Ben je al bij Toko Rinus in Nijmegen geweest? Die bestaat al heeeel lang. Ik heb er nog gewerktquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb daar eerder wel eens over gedacht en toen meende ik dat het beter was om alleen iets te schrijven als ik er zelf geweest was. Maar ja, hoe meer toko's ik bezoek, hoe meer ik merk dat het toch niet meevalt om een uniek "verhaal" erbij te schrijven. :-) Ze zijn groot of klein, hebben van alles wat of zijn vooral Indisch georienteerd. Van die dingen. Dus als jij het leuk vindt om foto's te maken, dan wil ik wel eens uitproberen of het bevalt. Een razende reporter die voor mij een toko bezoekt. :-)
Ik maak zelf altijd een heeeeleboel foto's, ook van de schappen enzo, zodat ik thuis nog terug kan zien wat ze ook alweer wel en niet hadden. Hoe groot het sushi schap is, dat ze een TRS schap hebben, welke groenten enzo, wel of niet verse tofu, van die dingen. Dat zou nu dan wel nog handiger zijn. Niet dat ik die online ga zetten (kun je erbij vertellen als ze ernaar vragen) maar puur ter orientatie/herinnering.
Maar inderdaad, op hun site staat dat ze aan het verbouwen zijn en dus ook tijdelijk verhuist? Dat schiet niet erg op!
Die ander kende ik nog niet, nu gevonden: Nirmala Stores. En heb 'm er meteen bijgezet. Thanks.
Ik gebruik de verse(ontdooide) zalm van AH altijd. Best goed te eten hoor!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hmm misschien toch maar weer eens sushi gaan maken, is zeker een jaar geleden dat ik dat gedaan heb. Maar heb nog niet echt goede vis gevonden want vind de diepvrieszalm van de ah weinig smaak hebben en durfde de 'verse' zalm van de ah niet zo goed voor sushi te gebruiken.
Oh is dat jouw site? Mooie site hoor, veel en handige info!quote:Op zondag 22 juli 2012 23:18 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb ze alleen maar verzameld, maar zelf nul ervaring met online toko's.
Die laatste is in ieder geval betrouwbaar, want de webwinkel van de Oriental supermarkten.
Maar prijzen kunnen inderdaad enorm verschillen, dat doen ze al bij de ene of de andere toko of supermarkt en dus ook per online toko.
Boodschappenlijstje maken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:38 schreef outcast_within het volgende:
Morgen wilde ik sushi maken. Moet ik daar vandaag al voorbereidingen voor treffen?
Rijst maak je maximaal 4 uur vantevoren..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:46 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Niet iets van rijst in de koelkast zetten oid.
Ik heb het weleens bij de AH zien liggen, maar ik denk dat de meeste grote supermarkten het wel hebben. Als het sushi maken je bevalt kan je de volgende keer beter de ingrediënten los halen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
Is er een winkel die doe het zelf sushi pakketten verkoopt?
Ga naar een toko en koop een rolmatje, vellen nori, een kg sushirijst, sushiazijn, sojasaus en wat wasabiquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
xenosquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef outcast_within het volgende:
Uit t matje halen, opnieuw rollen en toen pas in folie gerold. Volgende week maar rijst en nieuwe vellen nori halenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:35 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon even wat filmpjes zoeken/kijken op youtube, dat helpt meestal wel.
Maar waarom je een matje wel meerolt en folie niet, dat snap ik niet.![]()
Verse vis gebruiken, rijst niet te nat maken als je het op de norivellen doet, en de rollen even laten rusten in de koelkast alvorens aan te snijden, dan snijdt het beterquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:00 schreef Snowbells het volgende:
Kick!
Van de week ook zelf sushi maken, nog tips?
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Verse vis gebruiken, rijst niet te nat maken als je het op de norivellen doet, en de rollen even laten rusten in de koelkast alvorens aan te snijden, dan snijdt het beter
Ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:04 schreef Apekoek het volgende:
Godverdomme wat is sushi toch een heerlijke delicatesse! Echt mijn favorite en kan ook echt niet meer zonder, zijn hier ook mensen die hetzelfde hebben? En vrijwel dagelijks het zouden kunnen eten? Ik wel, lijkt een soort verslaving ofzo.
ik koop mijn norivellen altijd bij de toko,l maar sommige supermarkten hebben ze ookw elquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?
kunnen we in elk geval de hand schudden. Hoor soms wel suffe verhalen dat er teveel metalen en chemische middelen in rauwe vis zou zitten. Maarja so be itquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ja.Ik moet elke week wel wat sushi eten. Het is gelukkig gezond
Nee he? Da's een grapje he? Om te kijken of mensen wel lezen he? Hahahaahahahaha, nee, echt, serieus, dat heb je niet gedaan he?quote:Op zondag 24 maart 2013 03:30 schreef wiwo het volgende:
Ik combineer vaak nog niet eerder geprobeerde ingedrienten zoals sushi futomaki, gevuld met een ruime hoeveelheid droge ijsbergsla om het nat worden van de rijst te voorkomen.
Daarop witte bonen in tomatensaus zodat de saus wordt tegen gehouden door de sla, ook weer om de rijst niet te nat te maken.
xenos heeft ze ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ah oke! Kan ik norivellen gewoon in de supermarkt kopen of zitten die in zo'n pakket?
ik ben wel geïnteresseerd in je site. zet m in je sig dan kan ik eens kijken.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:53 schreef wiwo het volgende:
Ik zie net dat er een gedeelte van mijn eerste bericht op dit forum is verwijderd met als reden dat het spam (?) zou zijn, weet iemand wat hier mee wordt bedoeld?
Ik heb enkel en alleen een verwijzing gemaakt naar mijn website voor mensen die geintereseerd zijn en dus om de site te bezoeken.
Er zit geen commerciele bedoeling achter.
Jammer, ik dacht dat het wel mocht.
Zeker gezien het feit dat er wel een paar linken te vinden zijn op het forum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |