abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86460849
Het topic over alles wat met sushi te maken heeft! Vraag hier wat je wilt weten, of geef je tips of ervaringen met je sushi experimenten.

Omdat je er al veel over sushi gepraat wordt, wat plaatjes om de smaakpapillen te kietelen:

Itadakimasu!

Vorige topic: Zelf sushi maken deel VI
Ja doei.
pi_86461325
Ik moet ook nog steeds langs de toko voor goedkopere sushi spullen. Jezus wat zijn die in de supermarkt beláchelijk duur! 2,50 voor 10 norivellen, 2,10 voor een rolmatje en 3,00 voor rijst ;(
pi_86461540
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:44 schreef _Loki het volgende:
Ik moet ook nog steeds langs de toko voor goedkopere sushi spullen. Jezus wat zijn die in de supermarkt beláchelijk duur! 2,50 voor 10 norivellen, 2,10 voor een rolmatje en 3,00 voor rijst ;(
Als je een goedkoop rolmatje wil: IKEA heeft ze als placemat. Ze zijn dan wel iets groter, maar ik gebruik ze hier nu (zit een half jaar in het buitenland en geen zin om alles mee te sjouwen) en het werkt prima! 1.50 ongeveer voor zo'n ding.
pi_86462027
Dat is ook een idee inderdaad! Dankje :)

Hier ook nog even m'n vraag: Hoe bewaren jullie nori? Bij mij wordt het echt te snel vochtig..
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 15:06:53 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_86462090
Er was ook al een antwoord:

quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:25 schreef Rienie het volgende:
edit: @ loki: de silica gel verpakking er weer indoen en toch goed afsluiten.. maar ik merk zelf ook wel een beetje kwaliteitverlies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86462346
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 september 2010 @ 15:15:06 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86462386
Lekker Sushi :9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_86462739
Bestaat er eigenlijk ook sushi zonder vis/vlees of is het dan geen sushi meer?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 september 2010 @ 15:27:06 #9
22592 crew  Ole
pi_86462812
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_86462847
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:24 schreef rijsttafel het volgende:
Ik kwam hier in Tokyo 'Healthy sushi' tegen op de kaart van een sushirestaurant. Niet besteld, maar ik zag iig iets als komkommer, bieslook en ingemaakte daikon. Met japanse omelet kan natuurlijk ook.
pi_86462886
Ok bedankt allebei! Was er benieuwd naar. Misschien ga ik het zelf wel eens maken. Zal vast lekker zijn :9~ en weer eens wat anders.
pi_86462917
Vergeet ik verdorie de gefermenteerde sojabonen te noemen. Maar die smaken naar kots.
pi_86462994
Ik kan na een week tokyo overigens geen sushi meer zien :')
pi_86463017
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Vergeet ik verdorie de gefermenteerde sojabonen te noemen. Maar die smaken naar kots.
Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tip :P
pi_86463058
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:33 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dan doe ik die maar niet, bedankt voor de tip :P
Hier zijn hele volksstammen er blij mee, dus je weet maar nooit.
  woensdag 15 september 2010 @ 19:26:04 #16
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86471135
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Ja die had ik ook al gelezen, maar ik dacht, misschien heeft iemand anders ook nog een goede tip. :)
Ik plak het pakje altijd weer luchtdicht met plakband.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan na een week tokyo overigens geen sushi meer zien :')
:D Wat een luxeprobleem }:| ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86472084
O+ Sushi O+
Snel weer eens zelf rollen :9
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_86472128
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:13 schreef _Loki het volgende:
Als dit gaat over het goed bewaren van de nori vellen dan heb ik denk ik de oplossing... Ik heb van die hersluitbare zakjes van de Ikea, de grootste is precies het goede formaat om de norivellen in de verpakking in te kunnen bewaren! Dus het pas precies en is heel goed afgesloten.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_86577481
Oe dat klinkt goed, dankje! :)
Ik heb vandaag weer een flink bord gemaakt, ziet er echt leuk uit maar net nu is de batterij van m'n camera leeg ;(
Vulling is 1 rol komkommer en 2 met komkommer en zelfgemaakte tonijnsalade. :D
pi_88059254
Hoewel het al weer een tijdje geleden is dat er in dit topic geschreven is, wil ik toch wat vragen.

Vorige week zijn we wezen eten bij Shabu shabu in Rotterdam, uiteraard hebben wij met volle teuegen genoten, en omdat ik graag zelf kokkelrel lijkt het me luek om zelf eens aan de slag te gaan komend weekend.
Het meeste is al in huis, (behalve de vis uiteraard) maar nu vraag ik me iets af wij hebben daar de Salomon cheese maki gegeten, en vonden dat wel heel erg lekker.
Ik heb geprobeerd om nou vast te stellen wat daar zoal in ging, maar kwam niet veel verder dan rijst en zalm en klaas uiteraard, maar mijn vraag is hebben jullie enig idee welke kaas hierin gebruikt wordt en wat er nog meer in gaat.

(Als ik toen had geweten dat ik het zelf wou gaan proberen had ik uiteraard beter mijn best gedaan om de ingredienten te achterhalen.

Alvast bedankt
pi_88910203
jaja, vanavond weer sushi, nom! :9
Ja doei.
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:48:17 #22
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88924400
Toeval! Ik heb vanavond weer eens, sinds maanden, sushi gemaakt. Gewoon maar even 3 rolletjes niet te moeilijk.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88930375
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2010 15:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Ja hoor, met bijvoorbeeld komkommer of avocado.
en omelet, of zeewier, of zelfs kaas :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88930410
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Desree65 het volgende:
Hoewel het al weer een tijdje geleden is dat er in dit topic geschreven is, wil ik toch wat vragen.

Vorige week zijn we wezen eten bij Shabu shabu in Rotterdam, uiteraard hebben wij met volle teuegen genoten, en omdat ik graag zelf kokkelrel lijkt het me luek om zelf eens aan de slag te gaan komend weekend.
Het meeste is al in huis, (behalve de vis uiteraard) maar nu vraag ik me iets af wij hebben daar de Salomon cheese maki gegeten, en vonden dat wel heel erg lekker.
Ik heb geprobeerd om nou vast te stellen wat daar zoal in ging, maar kwam niet veel verder dan rijst en zalm en klaas uiteraard, maar mijn vraag is hebben jullie enig idee welke kaas hierin gebruikt wordt en wat er nog meer in gaat.

(Als ik toen had geweten dat ik het zelf wou gaan proberen had ik uiteraard beter mijn best gedaan om de ingredienten te achterhalen.

Alvast bedankt
shabu shabu O+ *; O+
gebruiken ze in die kaasrollen niet gewoon roomkaas, en ei?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_89125110
Heeft iemand tips voor lekkere sushi met rundvlees?

Ik wil vanmiddag gaan rollen, maar wil naast vis en vega ook vleessushi maken. Heb alleen weinig inspiratie....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')