Als je een goedkoop rolmatje wil: IKEA heeft ze als placemat. Ze zijn dan wel iets groter, maar ik gebruik ze hier nu (zit een half jaar in het buitenland en geen zin om alles mee te sjouwen) en het werkt prima! 1.50 ongeveer voor zo'n ding.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:44 schreef _Loki het volgende:
Ik moet ook nog steeds langs de toko voor goedkopere sushi spullen. Jezus wat zijn die in de supermarkt beláchelijk duur! 2,50 voor 10 norivellen, 2,10 voor een rolmatje en 3,00 voor rijst
quote:Op woensdag 15 september 2010 14:25 schreef Rienie het volgende:
edit: @ loki: de silica gel verpakking er weer indoen en toch goed afsluiten.. maar ik merk zelf ook wel een beetje kwaliteitverlies
Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook sushi zonder vis/vlees of is het dan geen sushi meer?
Ik kwam hier in Tokyo 'Healthy sushi' tegen op de kaart van een sushirestaurant. Niet besteld, maar ik zag iig iets als komkommer, bieslook en ingemaakte daikon. Met japanse omelet kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Bestaat er eigenlijk ook sushi zonder vis/vlees of is het dan geen sushi meer?
Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tipquote:Op woensdag 15 september 2010 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Vergeet ik verdorie de gefermenteerde sojabonen te noemen. Maar die smaken naar kots.
Hier zijn hele volksstammen er blij mee, dus je weet maar nooit.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:33 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tip
Ik plak het pakje altijd weer luchtdicht met plakband.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip.
quote:Op woensdag 15 september 2010 15:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan na een week tokyo overigens geen sushi meer zien
Als dit gaat over het goed bewaren van de nori vellen dan heb ik denk ik de oplossing... Ik heb van die hersluitbare zakjes van de Ikea, de grootste is precies het goede formaat om de norivellen in de verpakking in te kunnen bewaren! Dus het pas precies en is heel goed afgesloten.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip.
en omelet, of zeewier, of zelfs kaasquote:Op woensdag 15 september 2010 15:27 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.
shabu shabuquote:Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Desree65 het volgende:
Hoewel het al weer een tijdje geleden is dat er in dit topic geschreven is, wil ik toch wat vragen.
Vorige week zijn we wezen eten bij Shabu shabu in Rotterdam, uiteraard hebben wij met volle teuegen genoten, en omdat ik graag zelf kokkelrel lijkt het me luek om zelf eens aan de slag te gaan komend weekend.
Het meeste is al in huis, (behalve de vis uiteraard) maar nu vraag ik me iets af wij hebben daar de Salomon cheese maki gegeten, en vonden dat wel heel erg lekker.
Ik heb geprobeerd om nou vast te stellen wat daar zoal in ging, maar kwam niet veel verder dan rijst en zalm en klaas uiteraard, maar mijn vraag is hebben jullie enig idee welke kaas hierin gebruikt wordt en wat er nog meer in gaat.
(Als ik toen had geweten dat ik het zelf wou gaan proberen had ik uiteraard beter mijn best gedaan om de ingredienten te achterhalen.
Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |