Yes, een rijstkoker met veel knopjesquote:
Ik weet niet of hij praat, hij speelt wel een melodietje als de rijst klaar is geloof ikquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Gezellig! Een pratende rijstkoker! Gefeliciteerd!
Ja, de rijst die er uit komt is heerlijk, had een klein proefbatchje gemaakt. Ben alleen op dit moment bezig met het afronden van een dieet, dus mag pas over een week echt rijst etenquote:
Nu welquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
en waarom is dit topic geen reeks? ik zoek me een ongeluk naar alle delen
Of het lang houdbaar is ligt er aan wat er in zit. Rauwe vis gaat natuurlijk vrij snel achteruit (hoewel 1 nachtje koelkast het niet kapot maakt). Andere vullingen gaan wellicht langer mee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb vanavond voor het eerst van mijn leven sushi gemaakt en het is naar mijn mening (en die van mij vriend) best goed gelukt. maar wat is dat spul vullend zeg! en ik heb nog over.
dat staat in de koelkast nu. zou ik dat morgen mee naar mijn werk kunnen nemen als avondeten of is het dan niet meer te eten?
ik zal zo een fotootje plaatsen. het is geen hoogstandje, maar zeker voor herhaling vatbaar.
ik had zelfs een handrol geprobeerd en ook die was heerlijk.
(ik heb me laten leiden door wat filmpjes op youtube)
Wauw, ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
fotoooo's
-snip-
niet slecht toch voor een eerste keer?t was echt heel lekker.
en ja, verse vis. vanzelfsprekend werk ik hygiënisch.
Hartstikke mooi! Bedankt voor je reactie en enthousiasme altijdquote:Op zondag 8 juli 2012 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ja hoor, in ieder geval niet minder dan Oriental of Cheung Kong of zo. Nori, rijst, gember, wasabi, kewpie, sesamzaadjes, kombu, bonito flakes, rijstazijn, gele rettich, sojasauzen en vormpjes ook.![]()
Van alles. Heeft een eigen schap, rechts naast de diepvrieskasten. En ook nog daar "om het hoekje", dus eigenlijk 2 schappen.
Zwaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb hopelijk heb je je notificatie aanquote:Op zondag 8 juli 2012 21:24 schreef DeZwabber het volgende:
Heb het al een hele tijd niet meer gedaan, maar ik kon me niet inhouden, dus voor m'n vader sushi gemaakt.
Kon er zelf nog niet van ten, nog even wachten
[ afbeelding ]
Neequote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zwaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb hopelijk heb je je notificatie aan
Waar heb je je rijstkoker vandaan en was ie duur?
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nee![]()
Rijstkokert heb ik in Engeland besteld omdat hij in Nederland niet te krijgen is, ben er incl verzenden 280 euro aan kwijt geweest.
Ja ik koop wel een blokfluit ofzoquote:
Dit is wel een van mijn wat excentriekere uitgaves geweest. De rijstkokers die je hier kan halen maken op zich ook prima rijst.quote:
Maar waarom dan die?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:02 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dit is wel een van mijn wat excentriekere uitgaves geweest. De rijstkokers die je hier kan halen maken op zich ook prima rijst.
Omdat als ik een belachelijk duur Japans rijstkookding ging kopen, ik dan wel diegene wilde hebben met de Neuro Fuzzy Logic, komt er op neer dat je dan de nauwkeurigheid hebt van computergestuurde temperatuurregeling, en dat er ook nog een stukje "intelligentie" achter zit.quote:
haal bij de groothandel(leen een pasje) is de helft goedkoper en is bijna elke week wel in de aanbieding. Wilde atlantische zalm zul jij nergens vinden of je moet grof geld betalen, al is die wel het lekkerste natuurlijk. Ik vang ze zelf wel eens in finlandquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef Xenorium het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik super verse zalm kan krijgen. Heb een aantal keer bij de visboer gehaald op de markt maar de kwaliteit varieert.
Weet iemand of de zalm over het algemeen eerst ingevroren wordt wanneer de vis is gevangen zodat de meeste wormpjes doodgaan.
Hoe roder de zalm hoe verser toch? Als hij al oranje is met een wittige glans dan neem ik aan dat het niet erg vers meer is.
Ook ben ik benieuwd wat voor zalm het beste is, echte wilde zalm of gekweekte zalm?
Bij de jumbo hadden ze eerst 2 merken sockeye zalm, beiden ongeveer even duur maar 1 verpakking zat meer zalm in... 3 keer raden welke uit het assortiment is gegaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef foxbow het volgende:
[..]
haal bij de groothandel(leen een pasje) is de helft goedkoper en is bijna elke week wel in de aanbieding. Wilde atlantische zalm zul jij nergens vinden of je moet grof geld betalen, al is die wel het lekkerste natuurlijk. Ik vang ze zelf wel eens in finlandJe kunt bij de sligro vaak wel wilde sockey zalm kopen, kost wel weer 2x zo veel als atlantische maar is een stuk roder van kleur en steviger. Vetgehalte is minder maar hij smaakt wel lekker en is eigenlijk alleen rauw of gezouten te eten, anders is hij te droog.
Ja, dat is beter dan de meeste verse, en parasietvrijquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:12 schreef Purdey het volgende:
? Ik koop weleens die pakken diepvries zalm bij Lidl. Waarin 2 stukjes apart verpakt zitten, kan ik die ontdooien en gebruiken?
Echt niet inderdaad! Alles is daar zoveel goedkoper. En buiten dat, ik had deze beleving niet willen missen. Zo ontzettend veel verschillende dingen, en zo'n uitgebreid assortiment ook. Alsof je even helemaal in Azië zit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:27 schreef RobinOok het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Cool!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu snap jij ook waarom ik nooit snap dat mensen hun sushi-spullen bij een gewone supermarkt kopen. ;-)
Hopelijk wordt je sushi ook nog lekkerder!
Die verbouwing is net 3 dagen bezig volgens mij, dacht dat ze vanaf de 10e tijdelijk een paar deuren verderop zitten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb daar eerder wel eens over gedacht en toen meende ik dat het beter was om alleen iets te schrijven als ik er zelf geweest was. Maar ja, hoe meer toko's ik bezoek, hoe meer ik merk dat het toch niet meevalt om een uniek "verhaal" erbij te schrijven. :-) Ze zijn groot of klein, hebben van alles wat of zijn vooral Indisch georienteerd. Van die dingen. Dus als jij het leuk vindt om foto's te maken, dan wil ik wel eens uitproberen of het bevalt. Een razende reporter die voor mij een toko bezoekt. :-)
Ik maak zelf altijd een heeeeleboel foto's, ook van de schappen enzo, zodat ik thuis nog terug kan zien wat ze ook alweer wel en niet hadden. Hoe groot het sushi schap is, dat ze een TRS schap hebben, welke groenten enzo, wel of niet verse tofu, van die dingen. Dat zou nu dan wel nog handiger zijn. Niet dat ik die online ga zetten (kun je erbij vertellen als ze ernaar vragen) maar puur ter orientatie/herinnering.
Maar inderdaad, op hun site staat dat ze aan het verbouwen zijn en dus ook tijdelijk verhuist? Dat schiet niet erg op!
Die ander kende ik nog niet, nu gevonden: Nirmala Stores. En heb 'm er meteen bijgezet. Thanks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |