wiwo het volgende:
Ik combineer vaak nog niet eerder geprobeerde ingedrienten zoals sushi futomaki, gevuld met een ruime hoeveelheid droge ijsbergsla om het nat worden van de rijst te voorkomen.
Daarop witte bonen in tomatensaus zodat de saus wordt tegen gehouden door de sla, ook weer om de rijst niet te nat te maken.
xenos heeft ze ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?
ik ben wel geďnteresseerd in je site. zet m in je sig dan kan ik eens kijken.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:53 schreef wiwo het volgende:
Ik zie net dat er een gedeelte van mijn eerste bericht op dit forum is verwijderd met als reden dat het spam (?) zou zijn, weet iemand wat hier mee wordt bedoeld?
Ik heb enkel en alleen een verwijzing gemaakt naar mijn website voor mensen die geintereseerd zijn en dus om de site te bezoeken.
Er zit geen commerciele bedoeling achter.
Jammer, ik dacht dat het wel mocht.
Zeker gezien het feit dat er wel een paar linken te vinden zijn op het forum.
De enige content op zijn site die de moeite waard is, heeft hij 1 op 1 van andere websites gekopieerdquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:32 schreef Noek het volgende:
Juist door het weghalen van de zgn spam wil ik je site zien.
De zalm die ik weleens in de supermarkt zie liggen ziet er niet echt lekker uit en gebruik ik dus ook nooit voor sushi. Vis die ik wel eens uit de supermarkt voor sushi gebruik zijn surimi of grote garnalen uit de diepvries. Garnalen natuurlijk wel eerst koken voor gebruik.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef muzas het volgende:
Ik haal altijd mn vis van de markt.. Maar is supermarktvis ook geschikt?
Oja, nee, klopt. Volkomen normaal, sushi met witte bonen en tomatensaus.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:16 schreef wiwo het volgende:
Jawel hoor, ik zou niet weten wat daar gek aan is.
Dit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 05:34 schreef MaximusTG het volgende:
Ja joh, RobinOok, wat denk je wel niet, sushi met Aziatisch associëren..
Wiwo; als je en de tekst en de foto's van je site niet zelf schrijft en maar ergens vandaan plukt (eerst dus zelfs zonder bronvermelding), wat is dan de meerwaarde daarvan? Los nog van bronvermelding, er is ook nog zoiets als auteursrecht.. Die foto's mag je waarschijnlijk niet eens gebruiken.
ik vind je site best wel leuk hoor! klopt het dat niet alles het doet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:39 schreef wiwo het volgende:
Het is niet zo aardig om meteen een site of persoon af te kraken op dit forum.
Het is helemaal niet ongebruikelijk om informatie elders vandaan te halen, dat komt vaak voor, in veel gevallen kan het niet anders omdat het niet anders is als dat.
De informatie op wikipedia is naar aller waarschijnlijkheid de waarheid en waarom zou je dat dan helemaal gaan over typen of stukje plaatsen waardoor de helft er niet in staat.
Ja, de foto' s als handleiding uit misslipgloss kun je ook zelf nemen, dat geef ik toe dat is gemakzucht en een bronvermelding zou netjes zijn.
Dat heb ik ook gedaan inmiddels.
Ga nou niet op zo' n manier reageren FigureBirdStars, dat komt een beetje raar over.
Dank je lady-wrb, naar mijn weten doet alles het.quote:Op maandag 1 april 2013 12:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind je site best wel leuk hoor! klopt het dat niet alles het doet?
en je zou ook even je spelling moeten controleren. er staan nogal wat foutjes in. (ik weet niet of je dyslectisch bent of niet maar het viel me op)
Toen ik weleens sushi maakte haalde ik m'n nori vellen altijd bij de Xenos. De prijs weet ik niet meer, maar zeker goedkoper dan de supermarkt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:25 schreef outcast_within het volgende:
1. Goedkope nori vellen tips? (zit nu op van die 5 voor 2 euro supermarkt dingen.
2. Surimi, ei, komkommer (niet per se tegelijkertijd), mijn favoriete goedkope sushi, want vis is zo duur.
3. Ergens had ik komkommer op, zoet en zuur of zoiets. Heerlijk. Hoe maak ik die?
Ik zit dit topic te bekijken en nou had ik laatst ook dit probleem. Had zalm bij de Appie gekocht maar twijfelde of ik dit kon gebruiken in de sushi. Als ik de zalm eerst thuis invries is het dan altijd "veilig" te gebruiken? Ik las namelijk ook dat het te maken had met of de zalm bij vangst meteen ingevroren is geweest of niet?quote:
1.toko's betaal je voor 10 vellen 2.25quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:25 schreef outcast_within het volgende:
1. Goedkope nori vellen tips? (zit nu op van die 5 voor 2 euro supermarkt dingen.
2. Surimi, ei, komkommer (niet per se tegelijkertijd), mijn favoriete goedkope sushi, want vis is zo duur.
3. Ergens had ik komkommer op, zoet en zuur of zoiets. Heerlijk. Hoe maak ik die?
1. Ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:52 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
1.toko's betaal je voor 10 vellen 2.25
2.Advocado is ook heerlijk, en duur is maar relatief voor vis. Bij de AH betaal je 4 euro voor een pak zalmfilet van 175 gram, maar je heb maar heel weinig nodig voor een sushi rol.
3. gewoon met azijn en suiker, of in plaats daarvan sacharine, maar dat is niet echt nodig.
Dat ziet er inderdaad goed uitquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:26 schreef HaerdenC het volgende:
Een topicreeks zou wel fijn zijn voor dit topic eigenlijkhopelijk heb ik de laatste gevonden.
Korte history ... ik at tot mijn 30ste enkel vis in fishtick vorm en was een behoorlijk lastige eter. 30 jaar worden heeft wat met me gedaan op 1 of andere manier, ben anders gaan leven en heb me voorgenomen dat ik alles lust en eet. Tot op heden hou ik me daar redelijk goed aan moet ik zeggen.
In datzelfde levensjaar Japan bezocht waarvan er in het Japan topic een foto reeks staat ... en dus ook sushi beginnen eten. Ondertussen eet ik vrij vaak sushi. Aangezien ik graag in de keuken sta was de link naar zelf sushi maken snel gelegd. Ik heb ondertussen een co-ouderschap en dus in de weken dat ik mijn zoontje niet heb ben ik vrij om dingen te maken die ook wel eens mogen mislukken (op zich valt dat overigens heel heel heel erg goed mee)
Ik heb om aan de sushi te beginnen met laten inspireren door http://makesushi.org/ (geen commerciele site voor de duidelijkheid!)
Ik maak heel veel maki en ga meestal gelijkaardig te werk. Ik kook mijn rijst in een vergiet zodat het half stoomt half kookt, dan laat ik het na afgieten in het vergiet na druppelen in het keteltje en afkoelen. Vervolgens meng ik bloemsuiker en rijstazijn onder de rijst om het nog eens 5 minuten te laten staan.
Ik woon in Belgie dus Toko of zo hebben we hier niet DENK ik maar ik ga er eens naar zoeken, in Brussel is er wel een grote Asiatische winkel. Momenteel koop ik dus vooral vers en supermarkt. De Cora in Woluwe heeft een eigen Sushi afdeling waar je kan gaan stelen met je ogen
[ afbeelding ]
Verse productjes uit eigen tuin zijnde radijsjes en uienpijpjes maar ook soms courgette en wortelal naar het seizoen
[ afbeelding ]
Dit waren de eerste pogingen tot het rollen van maki met zalm, komkomer en radijs
[ afbeelding ]
En zo eindig ik dan wel eens aan de TV, ja ik weet het ... rode wijn er bij ... maar hey als mij dat smaaktTevens zie je rechts de Japanse zeewier salade met sezam
[ afbeelding ]
Hier tevens wat mango gebruikt en dat was best lekker![]()
[ afbeelding ]
En dit was dan gisteren, toen ik eens wat meer tijd had dan over het algemeen ... uitgebreid gekookt en door de dag voetjes onder een grote donkere tegel gelijmd. De tegel leg in ter voorbereiding even in de vriezer.
Rechts liggen warme brochettes, die kan je ook op de koude tegel leggen aangezien je die eigenlijk eerst eet ... Ik ben gegaan voor 3 smaakjes.
Verder dus maki's met vanalles en nog wat in, dan wat zalm plajes en komkommer salade met zeewier, wat zalm gesneden en uiteraard gember. Achteraan de wasabi pasta.
Nja ik ben geen pro maar .... vind het wel geslaagd
Zaadlijst moet je er ook uithalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:39 schreef HaerdenC het volgende:
Waauw ook netjesik probeer altijd het binnenste vochtige deel van de komkommer niet te gebruiken dat vocht maakt er zo een boeltje van he
In Antwerpen zitten er een aantal waarvan ook 1 grote. (vorige quote maakte ik foutje vandaar de dubbele post)quote:
Tadaaaa: http://www.aziatische-ingredienten.nl/adreslijst-belgie/quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:26 schreef HaerdenC het volgende:
Ik woon in Belgie dus Toko of zo hebben we hier niet DENK ik maar ik ga er eens naar zoeken
Kun je ook met een kaasschaaf doen. Is veel makkelijker!quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zaadlijst moet je er ook uithalen.
Ik heb een tijdje geleden eens een "nori"vel van komkommer gemaakt, met een (zeer) scherp smal mes (vleesmes gaat prima) de komkommer tot aan de zaadlijst schillen zoals een appel, moet een lang vel van komkommer worden.
De donkergroene schil haal je er op het eind af.
Ook leuke truuk:
Ik doe t ook altijd met een kaasschaaf, gaat superquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat makkelijker gaat met een kaasschaaf.
Ja. waarom niet, zelfs diepvries zalm en tonijn, smaak zal wel iets anders zijn misschien maar met soja en wasabi smaakt t bestquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef regnavetto het volgende:
Kan je serieus supermarkt vis gebruiken voor sushi?!?
Ingevroren heeft zelfs een paar voordelenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja. waarom niet, zelfs diepvries zalm en tonijn, smaak zal wel iets anders zijn misschien maar met soja en wasabi smaakt t best
Ik heb et nog nooit gegeten maar in hoeverre smaakt deze imitatie krab naar krabquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:44 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Ingevroren heeft zelfs een paar voordelenDe meesten onder ons hebben niet echt een vlijmscherp duur sushi mes ... als je je vis lichtjes invriest kan je hem makkelijker in fijne plakjes snijden ... Ikzelf gebruik best regelmatig gerookte zalm, het is een beetje zoeken. Sommige is heel erg rokerig van smaak maar andere is net aangenaam en het beperkt merkelijk de risico's op vieze probleempjes
Surimi staafjes gebruik ik ook. Deze haal ik gewoon bij de Aldi! Als je lekker budget vriendelijk wil doen is dat helemaal geen slechte oplossing.
[ afbeelding ]
Voordeel is dat ze behoorlijk goed bewaren (ik woon alleen dus heb maar kleine porties nodig). Voor de liefhebbers die willen weten of die surimi wel goed is ...
http://www.een.be/programmas/volt/is-surimi-even-gezond-als-krab
Mij ook niet, maar ik houd dan ook totaal niet van komkommerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat makkelijker gaat met een kaasschaaf.
Bovendien is een kaasschaaf niet zo breed.
En last but not least, zo'n zalm in een plakkie komkommer lijkt me he-le-maal niks.
Surimi in sushi vind ik zelfs in restaurants niet te vreten. Het is het meest goedkope troep dat je in sushi kan doen. Sushi hoort een delicatesse te zijn met smaakvolle verse echte vis, surimi is dat gewoon niet. Alle surimi van alber hein tot aan de grootste sushi restaurants zullen geen echte krab gebruiken.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:45 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Ik heb et nog nooit gegeten maar in hoeverre smaakt deze imitatie krab naar krab
Dat hoort dan ook bij surimi.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Alle surimi van alber hein tot aan de grootste sushi restaurants zullen geen echte krab gebruiken.
Kan zijn, maar het is gewoon vies en niet sushi waardig. Laat dat dan ook altijd staan, tenzij het een calafornia roll is met andere "extras".quote:
voila dat bedoel ik ... als het als extraatje is kan het best wel hoor ...quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan zijn, maar het is gewoon vies en niet sushi waardig. Laat dat dan ook altijd staan, tenzij het een calafornia roll is met andere "extras".
Ja ok, maar dan niet een nigri of maki met alleen surimi er in, de rol moet dan minimaal voorzien zijn met eitjes/sesam advocado beetje wasabi mayo etc. Eigenlijk totdat je de surimi niet meer proeft.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
voila dat bedoel ik ... als het als extraatje is kan het best wel hoor ...
Inderdaad, nu er zit veel meer achter wat er in sushi en maki gebruikt wordt dan enkel smaakmakers. Alles is zo samengesteld dat je er een volwaardige maaltijd aan hebt. In de gebruikte vis en dus ook in surimi sticks zitten er bepaalde voedingsdelen. Dat is ook waarom er nuri gebruikt wordt. Uiteraard ook voor het zicht, het praktische aspect en de smaak maar nuri bevat veel ijzer, iets wat in de meeste andere gebruikte sushi ingredienten niet zit. Dat is ook de reden waarom er bijvoorbeeld ommeletjes en dergelijke mee in de rolletjes gedraaid worden. Alles heeft te maken met complete en evenwichtige voeding. Dat is iets waar wij in onze streken minder mee bezig zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan niet een nigri of maki met alleen surimi er in, de rol moet dan minimaal voorzien zijn met eitjes/sesam advocado beetje wasabi mayo etc. Eigenlijk totdat je de surimi niet meer proeft.
Aha wist ik niet, wel leuk om te weten en dus uiteindelijk gezond.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:14 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Inderdaad, nu er zit veel meer achter wat er in sushi en maki gebruikt wordt dan enkel smaakmakers. Alles is zo samengesteld dat je er een volwaardige maaltijd aan hebt. In de gebruikte vis en dus ook in surimi sticks zitten er bepaalde voedingsdelen. Dat is ook waarom er nuri gebruikt wordt. Uiteraard ook voor het zicht, het praktische aspect en de smaak maar nuri bevat veel ijzer, iets wat in de meeste andere gebruikte sushi ingredienten niet zit. Dat is ook de reden waarom er bijvoorbeeld ommeletjes en dergelijke mee in de rolletjes gedraaid worden. Alles heeft te maken met complete en evenwichtige voeding. Dat is iets waar wij in onze streken minder mee bezig zijn.
Dat was inderdaad de bedoeling ... nu tegenwoordig ... fukushima en zo ... njaquote:Op woensdag 6 november 2013 13:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Aha wist ik niet, wel leuk om te weten en dus uiteindelijk gezond.
Naja onze vis/ingredienten komen niet uit de buurt van fukushima vandaan, dus voor ons all goodquote:Op woensdag 6 november 2013 13:59 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de bedoeling ... nu tegenwoordig ... fukushima en zo ... nja
Helaas is het zo dat bij ons zowat alle vissoorten niet geschikt zijn voor rauwe consumptie ... als je hier zalm koopt is die onmogelijk vers genoeg aangezien die van in noorwegen of zo moeten komen en per definitie dus al lang onderweg zijn. Daarom best altijd even invriezen of gewoon licht gerookte zalm gebruiken (ook al zijn veel mensen daar een beetje tegen hier).quote:Op woensdag 6 november 2013 14:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Naja onze vis/ingredienten komen niet uit de buurt van fukushima vandaan, dus voor ons all good
shabu shabu en Sumoquote:Op donderdag 12 december 2013 19:00 schreef outcast_within het volgende:
Het is een beetje het tegenovergestelde van zelf maken, maar wat zijn de beste all you can eat sushi restaurants in nederland?
Welke volgens jou?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat zijn bekende tenten, maar zeker weten niet de besten!
ik vind shabu shabu anders aardig goedquote:Op donderdag 12 december 2013 21:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat zijn bekende tenten, maar zeker weten niet de besten!
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet. Verder gebruiken ze bij die plaatselijke tent bijvoorbeeld schotse zalm ipv noorse zalm (veel stevigere en lekkere bite, minder slap als noorse zalm bijvoorbeeld). Het hangt dus ook nogal af van de inkoper van het vis. Maar ik heb daar altijd het gevoel dat het "maatwerk" betreft en dat sumo vooral gefocussed is op grote hoeveelheden tegelijkertijd. Dat verschil proef je.quote:
Ja, maar er wordt gevraagd naar een All You Can Eat en je plaatselijke tent is geen AYCEquote:Op donderdag 12 december 2013 22:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet.
Kweekzalm=kweekzalm.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Geen keten maar een plaatselijke tent waar ik wel eens kom is een voorbeeld. Het verschil is oa dat ze daar het niet machinaal doen, waar sumo dat wel doet. Verder gebruiken ze bij die plaatselijke tent bijvoorbeeld schotse zalm ipv noorse zalm (veel stevigere en lekkere bite, minder slap als noorse zalm bijvoorbeeld). Het hangt dus ook nogal af van de inkoper van het vis. Maar ik heb daar altijd het gevoel dat het "maatwerk" betreft en dat sumo vooral gefocussed is op grote hoeveelheden tegelijkertijd. Dat verschil proef je.
van wat ik hoor ligt het een beetje aan de locatie. nijmegen schijnt minder te zijn...quote:Op donderdag 12 december 2013 22:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind shabu shabu anders aardig goed
Nope is ook een all you can eat, Google maar eens op Yugo Haren. Beter heb ik nergens nog gehad, zij weten wat vers is.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, maar er wordt gevraagd naar een All You Can Eat en je plaatselijke tent is geen AYCE
Oh ok. Op basis van de Nijmeegse shabu shabu ben ik nou net afgehaakt. Grote hompen rijst.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
van wat ik hoor ligt het een beetje aan de locatie. nijmegen schijnt minder te zijn...
Zonder ouwehoeren, ik ben al in ontzettend veel sushi restaurants geweest van Groningen, Amsterdam, Denpasar, Stockholm tot Kopenhagen. Al zou alles kweekzalm zijn bij elke tent ervaar ik een andere smaak en structuur sensatie en weet dat het bij Yugo haren oa optimaal is. Onderling is er echt zo ontzettend veel verschil, van verse vis tot diepvries zalm meegemaakt, en dat proef je.quote:
Of je maakt de volgende dag chirashi-sushi (een sjieke naam voor een kom sushirijst met de vis/ingrediënten erbovenop, in plaats van in mooie sushivormpjes).quote:Op maandag 9 december 2013 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Persoonlijke ervaring
Had een halve kilo gekookte sushi rijst over. Ingevroren en ontdooid. Dat is als het is ontdooid is dus korrelig en plakt niet meer, maar dat los je zo op. Pannetje water opzetten, bodempje is gemoeg, rijst daarna in vergiet laten stomen met deksel erop, daarna op bord of grote kom ff laren afkoelen en t plakt weer
Smaak gaat wel achteruit dan dat je t eet zonder invriezen maar goed, het maken kost zoveel tijd dat weggooien zonde is
thanks voor de tip. Ga er komende week heen denk ik.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zonder ouwehoeren, ik ben al in ontzettend veel sushi restaurants geweest van Groningen, Amsterdam, Denpasar, Stockholm tot Kopenhagen. Al zou alles kweekzalm zijn bij elke tent ervaar ik een andere smaak en structuur sensatie en weet dat het bij Yugo haren oa optimaal is. Onderling is er echt zo ontzettend veel verschil, van verse vis tot diepvries zalm meegemaakt, en dat proef je.
Al die tenten als groninger geweestquote:Op vrijdag 27 december 2013 12:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
thanks voor de tip. Ga er komende week heen denk ik.
Ik vind zelf imono in groningen beter dan sumo. De sushi mall geef ik geeneens een kans, dat ziet er zo achenebbisj uit
ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Al die tenten als groninger geweest,yugo haren "you wont be disappoint son!" :p
Alleen de nieuwe vestigingen hebben datquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:40 schreef Erasmo het volgende:
Wat ik in Shabu Shabu trouwens echt geniaal vind is dat bestellen via de tablet, veel makkelijker dan dat gekut met kaartjes
Veel plezier! Ik ben benieuwd of het voor jou eventueel wel evenaart. Waar is planet sushi dan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 12:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ben benieuwd.
Het zal Planet Sushi niet evenaren gok ik
ik ben naar de vestiging in miami geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik ben benieuwd of het voor jou eventueel wel evenaart. Waar is planet sushi dan?
Top! Zie je vergelijking later hier wel! Keuze zal minder zijn maar zeker goed!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik ben naar de vestiging in miami geweest.
Van mij mogen ze het zo snel mogelijk invoeren, het is echt handig!quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Alleen de nieuwe vestigingen hebben dat
ik haal sowieso alles bij de toko wat ik bij de toko kan halen. Supermarkten hebben vaak maar zo-zo kwaliteit aziatische producten.quote:Op zondag 29 december 2013 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Die dingen die je opnoemt kun je allemaal bij de albert heijn halen, maar vaak is bv. nori (zeewiervellen) bij de toko wat goedkoper en/of beter. Kijk maar op tokowijzer welke goede toko je in de buurt hebt.
Wat?quote:Op zondag 29 december 2013 16:21 schreef RobinOok het volgende:
Kan iemand die Sirdanilot even editten?!? Tsssssss.
Myraela, kijk, hier is een lijst met toko's:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/adreslijst/
eten was prima. Beleving wat minder. Het personeel was niet allemaal even gedreven en er zaten twee vervelende boerentrienen naast ons. Maar daar kunnen zij niets aan doen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Top! Zie je vergelijking later hier wel! Keuze zal minder zijn maar zeker goed!
Laatst genoemde zeker niet want hoe daar soms met de kikoman wordt gesmeten bij bepaalde gerechten gaat alle perken te buiten. Echte goede traditionele Japanners heb je niet in Rotterdam.quote:
Chapeau voor je probeersel. Hoe smaakte je rijst want dat is eigenlijk het allerbelangrijkste bij een goede sushi.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:36 schreef De-Sombrero het volgende:
Voor het eerst zelf Sushi gemaakt. Ik vond het best goed gelukt. We hadden o.a. zalm, tonijn en surimi gebruikt. Dit gaan we vaker proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |